Adsense

Jumaat, 11 Februari 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Nikon Coolpix S1100pj Siap Dengan Projector

Posted: 11 Feb 2011 06:40 PM PST

Masih tercari-cari kamera digital yang terkini dan canggih di pasaran? Budiey ada satu cadangan pada anda yang tengah berkira-kira nak beli kamera.

Apa kata pilih Nikon Coolpix S1100pj yang masih fresh dan baru beberapa bulan berada di pasaran.

Tengok kotaknya, ada highlight keistimewaan kamera ini. Nampak tak, ada keluar cahaya macam lampu suluh.

Nikon Coolpix

Budiey telah pun memilikinya… dan apa yang Budiey boleh katakan kamera ni memang best. Sebab apa, jap lagi Budiey akan kasi tau.

Apa Ada Dalam Kotak ?

Nikon Coolpix

AN-CP17 Strap; UC-E6 USB Cable; EG-CP14 Audio/Video Cable; EN-EL12 Rechargeable Li-ion Battery; MH-65 Battery Charger; ML-L5 Remote Control; TP-1 Stylus pen; Coolpix Software Suite CD-ROM

Kamera ini tersedia dengan 79MB built in memory dan diberikan juga SD card 4GB removable storage. Ia tersedia dalam 4 warna iaitu hitam, perak, hijau dan ungu.

Nikon Coolpix

Masa Budiey pertama kali pegang kamera Nikon Coolpix S1100pj ni, aura kamera ni dah terasa lain macam. Oh, patutlah, kamera ni bukan sekadar kamera digital biasa! Ia ada sesuatu yang kamera lain takde.

Antara ciri-ciri keistimewaan kamera ini:

  1. 14.1 Megapixels
  2. Incredible Built-In Projector
  3. 5x Wide-Angle 28-140mm Equivalent Lens
  4. 5-Way VR Image Stabilization System
  5. 3′ Touch Clear Color Show
  6. EXPEED C2 Image Processing
  7. 720p HD Movie Recording
  8. Smart Potrait System
  9. 17 Scene Modes
  10. Touch Shutter Takes Picture Using LCD
  11. Subject Tracking
  12. Tracks Moving Subject

Apa Ada Pada Projector
Ya, Nikon Coolpix S1100pj ada sesuatu extra yang mahu diberikan kepada pengguna. Percaya atau tidak, kamera ini ada built-in projector.

Pastinya ini adalah kamera pertama di dunia yang ada projector. Fungsi projector ni membolehkan kita tengok balik foto dan video yang kita ambil dengan memancarkannya di dinding yang rata. Jadi, boleh tengok dengan ramai-ramai dengan gambar yang lebih jelas dan besar.

Ini adalah kamera kompak pertama di dunia yang dibangunkan dengan fungsi projektor. Sangat sesuai untuk berkongsi gambar, video terus dari kamera mahupun file presentation, yang disimpan didalam pc atau mac tanpa perlukan alat tambahan lain selain kamera projektor nikon itu sendiri dan dedicated software. Dengan sekali tekan butang sahaja, anda boleh melihat paparan di dinding. Bagi Budiey, itu sudah membuktikan kamera ini cukup hebat.

Dengan adanya 14 lumens, cahaya dipertingkatkan lagi untuk projector kamera ini dengan sebanyak 40% lebih tinggi. Jadi, kita boleh tengok foto dengan menggunakan projector walaupun di tempat yang terang.

Cakap pasal projector ni, Budiey ada rakam video dan dalam video ni sebenarnya Budiey nak tunjukkan apa yang boleh kita buat dengan projector. Sebenarnya, macam-macam boleh buat. Kalau anda kreatif dan inovatif, memang macam-macam idea boleh buat dengan projector ni.

Maksud Budiey, selain boleh tayang slideshow foto atau video, projector ni sebenarnya boleh buat gaya hidup kita lebih mudah dan sangat FUN!

Okay, kalau tak faham lagi dengan apa yang Budiey terangkan ni, jom klik video di bawah ni:

14 Megapixel
Tentunya, berbeza dengan model sebelum ini, Nikon Coolpix S1100pj ini dipertingkatkan megapixel. Kalau model sebelum ini Nikon Coolpix S1000 cuma ada 12 megapixel, tapi untuk model terbaru ini, ia dimantapkan dengan 14 megapixel. Optical zoom masih lagi sama dengan focal range 28-140 mm dengan 5Xoptical zoom dengan kecerahan f/3.9-5.8. Namun, untuk mengurangkan pergerakan kabur, kamera ini dilengkapi dengan optical dan electronic stabilizer.

Video Promo dari Youtube:

Senang & Cepat Digunakan
Nikon Coolpix S1100pj boleh dihubung terus ke PC atau Mac dengan senang. Dengan cara ini, ia menyenangkan lagi foto atau video disimpan ke PC semasa presentation. Kamera ini sangat cepat dan tak perlu menunggu lama untuk memproses dan snap foto.

Camera Body
Reka bentuknya memang senang dipegang. Dengan adanya round lines di sekitar kamera ini membolehkan kita rasa selesa untuk mengambil gambar. Bahagian depan kamera ini nampak rata dan compact dan lebih smooth. Bahagian projector juga taklah menampakkan kamera ini adalah projector kamera.

Nikon Coolpix

3' Touchscreen
Dengan skrin selebar 3 inci di ruang belakang kamera Nikon Coolpix S1100pj menjadikan ia senang dikendalikan sebab ada fungsi multi-control button. Yang penting model terbaru ni ada high resolution iaitu 460,000 dot 3-inch format touchscreen.

Smart Potrait System dengan Skin Softening
Face-priority AF membantu untuk mengambil gambar potrait dan mengesan wajah dan akan secara automatik fokus sebanyak 12 wajah dalam satu frame. Fungsi Skin Softening akan menjadikan wajah lebih lembut dan lebih nampak lebih cantik tanpa perlu diedit.

Trip To Thailand Nikon Coolpix

Video Projection Camera
Bergantung pada resolution sebenarnya. Untuk kamera ini VGA (640X480 pixel) tapi display dipertingkatkan menjadikannya lebih cerah. Saiz display diantara 12.7cm dan 119cm (5-47 inci), di mana jarak antara kamera dengan permukaan projection antara 0.26 hingga 4 meter.

Kamera ini dapat merekod video HD berdefinisi tinggi 720p movie. Lagi istimewa bila kamera ini siap dengan animated karakter yang boleh berhubung dengan wajah yang detect melalui autofokus semasa memilih untuk muzik latar. Contohnya, kita boleh muatkan muzik latar atau suara orang ketawa semasa presentation di projektor. Budiey nasihatkan anda caj dulu bateri untuk lebih lama buat video projection.

Nak gambar lebih cantik, jelas dan besar, bolehlah guna 14 megapixel berukuran ½.33 inci dapat mengelak daripada foto yang noisy walapun dalam kelajuan ISO yang slow serendah ISO 200.

File Quality
Ada 2 jenis setting kualiti JPEG untuk full resolution iaitu Normal dan High. Nikon Coolpix S1100pj tidak boleh shoot dalam setting RAW.

Macro
Semasa mengambil gambar jarak dekat atau macro, Budiey rasa Nikon Coolpix S1100pj memang terbaik. Jarak minima iaitu 3cm.

Budiey dah cuba mengambil gambar dengan menggunakan scene macro. Memang performancenya bagus. Tapi kenalah focus dekat dengan jarak 3cm dari objek. Untuk nampak lebih jelas, boleh guna Anti-Shake di mana ia membolehkan gambar kabur dan nampak sharp di bawah cahaya yang rendah atau semasa menggunakan zoom.

Nikon Coolpix

Pengalaman Pertama Guna Nikon Coolpix S1100pj
Pengalaman pertama menggunakan kamera ini, Budiey rasa excited. Tapi first kena belajar dulu. Satu perkara yang paling penting, kena baca manual dulu sebelum guna. Kebetulan Budiey terbang ke Bangkok untuk sesi lawatan, jadi alang-alang ke sana, bolehlah try dulu kamera ni.

Kat Bangkok, Budiey ada ambil beberapa gambar. Yang pasti, untuk yang suka jalan-jalan, kamera ni memang pilihan yang tepat sebab ada banyak scenes mode kita boleh guna.

First time guna projector kamera ni masa kat Bangkok memang agak memeranjatkan juga. Masa perkenalkan kamera ni kepada kawan-kawan media yang lain, mereka mulanya tak percaya kamera ni ada projector. Dan memang best bila diorang cakap mahu beli kamera ni.

Di Bangkok juga, Budiey berpeluang bercakap dengan pengarah & penerbit terkenal, A.Latif Mohaideen. Sambil borak-borak, Budiey buat slideshow menggunakan kamera ni dengan menggunakan projector.

Penerbit filem A.Latif nyata terkejut dengan teknologi terkini dari Nikon ni. Memang sesuai untuk buat presentation katanya. Tak perlu bawa projector yang besar lagi berat tu. Kos pun taklah mahal.

Kalau macam tu, Budiey sarankan kepada pengarah dan pembikin filem, kena beli kamera ni untuk memudahkan mereka buat presentation dan bikin filem dengan senang.

Memang betul, kalau nak cari lokasi pengambaran pun senang. Nak cari angle mana yang lebih elok atau nak cari tempat yang sesuai untuk shooting.

Rumusannya, untuk korang yang suka travel, memang sesuailah kamera ni untuk korang.

Scene
Ada 17 scene semuanya. Jadi, pengguna boleh menekan butang scene untuk menyenangkan cara mengambil gambar mengikut keadaan dan situasi. Antara scene ialah Potrait, Sport, Night Potrait, Party / Indoor, Beach, Snow, Sunset, Dusk/Dawn, Night Landscape, Close-up, Food, Museum, Copy, Backlighting, Firework Show dan Panoramic.

Trip To Thailand Nikon Coolpix

Scene – Landscape

Trip To Thailand Nikon Coolpix

Scene – Easy auto mode

Trip To Thailand Nikon Coolpix

Scene – Landscape

Trip To Thailand Nikon Coolpix

Scene – Food

Trip To Thailand Nikon Coolpix

Scene – Auto Mode

Trip To Thailand Nikon Coolpix

Flash Mode – Fill Flash

Rumusannya, kalau nak ambik gambar, kenalah mengikut kehendak dan citarasa anda. Pendek kata, kamera Nikon Coolpix S1100pj menjanjikan kepuasan untuk semua pengguna. Ia senang dan cepat digunakan. Jadi, apa berkira lagi, mahu gambar yang lebih warna dengan kemudahan projector? Nikon Coolpix S1100pj satu pilihan yang tepat!

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Disclaimer
  • IMAGING FAIR AND CONTEST FOR PHOTO FANS
  • Gambar Jue Aziz di Majlis Doa Selamat Drama Jangan Main Belakang
  • Final Poster Cicakman 2: Planet Hitam 2
  • Gambar Danny dan Kekasih Baru di Birthday Party
  • Dato' Siti Nurhaliza Nyanyi Lagu Filem Perempuan Berkalong Sorban
  • Gambar Erin Malek di Malam Penghargaan Metrowealth
  • Fazli Zainal Tunggu Album Baru KALBU Siap
  • Mulakan Salun Kecantikan Anda Sendiri Dengan NU SKIN
  • Kad Raya Dari Staff Metadome
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Gambar Erra Fazira Diraikan Erra Arts Club

    Posted: 11 Feb 2011 09:50 AM PST

    Bertuah jadi Erra Fazira ni, setiap tahun mesti dapat kejutan dari peminat. Selain yang dirancang oleh suami tercinta Engku Emran, rupanya awal – awal lagi pada 5 Feb di Penang yang lalu Erra Fazira sudah pun diraikan juga :-)

    Lagi dan lagi foto – foto menarik …boleh klik lihat sendiri di Fanpage Erra Arts Club

    Kredit foto : Erra Art Club

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Erra Fazira

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Erra Fazira Serba Ungu di Red Carpet FFM23
  • Gambar Fesyen Erra Fazira Rekaan Hatta Dolmat
  • Gambar Erra Fazira di Karpet Merah Anugerah Skrin 2010
  • Photo of The Day: Erra Fazira Ajar Bola Sepak?
  • Gambar Erra Fazira di Green Cheongsam Showcase The Weld
  • Erra Fazira Hamil Anak Pertama?
  • Gambar Aleesya Anak Erra Fazira Terbaru 2010
  • Erra Fazira Keguguran Sebab Urut Kaki
  • Gugu Gaga Bersama Erra Fazira di Astro Ria
  • Gambar Anak Erra Fazira Engku Aleesya Dah Makin Besar
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.