Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Selama 99 Tahun, Samabut Ulang Tahun Di Tarikh Yang Salah

Posted: 28 Mar 2011 09:00 PM PDT

Elsie Aslett dilahirkan 18 Disember 1908, padaketika itu, kelahirannya didaftarkan oleh ibunya Elizabeth White, di Kennington, London.

Selama ini, Elsie merayakan ulang tahunnya setiap tanggal 14 Disember yang ertinya empat hari lebih cepat dari seharusnya.

Seperti kebiasaan di Inggris, sang ratu biasanya mengirimkan ucapan selamat via telegram kepada warganya yang akan mencapai usia 100 tahun. Namun, awalnya Elsie terkejut kerana ternyata dari telegram yang dikirimkan sang ratu tersebut, tertera jika tanggal lahirnya ternyata bukanlah 14 Disember seperti yang selama ini dirayakannya.

Data dari petugas pencen setempat menunjukkan bahawa dirinya lahir pada 18 Disember bukan 14.
Kejadian ini berawal dari kealpaan  ibu Liz mendaftarkan dan memeriksa tarikh kelahiran Elsie di pejabat Kennington Registry di London sejak 25 Januari 1909.

Maklum saja,  Liz memiliki lapan orang anak, jadi wajar jika dia sering tertukar bahkan lupa untuk mengurusnya.

Elsie saat ini telah memiliki 4 anak dan 14 cucu. Dia tinggal di anak laki-lakinya Jay (70) dan menantunya Brenda (69) di Watlington, Norfolk. Elsie dulunya adalah seorang asisten di sebuah kedai di Woolworths. Suaminya Frederick, adalah seorang manager gudang printer dan telah meninggal 19 tahun lalu di usia 79.

Nah, dengan situasi ini, untuk sementara Elsie terpaksa harus menunda pesta ulang tahunnya yang ke-100, padahal dia sudah sempat merayakannya bersama rakan dan kerabatnya.

Lelaki gay cekik pasangannya ketika sedang 'projek'

Posted: 28 Mar 2011 08:00 PM PDT

Luke Noonan 

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki didapati bersalah mencekik pasangan gay-nya ketika sedang berhubungan seks dengan hot.Lelaki ini dinyatakan bersalah dalam sidang yang berlangsung pada Isnin (28/2/2011) dan dilapor The Australian.

Lelaki bernama David Richard Fraser (36) dinyatakan bersalah dalam pengadilan di South Australian Supreme Court kerana membunuh Luke Noonan (28) ketika asyik bercinta pada September 2009. Tubuh Noonan ditemukan di rumah Fraser di flat West Beach, Adelaide, Australia, dengan tali pinggang terlilit di lehernya.

Hasil otopsi memperlihatkan jika Noonan meninggal kerana tercekik. Pada sidang pembukaan Fraser awal bulan ini, Jaksa Penuntut Umum Sandra McDonald mengatakan pasangan ini menjalani hubungan percintaan yang sangat rapuh.

Ia menambahkan isu utama dalam kasus ini adalah Fraser tahu jika cekikan yang membuat Noonan meninggal dunia. Di akhir sidang, McDonald mengatakan jika sebelumnya Fraser dipenjara dengan kes yang sama tahun 2005 ketika berhubungan seks dengan seorang lelaki dengan mengikatkan sarung kaki di leher.

Remaja lebih bimbang tak tengok Facebook daripada tak buat kerja sekolah

Posted: 28 Mar 2011 07:00 PM PDT

Agaknya betul kajian ini...
saya petik dari kosmo online

NEW YORK - Satu kajian yang dilakukan oleh Universiti Stony Brook di sini mendapati golongan remaja berasa lebih bimbang jika tidak menghabiskan masa di laman rangkaian sosial, Facebook berbanding melakukan kerja sekolah, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut para penyelidik dalam isu terbaru jurnal Pediatrics, keadaan itu digelar kemurungan Facebook.

Ia berpunca selepas remaja menghabiskan banyak masa di laman maya walaupun diberi kerja rumah oleh guru di sekolah.

Penyelidikan itu mendapati, Facebook tidak memaparkan realiti sebenar kerana orang ramai pada kebiasaan akan menghantar status atau gambar tentang diri dengan menunjukkan kehebatan diri masing-masing. Seorang remaja berusia 16 tahun, Abby Abolt bersetuju dengan keputusan hasil kajian tersebut.

"Jika kamu tidak memiliki ramai kawan dan kurang melakukan aktiviti dalam kehidupan seharian sebaliknya melihat status pengguna lain dikemas kini, saya dapat memahami kenapa mereka (pengguna Facebook) berasa sedih.

"Facebook umpama pertandingan popular tentang siapa yang mendapat permintaan kawan paling ramai," jelasnya kepada agensi berita Associated Press.

Kajian itu yang diketuai oleh Dr. Joanne Davila dari Universiti Stony Brook mendapati, penghantaran mesej, e-mel dan waktu yang banyak dihabiskan di Facebook boleh menyebabkan emosi remaja terganggu. - Agensi

Isteri sanggup guna surat taklik palsu kerana nak bercerai dengan suaminya

Posted: 28 Mar 2011 06:00 PM PDT

Sampai begitu sekali siisteri bertindak...
saya petik dari kosmo online

KANGAR - Proses perceraian selalunya memakan masa lama di mahkamah syariah namun lain pula yang dilakukan oleh seorang isteri di sini terhadap suaminya apabila wanita terbabit bertindak memutuskan ikatan perkahwinannya dengan hanya menghantar surat perceraian taklik dari negara jiran.

Keadaan tersebut menyebabkan si suami yang enggan namanya disiarkan tergamam setelah menerima surat taklik dalam tulisan Jawi beralamat di The Islamic Committee of Songkhla, Thailand. Surat itu diambil oleh si suami di Balai Polis Jitra pada 18 Disember 2010.

Lebih mengejutkan, si suami yang merupakan seorang peniaga berusia 43 tahun mendakwa surat taklik yang dihantar oleh isterinya yang berusia 34 tahun itu rupa-rupanya palsu setelah dia membuat pemeriksaan di Jabatan Agama Islam Songkhla.

"Saya mempunyai pengesahan surat taklik itu tidak sah kerana perbezaan alamat pada kepala surat dan surat itu juga dikeluarkan oleh jurunikah tidak bertauliah.

"Isteri saya sanggup menipu semata-mata mahu meninggalkan saya tanpa berbincang atau melalui proses yang sah," kata peniaga itu ketika ditemui di sini semalam.

Menurut peniaga itu, surat taklik tersebut dipercayai dibeli oleh isterinya yang merupakan seorang peniaga ayam daripada seorang jurunikah tidak bertauliah dikenali dengan nama Imam Mohamad di Padang Besar, Thailand dengan harga harga RM300. 

"Sejak isteri memberi surat taklik itu, kami tidak lagi tinggal sebumbung di Padang Sera, Kedah.

"Ekoran itu, saya mahu wanita tersebut kembali setia ke pangkuan saya," ujarnya yang malu dengan tindakan isterinya.

Mengimbau kehidupannya sebelum ini, pasangan itu dinikahkan pada tahun 2006 oleh Imam Mohamad di Padang Besar namun mereka bernikah semula di Songkhla setelah meragui proses pernikahan yang dilakukan oleh Imam Mohamad.

"Ini kerana pada pernikahan pertama, imam tersebut hanya memberi surat nikah tanpa surat pengesahan Konsul namun pada pernikahan kali kedua, kami mendapat surat pengesahan itu," ujarnya.

Jelasnya, dia meragui surat taklik yang diberi isterinya ekoran alamat pada kepala surat Jabatan Agama Islam Songkhla berbeza dengan alamat sebenar.

"Saya mendapat pengesahan dari Jabatan Agama Islam Songkhla yang memberitahu surat itu palsu selain Imam Mohamad difahamkan telah dilucutkan tauliahnya lima tahun lalu," katanya.

Peniaga itu memberitahu, dia terkilan kerana bukan saja ditinggalkan isteri tetapi mendakwa wanita itu juga tidak membenarkan dia menjenguk anak perempuannya yang berusia tiga tahun. Anak itu tinggal bersama wanita tersebut.

Ujarnya, perubahan isterinya bermula apabila dia terlantar akibat lumpuh secara tiba-tiba pada September 2010 menyebabkan hidupnya bergantung kepada wanita itu.

"Isteri tidak menyukai saya dan kemuncaknya pada 8 Disember 2010 dia tidak mahu menanggung saya sehingga sanggup mengusir saya keluar rumah.

"Sepuluh hari kemudian saya menerima surat taklik itu," ujarnya yang kini tinggal di Arau dekat sini.

Selepas berubat, kata peniaga itu, dia kini semakin pulih dan sejak itu telah beberapa kali membawa kesnya ke Mahkamah Syariah Jitra memohon isterinya kembali taat tetapi wanita itu tidak pernah menghadiri prosiding tersebut.

Selain membawa kes meminta isteri kembali taat di Jitra, peniaga itu juga memfailkan kes memohon kembali taat di Mahkamah Syariah Kangar.

Mahkamah Syariah Kangar menetapkan kes dibicara pada 5 April depan.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Agama Islam Perlis, Abdul Malik Hussin berkata, perceraian taklik merupakan permintaan si isteri untuk bercerai setelah tidak menerima nafkah selama tiga bulan daripada suami yang boleh dipohon melalui jurunikah bertauliah.

Bagaimanapun, Abdul Malik berkata, di Perlis surat taklik tidak diperakui dan mahkamah hanya membenarkan fasakh bagi keadilan kedua-dua pihak.

[Gila]Dibelasah kerana berhenti semasa lampu merah

Posted: 28 Mar 2011 05:00 PM PDT

HANOI, KOMPAS.com – Di Vietnam, menghentikan mobil ketika lampu merah boleh membuat anda bak telur di hujung tanduk. Harian Tuoi Tre yang dikawal pemerintah, Khamis (24/3), memberitakan, pemandu teksi Do Quoc Thai diserang penumpangnya kerana tak mahu jalan terus ketika lampu merah.

Yang ironis, penumpangnya adalah Mayor Bui Minh Thang, orang nombor dua di divisi lalu lintas Kepolisian Provinsi Hau Giang. Thai mengatakan, penumpangnya dua kali meminta dia melanggar lampu merah. Ketika pemandu itu tetap berhenti, Thang, mengancam akan menembaknya, dan menyerangnya menggunakan tali pinggang.

Kebetulan insiden itu terjadi di depan pejabat polis di kota Can Tho sehingga keduanya diminta masuk untuk ditanyai. Ceritanya belum berakhir kerana Thang juga mengancam polisi yang memeriksa dan meminta seorang polis untuk berlutut dan minta maaf.

Usul punya usul, ternyata Thang mabuk berat setelah minum anggur dan bir sebelum naik teksi. Melanggar lampu merah adalah pelanggaran lalu lintas yang dianggap lumrah di Vietnam. Citra polis lalu lintas juga buruk kerana rasuah dan kekerasan di lapangan.

Dalam laporannya tahun 2010, organisasi pembela hak asasi manusia Human Rights Watch mendesak Vietnam menyelidiki "keganasan polis" berdasarkan dokumentasi 19 insiden kekerasan oleh polisi yang menyebabkan 15 orang tewas.

Ketawa terlampau kuat sehingga tertelan sudu teh

Posted: 28 Mar 2011 10:01 AM PDT

SYDNEY - Bercakap sambil makan,  memang asyik. Tapi, jangan keterlaluann. Salah-salah alat makan boleh masuk ke kerongkong.. Seorang wanita Australia harus menjalani operasi yang cukup rumit gara-gara tanpa sedar menelan sudu kerana tertawa ketika bercakap sambil makan..

Kecelakaan itu terjadi ketikaperempuan yang berusia 26 tahun ini makan malam dengan rakan perniagaannya. Sambil makan spaghetti, dia terus berbincang dan bercanda dengan kawannya. Insiden berlalku ketika sampai pada suatu topik yang lucu dan perempuan tadi tertawa dengan kuat. Tiba-tiba, hap, udu kecil yang dipakainya untuk menyantap spaghetti tertelan.

Perbincangan perniagaan yang sedang berlangsung berubah jadi kepanikan. Rakan perniagaannya yang terlibat percakapan dengannya langsung membawa perempuan itu kehospital Canterbury, Sydney, Australia. Untuk mengeluarkan sudu yang tertelan, doktor yang bertugas harus menjalankan operasi yang tergolong pelik. "Operasi yang berlangsung 90 minit ini cukup rumit," kata doktor.

Untungnya, sudu sepanjang 15 cm itu akhirnya boleh dikeluarkan. Keadaan perempuan yang identitinya dirahsiakan tersebut juga dilaporkan beransur baik. Menurut The Sunday Telegraph, sudu teh tersebut menyangkut di batang tenggorok, tepat di atas rongga perut si perempuan itu. (afp/hep)

Guru Bakar Diri Selepas Kirim Sms I Love You Pada Muridnya Yang Berusia 8 Tahun

Posted: 28 Mar 2011 09:20 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM, DERBYSHIRE – Seorang guru berusia (29) nekad membakar dirinya lantaran tertekan kerana berkasih dengan seorang gadis cilik berusia 8 tahun. Tindakan nekad berbalut stress berat itu dilakukan Neil Wilkes dengan cara membakar dirinya sendiri selepas mengirim sms 'i love you' kepada gadis itu!

Depresi Neil seperti dilanpor daily mail diduga kerana malu. Dia memang sempat disiasat polis lantaran perilakunya berkasih dengan si gadis kecil.

Jenazah Neil yang terbakar ditemukan di Castleton, Derbyshire, oleh dua pejalan kaki. Peristiwa tragis ini memang terjadi pada akhir Oktober 2010. Namun, perkaranya masih diperiksa Pengadilan Derbyshire.

Diketahui pula, guru di Pinfold Primary School, Hyde, Cheshire, itu dipecat gara-gara dicurigai menjalin hubungan gelap dengan gadis kecil yang tak lain adalah muridnya.

Pada sidang akhir minggu ini diketahui bahawa Wilkes yang berasal dari Bolton, Manchester Raya, itu sebenarnya mulai dekat dengan keluarga remaja dari Oldham tersebut dan sering menemaninya.

Ayahnya, Ian, mengatakan di pengadilan bahawa putranya dipecat dari pekerjaan serta dilarang mendekati remaja perempuan itu selama penyiasatan polis. Wilkes pun merasa kecewa, lantas cuba minum ubat penghilang rasa sakit sampai kelebihan dos..

Psikologinya, Dr Clare Blackburn, mengatakan dalam pemeriksaan rasmi bahawa tiga hari sebelum meninggal, 20 Oktober 2010, Wilkes mengatakan kepada si gadis bahawa dia berharap dapat kembali mengajar setelah terlepas dari jeratan pasal soal pelanggaran seksual.

Ingatkan nak buat kejutan tapi tak pasal-pasal 'bom' yang dapat

Posted: 28 Mar 2011 08:00 AM PDT

Nenek yang berusia seabad masih lagi suka bertinju

Posted: 28 Mar 2011 07:00 AM PDT

Molly Reeves nampaknya tak ingin menghabiskan waktu hanya duduk santai sambil minum minuman ringan atau melihat-lihat dari jendela bilik.

Setiap minggu malam di  Chadderton, Molly selalu bersipa-siap melatih kecepatan tangannya. Yap, Molly sangat suka bertinju untuk tetap kelihatan segar.
"Aku merasa sedikit sakit usai bertinju namun aku sangat menikmatinya. Itu lucu", tutur Molly.

Molly Reeves lahir di Oldham tahun 1908 dan beberapa waktu lalu dia merayakan ulang tahunnya yang ke 100.

Meski sudah berusia tepat 1 abad, namun Molly benar-benar sihat.Suatu ketika, semasa  Molly berusia 93 tahun dan dirawat di hospital akibat sakit dipinggulnya, doktor mengira mereka kehilangan catatan medis Molly. Namun ternyata memang kali itulah Molly dirawat di hospitalt selama hidupnya.


Molly menjalani masa-masa bahagia selama hidupnya.Menikah selama 59 tahun pada tahun 1932 dengan sumainya, John, Molly dikaruniakan 2 orang putri, Brenda dan Anne. Namun sayang, John dan kedua putri mereka sudah meninggal.Namun Molly masih memiliki 2 orang cucu yang tinggal di Australia.

Hobinya menonton DVD dan juga pertandingan tinju Amir Khan, petinju kesukaannya yang dia anggap cute.

Sedang rahsia hingga dia boleh terlihat sihat diusianya adalah merasa bahagia."Kamu harus selalu tetap tersenyum," jelas Molly.

Kanak-kanak Ajaib Habiskan 1 kg Beras Mentah Sehari

Posted: 28 Mar 2011 06:00 AM PDT


Hikmatus Solihah, 4, tidak berbeza dengan kanak-kanak sebayanya. Dia  tergolong periang dan cerdas. Namun putri pasangan Abdul Jamal-Siti Romlah, warga Dusun Curahbanyak, Desa Kluwut, Kecamatan Wonorejo, Kabupaten Pasuruan, ini punya kebiasaan aneh, iaitu suka makan beras mentah. Ketika Surya berkunjung, Leha, panggilan kanak-kanak ini, sedang menikmati sepinggan kecil beras mentah didampingi ayahnya, Jamal dan kakaknya, Afifudin. Butiran beras keras itu dikunyahnya hingga halus sebelum ditelan. Tidak terlihat kesulitan ketika dia mengunyah. Sekitar 15 minit kemudian beras itu habis dimakannya.

Pemandangan itu terjadi tiap hari. Bagi Leha,  beras mentah adalah kesukaannya, bukan kuih-kuih seperti yang disukai kanak-kanak lain. Jamal dan isterinya sebenarnya ingin menghentikan kebiasaan ini, tetapi kalau tidak diberi, Leha minta beras daripada jirannya. "Tapi kami juga membatasi. Kerana kalau tidak, sehari dia boleh habiskan sekilo beras," kata Jamal.

Diceritakan Jamal, kesukaan anaknya makan beras mentah itu berawal ketika dia berusia setahun. Saat itu, Jamal dan istrinya baru pulang dari berniaga.

Sedangkan si Leha bermain tepung sehingga seluruh badan dan wajahnya memutih kena tepung.
"Biar tidak nangis saya ganti dengan beras buat mainan. Ternyata beras itu dimakannya mentah-mentah dan menjadi kebiasaan hingga ketika ini. Saya khuatir kesihatannya terganggu. Lalu, dia kami bawa ke klinik," tambah Abdul Jamal.

Doktor yang memeriksanya juga hairan. Namun untuk mencegah bahaya, Jamal diminta memberi beras yang sudah dicuci dan bukan beras jatah PNS, kerana dikhuatirkan masih terkontaminasi zat kimia.

"Memang pernah saya beri beras jatah. Tapi Leha malah kena keracunan. Kami juga pernah melarangnya dan dua bulan lalu semua beras disembunyikan. Tapi Leha malah sakit panas dua hari," tutur Siti Romlah, ibunya.

Memang selain makan beras, Leha juga masih makan nasi dan minum air susu ibu sampai usia dua tahun. Namun begitu lepas ASI, dia tak mahu minum susu dan lebih suka minum air putih.

Kebiasannya dia tidak malu untuk meminta beras daripada tetanggannya.

"Tiap main ke rumah saya, Leha langsung ke dapur dan mencari saya minta beras. Kerana sudah terbiasa, saya suruh ambil sendiri, sampai jadi kebiasaan. Orang sini sudah tahu kebiasaannya dan jika dilarang khuatir menangis dan sakit. Sayang kan, anak itu memang lucu dan pintar," ujar Purwati, tetangga Jamal.

[Parah] Alat Kelamin Remaja Putus Ketika Dikhatankan (sunat)

Posted: 28 Mar 2011 05:46 AM PDT

Alat kelamin seorang remaja ini terputus ketika  dikhatan dalam majlis khatan beramai-ramai di Padang, Sumatra Bara. Akibatnya remaja bernama Irfan harus dirawat di Rumah Sakit Umum Muhammad Djamil, Padang. Keadaa remaja 10 tahun itu terus buruk semenjak peristiwa itu. Demikian hasil pantauan pasukan SCTV.

Orangtua Irfan, Yoskani dan Herlina gusar memikirkan masa depan anak sulungnya kerana kemaluannya tinggal pangkalnya. Kini untuk buang air, lubang penis Irfan harus ditanam tiub. Orangtua korban mengaku tak terima dengan kejadian ini. Mereka lalu melaporkan kes ini ke polis. Irfan disunat oleh bakal doktor dari fakulti kedoktoran sebuah universiti negeri di Padang.

Kopi Buat Dada Perempuan Mengecil

Posted: 28 Mar 2011 04:25 AM PDT


Meminum kopi ternyata memberi kesan pada bentuk tubuh perempuan. Sebuah penelitian membuktikan bahawa meminum kopi membuat ukuran dada perempuan lebih kecil.
Penelitian itu dilakukan oleh para peneliti berasal Sweden dari Universiti Lund.  Helena Jernstrom, seorang ahli tumor yang memimpin penelitian. Awalnya penelitian ini betujuan untuk mengetahui pengaruh kopi bagi para perempuan.

Hasilnya cukup menggembirakan. Kerana ternyata meminum kopi tiga cawan sehari dapat mengurangi risiko kanser payudara pada perempuan. Namun dalam penelitian itu, bukan hanya hal tersebut yang di dapat. Dalam penelitian tersebut juga terungkap bahawa kopi mempengaruhi ukuran dada perempuan.

Dari penelitian terungkap bahawa kopi juga boleh membuat ukuran dada perempuan lebih kecil. Perempuan dengan berat badan yang normal namun memiliki payudara yang besar biasanya memiliki jumlah Mammary Gland (zat penghasil susu .red) yang banyak. Jumlah mammary gland tersebut yang biasanya menaikkan risiko kanser payudara.

Meminum kopi secara teratur dapat mengurangi jumlah mammary gland tersebut. Namun hal tersebut otomatis juga membuat ukuran payudara jadi lebih kecil.(kee/eny)

Polis terpendek di England

Posted: 28 Mar 2011 03:00 AM PDT

Dia dipanggil Laptop oleh teman-temannya, kerana di England PC adalah sebutan untuk polis. Namun kerana Robin Port, 29 tahun, hanya memiliki tinggi 5 ft maka ia dipanggil laptop....

Walaupun bertubuh mungil, Robin Port telah melakukan 17 penangkapan dalam bulan pertama dia bekerja.Sebelum bekerja sebagai petugas lapangan.


Ibu kurang ajar suruh anak bergaduh dan kemudian dirakamnya

Posted: 28 Mar 2011 02:40 AM PDT

Apakah Anda sudah pernah melihat Video Yoga Bayi di Pantai Mesir ketika ibu-ibu "sanggup" memutar-mutar bayinya di udara dan bahkan "mengajari" bayi itu berenang dan menyelam di laut? Menurut saya, ibu-ibu tersebut belum dapat dikategorikan sebagai kurang ajar. Tapi, seorang ibu berusia 33 tahun bernama Jennifer Zuniga asal California Amerika Syarikat ini benar-benar KURANG AJAR. Dia memprovokasi anak lelakinya sendiri untuk berkelahi sambil merakamnya. Tidak percaya? Tontonlah video di bawah ini....




[Gila] Lelaki ini buat blog semata-mata nak fitnah bekas kekasih

Posted: 28 Mar 2011 01:45 AM PDT

Sebuah blog heboh muncul di China yang menampilkan kisah seorang wanita bernama Yan Deli menghidap HIV. Namun penyiasatan polis mengungkap, blog  ini adalah buah karya bekas kekasih Yan dan sepenuhnya berisi fitnah.

Dalam blog, ditampilkan 300 pose tak senonoh Yan Deli, lengkap dengan 279 nombor handphone yang dikatakan sebagai nombor para pelanggan seks sang wanita. Ditambahkan kalau Yan juga diperkosa ayah tirinya sketika masih berusia 15 tahun.

Namun polis setempat menyatakan, semua postingan dilakukan bekas kekasih Yan. Yan sendiri telah membantah semua cerita di blog. Demi membuktikan dia bebas HIV serta memulihkan nama baiknya, Yan membuat ujian  di klinik setempat.

Foto-foto cabul itu adalah foto yang dulu diberikan Yan pada bekas kekasihnya  Sedangkan nombor handphone yang ada adalah milik teman-teman mangsa.

Keluarga Yan merasa sangat malu dengan blog tersebut. Ibu Yan membantah anaknya seorang pelacur melainkan hanya bekerja sebagai pelayan restoran. Sedangkan sang ayah tiri juga membantah pernah memperkosa puterinya.

"Apapun yang dikatakan mengenai aku, itu tidak penting keraa aku sudah tua. Tapi bagaimana hidup anakku dengan adanya rumor itu?," tukas sang ayah.

Bekas kekasihnya ketika  ini diseret ke muka pengadila untuk mempertanggungjawabkan kelakuannya.

Saya Tidur dengan 900 Lelaki…So What?

Posted: 28 Mar 2011 12:45 AM PDT

Apa yang dilakukan Victoria Betteridge, 28, memang pelik. Gadis lulusan Universiti Oxford ini mengaku telah tidur dengan 900 lelaki. "Orang menganggap saya mengacau sejak hari pertama, tetapi sebenarnya faktanya tidak jauh dari itu (tidur dengan 900 lelaki) ," demikian kata Victoria.

Victoria bukan berasal dari keluarga yang kucar kacir Sejak kecil dia terlindungi. Orangtuanya adalah penganut Katolik yang alim. Ia dididik dengan ketat salah satunya ialah haram bertemu dengan anak laki-laki. Tetapi ya itulah..dalam sembilan tahun dia tidur dengan 900 lelaki.

"Ketika semua teman saya pergi ke menonton wayang dengan teman laki-laki mereka atau ke disko, saya main Scrabble dengan orangtua saya, menunggang kuda dan pergi ke gereja," katanya.

"Sangat jelas laki-laki bukan sebahagian dari hidup saya. Ketika saya berumur 13 ayah saya khuatir pelajaran saya di sekolah terganggu, ia mengirim saya ke sekolah bertarif 7.000 poundsterling yang semua siswanya perempuan dan menginginkan agar saya hanya belajar daripad berhubungan dengan laki-laki."

"Gadis-gadis di sekolah semuanya tahu saya tak pernah punya kekasih atau mencium lelaki, sehingga mereka mengganggu saya sepanjang waktu, memanggil saya seorang lesbian atau frigid. Faktanya, saya seorang tomboy yang suka olahraga dan tidak mempedulikan make-up seperti para gadis."

Ketika Victoria berusia 18, dia masuk Oxford belajar bahasa Inggris. "Saya pergi ke hall dan merasa suasana kebebasan," katanya.

Aneh, sepanjang waktu dikerumuni para lelaki. Mulai saat itu ia menanggalkan sifat pemalunya. Pada malam pertama di universiti, dia minum tequila dengan beberapa teman menuju Freshers' Ball. Dalam hitungan jam ia berciuman pertama kalinya dengan Tom. Seminggu kemudian ia berkencan dengan Tom. "Tanpa pengawasan ayah saya akhirnya dapat melakukan apa yang saya mahu."

Tom setuju tidak terburu-buru berhubungan seks. Dia menunggu sampai Victoria siap. Enam bulan kemudian dia kehilangan keperawanannya. Menurutnya, pengalaman pertama itu sangat menakjubkan, beza dengan cerita teman-temannya yang merasakan hal yang sebaliknya.

Hubungan mereka putus, kerana Tom tidak ingin hanya melayani Victoria di ranjang, sementara Victoria menginginkan hubungan seks setiap waktu. Dalam sehari setidaknya dia minta dilayani tiga kali.

Putus hubungan dengan Tom tak membuatnya lama-lama bersedih. Seminggu kemudian ia ketemu lelaki yang dia lupa namanya di bar dan membawa lelaki itu ke biliknya. "Saya tidak peduli siapa dia dan apa yang ia lakukan, yang saya fikir hanya hubungan seks dan merasa baik." Inilah awal petualangannya sehingga ia tidur dengan 900 pria.

"Saya pergi ke bar mahasiswa dan kelab, menari secara provokatif di depan lelaki yang ia inginkan, kemudian saya minta dibelikan minum, semuanya begitu mudah," demikian Victoria menerangkan modusnya.

Tahun kedua di Oxford, dia pindah ke flat bersama lima gadis dan ini tidak membuatnya lebih jinak. "Kami saling merekomendasikan,"katanya sambil cekikikan.. "Kami saling memberi tahu apakah mereka cukup baik di ranjang atau tidak. Tidak ada di antara kami yang posesive.

Flat kami, katanya, diberi nama fun flat. Selalu ada beberapa lelaki setengah telanjang, yang mereka kadang tidak tahu siapa mereka.

Beberapa lelaki, tidak boleh menerima sikap Victoria yang tanpa komitmen itu. "Namanya Stewart biasa sembunyi di luar rumah untuk melihat apakah saya kencan dengan orang lain," kata Victoria sambil tertawa.

"Itu menjadi lawak. Jika kami mendengar suara berisik di luar kami akan berkata :Itu si gila Stewart sedang mengintip dengan teropongnya."

Di tahun terakhirnya kelakuan Victoria tambah menjadi. Ia pergi ke kelab swinger di mana para pelanggannya boleh bertukar pasangan. Ia bahkan berhubungan threesome di kelab yang ada di London itu. Ia juga tetap pada kebiasaannya, pergi ke kelab, ambil lelaki semalam untuk seks, pagi harinya ia tendang si lelaki pergi.

Kelakuan yang ugal-ugalan ini rupanya tercium oleh keluarga. Victoria pun diinterogasi sang ayah. Dan sejak itu Victoria putus hubungan dengan keluarga. Dia tahu bahwa orang lain juga akan menghakimi dia, tetapi dia buat tak peduli saja. Ia menepis anggapan bahwa kelakuannya itu membahayakan dirinya. Ia mengatakan selalu memakai pelindung dari penyakit seksual menular dan tak pernah membiarkan flatnya kosong tanpa bersama orang asing.

"Seks hal yang sangat normal bagi orang, beberapa orang pergi makan malam , olahraga—saya berhubungan seks," katanya seraya menambahkan bahwa kelakuannya itu tidak menyakiti siapa pun.

Meskipun demikian, Victoria mengatakan bahawa dalam tiga bulan terakhir ia mengurangi kebiasaanya itu. Ia mulai pergi tempat olahraga untuk mengurangi ghairah seksualnya.

"Saya terlibat kencan dengan seorang lelaki. Ada sesuatu yang lain tentang dia. Dia sesuai untuk saya di ranjang. Saya tidak tahu apa yang akan terjadi dengan dia, tetapi hal itu membuat saya sedar bahawa saya juga menginginkan perkahwinan dan anak pada suatu saat.

Dan setelah sembilan tahun menjadi predator seks, Victoria mulai melakukan evaluasi terhadap tabiatnya. "Saya kira, kerana saat kecil saya terlalu ketat," katanya. Saya tidak menginginkan hidup seperti ini terus, tetapi saya tidak menyesali masa lalu. Saya sudah menangguk kesenangan. Untuk saat ini saya kencan dengan satu orang. Kami akan lihat apa yang akan terjadi. "Saya hanya ingin menemukan seseorang yang ghairah seksualnya sama dengan saya agar saya puas," tegas Victoria.

Anak Bercabang 8 Akhirnya Masuk Sekolah

Posted: 27 Mar 2011 11:45 PM PDT

Lakshmi Tatma, seorang anak dari desa pertanian miskin di India dianggap sebagai titisan Dewa Hindu utuk kemakmuran dan kesuburan keranaa mempuyai keanehan fizik iaitu mempunyai 4 tangan dan 4 kaki. Orang- orang memujanya dengan menaruh hadiah di samping tempat tidurnya setiap hari. Tapi hal itu tidak membuat hidupnya senang, kerana ia harus membayar mahal "karnia" itu. Dia tak boleh berjalan, duduk atau berdiri.
Secara medik kedaan yang dialami Laksmi disebabkan oleh kerana ada kembar ditubuhnya.


Kembarnya yang berhenti tumbuh tanpa ada kepala. Jadi menempel pada tubuh laksmi dan disebut sebagai kembar parasit.
Orang tua Lakshmi memilih untk membedahi gadis malang itu 2 tahun lalu agar dia bolehterpisah dari kembar parasitnya. Dan setelah melalui operasi selama 27 jam kini fiziknya hampir sempurna. Dia boleh berdiri dan berjalan di atas dua kakinya. Hal yang sangat mustahil dilakukan sebelum operasi. Kini 2 tahun sudah berlalu dan Lakshmi boleh masuk sekolah dan bermain seperti anak- anak lainnya. Tapi masalah ternyata belum selesai, Lakshmi masih memerlukkan beberapa operasi lanjutan untuk menghindarkannya dari cedera tulang belakang scoliosis pada ketika dia tumbuh dewasa nanti.

Wanita Sexy Di Facebook Ini Menjadi Pembunuh

Posted: 27 Mar 2011 10:00 PM PDT

Perempuan ini berasal dari keluarga bahagia dan bersekolah di tempat mahal. Namun, bertambah dewasa, dia semakin suka mempamerkan sensualiti dan agresif bahkan membunuh. Foto yang menampilkan Ruby Thomas ketika di sekolah rendah. Perempuan ini Nampak seperti gadis kecil yang bahagia dan tersenyum malu-malu. Dia kelihatan dulunya sangat y manis. Namun, bila dewasa, dia seringkali berpose provokatif, kurang ajar dan menampilkan sensualitas yang berlebihan.


Foto Facebook diambil teman-teman Thomas di rumahnya di Crystal Palace, selatan London,. Dia nampak berpose berlebihan dengan skrit pendek dan atasan yang terbuka di dalam bilik tidurnya yang berhiaskan coretan grafiti.

Selain gambar yang menyedihkan itu, nampak pula beberapa kalimat bernada ejekan di Facebooknya, sehari setelah serangan brutal yang dilakukan Thomas terhadap Ian Baynham. Perempuan ini bersekolah di Sydenham High School yang menghabiskan duit sebanyak 12 ribu poundsterling.Kehidupan sehari-harinya, Thomas merupakan gadis yang membanggakan diri sebagai siswa yang berlatar belakang kehidupan mapan.

Sayangnya, perilaku Thomas menjadi berubah setelah ayahnya, Richard, 45 tahun, dihukum atas tuduhan pembunuhan kerana menikam seorang pemandu teksi di Brixton, Inggris, 2003 lalu. Temannya mengatakan bahawa Thomas biasanya pendiam, namun mulai agresif setelah dia suka minum minuman keras. Thomas juga pernah melakukan tindakan jenayah kerana menyerang pemandu di kawasan Trafalgar Square di usia 15 tahun. dia pernah pula menyerang Aasim Shah.Ketika  itu, dia meludahi Shah, menendang dan meninju di belakang kepala mangsa.

Dua tahun kemudian, meski dia melarikan diri dari TKP, insiden sempat disaksikan oleh orang sekitar yang melapor ke polis. Ia mengakui serangan itu, namun melarikan diri dari hukuman pelayanan masyarakat. Kes terbaru terkait penyerangan Thomas pada Baynham terjadi beberapa hari setelah ia memulai pekerjaan baru. Selama persidangan, Thomas menolak bukti di pengadilan. Dia nampak tidak menunjukkan emosi menyesal. Malahan, thomas sering tersenyum dan bercanda di luar sidang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan