Adsense

Jumaat, 26 November 2010

Blog Sensasi Ohbayu

Blog Sensasi Ohbayu


Keagungan Rasulullah SAW

Posted: 26 Nov 2010 02:38 AM PST

Ceramah tadi menceritakan tentang kebiasaan Nabi Muhammad SAW yg baru diketahui oleh Abu bakar sehari setelah Nabi Muhammad SAW wafat.

Pada suatu pagi sehari setelah Nabi Muhammad SAW wafat, Saidina Abu bakar mendatangi rumah Nabi dan bertemu dengan Aisyah, kemudian Abu bakar bertanya kepada Aisyah.

Abu bakar : Wahai anakku, adakah sunah-sunah yg diajarkan Muhammad yg belum aku lakukan ?

Aisyah : Tidak ada ayahku, bahkan engkau lebih tahu sunah-sunah itu dibandingkan aku, tetapi ada satu kebiasaan Muhammad SAW yg belum engkau ketahui .

Abu bakar : kebiasaan apa itu wahai anakku ?

Aisyah : setiap pagi Muhammad SAW selalu memintaku membungkus nasi untuk di bawa ke pasar dan diberikan kepada pengemis buta yahudi .

Abu Bakar : kalau begitu segera buatkan aku sebungkus nasi agar boleh kuberikan kepada pengemis itu.
setelah itu Abu bakar membawa sebungkus nasi itu dan mencari pengemis tersebut,setelah bertemu dengan pengemis tersebut lalu Abu bakar memberikan nasi itu,lalu pengemis itu berkata.

Pengemis : Siapa kau ? kau bukan orang yg biasa memberikan aku makanan.

Abu bakar : Aku orang yg selalu memberimu makanan setiap pagi.

Pengemis : BUKAN !!! orang yg memberiku makan setiap pagi selalu mendukungku ketempat sejuk lalu menyuap makanan dgn tangannya sampai makanan itu habis dan kalau ada makanan yg keras yg tidak boleh aku kunyah, dia mengunyahkan makanan itu untukku.

Mendengar pengemis itu berkata, Abu Bakar menangis. lalu pengemis itu bertanya.

Pengemis : Mengapa engkau menangis ?

Abu Bakar diam, lalu pengemis itu berkata lagi.

Pengemis : Janganlah engkau mengikuti ajaran Muhammad, agama yg diajarkannya itu sihir (pengemis itu berkata lantang).

Abu bakar hanya mampu menangis, lalu Abu Bakar berkata.

Abu bakar : Tahukah engkau siapa yg selalu memberimu makanan setiap pagi hari ? Muhammad SAW lah yg selalu memberikan mu makanan setiap pagi.

Pengemis itu terdiam dan lalu menangis,seketika itu pengemis tersebut menyebut dua kalimat syahadat lalu masuk Islam.

Subhanallah .

Sumber : isuhangat

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Rakyat Malaysia hack website Amerika

Posted: 26 Nov 2010 02:36 AM PST

New York – Penjenayah cyber Malaysia berjaya menghack komputer U.S Federal Reserve Bank of Cleveland and FedComp,Amerika Syarikat.Hacker ini telah mencuri setengah juta nombor kad kredit dan debit.

Menurut Jabatan Polis AS di Brooklyn, warga Malaysia, Lin Mun Poo itu ditahan pada 21 Oktober. Dia dituduh menghack komputer Fed cawangan Ohio, dan mencuri lebih dari 400 ribu nombor kad kredit.

Selain itu, ia juga membocori pertahanan sistem. "Poo memiliki karier cemerlang di dunia server komputer milik institusi kewangan, kontraktor pertahanan, dan syarikat korporat lain. Selain itu, dia juga menjual atau berniaga maklumat."

Secret Service AS menahan pemuda 32 tahun itu di bandar internasional John F. Kennedy di New York. "Agen Secret Service merampas laptop yang berisi data akaun financial dengan jumlah yang banyak dan maklumat identiti peribadi yang diperolehinya semasa melakukan hack."

Ketua Secret Service New York mengatakan, cybercrime 'tak hanya mempengaruhi infrastruktur kewangan negara, tapi juga mengancam keamanan nasional."

Selain itu, Secret Service mengatakan, Poo juga masuk ke dalam sistem 'informasi logistik tentera sensitif yang berpotensi tinggi' dari kontraktor Pentagon. Menteri Pertahanan AS Robert Gates memperingatkan cyberattack boleh menjadi ancaman 'besar'. – isuhangat

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.