Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Gila..syarikat insurans berikan pelacur untuk hargai pekerja cemerlang

Posted: 20 May 2011 09:00 PM PDT

BUDAPEST: Sebuah firma insurans utama menghargai kakitangannya yang cemerlang dengan menghadiahkan mereka pelacur, lapor media semalam.

Menurut laporan akhbar, syarikat Munich Re melanggan 20 pelacur untuk menghiburkan kira-kira 100 jurujualnya yang mencatat kejayaan terbaik.


Munich Re adalah syarikat penanggung insurans bagi syarikat insurans lain dan berpangkalan di Munich, Jerman.

Media melaporkan, pelacur terbabit turut memakai gelang tangan berwarna sebagai kod bagi menyatakan sama ada mereka boleh dilanggan atau tidak dalam parti pada 2007 itu.

Selepas melayan mana-mana jurujual, lengan pelacur itu akan dicop bagi membolehkan tetamu mengetahui kekerapan mereka dilanggan.

Sumber berkata, pelacur terbabit rela melakukan "apa saja yang diminta" sepanjang pesta berkenaan berlangsung.

"Bagi ahli lembaga pengarah dan jurujual terbaik, mereka disediakan pelacur khas," katanya. - TS
saya petik dari myMetro

Wow..perempuan ini gemuk semasa bertunang,kurus bila nak kahwin

Posted: 20 May 2011 08:45 PM PDT

HEBAT...
saya petik dari kosmo online

YEOVIL, Britain - Seorang wanita berusia 36 tahun, Beth Wheeler memiliki berat 139.70 kilogram (kg) semasa bertunang tetapi beratnya cuma 53.50kg empat hari sebelum dia berkahwin pada 20 Februari lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Beth berjaya mencapai sasaran untuk mengurangkan berat badannya sebanyak 76.20kg empat hari sebelum dia berkahwin.

Dia mula menjalani diet dan senaman untuk mengurangkan berat badan pada 2009 dengan mengikuti amalan kumpulan Weight Watchers.

Kumpulan itu yang mengamalkan diet pemakanan menyebabkan berat Beth berkurangan dengan banyak apabila dia menahan memakan makanan yang boleh mengemukkan badannya.

Menceritakan kesukarannya untuk mengurangkan berat badan, Beth berkata: "Ia memang sesuatu yang menyukarkan kerana saya tidak suka bersenam dan saya tidak pernah menjadi peminat gimnasium.

"Saya melakukan (mengurangkan berat badan) dengan mengubah gaya hidup dan pemakanan saya."

Ketua kumpulan itu, Raelene Hope berkata, dia berasa bangga dengan kejayaan Beth mengurangkan berat badannya.- Agensi

Canggih..pemuda simpan kereta Ferrari dalam rumah

Posted: 20 May 2011 07:00 PM PDT

Ini barulah sayang kereta namanya...
saya petik dari kosmo online

SHEFFIELD, Britain - Seorang pemuda, Jon Ryder menyimpan sebuah kereta Ferrari F355 di dalam rumahnya sejak tahun lalu, lapor sebuah akhbar semalam. 

Kereta buatan 1996 yang mempunyai kelajuan sehingga 294.50 kilometer sejam itu dibelinya lebih tiga tahun yang lalu.

Menurut Ryder, apabila berpindah rumah bersama isterinya pada tahun lalu, dia melihat terdapat ruang depan dalam rumahnya yang boleh diubahsuai untuk menjadi garaj menyimpan kereta idamannya itu.

Pintu 'garaj' yang menjadi laluan masuk kereta sport itu terlindung dengan kain langsir dan dia mengambil masa selama sebulan untuk melakukan pengubahsuaian.

Kereta itu berharga £83,000 (RM405,936) semasa dikeluarkan pada tahun 1990-an tetapi kini nilai kenderaan tersebut berkurangan kepada sekitar £35,000 (RM105,437). 

"Saya masih tersenyum pada setiap hari kerana memiliki kereta idaman saya," kata Ryder. - Agensi

Penyangak hanya berpelekat ceroboh pangsapuri gadis

Posted: 20 May 2011 06:47 PM PDT

Nasib baik tak terlondeh..
saya petik dari myMetro

MELAKA: Seorang penyamun yang hanya berkain pelekat ketika memecah masuk kediaman dihuni lima gadis di Pangsapuri Peringgit Indah, Peringgit, di sini, dicekup polis ketika cuba melarikan diri, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.10 pagi itu, penyamun terbabit menceroboh masuk dan mengugut mencederakan mangsa sekiranya gagal menyerahkan barangan berharga.

Selepas mendapatkan sejumlah wang dan barang kemas, penjenayah berlari ke rumahnya di tingkat atas pangsapuri berkenaan namun kelibatnya dilihat orang ramai selepas mangsa menjerit meminta tolong.

Penjenayah yang tinggal di tingkat dua pangsapuri berkenaan kemudian diberkas polis tidak lama selepas kejadian terbabit.

Mangsa, Hazreen Nur Mahfar, 26, berkata, dia yang sedang tidur terkejut selepas menyedari seseorang keluar dari bilik tidurnya.

Inikah Tengkorak Mona Lisa?

Posted: 20 May 2011 05:00 PM PDT

TEMPO Interaktif, Rahsia susuk di balik lukisan Mona Lisa karya Leonardo da Vinci mulai terkuak. Sejumlah arkeologi mengatakan telah menemukan tengkorak yang diduga tengkorak  Mona Lisa. Mereka menemukan tengkorak tersebut ketika menggali sebuah biara tua di Florence, Itali.

Para arkeologi menduga tengkorak dalam kubur di bawah biara St. Ursula itu adalah milik Lisa Gherardini Del Giocondo, susuk yang diduga Mona Lisa. Sejumlah ilmuwan yakin Lisa Gherardini adalah orang di balik senyum misteri lukisan da Vinci. Tengkorak itu memiliki ukuran tengkorak seorang perempuan.
Ketika ini, para arkeologi tengah membandingkan DNA dengan dua tulang anaknya yang dikubur tak jauh dari kubur tersebut. Jika benar tengkorak tersebut milik Mona Lisa, seniman forensik akan melakukan rekonstruksi wajah untuk membandingkan dengan lukisan da Vinci yang telah berusia 500 tahun. Bila berhasil, teka-teki Mona Lisa boleh terpecahkan.

"Sekarang kami belum boleh memastikan tulang tersebut milik siapa," kata arkeologi yang menjadi pimpinan penggalian ini, Silvano Vinceti. "Tapi, penemuan ini membuktikan hipotesis kami bahawa ada tulang manusia di biara St. Ursula dan kami yakin di antara tulang itu milik Lisa Gherardini."
Penemuan tengkorak ini tak mudah. Para arkeologi menggunakan bantuan radar, map kuno, serta beberapa dokumen. Tengkorak itu pun berada di bawah lapisan lantai setebal 90 sentimeter. "Temuan ini sungguh sebuah penemuan penting, kami sangat senang, riset kami terbukti," kata Vinceti.

Lisa Gherardini meninggal pada 1542. Dia adalah isteri dari saudagar sutra kaya raya Francesco de Giocondo. Di Italia, Mona Lisa dikenal sebagai La Gioconda. Beberapa sejarawan sepakat Mona Lisa adalah Lisa de Giocondo yang menjadi biarawati setelah suaminya wafat. Dia meninggal di biara pada 15 Julai 1542 di usia 63 tahun.
Pasangan Giocondo ini menikah pada 1495, ketika itu Lisa berusia 16 tahun dan Fransesco berusia 35 tahun. Beberapa ilmuwan menduga lukisan da Vinci ini adalah sebuah potret untuk menandakan kehamilan Lisa. Lukisan tersebut mulai dibuat sekitar 1503 dan 1504, tapi lukisan ini baru selesai pada 1519 setelah da Vinci pindah ke Perancis. Lukisan Mona Lisa adalah milik pemerintah Perancis dan ini adalah lukisan paling terkenal di dunia.

Atuk nenenkan bayi

Posted: 20 May 2011 11:01 AM PDT

Wow..Pemuda ini cipta kode software di usia 12 tahun

Posted: 20 May 2011 10:01 AM PDT

SETH Priebatsch, sebuah nama yang memang belum terkenal seperti Mark Zuckerberg si pemilik Facebook. Namun di usia 12 tahun, Priebatsch  telah mengembangkan kode perangkat lunak (software) di Russia.Dalam wawancara dengan CNN, Priebatsch  telah mengembangkan aplikasi yang diberi nama SCVGNR, semacam kode geek  untuk berburu pemulung. Lewat aplikasinya itu, dia ingin mengubah dunia nyata menjadi sebuah dunia permainan video. Lewat aplikasinya itu, Priebatsch  mendorong masyarakat melakukan tantangan mobile lewat aplikasi tersebut. Dia pun menerangkan bagaimana sebuah permainan mekanik boleh membuat orang merasa lebih baik dalam menjalankan kehidupan.


Ketika hadir sebagai pembicara di acara teknologi tahunan di Austin, Texas, dia mengemukakan mengapa orang cenderung kurang dinamik dalam menjalankan aplikasi-aplikasi yang tersedia di perangkat.

"Sekarang kita sudah sangat dekat dengan website dan jejaring sosial seperti Facebook dan MySpace. Di masa mendatang, teknologi akan bekerja untuk membangun lapisan permainan di atas dunia nyata," kata Priebatsch memprediksi.

Pemuda yang kini genap 21 tahun ini menjelaskan tentangaplikasi SCVGNR. Aplikasi ini dibangun untuk menjadikan sebuah permainan game bersama. Dengan kata lain, dalam sebuah wilayah terbangun sebuah koneksi game memakai aplikasi SCVGNR, yang kemudian para pemain saling berinteraksi.

Inilah yang disebut sebagai lapisan permainan di atas dunia nyata. Pendiri perusahaan Postcard Tech yang khusus menjual CD-ROM tentang wisata, yakin  teknologi akan menjadi lebih baik dalam melengkapi kehidupan manusia.

Sebagai pengusaha muda Priebatsch berpesan agar anak muda sudah harus dekat dengan teknologi saat duduk di bangku sekolah menengah. "Jangan sampai menyesal ketika di bangku sekolah menengah Anda tidak paham teknologi," ujar pegusaha muda ini.

Sumber :http://www.mediaindonesia.com/

Wow...Air kencing manusia dijadikan pengganti minyak kereta

Posted: 20 May 2011 09:30 AM PDT

SEBUAH perusahaan yang berkedudukan di Athens, Ohio, AS dan para mahasiswa di Ohio University telah meneliti cara untuk menghasilkan energi dari air kencing manusia, dan untuk membukktikan teknologi ini berfungsi, pasukan ini membuat kereta kecil yang digerakkan oleh air kencing manusia.

Teorinya, kandungan urea yang ada dalam air kencing mengandung banyak hidrogen. Dengan mengekstraknya maka akan tersaji banyak energi lewat gas hidrogen yang dihasilkan. Dan untuk itu, E-3 Technologies, perusahaan yang berbasis di Athens, Ohio, tengah mengembangkan teknologi pengolah urin sebagai intinya.

Soal bahan nanti, boleh didapati dengan berbagai cara. Mendapatkannya dari toilet awam dan pejabat-pejabat, atau menggunakan pengumpul yang lebih besar melalui kerjasama dengan perusahaan pengolahan air limbahan.

Sumber :http://www.mediaindonesia.com/

Hebat...Lamar Kekasih dengan Trailer Filem

Posted: 20 May 2011 08:00 AM PDT

Liputan6.com, London: Banyak cara orang untuk mengekspresikan rasa cintanya pada sang kekasih. Seorang lelaki Inggris melamar kekasihnya dengan trailer filem. Lelaki unik dan kreatif itu tidak bekerja sendirian. Ia meminta bantuan  calon adik ipar dan juga calon mertuanya. Alhasil, trailer berdurasi sekitar tiga minit itu pun meluluhkan hati sang kekasih.Lelaki yang romantis itu bernama Matt Still. Cara melamar kekasihnya Ginny Joiner, memang luar biasa. Waktu itu, calon adik iparnya Charlie mengajak Ginny menonton. Di celah-celah trailer filem lainnya itulah 'trailer spesial' karya Matt diputar.


'Trailer lamaran' itu dibuka dengan adegan Matt yang sedang bercakap dengan  calon mertua. Latar belakangnya ruang keluarga Joiner. Dalam adegan tersebut, Matt tidak sekadar bercakap biasa tapi sekalian melamar meminta restu ayahanda Ginny dengan kata-kata indah yang dirangkainya sendiri.

Tentu saja, ketika itu Ginny tak pernah tahu rancangan tersebut. Apalagi mengetahui senario di balik trailer tersebut. Ginny hanya sekadar meneka-neka susuk yang sedang bercakapl.

"Apakah itu Matt dan ayah. Charlie, kelihatannya itu seperti Matt dan ayah ya? Hei, Charlie…itu benar-benar Matt." kata Ginny yang duduk di sebelah adiknya dengan ekspresi terkejut.

Setelah trailer istimewa itu selesai, barulah Matt datang dan langsung menghampiri Ginny. Tanpa membuang waktu lagi, Matt langsung mengungkapkan kata-kata indah itu.

"Ginny Joiner, kau sangat bererti bagiku dan aku benar-benar meyakininya. Mahukah kau menikahiku?"

Ginny yang tertegun dengan situasi itu pun langsung menganggukkan kepalanya tanda setuju. Setelah itu, Matt memasangkan cincin di jari manis Ginny. Tepuk tangan pun segera menggemuruh dari puluhan penonton yang ada di ruangan panggung wayang itu. Mereka ikut merasakan kebahagiaan pasangan Matt-Ginny. Romantis sekali.

Transformers Tiruan Yang Unik

Posted: 20 May 2011 07:00 AM PDT

Ingat filem populer "Transformers"? Mungkin anda berharap robot-robot itu menjadi nyata dalam kehidupan, dan boleh membantu aktiviti anda sehari-hari.




Di Taiwan, seorang anak guru pencen dan memiliki minat yang besar terhadap hal-hal yang berhubungan dengan kereta dan robot membuat  salah satu robot tiruan Transformer di luar rumahnya.

Ukuran robot yang populer dengan nama "Optimus Prime" ini dibuat  sama besarnya dengan yang ada di filem, termasuk semua detail sehingga terlihat seperti nyata.

Pemain bola sepak terbersih didunia,tak pernah dapat kad baik kuning atau merah

Posted: 20 May 2011 06:00 AM PDT

Di antara semua pemain sepak bola di dunia hanya ada satu pemain paling "bersih", baik di peringkat kelab mahupun antarabangsa. Dia adalah Gery Lineker berasal dari England, selama 16 tahun menjadi pemain bolasepak professional, lelaki kelahiran Leicester, 30 November 1960 telah bermain 560 pertandingan.

Hebatnya, dia sama sekali tidak pernah menerima kad (baik kartu kuning mahupun kartu merah) dari pengadil. Kerana pencapaian tersebut pada tahun 1990 dia menerima penghargaan FIFA Fair Play Award. Di pasukan England Lineker melakukan debutnya pada tahun 1984 melawan Scotland. Dan pada tahun 1986 membawa England hingga peringkat semifinal Piala Dulnia dan berhasil menjadi Top Score dengan 5 gol. Selama bergabung dengan pasukan Three Lions, Lineker mempunyai 80 caps resmi dan menjaringkan 48 gol.



Mesti lihat..kerusi unik boleh ikut sesiapa yang memerlukannya kemana sahaja

Posted: 20 May 2011 05:32 AM PDT

Sofa di sebuah perpustakaan ini dapat mengikuti kemanapun orang yang memerlukannya pergi asalkan tetap di dalam kawasan perpustakaan. Jika seseorang memerlukannya, dia cukup menempelkan sekilas sebuah kad chip di kerusi sofa tersebut dan sang sofa akan mengikutinya...


Gempak cara bawa motor di China ni..tapi merbahaya

Posted: 20 May 2011 04:00 AM PDT

Rahsia Panjang Umur Manusia Tertua di Dunia

Posted: 20 May 2011 03:00 AM PDT

TEMPO Interaktif, Ramai orang berusaha keras untuk mendapatkan hidup lebih lama. Mulai dari hal yang biasa seperti hidup sihat dan berolahraga, hingga hal-hal aneh yang di luar akal sihat. Tapi tahukah Anda, resepi panjang umur dari manusia tertua di dunia? Ternyata tidak serumit yang kita bayangkan.

Dilansir dari laman Daily Mail, Khamis, 19 Mei 2011, Maria Gomes Valentim yang dinobatkan sebagai manusia tertua, menurut Guiness World Records mengatakan setiap pagi dia sarapan dengan roti dan buah-buahan dan sesekali ia minum wine.

Wanita asal Brazil ini tercatat berusia 114 tahun, 313 hari lebih tua 48 hari dari pemegang rekod sebelumnya, Besse Cooper dari Georgia, Amerika.

Cooper kini meraih sebagai manusia tertua di Amerika Utara.

Berdasarkan data Guiness, Valentim dilahirkan pada 9 Julai 1896 di Carangola, Wilayah Bahagian Tenggara Minas Gerais, tempatnya tinggal sepanjang hayat.
 Dikenal sebagai Nenek Quita, keluarga Valentim memiliki tabiat keras kepala. Mereka terbiasa menjalankan perniagaan sendiri. Ayahnya pun hidup hingga umur 100 tahun.

Cucunya, Jane Ribeiro Moraes, 63 tahun, berkata pada surat khabar tempatan "Nenek pernah berkata, ia boleh hidup lama kerana selalu menjaga diri sendiri, bukan 'meributkan' orang lain."

Selain itu, ia pun senang memakani makanan tradisional Brazil, Feijoada, yakni sup kacang hangat dengan potongan daging babi yang masin, lalu kuih yang terbuat dari olahan daging ayam dengan banyak saus pedas.

Craig Glenday, Kepala Editor Guinness World Records, Valentim merupakan kes yang jarang terjadi di Brazil. Mengetahui ada seseorang yang masih hidup, padahal ia terlahir ketika pemerintahan Ratu Victoria, atau sebelum perusahaan Ford Motor didirikan, atau bahkan sebelum George dan Ira Gershwin dilahirkan. Menjadi sangat luar biasa karena ia adalah orang Brazil.


Sebenarnya Guinness mendapatkan beberapa laporan mengenai calon-calon lainnya yang lebih tua, tapi hingga kini masih belum dapat dibuktikan dengan fakta dan dokumentasi.

Kesehariannya dihabiskan dengan duduk di kerusi roda. Pihak keluarga berharap dengan banyaknya perhatian mungkin dapat membantu keperluan kewangan Valentim untuk berubat.

Menurut pihak keluarga, ia mendapatkan pencen yang sedikit. Oleh sebab itu, untuk berubat mereka bergantung pada sistem kesihatan publik sebagai keluarga miskin yang tidak mampu membayar asuransi swasta.

Valentim menikah dengan suaminya, Joao, pada tahun 1913. Kemudian suaminya meninggal pada tahun 1946. Kini ia hidup dengan memiliki satu anak laki-laki, empat orang cucu, tujuh orang cicit, dan lima orang anaknya cicit.

Video...PENGALAMAN SYAM KAMIKAZE TERIMA HIDAYAH

Posted: 20 May 2011 02:30 AM PDT

Mari kita saksikan pengalaman Sham Kamikaze terima hidayah...




sumber video : IAR

Tertangkap Kamera CCTV ..Lelaki Cuba Perkosa Wanita di Pintu Lift Apartment di Rusia

Posted: 20 May 2011 01:35 AM PDT

Skala kejahatan pembunuhan dan pemerkosaan meningkat di Rusia. Untuk memantau pihak beruasa memasang kamera cctv di tempat yang selalu berlakunya kejahatan. Berikut ini video cctv yang menangkap aksi jahat seorang lelaki yang cuba memperkosa mangsanya. Video ini boleh menjadi pengalaman bagi kita untuk mencegah kejahatan tersebut...


Perempuan Ini Sembunyikan Kad Kredit di Kemaluannya

Posted: 20 May 2011 12:32 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Polis berhasil menemukan paip mariyuana dan identiti seorang perempuan dari tertuduh yang mereka tangkap bernama Ann Hernandez dan berusia 46 tahun.

Deputi dari Lee County Sheriff, Florida, Amerika Syarikat (AS) menangkap Hernandez setelah melakukan pembelanjaan sebanyak 5.000 dollar AS dengan menggunakan kad kredit curi. Ia juga mencuri pengenalan seorang perempuan dan menyimpan semuanya di dalam kemaluan.

Warga Pompano Beach ini dituduh mengakses akaun mangsa dan kemudian menggunakan banyak kad kredit atas nama perempuan itu dan kemudian menggunakan informasi tersebut untuk membuka akaun kad kredit Home Depor dan mengambil wang ribuan dollar AS.

Pihak polis menangkap Hernandez dalam kejahatan serupa namun tidak ada bukti pada 29 April lalu dan kendaraannya dipenuhi alat-alat yang dibelinya dari hasil pencurian kad kredit. Tersangka kemudian menunjukkan semua barang bukti yang diambil dari kemaluannya

Sumber: AOL

Nenek nekad seludup iPhone 4 dalam stockingnya

Posted: 19 May 2011 11:00 PM PDT

Nenek Nekad Seludup 44 iPhone Dalam Stocking  - Seorang wanita berusia 60 tahun ditangkap petugas lapangan terbang di Tel Aviv, Israel kerana nekad menyeludupkan 44 iPhone 4. Cerdiknya, wanita tua ini menyembunyikan 44 iPhone 4 itu di dalam di stocking-nya.

Si nenek memang berhasil lepas kektika penerbangannya dari London, Britain. Namun ketika tiba di lapangan terbang Ben-Gurion, Tel Aviv, petugas keamanan curiga kerana iPhone 4 yang diseludupkan di stocking membuat gerak gerik wanita itu terlihat janggal.

iPhone 4
"Dia nampak sulit ketika berjalan. Ketika ditanya, wanita itu mengatakan dirinya sedang merasa tidak enak badan," ujar salah satu petugas keamanan seperti dikutip detikINET dari The Register.

Petugas keamanan lantas menggiringnya ke tempat scan seluruh tubuh. Dan benar saja, mereka menemukan 44 buah iPhone 4 tersembunyi di dalam stocking di balik bajunya.

Para petugas keamanan tidak habis berfiikir, bagaimana mungkin nenek ini boleh dengan senang melelaui pemeriksaan di lapangan terbang keberangkatannya di London. Ketika ini nenek itu tengah menjalani proses tahanan untuk menentukan apakah akan dihukum penjara atau denda.

Pelajar 14 tahun di hukum kerana laporkan kawan melakukan hubungan seks dalam bas

Posted: 19 May 2011 10:00 PM PDT

OHIO – Seorang pelajar perempuan dihukum berhenti belajar sekolah kerana tidak terus melaporkan terjadinya hubungan seks yang dilakukan temannya di bas sekolah. Selain itu, dia juga dihukum kerana berpindah tempat duduk selama di dalam bas.

Peristiwa ini terjadi ketika sekolah Dayton View Academy melakukan perjalanan perlancungan ke kampus di negara bahagian lain. Dalam perjalanan itu, pelajar perempuan yang berusia 14 tahun ini berpindah tempat duduk dengan seorang pelajar laki-laki. Pelajar laki-laki tersebut ingin duduk di sebelah teman perempuannya. Setelah pelajar laki-laki itu berpindah, dia melihat mereka melakukan hubungan terlarang.

Sepulang dari melancung, 22 April, pelajar perempuan ini mengadu kepada ibunya, Sandra Roundtree. Dia menjelaskan apa yang dia lihat ketika berada didalam bas sekolah, namun takut untuk melaporkannya ke pihak sekolah.

"Anak saya takut akan tindakan pelajar laki-laki itu. Dia khuatir lpelajar itu akan membalasnya," kata Roundtree seperti dikutip dari Associated Press, Jumaat (20/5/2011).

Roundtree pun melaporkan apa yang dilihat anaknya kepada pejabat sekolah. Mereka mengaku akan melakukan penyelidikan. Namun setelah melaporkan, pejabat sekolah  menghukum anak Roundtre, dengan larangan menghadiri prom night kelas lapan serta cuti akhir tahun  pada Jun ini.

Sang ibunda mempersoalkan hukuman tersebut. Menurutnya, hukuman terhadap anaknya salah kerana dia melakukan hal benar dengan menceritakan apa yang dilihatnya. "Tapi mereka tidak melakukan apa pun kepada lapan penjaga pelajar yang duduk di depan bas dan seharusnya memantau anak-anak. Kalau mereka tidak melakukan apa-apa kepada para penjaga, kenapa mereka menghukum anak saya?" tegasnya.

Menurut Roundtree, hukuman ini salah "Ini mengirimkan pesan bahawa dia seharusnya tidak mengatakan apa-apa," kata Roundtree.

Seperti dilaporkan WHIO-TV, dua pelajar ini terlihat berhubungan seks ketika bas berhenti. Pihak sekolah tidak menjelaskan hukuman apa yang akan dihadapi dua pelajar ini.

Setelah laporan ini, Roundtree mahukan anaknya di rumah. Dia cuba untuk mengikutkan anaknya belajar di rumah (home schooling) selama beberapa minggu hingga akhir tahun ini.

"Pelajar lain tahu dan kami takut akan aksi pembalasan," kata Roundtree, yang tidak menyebutkan nama anaknya. Dia telah menghubungi penasihat hukum untuk meminta sekolah agar memberhentikan hukuman anaknya.(rfa)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan