Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


David Teo renyuk surat menteri

Posted: 02 Apr 2011 09:00 PM PDT

Saya petik dari kosmo online

APABILA masuk isu hiburan tahap nasional, gentar juga tangan kecil Diva nak mengetuk keyboard. Eh, jangan nak jiwanglah, ini soal isu royalti hiburan bukannya soal penulisan liriklah.

Diva bukannya jenis penulis yang dijemput ke acara melibatkan menteri tapi kalau rajin, Diva menyamar juga, mengaku wartawan junior bila ditanya. Maklumlah Diva ini pucuk muda.

Cuma Diva nak jentik sikit pasal pemulangan duti hiburan yang kerajaan kutip sebanyak 20 peratus daripada hasil jualan tiket filem tempatan di pawagam. 

Mengikut dasar terdahulu, kerajaan akan mengagihkan semula duit duti hiburan itu kepada penerbit filem tidak kira berapa pun hasil kutipan tiket filem mereka di pawagam. 

Namun, arahan terbaru itu menyatakan duti hiburan tidak akan dipulangkan kecuali bagi penerbit yang filemnya mendapat kutipan kurang daripada RM6 juta. Jika melebihi angka itu, wang duti hiburan itu akan dimasukkan ke dalam sebuah tabung khas.

Apabila ada perubahan, ada penerbit suka dan sebaliknya. Tapi kalau tak suka sekali pun janganlah tunjuk protes terang-terangan seperti yang dilakukan David Teo. 

Diva macam nak menyorok bawah meja bila lihat David bangun dan tunjuk protes depan menteri. Habis surat tentang insentif itu direnyuk-renyuknya. Tak setujulah agaknya. Nasib baik keadaan terkawal, lega hati Diva.

Mungkin tindakan David itu cuma nak mempertahankan hak penerbit, tapi pasti ada tujuan yang lebih besar bila menteri sudah buat keputusan.

Guru belasah murid..Kenapa?

Posted: 02 Apr 2011 08:00 PM PDT

Kenapa guru ini boleh jadi sebegini rupa?
saya petik dari myMetro

ARAU: Guru syaitan! Demikian gelaran yang patut diberi kepada seorang guru lelaki sebuah sekolah agama, di sini, yang sanggup membelasah seorang murid lelaki berusia tujuh tahun sehingga koma, Khamis lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam, guru berusia 26 tahun itu juga dikatakan bertindak kejam apabila mengikat tangan mangsa, Saiful Syazani Saiful Sopfidee di tingkap asrama sekolah berkenaan sebelum membelasahnya. 

Difahamkan, guru terbabit tidak mengendahkan walaupun mangsa merayu dan menangis supaya perbuatan itu dihentikan. 

Sumber polis berkata, mangsa yang diikat dan dipukul hampir dua jam itu bagaimanapun pengsan selepas mengalami kecederaan dalaman di kepala dan badan akibat dipukul bertubi-tubi oleh guru terbabit. 



Katanya, guru terbabit berang dengan mangsa yang enggan mengaku terbabit dalam beberapa kejadian kecurian di asrama sekolah berkenaan sebelum itu. 

Difahamkan, sebelum itu mangsa pernah dua kali dipukul suspek akibat enggan mengaku mencuri barangan milik pelajar lain di asrama sekolah. 

"Selepas mangsa pengsan, guru terbabit panik dan memanggil guru lain sebelum membawa mangsa ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF), Kangar, kira-kira jam 1.30 pagi kelmarin," katanya. 

Bagaimanapun, mangsa kemudian dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar kira-kira jam 3 pagi kelmarin dan kini ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU). 

Bapa mangsa, Saiful Sopfidee Marzuki, 34, berkata dia hanya mengetahui kejadian itu kira-kira jam 8 malam kelmarin melalui ibunya ketika anak tunggalnya dipindahkan ke HSB. 

"Saya bergegas ke HSB dan sebak melihat keadaan anak saya kini terlantar koma dengan mukanya bengkak selain lebam di mata dan pipi kiri. 

"Malah, ada kesan melecet di tangannya kesan akibat diikat dan kini terpaksa menggunakan mesin bantuan pernafasan," katanya ketika ditemui di HSB, Alor Setar, semalam. 

Saiful Sopfidee yang juga pemandu pelancong di Jitra berkata, dia terkejut apabila dimaklumkan anaknya terbabit dalam kecurian kerana dia bukan nakal dan lebih banyak mendiamkan diri. 

Katanya, anaknya tinggal bersama keluarga angkatnya di Kangar sejak kematian ibunya, Jahiyah Che Amat pada 2006 dan kali terakhir dia berjumpa Saiful Syazani setahun lalu. 

"Muka anak saya betul-betul seiras arwah isteri saya. Doktor kini memaklumkan keadaan anak saya semakin kritikal," katanya yang kemudian membuat laporan di Balai Polis Alor Setar, malam kelmarin. 

Katanya, dia mahu individu yang terbabit dalam kejadian itu dihadapkan ke muka pengadilan dan menerima hukuman setimpal dengan apa dilakukan terhadap anaknya. 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Arau, Superintendan Mohd Nadzri Hussain ketika dihubungi berkata, mangsa dipercayai dipukul kerana disyaki sering mencuri duit seorang pelajar sebelum aktivitinya dilaporkan kepada seorang warden di situ yang juga suspek utama kes ini. 

"Suspek yang juga guru sekolah itu menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Arau, petang kelmarin," katanya. 

Mohd Nadzri berkata, suspek kini direman tujuh hari bagi membantu siasatan dan polis kini menyiasat secara menyeluruh mengenai motif dan punca kejadian itu. 

Kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan parah.

Gambar erotik Elizabeth Taylor ditunjukkan

Posted: 02 Apr 2011 07:00 PM PDT

Orang dah mati pun nak dipermalukan..
saya petik dari kosmo online

LOS ANGELES, Amerika Syarikat (AS) - Selama ini, sudah banyak gambar Elizabeth Taylor terpampang di dada media tetapi tiada satu pun yang lebih sensasi daripada sekeping gambar bogelnya yang dimiliki seorang pengumpul memorabilia, Jim Shaudis, lapor sebuah akhbar semalam.

Kini, selepas kematiannya, gambar bogel Taylor itu buat pertama kalinya didedahkan untuk tontonan umum.

Gambar itu yang dirakam ketika Taylor berusia 24 tahun oleh rakan karibnya, Roddy McDowall, merupakan hadiah pertunangan pelakon bermata ungu lembayung itu kepada penerbit Hollywood, Michael Todd.

Todd, seorang penerbit Hollywood yang popular menerusi filem klasik Around the World in Eighty Days, meninggal dunia dalam satu nahas udara di New Mexico, AS pada tahun 1958, selepas 13 bulan mereka berkahwin.

Selepas kematian suaminya, Taylor memberikan gambar itu kepada jurusoleknya, Penny Taylor sebagai hadiah kenang-kenangan.

Ia kemudian dibeli oleh Shaudis pada tahun 1980 dan sejak itu, gambar tersebut dipercayai telah hilang.

Namun, selepas kematian Taylor pada usia 79 tahun akibat kegagalan jantung minggu lalu, Shaudis memutuskan untuk mendedahkan imej erotik itu untuk tontonan para peminat aktres berkenaan. 

Sepanjang hidupnya, Taylor membintangi lebih 50 buah filem dan telah dua kali memenangi anugerah Oscar iaitu menerusi filem Butterfield 8 pada 1960 dan filem Who's Afraid of Virginia Woolf?, enam tahun kemudian. - Agensi

A.R Badul nafi dia cabul budak berumur 13 tahun

Posted: 02 Apr 2011 06:00 PM PDT

KUALA LUMPUR – Pengarah dan pelawak terkenal, A.R. Badul (gambar) menafikan dia terlibat dengan laporan seorang remaja perempuan berusia 13 tahun yang mendakwa menjadi mangsa cabul baru-baru ini.

Badul atau nama sebenarnya, Armaya Arman Ramlie, 63, ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam berkata, dia tidak tahu dirinya dikaitkan dengan perbuatan tidak bermoral itu seperti yang dilaporkan akhbar dan laman portal kelmarin.

"Saya belum membaca akhbar lagi. Saya tak tahu hal (cabul) ini," katanya yang pernah membintangi filem Si Badul (1978), Panglima Badul (1979) selain sitkom Puteri di TV3.

saya petik dari kosmo online

Aksi keterlaluan terhadap kucing

Posted: 02 Apr 2011 05:00 PM PDT

sampai macam tu sekali....

Adakah ini cara yang betul untuk elak kereta dicuri?

Posted: 02 Apr 2011 11:01 AM PDT



Siapa sangka rumah macam ni pun ada air cond

Posted: 02 Apr 2011 10:01 AM PDT


Gadis ini curi wang dimasukkan kedalam 'anu'nya

Posted: 02 Apr 2011 09:47 AM PDT

Video dari cctv  menangkap gambar seorang gadis mencuri wang. Yang lucunya, gadis tersebut memasukan wang hasil curian itu ke dalam 'anu'nya..



[Gila]Sekolah untuk belajar jadi pelacur

Posted: 02 Apr 2011 08:40 AM PDT

Seorang bekas ibu ayam di Belanda mendirikan sekolah untuk belajar jadi pelacur. Namanya cukup hebat Hanky Panky School. Kurikulumnya disusun sedemikian rupa agar para lulusannya boleh menjalankan profesinya lebih profesional, lebih banyak menghasilkan wang dan akhirnya boleh ebih awal 'pencen' dengan bekal kewangan yang cukup.

Elene Vis, 43, yang sebelumnya heboh gara-gara buku autobiografinya Escort Queen with Turbopower, membuka sekolahnya di Amsterdam beberapa waktu lalu yang menawarkan ilmu pemasaran eksklusif. "Anda boleh menyebutnya teknik pemasaran. Anda harus punya ketrampilan menjual, tak peduli yang Anda jual tubuh sendiri atau peralatan rumah tangga. Prinsipnya tetap saja sama," kata Elene.



Belanda yang membenarkan industri seks membuat distrik-distrik lampu merah di ibu kota menjadi tujuan utama pelancung dalam dan luar negeri serta menghasilkan jutaan euro per tahunnya. Sektor ini juga penyumbang cukai yang cukup besar bagi negara. Elene mengatakan bahawa para pekerja seks komersial yang bekerja lewat agensinya boleh  mendapat 6000 euro per bulannya, dengan hanya 40 jam kerja. Itulah sebabnya ia lalu mendirikan sekolah tersebut. "Kami memberikan training untuk mendapatkan hidup yang lebih baik dan wang lebih banyak dari pekerjaan mereka," katanya.


Dengan biaya 450 euro per orang para 'murid' akan diberi perlajaran dalam bentuk tutorial dan video presentasi tentang berpikir positif dan teknik-teknik bercinta, termasuk ajaran Kama Sutra. Selain dirinya sendiri, Elene juga menyewa tenaga pengajar lainnya untuk subjek yang berbeza, seperti bagaimana berpakaian yang seseuai. "Intinya setiap orang boleh jadi cantik, dengan menonjolkan kekuatan dan menutupi kelemahan Anda. Anda harus sedar seperti apa penampilan Anda di mata orang lain," tambahnya.





Menurut Elene, cara berpikir positip dan rasa percaya diri amat penting untuk membuat klien lebih betah dan menghabiskan waktu lebih lama. "Seks 10 menit tidak akan menghasilkan banyak uang," katanya. Prostitusi telah menjadi profesi legal di Belanda sejak 1988. Mereka mulai membayar pajak pendapatan sejak tahun 1996 dan rumah prostitus

Wow !!! Penyakit Ini Boleh Diatasi dengan Masturbasi Atau Berhubungan seks

Posted: 02 Apr 2011 07:00 AM PDT

Sindrom Kaki Resah (Restless Leg Syndrome) menghantui ramai orang kerana membuat susah tidur. Sindrom ini ditandakan dengan keinginan tak tertahankan untuk menggerakkan badan terutama kaki. Dan keadaani ini paling parah ketika penderitanya  ingin tidur.

Sudah bermacam cara dicuba untuk mengubati sindrom ini. Mulai dari teknik relaksasi, mengurangi eminum kopi dan bahkan memakan ubat-ubatan seperti dopamin.

Lalu apa hubungannya dengan masturbasi?

Dalam edisi April 'Sleep Science', Prof Marin Luis dari Universiti Groningen, Belanda, memperlihatkan sebuah kajian ejakulasi pada lelaki boleh membuat otak mereka memproduksi dopamin.
"Paralel antara ejakulasi dan suntikan heroin," hasil penelitian itu seperti dilansir kembali oleh News.com.au, Sabtu 2 April 2011.

Prof Luis menyatakan, penelitian ini membuat cara mengatasi Sindrom Kaki Resah menjadi lebih murah, hampir tanpa biaya dan kesan samping. Penderitanya tinggal berhubungan seks dengan pasangannya atau bagi yang sendirian tentu tak punya pilihan lain bukan?Melainkan dengan masturbasi.

Cara main bowling yang tak pernah kita lihat

Posted: 02 Apr 2011 06:00 AM PDT

Buah tembikai penganti bola bowling....
macam-macam idea yang penting bersukan

Bob Arno penyeluk saku ulung yang dengan kecepatan tangannya

Posted: 02 Apr 2011 05:00 AM PDT


Video dari Bob Arno pencopet ulung yang dengan kecepatan tangannya dapat mengambil dompet, dasi, kacamata, jam tangan atau gesper dengan cepat tanpa disedari oleh mangsanya

Aksi bodoh remaja

Posted: 02 Apr 2011 04:00 AM PDT

Kanak-kanak hampir buta kerana telur

Posted: 02 Apr 2011 03:00 AM PDT

PARIS : Seorang kanak-kanak berusia 9 tahun buta selepas memanskan telur rebus dalam ketuhar gelombang mikro.Dia dikatakan memasukkan telur tanpa menanggalkan kulitnya dan memanaskannya dengan suhu maksimum selama 40 minit.

Kemudian dia menggeluarkan telur itu dan memasukkannya kedalam mangkuk,Selepas 30 saat ,telur itu meletup semasa dia membawanya ke meja,menyebabkan dia menglami kecederaan pada muka dan mata kanan.
Kecederaan matanya amat teruk dan kata doktor kanak-kanak itu terpaksa menjalani beberapa pembedahan dan hanya dapat melihat dengan bantuan kanta plastik.

Makanan Mewah Di Perancis Ini..Proses Pembuatannya Sungguh kejam..

Posted: 02 Apr 2011 02:00 AM PDT

Foie Gras atau disebut juga dengan "Fat Liver" dari angsa, adalah menu mewah yang berasal dari Perancis. Anda mungkin merasa sangat bangga jika Anda sudah memakan hidangan ini sebelumnya di sebuah restoran "kelas tinggi" dan mewah pastinya, tetapi apakah Anda tahu bahwa hidangan ini berasal dari angsa yang DIPAKSA MAKAN untuk mengembangkan LEMAK HATInya ?








Ada Katak Berkaki Tujuh

Posted: 02 Apr 2011 01:00 AM PDT

GUANGZHOU – Wu Xiaotan, seorang pelayan restoran di wilayah Guangzhou, China, menemukan seekor katak berbentuk aneh. Katak tersebut memiliki tujuh buah kaki.

Berdasarkan laporan China Global Times, Jumaat (01/04/2011), katak ajaib tersebut  ditemukan ketika pelayan hendak menghidangkan sajian berbahan dasar katak.

Menyedari hal ini, Wu menghentikan kegiatan memasaknya dan memelihara katak unik tersebut sebagai haiwan peliharaannya.

Sumber :http://www.okezone.com/

Lihatlah si cacat ini

Posted: 02 Apr 2011 12:00 AM PDT









Lelaki bodoh yang lekat topi kecil dikepala gunakan superglue

Posted: 01 Apr 2011 11:00 PM PDT

Lelaki bernama Shawn Merter dari UK ini telah melekatkan
topi kecil di kepalanya untuk kelihatan menarik.Dia telah menggunakan superglue untuk
melekatkan topi tu dan akhirnya topi itu susah untuk ditanggalakan.Dia
terpaksa pergi kehospital untuk menanggalkannya...

















Kambing Ini Berjalan Dengan Dua Kaki Depan

Posted: 01 Apr 2011 10:00 PM PDT

TEMPO Interaktif, Seekor kambing yang lahir tanpa kaki belakang di China menjadi selebriti setelah belajar berjalan dengan kaki depannya.

Lv Shanlu, pemilik kambing bernama Yang Yang itu,  mengatakan kambing berusia tiga bulan tersebut boleh berlari di sekitar halaman rumahnya beberapa kali tanpa berhenti.

Lv, 61 tahun, warga Desa Hexing, Yanji, Provinsi Liaoning, mengatakan semula ia meragukan kambing kecil itu boleh bertahan ketika lahir dengan sedikit tunggul bukan kaki belakang.

"Kambing itu berusaha berdiri, tapi setelah berbagai upaya, dia gagal dan hanya boleh berbaring di tanah," ujar Lv seperti dilansir situs Orange, Khamis (31/3). "Kami berusaha keras untuk merawatnya. Isteriku dan aku bergantian membawa kambing itu ke ibunya untuk disusui, kami berharap dia dapat bertahan".

Cao Yulan, istri Lv menambahkan, "Sunggung menyedihkan. Dia berusaha berdiri, jatuh dan menghantam tanah tapi kemudian berusaha lagi".

Lv memutuskan membantu Yang Yang dengan mengajarnya berjalan menggunakan kaki depannya. Setiap hari, dia membantu kambing itu berdiri dan membawanya di sekitar halaman. Dalam waktu satu bulan Yang Yang boleh melakukannya sendiri.

"Sekarang dia berjalan dengan ibunya setiap hari dan membantunya mencari makanan. Saya berusia 61 tahun tapi tidak pernah melihat atau mendengar hal semacam itu".

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan