Nuffnang

Kosmo Online - Hiburan

sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Bahagia Marion sebagai ibu

Posted:

Bahagia Marion sebagai ibu

Bahagia Marion sebagai ibu

BERTEMU dengan pengacara jelita Marion Caunter pada majlis persandingan Lisa Surihani dan Yusry baru-baru ini, Marion masih kelihatan kekal jelita. Tubuh badannya kelihatan masih kurus, seperti belum melahirkan seorang anak, sedangkan hakikatnya, dia baru sahaja melahirkan anak sulungnya yang diberi nama Leia Rose Caunter SM Nasaruddin pada 16 Disember lalu.

Hadir bersama suaminya, SM Nasaruddin pada majlis tersebut, mereka kelihatan sungguh secocok dan mencuri tumpuan hadirin ketika melangkah masuk ke dalam dewan. Itu merupakan kemunculan pertama Marion selepas melahirkan anak.

Meskipun majlis masih belum selesai, Marion dan suami dilihat tergesa-gesa meninggalkan majlis sebelum mereka disambar pihak media di luar pintu masuk.

Kata Marion, dia harus pulang untuk menyusukan anaknya, Leia yang akan berusia tiga bulan pada 16 Mac ini.

"Saya kena pulang segera bukan tidak mahu berada lama di majlis ini, tetapi anak saya memerlukan saya kerana dia menyusu badan," tuturnya lembut.

Marion dan suami bagaimanapun tetap meluangkan sedikit masa bersama pihak media yang ingin mengetahui tentang perkembangan terkininya.

Disoal bagaimana perubahan hidupnya selepas bergelar seorang ibu, sambil memandang wajah suaminya dengan senyuman, dia memberitahu: "Semua okey, anak saya tidak banyak meragam cuma jika ada masa dia manja, setiap jam dia akan minta susu.

"Biasanya dua jam sekali. Jadi sekarang memang saya hanya duduk di rumah sahaja menjaga Leia. Saya hampir tidak keluar ke mana-mana sebab anak menyusu badan."

Meskipun Marion akan kembali bekerja sebagai pengacara E! News Asia yang menjalani penggambaran di Singapura setiap minggu, jelasnya, dia belum terfikir untuk menghentikan penyusuan badan buat Leia. Malah akuinya, memberi susu tepung sebagai alternatif buat Leia akan difikirkan apabila tiba saatnya. Namun buat masa ini, dia mahu memberi penyusuan badan secara eksklusif selama yang mungkin.

"Memang saya sibuk, tetapi saya rasa lebih baik memberi susu badan berbanding susu tepung kerana anak lebih sihat. Memang saya ada terfikir untuk berikan dia susu tepung, tetapi bila melihat wajahnya tidak sampai hati pula," katanya.

Tambah Marion lagi, sebagai persediaan untuk dia kembali bertugas pada minggu hadapan, dia akan memerah susu dan menyimpan di dalam botol sebagai bekalan Leia saat dia berpergian ke Singapura.


MARION meletakkan gambar dia sedang memeluk Leia yang tertidur lena dalam dakapannya sebagai gambar pengenalannya di akaun Twitter miliknya.


"Saya akan mula bekerja pada minggu depan, jadi caranya adalah saya akan menyimpan susu di dalam botol banyak-banyak sebelum saya terbang ke Singapura. Selain itu, saya akan pastikan yang saya pulang ke Kuala Lumpur pada hari yang sama juga sebab itu saya terpaksa tolak jika ada yang menawarkan kerja pengacaraan di Singapura. Anak kini nombor satu," balasnya sambil tersenyum manis.

Tambahnya lagi sejak melahirkan Leia, dia harus berfikir dua kali sebelum membuat keputusan untuk bercuti atau berjalan ke mana-mana.

"Pergerakan saya lebih terhad sekarang, kalau sebelum ada Leia, rasa ingin bercuti, terus pergi tanpa berfikir panjang sekarang tidak boleh macam itu lagi.

"Kalau kerja pun tidak boleh terlalu lama tinggalkan Leia, nanti saya rindu dia. Saya sekarang hak eksklusif Leia, bila penat bekerja atau tertekan, lihat wajahnya terus hilang semua penat. Bagi saya apa yang berlaku merupakan satu perubahan baik buat kami berdua," ujarnya yang cukup bahagia melewati fasa baharu kehidupannya ini.

Restu kerja - SM Nasaruddin

Suami Marion yang lebih banyak berdiam di sisi isterinya sesekali mencelah dan berkata cabaran terbesar buat Marion adalah membahagikan masa antara kerjaya dan anaknya.

"Cabaran utama Marion adalah membahagikan masa kerja dan anak. Tetapi setakat ini Alhamdulillah, dia lebih selesa menjaga anak kami sendiri daripada menyerahkan tanggungjawab itu kepada pembantu rumah," katanya.

Marion pula berkata dirinya terlalu beruntung dan tidak boleh banyak merungut kerana dia dikurniakan suami yang pandai menjaga anak kecil mereka.

"Suami saya banyak membantu. Dia boleh menjaga Leia dengan baik. Kami bergilir-gilir menjaganya, lebih selesa begitu. Memang sangat seronok ada anak," kata Marion lagi.

Walaupun memiliki anak kecil, suami Marion tidak pernah menghalangnya untuk meneruskan kerjayanya kerana sedar bidang penyiaran merupakan minat utama isteri tercinta.

Malah, dia cukup kagum dengan komitmen kerja yang diberikan oleh isterinya itu.

"Dia memang sangat minat dengan apa yang dilakukan dan saya tidak pernah menghalang dia untuk terus bekerja. Apa yang diperoleh hari ini (kerjaya) hasil daripada usaha kerasnya selama ini," kata Nasaruddin yang selalu menjadi tulang bekalang Marion.

Ditanya tentang dirinya yang berkahwin dengan seorang selebriti terkenal seperti Marion, Nasaruddin memberitahu tidak mengalami perbezaan yang ketara seperti pasangan lain.


SAMA cantik sama padan. Marion dan suaminya. SM Nasaruddin berkongsi kebahagiaan bergelar ibu dan bapa kepada anak sulung mereka, Leia Rose Caunter SM Nasaruddin ketika diserbu pihak media sewaktu ditemui pada majlis resepsi Yusry dan Lisa Surihani baru-baru ini.


"Memiliki seorang isteri selebriti, tidak ada bezanya seperti orang lain. Kami berdua bekerja, selain keluarga, dia juga mempunyai komitmen lain seperti saya, cuma kini anak sangat diutamakan daripada segala hal," jawabnya.

Pantang cara Melayu

Tidak dinafikan ramai yang terkejut melihat tubuh badan Marion yang langsing sama seperti sebelum dia melahirkan anak.

Ditanya apakah rahsianya, jawab Marion, dia berpantang selama sebulan di rumah ibu mertuanya mengikut cara tradisional Melayu.

"Saya tidak ikut sangat sebab ibu mertua juga orang yang agak moden, jadi ada campuran antara moden dan tradisional.

"Ibu mertua lebih menitikberatkan pemakanan secara sihat dan elakkan makanan yang tidak sihat. Saya memang rindu untuk dapat semula badan sebelum lahirkan anak, jadi saya mengikut diet sihat dengan ketat," terangnya.

Ujarnya lagi, meskipun tubuh badannya kembali langsing, dia harus berusaha untuk mendapatkan tubuh asalnya semula.

"Siapa kata saya kurus? Baju saya hari ini ada bantuan ala-ala gaun kembang membantu menutup bahagian yang berlemak (ketawa). Saya masih berdiet cuma saya belum mula bersenam," tuturnya sebelum meminta izin untuk mengundur diri.

Ditanya tentang perancangan menambah ahli keluarga lagi, segera dijawab pasangan ini, mereka mahu memberi tumpuan terhadap Leia terlebih dahulu sebelum memikirkan tentang mempunyai anak lagi.

Protege Ella harus unik

Posted:

Protege Ella harus unik

Protege Ella harus unik

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA


SEORANG calon sedang mencuba nasib dan meniru gaya yang dikehendaki Ella.


DIA khabarnya memiliki sikap mudah kasihan dan manja. Namun ratu rock, Ella membuktikan di sebalik sikapnya itu dia juga seorang yang tegas.

Ella mengakui dirinya begitu selektif memilih protegenya. Malah, terpaksa melalui masa pemilihan protegenya sehingga pukul 1 pagi untuk mencari seorang peserta yang mempunyai pesona dan keunikan selain mampu menghayati dan mempersembahkan semua jenis lagu dengan baik.

"Peserta-peserta yang datang memang boleh menyanyi tetapi tonasi suara mereka kebanyakannya serupa dengan penyanyi yang sedia ada. Saya memerlukan peserta yang mempunyai pesona. Apa yang paling penting dia mesti mempunyai keunikan. Calon itu juga perlu tegas dalam menentukan muzik yang hendak diperjuangkan apabila bergelar penyanyi profesional kelak," ujarnya ketika ditemui pada sesi uji bakat program Mentor yang berlangsung di Sri Pentas, TV3, Petaling Jaya, Selangor.

Ditebak soalan sama ada dia memilih calon yang mampu menyanyikan lagu rock dengan baik seperti dirinya sebagai protege, tutur pemilik nama sebenar Norzila Aminuddin, 45, ini, calon protege pilihannya tidak semestinya berpenampilan rock dan ranggi. Katanya, dia perlu mengetahui hala tuju dan konsep muzik yang akan diperjuangkan apabila bergelar penyanyi profesional kelak.

Ella juga memberitahu, dia tidak menetapkan kriteria tertentu untuk calon protegenya.

Malah, pengalamannya dalam industri muzik selama 30 tahun membantu dirinya memilih protege yang bagus selain mampu membimbing protegenya dari segi penampilan, hala tuju dan konsep muzik yang akan diperjuangkan kelak.


BAGI Ella yang telah 30 tahun menjadi anak seni, setiap bakat baharu harus mempunyai sifat profesional yang tinggi.


"Kalau protege itu ada rupa, ia dikira bonus dan bagus untuk perkembangan kariernya," ujarnya lagi.

Ditanya mengenai teknik bimbingannya terhadap protege itu kelak, ungkap Ella yang tidak memilih jantina calon protege miliknya nanti, dia akan menggunakan pendekatan tersendiri apabila sesi pembelajaran mereka bermula.

"Saya pun tidak tahu apa teknik yang akan digunakan tetapi ia adalah cara saya sendiri. Harap dia faham, dengar dan tahu apa yang diajar nanti.

"Insya-Allah, saya yakin protege itu akan dapat menyesuaikan dan memahami bimbingan dan tunjuk ajar saya," katanya yang turut menyediakan pasukan untuk mengubah imej protege miliknya itu.

Selain Ella, antara selebriti lain yang menggalas tanggungjawab sebagai mentor untuk musim ini adalah Faizal Tahir, Ferhad, Ogy Ahmad Daud, Ramlah Ram dan Adam (AF).

Nadia serap jiwa Zaiton Sameon

Posted:

Nadia serap jiwa Zaiton Sameon

Nadia serap jiwa Zaiton Sameon

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN


NADIA mahu maju dalam karier seninya tanpa bantuan kontroversi.


NADIA AQILAH BAJURI atau dahulunya dikenali Nadia Luscious Aqilah selepas menyertai program realiti Gangstarz bagai diam membisu selepas tampil dalam beberapa drama bersiri seperti Tari Tirana, Emil Emelda, Sindarella dan Merah Putih.

Bakat Nadia bukan hanya tertumpu dalam bidang lakonan di layar kaca semata-mata, dia juga pernah terlibat dalam pementasan teater Puteri Gunung Ledang The Musical pada tahun 2005 dan P. Ramlee The Musical pada tahun 2008.

Menghilang atau merajuk kerana bakatnya boleh dikatakan kurang dihargai berbanding aktres lain? Namun kata Nadia Aqilah, 26, dia selesa dengan progres kariernya kini yang menunjukkan kemajuan tetapi bukan kerana kontroversi.

Kesempatan bersua dengan Nadia Aqilah sewaktu sidang akhbar Broadway Bites di Duta Nusantara, Sri Hartamas, Kuala Lumpur, baru-baru ini turut diajukan beberapa pertanyaan mengenai peranannya memegang watak utama dalam filem biografi penyanyi terkenal era 1980-an, Zaiton Sameon yang berjudul Zaiton Ceritaku.

Kosmo!: Nadia perlahan-lahan menyepi daripada industri, ke mana menghilang?

NADIA: Mana ada menghilang. Saya masih dalam industri dan sekarang sedang sibuk dengan penggambaran sebuah program bersiri di 8TV. Sementara hari minggu pula terlibat dengan latihan untuk Broadway Bites yang bakal dipentaskan pada 14 hingga 18 Mac ini di Auditorium DBKL, Kuala Lumpur.

Nadia pernah tampil dalam beberapa naskhah drama televisyen dan kini kelibat Nadia amat jarang penonton lihat. Apa sebabnya?

Saya seorang yang cerewet dan suka pilih karakter sebab saya tak nak dicop dengan hanya satu jenis watak saja. Selalu berlakon orang akan terus fikir saya akan pegang watak perempuan jahat. Sebab itu muka saya jarang keluar televisyen sekarang.

Nadia pernah menganggotai kumpulan Luscious untuk menyertai Gangstarz beberapa tahun dulu, ke mana pula perginya kumpulan itu setelah keluar daripada Gangstarz?

Saya mula menyanyi pada umur 14 tahun lagi dan pernah menubuhkan kumpulan hip hop suatu masa dulu dan kemudiannya ditukarkan kepada Luscious seterusnya menyertai Gangstarz pada tahun 2007. Saya, Eenaz (Nur Shafinaz Mokhtar) dan Ruzana (Ruzana Ibrahim), Alhamdulillah masih berkawan rapat dan kalau ada rezeki kami akan kembali ke dalam industri.

Bagaimana Nadia boleh terpilih untuk menyandang watak Zaiton untuk filem biografi penuh kontroversi, Zaiton Sameon?

Sebelum saya terpilih pun saya dapat tahu sudah dua pelakon disunting untuk menjayakan peranan itu. Syukur Alhamdulillah rezeki saya, selepas tamat pementasan Secret Life Of Nora, abang Esma Daniel mempelawa saya untuk berlakon dalam naskhah yang saya fikir sangat berat dan menuntut saya banyak belajar.

Bagaimana Nadia memandang karakter Zaiton?

Paling berat dan paling memberikan tekanan! Harap saya berjaya memberikan apa yang pengarah dan penonton mahukan.

Ceritakan peranan Nadia dalam filem itu?

Saya membawakan watak Zaiton Sameon sejak dia berusia 20 tahun hingga 50 tahun dan sememangnya pengalaman ini sangat luar biasa. Dengan mekap yang sangat menakjubkan, saya kagumi produksi filem ini. Tempoh penggambaran kami selama sebulan kebanyakannya di Tanjung Malim, Perak dan Kuala Selangor.

Memandangkan watak yang diberikan sangat berat dan mencabar, apa yang Nadia lakukan sebagai homework?

Research sudah tentu dan setiap hari saya mendengar lagu Zaiton Sameon. Sampaikan abang saya takut tengok keadaan saya yang sudah seperti bukan diri saya sebenar. Katanya perubahan yang berlaku ke atas diri saya sangat drastik, adakalanya saya pun tak kenal diri saya sendiri.

Pernah berjumpa dengan Zaiton Sameon?

Banyak kali! Kadangkala dia akan datang ke set penggambaran untuk tengok progres dan menariknya dia pula yang akan menyerap karakter setiap kali kita usik.

Nadia selesa dengan perjalanan karier sekarang? Pernahkah Nadia terfikir bahawa Nadia perlukan kontroversi atau isu sensasi untuk mudah naik?

Saya selesa dengan perkembangan dan perjalanan kerjaya sekarang. Saya mahu orang hargai saya berdasarkan bakat yang saya ada bukan naik disebabkan kontroversi. Saya juga akui populariti itu penting bagi seseorang artis tapi sebolehnya biar populariti itu datang bersama bakat yang saya miliki.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan