Nuffnang

Celebrity News

sumber :-

Celebrity News


Sakit Kanser Azean Irdawaty Semakin Kritikal Dan Beliau Mohon Solat Sunat Hajat

Posted: 28 Feb 2012 09:24 AM PST

Sedih ZoOM membaca berita mengenai seniwati Azean Irdawaty yang kini masih terlantar dihospital dan kini sedang bertarung dengan penyakit kanser yang kini ditahap kritikal. Terbaru mengenai kisah hamba Allah ini yang menyambut hari lahirnya yang ke 62 pada 27hb Feb 2012, beliau tidak meminta hadiah sebaliknya hanya meminta mengadakan Solat Sunat Hajat untuknya.


Dan berikut beberapa jawapan dan luahan hati artis tabah ini mengenai hajat beliau :

"Syukur Alhamdulillah, hari ini (Isnin) saya sudah 62 tahun. Saya nak minta "hadiah" sempena hari lahir saya. Boleh tak panggil orang-orang masjid buat solat hajat minta saya sembuh,"
Dalam SMS itu Azean memberitahu, keadaan kesihatannya bertambah teruk apabila dia merasakan tulang pada bahagian belakang badannya bertambah sakit manakala kakinya juga menjadi kebas.

Selain itu, badannya juga berasa panas dan dia amat tertekan dengan situasi yang dihadapinya itu menyebabkan dia terpaksa memohon orang ramai agar mendoakan kesejahteraan kesihatannya.
"Saya rasa panasnya macam api dalam daging. Azab rasanya. Tolonglah saya (menunaikan solat hajat)," pintanya.

Dan menurut info beberapa rakan artis sedang/telah berkumpul dan akan/telah menunaikan hajat beliau.


Sama-samalah kita mendoakan semoga beliau (Azean Idrawaty) dipermudahkan segala urusan, dan semoga tabah menghadapi dugaanya. Insyalahh.

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Colbie Caillat - I Do Lyrics

Posted: 28 Feb 2012 09:22 AM PST


It's always been about me myself and I
If all relationships were nothing but a waste of time
I never wanted to be anybody's other half
I was happy to say that our love wouldn't last
That was the only way I knew to that you


You make we wanna say
I do, I do, I do, do do do do do do doo
Yeah, I do, I do, I do, do do do do do do doo
Cause every time before we spend like
Maybe yes and maybe no
I can live without it, I can let it go
Ooh, I did, I get myself into
You make we wanna say I do, I do, I do, I do, I do, I do,


Tell me is it only me
Do you feel the same?
You know me well enough to know that I'm not playing games
I promise I won't turn around and I won't let you down
You can trust and never feel it now
Baby there's nothing, there's nothing we can't get through




So can we say
I do, I do, I do, do do do do do do doo
Oh baby, I do, I do, I do, do do do do do do doo
Cause every time before we spend like
Maybe yes and maybe no
I won't live without it, I won't let it go
Wooh Can I get myself into
You make we wanna say


Me a family, a house a family
Ooh, can we be a family?
And when I'm old and sit next to you.


And when we remember when we said
I do, I do, I do, do do do do do do doo
Oh baby, I do, I do, I do, do do do do do do doo
Cause every time before we spend like
Maybe yes and maybe no
I won't live without it, I won't let it go
Just look at what we got ourselves into
You make we wanna say I do, I do, I do, I do, I do, I do,
Love you
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Auburn - Perfect Two Lyrics

Posted: 28 Feb 2012 09:19 AM PST


Verse1
You can be the peanut butter to my jelly
You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain
And I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first date
You can be the hero
And I can be your sidekick
You can be the tear That I cry if we ever split
You can be the rain from the cloud when it's stormin'
Or u can be the sun when it shines in the mornin'


Chorus
Don't know if I could ever be Without you
'Cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see That we're all we need
Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry


Cause you're the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two


Verse 2
You can be the prince and I can be your princess
You can be the sweet tooth I can be the dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the pages
You can be the vodka and I can be the chaser
You can be the pencil and I can be the paper
You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as were together


Chorus
Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need
Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry


Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two


Verse 3
You know that I'll never doubt ya
And you know that I think about ya
And you know I can't live without ya
I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle


Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry
Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for u)
U take the both of us (of us)
And were the perfect two
Were the perfect two
Were the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two(yeah, yeah)
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Konsert Erykah Badu Di Batalkan - Datuk Rais Yatim

Posted: 28 Feb 2012 06:46 AM PST

Datuk Seri Rais Yatim mengumumkan Konsert Erykah Badu dibatalkan kerana melanggar Garis Panduan PUSPAL iaitu menyentuh sensitiviti agama dan nilai-nilai budaya Malaysia.
"Konsert Erykah Badu dibatalkan kerana melanggar Garis Panduan PUSPAL iaitu menyentuh sensitiviti agama dan nilai-nilai budaya Malaysia," kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan ini menerusi mesej Twiteer.

Sementara itu, Dewan Pemuda Pas mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada Rais kerana tindakan beliau yang pantas untuk membatalkan konsert Badu.

"Datuk Seri Rais Yatim dilaporkan telah mengumumkan pembatalan ini dalam laman sosial beliau hari ini. Beliau telah menulis dalam status twitter beliau, "konsert Erykah Badu dibatalkan kerana melanggar garis panduan Puspal iaitu menyentuh sensitiviti agama dan nilai-nilai budaya Malaysia". 
"Dewan Pemuda Pas sekali lagi mengucapkan syabas dan tahniah kepada KPKK yang diketuai oleh Datuk Seri kerana mengambil langkah drastik dalam memperjuangkan agama Islam supaya tidak dipermain-mainkan oleh orang lain," kata Setiausahanya Khairul Faizi Ahmad Kamil dalam satu kenyataan dikeluarkan petang ini

ZoOM : Alhamdulillah konsert si Tuttttttttt ini dibatalkan, setahu ZOoM Erykah Ni dah lah seksi lepas tu kes tato yang memang patut dilarang masuk ke Malaysia je (Sorry ini pandangan ZoOM je sebab dah geram tengok Tato tu...mengucap panjang ZoOM). Apa kata anda mengenai artis ini jika isu Tato beliau tidak ada ? perlu ke artis sebegini dibawa ke Malaysia ?

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Resepi Nasi Buah-Buahan Kering

Posted: 28 Feb 2012 01:24 AM PST

Bahan-bahan Nasi:
2 cawan beras panjang - bersih dan tuskan
2 cawan air rebusan tulang ayam atau lebih mengikut kesesuaian beras
5 sudu besar yogurt tanpa perasa
1 1/2 sudu besar rempah sup
Sedikit rempah tumis:-
3 kuntum bunga cengkih
3 biji buah pelaga
2 kelopak bunga lawang
1 cm kulit kayu manis
1/2 cm halia - dihiris
1 labu bawang besar - dihiris
1 ulas bawang putih
Garam secukup rasa
1 helai daun pandan

1 sudu besar minyak dicampur 2 sudu besar minyak sapi
2 keping buah pic kering - digunting kecil
2 keping nanas kristal - digunting kecil
2 biji buah prun tanpa biji - digunting kecil

Bahan Tabur:
1 sudu besar bawang goreng
2 sudu besar badam goreng yang ditumbuk kasar
1 sudu besar campuran buah prun, nanas kristal dan pic

Cara Menyediakan:
1. Panaskan minyak dan minyak sapi hingga larut, tumis bawang besar, bawang putih serta halia hingga wangi kemudian masukkan rempah tumis.
2. Apabila telah bangkit baunya, masukkan rempah sup, kacau hingga garing. Tuangkan air rebusan ayam dan biarkan mendidih. Masukkan pula yogurt, garam, daun pandan simpul bersama beras.
3. Setelah setengah masak, masukkan buah-buahan kering yang dipotong kecil, kacau rata dan biarkan hingga kering.
4. Ketika hendak menghidang, tabur bawang goreng, badam tumbuk kasar serta buah-buahan kering yang dipotong kecil.

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Orang Gila Dengn Doktor

Posted: 28 Feb 2012 12:53 AM PST

Seorang lelaki sakit mental menganggap dirinya adalah jagung dan terlalu takut dengan ayam. Jika ternampak haiwan itu, dia akan lari lintang pukang kerana menyangka ayam akan memakannya. Akhirnya, lelaki itu dimasukkan ke rumah sakit jiwa. Setelah beberapa bulan, doktor pun melakukan ujian ke atas lelaki itu bagi mengenal pasti apakah dia telah pulih ataupun tidak.

Doktor : Adakah kamu tahu siapa diri kamu sekarang?
Lelaki : Ya doktor.
Doktor : Siapa kamu sebenarnya.
Lelaki : Saya ini manusia doktor.
Doktor : Ya ke? Bukan jagung?
Lelaki : Bukan, saya manusia doktor.
Doktor : Kamu takut dengan ayam?
Lelaki : Tidak doktor.
Doktor : Hmm..bagus. Nampaknya kamu dah sembuh.
Lelaki : Tapi doktor, saya ada satu pertanyaan.
Doktor : Apa dia?
Lelaki : Ayam tahu tak yang saya ni dah berubah jadi manusia.
Doktor : "??$??"
Suka Lawak Ini ClickLah Like @ Share !!

Ekin Isteri Mawi Selamat melahirkan Anak Perempuan | Anak Mawi Dan Ekin

Posted: 27 Feb 2012 08:38 PM PST

Akhirnya rezeki daripadanya tiba jua setelah sejarah sedih menghantui pasangan ini sebelum ini, hari bahagia itu tiba jua pada 4 pagi selasa dan kini Mawi dan Ikin telah sah menjadi Ayah dan Ibu.


Bayi Sulung seberat 2.8 kg pasangan ini dilahirkan di Hospital Pakar An-Nur Hasanah, Bangi. Dan menurut info pasangan ini belum memberi nama. ( Nanti dah ada ZoOm update ye)


Dan Berikut ayat-ayat yang keluar daripada pengurus Mawi mengenai hari bahagia pasangan Mawi dan Ikin :

 Menurut pengurus peribadi Mawi, Mohd Nasir Ismail, yang mengesahkan berita tersebut, Ekin atau nama sebenarnya Nora'Asikin Rahmat, diberikan suntikan ubat pelali kerana mempunyai sedikit komplikasi untuk bersalin.
"Alhamdulillah, akhirnya pasangan itu mendapat anak perempuan. Ekin telah dimasukkan ke hospital pada pukul 7.30 malam semalam (Isnin). "Melihatkan keadaan Ekin yang masih lagi belum boleh bersalin mengikut masa yang ditetapkan, dia diberikan ubat pelali oleh doktor. Syukur, kedua-duanya selamat,"
Akhir Sekali...Syukur dan alhamdulillah serta semoga anak beliau menjadi anak yang soleha.Insyallah.


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan