Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Remaja Selamat Tanpa Lumpuh Meskipun Lehernya Patah Di Tiga Tempat

Posted: 26 Feb 2011 09:00 PM PST

Fisher Lukas, remaja usia 18 berasal Droitwich, Worcestershire, nyaris mati dalam kemalangan kereta yang mengerikan.

Kereta yang dipandunya dalam kelajuan tinggi menghentam pokok Tubuh remaja ini pun terlempar dan kepalanya terhentak benda keras dengan hebat.


Menurut perhitungan doktor, nyawanya tidak boleh diselamatkan. Dia mengalami patah leher di tiga tempat. "Lehernya patah di tiga tempat. Kalau sembuh, kemungkinan dia akan lumpuh. Namun, dia berhasil mengatasi krisis," kata doktor yang merawat.

Boleh percaya boleh tidak. Empat hari setelah dirawat, Lukas diizinkan dokter meninggalkan RS Universitas Conventri.

Lukas mengaku mengalami keajaiban kerana nyawanya diselamatkan oleh tato malaikat pelindung, yang dilukiskan dibadannya dua hari (48 jam) sebelum kecelakaan.

Tato malaikat pelindung dengan kata-kata "Hanya yang kuat mampu bertahan". Tato ini menyapu samping dari dada hingga punggung ke bawah.

Lukas, yang harus menggunakan penyangga leher dan kepala ini, memerlukankan waktu tiga bulan dan fisioterapi selama 18 bulan.

"Aku tidak lumpuh. Aku telah diselamatkan malaikatku. Setelah sembuh, aku akan bergabung dengan angkatan darat," katanya.

Menurut Lukas, tato miliknya diciptakan oleh rumah tato God of Ink di Worcestershire selama 16 jam.

Gambar tato yang dibuat seniman tato Nick Fletcher ini dimulai di kaki kanan dan badan, lalu salah satu sayap malaikat di dada, dan yang lain berada di punggung. Jadi, seolah-olah gambar malaikat tersebut sedang memeluknya.

Tato Lukas ini akhirnya menginspirasi remaja lain agar dengan membuat gambar tato tersebut, dia juga akan memperoleh keberuntungan seperti yang dialami Lukas.

bk-sebenarnya bukan tato yang membuat dia masih boleh hidup tetapi sebenarnya ajalnya belum sampai

Kambing Aneh, Suka Makan Roti, Minum Kopi dan Wanita Cantik

Posted: 26 Feb 2011 08:00 PM PST


TASIKMALAYA, RIMANEWS- Kambing adalah binatang herbivore yang biasa memakan dedaunan. Namun berbeza dengan kambing milik pasangan Kurnia dan Wati, warga Sukadana, Kecamatan Rajapolah, Tasikmalaya, Jawa Barat, yang setiap hari memakan nasi, roti, mi segera, atau meneguk kopi dan minuman berenergi.

Kurnia memberi nama kambingnya dengan Hengki Kurniawati. Setiap hari dia mengajak Hengki pergi ke warung terdekat. Di sana, kambing tersebut dibelikan roti atau kuih–layaknya anak kecil yang biasa membeli jajan.

Jika biasa haiwan tak takut kotor, Hengki sebaliknya. Dia tak pernah mahu memakan makanan yang sudah kotor atau bekas orang. Selama enam tahun terakhir, Kurnia harus mengeluarkan uang Rp 10 ribu setiap harinya.

"Kambing itu setiap hari makanannya seperti manusia. Bahkan tidak mahu rumput. Dia juga suka minum kopi atau susu dan makan roti yang biasa dibeli di warung," ujar Kurnia.

Menurut Kurnia, kambing miliknya juga suka dengan wanita cantik, apalagi yang berpakaian seksi.

Kesepian, Isteri Pengusaha Berlaku Curang Melalui Facebook

Posted: 26 Feb 2011 07:00 PM PST

Hobi facebook di internet, isteri pengusaha , berlaku curang dengan lelaki bujang juga yang juga seorang pengusaha di bidang komputer. Namun, sepandai-pandainya menutup  perbuatan akhirnya cinta segitiga yang dijalani Lara di ketahui juga oleh suaminya, bernama San,40. Merasa direndahkan martabat dan harga dirinya sebagai suami, Osa langsung melaporkan kepada Sentra Pelayanan Kepolisian (SPK) Polda Metro Jaya. Dikutip ruanghati.com dari Pos Kota Online Pengaduan tersebut didaftar dalam surat pengaduannya     LP/3073/K/X/2009/SPK Unit 1, Lara dituduh telah melakukan perzinahan sesuai pasal 284 KUHP.


Facebook sangat berpotensi membuat seseorang curang, setujukah?

Terbongkarnya cinta segita itu ketika  suaminya yang baru pulang dari luar kota Lampung mendapati SMS di handphone isterinya dari seorang laki-laki. Dalam pesan singkat itu, menyebutkan nama seorang lelaki Win yang berniat ingin meminjam buku kepada Lara. Melihat itu, San curiga. Pengusaha kontraktor itu lalu menanyakan pada isterinya  siapa  pengirim pesan tersebut. Semula Lara, tidak mahu bercakap jujur, namun kerana terus didesak akhirnya wanita yang dinikahi 4 tahun lalu itu mengakui kalau laki-laki tersebut kekasih gelapnya. Sambil menanggis, Lara menceritakan kecurangannya dengan Win.

Kepada suaminya, Lara mengaku mengenal Win sejak dirinya suka melayari jejaring facebook. Kerana seringnya chatting kedua insan berlainan jenis itu pun bercinta. Bahkan keduanya juga mengaku sering bertemu.Dari pertemuan itulah keduanya lalu menjalin hubungan seperti layaknya suami isteri di sebuah apartment di kawasan Kemayoran Jakarta Pusat. Dia mengaku sebelum melakukan hubungan tersebut wanita yang belum dikurniakan anak mengaku dihidangkan minuman oleh Win hingga mabuk. Hubungan badan dirinya dengan Win katanya baru sekali dilakukan. (Pos Kota)-ruanghati.com

Lelaki buat aduan ke polis kerana harga minyak naik

Posted: 26 Feb 2011 06:00 PM PST

Pemandu berang kenaikan berlaku ketika sedang isi bahan bakar 
saya petik dari Berita Harian

WASHINGTON: Pejabat Sherif St John The Baptist Parish menerima panggilan paling pelik minggu ini apabila seorang pemandu meminta bantuan polis kerana pengusaha stesen minyak menaikkan harga ketika dia sedang mengisi minyak kenderaannya, lapor akhbar.
Panggilan itu pada Khamis lalu mengejutkan pegawai polis sekali gus dikelaskan dalam senarai baru, 'aduan paling luar biasa'.

Aduan yang pernah diterima sebelum ini termasuk tak tahan bunyi anjing menyalak dan 'anak saya tak mahu pergi ke sekolah.'

Apapun, panggilan paling luar biasa itu mungkin menunjukkan perubahan corak aduan sejajar dengan perubahan era.

Pada 2 petang hari itu, panggilan kecemasan 911 Sherif menerima panggilan seorang pemandu yang 'naik darah' melihat harga minyak tiba-tiba naik ketika dia masih mengisi minyak.

Pemandu tidak dinamakan itu memberitahu, ketika dia mula mengisi minyak di stesen itu yang terletak di 901 East Airline Highway, harga di pam adalah AS$3.049 segelen.
Tetapi, ketika dia masih mengisi, harga itu naik kepada AS$3.189 menyebabkan pemandu terbabit bertikam lidah dengan atendan stesen dan kemudian menelefon polis kerana tidak puas hati dengan apa yang dijelaskan.

"Pemandu itu anggap perbuatan stesen berkenaan tidak adil. Selain itu, atendan stesen pula tidak memberi kerjasama menyebabkannya menelefon kami," kata Kapten Dane Clement.

Bagaimanapun, tiada siapa ditahan dan laporan itu akan diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara dan dikategori sebagai 'aduan sivil.'

Pengurus stesen, Sam Aljousi, berkata pemandu terbabit berhenti di stesen berkenaan ketika harga sedang diubah dan mahu harganya diturunkan.

"Semua orang sepatutnya menunggu (sehingga harga baru ditunjukkan). Jadi, tidak mungkin harga diturunkan.  
Lagipun, ia dilakukan komputer," katanya lagi. – Agensi

Lelaki curi itik mati dipukul

Posted: 26 Feb 2011 05:00 PM PST

Tak pasal-pasal mati kerana curi itik..
saya petik daripada Berita Harian

BANDA ACEH: Polis di daerah tenggara Aceh menyoal beberapa penduduk yang dipercaya ada kaitan dengan pembunuhan dua lelaki Khamis lalu kerana disyaki mencuri itik. 

"Kejadian itu berlaku di perkampungan Lawe Serke, dalam daerah Lawe Sigala-gala," kata ketua polis daerah itu, Adjung Arsyad. 
Katanya, penduduk kampung yang melakukan kawalan waktu malam menemui tiga lelaki tidak dikenali dan mengejar mereka selepas menganggap bertanggungjawab atas beberapa kes kecurian itik. 

"Seorang daripada tiga lelaki dilaporkan terlepas, namun dua ditangkap. Mereka ditemui bersama lapan ekor itik, yang menyebabkan penduduk kampung mula menyerang," kata Adjung. 

Katanya, serangan itu menyebabkan kematian apabila penduduk mula memukul lelaki terbabit dengan pelbagai   
senjata, termasuk pisau dan parang. – Agensi

Inilah Game Kontroversi Wii ‘Pesta Seks’

Posted: 26 Feb 2011 04:35 PM PST

INILAH.COM, Jakarta- Permainan komputer 'pesta seks' yang mengandung kandungan seksual dewasa membuat orangtua marah. Pasalnya, game ini boleh dinikmati anak berusia 12 tahun.

Game Nintendo Wii 'We Dare' mengatakan diri sebagai permainan seksi namun memberi ratingpemain 12+. Ini bererti permainan tersebut boleh digunakan anak berusia di atas 12 tahun. Batasan tersebut membuat orangtua marah kerana dianggap terlalu rendah.

Trailer bergambar sedikit cabul itu mempromosikan permainan dua pasangan yang berada dalam serangkaian situasi seksual. Bahkan, ada pula rakaman yang menunjukkan dua gadis saling berciuman, pasangan yang sedang membuka pakaian satu sama lain dan saling memukul.

Dalam video berdurasi 2 minit yang menampilkan perempuan menari di tiang, ganti pasangan dan pesta seks, setidaknya 150 ribu khalayak menonton itu di YouTube.

Permainan ini akan dirilis di Wii dan Playstation 3 bulan depan dengan kalimat promosi, "Semakin banyak teman yang Anda undang ke pesta maka semakin panas permainan!"

Namun, para orangtua khuaatir gambar ini boleh merosak pola fikir anak dan remaja berusia 12 tahun ke atas. "Saya punya anak perempuan berusia 13 tahun dan jika saya tahu ia bermain game seksual eksplisit ini dengan lelaki, saya akan sangat terkejut," kata Laura Pearson, 52 tahun, asal Birmingham.

Gambar Iklan Komersial di Jerman ini.. Lucu Atau Menyeramkan ?

Posted: 26 Feb 2011 10:01 AM PST

Gambar Iklan Komersial di Jerman.. Lucu Atau Menyeramkan .Iklan ini nampak menyeramkan tetapi dilihat lagi sebenarnya lucu.Cuba nilaikan sendiri sama ada iklan ini lucu atau menyeramkan.






Gila…Mengaku Lesbian, Lelaki Jerat 49 Remaja di Internet

Posted: 26 Feb 2011 09:01 AM PST

 Seoarang paedofil yang mengaku lesbian di internet meresahkan masyarakat. Dia menjerat 49 remaja perempuan untuk berhubungan seks melalui webcam.

Barry McCluskey, 39, berasal Glasgow, Scotland, memikat puluhan perempuan yang menjadi korbannya untuk melakukan hubungan seks di internet.Targetnya ialah remaja berusia 10-15 tahun di web Bebo dan MSN. Bekas jururawat yang memiliki dua orang anak ini menyamar sebagai perempuan yang suka sesama jenis.

"Selanjutnya, McCluskey mengirim pesan ancaman kemangsa  untuk beberapa kali melakukan hubungan seks. Jika tidak, rakaman tersebut akan disebarkan ke teman dan keluarga mereka," ujar pihak Pengadilan Tinggi Glasgow.

Salah satu korban bahkan memohon untuk tidak diganggu lagi. Namun, McCluskey tetap meminta remaja itu melakukan sesuatu. Pihak polis menemukan 10.000 foto anak berusia di bawah umur dalam pose tak senonoh di komputer McCluskey.

Ayah dan Anak Laki-laki Bergaduh Kerana Foto Telanjang

Posted: 26 Feb 2011 08:01 AM PST

TRIBUNNEWS.COM – Seorang remaja berusia 18 tahun ditangkap setelah mengancam ayahnya melalui telefon. Demikian dilapor FoxNews dan dikutipTribunnews.com.

Menurut pihak polis Lakeville, Minnesota, Amerika Syarikat (AS), insiden ini bermula ketika remaja bernama Christian Rider meminta agar sang ayah menjemputnya di rumah kawannya. Sang ayah menolak kerana dia menemukan foto telanjang anaknya dikirim ke kekasihnya melalui handphone milik sang ayah.

Sejumlah tetangganya mengatakan jika pada musim panas lalu, Rider menghabiskan waktu belajar memanah dengan sang ayah. Tentu saja sang ayah tidak menduga jika anaknya akan menggunakan panah untuk mengancamnya.

Polis kemudian datang ke rumahnya setelah Rider mengirim SMS ke ayahnya yang berbunyi. "Sata akan membunuhmu jika kamu ada di dekat saya. Satu di antara kita akan masuk ke hospital ketika saya pulang ke rumah."

Pihak polis mengatakan ketika Rider tiba di rumah dia kemudian membawa panah dan menunggu ayahnya datang. Ketika sang ayah datang,d ia menunggu di tangga jauh dari anaknya, dan menelefon polis.Rider kemudian dilepas dari penjara dengan wang jaminan 50 ribu dollar AS  dan kembali tinggal dengan keluarganya

Kanak-kanak 4 tahun boleh menulis dalam 13 Bahasa dengan 2 Tangan sekaligus |

Posted: 26 Feb 2011 07:00 AM PST

Gadis kecil dari India ini bernama Shalini berusia empat tahun tapi walaupun kecil dia tidak seperti anak kecil pada umumnya, dia memiliki kemampuan yang luar biasa dia boleh menulis dengan kedua tangannya sekaligus, kemampuan semacam ini dinamakan mirror writting.


Dan yang lebih hebat lagi adalah dia boleh menulis huruf dalam 13 bahasa iaitu: Kannada, Inggeris, Hindi, Tamil, Malayalam, Telugu, Gujarati, Assamese, Punjabi,Oriya, Tulu, Urdu dan huruf bengali.

SHALINI adalah anak dari pasangan Latha dan Manjunath, menurut Manjunath sendiri anaknya tersebut sangat suka menulis sejak dua tahun yang lalu. "Shalini boleh menulis huruf urdu hanya dengan mempelajarinya selama 7 jam ."

Pasangan ini memang biasa melatih dia dalam multi bahasa. sekitar 3 bulan yang lalu dia boleh menulis setidaknya dalam 4 bahasa, dan dengan waktu yang lebih pendek dia boleh menguasai 9 bahasa, pasangan tersebut biasanya memberi bahan pelajaran tersebut dengan mengcopy dari internet. kini  Shalini boleh menulis dengan kedua tangannya secara bersamaan. sebagai contoh Shalini juga boleh menulis nama seseorang sekaigus tempat orang tersebut tinggal secara bersamaan. untuk itu Shalini tercatat dalam rekod dunia.

sumber : http://www.taukahkamu.com

Bagaimana kalau si cantik ini disuruh jadi model playboy?

Posted: 26 Feb 2011 06:37 AM PST

image

Kau pondan rupanya!!!

Posted: 26 Feb 2011 05:45 AM PST

image
Gaya kau kalau sekali lihat macam perempuan asli…tetapi bila kau kencing
baru tahu kau pondan rupanya….

Kejamnya manusia

Posted: 26 Feb 2011 04:40 AM PST

Saksikan video dibawah...
betapa kejamnya manusia yang perangai
lebih teruk daripada haiwan.Sanggup buang kedalam sungai 
bayi yang tak berdosa...



Sibuk dengan telefon sampai lupa seluar terkoyak

Posted: 26 Feb 2011 03:00 AM PST

image
kesian abang ni…asyik sangat dengan telefon sampai seluar terkoyak pun tak sedar
sumber gambar : stomp.com.sg

Remaja 15 Tahun Pertama Gunakan Jantung Robot

Posted: 26 Feb 2011 02:00 AM PST

 Seorang remaja berusia 15 tahun menjadi remaja pertama di dunia yang di dalam tubuhnya berhasil ditanam jantung robot.

Remaja yang tak disebutkabn namanya ini menjalani 10 jam pembedahan dan akan sembuh dalam pengawasan intensif.

Remaja ini memiliki penyakit sindrom Duchenne di mana membuat remaja ini tak memenuhi syarat untuk cangkok jantung.

Remaja ini hampir meninggal ketika doktor bedah memutuskan menyelamatkan dia menggunakan jantung robot.

Antonio Amodeo merupakan dokter yang memimpin jalannya operasi tersebut di rumah sakit anak Bambino Gesu di Roma, dilaporkan dari Daily Mail.

Pejabat mengatakan jantung robot ini diharapkan dapat memberi remaja ini 'kehidupan normal' selama 20-25 tahun ke depan.

Amodeo mengatakan jantung robot ini memiliki panjang 2,5 inci (6,7 cm) dan ditempatkan di dalam  jantung yang terhubung aorta.

"Alat ini diaktifkan menggunakan pam hidrolik dan sepenuhnya berada di dalam Thorax untuk mengurangi risiko infeksi," kata dokter tersebut.

"Jantung robot ini terhubung dengan baterai yang berada di belakang telinga pasien dan diisi ulang pada malam hari seperti ponsel," tambahnya.

Jantung robot ini merupakan alat pertama yang ditanamkan dalam tubuh orang dan diharapkan dapat meningkatkan kualiti hidup pesakit meskipun sedang menderita sindrom Duchenne

Ibu pun Menangis Melihat Beatty Memakai Jilbab

Posted: 26 Feb 2011 01:30 AM PST

Diana Beatty pertama kali bertemu dengan seorang muslim ketika di bangku kuliah. Setelah itu dia mengenal beberapa muslim lagi yang pelahan-pelahan membuatnya sedar betapa selama ini dia bersikap arogan terhadap Islam dan Muslim.

Beatty banyak mendengar informasi tentang Islam dan Muslim, tapi kebanyakan yang dia dengar adalah hal-hal yang buruk. Setelah berinteraksi dengan beberapa Muslim yang dijumpainya, muncul rasa ingin tahu yang besar dalam dirinya untuk lebih mengenal Islam, kerana orang-orang Islam yang dia jumpai menunjukkan sikap dan perilaku yang membuatnya kagum, jauh berbeza dengan apa yang dia dengar selama ini. Beatty juga tertarik dengan ketulusan dan aspek-aspek ibadah yang dilakukan orang Islam, terutama solat.

"Agama yang membimbing kita dalam semua aspek kehidupan, adalah sesuatu yang saya cari selama ini. Saya dibesarkan sebagai seorang Kristian dan ketika saya mengenal beberapa orang Islam, saya adalah orang taat agama dan serius mempelajari Alkitab," kisah Beatty.

"Tapi banyak pertanyaan saya tentang isi Alkitab yang tidak terjawab, dan saya justru menemukan jawabannya dalam Al-Quran. Awalnya, saya tidak suka membaca isi Al-Quran kerana Al-Quran menyebutkan bahawa Yesus bukan anak Tuhan dan Al-Quran menyebut tentang perang yang membuat saya teringat kembali pada apa yang saya dengar tentang teroris muslim dan kekerasan …"

"Tapi orang-orang Islam yang saya kenal, menjadi contoh buat saya seperti apa sebenarnya seorang muslim dan saya melihat bahawa stereotipe yang terbangun dalam pandangannya saya selama ini tentang muslim, tidak sesuai dengan fakta yang saya lihat," tutur Beatty.

Perempuan yang berasal Colorado AS itu pun berfikir, bagaimana dia boleh tahu bahawa Alkitab itu benar dan Al-Quran salah, jika ia tidak mempelajarinya. "Terutama ketika banyak hal yang sama antara keduanya, Alkitab dan Al-Quran sepertinya berasal dari sumber yang sama," sambung Beatty.

Semakin dalam mempelajari Al-Quran, Betty menemukan perbezaannya dengan Alkitab. Dalam Alkitab ia menemukan banyak kesalahan dan kontradiksi, tapi tidak dalam Al-Quran. Dia mengatakan, "Apa yang Quran katakan tentang Tuhan dan apa tujuan manusia hidup di dunia, buat saya lebih logik dan mudah untuk difahami."

Berbulan-bulan Beatty melakukan perbandingan antara agama Kristian yang dianutnya dengan agama Islam yang sedang dipelajarinya. Dan masa itu merupakan masa-masa yang sulit baginya. Tapi hati Beatty memenangkan Islam. Dia makin yakin bahawa Islam adalah agama yang benar, yang dikirim Allah untuk umat manusia.

"Saya pun memutuskan untuk masuk Islam. Saat itu saya masih belum yakin tentang banyak hal, khususnya tentang jilbab. Saya juga belum tahu bagaimana melakukan solat, dan ibadah yang lainnya. Tapi saya mula belajar," ungkap Beatty.

Dia tak membantah bahawa di hati kecilnya ada rasa takut ketika memutuskan untuk menjadi seorang muslim. Berat baginya membayangkan akan berhadapan dengan keluarganya dan melakukan sesuatu yang mereka benci dan tidak mereka mengerti. Sempat tebisik dalam hatinya, bagaimana jika dia membuat keputusan yang salah? Beatty khuatir respon negatif yang akan dia terima dari teman-temannya, rakan kerja, atasan di pejabat dan dia khuatir dikeluarkan dari keluarganya.

Keluarga Beatty memang tidak suka melihat Beatty menjadi seorang muslim, tapi Beatty tetap diterima oleh keluarganya. "Tiap kali saya berbincang dengan ibu, dia mengeluhkan busana muslimah yang saya kenakan, sepertinya hal itu sangat mengganggunya lebih dari apapun dan dia akan menyatakan berbagai syarahan Kristian pada saya," tutur Beatty.

Beatty bercerita, ibunya merasa terluka dan menangis selama seminggu ketika Beatty memutuskan untuk mengenakan jilbab. Dalam surat, sang ibu mengatakan bahawa apa yang dilakukan Beatty adalah tamparan keras di wajahnya, Beatty dianggap telah melanggar didikan orang tuanya dan sedang berusaha menjadi orang Arab. Keluarga Beatty juga menuding bahawa Beatty melakukan itu gara-gara suami Beatty yang seorang muslim. Keluarga Beatty tidak menyukainya dan meminta Beatty bercerai.

"Keluarga saya berkata, saya akan masuk neraka. Buat saya, tidak sulit menghindar dari makanan yang tidak halal, menjauhkan diri dari alkohol. Tidak sulit buat saya untuk belajar solat dan mengenakan jilbab. Satu-satunya yang berat buat saya adalah tekan daripada keluarga," imbuh Beatty.

Pada titik ini Beatty merasakan, tantangan yang berat setelah dia menjadi muslim adalah keluarganya sendiri, kerana teman-teman dan orang-orang yang dia kenal, ternyata boleh menerima pilihannya menjadi muslim.

Tiga tahun sudah Beatty memeluk Islam. Dia mengakui bahawa Islam banyak memberikan perubahan dan meningkatkan kualiti hidupnya. "Islam mengubah saya secara total. Sekarang, saya tidak ragu lagi akan tujuan hidup saya di dunia ini dan bahawa saya sudah mengikuti jalan yang benar. Dulu, saya bahkan tidak menyedari bahawa saya sedang kehilangan arah. Tapi ketika saya menemukan Islam dan merenungkannya kembali, sangat jelas buat saya bahawa Islam-lah yang saya cari selama ini," papar Beatty.

Beatty bersyukur menjadi seorang muslim kerana Islam memualiakan hidupnya sebagai seorang perempuan. Dia melihat sendiri bahawa lelaki muslim yang baik akan memperlakukan perempuan dengan baik. Suatu hal yang jarang dia temui dalam budaya masyarakat Amerika, dimana ia dibesarkan.

"Memilih masuk Islam, buat saya seperti kembali pulang ke rumah setelah sekian lama berkelana,"ujar Beatty yang sekarang menggunakan nama Islamnya Masuuma Amatullah.

Sumber : http://www.eramuslim.com

Betapa sedihnya jika seorang ibu melihat anak perempuannya seperti ini

Posted: 26 Feb 2011 12:45 AM PST


betapa hancur dan luruhnya hati bila anak yang dididik
dan dibelai berkelakuan begini bila dewasa....

Ibu adalah seorang wanita yang sangat tegar dan penuh pengorbanan. Di saat kita masih di dalam kandungan seorang ibu, kita sudah diberi kasih sayang yang sangat besar olehnya. Selama 9 bulan seorang ibu mengandung anaknya tanpa ada rasa erti penat dan lelah. Dan dengan perjuangan seorang ibu, kita dapat terlahir di dunia ini dengan taruhan hidup atau mati. Setelah seorang bayi di lahirkan dan setelah itu ibu juga yang merawat dan
membesarkannya dengan ikhlas.
Jika seorang bayi menangis di tengah malam ibu bangun dan menimangnya.
Dan jika
seorang bayi haus maka seorang ibu yang memberikan air susu. Sungguh banyak sekali
pengorbanan
seorang ibu kepada anaknya.

Tetapi mengapa seorang anak yang sudah tumbuh besar dan dewasa

tidak mahu berbakti kepada ibu ataupun orang tuanya? Apakah

mereka merasa dirinya itu tidak lagi memerlukan seorang ibu yang telah

membesarkannya dari kecil?

Kasih sayang dan pengorbanan seorang ibu pasti tidak dapat tergantikan oleh apa dan

akan ada untuk anaknya selamanya meskipun anaknya tidak berbakti kepadanya.

SUNGGUH SANGAT BESAR PENGORBANAN SEORANG IBU KEPADA ANAKNYA MAKA DARI ITU KITA JANGAN SAMPAI MELUKAI HATI SEORANG IBU YANG TELAH BANYAK BERKORBAN UNTUK KITA.

Seorang pengemis jumpa anaknya kembali melalui twitter

Posted: 25 Feb 2011 11:35 PM PST

INILAH.COM.-Seorang pengemis yang hidup di New York berhasil bertemu dengan anak perempuannya yang tidak pernah ditemui selama 11 tahun. Ini berkat Twitter.

Daniel Morales diberikan telefon tangan prabayar untuk membuat akaun Twitter, sebagai bahagian dari projek Underhead untuk peningkatan kualiti hidup pengemis di New York. Tiga minggu setelah projek tersebut,lelaki berusia 58 tahun ini memutuskan memanfaatkan jejaring sosial itu untuk menemukan anak perempuannya, Sarah Rivera, 27 tahun.

Daniel Morales dan Sarah Rivera tidak pernah bertemu sejak 11 tahun lalu. New York Daily News melaporkan Morales menaruh nomor telefon, nama dan foto dari anak perempuannya ketika berusia 16 tahun. Selanjutnya, Sarah Rivera mengubungi ayahnya.

Morales mengaku sangat bahagia. Anaknya yang tinggal di Brooklyn juga menganggap keberadaan jejaring sosial sangat menakjubkan.

Di Sangka Terjatuh kerana Stroke.. CT Scan Menunjukkan Peluru Tertanam di Otaknya

Posted: 25 Feb 2011 10:49 PM PST

Seorang datuk bernama Petrus Hesford terjatuh ketika bekerja di kebun, keluarga khuatir dia terkena stroke. Tapi kenyataan yang terjadi membuktikan keadaan bahkan lebih mengkhuatirkan.

Hasil scan menunjukkan bahawa ada peluru entah bagaimana memasuki rongga mata dan tertanam dalam otaknya. Yang menghairankan,datuk berusia 61 tahun itu selamat, meskipun dia harus mengalami kelumpuhan  dan hilangnya suara.



Polis  percaya insiden itu satu kemalangan dan sedang berusaha untuk mencari dari mana tembakan itu berasal. Mereka berfikir peluru itu ditembakkan ke udara beberapa jauh dan menembus rongga mata tukang bangunan.

Dengan harapan dapat memecahkan permasalahan yang sangat misteri itu, mereka membuat CT scan menunjukkan peluru yang luar biasa masih ada tertanam di bahagian belakang kepala Mr Hesford.



Penembakan itu terjadi di pinggiran kota Manchester, sekitar dua km dari daerah Moss Side. Tapi kata para ahli balistik peluru lebih mungkin telah ditembakkan dari beberapa ratus meter, dari senjata api yang digunakan untuk menembak haiwan liar. Mr Hesford sedang bersiap untuk membuat taman depan rumah bertingkat di Chorlton ketika dia jatuh ke tanah.

Mendengar kemalangan itu, anak perempuannya Rea 18 tahun bergegas keluar. "Aku baru saja melihatnya bersandar di pagar dengan darah keluar dari matanya," katanya Ibunya Marie Fuller, menambahkan: "Kami berfikir bahawa dia telah mengalami stroke dan kaca matanya pecah pada sesuatu ketika dia jatuh, menyebabkan matanya terluka. Suaranya tidak jelas sehingga dia tidak boleh memberitahu kami apa yang telah terjadi. "

Tapi setelah dia dilarikan ke hospital, sinar-X menunjukkan sebuah benda kecil bersarang di otaknya. Semasa CT scan dilihat peluru telah melewati rongga mata kirinya dan tertanam dalam kepalanya, entah bagaimana, merosak tengkoraknya menyebabkan dia tak sedar.



"Ini begitu mengejutkan, dan sangat sulit difahami bahawa sesuatu seperti ini telah terjadi pada kami," kata Miss Fuller, 50, seorang jururawat kesihatan mental. "Ini seperti mimpi buruk."

Setelah penembakan doktor bedah berusaha untuk mengangkat peluru tapi begitu dalam tertanam, mereka masih memikirkan  kerana sangat fatal. Mr Hesford telah diberitahu apa yang terjadi, tetapi dia tidak dapat mengingat peristiwa dan doktor percaya dia menderita stres traumatis amnesia-pos.

Serta kehilangan penglihatan mata kirinya, sebahagian lumpuh sebelah kanannya. Percakapnya tidak jelas, ingatannya telah memburuk dan dia menghabiskan sebahagian besar waktu dengan tidur. Dia dirawat di Hospital  Hope di Salford dalam keadaani serius tapi stabil. Polis mengatakan mereka tidak punya alasan untuk mempercayai Mr Hesford sengaja ditembak.

sumber : daily mail

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan