Nuffnang

- Blog Hanz -

sumber :-

- Blog Hanz -


New Ford Focus RS Production Line

Posted: 21 May 2011 05:24 AM PDT





Arrora Salwa Dari Polis Jadi Penyanyi

Posted: 21 May 2011 05:18 AM PDT




Lemah lembut lagak gayanya. Bidang modeling menjadi sebahagian dirinya. Namun jangan disangka lembut tiada bahaya. Bekas anggota polis ini pernah mengalami pengalaman menakutkan dan maki hamun menjadi makanannya sewaktu menyertai pekerjaan berisiko tinggi ini, namun segalanya hanya menjadi kenangan kini.
Berpangkat Lans Koperal, Salwa Md Razak atau nama pentasnya, Arrora Salwa meninggalkan Polis yang disertai sejak 2004 untuk menyertai syarikat rakaman Sony Music Malaysia.

Mengembangkan bakat dengan menyertai kumpulan D'Muse semasa di Pusat Latihan menguatkan lagi azamnya untuk terjun dalam bidang seni muzik tanah air. Mengintai peluang tika itu namun rezeki masih tidak memihak kepada dirinya. Tanggal 23 Julai 2010, usahanya nyata membuahkan hasil apabila berjaya mendapatkan kontrak rakaman lima tahun bersama Sony Music.

"Bila dapat peluang besar macam ni, memang saya akan genggam betul-betul. Sebab tu saya sanggup tinggalkan karier untuk capai impian jadi penyanyi. Bukan senang nak dapat peluang begini, lebih-lebih lagi terlalu banyak artis yang dilahirkan melalui program realiti. Memang bagus sertai program realiti sebab orang akan lebih kenal.

"Namun saya tak berminat tonjolkan bakat melalui program begitu kerana saya lebih suka bermula daripada bawah. Saya nakkan cabaran perjalanan untuk sampai ke puncak, dengan itu barulah pengorbanan itu dihargai. Biar saya naik dengan bakat yang ada," ujarnya.

Bukan sedikit tohmahan yang diterima apabila keputusan ini diambil. Gelaran penyanyi kampung kerapkali singgah di telinganya. Namun Arrora tidak berpaling lagi, terus menongkah maju menyempurnakan cita-citanya.

"Banyak cabaran yang saya lalui bila mengejar impian ini. Tak kurang ada yang menghina dan mengeji. Mereka tak percayakan kebolehan yang ada. Kata mereka saya hanya penyanyi kampung. Tapi tak apalah, cuma satu hari nanti saya akan buktikan apa yang mereka kata itu semuanya tak betul. Dan saya sekali-kali tak akan balik menyertai polis semula sekiranya cita-cita ini gagal," katanya yang bakal muncul dengan single berjudul Ahmad ciptaan Panji.

Memang senang untuk bergelar selebriti pada masa ini, namun tidak semuanya berkualiti. Ada setengahnya hanya menjual rupa dan kontroversi tanpa sebarang produk berkualiti.

Sebagai artis yang baru mencipta nama, pastinya sukar untuk gadis kelahiran Kota Tinggi Johor ini mendapatkan perhatian peminat seni muzik. Alyah sendiri mengambil masa 10 tahun untuk dikenali. Arrora pula bagaimana? Biarlah masa yang menentukannya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan