Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Malee, Perempuan Bertubuh seperti Raksasa

Posted: 12 Apr 2011 09:40 PM PDT

TEMPO Interaktif, Malee Duangdee mungkin remaja tertinggi dan terbesar dunia. Perempuan 19 tahun ini memiliki tinggi 2,08 meter dengan berat 130 kilogram. Bila dilihat dan dibandingkan dengan teman seusianya dia seperti raksasa.
Malee memang berbeza dengan teman seusianya, sejak kecil badannya tubuh lebih cepat dibandingkan teman seusianya.  Ketika dia berusia 9 tahun, ibunya, Ji, 40, membawanya ke doktor. Ji khawatir ada yang salah dengan anaknya.

Benar saja, dari hasil pemeriksaan doktor, ada tumor di otak Malee. Tumor itu menekan saraf dan ini membuat hormonnya tidak seimbang, akibatnya dia tidak  berhenti tumbuh. Saat ini Malee terus menjalani perawatan, setiap tiga bulan dia harus disuntik. Tiap kali suntik dia harus mengeluarkan belanja yang banyak.
Gara-gara tubuh besarnya, di sekolah Malee jarang ada yang mahu menjadi temannya. Anak-anak di sekolah suka memanggil-manggil namaku kadang ada juga yang mengatakan "Dirty Malee". "Aku sedih, tak ada yang mahu bermain denganku, aku seperti orang aneh," katanya seperti dikutip dariDaily Mail, Selasa 12 April 2011.

Sekarang Malee tidak lagi bersekolah. Akibat tumor yang dideritanya, Malee kehilangan penglihatan. "Seingatku badanku tinggi, semakin aku bertambah umur, penglihatanku makin berkurang," katanya.
Sehari-hari, Malee menghabiskan waktu dengan adiknya, Daoruang yang berusia 3 tahun. Dia juga membantu ibunya, seperti memasak. Dalam benak Malee tak pernah terlintas ingin punya pacar dan menikah. "Aku terlalu berbeza," ujarnya.

Setiap hari Malee harus minum ubat, ibunya selalu berusaha semaksima mungkin untuk mengubati Malee. Tapi, secara finansial mereka kesulitan jadi tidak setiap tiga bulan dia disuntik. "Kami juga tidak tahu apakah dia masih tumbuh atau tidak," kata Ji, ibunya.
Setelah tak lagi bersekolah, Malee cuba menikmati hidup. "Aku senang menjadi remaja 19 tahun, aku cuba terus senang, kita tak pernah tahu apa yang akan terjadi."

Lady Gaga terlentang di atas lantai selepas terjatuh dari piano yang terbakar

Posted: 12 Apr 2011 08:30 PM PDT





HOUSTON: Penyanyi Lady Gaga terlentang di atas lantai selepas terjatuh dari piano yang terbakar dalam satu persembahan, malam semalam.

Cubaan penyanyi yang kerap mencetuskan kontroversi itu untuk melompat daripada alat muzik itu berakhir dengan tragedi apabila dia jatuh terlentang di atas lantai. Bagaimanapun, kejadian tidak dijangka itu tidak menjejaskan penyanyi terbabit kerana dia tetap meneruskan lagu You And I dinyanyikan. Gaga menghentakkan kekunci piano dengan kaki kirinya dan pada masa sama mengimbangi tubuhnya dengan kaki kanan di bangku.

Bangku itu kemudian terjatuh menyebabkan dia terlentang ke lantai.

Mungkin penyanyi itu patut memikirkan semula untuk memakai but tumit tinggi ketika membuat persembahan selepas ini.

Kejadian itu berlaku di hadapan beribu-ribu peminatnya dalam konsert di Houston, Texas. Petugas pentas dilihat bergegas untuk membantu penyanyi itu tetapi dia tidak peduli dan meneruskan persembahannya seolah-olah tiada apa yang berlaku.

saya petik dari myMetro

Ada klinik guna rokok untuk merawat kanser

Posted: 12 Apr 2011 07:00 PM PDT

Macam-macam cara untuk berubat..
saya petik dari kosmo online

SEORANG kakitangan menghisap rokok yang digunakan untuk merawat penyakit kanser di klinik Griya Balur, Jakarta baru-baru ini.

JAKARTA - Klinik Griya Balur di sini menyediakan perkhidmatan merawat penyakit kanser dengan menggunakan asap rokok yang dihembus ke dalam telinga dan mata selain tiub ke dalam paru-paru si pesakit.

Menurut pengasas klinik tersebut, Dr. Gretha Zahar yang memiliki ijazah doktor falsafah dalam bidang teknologi nano dari Universiti Padjadjaran, Bandung, dia sudah merawat 60,000 pesakit sejak dekad lalu.

Dia percaya, dengan memanipulasi raksa dalam asap rokok, ia akan dapat mengubat semua pesakit termasuk kanser selain memperlahankan proses penuaan.

"Merkuri merupakan punca semua penyakit. Dalam rokok saya, terdapat pencari bahan (raksa) yang menarik raksa dari tubuh," katanya. - AFP

[Gila] Suami tua bertongkat pukul dan kencing isteri kerana disuruh buang sampah

Posted: 12 Apr 2011 06:38 PM PDT

Apa punya suami ni?
saya petik dari myMetro

KUALA LUMPUR: Berang kerana diminta membantu membuang sampah, seorang warga emas bertindak di luar kewarasan akal apabila bukan saja memukul isterinya menggunakan tongkat, malah turut kencing di muka wanita dikahwininya selama 26 tahun itu selepas mangsa terjatuh.

Kejadian mengaibkan itu berlaku di hadapan rumah pasangan terbabit di Taman Wahyu di sini, kira-kira jam 5.30 petang kelmarin.


Sumber polis berkata, lelaki warga emas terbabit yang berusia lewat 60-an panas baran dan sering memukul isterinya yang beberapa tahun muda daripadanya, terutama dalam sepanjang enam bulan lalu.


"Lelaki itu sering berkata dia benci melihat wajah isterinya yang sudah tua," katanya Menceritakan lebih lanjut mengenai kejadian itu, sumber berkata, sebelum kejadian, mangsa menyapu sampah di hadapan rumah sebelum meminta suaminya membantu membuang sampah ke dalam tong di hadapan rumah.

"Berang dengan permintaan itu, suspek yang bertongkat menghampiri isterinya sebelum menumbuk mukanya. Tumbukan berkenaan yang tepat di muka menyebabkan wanita terbabit terjatuh.

"Selepas itu, suspek bagaikan dirasuk hantu memukul isterinya menggunakan tongkat," katanya.

 Beliau berkata, ketika itu, mangsa merayu dikasihani selain menutup kepalanya menggunakan tangan.

"Selepas puas membelasah isterinya, lelaki terbabit yang hilang pertimbangan bertindak jijik dengan kencing di muka dan tubuh mangsa.

 "Lelaki terbabit kemudian meninggalkan rumah mereka dan tidak pulang sehingga kini," katanya.

Sumber itu berkata, mangsa sebelum ini tidak membuat laporan polis kerana terlalu menyayangi suaminya itu, namun selepas lelaki terbabit kencing di muka dan tubuhnya, wanita itu nekad membuat laporan.

Sementara itu, Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit dan memberitahu siasatan lanjut dilakukan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.

Wang 11 juta won ditanam dil sebuah ladang

Posted: 12 Apr 2011 05:00 PM PDT

SEOUL – Polis Korea Selatan (Korsel) menemukan wang sebanyak11 miliar won ditanam di sebuah ladang bawang putih.Wang temuan tersebut kini disita polis.

Sebuah rakaman video di televisyen menunjukan plastik-plastik berisi wang dengan jumlah yang banyak diangkut satu per satu dari ladang di barat daya Kota Gimje.

Dua bersaudara yang mendapatkan wang tersebut dari perjudian haram di internet meminta saudara ipar mereka yang bermarga Lee untuk menyembunyikan wang itu ketika polis cuba menangkap mereka.

Seperti dilapor dari AFP, Selasa (12/4/2011), salah satu dari dua bersaudara itu kini sudah ditahan, sementara satu saudaranya yang lain masih diburu polis.

Lee, 53 tahun, membeli ladang bawang putih dan menanam wang tersebut pada ketika senja atau fajar. Namun, Lee kemudian mengambil 400 juta won dan menghabiskannya tanpa memberitahukan kedua saudara yang ditolongnya.

Kerana salah satu dari dua saudaranya itu akan dibebaskan, Lee kemudian membuat tuduhan wang hilang yang dihabiskannya itu pada pekerja penggalian yang bekerja di ladang. Namun, pekerja penggalian melaporkan kes hilangnya wang tersebut pada polis. Polis pun akhirnya melakukan penggalian untuk mengambil harta karun terkubur itu.

Polisi hari ini akan mengeluarkan surat penangkapan atas Lee. Media masa mengatakan kes ini menekankan perlunya tindakan tegas terhadap meluasnya web perjudian haram di internet yang berpusat di lepas pantai.

Sumber :http://www.okezone.com/

Lelaki penipu nak kena langgar (pecah lubang)

Posted: 12 Apr 2011 11:01 AM PDT


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Pertama di Dunia, Kanak-kanak Inggris Punya DNA Extra

Posted: 12 Apr 2011 10:01 AM PDT

INILAH.COM, - Kanak-kanak laki-laki berusia dua tahun menjadi manusia pertama di dunia yang memiliki untaian DNA tambahan.Doktor bahkan tidak memiliki nama untuk keadaan itu.

Alfie Clam lahir dengan mata yang tidak boleh melihat dan beberapa keadaan tidak normal. Kerananya, doktor melakukan sejumlah ujian yang menunjukkan bahawa Alfie memiliki tujuh kromosom DNA dengan ekstra untaian kromosom. Ini belum pernah terjadi pada siapapun.

Paramedik juga tidak tahu apakah keadaan itu akan meningkatkan atau menurunkan harapan hidup Alfie yang berasal dari Nuneaton, Inggris. Kini, ia sedang menjalani perbaikan fungsi pencernaan.

Orangtua Alfie, Gemma dan Richard Clam, tidak menyedari keanehan anaknya ketika pertama kali melihatnya. Namun, doktor mengklaim Alfie memiliki sesuatu yang berbeza ketika berusia enam minggu.

"Memiliki anak seperti Alfie membuat Anda menghargai semua hal kecil. Dia tidak boleh menggulingkan tubuhnya hingga berusia 18 bulan ketika itu terjadi, kami benar-benar merasa bahagia," ujar ibu Alfie, Gemma Clamp.

Keadaan itu membuat Alfie tidak boleh melihat hingga berusia tiga bulan dan sulit bergerak kerana otot tubuhnya yang lemah. Meskipun begitu, ketika ini Alfie sudah boleh melihat setelah dioperasi.

Alfie masih menderita masalah pencernaan dan harus memakan ubat setiap hari untuk membantu tubuhnya menyerap nutrisi penting.

Yang cukup membuat prihatin, tubuh Alfie selalu bersuhu tinggi kerana masalah metabolisme. Sejak lahir, Alfie sudah dilarikan ke hospital sebanyak enam kali, dua di antaranya kerana Alfie sempat berhenti bernafas untuk sesaat.

"Memiliki Alfie sudah mengubah hidup kami. Tapi dia layaknya anak laki-laki yang bahagia dan menciptakan kesempurnaan dalam hidup kami. Saat di hospital, semua doktor dan perawat tidak sabar untuk melewati saat menyenangkan bersama Alfie," kata Gemma lagi.

Astaga…Kerana Berbeza Zodiak, Cucu Dilempar ke Perigi Oleh Neneknya Sendiri

Posted: 12 Apr 2011 09:30 AM PDT

TEMPO Interaktif, BEIJING – Gara-gara percaya cakap peramal, seorang nenek di kota Nanchang, daerah Jiangxi, China bahagian timur, sanggup membuang cucu laki-lakinya ke dalam perigi. Cucu yang masih bayi itu dibunuh setelah seorang peramal mengatakan tanda zodiak sang bayi akan menghancurkan keluarganya.


Dilaporkan hari ini, Selasa (12/04), sang peramal memperingatkan si nenek yang hanya diidentifikasi bernama Ao, bahawa tanda zodiak cucunya lain dengan tanda zodiak anggota keluarga yang lain. Inilah yang membuat Ao gelisah. Ia pun berusaha melenyapkan sang bayi, bahkan sejak masih dalam kandungan.  


Saat masih dalam kandungan ibunya, menantu Ao yang bernama Wang, cucu laki-laki yang lain diminta melakukan sesuatu agar Wang keguguran. tapi usaha itu tidak pernah berhasil sampai bayi malang itu lahir Januari lalu.


Ao masih memendam hasratnya untuk membunuh cucunya sendiri. Kepada polis Ao bercerita ia akhirnya berhasil membunuh cucunya dengan melemparnya ke dalam perigi 6 April lalu ketika sang ibu bayi berada di toilet. Ao lalu menghilang selama dua hari tapi berhasil ditemukan dan ditangkap polis.


Kejadian ini memperlihatkan meskipun China telah berubah menjadi negara moder sejak tiga dekad lalu, tapi masih banyak orang, terutama orang tua dan penduduk di daerah miskin seperti Jiangxi, yang masih memegang erat keyakinan tradisional dan hal-hal yang bersifat tahyul

Setelah 5 Tahun Dikurung, Kanak-kanak ini Akhirnya Sekolah

Posted: 12 Apr 2011 08:00 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM, CIHAMPELAS- Triyadi, kanak-kanak berusia 9 tahun yang selama lima tahun dikurung, akhirnya boleh ke sekolah di sekolah luar biasa (SLB) Cihampelas. Warga RT 01/02, Kampung Cihampelas, Desa Cihampelas ini juga sudah boleh bermain dengan kanak-kanak seusianya.

Ketua RW 02 Tori Satori mengatakan, Triyadi sudah masuk sekolah yang tidak jauh dari rumahnya. Yadi juga sudah diperbolehkan keluar rumah dan bermain dengan teman-teman sebayanya.

Ada perubahan yang terjadi, setelah kanak-kanak ini dirawat di Rumah Sakit Hasan Sadikin (RSHS) Bandung. "Dia dirawat sekitar satu minggu di RSHS Bandung. Banyak perkembangan setelah dirawat. Setelah itu, dia mula masuk SLB. Bahkan, sudah tidak pernah mengamuk lagi dan boleh keluar bermain bersama teman-temannya," katanya ketika ditemui di Kantor Desa Cihampelas, Selasa (12/4/2011).

Seperti diketahui, Triyadi,  hanya boleh menatap keluar melalui celah dinding yang terbuat dari papan kayu, yang ada di sebuah ruangan yang gelap.

Ruangan berukuran sekitar 3×6 meter itu tanpa lampu, beralaskan tanah, kotor, dan langit-langitnya pun bocor Terkadang,kanak-kanak berbadan kurus ini berlari-lari kecil di ruangan yang lapang tersebut. Namun, hanya seorang diri. Sesekali, dia memanggil neneknya, Rochamah yang ada di dapur.

Rochamah mengatakan, doktor pun memang sudah tidak boleh menangani. Triyadi akhirnya dibawa pulang, dan memang sudah tidak pernah kejang-kejang lagi. Namun, pada ketika itu, seluruh tangan dan kaki Triyadi tidak boleh digerakkan. Hanya matanya yang boleh terbuka dan tertutup. Sejak  usia 3 tahun itulah kemudian ibunya meninggalkan Triyadi.

"ketika usia tujuh tahun, dia sering berjalan keluar dan bermain sendiri di jalan. Makanya, kami terpaksa mengurungnya di ruangan yang tidak digunakan," lanjut Rochamah.

Namun, Triyadi tidak pernah sekalipun menangis atau sakit. Dia selalu tersenyum dan makan secara disuap sebanyak tiga kali sehari. Selain itu, Triyadi tidak pernah menolak makanan yang dihidangkan untuknya.

Kura-kura sebesar buah anggur

Posted: 12 Apr 2011 07:00 AM PDT



TEMPO Interaktif, Kura-kura ini aneh dan terancam punah. Ukurannya super mini, sebesar buah anggur. Namanya kura-kura Kleinmann (Testudo kleinmanni) atau sering disebut kura-kura Mesir, selain ditemukan di Mesir, kura-kura ini juga ada di Libya.


Seperti dikutip dari Daily Mail, Selasa, 12 April 2011, Populasi kura-kura ini terus turun. Habitat aslinya juga sudah rosak akibat perbuatan manusia. Kura-kura ini sering diperdagangkan secara haram. Salah satunya ke Inggris, kastam Inggris tahun lalu menggagalkan penyelundupan kura-kura ini.


Kura-kura Kleinmann itu kini menghuni kebun binatang Whipsnade di Bedfordshire, Inggris. Kura-kura Kelinmann biasanya hidup di wilayah yang kering dengan pasir atau hutan yang kering. Mereka makan rumput, buah-buahan dan sayuran.


Kura-kura ini boleh hidup 10 hingga 20 tahun. Berat tubuh kura-kura ini 5 gram dan paling berat mencapai 500 gram Mereka aktif ketika udara sangat dingin atau sangat panas. Selama musim dingin, kura-kura ini keluar ketika siang hari. Sedangkan di musim panas, mereka aktif pada pagi dan malam hari.

[Gambar] Pekerja mati terkena kejutan elektrik ketika selenggaran kabel pagi tadi

Posted: 12 Apr 2011 06:00 AM PDT







Kejadian pada hari ini April 12, 2011 sekitar pukul 08:20, pagi di Budaya Road, Jinan, Shandong.Kabel yang didalam pembinaan telah meragut nyawa seorang pekerja penyelenggaraan elektrikkerana kejutan elektrik. Punca kemalangan itu,sedang disiasat. Ketika wartawan berada di tempat kejadian, mencium bau menyengat yang sangat kuat. Mangsa adalah seorang laki-laki setengah baya, pakaiannya terbakar.Mangsa mati ditempat kejadian dalam keadaan yang sangat menyedihkan.

Panas...pelajar masih beruniform bercumbuan ditempat awam

Posted: 12 Apr 2011 05:00 AM PDT




sumber : stomp.com.sg

This couple in their school uniforms was caught kissing in Pasir Ris West by STOMPer Slothkissers. The couple was not moving and held the kissing pose for at least five minutes, said the STOMPer.

The STOMPer said:

"I spotted a couple openly making out on a bench somewhere in Pasir Ris West. 

"My friends and I walked past this couple in a full white uniform, from a school in the east. We noticed they were kissing but they weren't moving at all! 

"They were lip locked and had their eyes closed but their mouths weren't moving. They remained 'frozen' in lip lock for the next 5 min.

"We were staring and laughing loudly at the weird sight. When we walked away, they were still kissing but not moving!! How odd!"

Penguin 'bogel' risaukan ilmuwan Amerika

Posted: 12 Apr 2011 04:00 AM PDT

Washington – Ilmuwan Amerika Syarikat (AS) menemukan kelainan misteridalam koloni penguin Atlantik Selatan. Kelainan ini membuat anak penguin kehilangan bulu.


Peneliti dari Wildfire Conservation Society (WCS) dan University of Washington mengatakan, penguin 'bogel' ini merupakan keadaan yang dikenal sebagai kelainan kehilangan bulu. Kelainan ini pertama kali muncul di Cape Town, Afrika Selatan, pada 2006 di pusat rehabilitasi margastua.


Di pusat rehabilitasi itu, 59% anak penguin kehilangan bulu. Di sisi lain Atlantik Selatan, peneliti meneliti kelainan serupa pada penguin liar Magellanic di empat situs di pesisir Argentina pada 2007.


Terungkap, anak penguin di Atlantik Selatan yang memiliki kelainan ini tumbuh lebih lambat kerana terjadi peningkatan energi untuk meregulasi suhu tubuh akibat absennya bulu. Hingga kini, ilmuwan masih tak yakin apa penyebabnya.


Namun, ilmuwan menduga kelainan ini terjadi akibat patogen, kelainan thyroid, kurang nutrisi atau genetis. "Kelainan ini merupakan hal baru pada populasi burung," ungkap Mariana Varese dari WCS program Amerika Latin dan Carribean.


"Kami perlu memperlajari cara menghentikan kelaianan ini mengingat penguin telah menghadapi masalah polusi minyak dan variasi iklim," lanjut P Dee Boersma dari WCS.


"Penting sekali menghentikan penyakit ini agar tak menambah daftar ancaman yang mengancam penguin," katanya. 
__________________

Kasut design kaki kuda

Posted: 12 Apr 2011 03:00 AM PDT

VIVAnews.com -Kasut telah menjadi sebahagian dari gaya hidup. Kasut tak hanya tercipta sebagai pelindung kaki, tapi juga medium untuk mencipta idea-idea 'gila' sebagai pengungkit trend.

Seperti kasut yang muncul di Festival Cheltenham. Kasut boot seharga £1.300  ini menampilkan rekaan seperti skasut kuda.



Hujung kasut berbentuk menyerupai kuku kuda dengan lapisan serat karbon. Sementara balutan kasut berlapis bulu-bulu asli kuda dengan resleting di bahagian depan.



Design itu sengaja dipilih untuk memeriahkan pesta 100 tahun festival tahunan di Cheltenham, Gloucestershire, Inggris. Design kasut kuda yang trendy itu begitu mencuri perhatian di festival yang sangat identik dengan pesta pacuan kuda.

Louise Dainton, model asal Essex, yang didaulat memeragakan kasut ini menambahkan, "Kasut ini sangat nyaman dan akan membuat Anda (pecinta pacuan kuda) merasa bersemangat menembus garis final," ujarnya.

Kasut ini akan dileluarkan dengan bilangan yang terhad. Seluruh hasil penjualan akan disumbangkan untuk amal. "Kami ingin merayakan 100 tahun dalam kalender pacuan kuda dengan gaya," kata Andy Lulham dari Betfair.

Oops…Voucher Belanja Bagi Pengunjung Yang Berani “Bogel”

Posted: 12 Apr 2011 02:00 AM PDT

ESSEX – Sebuah kedai kasut di sebuah pusat perbelanjaan di Essex, Inggris membuat program  promosi dengan cara yang sangat "berani".

Dalam rangka menyambut musim semi, toko tersebut mengadakan sebuah promo bagi para wanita yang suka berbelanja.

Bagi 100 pengunjung pertama yang datang dengan hanya mengenakan pakaian dalam dan high heels, akan mendapatkan voucher belanja senilai 100 poundsterling secara langsung.

Promo ini berlaku bagi semua pengunjung wanita yang sudah berusia 18 tahun ke atas dan harus bersedia untuk diambil gambarnya untuk dijadikan sebahagian dari promosi, demikian lapor Orange, Selasa (12/4/2011).

Kedai tersebut menjanjikan bagi para pengunjung yang berani tampil tanpa pakaian akan meninggalkan kedai tersebut dengan memiliki pakaian yang mengagumkan untuk musim baru ini.

Sumber : http://www.okezone.com/

Parah...Suami ditampar oleh isteri 42 kali kerana lewat pulang

Posted: 12 Apr 2011 01:45 AM PDT

As a result of missing an appoiment and upon returning home,a husband was forced toget on his knees and slapped  42 times.Ridiculous?

translation :

W : DIDI YOU KNOW I WAS WAITING FOR YOU FOR SO LONG

H : YES I KNOW

W : YOU DARE TO DO IT AGAIN ?

H : I WON'T

W : LOUDER!!!

H : I WON'T

untuk lihat videonya sila ke SUMBER

Bayi Kembar Purwati Punya Dua Alat Kelamin

Posted: 12 Apr 2011 12:30 AM PDT

Ilustrasi bayi kembar

TRIBUNNEWS.COM, BANTUL – Kejadian aneh muncul di Bantul. Seorang ibu, Purwati (36), melahirkan anak kembar yang masing-masing mempunyai alat kelamin lelaki dan wanita


Bayi yang kini berusia tujuh bulan itu diberi nama Lailani Sidik (Lani) dan Rasyida Sidik (Ida) tersebut harus memakan ubat pemicu hormon, buatan Australia, seumur hidup. Sebelumnya, si kembar sempat diberi nama Jailani dan Rasyid.


Ketika sebelum melahirkan Ida dan Lani, sang ibu tidak menyangka akan mempunyai anak kembar. Hasil USG di Puskesmas Ngemplak ketika kandungannya berumur 7,5 bulan juga tidak menyatakan kembar.


Namun, saat melahirkan di RS Panti Nugroho,dia melahirkan anak kembar. Lani lahir lebih dulu, sedangkan Ida menyusul lima menit kemudian.


"Saat itu saya teringat pernah menggoreng telur kuningnya ada dua," ujar Purwati ketika ditemui Tribun, Minggu (10/4/2011).


Selain terkejut mempunyai anak kembar, Purwati kehairanan ketika melihat Lani dan Ida masing- masing mempunyai dua alat kelamin. Saat itu bidan yang membantu kelahirannya menyebut kemungkinan bayi kembar itu berjenis kelamin laki-laki.


"Saat itu ibu bidan mengatakan air kencing keluar dari kelamin lelaki," ujar Purwati. Keadaan itu membuat Purwati dan suaminya, Komari (41), terus bertanya kepada doktor specialis anak di RS Panti Nugroho.


Merasa tak sanggup menangani kes itu, si kembar dirujuk ke RS Sardjito. Purwati ingat betul ketika itu umur Lani dan Ida baru berusia seminggu.


Di RS Sardjito itulah Lani dan Ida ditangani doktor Suryono Yudha Patria, seorang doktar pakar kanak-kanak. Ketika pertama kali melihat anaknya yang kulitnya menghitam, doktor Yudha mengetahui keadaan si kembar


Selain berkelamin ganda, bayi kembarnya memiliki kelainan hormonal. "Doktor bilang anak saya harus minum ubat seumur hidup, untuk kelanjutan hidupnya," kata Purwati sambil menitiskan air mata.


Lani dan Ida sempat menjalani dua ujian iaitu ujian hormon dan genetik. Ujian hormon saat itu menunjukkan 65 peratus hormon si kembar adalah laki-laki. Sedangkan untuk ujian genetik, mereka harus menunggu sebulan.


"Ketika itu anak saya masih bernama Jailani dan Rasyid, " kenangnya. Sebulan menunggu, Purwati kembali menemui doktor Yudha. Purwati kemudian mengganti nama anaknya kerana ujian genetik menunjukkan si kembar berjenis kelamin perempuan

Video Pergaduhan disiar di Facebook Buat 3 Gadis Didakwa

Posted: 11 Apr 2011 11:16 PM PDT



INILAH.COM, Pennsylvania – Terdapat tiga remaja di barat Pennsylvania didakwa atas penyerangan dan kejahatan lain dalam pergaduhan. Parahnya, perkelahian itu dirakam dan diposting ke Facebook.


Ketua Polis Somerset Randy Cox mengumumkan dakwaan kepada remaja-remaja itu atas dua perkelahian pada March lalu. Remaja berusia 13 dan dua remaja berusia 15 yang tak disebutkan namanya itu dimasukkan ke dalam pengadilan anak-anak.


Gadis 14 tahun yang menjadi mangsa mengalami gegar otak. Cox mengatakan, ibu mangsa melaporkan ke polis terdapat saksi yang merakam kejadian . Setelah itu, saksi mempostingnya ke Facebook.


Polisi mengatakan, gadis lain menyalahkan mangsa kerana kemunculan video itu. Cox mengatakan, "Video itu 'membuat penyiasatan kami menjadi mudah."

Parah..kanak-kanak 6 tahun menangis disuruh menari tarian striptease dalam sebuah program TV

Posted: 11 Apr 2011 10:00 PM PDT

MANILA – Sebuah program televisyen Filipina telah membuat heboh negara tersebut, dengan menampilkan remaja laki-laki melakukan tarian bak seperti penari striptease.


Tayangan acara tersebut mengundang kecaman dari para penonton, ketika membiarkan kanak-kanak berusia enam tahun dalam keadaan menangis melakukan tarian striptease. Pengacara program televisi ini langsung dikritik oleh para penontonnya. Demikian diberitakan News.com.au, Selasa (12/4/2011).


Pengacara Willie Revillame, yang biasa mengacarakan program televisi "Willing Willie" terpaksa menarik diri dari acara tersebut selama dua minggu akibat kontroversi ini.
Para penonton yang marah dan pengkritik, menilai Willie memiliki selera humor yang buruk dan menghina para penontonnya ketika menghadirkan kanak-kanak tersebut di program acaranya. Hal ini juga membuat acara Willie kehilangan iklan, kerana sebahagian besar sponsor menarik diri dari acara tersebut.


Akibat kontroversi ini, TV5  berjanji akan membuat peraturan ketat atas kemunculan anak di bawah umur dalam program televisyen mereka.
Sumber :http://www.okezone.com/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan