Nuffnang

Blog Sensasi Ohbayu

sumber :-

Blog Sensasi Ohbayu


(Gambar) Lagi Kisah Mayat Berjalan Di Indonesia

Posted: 25 Feb 2011 04:47 AM PST

(Warning: Entri ini mengandungi gambar-gambar yang kurang menyenangkan untuk dilihat)

Photobucket

Ramai juga yang memberi komen-komen yang hangat-hangat dan ada yang memberi pendapat adalah hasil hipnotisme yang dilakukan ke atas mayat


Kononnya di sebuah gua di kampung Sillanang, Toradja, Sulawesi Selatan sejak tahun 1905 telah ditemui mayat manusia yang tidak rosak, tidak busuk sehingga sekarang. Mayat itu tidak diawet seperti yang dilakukan orang-orang Mesir Purba bahkan tidak diletakkan apa-apa ramuan pun.

Menurut pendapat setengah orang, kemungkinan ada semacam zat di gua itu yang boleh mengawetkan mayat manusia.

Di samping mayat yang anti busuk, ada pula mayat manusia yang boleh berjalan diatas kedua kakinya, bagaikan orang hidup yang tidak kurang suatu apa pun.

Photobucket

Katanya mayat itu berjalan dengan kaku dan agak terhentak-hentak (macam robot agaknya). Dan dalam perjalanan itu ia ditemani oleh orang hidup yang mengawalnya, sampai ke rumahnya sendiri.

Bagaimana boleh terjadi? Ingat ya mayat tersebut bukan hidup semula cuma boleh berjalan sendiri.

Kononnya begini, orang-orang Toradja biasanya menjelajah kampungnya yang bergunung-ganang dan banyak gaung itu hanya dengan berjalan kaki. Dalam perjalanan yang sukar itu kemungkinan jatuh sakit dan mati selalu ada.

Supaya mayat tidak ditinggalkan di luar daerahnya sendiri (orang Toraja menghormati roh setiap orang yang meninggal) dan juga supaya ia tidak menyusahkan orang lain (terpaksa memikul mayat berjalan di kawasan yang sukar berhari-hari), maka dengan satu ilmu ghaib, mungkin sejenis hipnotisme menurut istilah orang sekarang, mayat boleh pulang berjalan kaki dan hanya berhenti apabila dia sampai di rumahnya sendiri.

Bayangkan, mayat itu tahu arah jalan ke rumahnya sendiri, kerana pantang-larang upacara tersebut: mayat yang berjalan itu tidak boleh disentuh. Mungkin kalau disentuh magiknya dengan serta merta hilang.

Kemungkinan juga mayat-mayat tersebut dirasuk dengan jin atau syaitan.Syaitan memang suka menyesatkan manusia dan kalau mereka disembah dengan jampi serapah yang syirik itu tidak mustahil dia akan membantu mayat itu berjalan.

Dikatakan juga masyarakat Torodja menganggap tidak ada beza orang hidup dan orang mati. Orang mati pun hidup bermasyarakat jadi mereka membuat "satu perkampungan" untuk meletakkan mayat orang yang dah mati ni.

Photobucket

Photobucket

sumber:isuhangat

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Gambar) Di Dada Ada Tangan Dan Kaki

Posted: 25 Feb 2011 04:44 AM PST

Photobucket

Deepak Kumar Paswaan,8 tahun dari Indian akhirnya hidup seperti kanak-kanak normal yang lain setelah 'kembar parasit'nya dipisahkan dari badannya.

Kanak-kanak ini yang mendapat gelaran 'budak sotong' dilahirkan bersama kaki dan tangan yang lengkap seperti kembar siam yang membesar di dadanya.

Satu pembedahan selama 4 jam dilakukan kepadanya untuk memisahkan kembarnya itu di Hospital Fortis, Bangalore dan berjaya.

"Saya penat menjadi budak yang lain dari kanak-kanak lain, saya mahu hidup normal" Ujar Deepak selepas pembedahan.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Sumber : isuhangat

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan