Adsense

Selasa, 15 Mac 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Download Caller Ringtones Awi Rafael Pulanglah

Posted: 15 Mar 2011 04:48 PM PDT

Ibunya yang berasal dari Pontian, Johor dan bapanya dari Jakarta, Indonesia, Awi Rafael mendapat pendidikan persekolahan di Singapura dan merupakan graduan jurusan Undang-undang dan Psikologi.

Anak Melayu ini memulakan kareer muziknya dengan merantau ke Australia untuk mencuba nasib dan menimba pengalaman di sana . Dengan berkat ketekunan dan keikhlasan, usaha Awi Rafael membuahkan hasil apabila suaranya diperdengarkan di TV dan radio di Singapura, Brunei dan Indonesia pada usianya yang baru mencecah 20 tahun ketika itu.

Sebagai seorang yang pernah menganggotai kumpulan 'Bhumiband' suatu ketika dulu, penyanyi yang juga merupakan seorang penulis lagu dan lirik ini kini mula menggiatkan diri dalam industri muzik tempatan sebagai artist solo di bawah naungan Warner Music Malaysia Sdn Bhd.

awi

"Pulanglah" adalah single pertama Awi Rafael. Sebagai protégé Dimas (Hujan), Awi Rafael kini muncul dengan single pertamanya "Pulanglah". Senilagu dan senilirik oleh Awi Rafael sendiri, "Pulanglah" dikoordinasikan oleh Dimas sebagai produser.

Single yang disusun dalam rentak pop ini adalah berkisarkan tentang kisah cinta. "Pulanglah" merupakan luahan hati sang pencinta yang menantikan kepulangan pujaan hati ke pangkuannya.

Lagu ini bermula dengan dua rangkap verse yang merupakan pernyataan betapa kehadiran sang pencinta yang terabai. Kewujudan sang pencinta yang memendam perasaan kasih dan sayangnya, langsung tidak disedari oleh pujaan hatinya, menyebabkan sang pencinta berasa rendah diri dan hampa dengan layanan yang diberikan.

Pada bahagian 'bridge' lagu ini, sang pencinta meluahkan buah fikiran yang merupakan andaian punca kehadirannya tidak diendahkan. Bahagian ini juga turut diselitkan dengan pertanyaan adakah sang pencinta harus menanti kepulangan pujaan hati ke pangkuannya.

Korus "Pulanglah" merupakan permintaan sang pencinta kepada pujaan hatinya untuk pulang ke pangkuannya. Pada bahagian ini, sang pencinta menjelaskan betapa dia telah melalui tempoh penantian yang lama, lantas memberi amaran kepada pujaan hati bahawa ini adalah peluang terakhir untuk pulang ke pangkuannya.

"Pulanglah" secara keseluruhannya adalah lagu sedih yang disampaikan dalam mood relaks, menjadikan lagu ini unik dengan penyampaian serba ringkas dan selamba. "Pulanglah" sesuai sebagai halwa telinga peminat muzik tanahair yang dambakan rentak pop secara lazimnya.

Bagi penggemar muzik pop, jangan lepaskan peluang untuk memuat turun lagu "Pulanglah" sebagai nada dering anda. Bagi Maxis Caller Ringtones, sila tekan *131*205911# dan tekan call/send, atau anda boleh layari laman http://www.musicunlimited.com.my, manakala bagi Celcom Call Me Tones, taip *118*105887# dan tekan call/send ataupun dengan melayari http://www.channelx.com.my. Bagi Digi Caller Tunes, anda boleh dapatkan lagu ini dengan menaip CT0113466 dan hantar ke 2000, ataupun dengan melayari http://ct.digi.com.my, manakala U Mobile Colour Tones pula, sila taip CT273283, dan pilih call/send ataupun layari http://www.u.com.my.

awi-rafael

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Lirik Pulanglah Awi Rafael
  • Concert A Mei @ Bukit Jalil National Outdoor Stadium, Kuala Lumpur
  • Lirik Tak Bisa Memilihmu – Lagu Terbaru Sixth Sense
  • Sean Kingston's "Beautiful Girls" World Tour LIVE in Kuala Lumpur
  • Maxis Rewards Customers During Deepavali
  • Hotlink Sends Lucky Customer to Watch American Idol
  • Hotlink Presents Avril Lavigne Concert Live In Kuala Lumpur
  • Tonton Filem CUCI & Dapat 50 SMS Percuma!
  • Gwen Stefani Concert Live – The Sweet Escape in Kuala Lumpur
  • Maxis Berhad Launch ONEMusic
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Malaysias First Puma Motorsport Pop-Up Store

    Posted: 15 Mar 2011 04:43 PM PDT

    PUMA ROLLS OUT MALAYSIA'S FIRST "PUMA MOTORSPORT POP-UP STORE"
    PUMA MOTORSPORT Pop-Up Store to Launch at Pavilion on 21 March 2011

    KUALA LUMPUR (14 MARCH 2011) – PUMA fans have reason to cheer even harder this F1 Season as leading sports lifestyle company, PUMA, will roll out its motorsport themed Pop-Up store, at Pavilion on Monday, 21 March 2011.

    This is the first time the PUMA MOTORSPORT POP-UP STORE will be set-up in Malaysia, offering enthusiasts easy access to the PUMA Motorsport Collection and PUMA's Ferrari Inspired range, which includes its Ferrari Licensed Collection for F1 enthusiasts.

    The Pop-up store will be positioned at Pavilion (near La Bodega) from 21 March to 1 April 2011, and again at the Sepang F1 Circuit from 8 April to 10 April 2011, in conjunction with the F1 Grand Prix.

    A custom built display and sales showcase, it allows the discerning F1 and Motorsport enthusiast to browse, appreciate and purchase the very latest PUMA Motorsport and PUMA Ferrari Licensed Collection in the stylish and F1 themed area. Designed for all things related to fashion and motorsports, the PUMA MOTORSPORT POP-UP STORE is definitely the place to go for Malaysians to get their hands on limited edition Ferrari and PUMA motorsport merchandise.

    To celebrate the opening of the Pop-up store in Pavilion, PUMA will be giving its customers an opportunity to win a pair of Malaysian Grand Prix Garnet Grandstand Tickets worth RM 1,400 upon purchase of PUMA merchandise. Early birds – the first 3 shoppers with any purchase each day – will also have a chance to win a PUMA Ferrari Cap. Loyal shoppers will also be rewarded with cool PUMA premiums with minimum spend of RM300 on PUMA Motorsport products.

    To add to the excitement, visitors to the PUMA Motorsport Pop-up store will be able to see a gathering of Ferrari's that will take place at Pavilion on Sunday, 27 March 2011. This and other activities will lead to a fun filled experience for the discerning motorsport's enthusiast.

    The PUMA MOTORSPORT POP-UP STORE was first launched in Korea and will be heading to Singapore in September 2011, as part of a regional initiative to promote the sought-after PUMA Motorsport Collection range.

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Team Toyo Drift Competition 2008 @ Speedway Plus Motorsport Circuit
  • Opening Party Topshop Topman di Suria KLCC
  • The Council of Six: Malaysia'S Top Entertainment And Lifestyle Bloggers First Met Up
  • Profile Biodata Intan Ladyana – Actress, TV Host, Talent, Model
  • Maxis Goes Android Phones
  • Filem Malaysia's Sweetheart: Apa Ada Di Nollywood?
  • Early Bird Promotion For Sunburst KL Pineapple Concerts
  • Gambar Sekitar Pelancaran & Showcase Lee Guitars & Friends
  • Hafiz Penyampai Fly FM Jadi Hos Showdown 2010
  • Maxis Launch The Maxis 1Store
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.