Nuffnang

Utusan Online - Hiburan

sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Apa hal Elyana?

Posted:

Apa hal Elyana?

Apa hal Elyana?



BUKAN sekali dua Joyah dengar gosip buruk tentang artis seorang ini. Tapi Joyah pekakkan telinga saja. Tak berminat. Sebab Joyah malas nak ambil tahu pasal dia. Kalau masa dia remaja dulu, ada juga Joyah menyibuk nak tahu pasal dia. Tapi itu dululah.

Sekarang ni, katanya, Elyana dah berubah. Berubah bukan sebab dia dah bertukar status jadi bini orang, bukan. Tapi berubah peel. Kalau peel okey tak mengapa, tapi kalau sebaliknya, macam mana?

Joyah nak tanya, kenapa Elyana tak datang pada hari sidang akhbar sempena lancarkan single pertama sendiri baru-baru ini? Kenapa Elyana sendiri tak terangkan dari mulut sendiri? Kenapa nak guna suami sebagai pengantara. Sedangkan berpuluh kali peringatan tentang majlis itu dibuat. Apa ni Elyana oi?

Takkanlah sebab tak ada baju yang sesuai langsung tak nak datang majlis sendiri. Kriteria baju macam mana yang padan untuk majlis pelancaran single macam tu agaknya? Tak-kanlah nak baju yang vogue-vogue, berkelipan baru nak jumpa wartawan. Tolonglahhhh...!!

Sedih sungguh Joyah tengok muka wakil syarikat rakaman FMC mencurahkan perasaan kecewa dia. Malu dia dengan wartawan bila artis bawah naungan syarikat tak tepati janji.

Dan sedihnya ini bukan kali pertama Elyana buat hal. Dah banyak kali dah dia berjanji tapi saat-saat akhir batal tanpa alasan kukuh. Sudahlah kerenah dia macam-macam, permintaan peribadi berjela-jela pula tu.

Tapi, wakil FMC itu tak kisah. Sebab katanya, Elyana anak emas FMC. Jadi dilayankan saja perangai Elyana tu.

Joyah tak nak tulis lanjutan keluhan wakil FMC itu. Kalau Joyah tulis satu persatu, malu besar Elyana. Sebab Joyah tahu Elyana mengandung dan wanita hamil memang banyak kerenah, tapi jangan sampai menyusahkan orang.

Tapi kan Elyana lepas ini, jangan buat kenyataan maaf kat Facebook sendiri ye. Joyah bukan senarai kawan Elyana. Buatlah sidang akhbar. Biar semua tahu kesalahan Elyana tu. Tak baik pedajal orang. Lagi satu, jangan sekali tuding kesalahan sendiri pada orang lain.

Sebelum keadaan bertambah teruk. Lebih baik Elyana mengaku salah. Lagi cepat, lagi bagus. Sebelum orang industri senarai hitam awak!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Alyah bertunang November

Posted:

Alyah bertunang November

Alyah bertunang November



BILA bercerita mengenai penyanyi ini, memang ramai yang cukup kagum dengan Alyah. Bukan sebab apa, sebab dia pandai bawa diri walau dalam apa juga keadaan. Yalah, kalau tengok balik sejarah bukan senang dia nak naik.

Hampir 10 tahun juga Alyah merangkak untuk terus popular sampai tahap ini. Tapi kalau ada yang perhati betul-betul tak banyak kisah cinta penyanyi yang cukup popular dengan lagu Tak Mungkin Kerana Sayang ini dipaparkan di media massa.

Mungkin sebab dia lebih selesa berbicara soal kerjaya berbanding jaja kisah cinta. Memang bab-bab macam ni Syed respect dengan dia. Pandai sorok rahsia gitu.

Tapi baru-baru ini ada yang menyampai cerita yang mengatakan Alyah dah nak bertunang. Eh, betul ker macam tu sebab yang menyampaikan cerita bukan calang-calang orang tau. Orang berpengaruh bab solek menyolek yang bercerita pada Syed.

"Betul, Alyah dah nak bertunang hujung tahun ni. Kalau tak silap aku dalam bulan November. Dia dah buat persiapan manja-manja untuk majlis tersebut.

"Aku tak bolehlah bagi tahu dengan siapa dia nak bertunang. Apa yang boleh aku cerita dia tak bertunang dengan mana-mana Datuk, Tan Sri atau mana-mana orang besar yang lain.

"Sebaliknya dia hanya bertunang dengan lelaki muda yang lebih kurang sebaya dengan dia jer. Orang Gelang Patah, Johor juga kalau tak silap. Yang lain aku tak boleh beritahu, nanti akan diberitahu kemudian yer," kata mak andam popular Gelang Patah pada Syed.

Kalau betul seperti mana yang diceritakan pada Syed, awal-awal lagi Syed nak ucapkan tahniah. Kahwin nanti jangan lupa jemput yer.

Syed: Selamat hari guru buat semua cikgu-cikgu di Malaysia.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan