Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Gadis cacat ini jadi jaguh pecut dunia

Posted: 21 May 2011 09:00 PM PDT


Wilma Rudolf (1940-1994) adalah seorang wanita kulit hitam dari Amerika Syarikat. Dia adalah seorang atlit lari yang pernah menjuarai olimpik sebanyak 2 kali berturut-turut. Wilma tercatat sebagai wanita terpantas pada eranya (60-an).

Namun yang teman-teman harus tahu iaitu Wilma Rudolf terlahir dalam keadaan cacat. Lahir prematur hanya dengan berat 1,5 kg, terserang penyakit polio hingga lumpuh. Lalu pada usia 12 tahun, penyakit cacar dan campak menyerangnya pula.

Dengan keadaan yang sangat memprihatinkan tersebut, Wilma memiliki sebuah impian iaitu ingin menjadi seorang juara lumba lari.

Cuba bayangkan, berjalan saja dia tidak mampu, bagaimana boleh berlari? Apa lagi ingin jadi juara?

Tetapi dia dengan gigih terus berlatih berjalan dan terus berubat secara teratur, hingga setahap demi setahap dia pun mulai pulih dan boleh berjalan. Lalu berlari…

Pada usia dewasa, Wilma telah mendapatkan berbagai penghargaan dari pemerintah Amerika dan Eropah, selain itu dia dijuluki sebagai "The Tornado" atau "wanita tercepat". Sungguh, segala penyakitnya di masa kecil tidak membatasinya untuk bermimpi. Dengan mimpinya yang semua orang bahkan mengatakan itu "Tidak Mungkin" akhirnya dia buktikan hingga menjadi "Mungkin".

Keadaan masa kecil Wilma Rudolf tentunya bukan keadaan yang kita ingin miliki. Bila kita memiliki keadaan yang lebih baik dari dia, sepatutnyalah kita dapat melakukan hal yang lebih baik pula. Terakhir yang ingin saya sampaikan, Ketika mula patah semangat, ingatlah kembali impian kita.

Remaja di China ini diberhentikan dari sekolah kerana bau badan

Posted: 21 May 2011 08:00 PM PDT

Liu Fuyang 15 tahun , di berhentikan dari sekolah oleh gurunya kerana bau badannya. Di rumah, dia menolak untuk membahas topik sekolah, guru, dan teman sekolah nya kenara dia enggan kesekolah.

[Image: chinese-boy-suspended-from-school-for-bo...60x353.jpg]
Dipaksa oleh gurunya, Liu Fuyang menulis catatan bersaksi untuk keengganannya untuk bersekolah.Liu Fyuang dan ayahnya. Liu Fuyang dipaksa keluar dari sekolah oleh gurunya kerana bau tubuhnya.

Ayahnya sudah berusaha meminta bantuan agar sekolahnya mahu menerima anaknya kembali ke sekolah.Namun, , Liu Fuyang sakit hati dan tidak ingin pergi ke sekolah lagi sama sekali kerana malu dengan penghinaan gurunya itu.



Dalam surat Liu Fyuang yang dia pegang, salah satu bahgian mengatakan "Saya telah menganiaya ramai orang, dan jika saya terus bersekolah, saya akan lebih banyak menganiaya orang lain."

Suami 'naik hantu' lihat isteri berjalan bersama lelaki lain

Posted: 21 May 2011 07:45 PM PDT

KOTA BELUD: Seorang lelaki yang cemburu melihat isterinya berjalan bersama lelaki lain 'naik hantu' apabila membelasah wanita itu separuh mati termasuk menetak hingga putus jari hantu tangan kiri mangsa sebelum membunuh diri dalam kejadian di Kampung Gentoung Rosok, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.40 tengah hari, Dua Tulis, 46, parah di kepala selain patah tangan kiri selepas suaminya, Sibin Tetobok, 46, membelasahnya menggunakan parang dan kayu.


Difahamkan, suami mangsa dikatakan berang melihat isterinya berjalan bersama lelaki lain di sawah padi kampung berkenaan lalu mengamuk, termasuk mengeliling kampung dan menjerit akan membunuh isterinya.


Beberapa penduduk yang menyedari perkara itu menghubungi polis berikutan bimbang berlaku perkara tidak diingini.


Selain itu, jiran mangsa mendakwa terdengar pertelingkahan antara pasangan berkenaan sebelum anggota polis yang tiba beberapa minit kemudian menemui mangsa dalam keadaan parah manakala suaminya menghilangkan diri.


Ketua Polis Daerah Kota Belud, Deputi Superintendan Mohan Nadasen mengesahkan perkara itu dan memberitahu, mangsa kini dirawat di Hospital Kota Belud akibat cedera parah di beberapa bahagian tubuhnya.



"Sebaik menerima maklumat, sepasukan polis menuju ke rumah pasangan berkenaan dan menemui mangsa terbaring berlumuran darah dalam keadaan nyawa-nyawa ikan di dalam rumah terbabit.


"Polis turut menemui parang dan kayu dengan kesan darah, dipercayai digunakan suspek untuk menetak dan memukul isterinya," katanya.


Mohan berkata, pemeriksaan di tempat kejadian juga menemui jari hantu mangsa dan dihantar ke hospital untuk disambung semula, namun doktor mendakwa sudah terlambat.


"Polis kemudian menjejaki suspek sebelum dimaklumkan penduduk bahawa lelaki itu berada di sebuah pondok di sawah padi.


"Bagaimanapun, suspek yang menyedari kehadiran polis meminum sejenis cecair dipercayai racun sebelum rebah dan tidak sedarkan diri," katanya.


Katanya, suspek dihantar ke hospital untuk mendapatkan rawatan, namun disahkan meninggal dunia.


"Polis masih menunggu laporan bedah siasat suspek untuk mengetahui punca kematiannya.


"Kes ini disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan," katanya.
saya petik dari myMetro

Berhati-hati..doktor pelatih hilang setelah ditepuk gadis bertudung merah

Posted: 21 May 2011 06:45 PM PDT

Berhati-hati..
saya petik dari kosmo online

ALOR SETAR – Kehilangan seorang doktor pelatih, Mohd. Noor Azam Mohd. Nazri, 26, sejak lima hari lalu menjadi bertambah misteri apabila dia pernah hilang sebanyak dua kali bulan ini selepas dipercayai dipukau seorang gadis bertudung merah.

Ibunya, Natrah Shaari, 52, memberitahu, anaknya menghilangkan diri pada 3 Mei dan 12 Mei lalu selepas keluar bertugas di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini.

Katanya, dalam kejadian pada 3 Mei lalu itu, anak sulungnya itu hanya pulang ke rumah dua hari kemudian.

"Dia cerita kepada saya bahawa ada seorang wanita muda bertudung merah berusia lingkungan 20-an menegurnya ketika mahu naik lif di HSB kira-kira pukul 6.30 pagi.

"Wanita itu bertindak menepuk dahi anak saya menyebabkan dia tidak sedar. Dia hanya tersedar di dalam kereta di kompleks beli-belah City Square di Sungai Petani dua hari selepas itu dan hilang sebuah telefon bimbit dan wang tunai RM500," katanya di sini semalam.

Ujarnya, pada 12 Mei lalu, Mohd. Noor Azam sekali lagi hilang ketika berada di kawasan HSB dan pulang ke rumah semula dua hari kemudian.

Isteri minta cerai kerana Mr. P patah

Posted: 21 May 2011 05:41 PM PDT

Seorang lelaki dituntut cerai oleh isterinya setelah isterinya mendapati Mr.P suaminya palsu. Hal ini terbongkar ketika mereka sedang berhubungan seks. Sang suami, Grigory Toporov (48), mengatakan bahawa dia tidak tahu seberapa besar Mr P yang diinginkan isterinya sehingga dia melakukan 'sambungan' Mr.P. Namun, isterinya justru kaget dan ketakutan ketika Mr. P suaminya patah saat mereka sedang asyik melakukan aksi panas. Greg mengatakan akan melakukan extension Mr. P lagi, namun sang isteri sudah terlanjur jenuh dengan kegagalannya ketika di ranjang dan dia tetap minta cerai. Aneh-aneh saja!

Gambar..kereta baru beli 15 minit lalu dan mengalami kemalangan

Posted: 21 May 2011 11:01 AM PDT

A guy bought his Holden HSV W427 for $120,000, 15 minutes after he purchased it, he crashed his beloved car.





Takut Diperkosa, Para Nenek di Nairobi Belajar Seni Beladiri

Posted: 21 May 2011 10:01 AM PDT

NAIROBI, RIMANEWS — Jangan dikira ancaman pemerkosaan hanya dihadapi anak-anak dan perempuan muda. Di Kenya, kaum perempuan usia lanjut pun sering menjadi korban kekerasan seksual. Di Nairobi, ibu kota Kenya, hampir 20 peratus korban pemerkosaan adalah kaum perempuan berusia di atas 60 tahun.

Ancaman itu mendorong sejumlah perempuan lanjut usia di Nairobi berlatih beladiri. Mereka tergabung dalam sebuah kelab beladiri yang digagas Sheila Kariuki, seperti dilaporkan GlobalPost.

"Waktu pertama kali membentuk kelab beladiri untuk nenek, mereka kaget sekali. 'Kami latihan karate? Tidak ah, itu untuk orang muda,'" ucap Kariuki yang mendirikan kelab ini pada 2007.

"Namun, ketika kami sudah duduk bersama dan saya menunjukkan teknik-teknik sederhana untuk membela diri, mereka berlatih dengan antusiasme tinggi. Sekarang, setelah tiga tahun, mereka tetap rajin datang berlatih dan terus belajar," imbuh Kariuki.

Dalam video yang ditampilkan GlobalPost, nampak nenek-nenek itu bergiliran memukul sansak atau menendangnya. Kadang mereka belajar menangkis serangan lawan. Kariuki juga menunjukkan titik-titik mana saja yang boleh menjadi titik lemah penyerang.

Mereka juga berlatih berpasangan. Salah satu berperanan sebagai penyerang, sedangkan pasangannya berusaha melawan.

Usaha Kariuki kini berbuah. Salah seorang muridnya, nenek berusia 70 tahun, menceritakan pengalamannya membela diri ketika diserang sekelompok lelaki.

"Suatu kali, anak-anak muda itu datang ke rumah saya. Seorang di antara mereka memegang gaun saya, tetapi saya terlalu cepat buat mereka. Tangan saya langsung memukul kemaluannya. Ketika dia menjerit, para tetangga mendengar dan datang. Akhirnya mereka lari," kata sang nenek dengan nada bangga.

Rakannya punya pengalaman berbeza. "Sejak dulu saya memang pemberani. Tetapi, sekarang saya makin percaya diri kerana boleh membela diri," ujarnya.

Polis Tangkap Lelaki Makan Hati Manusia Campur Kentang

Posted: 21 May 2011 09:01 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Polis berhasil menangkap seorang lelaki yang memakan hati manusia dicampur kentang. Demikian diberitakan The Korea Herald/ANN, Sabtu (21/5/2011).

Polis di Moscow Russia berhasil menangkap si tersangka setelah menemukan sejumlah bahagian tubuh manusia yang tercicir termasuk tangan dan kepala. "Ketika berhasil diltangkap dia sedang makan hati manusia dengan kentang," kata juru cakap polis Moscow, Russia.

Seluruh hati manusia itu ditemukan di peti sejuk di rumah tersangka. Pihak polis belum boleh memastikan penyebab kematian dari pemilik hati yang dimakan tersangka.

"Tersangka mengakui kejahatannya dan memakan hati dari mangsanya," demikian pernyataan yang dikeluarkan pejabat kejaksaan setempat.

Ibu Kandung Buang Anak di Tengah Jalan Raya

Posted: 21 May 2011 08:00 AM PDT

MEDAN- Akibat stress tidak mampu membiayai kehidupan anak-anaknya, seorang ibu  sanggup mencuba membunuhnya. Ibu tersebut sanggup menaruh anaknya di tengah jalan raya di kawasan Stesen Kereta Api Medan, Sabtu (16/5/2011).

Beruntung anak malang ini berhasil diselamatkan warga. Setelah diselamatkan, akhirnya kanak-kanak berusia dua tahun bernama Imam Suhada itu dirawat penduduk yang telah menyelamatkannya. Imam pun langsung dimandikan dan diberi pakaian .

Anak pasangan Suheri dan Ismayani itu diduga juga mengalami sejumlah penyiksaan sebelum diletakkan di tengah jalan raya. Ketika diselamatkan warga ditemukan sejumlah luka bekas sundutan ubat nyamuk bakar di sekujur tubuh anak malang itu. Sundutan tersebut tak lain dilakukan oleh ibunya, Ismayani, warga Gudang Arang, Belawan, Medan, Sumatera Utara.

Menurut Marudut Hutagalung, seorang petugas yang telah menyelamatkan anak malang tersebut, sang ibu tega tersebut meletakan anak kesayangannya di jalan raya dengan maksud cuba membunuhnya. Beruntung dia berhasil mengamankan Imam dan membawa ibunya ke Pollantas Medan

Sementara itu, Ismayani mengaku sanggup membuang anaknya kerana himpitan ekonomi yang memaksanya melakukan perbuatan keji tersebut. Bahkan dia juga sanggup menyulut tubuh anaknya dengan ubat nyamuk dengan dalih ingin mendapat belas kasihan dari warga.
(Rudy Hermansyah/SUN TV/ugo)

Wow..40 peratus Mahasiswi di Berlin sanggup jadi pelacur untuk biayai pengajian

Posted: 21 May 2011 07:00 AM PDT

Di Berlin yang membenarkan pelacuran, 40 peratus dari 3.200 mahasiswi yang dijadikan kajian menyatakan tidak keberatan jika harus terjun ke industri seks baik sebagai PSK, penari erotis, atau pertunjukan seks melalui internet . Angka ini lebih tinggi dibanding hasil kajian yang sama di Paris (29,2 peratus dan Kiev (18,5 peratus).

Hasil kajian ini cukup mengejutkan. Kajian ini dilakukan setelah banyak laporan yang menyebutkan banyaknya mahasiswi yang terjun ke dunia pelacuran namun belum diketahui hubungannya dengan  pendidikan di Jerman.

"Motif utama mereka memasuki dunia itu adalah mendapatkan dana tambahan kerana upahnya cukup tinggi," jelas Eva Blumenschein, mahasiswi Universiti Humbold Berlin yang terlibat dalamkajian ini.


Blumenschein mengatakan reformasi pendidikan yang bertujuan mempercepat waktu studi mahasiswi diperkirakan menjadi penyebab utama mengapa banyak mahasiswi yang mempertimbangkan terjun ke dunia pelacuran.

"Ini sangat memungkinan kerana reformasi pendidikan menambah beban bagi mahasiswa dan membuat mereka hanya memiliki sedikit waktu untuk mencari wang. Ditambah bayaran sekolah yang tinggi, membuat mereka memilih terjun ke dunia hina ini," jelasnya.

Di Jepun ada kuil yang mendoakan serta memberkati gadjet yang baru dibeli

Posted: 21 May 2011 06:00 AM PDT

Ramai orang berkata "teknologi itu boleh berguna tetapi juga bolehmenjadi malapetaka", mungkin kerana anggapan seperti itu membuat sebuah kuil di Jepun memberikan pelayanan untuk "memberkati" gadget yang baru saja anda beli. Kuil Kanda-Myojin di Tokyo akan "mendoakan" gadget anda, terutama untuk komputer dan notebook agar terhindar dari masalah seperti diserang virus, hardisk yang rosak mahupun "Blue Screen".


Untuk melakukan itu semua, anda diwajibkan untuk membawa komputer atau notebook ke kuil tersebut. Setelah selesai "diberkati", sebuah pelekat (berfungsi sebagai azimat) akan diberikan untuk diletakkan di rumah supaya si komputer tidak akan "rosak".



Entah suatu kebetulan atau tidak, letak kuil tersebut sangat berdekatan dengan daerah Akihabara yang terkenal dengan pusat elektronik di Jepun. Orang Jepun itu memang aneh-aneh.

sumber: http://eksplorasi-dunia.blogspot.com

Gempak..pak cik tua ni berhentikan bas dengan senapang mainan

Posted: 21 May 2011 05:00 AM PDT

Gempak..pak cik  tua ni berhentikan bas dengan senapang mainan..
kalau senapang betul berterabur lari orang dalam bas....


Monyet jadi cowboy,anjing jadi kuda tunggangannya

Posted: 21 May 2011 04:00 AM PDT






Gambar Tragedi Tanah Runtuh di Rumah Anak Yatim Al-Takwa.(Update)

Posted: 21 May 2011 03:36 AM PDT


foto : berita harian online

KAJANG: Seramai 12 orang lagi penghuni Rumah Anak Yatim Al-Takwa, FELCRA Semungkis, Batu 14, Hulu Langat, dekat sini, dikhuatiri tertimbus dalam kejadian tanah runtuh petang ini.

Sehingga petang ini, seramai tujuh mangsa telah dikeluarkan manakala dua kanak-kanak disahkan terkorban.


Rumah itu menempatkan 49 orang termasuk lima penjaga di mana seramai 28 orang terselamat dalam kejadian kira-kira jam 2.20 petang tadi.




Tragedi tanah runtuh: MB Selangor kerah misi bantuan segera


2011/05/21
SHAH ALAM: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebentar tadi mengarahkan Misi Bantuan Kemanusiaan Selangor, Yayasan Amal dan Briged Amal ke tempat kejadian tanah runtuh di Hulu Langat untuk memberi bantuan segera.

Ini dinyatakan Khalid dalam laman Twitternya, sebentar tadi.(myMetro)

Untuk mengetahui lebih lanjut kita ikuti berita di malam ini.....

Video..pokok ganja ditanam di bawah tanah,canggih tempat persembunyian ini

Posted: 21 May 2011 03:00 AM PDT

Polis Poland menemukan 10.000 pohon  ganja yang tersembunyi di bawah tanah yang besar di bawah layanan binatu di Poland barat.



Video...Heboh Chimpanze memperkosa seekor katak.

Posted: 21 May 2011 02:00 AM PDT



Heboh Chimpanze memperkosa seekor katak. Chimpanze ini kelihatannya masih muda. Kenapa boleh sampai begitu ya ?? Memang dasar nalurinya macam tu ko.Kejadian ini tertangkap kamera di Honolulu Zoo  Hawaii .


Sperma lelaki Denmark paling laris

Posted: 21 May 2011 01:00 AM PDT


WartaNews-Copenhagen - Sperma lelaki Denmark diminati para wanita yang ingin mempunyai anak, lantaran boleh diperoleh tanpa memberikan nama dan nombor telefon, sebagaimana di beberapa negara Eropah lain.
"Kebanyakan pelanggan kami memang menginginkan penderma yang paling tidak memiliki tinggi 180 cm dan bermata biru," ungkap Peter Bower, direktor Nordic Cryobank, bank data penderma sperma.

Para pelanggan dapat mengklik profil calon penderma dan dengan membayar. Mereka dapat melihat rakaman audio wawancara dan foto calon ketika masih bayi. Tetapi yang paling penting, tidak satu pun informasi akan mengenali penderma kecuali mereka memang menginginkannya.
Di Denmark, penderma sperma tidak menwajibkan penyertaan nama dan nombor telefon, berbeza dengan di Britain atau negara Eropah lain. Hal ini membuat Denmark menjadi negara yang sangat disukai wanita asing yang ingin menjalani pembuahan buatan kerana tidak terdapat kelangkaan sperma "rasmi" yang sudah diuji.

Umumnya, sejumlah klinik di Denmark memberikan layanan inseminasi kepada tiga kelompok pelanggan iaitu pasangan lesbian, heteroseksual dan wanita sudah lanjut usia atau belum kahwin. Wanita single adalah kelompok yang jumlahnya meningkat pesat.

Peter Bower mengungkapkan, wanita Inggris merupakan pengguna "terbanyak" layanan ini, tetapi pelanggan luar Denmark secara umum juga meningkat. Menurut data terakhir Jabatan Kesihatan Denmark pada tahun 2008, 2.694 wanita asing datang ke Aarhus dan Copenhagen untuk menjalani pembuahan buatan. Tahun 2010 jumlahnya meningkat menjadi 4.665.

Sampel dikirim dari bank sperma ke Klinik Jabang Bayi di copenhagen dengan menggunakan basikal berbentuk satu sel sperma. Sperma tersebut kemudian dibekukan dalam nitrogen cair dan disimpan di bahagian kepala sperma,di bahagian depan. (*/dar)


SEBELUM TERLUPA SILA UNDI UNTUK
RAKAN KITA BEN ASHAARI
KLIK SINI

Gila..kerana susu bayi menantu siram mak mertua dengan air panas

Posted: 21 May 2011 12:45 AM PDT

PROBOLINGGO- Hanya karena salah faham ketika membuat minuman susu bayi, seorang menantu sanggup menyiram air panas ke tubuh mertuanya, Ma'i (70). Karsiah (35) warga Kelurahan, Mangunharjo, Kecamatan Mayangan, Kota Probolinggo kini di tahan ole polis.

Peristiwa ini terjadi ketika mangsa sedang membuatkan susu untuk cucunya, tanpa sebab yang jelas Karsiah marah, sehingga terjadi pertengkaran. Karsiah yang ketika itu sedang memasak air, menjadi gila hingga menyiram air panas ke tubuhmak mertuanya.

Tetangga yang mengetahui kejadian tersebut segera melerai dan menolong mangsa Ma'i mengalami luka melecur pada bahagian tangan dan lehernya.

"Sering saya di marahi dan kali ini saya di siram air panas," kata Ma'i kepada wartawan, Jumaat (20/5/2011).

Setelah menyiram, kerana takut dihakimi warga, Karsinah bersembunyi. Polis yang mendapat laporan segera menahan pelaku untuk dibawa ke Mapolresta untuk diproses secara hukum.

Lelaki baik hati kembalikan wang US$ 45 ribu dollar yang di jumpainya

Posted: 20 May 2011 11:41 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki secara tak sengaja menemukan wang di rumahnya yang jumlahnya 45 ribu dollar AS . Lebih mencengangkan, lelaki bernama Josh Ferrin ini mengembalikan wang tersebut.

Dilansir Yahoo News, Ferrin membeli rumah baru di Bountiful,Salt Lake City, Amerika Syarikat (AS).Ketika dia berjalan menuju garaj dia melihat banyak bungkusan dan ketika dia memanjat di bahagian atas garaj dia melihat sebuah kotak besi.

"Saya takut, dan menguncinya dalam kendaraan serta menelefon isteri saya," katanya. Tak berapa lama kemudian ia kembali menemukan beberapa kotak besi dan isinya adalah wang yang jumlahnya 45 ribu dollar AS.

Meski memiliki uang tersebut, Ferrin kemudian memutuskan mengembalikan wang itu kepada anak pemilik rumah sebelumnya, Arnold Bangerter, dan menyerahkan rumah ini kepada anaknya.

Ferrin yang bekerja sebagai ahli biologi di Utah Department of Fish and Game mengatakan bahawa walaupun dirinya memerlukan wang itu namun ia berfikir untuk mengembalikannya kepada yang berhak.

Video..pelik pakcik ni bersih kasut gunakan lidah atau menjilat

Posted: 20 May 2011 10:45 PM PDT

Selamba betul pakcik sorang ni...bersihkan kasut pakai lidah atau jilat
pelik..pelik...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan