Nuffnang

Berita Harian: Hip

sumber :-

Berita Harian: Hip


Kecewa difitnah

Posted: 10 Jun 2012 02:52 PM PDT

Hip

TERSENTAK Nabila Huda apabila dirinya dikatakan cuba mengongkong Johan As'ari sehinggakan soal peribadi pelakon berusia 26 tahun itu turut ingin dicampurinya.

Bagai sudah dapat menghidu pertanyaan yang diajukan kepadanya, Nabila pantas menepis dakwaan itu sambil menyifatkan tuduhan itu keterlaluan dan satu gosip bodoh.

Dalam nada percakapan sedikit keras, Nabila mendakwa perhubungannya dengan Johan sekadar kawan rapat dan dia sudah menganggap bakat baru itu sebagai keluarga sendiri. Dia juga bersahabat dengan Artis Baru Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2011 itu bukan dengan niat mengambil kesempatan, sebaliknya sekadar membantu jejaka terbabit dalam bidang seni.

Namun, niat baik Nabila yang mesra disapa Abil itu sering kali disalah erti, sehingga fitnah sedemikian pun timbul. Cerita tidak enak seperti itu pula muncul kerana ada pihak yang dirasakan iri hati dengan hubungan erat yang terjalin.

Tidak melatah dengan gosip itu, Abil menafikan sekeraskerasnya dakwaan terbabit. Dia juga kecewa dan kesal dengan sikap orang luar, yang tidak mengenali dirinya, tetapi dengan mudah menghukumnya sebagai perosak pelakon Juvana itu.

Niatnya sekadar membantu Johan dalam bidang seni kerana tidak mahu melihat sikap 'lurus bendul' dan kejujuran Johan itu disalah guna pihak tertentu, yang berniat untuk menipu.
"Saya tidak bercinta dengan dia, jadi buat apa saya nak mengongkong dia? Saya bukan jenis queen control, lagipun banyak lagi kerja lain yang lebih penting perlu saya beri tumpuan. Ini bukan lagi gosip, tetapi fitnah yang keterlaluan.

"Ada orang tidak senang melihat hubungan baik kami sehingga sanggup melemparkan tuduhan bodoh sebegini. Apa, jahat sangat ke saya ini? Adakah kerana saya berstatus janda, jadi tidak boleh berkawan dengan dia? Saya tak nak kerana saya, orang benci dia," tegasnya.

Mengakui Johan sering meminta pandangan dan pendapatnya dalam lakonan, tidak bermakna dirinya mengongkong pemuda itu, sebaliknya sekadar berkongsi idea sebagai artis lebih senior.

Perkenalan mereka bermula ketika bergandingan dalam drama Pelangi Kasih dan Abil menyifatkan Johan sebagai kawan yang baik dan mudah menerima pendapat.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan