Adsense

Selasa, 2 November 2010

borak kosong

borak kosong


Ular selamatkan nyawa orang yang merawatnya

Posted: 02 Nov 2010 09:12 PM PDT

Seorang pemuda dari China mengaku menemukan dan merawat seekor ular yang sakit menjadi sihat dan kemudian  ular tersebut menyelamatkan keluarga dari bencana kebakaran dengan cara membangunkannya dari tidur.



Yu Feng dan Long Long


 Yu Feng, dari Fushun, di daerah Liaoning, China menemukan ular hitam yang sakit di luar rumahnya.Dia kemudiannya merawat ular tersebut dengan memberi ubat-ubatan herba dan dalam 20 hari  ular itu oun pulih.

Setelah sihat dia kemudiannya membebaskan ular itu disebuah pergunungan yang terletak satu kilometer dari rumahnya tetapi ular itu tetapa kembali.Dia cuba untuk melepaskan ular itu untuk kali kedua namun ular itu tetap juga kembali kerumahnya.

Dia memlihara ular itu dan menamakannya Long Long. Pada suatu malam Long Long telah mengejutkannya dari tidur dengan cara merayap di mukanya .Dia bangun tetapi kerana mengantuk dia tidur semula.

Long Long kemudiannya pergi ke tempat tidur ibunya dan menggunakan ekor untuk memadamkan kebakaran .Yu Feng yang terbangun kerana terbau benda terbakar mendapati selimut ibunya terbakar.Dia kemudian bergegas memadamkan kebakaran itu.

Seorang pakat reptilia ular setempat mengatakan , sebenarnya ular tidak memiliki kecerdasan untuk bertindak dengan cara ini - tetapi Yu percaya Long Long melakukan kebaikan tersebut, untuk membayar Feng kerana telah menyelamatkan dan merawat dirinya.


Wanita bogel cuba bunuh diri dengan terjun dari Apartmentnya

Posted: 02 Nov 2010 08:45 PM PDT

Seorang wanita bogel di Heifei Kota Anhui China ini cuba bunuh diri melompat dari sebuah bangunan Highrise tempat dia tinggal. Namun Wanita tersebut akhirnya dapat diselamatkan.




Pelakon mati ditembak pengawal keselamatan semasa melakonkan adegan rompakan

Posted: 02 Nov 2010 07:46 PM PDT

Seorang aktor yang melakonkan adegan rampokan ditembak mati oleh seorang pengawal keselamatan di Filipina.

Aktor yang tewas itu bernama Kirk Abella (32). Dia sewaktu itu sedang shooting adegan untuk film Going Somewhere. Dalam lakonan itu, dia mengenakan topeng, membawa senjata, dan menunggang motor. Pengawal keselamatan bernama Eddie Cuizon yang melihat adegan itu menyangka hal tersebut merupakan rampokan sebenar. Maka, ddia segera mengambil senjatanya dan menembak si aktor hingga tewas.

Keluarga Abella menuntut agar pembunuh diadili meskipun dianggap telah terjadi kesalah fahaman. Filem ini diarahkan sutradara Inggris, Allan Lyddiard. (link)

Guru dipenjara kerana cium perempuan sedang tidur

Posted: 02 Nov 2010 06:30 PM PDT

 Seorang guru olahraga dihukum enam tahun penjara kerana memasuki  rumah orang lain dan mencium perempuan yang sedang tidur dibiliknya.

Richard Duffy (32) dalam keadaan mabuk pada pukul 5 pagi setelah minum alkohol bersama teman-temannya. Dia kemudian terjatuh di depan rumah yang tak terkunci lalu masuk ke dalam rumah tersebut.Guru yang sudah berkahwin dan memiliki seorang anak itu menemukan seorang perempuan di bilik tidur dan menciumnya saat perempuan itu sedang tidur di samping kekasihnya.

Si perempuan menoleh dan menyangka kekasihnya yang mencium. Namun, ketika bangun baru dia menyedari bahawa bukan kekasihnya yang menciumnya. Guru itu sempat melarikan diri walaupun dikejar oleh kekasih mangsa.

Polisi kemudian berhasil memperolehi  DNA yang ditinggalkan Duffy di wajah perempuan yang diciumnya dan mendapatkan data si penyerang yang tersimpan dalam daftar pelaku kejahatan. Guru malang itu mempunyai rekod jenayah pada tahun 1998 ketika berusia 20 tahun. Dia lalu ditangkap di depan rakan guru lainnya di Primet High School, di Colnes, Lancashire,England semasa memberikan pelajaran olahraga.

Namun, mengapa pintu rumah si perempuan tidak terkunci? Rupanya pada saat hampir bersamaan si perempuan juga baru pulang dari sebuah malam pengumpulan dana dalam keadaan mabuk dan lupa mengunci pintu rumah.-kompas online


bk-Inilah sebab mengapa Islam melarang meminum minuman keras.Manusia seolah-olah tidak berakal ketika mabuk.



Terapi guna larva lalat

Posted: 02 Nov 2010 05:15 PM PDT

Dulu, beberapa doktor menyedari bahawa tentara yang di lukanya terdapat larva lalat sembuh lebih cepat daripada yang tidak.Larva lalat ini memakan sel-sel kulit mati dan bakteria. Terapi larva lalat (dikenali juga dengan Maggot Debridement Therapy –MDT-, terapi larva) adalah meletakkan dengan sengaja  larva lalat ke kulit yang luka atau jaringan lembut manusia atau binatang. Pengubatan cara  ini digunakan secara luas sebelum ditemukannya antibiotik, untuk membersihkan jaringan mati di luka guna mempercepat penyembuhan.






Pasang anting-anting dikelopak mata

Posted: 02 Nov 2010 11:01 AM PDT









Apa yang cantiknya?


Bila dah mabuk,kencing dalam seluar pun tak kisah

Posted: 02 Nov 2010 10:01 AM PDT

Inilah yang terjadi kepada wanita ini...
mabuk punya pasal sampai kencing dalam seluar pun 
tak kisah..




Kanak-kanak 9 Tahun Hidup Tanpa Otak Kanan

Posted: 02 Nov 2010 09:30 AM PDT

Umurnya baru sembilan tahun. Di usia sekecil itu, Cameron Mott harus kehilangan setengah organ otaknya dalam sebuah pembedahan yang sangat berisiko. Dia harus dibedah kerana sindroma Rasmussen yang dideritanya.

Sindroma Rasmussen di kesan ketika Cameron berusi tiga tahun. Penyakit ini menular dan mematikan fungsi otak kanannya. Akibatnya, kejang-kejang dan gejala epilepsi hebat mengganggu kehidupan harian gadis kecil ini.

Atas persetujuan keluarga, Cameron menjalani bedah kepala untuk pengangkatan otak kanannya. Tindakan berisiko tinggi dengan harapan hidup yang sangat tipis itu harus ditempuh demi menghentikan kejang-kejang dan epilepsi hebat yang selalu menderanya setiap waktu.


Sejak awal doktor telah mengatakan, seandainya Cameron selamat dari pembedahan, kemungkinan besar akan mengalami koma dan lumpuh pada sisi kiri tubuhnya. Sebab, otak kanan adalah organ yang mengawal tubuh bahagian kiri.

Namun keajaiban timbul setelah operasi dan menjalani fisioterapi, Cameron dapat berlari, dan bermain, walaupun sedikit  pincang dan kehilangan penglihatan tepi.Dia hanya menjalani rawatan dihospital selama empat minggu.

Adakah ia merasakan efek operasi? Cameron menjawab, "Tidak terasa sama sekali." Cameron mengaku tetap mengejar impiannya. "Saya akan menjadi seorang balerina saat besar nanti."

Sanggupkah anda didera begini?

Posted: 02 Nov 2010 08:00 AM PDT

Didera sebegini rupa ...
sanggupkah anda...



Cara membawa kuda dan lembu yang sadis

Posted: 02 Nov 2010 07:30 AM PDT




Gambar lelaki terjun bangunan

Posted: 02 Nov 2010 06:15 AM PDT



Tangkap tikus untuk di jual di tepi jalan

Posted: 02 Nov 2010 05:38 AM PDT

Bermacam jenis makanan yang pelik di dunia ini.
contohnya di Afrika ini mereka menangkap tikus kemudian
memasaknya dan di jual di tepi jalan....






Papan tanda yang tak ada di negara kita

Posted: 02 Nov 2010 04:03 AM PDT

Kenapa papan tanda begini tidak ada
di negara kita..agak rakyak dinegara kita 
bukan jenis yang suka mengambil kesempatan...


Kecik-kecik dah diajar buat perkara tak senonoh

Posted: 02 Nov 2010 03:50 AM PDT

Salah siapa kalau anak-anak kita berperangai buruk dewasa nanti?Didiklah anak-anak sebaik mungkin.Bukan seperti dalam gambar-gambar ni.Dah nampak anaknya itu buat salah,bukan ditegur atau dilarang tapi lagi bangga dengan menangkap gambar mereka(kononnya kelakar dan nak buat kenangan).




Selaput dara palsu ?

Posted: 02 Nov 2010 02:00 AM PDT


Macam-macam hal sekarang ni akibat kecanggihan teknologi.Yang untuk kebaikan dan memudahkan manusia tu memang bagus.Tapi ada juga teknologi yang menjahanamkan manusia seperti produk seks dari China ni iaitu selaput dara palsu.Produk ni diusahakan oleh Syarikat Gigimo di China yang diberi nama,"Artificial Virginity Hymen".Ianya boleh didapati dengan harga sekitar AS$50.Ada negara yang mengharamkan penggunaan selaput dara palsu ni terutama di Mesir.

bk-produk yang tujuan sebenarnya di keluarkan untuk menipu bakal-bakal suami.....

Buat seks oral depan orang ramai

Posted: 02 Nov 2010 12:56 AM PDT

Yang ni kita tak boleh nak salahkan pasal pasangan ni 
binatang yang tak ada akal dan fikiran...hanya tahu nafsu semata-mata


Yang ni pasangan manusia yang ada akal dan fikiran...
Hidup semata-mata nafsu dan buat projek tak kira tempat...
Mungkin ada pegang agama atau tiada lansung pegangan agama...
Nafsu menguasai hidup mereka.....

TAPI....INI BERLAKU DI NEGARA KITA...
Manusia yang ada pegangan agama,yang beradat,bangsa yang sopan...
tetapi kelakuan  lebih teruk daripada yang di gambar yang diatas kerana
mereka diberikan akal,didikan agama........




Bukan tujuan untuk memalukan tetapi ini hakikat
kehidupan anak muda bangsa kita yang semakin
hanyut di bawa harus NAFSU

Lelaki bogel sambil minum kopi

Posted: 01 Nov 2010 11:46 PM PDT

Eric William,seorang pesalah yang telah ditahan tahun lepas atas tuduhan berkelakuan tidak senonoh telah dibebaskan.Dia ditahan atas kesalahan berbogel di rumah sendiri sambil minum kopi Oktober tahun lepas.Hal itu dilaporkan oleh seorang wanita yang ketika itu lalu dihadapan rumah  William dan ternampak kelakuan William yang baginya adalah tidak senonoh.

William berasa amat tidak berpuas hati atas ketidakadilan ini kerana hal tersebut dilakukan dalam rumahnya sendiri.Dia mengatakan dia ada hak untuk melakukan apa sahaja di dalamnya dan merupakan sesuatu yang privasi.

Hakim hampir menjatuhkan hukuman kepadanya.Tetapi juri  mengemukakan hujah-hujah tertentu dan akhirnya tidak sampai 20 minit Eric William berjaya dibebaskan dari tuduhan tersebut.

Kanak-kanak ini boleh mati jika ketawa

Posted: 01 Nov 2010 10:40 PM PDT

Setiap ibu pasti menginginkan anaknya selalu menunjukkan emosi baik tertawa ataupun menangis. Tetapi, tidak bagi Tina Cleveland. Ibu berusia 42 itu harus menjaga anak kecilnya, Holly, agar tidak terlalu emosi dan ketawa berlebihan kerana takut jantung boleh terhenti.

Holly, yang berusia dua tahun mengalami penyakit yang disebut "Reflex Anoxic Seizures" (RAS). Hal ini disebabkan oleh keadaan kurangnya darah dari jantung ke otak. Kesedihan atau kegembiraan dapat membuatnya terkena serangan jantung dan menewaskan Holly, dia akan berhenti bernafas selama 20 saat. Ramai menganggap Holly menahan nafas kerana marah tetapi ini semua berpunca daripada keadaan jantungnya.

Belum ada rawatan khusus dan ubat untuk Holly. Tina dan suaminya Ray hanya boleh mencegah agar Holly tidak terlalu lelah secara fizikk mahupun emosi kerana, jika Holly terlalu sedih atau terlalu gembira jantungnya boleh berhenti tiba-tiba.Ini semua kerana kekurangan bekalan darah yang di hantar ke otak.

Alat menyusu bayi yang serupa dengan payudara yang asli

Posted: 01 Nov 2010 09:35 PM PDT

Jepun memang terkenal dengan reka cipta yang pelik-pelik
yang kadang-kadang tak terfikir oleh kita.
Contohnya alat untuk menyusukan bayi ini...