Adsense

Rabu, 4 Mei 2011

Blog Sensasi Ohbayu

Blog Sensasi Ohbayu


Osama Laden Meninggal Dunia

Posted: 03 May 2011 04:25 PM PDT

Amerika Syarikat (AS) mengumumkan bahawa Osama bin Laden telah meninggal dunia. Isu hangat itu sudah disampaikan media massa AS.

Menurut stesyen television Fox News, jenazah yang ditemui dalam serangan bom di Afganistan miggu lalu kemungkinan besar adalah Osama. Namun, kepastiannya baru akan dibuktikan melalui ujian DNA. Osama dikatakan selama ini bersembunyi di kawasan pegunungan antara Afganistan dan Pakistan.

Osama berusia 54 tahun itu lebih dari sepuluh tahun menjadi buruan AS dan sekutu-sekutunya. Dia didakwa menjadi dalang serangan pengganas 11 September 2001 di New York dan Washington. Jaringan al-Qaeda yang dia pimpin juga bertanggungjawab atas pengeboman dua Kedutaan Besar AS di Afrika dan kapal perang AS USS Cole pada 1998.

Presiden AS, Barack Obama, telah melakukan persidangan media mengesahkan kematian Osama itu dan rakyat Amerika Syarikat bergembira mendengar berita itu.

Innalillahiwainnailaihirojiun tapi kalau tak silap US pernah juga mengumumkan Osama Laden telah meninggal satu masa dahulu.

sumber: isuhangat

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.