Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Inikah Model Miniatur Termewah di Dunia? [Foto]

Posted: 15 May 2012 09:15 PM PDT

Sebelas hingga tiga belas Mei kelmarin, acara Kensington Dollhouse Festival di London mempamerkan berbagai macam rumah miniatur serta objek-objek mini lainnya yang tak hanya indah, tapi juga memiliki tingkat ketelitian yang amat menakjubkan.










Foto gadis ditikam boyfriendnya

Posted: 15 May 2012 09:00 PM PDT




 A lot of people been hurt girls with boys of his age stabbed with a knife. The incident did not suddenly shoot stab the screen, 
they started a quarrel, and later the boys kick the girls kick the girl Buyiburao will fight boys may be boys drink it, angrily picked up a roadside fruit stand on the melon stabbing the girl. Just happened below the lens.

Apa masalah abang ni?

Posted: 15 May 2012 08:45 PM PDT


Seksinya Kim Kardashian Dengan Rambut Baru

Posted: 15 May 2012 08:30 PM PDT

Siapa yang meragukan keseksian artis 31 tahun ini? Kalau masih ada yang ragu, tunggu sampai kalian melihat gambar yang satu ini. Dengan penampilannya ini dijamin mata lelaki manapun takkan berkedip.

Seperti dilansir dari Dailymail Isnin (14/5), Kim Kardashian nyaris tak dikenali saat tampil dengan mengenakan wig super pendek di Los Angeles. Tak hanya itu busana super seksi dengan dada sangat rendah tentunya menjadi pemandangan yang sayang untuk dilewatkan.

Dengan nuansa serba hitam, Kim berhasil menjadi primadona yang disorot banyak kamera di sana. Dengan rambut yang super pendek tersebut, sekilas Kim memang tampak mirip dengan ibunya, Kris Jenner.

Perubahan penampilan Kim tersebut tentunya bukan tanpa alasan. Bintang KEEPING UP WITH THE KARDASHIANS tersebut sedang menjalani pengamabaran untuk majalah Vogue Itali yang kebetulan mengambil lokasi di LA.

Selain mengenakan busana panjang yang dihias dengan rendai panjang dari bahan berkelip, Kim juga mengenakan gaun lebih pendek yang hanya sampai betisnya. Selain itu ada lagi beberapa busana yang tak kalah seksi. 

Sumber : http://www.merdeka.com

Tikam Kekasih Setelah Ketahuan Tidur dengan Lelaki lain

Posted: 15 May 2012 08:15 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki bernama Roland Smith (32) ditangkap Jumaat, minggu lalu, setelah menikam kekasihnya kerana tertangkap basah tidur dengan lelaki lain di sebuah motel. Demikian diberitakan The Smoking Gun, Isnin (14/5/2012).
Roland asal Spotsylvania County, Virginia, Amerika Syarikat (AS), menikam sang kekasih di motel Econo Lodge. Sang korban yang berusia 36 tahun mengatakan kepada polis jika si pelaku menikam di bahagian perut. Sang korban kemudian dibawa ke RS setempat. Keterangan ini dikeluarkan oleh Spotsylvania County Sheriff's Office.
Roland ditangkap di lokasi kejadian dengan tangan bersimbah darah dan sebuah pisau. Dalam foto, terlihat tulisan di bahagian tubuh pelaku dalam bahasa latin antara lain Cogito ergo sum (saya berfikir kerana itu saya ada), Alis grave nil (tak ada yang sulit bagi mereka yang memiliki sayap), serta sebuah tulisan artikulasi yang ditulis di bawah kata-kata itu.

Pengantin Baru Ditemukan Mati diTab Mandi

Posted: 15 May 2012 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Ketika polis tiba di apartment milik Estrella Carrera (26), di luar Chicago, Amerika Syarikat (AS), di hari Minggu (13/5/2012), mereka menemukan Estrella sudah tidak bernyawa di dalam tab mandi.
Ia meninggal dunia, dengan sejumlah luka tusuk di sekujur tubuhnya, yang terbalut gaun pengantin yang ia kenakan, ketika menikahi seorang lelaki berusia 30 tahun di hari Jumaat kelmarin.
Estrella, tidak memberitahu tetanggganya ketika menikahi lelaki itu, di hari Jumaat. Para tetangganya memberitahu ia, merupakan seorang penyendiri dan tidak pernah bergaul dengan tetangganya. Ia tinggal di dalam apartment itu bersama dengan putra-putrinya
Menurut pemberitaan the Chicago Tribune, Selasa (15/5/2012), Estrella, ia bekerja sebagai penterjemah bahasa Sepanyol untuk agensi sosial setempat. 
 
Pada malam terakhir sebelum ia terbunuh, ia diketahui mengundang seluruh keluarga besarnya menghadiri pesta di apartmentnya.
Menurut sepupunya, Sandy Lopez, ia tidak pernah menyebut sudah menikah dengan lelaki yang ia nikahi tersebut, mungkin lantaran ia tidak menyetujui Estrella menikahi lelaki tersebut.
"Dia tidak ingin memberitahu saya bahawa ia telah menikah. Ia tidak pernah memberitahu siapa pun," lanjutnya.
Pihak polis mengaku telah memiliki beberapa dugaan motif dan pelaku, namun belum boleh memastikannya.
"Kami tengah menelusuri petunjuk, namun kita belum boleh menetapkan tersangka," katanya.

Cari makanan dalam tong sampah

Posted: 15 May 2012 07:45 PM PDT


VANCOUVER, British Columbia - Beberapa orang mencari sisa makanan yang dibuang dalam tong sampah untuk dimakan di sini.
Mereka merupakan kumpulan yang dikenali sebagai freegan yang tidak membelanjakan wang untuk membeli makanan.
Freegan ialah gabungan dua perkataan dalam bahasa Inggeris iaitu free bermaksud percuma dan vegan yang merujuk kepada para pemakan sayur.
Kumpulan itu akan mencari pelbagai jenis makanan terbuang sama ada untuk disimpan atau dimakan.
Anggota-anggota kumpulan itu turut membuat makanan seperti sandwic daripada sisa makanan.
Matlamat kumpulan itu ialah untuk membangkitkan kesedaran orang awam tentang isu pengambilan makanan yang berlebihan. - Agensi

sumber : kosmo online

‘Jutawan’ nafi menipu

Posted: 15 May 2012 07:30 PM PDT


WELLINGTON: Seorang wanita New Zealand yang didakwa melarikan diri bersama temannya selepas sebuah bank tersilap memasukkan berjuta-juta dolar ke akaun lelaki itu, semalam mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan pengubahan wang dan mencuri.
Pendakwa raya menuduh Kara Hurring lari ke China bersama temannya, Hui Gao selepas Bank Westpac tersilap memasukkan NZ$10 juta (RM25.4 juta) ke dalam akaun Gao setelah dia memohon overdraf sebanyak NZ$100,000.

Kesilapan itu diketahui beberapa hari selepas itu tetapi ketika itu, sebanyak NZ$6.78 juta sudahpun dipindahkan ke akaun lain dan pasangan berkenaan sudahpun meninggalkan New Zealand.


Kara yang ditangkap sekembalinya ke New Zealand Februari tahun lalu, dihadapkan ke Mahkamah Daerah Ratorua atas tuduhan mencuri NZ$11,000 dan dua tuduhan pengubahan wang berjumlah AS$193,000 (RM579,000) di Macau.

Wanita berusia 33 tahun itu berkata dia tidak tahu wang yang dikeluarkan dari akaun Gao sebenarnya milik lelaki itu. Gao yang ditangkap di Hong Kong September lalu dan dihantar ke New Zealand, akan dibicarakan secara berasingan pada tarikh yang belum ditetapkan. - AFP



sumber : myMetro

20 jam meringkuk dalam bonet

Posted: 15 May 2012 07:15 PM PDT


ROME: Pendatang tanpa izin memang diketahui sanggup melakukan apa saja asalkan dapat menyusup masuk ke Itali, tetapi penemuan terbaru semalam dianggap begitu luar biasa.
Seorang pemuda Afghanistan sanggup bersembunyi dalam bonet kereta dengan posisi mengerekot selama 20 jam.

Menurut polis, pemuda berusia 18 tahun dan tidak didedahkan identitinya itu berharap dapat masuk ke Itali melalui Bari dengan cara begitu.


Bagaimanapun, kata sumber, usahanya gagal apabila pegawai imigresen melakukan pemeriksaan mengejut dan menemuinya dalam bonet kereta Nissan berkenaan.

"Ketika ditemui, pemuda itu bersembunyi di celah enjin kereta dengan berbekalkan sebotol air dan sehelai selimut," katanya.


Jurucakap imigresen Bari berkata, mereka menahan kereta berkenaan selepas mendapati pemandu dan penumpangnya - kedua-duanya warga Bulgaria - dalam keadaan cemas.



Katanya, kereta itu baru saja tiba di Bari menaiki feri dari Greece.

Jurucakap itu berkata, pemandu terbabit dikenali sebagai Kaloyanov Ivaylo, 24, manakala temannya Georgieva Stanislava, 39.


"Kedua-dua mereka ditahan, manakala pendatang tanpa izin itu terpaksa dibantu keluar dari bonet berkenaan kerana berada dalam keadaan separuh sedar," katanya.

Pemuda Afghanistan itu kemudian dikejarkan ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.


Feri berkenaan berlepas dari Patras pada pagi Ahad sebelum singgah di Igoumenitsa dan menyambung perjalanan ke Bari.


Laluan itu memang popular di kalangan penyeludup manusia yang mengenakan caj minimum 5,000 euro (RM19,664) untuk masuk ke Itali. - DM



sumber : myMetro

Lelaki cari khidmat seks ditikam

Posted: 15 May 2012 07:00 PM PDT


LAS VEGAS: Seorang pelancong Britain cedera parah akibat ditikam berulang kali selepas bergaduh di sebuah premis perniagaan.
Polis berkata, premis berkenaan diiklankan sebagai pusat spa dan refleksologi tetapi menjalankan operasi pusat pelacuran. Joseph Shariff tiba awal pagi di premis itu awal semalam untuk mendapatkan khidmat seks tetapi menjadi berang apabila menyedari dia ditipu. Dia ditikam berulang kali oleh seorang pengawal keselamatan. Sheriff yang dirawat di sebuah hospital, bagaimanapun enggan memberi kerjasama kepada penyiasat. - AP


sumber : myMetro

‘Ghaib’ bawa cekodok

Posted: 15 May 2012 06:45 PM PDT


JOHOR BAHRU: "Saya tidak sangka Hisham menghilangkan diri selepas meminta dibekalkan sarapan cekodok dan air mineral dengan alasan mahu berjalan-jalan.
"Sudah puas kami mencarinya sejak enam hari lalu, namun hampa," kata Saleha Rasyidi, 43, ibu seorang orang kelainan upaya (OKU) ketika ditemui di rumahnya di Kampung Sungai Rinting C, Masai di sini, semalam. Saleha berkata, dalam kejadian jam 8.30 pagi, 10 Mei lalu, dia dan suami, Sarmidi Subir, 48, keluar bekerja dan meminta seorang pengasuh menjaga anak sulung, Hisham atau nama sebenarnya Saiful Sarmidi, 21, dan anak kedua, Mohd Wahyu Sarmidi, 5.

Menurutnya, mereka mengetahui kejadian selepas dihubungi pengasuh pada jam 10 pagi yang mendakwa anak sulung daripada tiga beradik itu hilang.


"Pengasuh tidak menyedari Hisham keluar rumah kerana ketika itu dia memandikan Wahyu.

"Apabila mendapati Hisham tiada, pengasuh menyangka dia ke surau berhampiran kerana Hisham gemar meluangkan masa di situ hampir setiap pagi," katanya.


Menurut Saleha, keluarganya semakin bimbang dengan keselamatan Hisham kerana dia yang menghidap sindrom Down, rabun serta berdepan masalah pendengaran.



Bimbang dengan keselamatan Hisham, Saleha membuat laporan di Balai Polis Masai pada hari kejadian.

Orang ramai mempunyai maklumat berkaitan Hisham diminta menghubungi Saleha di talian 012-7513901 atau 016-7450531.



sumber : myMetro

Ular teman ulang kaji

Posted: 15 May 2012 06:30 PM PDT


PASIR MAS: "Mirah hanya suka ular sawa dan tidak pernah rasa takut, malah sayang padanya," kata Wan Nor Amirah Wan Apendi, 12, dari Kampung Bechah Tendong, di sini.
Dia tidak gentar menjadikan ular sawa seberat lima kilogram (kg) dan dua meter panjang sebagai teman karibnya sejak kecil dan sering menemaninya setiap hari ketika meluangkan masa lapang, menyiapkan kerja sekolah dan mengulang kaji pelajaran.

Minat terhadap ular itu turut dikongsi semua adik-beradiknya iaitu abang sulungnya, Mohd Asraf, 28, Wan Mohd Arif, 26, Wan Nor Azain, 21, Wan Mohd Aziz, 15, dan adiknya, Wan Nor Alysya, 9.


Menurut Wan Nor Amirah, dia memanggil reptilia itu sebagai 'Sayang' dan dia lebih dikenali dengan 'Mirah Ular' di kalangan guru dan rakan sekolah.

"Mirah dan ayah juga akan memandikan 'Sayang' seminggu sekali dan memberinya ayam antara seekor hingga tiga ekor sebagai makanan setiap sebulan dua kali," katanya.


Ular itu adalah milik bapanya, Wan Apandi Wan Daud, 51, yang juga mempunyai kepakaran menjinakkan ular selain mempunyai koleksi enam ekor ular terdiri daripada jenis sawa, tedung selar dan senduk.



Wan Apandi berkata, dia memelihara semua ular berkenaan untuk tujuan membuat persembahan bermain ular di khalayak ramai.


sumber : myMetro

Along lontar bom tangan

Posted: 15 May 2012 06:15 PM PDT


IPOH: Berpantang maut sebelum ajal. Itu gambaran paling sesuai untuk seorang lelaki yang terselamat daripada maut apabila sebutir bom tangan yang dilemparkan ke arah keretanya tidak meletup.
Kejadian berlaku depan rumah mangsa, seorang lelaki berusia 40-an, di Taman Bemban Jaya, Batu Gajah, dekat sini, jam 11.30 pagi semalam. 
Sumber polis berkata, sebelum kejadian itu, kumpulan empat lelaki dipercayai anggota kumpulan ceti haram atau along pergi ke rumah mangsa dan mengugut mangsa membayar hutang lama berjumlah RM30,000.

Menurutnya, mangsa yang tidak mampu membayar hutang itu bertengkar dengan suspek yang enggan beredar dari pekarangan rumahnya.



"Kumpulan suspek yang berang tiba-tiba mengeluarkan sebutir bom tangan dan melontar bahan letupan itu ke bawah kereta mangsa sebelum melarikan diri. Namun, mangsa bernasib baik kerana bom itu tidak meledak," katanya.



sumber : myMetro

Ibu baru habis pantang parah ditetak

Posted: 15 May 2012 06:00 PM PDT


KANGAR: "Selepas ditetak di kepala dan bahu, isteri saya cuba melawan menyebabkan tangannya hampir putus apabila menepis tetakan yang dihalakan ke mukanya," kata Arufullah Dirladhusdan, 26, menceritakan kejadian isterinya diserang seorang lelaki dengan parang di rumah mereka di Kampung Pida 8, Kodiang, Kedah, kelmarin.
Dalam kejadian jam 11 pagi itu, isteri Arufullah, Hasina Mogul Ahmad, 28, yang baru habis berpantang anak sulung parah di kepala, bahu dan lengan kiri selepas ditetak lebih lima kali oleh penyerangnya dipercayai berpunca daripada masalah hutang. 
Arufullah dan Hasina, kedua-duanya warga Myanmar. Ketika kejadian hanya Hasina berada di rumah bersama bayi lelaki mereka berusia tiga bulan manakala Arufullah bekerja di sawah berhampiran.

Menurut Arufullah, sebaik dimaklumkan kejadian itu, dia bergegas pulang dan mendapati isterinya telentang tidak sedarkan diri dalam keadaan berlumuran darah.



"Ketika cuba membantu isteri, baju saya turut dibasahi darah yang keluar membuak-buak daripada kepalanya yang ditetak dengan parang, malah darah masih mengalir walaupun sudah tiba di hospital," katanya ketika ditemui di Hospital Tuanku Fauziah (HTF), di sini, semalam.



sumber : myMetro

Apek malu sendiri

Posted: 15 May 2012 05:45 PM PDT


SUBANG JAYA: Tidak sampai seminggu selepas melancarkan 'perang' terhadap David Teo, pelakon komedi Saiful Apek semalam mengaku 'malu sendiri' dengan kenyataannya itu kerana kes tuntutan RM200,000 yang difailkannya terhadap produser itu sebenarnya sudah selesai tahun lalu.
"Saya akui kesilapan kerana buta undang-undang dan hanya tahu baca skrip saja. Saya reda dengan keputusan itu dan tak berhasrat buat rayuan kerana kes ini sudah lama iaitu lebih tujuh tahun," katanya pada sidang media di sini, semalam. 
Akhbar ini pada 11 Mei lalu melaporkan Saiful atau nama sebenarnya Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff, 43, mendakwa David gagal menjelaskan baki bayaran RM200,000 hasil lakonannya dalam filem Lady Boss dan Anak Mami Kembali.

Saiful sebelum ini mendakwa tidak menerima bayaran RM200,000 itu sejak 2005 dan mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan kenyataan mengecam David menerusi laman sosial twitter dan facebook.



Saiful memfailkan tuntutan ke atas David di mahkamah pada pada Ogos 2007, namun terkedu apabila David tampil menerusi program Melodi di TV3 Ahad lalu dan menjelaskan tuntutan berkenaan sudah ditolak mahkamah pada September tahun lalu.



sumber : myMetro

Beginilah Reaksi Monyet LIhat Skirt Awek Terselak

Posted: 15 May 2012 05:30 PM PDT

Lihat mimik wajah monyet ini bila lihat skrit awek ni terselak.
sumber gambar : aspal-putih.blogspot.com

Gadis Cantik Ini "Berubah" Jadi Lelaki Di Usia 16

Posted: 15 May 2012 05:15 PM PDT


"Saya adalah seorang laki-laki yang terperangkap dalam tubuh seorang perempuan." Meyakini keadaan itu, Nicola segera memotong habis rambutnya. Gadis cantik 16 tahun itu
juga menanggalkan semua barang keperempuanannya seperti skrit, aksesori, dan make up.

Dengan balutan seluar maskulin dan tshirt ketat untuk menekan payudaranya agar tak menonjol, Nicola mulai memperkenalkan diri ke lingkungan sosialnya sebagai Jason Cooper.

Terlahir dengan alat kelamin perempuan, ia sudah mencoba menjadi gadis remaja pada umumnya. Tapi, ia selalu tersiksa. Ia pun pernah berkasih dengan laki-laki ketika berusia 15 tahun. Tapi, sama sekali tak ada gairah untuk mencium kekasihnya. Hubungan itu pun kandas dalam satu bulan.
"Episod hidup yang sangat buruk, tapi itu justru membuat saya yakin bahawa saya tak boleh terus menjalani hidup sebagai perempuan lagi," kata Jason, seperti dikutip dari laman mirror.co.uk.

Menjadi Jason adalah akhir dari pergulatan batin selama bertahun-tahun. Ia beruntung kerana teman-temannya sangat menyokong keputusan besar itu. Teman-temannya pula yang kemudian membantunya meyakinkan sang ibu untuk menerima perubahan tersebut.

Alison, sang ibu, cukup terkejut melihat puteri cantiknya berubah menjadi susuk yang sangat maskulin. "Saya menangis kerana merasa seperti kehilangan anak perempuan. Tapi akhirnya saya sedar, dia telah menjadi anak laki-laki yang mengagumkan, saya kagum dengan keberaniannya mengambil keputusan penting dalam hidup," kata sang ibu.

Demi menunjukkan dukungan pada putrinya, Alison pun menemani Jason berkunjung ke doktor spesialis . Di klinik itu, Jason mendapat suntikan testosteron untuk menyempurnakan statusnya sebagai laki-laki. Perlahan, Jason tak lagi datang haid, suaranya bertambah berat, dan tumbuh halkum.

Suntikan hormon laki-laki itu membuat Jason semakin percaya diri. Sembari menunggu kesempatan untuk melakukan operasi pembuangan payudara dan perubahan genital, Jason tak ragu menjalin hubungan asmara dengan gadis cantik bernama Rebecca Green. "Memiliki Rebecca di samping saya membuat saya lebih mudah menjalani hidup," ujar Jason.
Sumber : VIVAnews

Awek ini selamba kata “Lelaki Tanpa Wang Itu Sama Dengan Sampah” pada kekasihnya depan orang ramai

Posted: 15 May 2012 05:00 PM PDT


Kejadian ini terjadi di sebuah gerabak kereta api bawah tanah Beijing, disaat ramainya penumpang yang sedang berada di gerabak tersebut, tiba tiba seorang wanita dengan dialek khas Beijing berkata kata lantang setengah marah pada lelaki disampingnya yang akhirnya diketahui sebagai kekasihnya.


Wanita berbaju merah tersebut katakan pada kekasihnya " Lelaki tanpa wang itu sama halnya dengan sampah"

Awek berbaju merah ini melontarkan sumpah serapah pada kekasihnya yang tertunduk dan terdiam "bahawa manusia tak punya wang sama halnya dengan sampah" tak berguna. Si wanita tersebut disaat yang bersamaan sekaligus memutuskan hubungan percintaan mereka didepan ramainya orang yang ikut melihat kejadian memalukan bagi lelaki di gerabak kereta api tersebut.

Dengan hanya tertunduk dan terdiam seribu bahasa tak menjawab lelaki tadi ditinggalkan oleh sang kekasih dan menanggung rasa malu lantaran kejadian tersebut selain dilihat oleh para penumpang, diam-diam ternyata juga dirakam oleh salah satu penumpang lain yang iseng kebetulan berada didekat mereka dan menguploadnya di situs video semacam Youtube di Cina yaitu Youku.


Walaupun ini urusan peribadi mereka, kejadian ini menjadi reaktif dan ditanggapi beragam oleh para netizen di seluruh negeri tirai bambu tersebut, ada yang menilai awek tadi sebagai awek matre (materialistis), namun pun ada yang membelanya bahawa hal tersebut lumrah kerana berusaha dan memiliki kehidupan yang layak adalah perwujudan dari tanggung jawab lelaki pada pasangannya, apalagi saat ini tidak sedikit lelaki yang hanya bergantung pada wanita dalam mata pencariannya, bagaimana menurut Anda?-ruanghati.com

Wanita ini guna kereta kuda melalui Drive Thru Mc Donald tetapi tak dilayan

Posted: 15 May 2012 04:45 PM PDT

Peraturan sesebuah restoran kadang membuat pelanggan merasa kecewa. Seperti yang terjadi di Alfreton, Debyshire, Britain. Hanya gara-gara memakai kereta kuda, pelayan restoran cepat saji menolak melayani Debbie Murden dan kekasihya, Ashley Macro. Keduanya datang dari rumah Debbie di kawasan Pinxton. Jaraknya beberapa kilometer dari McDonald. Mereka bermaksud membeli makan tengahari, termasuk  untuk kuda.


Sesampainya di kauter drive thru, pelayan McDonald menolak dengan alasan kesihatan dan keamanan. Jaringan restoran ini memang menolak layanan untuk pelanggan yang naik kuda atau kereta kuda. Tentu saja perempuan  itu kecewa kerana dua minggu sebelumnya ia juga datang ke sana dan dilayani dengan baik. "Ini sebuah kejutan bagi saya kerana saya tidak pernah ditolak," kata Debby seraya menambahkan ia juga sering masuk ke pub atau restoran lain dengan kereta kuda.


Lantas mereka membeli makan di pesaing McDonald, yakni Kentucky Fried Chicken (KFC) yang letaknya tidak begitu jauh dari sana. Pilihan Debbie tak salah. Ia dilayani dengan baik dan boleh kembali lagi bila-bila saja. "Kami senang melayani  Debby dan siap menerimanya bila-bila sahaja," ujar seorang juru cakap KFC.
Perlakuan McDonald itu rupanya membuat Debbie sakit hati. Ia pun bersumpah baru mahu balik ke McDonald jika mereka minta maaf. "Namun, mulai sekarang saya akan menjadi pelanggan KFC," ujarnya. Namun, nampaknya, ia bakal terus menjadi pelanggan KFC lantaran McDonald tetap pada pendirian mereka. "Kami akan memastikan peraturan ini difahami semua pekerja ," kata seorang juru cakap McDonald

Kerana Masih Kencing Dalam Seluar, Anak ini diLarang Minum Selama 5 Hari dan Mati

Posted: 15 May 2012 04:30 PM PDT


Johnathan James, anak laki-laki berusia 10 tahun dari Dallas, menghembuskan nafas terakhir setelah lima hari tidak minum. Ia dilarang minum oleh ayah dan ibu tirinya sebagai hukuman kerana masih kencing dalam seluar.

Seperti dilaporkan pejabat berita Associated Press, Johnathan meninggal dalam keadaan dehidrasi akut dan suhu tubuh panas tinggi, pada 25 Julai lalu.

Saudara kembarnya, Joseph James, mengatakan bahawa Johnathan dikurung di dalam sebuah bilik tanpa penghawa dingin. Tanpa boleh minum, Johnathan dipaksa terus berdiri di dekat jendela. Pada hari kelima, Johnathan akhirnya pengsan dan kepalanya terhantuk lantai.

Dalam keadaan kritis, Joseph melihat sisa air liur masih menempel di tenggorokan saudara kembarnya. Namun, orangtuanya tetap tak memberi minum. "Mereka masih tidak rela membiarkan Johnathan mendapat air," kata Joseph kepada News Dallas Morning.

Melihat saudara kembarnya menderita, Joseph sangat ingin membantu. Tapi, ia takut menghadapai hukuman serupa dari orangtuanya. "Aku ingin melakukan sesuatu, tapi aku tidak boleh Aku tidak boleh berbuat apa-apa kerana aku akan mendapat masalah," ujarnya.

Sang nenek, Sue Shotwell, sangat berduka atas musibah itu. Ia mengenal cucunya sebagai peribadi yang baik dan penyayang. "Anak ini, jika Anda tahu Jonathan, dia bolehmemaafkan Anda untuk apapun yang Anda lakukan. Anda boleh menghukumnya, dan ia tetap akan mengatakan 'Aku mencintaimu, Mimi'," kata Shotwell.

Dokumen polisi menunjukkan secara detail bagaimana Johnathan berjuang hidup tanpa air hingga akhirnya tak sadarkan diri. Dia sempat dibawa ke rumah sakit, namun terlambat bagi pasukan medik untuk menyelamatkan nyawanya.

Berdasar penyelidikan polis sang ayah, Michael Ray, dan ibu tirinya, Tina Alberson, dituntut bersalah atas tuduhan kekerasan terhadap anak yang mengakibatkan kematian. Pasangan berusia 42 tahun itu menhadapi tuntutan jaksa di pengadilan setempat, Khamis minggu lalu.

Sementara orangtuanya dipenjara, Joseph James, dan kakak tirinya yang berusia 12 tahun terpaksa tinggal bersama kerabat dekat keluarga mereka.

vivanews.com

[Gambar] Tentera wanita terkena bom

Posted: 15 May 2012 04:15 PM PDT

Lebih dari 160500 tentara Amerika wanita dikirim ke Iraq, Afganistan dan Asia Tengah sejak perang pada tahun 2003.
Foto di bawah ini salah satu mangsa terkena bom di Iraq. Kaki sebelah kiri hilang, tapi masih bertahan hidup. Kejadian ketika bom meledak dipinggir jalan di daerah al-Anbar  Iraq...


Ini mungkin sebabnya lektrik selalu terputus

Posted: 15 May 2012 04:00 PM PDT








LETAK MAKLUMAT IKLAN

inilah agaknya kot.....

Kalau ada penumpang macam ni rasa-rasa kau orang lempang tak?

Posted: 15 May 2012 11:00 AM PDT

image
Rasa-rasa kalau kau orang jumpa penumpang jenis macam ini kau orang lempng tak? Kalau aku
mugkin orang tua ini dah kena maki.Tak hirau perasaan orang lain.Dia ingat stokin dia bau wangi.
Lihat kakak tu siap tutup hidung lagi.Memang manusia tak reti adab……

Buka bra dengan tepuk tangan sahaja

Posted: 15 May 2012 10:30 AM PDT

Seorang pensyarah dari San Fransisco, Amerika, bernama Randy Sarafan terinspirasi dengan 'celana musik' yang pernah ditemuinya di Suriah dan dengan itu dia menciptakan bra (penutup payudara) elektronik.



Randy yang pernah menulis buku berjudul '62 Idea yang boleh dibuat dari   Sebuah Komputer Mati' ini ternyata punya pengalaman  dengan pasangannya. Suatu ketika, mereka akan bercinta namun resleting bra pasangannya rosak dan dari pengalaman ini serta 'seluar muzik' dari Suriah akhirnya dia menciptakan sebuah penutup payudara (bra) yang dijamin nantinya tidak akan menyulitkan pemakainya (dan pasangan).




The Clap-Off Bra from Randy Sarafan on Vimeo.

bk-jangan dipakai bra ini ketika berada ditempat ramai orang bertepuk
tangan

Budak terperangkap dalam lubang bawah tanah selama 3 jam

Posted: 15 May 2012 10:15 AM PDT

Aaron Walsh terperangkap dalam  lubang bawah tanah yang sedalam 10 kaki dan hanya dapat di selamat selepas 3 jam kerana jeritannya didengar oleh jirannya.Jiran itu cuba menyelamatkannya tetapi tidak berjaya .
Mereka kemudiannya memanggil pihak bomba dan hanya dengam bantuan bomba dia dapat diselamat selepas 3 jam terperangkap.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan