Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Kena Tipu, Pengantin Baru Gagal Bulan Madu

Posted: 02 May 2012 09:30 PM PDT

Malang betul nasib pasangan pengantin baru asal Newcastle, Inggris ini. Antusiame pasangan ini untuk merayakan bulan madu tiba-tiba saja sirna ketika mereka mendapati hotel mewah yang mereka pesan berganti menjadi hotel kecil yang berselerak dan kotor.

Michael McCarthy dan isterinya Donna sangat kecewa ketika mengetahui agen perjalanan Broadway mengganti sebuah bilik di hotel mewah yang telah mereka pesan, dengan sebuah  bilik di hotel kotor yang memiliki dua tempat tidur kecil terpisah.

"Saya hampir selalu menangis selama satu minggu kami berada di sana. Jika ini adalah percutian biasa maka ini bukanlah masalah. Namun, ini menjadi puluhan kali lebih buruk dari apa yang boleh Saya bayangkan, kerana ini adalah bulan madu kami," ujar Donna McCarthy seperti dikutip Daily Mail Rabu, (2/5/2012).

Donna menambahkan ia dan sang suami hampir mengeluarkan biaya sebesar USD1.000agar dapat melewatkan bulan madu yang didambakannya di Pulau Roda, Greece.

"Kami telah membayar ekstra untuk mendapatkan bilik dengan pemandangan pantai yang indah juga untuk fasilitas jacuzzi. Namun, ternyata ketika sampai kami diturunkan di sebuah hotel yang gelap dan kotor. Broadway mengatakan hotel mewah yang sudah kami pesan tiba-tiba saja tutup," tutur Donna.

Perempuan yang bekerja di pejabat pemerintahan itu juga mengatakan, pihak agen perjalanan Broadway menawarkan mereka untuk pindah ke hotel lain. Namun, mereka harus terlebih dulu membayar biaya tambahan sekira USD268.

"Ini mutlak adalah sebuah lawak. Kami benar-benar kecewa," imbuhnya.

Sementara itu melalui sebuah surat elektronik (email), agen perjalanan Broadway sudah melayangkan permintaan maaf atas insiden itu. Pihak agen berkata bahwa mereka telah berusaha menghubungi Donna. Namun waktunya terlalu singkat untuk mengatur ulang semuanya.

"Kami menyampaikan permintaan maaf yang tulus atas ketidaknyamanan yang harus Anda alami. Kami berharap Anda dapat menikmati sisa liburan Anda," tulis Broadway dalam emailnya.

Sumber : http://international.okezone.com

Gaun Terlalu Pendek, Hyoyeon ''''SNSD'''' Sukar Naik Tangga

Posted: 02 May 2012 09:15 PM PDT

Sebuah gaun boleh jadi sangat bagus saat sebelum dipakai. Ketika dipakai, ternyata boleh menyusahkan. Saat seperti itulah biasanya wardrobe malfunction terjadi. Hal itu terjadi pada personel SNSD Hyoyeon.

Ia mengenakan sebuah gaun mini dengan motif abstrak yang unik. Ia hadir di acara  persidangan MBC ''''Dancing with the Stars Season 2''''.

Hyoyeon terlihat kesulitan saat naik tangga menuju pentas. Ia sampai berjalan menyamping agar gaun mininya tak terlalu naik sampai paha.

Hyoyeon pun nampak malu kerana ia berjalan dengan sangat lucu. Reporter di ruangan itu pun dikhabarkan menertawakan gaya naik tangga Hyoyeon. Demikian dilansir Koreaboo, Rabu (2/5/2012).

Selain Hyoyeon, dalam konferensi pers itu juga hadir Lee Deokhwa, Kim Gyuri, Song Seunghwan, Song Jongguk, Tony Ahn, Choi Yeojin, dan Choi Eungyeong.

Sumber : http://hot.detik.com/music

Suami Perkosa Isteri pada Malam Pertama

Posted: 02 May 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Siapa sangka, malam pengantinnya menjadi bencana, seorang pengantin wanita di Inggris, diperkosa oleh lelaki yang baru dinikahinya, lantaran terlalu mabuk untuk 'melayani' suaminya.

Dalam persidangan yang diadakan di 
Exeter, Inggris, wanita yang masih berusia 20 tahun tersebut, mengatakan kepada suaminya, ia enggan melakukan hubungan seks. Namun suaminya tidak mendengar, malah memaksanya untuk berhubungan seks.

"Pada malam pernikahan kami, saya mengatakan tidak ingin berhubungan seks dengannya, kerana walaupun saya sudah menikahinya saya masih punya hak untuk mengatakan tidak," ujarnya seperti dikutip dari Dailymail, Rabu (2/5/2012).
"Saya ingat, setelah menolaknya saya pengsan, lalu saat saya sadar melihatnya di atas saya, tengah melakukan hubungan seks dengan saya," lanjutnya. 

Lelaki itu juga dituduh melakukan empat tindak perkosaan lainnya kepada isterinya, sebanyak empat kali, selama dua tahun umur pernikahannya.
Menurut Jaksa Penuntut Umum, Richard Crabb, sikap lelaki itu berubah setelah menikah, dimana isterinya seakan merupakan sebuah benda yang dimilikinya secara mutlak.

Sikap itu, membuat isterinya mengaku sangat ketakutan. Itulah yang menjadi alasan untuk mendakwakan suaminya.
"Saya sangat takut kepadanya. Saya tahu ia seorang yang sangat pemarah. Saya takut ia akan mengambil bayi saya. Mereka hidup saya," serunya.

Ia mengaku mencintai suaminya, namun ia mengaku tidak boleh hidup dengannya. "Saya mencintainya tetapi dengan caranya saya tidak boleh hidup bersamanya," katanya. 
 

OMG! Kelly Osbourne Remas Dada Joan Rivers

Posted: 02 May 2012 08:45 PM PDT

Entah apa yang sedang difikirkan oleh Kelly Osbourne. Namun dalam foto ini, dia nampak begitu bernafsu meramas dada Joan Rivers yang sedang berdiri di sebelahnya.

Seperti dilapor dari The Sun, Joan, Kelly dan putri Joan bernama Melissa tampak berpose bersama dalam pesta E! 2012 Upfront yang dilaksanakan pada Isnin (29/5) kelmarin di New York. Awalnya, pose mereka memang biasa saja.

Namun tiba-tiba, suasana mendadak gila. Kelly mendadak memasang wajah penuh ghairah dan berpose seolah akan memegang dada Joan. Sementara itu, Joan malah tertawa dengan lawak tersebut.

Lain ibu lain anak. Sementara Joan memasang wajah suka, Melissa memasang raut muka terkejut. Sambil sedikit membuka mulut, Melissa bersikap seolah tak percaya dengan apa yang dilakukan puteri Ozzy Osbourne tersebut.

Tentu saja, pose yang diperagakan trio berbaju hitam itu sama sekali bukan kenyataan. Selama ini, Kelly dan Joan memang dikenal dekat, terutama saat membawakan acara TV FASHION POLICE.

Sumber : http://www.kapanlagi.com

Ibu Muda Sanggup Bunuh Anaknya dan Membuangnya

Posted: 02 May 2012 08:30 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang ibu di Amerika Syarikat (AS), terancam hukuman penjara seumur hidup, setelah membunuh buah hatinya yang baru lahir dari rahimnya, dengan menggunakan pisau, dan membuang jasadnya ke dalam kloset.
Yoselin Torres Tovar, (20), bersalin pada 18 April 2012, secara diam-diam, di bilik mandi rumahnya yang berada di Fullerton, California, AS. Tanpa diketahui siapapun, ia menghabisi nyawa buah hatinya, dan dengan tangan dingin membuang jasadnya ke dalam kloset. 

Awalnya tak seorangpun anggota keluarganya mengetahui Yoselin tengah mengandung, mereka baru mengetahuinya, setelah menemukan Yoselin tergeletak di dalam kamar mandi dalam keadaan pendarahan berat.
Mereka-pun segera membawanya ke rumah sakit terdekat.

Doktor yang melakukan pemeriksaan terhadap Yoselin menemukan bahawa ia baru saja bersali, dan menghubungi polisi yang kemudian menemukan jasad bayi itu di dalam sistem pembuangan rumah Yoselin.

Ia akhirnya di bawa ke pengadilan untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya. Rencananya pada 1 Jun ini pihak pengadilan akan menjatuhkan keputusan hukum terhadapnya. 
(dailymail)

Rekod baharu tandas paling laju

Posted: 02 May 2012 08:15 PM PDT


SYDNEY - Rekod baharu tandas bermotor paling laju di dunia berjaya dicipta di sini semalam.
Ia dicipta selepas seorang pelagak ngeri dari Kanada, Jolene Van Vugt 'menunggang' sebuah tandas yang dilengkapi empat roda pada kelajuan 75 kilometer sejam (km/j).
"Ia amat menyeronokkan dan saya teruja dapat mencatat rekod baharu ini," tambahnya.
Van Vugt turut memegang beberapa rekod dunia lain termasuk menjadi wanita pertama yang melakukan aksi balik kuang sambil menunggang motosikal.
Dia mengatasi rekod tandas paling laju yang dibuat oleh Edd China di London pada tahun lalu.
China menunggang sebuah motosikal yang membawa tandas pada kelajuan 68km/j. - REUTERS

sumber : kosmo online

Lelaki ais tidak mati selepas dipanah

Posted: 02 May 2012 08:00 PM PDT


PARIS - Beberapa saintis yang membuat kajian terhadap mayat seorang lelaki ais berusia 5,300 tahun yang ditemui di utara Itali mendapati dia tidak mati sejurus selepas belakang badannya ditusuk sebilah anak panah.
Kumpulan saintis itu membuat kesimpulan itu setelah mereka menggunakan teknologi forensik untuk menganalisis darah beku lelaki tersebut.
Mereka berkata, lelaki tersebut yang diberi nama Oetzi tidak mati akibat luka terkena panah seperti dinyatakan dalam satu teori berhubung kematiannya.
Penemuan baharu tersebut dilaporkan dalam penerbitan Journal of the Royal Society Interface yang disiarkan kelmarin.
Sepasukan saintis diketuai oleh Albert Zink dari Universiti Ludwig Maximilian di Munich, selatan Jerman telah menggunakan kaedah berskala nano bagi mengkaji darah Oetzi yang diawet selama beberapa ribu tahun dalam cuaca sejuk beku di Banjaran Alps.
Menggunakan mikroskop atom yang berupaya melihat imej bersaiz beberapa nanometer, mereka menemui sejumlah sel darah merah yang sihat termasuk hemoglobin dan fibrin pada luka di belakang Oetzi.
Hemoglobin dan fibrin merupakan komponen utama dalam darah beku.
"Ekoran terdapat fibrin dalam luka baharu sebelum ia lupus, teori yang menyatakan Oetzi mati sejurus selepas dipanah dan bukan beberapa hari selepas kejadian itu, kini tidak lagi boleh diterima," kata Zink.
Mayat Oetzi ditemui oleh dua pendaki Jerman pada September 1991 di kawasan Alps Oetztal di Tyrol Selatan, utara Itali pada ketinggian 3,210 meter dari aras laut.
Kajian menunjukkan Oetzi yang setinggi 1.6 meter dan berat 50 kilogram itu mati ketika berusia sekitar 45 tahun. - AFP
sumber : kosmo online

Cuba bunuh diri lepas ditangkap bawa dadah

Posted: 02 May 2012 07:45 PM PDT


BANGKOK: Seorang lelaki yang ditangkap memiliki 31,000 butir pil methamphetamine di dalam kereta api, cuba membunuh diri.
Payuha Thinkhiri, 26, dari Nakhon Si Thammarat di wilayah Phipun, diperiksa oleh polis yang mengesyaki sesuatu kerana dia memakai jaket tebal sedangkan cuaca agak panas, di dalam gerabak kereta api ekspres Chiang Mai-Bangkok di antara stesen Khun Tan dan Mae Tan Noi di wilayah Lampang, malam kelmarin. 
Polis menemui 31,000 butir dadah itu yang disembunyi dalam jaket itu.

Lelaki itu meminta untuk pergi ke bilik air dan terus menikam perutnya dua kali untuk membunuh diri. - Bangkok Post



SUMBER : MYmetro

Harley Davidson yang hilang ketika tsunami di Jepun ditemui terdampar di Kanada

Posted: 02 May 2012 07:30 PM PDT


TOKYO: Sebuah motosikal Harley Davidson yang hilang apabila tsunami melanda Jepun tahun lalu, ditemui di sebuah pulau di Kanada, kira-kira 6,400 kilometer dari tempat asalnya.
Motosikal yang sudah berkarat itu ditemui dalam kontena besar berwarna putih, tempat pemiliknya, Ikuo Yokoyama menyimpannya.

Yokoyama dijejaki menerusi nombor plat motosikal itu, lapor Fuji TV.


"Tidak salah lagi ia milik saya. Ia sungguh menakjubkan," kata Yokoyama kepada Nippon TV apabila ditunjukkan gambar motosikal itu.

Tiga anggota keluarganya mati dalam bencana itu yang melanda Mac 2011 dan dia kini tinggal di penempatan sementara di Miyagi.


Motosikal itu adalah antara barangan pertama hilang akibat tsunami yang tiba di pantai barat Amerika Utara.



Mac lalu, seorang lelaki Alaska menemui bola sepak dan kemudian, sebiji bola tampar.

Pemilik mereka dikesan minggu lalu menerusi nama yang terdapat pada bola itu. Warga Kanada, Peter Mark yang menemui motosikal itu memberitahu Fuji TV, dia tidak percaya barangan seperti itu akan menyeberang Lautan Pasifik.


Menurut laporan, dia menemuinya pada 18 April di Pulau Graham, di luar pantai British Columbia.

"Ia sudah berkarat teruk," kata Mark.


Apabila melihat nombor plat Jepun itu, dia terbayang kemungkinan motosikal itu hanyut dari Jepun akibat tsunami dan menghubungi stesen televisyen tempatan.


Fuji TV melaporkan, motosikal itu akan dihantar semula ke Jepun dan kedai yang menjualnya kepada Yokoyama akan membantu menguruskannya. - Agensi



SUMBER : MYMETRO

Lelaki nyaris putus lengan akibat diserang dengan gergaji bermotor

Posted: 02 May 2012 07:15 PM PDT


SYDNEY: Seorang lelaki dimasukkan ke hospital selepas lengannya hampir putus terkena gergaji bermotor dalam pergaduhan dengan jirannya, semalam.
Menurut polis, pihak berkuasa dipanggil ke kawasan kediaman Minto di barat daya Sydney petang semalam dan melihat keadaan ngeri akibat pergaduhan berkenaan.

Kenyataan dikeluar polis mendakwa, apabila tiba, mereka menemui seorang lelaki berusia 30 tahun dengan lengan kanannya cedera parah.


"Dipercayai dia diserang gergaji bermotor ketika bergaduh dengan seorang jiran.

"Lelaki yang menyerang mangsa itu berusia 26 tahun.


"Pergaduhan itu menyebabkan dia kehilangan satu jari, dipercayai akibat ditetak dengan parang," katanya.



Pegawai polis tempatan, Dean Smith, berkata sebelum serangan berlaku, kedua-dua lelaki terbabit bertengkar sebelum perselisihan faham itu merebak menjadi lebih ganas dan tidak terkawal.

"Tiada justifikasi untuk menghalalkan keganasan seumpama itu dalam sebarang insiden," katanya.


Sementara itu, akhbar Daily Telegraph Sydney memetik bapa mangsa yang mendakwa pergaduhan itu berpunca daripada bunyi muzik bising dan cara pemanduan cuai di jalan berhampiran rumah berkenaan.

Difahamkan, apabila mangsa pergi bertemu dengan jirannya bagi menyelesaikan pertikaian berkenaan, dia diserang dengan gergaji bermotor. Bagaimanapun, ibu penyerang memberitahu Daily Telegraph, anaknya berdepan bahaya apabila dihampiri seorang lelaki bersenjata parang dan kayu.


Tindakan anaknya, kata wanita itu, semata-mata untuk mempertahankan diri daripada diserang jiran terbabit. - AFP



sumber : myMETRO

Nadya berlakon filem porno

Posted: 02 May 2012 07:00 PM PDT


LOS ANGELES: Nadya Suleman, wanita yang melahirkan anak kembar lapan, bersetuju berlakon dalam sebuah filem porno untuk membantunya membayar hutang berjumlah lebih RM3 juta.
Nadya, 36, mempunyai enam anak sebelum melahirkan kembar lapan itu, tiga tahun lalu.

Dia kini sudah memfailkan untuk mengisytiharkan dirinya muflis selepas gagal membayar hutang, termasuk hutang rumah, bil elektrik dan wang yang dipinjam daripada sebuah sekolah.


Petugas pelindung kanak-kanak di California juga mengunjunginya selepas laporan menyatakan anaknya hidup dalam kesengsaraan.

Nadya yang berbogel untuk sebuah majalah dengan bayaran RM19,000 awal tahun ini, pernah berikrar untuk tidak berlakon dalam filem lucah.


Tetapi selepas berdepan dengan ancaman rumahnya akan dijual, dia menandatangani persetujuan untuk muncul dalam filem seks yang akan memulakan penggambaran musim panas ini.



"Saya terpaksa melanggar ikrar saya. Yang penting, saya akan menjaga keluarga saya. Pendapatannya agak lumayan dan ia akan membolehkan saya mempunyai sebuah rumah yang selamat. "Saya akan melakukannya," kata wanita itu. - Agensi


sumber : myMetro

‘Bayi’ 14 tahun

Posted: 02 May 2012 06:45 PM PDT


SEREMBAN: "Rasa susu yang sedap menyebabkan saya menjadi ketagih dan kurang berminat dengan minuman lain hingga kadangkala tidak perlu makan sehari suntuk," kata Farah Sauffiah Rahmat, yang masih 'setia' menghisap susu botol walaupun usianya kini sudah mencecah 14 tahun.
Pelik tetapi itulah hakikatnya apabila Farah yang juga pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Kebangsaan Tuanku Ampuan Durah, Sikamat, di sini, sanggup membeli susu tepung menggunakan wang poket sendiri demi memenuhi tabiat peliknya itu. 
Anak ketiga daripada empat beradik itu kebiasaannya minum hampir 15 botol sehari dan dia juga gemar meratah susu yang dianggapnya terlalu enak berbanding minuman lain.

Menurut Farah, ketagihannya sejak kecil itu menyebabkan dia perlu 'menyusu' hampir setiap jam termasuk ketika melakukan kerja rumah atau sekolah.



"Bagaimanapun, saya hanya minum susu botol ketika berada di rumah yang dianggap sebagai keperluan walaupun ada menjamu makanan lain sama ada masakan ibu atau kantin sekolah.



sumber : myMetro

Remaja dakwa kesan luka sebagai tatu

Posted: 02 May 2012 06:30 PM PDT


IPOH: Remaja lelaki berusia 14 tahun yang membunuh bapa kandungnya awal pagi kelmarin, didakwa cuba menipu anggota polis dengan mendakwa kesan luka pada tangannya adalah tanda tatu yang baru diukir.
Bagaimanapun, siasatan polis mendapati kesan luka itu berpunca daripada pergelutan suspek dengan mangsa menggunakan dua pisau di rumah mereka di di Taman Bersatu, Simpang Pulai, di sini, kira-kira jam 1 pagi kelmarin.

Dalam kejadian itu, mangsa seorang hartawan, Jaswant Singh Udan Singh, 40, maut apabila ditikam lebih 10 kali di perut dan di dadanya oleh anaknya yang kemudian mendakwa mangsa dibunuh penjenayah yang memecah masuk kediaman mereka.


Sementara itu, Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahlan (gambar) yang ditemui semalam berkata, polis masih menyiasat dakwaan suspek yang mendakwa dia dan ibunya kerap dipukul oleh mangsa sebelum ini.

Menurutnya, motif sebenar pembunuhan itu masih disiasat dan terlalu awal untuk mengaitkan ia dengan isu penderaan.


"Polis akan meneliti kes ini dari pelbagai sudut dan memanggil beberapa individu termasuk isteri mangsa untuk diambil keterangan," katanya.



sumber : myMetro

Tidur terus dalam kereta

Posted: 02 May 2012 06:15 PM PDT


SHAH ALAM: Seorang pekerja kedai alat ganti kereta baru selesai bersarapan pagi terkejut sejurus menemui mayat seorang lelaki dalam sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi Pajero yang pada mula disangkakan sedang tidur di hadapan kedainya, di Seksyen 15, di sini, semalam.
Saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Khairul, 30-an berkata, selepas menikmati sarapan pagi kira-kira jam 9 pagi di gerai berhampiran dia ingin membuka kedai majikannya namun hairan selepas melihat kelibat seorang lelaki 'tidur' di dalam kenderaan depan kedai itu.
Katanya, selepas selesai membuka kedai majikannya, dia tertanya-tanya kerana lelaki berkenaan masih tidur di dalam kenderaan berkenaan sebelum dia menghampiri kenderaan mangsa.

"Saya kemudian mengetuk pintu kenderaan dan memanggil mangsa beberapa kali namun tiada sebarang tindak balas daripada mangsa.



"Selepas saya perhatikan beberapa ketika, jelas kelihatan mangsa tidak bernafas selain mukanya kelihatan kekuningan," katanya sewaktu ditemui di lokasi kejadian, semalam.



sumber : myMetro

Setahun dilibas bapa

Posted: 02 May 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun bukan saja dikurung sejak setahun lalu, malah turut dipukul dengan tali pinggang dan kayu oleh bapanya sehingga menyebabkan kecederaan serius di kepala dan badan.
Penderitaan kanak-kanak itu yang didera di sebuah rumah di Taman Desa, di sini, berakhir kelmarin apabila sepasukan polis menyerbu rumah berkenaan selepas menerima maklumat daripada penduduk.
Sumber berkata, dalam serbuan jam 1 pagi itu, bapa kanak-kanak terbabit yang berusia 30-an ditahan untuk siasatan lanjut.

Menurutnya, laporan polis mengenai penderaan ke atas kanak-kanak itu dibuat wakil penduduk di kawasan berkenaan yang sudah beberapa kali menegur dan memberi peringatan kepada bapa mangsa supaya menghentikan perlakuannya yang tidak bertimbang rasa itu.



"Mangsa tinggal bersama suspek selepas lelaki itu berpisah dengan isterinya lebih dua tahun lalu. Suspek mendiami rumah berkenaan sejak setahun lalu bersama beberapa rakannya.



sumber : myMetro

Gadis menangis terjun sungai

Posted: 02 May 2012 05:45 PM PDT


KOTA TINGGI: "Saya terkejut melihat gadis itu terjun dan saya menjerit memintanya kembali ke tebing sungai.
"Namun, tidak lama kemudian, saya dan beberapa penduduk melihatnya terkapai-kapai dan tenggelam timbul sebelum hilang dari pemandangan," kata pekerja pasar raya, Osman Abdullah, 54, semalam.

Osman berkata, kejadian itu berlaku jam 2.35 petang di Sungai Johor apabila dia yang berehat di sebuah astaka di situ terlihat seorang gadis berkulit cerah berjalan di air cetek sungai berkenaan seorang diri.


Menurutnya, pada awalnya dia dan beberapa penduduk menyangka gadis itu mahu mandi sungai, namun terkejut melihatnya terus berjalan di air cetek.

"Saya difahamkan beberapa penduduk melihat gadis itu menangis berlari ke sungai sebelum terjun di situ.


"Namun, air surut ketika itu, gadis yang berbaju berwarna putih dan berseluar pendek berjalan di air cetek sebelum hilang," katanya yang menghubungi polis memaklumkan kejadian itu.



Sementara itu, seorang lelaki mengesyaki mangsa yang hilang di sungai itu anak perempuannya berusia 16 tahun tampil ke tempat kejadian bersama isterinya.

Lelaki itu, Liew Yoon Seng, 40, berkata anak perempuannya, Lee Man Ling yang belajar di tingkatan tiga didapati menghilangkan diri dari rumah.


Menurutnya, anak perempuannya itu juga gagal hadir ke sekolah, semalam.

"Saya bimbang dengan keselamatan anak sekiranya mangsa yang dikatakan terjun itu Man Ling.


"Kami berdoa supaya dia selamat," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Che Mahazan Che Aik mengesahkan kejadian terbabit.


Beliau berkata, pihaknya masih menjalankan gerakan mengesan mangsa dengan bantuan pasukan bomba dan penyelamat petang semalam.


Menurutnya, bagaimanapun siasatan masih dijalankan bagi mengenal pasti sama ada mangsa terjun ke sungai terbabit mahu pun terdapat apa-apa unsur jenayah.


"Kami akan terus menjalankan usaha mengesan mangsa," katanya ketika dihubungi, semalam.



sumber : myMetro

Hukuman akibat perkosa budak di Brazil

Posted: 02 May 2012 05:30 PM PDT

Inilah hukuman yang dikenakan keatas perogol ini di Brazil.
Yang menghukumnya ialah banduan di dalam penjara itu sendiri.
Perogol ini telah memperkosa bayi yang baru berumur 4 bulan sahaja..

sumber : www.orgish.com


Tertangkap gambar pasangan remaja buat 'projek' di kawasan parking kereta

Posted: 02 May 2012 05:15 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM- Sebuah kawasan lapang parking kereta yang tak digunakan lagi di sebuah perumahan ternyata menjadi tempat luahan bercinta pasangan muda. Demikian dilansir AsiaOne.

Warga di sekitar Bukit Batok central, Singapura, sering menemukan pasangan bercinta dan tak hanya itu, kerana kawasan parking bertingkat itu menjadi tempat berjemur pasangan muda yang berada pada tingkat paling atas parking tersebut.

Seorang warga yang melintas sempat mengabadikan adegan hot pasangan muda yang tak menduga jika aksi mereka ini tertangkap kamera dan beredar di dunia maya.

[Mesti lihat] Ini barulah dikatakan sayang awek

Posted: 02 May 2012 05:00 PM PDT



berat macamana pun tetap di riba....

Janda Kembang di perkosa 9 Lelaki ( lalu dibuang ke hutan )

Posted: 02 May 2012 04:45 PM PDT


Zona Malam - Polis sepertinya harus membenteras kejahatan seksual. Di Batam seorang janda k diperkosa, lalu dibuang ke hutan. Di Pasuruan, Jawa Timur, janda 17 tahun sebut Jelita diperkosa secara bergiliran oleh sembilan lelaki.

Janda asal Kelurahan Tambakan, Kecamatan Gading Rejo, Kota Pasuruan diperkosa setelah menonton konsert dangdut.

"Kes ini terungkap setelah salah seorang keluarganya melaporkan. Awalnya, korban tak mahu melaporkannya kerana trauma dan malu," kata Kasat Reskrim Polresta Pasuruan, AKP Ponasit kepada wartawan di pejabatnya.

Setelah mendapat laporan, polis langsung melakukan penyelidikan. Polis pun menangkap salah seorang pelaku perkosaan. Pelaku itu adalah Munir (32) warga Desa Kalirejo, Kecamatan Kraton, Kabupaten Pasuruan di rumahnya.

Lapan tersangka lainya masih dalam pemburuan pihak polis. Mereka melarikan diri kerana sudah tahu sedang diburu polis. "Beberapa tersangka ada yang lari ke luar kota," katanya.

Perbuatan tak bertamadunl sembilan pelaku itu terjadi pada Sabtu . Saat itu Melati bersama temannya, SM (15) pulang ke rumah setelah menonton konsert dangdut.

Saat pulang ke rumah, keduanya tiba-tiba dihadang lima lelaki mabuk yang kemudian menyeret mereka ke sebuah gubuk di dekat tambak di Kelurahan Tambakan, Kecamatan Gading Rejo, Kota Pasuruan.

Jelita disetubuhi lima lelaki itu bergantian hingga tidakberdaya. Setelah menyetubuhi Jelita, lima pemuda itu mamanggil empat temannya untuk ikut 'menikmati' tubuh Jelita yang tergolek lemas.

Empat lelaki itu adalah Munir yang mengaku sebagai orang terakhir yang memperkosa korban. "Teman korban berhasil lari. Kalau tidak ia pasti akan mengalami nasib serupa dengan korban," tutur Ponasit.

Sementara itu salah satu pelaku yang tertangkap, Munir mengakui kalau ia melakukanya kerana ajakan teman-temannya. Meski janda, tubuh molek Jelita kata dia mampu menggugah nafsunya. Bahkan, ia pun sempat memberi wang kepada teman-temannya sebagai imbalan mengajaknya dalam 'pesta' tersebut.

"Setelah selesai, saya kasih mereka wang Rp100 ribu," ungkapnya dengan nada tanpa rasa bersalah.

gambar sekadar hiasan

Nampak wajah hantu d isebuah drama Hong Kong

Posted: 02 May 2012 04:30 PM PDT



sumber :stomp.com.sg

Fans of popular Hong Kong Drama The Rippling Blossom got a nasty shock in the middle of an episode -- a creepily real human face appears in a cliff face in one of the scenes.

STOMPer Lincoln, a fan of the series, relates what he saw:


"There is a ghost in the Hong Kong drama 鱼跃在花见

"Check out the scene in episode 20, about 30 minutes into the show.

"I was very shocked when I saw this."

Jovie Wyse, Bayi 6 Bulan Berhenti Bernafas Setiap Kali Sedang Tidur

Posted: 02 May 2012 04:15 PM PDT


Jovie Wyse, bayi berusia enam bulan dari Worcester, Inggris, selalu berhenti bernafas setiap kali tertidur. Ia pun harus menghabiskan 21 jam sehari dengan ventilator agar tetap hidup.

Jovie, yang mendapat perlakuan tracheostomi (bantuan dari luar lubang saluran nafas) hanya dua bulan setelah dia lahir, akan bergantung pada ventilator ketika dia tidur selama sisa hidupnya. Ia didiagnosis sindrom hipoventilasi kongenital pusat (CCHS). Ia akan automatik tidak bernafas ketika tidur.

Orang tuanya, Chris dan Lorna Wyse, harus memastikan puteri mereka selalu dekat dari ventilatornya. Jauh dari alat bantu pernafasan, boleh berakibat fatal bagi si bayi.

CCHS merupakan suatu penyakit dimana darah memiliki tingkat oksigen yang sangat rendah dan karbondioksida yang sangat tinggi ketika sedang tidur. Sekitar 300 anak di seluruh dunia dan 30 orang di Inggris mengalami kondisi ini seumur hidup mereka.

"Kami ketakutan saat doktor akhirnya menemukan apa yang salah dengan anak kami," kata Wyse. Bagi keluarga ini, sangat sulit untuk berlaku seperti keluarga normal. Mereka khuatir jika tiba-tiba sang anak mengantuk dan nafasnya hilang. "Kebanyakan orang tua mungkin senang melihat anak-anak mereka tertidur di siang hari. Tapi bagi kami itu adalah hal yang menakutkan."

Awal diagnosa penyakit itu, Jovie diperiksa di hospital tempat ia dilahirkan. Ia dulu diduga menghidap meningitis. Tapi seorang ahli bedah melihat kes serupa pada bayi lain sehingga Jovie diuji untuk CCHS.

Jovie kemudian dibantu ventilator selama 24 jam. Akhirnya, sekarang ia dianggap sudah cukup baik dan boleh dirawat di rumah. Namun, ia masih harus menghabiskan sebagian besar hidupnya dengan ventilator.

KeadaanJovie masih harus dipantau terus- menerus. Seorang profesional di bidang kesihatan tinggal bersamanya di rumah sepanjang malam, untuk memastikan nafasnya tetap stabil. Kedua orang tua ini telah dilatih untuk memantau Jovie. Mereka harus tahu apa yang seharusnya dilakukan jika tiba-tiba alat bantu pernafasan gagal berfungsi.

"Peralatan nafasnya perlu dibersihkan setiap hari. Kita tidak boleh meninggalkan dia atau membiarkan siapapun yang tidak terlatih untuk merawatnya," ujar ayah Jovie.

Walaupun dilanda kepiluan, mereka boleh sedikit lega kerana Jovie akhirnya boleh dirawat di rumah. Jovie terus memakai ventilator itu selama 21 jam setiap hari. "Kami berharap Jovie tumbuh besar dan kuat, dia tidak akan perlu berada di ventilator sepanjang waktu. Paling tidak, dia akan selalu harus memakai ventilator ketika tidur, tapi kami berharap dia harus dapat tumbuh hidup normal."

Kemalangan di tempat kerja yang ngeri dan pelik (full pic)

Posted: 02 May 2012 04:00 PM PDT







Inilah yang dikatakan malang tak berbau..ngeri sungguh besi boleh tembus disebelah muka
pemuda ini...

Foto Pre Wedding Menyeramkan!! Saat Pose Diserang Oleh Hantu Menakutkan

Posted: 02 May 2012 11:00 AM PDT

Momen foto Pre Wedding merupakan suatu hal yang penting diabadikan diawal proses menjelang pernikahan, dan diabadikan sebagai sebuah momen monumental yang bererti dalam perjalanan hidup dimasa depan sebagai sebuah kenangan manis dalam pernikahan, oleh kerananya tidak jarang para pasangan membuat sebagus mungkin pose mereka dalam foto Pre Weddingnya

Lain halnya dengan pasangan dari California Ameria Syarikat ini, pasangan Juliana Park dan Ben Lee membuat foto Pre Weddingnya menjadi begitu dramatik kala ada kehadiran seorang Zombie yang mengancam mereka dimana Zombie diperankan oleh teman mereka sendiri iaitu Jason Boesch dan di foto oleh fotografer Amanda Rynda.


Boleh jadi maksud mereka adalah dalam pernikahan tidak jarang ada gangguan dan masalah namun dengan kebersamaan mereka boleh singkirkan halangan dan rintangan tadi seberat apapun (digambarkan oleh Zombie) yang menyeramkan, idea yang bagus.







Peminat fanatik sanggup hiasi kereta dengan logo dan wajah pemain kelab

Posted: 02 May 2012 10:30 AM PDT

MANCHESTER - Dua peminat kelab bola sepak Manchester City (Man City) menghiasi sebuah kereta Chevrolet yang dibeli di Amerika Syarikat (AS) dengan logo dan wajah bintang kelab tersebut.

Mike Radcliffe dan Shaun Donohoe membeli kereta buatan 1975 itu pada harga £15,000 (RM72,262) di Carolina, AS dan membayar sebanyak £5,000 (RM24,087) untuk kos penghantaran ke Britain.

Kos menghiasi kereta itu dengan gambar pemilik kelab tersebut, Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan dan wajah beberapa pemain di badan kereta selain kerusi dan bonet dihiasi lambang kelab berkenaan ialah £50,000 (RM240,874). - Agensi

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan