Nuffnang

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti

sumber :-

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti


Isu Gedik Shila Amzah punca gagal ke Konsert Akhir Mania?

Posted: 14 May 2012 11:15 PM PDT

Shila Amzah so sad?
Sebelum ini nama Shila Amzah telah menjadi perbualan orang ramai berkenaan isu gedik yang meloyakan apabila dilihat dengan posing yang ala ala manja lagi meluat. Pelbagai cemuhan dan kutukan dilempari oleh 2 pasangan ini. Pelbagai juga lemparan kasar yang turut diterima oleh shahnaz dan Shila dan tindakan yang diambil oleh 2 pasangan ini adalah dengan cara berdiam diri. Satu usaha yang bagus pada pandangan G.A.M.

Kenyataan dari Shila Amzah :

"Berkenaan dengan isu tersebut, saya terima dengan hati terbuka setiap komen yang diberikan oleh peminat, sama ada ia positif atau sebaliknya. Siapa yang mengambil tahu tindak-tanduk kami secara tidak langsung ia menunjukkan masih ada yang sayang dengan saya dan Sharnaaz. Kalau ada jodoh, insyaAllah hubungan ini akan diteruskan kepada fasa yang lebih serius,"
Aksi yang membuatkan peminat meluat?
Walaupun begitu isu tersebut belum dapat kata penghujungnya. Ada pula mulut longkang yang bersuara berkenaan tarian Shila Amzah apabila dikritik menari keterlaluan di konsert Mania minggu ke 5. Sebenarnya G.A.M juga tidak memahami bahagian mana yang dikatakan keterlaluan?
Katanya tarian menari itu seolah olah seperti tarian ghairah..lol.

Aksi itu menimbulkan rasa kurang senang bagi segelintir pihak yang menyifatkan penyanyi lagu Patah Seribu ini semakin berani tanpa memikirkan sensitiviti budaya di Malaysia.

Namun, bagi empunya diri, Shila menganggap itu semua sebahagian dari lumrah yang harus dilalui semua selebriti. Menurut Shila Amzah, dengan adanya sokongan kedua orang tuanya, dia tidak akan sesekali mudah menyerah kalah.

Shila turut memohon agar isu ini segera dihentikan. Pinta Shila, hati keluarganya harus dijaga.

    "Apa yang mereka katakan boleh menyentuh hati dan perasaan orang tua kami. Saya sedar yang mengkritik ini bukan sahaja mereka yang sukakan saya, malah sebaliknya juga.

    "Oleh sebab itu, saya menerima apa sahaja yang dikatakan dan mengambilnya sebagai satu iktibar. Walaupun ia negatif, tetapi saya pandangnya dengan cara positif," katanya.


Nampaknya Shila Amzah masih tenang menangani segala kontroversi yang melandanya. Namun, kami harap selepas ini Shila Amzah menjadikan kontroversi menari di konsert Mania ini sebagai iktibar.

Adakah isu isu sebegini, sedikit sebanyak menjejaskan kedudukan Shila Amzah untuk ke Konsert Akhir Mania? Walauapapun yang terjadi, G.A.M berharap shila tampil sekali lagi untuk menjelaskan, apakah punca sebenar membuatkan dirinya tidak layak ke peringkat Akhir Konsert Mania. Pada G.A.M shila Amzah adalah salah seorang yang layak untuk ke pusingan Akhir konsert tersebut.

sumber: isu-hangat.blogspot.com

Johan dan Afdlin Shauki dikecam Kutuk Bersih 3.0?

Posted: 14 May 2012 07:43 PM PDT



Barangkali setiap artis perlu peka dengan keadaan semasa sebelum membuat sesuatu perkara yang boleh menghina seseorang secara langsung mahupun tidak secara lansung. Baru Baru ini isu hangat berkenaan video yang dilakonkan oleh Afdlin Shauki, Johan Raja Lawak, Harun Salim Bachik dan Dee telah dikecam dan diboikot oleh penyokong Bersih.

Didalam Video 'Esok Nak Demo Ni' itu seolah olah mempersendakan penyokong Bersih. Rata-rata ingin Johan membuat sebuah video untuk memohon maaf atas tindakan lawak beliau itu yang dianggap menyentuh isu sensitiviti. Sebuah page kami boikot Johan kini telah mengumpul bilangan ahli yang banyak dari setiap minit. Apa sudah jadi, adakah ini bermulanya zaman kejatuhan Johan? Kenapa tidak Afdlin Shauki atau Harun Salim Bachik?

Video Yang berdurasi 7 minit 48 saat ini dilakonkan oleh Johan Raja Lawak, Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik, Dee dan seorang pelakon ekstra dari India.



Macam biasa, isu Politik nie teramatlah sensitif pada rakyat Malaysia dan kali nie Johan pulak yang terkena 'tamparan' hebat daripada peminat sehingga Fanpages Boikot Johan diwujudkan. Walaupun Kumpulan Boboi turut serta melakonkan video pendek ini, tetapi tumpuan utama hanya kepada Johan. Yelah, Johan kan baru jer lepas dinobatkan 'Pelakon Komedi Popular' baru-baru nie kan.

Diharap Johan dapat menjelaskan isu Video Johan Kutuk Bersih 3.0 ini secepat mungkin sebelum peminat Johan 'hilang' seorang demi seorang.

Kalau ikutkan dari sumber yang kami terima, Johan akan meminta maaf secara terbuka kepada semua orang terutamanya peminat Johan.


Eira Syazira Hamil

Posted: 14 May 2012 06:42 PM PDT

Pelakon Syazira Suhami atau lebih dikenali sebagai Eira Syazira telah mengesahkan kehamilan melalui laman rasmi facebook dan twitternya. Pelakon Azad Jazmin turut bergembira setelah mendapat tahu isterinya mengandung. Kegembiraan ini turut dikongsi oleh si suami yang dikatakan melompat kerana teruja dengan berita tersebut.

Pada masa yang sama, Eira turut mengucapkan tanda syukur ke hadrat ilahi kerana dikurniakan anak sejak mengikatkan tali perkahwinan pada bulan September 2011.


Di laman Twitter pula, Eira sudah menunjukkan tanda-tanda bahawa beliau mengidam nasi lemak. Aha, apa lagi Azad, cepat lah tunaikan permintaan isteri tersayang!
Tahniah buat Eira & Azad!


G.A.M mengucapkan tahniah kepada Eira Syazira dan Azad Jasmin yang tak lama lagi akan bergelar ayah dan ibu. Diharap Eira boleh menjaga aktiviti dengan betul, al maklumlah dah berbadan dua nie kena control dari semua bab kan supaya perkara-perkara yang tidak diingini berlaku ke atas kandungan tersebut.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan