Adsense

Isnin, 21 Mac 2011

borak kosong

borak kosong


Datuk ini tetap setia menjaga isterina yang lumpuh

Posted: 21 Mar 2011 09:00 PM PDT

DEMAK - Kesetian pasangan usia senja di Demak, Jawa Tengah, ini layak dicontoh. Sang datuk yang sudah tua dengan setia mnjaga isterinya yang lumpuh akibat stroke.

Ketiadaan wang mengakibatkan sang istri hanya dirawat sekadarnya. Bahkan untuk memenuhi keperluan air sehari-hari, mereka hanya menggunakan air bekas hujan yang ditampung di tempayan atau kolam. Kolam itu pun milik tetangga.

Di tempayan milik tetangga tersebut, Sarmin (62) mengambil air untuk keperluan sehari-hari. Dengan tubuh bongkoknya, Sarmin harus berulang alik mengambil sedikitnya 10 baldi air setiap hari.

Warga Dukuh Kebondalem, Desa Botorejo, Kecamatan Wonosalam ini tidak memiliki pilihan lain. Pasalnya, tidak ada sumber air lain yang lebih dekat. Dia juga tidak berlangganan air PDAM kerana tidak memiliki wang.

Kendati hidup penuh keterbatasan, lelaki renta ini tetap setia kepada isterinya, Mukmini (60).

Kesetiaan Sarmin semakin terlihat sejak Mukmini lumpuh 3 tahun terakhir. Sarmin merawat istrinya dengan sepenuh hati. Tak hanya mengurusi Mukmini, untuk memenuhi keperluan sehari-hari juga dilakukan Sarmin, seperti memasak dan mencuci.

Dengan sabar Sarmin menyuapi isterinya setiap kali makan atau memandikannya setiap bangun pagi dan menjelang malam.

Sementara untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari, Sarmin mengandalkan imbalan dari orang lain yang menyuruhnya bekerja. Biasanya dia mendapat wang Rp15 ribu sebagai upah untuk bersih-bersih atau sebagai buruh tani.

Bila ada rezeki lebih dia boleh mendapat Rp50 ribu. Namun jika kurang beruntung, tak sen pun dibawa pulang kerana tak satu pun yang menggunakan jasanya.

Sunah, salah seorang tetangga, menceritakan usia lanjut telah membuat Sarminpelupa Bahkan saat pulang bekerja untuk menyuapi istrinya makan siang, Sarmin kerap lupa kembali ke tempatnya bekerja.

Tak hanya itu, jika berada di tempatnya bekerja dia pernah lupa untuk pulang menyuapi Mukmini. Kendati sering lupa, namun kesetian Sarmin terhadap isterinya perlu menjadi panutan.

Selain lumpuh, Mukmini juga kesulitan mengucapkan kata-kata sehingga komunikasi lebih banyak mereka lakukan dengan bahasa tubuh. Pasangan ini, kata Sunah, juga tidak pernah menyesal walaupun tidak dikaruniai seorang pun anak.

Sumber : http://www.okezone.com/

Doktor Keluarkan 172155 Batu Ginjal Daripada Seorang Pesakit

Posted: 21 Mar 2011 08:00 PM PDT

Nama Dr Ashish Patil masuk dalam buku rekod dunia. Ia berhasil mengekstraksi 172155 batu ginjal dari seorang pesakit.


Dr. Ashish Patil yang merupakan pengarah dari Tejnaksh Healthcare di Institute of Urology, Dhule, India, mendapatkan kehormatan untuk melakukan ekstraksi 172.155 batu ginjal di Institute of Urology pada Disember 2009 dari ginjal kiri Dhanraj Wadile, 45 tahun, yang berasal dari Sahada,  di Dhule.


"Dhanraj menderita sakit perut yang parah selama enam bulan. Dia telah berjumpa dengan ramai doktor dan menjalani pengubatan selama berbulan-bulan, tapi tidak ada hasil. Setelah diteliti, saya menemukan bahawa dia memiliki obstruksi Pelvi-Ureteric di ginjal kiri," ujar Patil.

Selama pembedahan Patil mengunakan teknik operasi terbuka dan endoskopi fleksibel. Dia mengatakan bahawa setelah membaca dengan teliti dan verifikasi semua rincian dan catatan dari seluruh dunia, muzium rekod dunia memutuskan untuk menganugerahinya sebagai pemegang rekod.

Lawak..Flamingo jatuh terlentang

Posted: 21 Mar 2011 07:00 PM PDT

Kejadian yang jarang dapat dirakamkan..
saya petik dari kosmo online


MOSCOW, Rusia - Seorang jurugambar, Tatiana Adamenko, merakam aksi lucu seekor burung flamingo terjatuh ke dalam air kerana hilang keseimbangan badan ketika ia sedang berdiri, lapor sebuah akhbar semalam.

Dalam foto tersebut, jelas kelihatan kekeliruan pada 'wajah' burung itu manakala kaki haiwan itu pula terangkat.

"Saya cuma mahu merakam aksi burung flamingo mencelup kepala ke dalam air tetapi tiba-tiba, burung itu terjatuh," kata Tatiana yang merakam foto itu di Zoo Moscow baru-baru ini.

Selepas beberapa ketika, burung flamingo itu berjaya bangkit semula dan berenang seperti biasa.

Flamingo terkenal sebagai sejenis burung yang dapat berdiri dengan sebelah kaki selama berjam-jam. - Agensi

Wow.bayi terbesar di Britain

Posted: 21 Mar 2011 06:00 PM PDT

Wow besar betul bayi ini..
saya petik dari kosmo online

LIBBY (kanan) bersama sepupunya, (Thomas) dipangku nenek mereka.

WIGAN, Britain - Seorang wanita, Gemma Woods, 28, melahirkan bayi perempuan terbesar di Britain seberat 5.6 kilogram (kg), dua kali ganda berat bayi normal pada Oktober lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Walaupun saiznya besar, bayi yang bernama Libby itu dilahirkan secara normal dengan proses bersalin pendek iaitu selama enam jam di sini baru-baru ini.

"Saya seperti tidak percaya apabila bidan memberitahu berat Libby, bunyinya seperti mendengar berat sesuatu barang," kata Gemma.

Sepupu Libby, seorang bayi lelaki bernama Thomas yang lahir tiga minggu lebih awal hanya mempunyai berat 3kg.

Bayi paling berat di dunia setakat ini dilahirkan di Aversa, Itali pada September 1955 yang mempunyai berat mencecah 10.17kg. - Agensi

Penulis Paling Genius Yang Bernasib Paling Malang

Posted: 21 Mar 2011 05:00 PM PDT

Salah satu penulis paling genius yang pernah lahir pada abad ke-20 adalah Ernest Miller Hemingway. Karya tulisnya yang paling fenomenal adalah trilogi besar yang terdiri dari The Sea When Young, The Sea When Absent dan The Sea in Being (yang belakangan akhirnya terbit pada 1952 dengan judul The Old Man and the Sea).


Untuk salah satu trilogi-nya, The Old Man and The Sea sukses meraih Penghargaan Pulitzer di Amerika tahun 1953 dan Nobel di bidang sastera tahun 1954. Namun kisah hidupnya yang paling dikenang adalah nasib malang yang selalu menderanya.

Dia pernah mengalami luka-luka dalam dua kemalangan pesawat terbang secara berturutan. Luka-luka Hemingway sangat serius; bahu kanannya, lengan dan kaki kirinya patah, dia mengalami gegar otak yang parah, untuk sementara waktu kehilangan daya penglihatan mata kirinya (dan daya pendengarannya di telinga kiri), mengalami kelumpuhan sphincter, tulang belakang, yang remuk, liver, spleen dan ginjal, dan yang robek, serta mengalami luka bakar pada tingkat pertama di wajah, kedua lengan dan kakinya.

Ia luka parah sebulan kemudian dalam sebuah kebakaran semak, yang membuat dia mengalami luka bakar pada tingkat kedua pada kedua kakinya, dada, bibir, tangan kiri dan bagian atas lengan kanannya. Akhirnya pada tanggal 2 Julai 1961 dia menembak kepalanya sendiri dan langsung meninggal, serupa apa yang dilakukan oleh ayahnya.

Kaya betul budak ni

Posted: 21 Mar 2011 11:01 AM PDT








Isteri Cerewet Lebih Panjang Umur !

Posted: 21 Mar 2011 10:01 AM PDT

Cerewet tidak selalu memiliki erti dan nampak yang negatif. Tahukah anda, seorang isteri yang cerewet memiliki umur yang lebih panjang.

Sebuah penelitian terbaru menyebutkan bahawa isteri yang pendiam dan sering menghindari perbalahan dengan pasangannya memiliki risiko kematian 4 kali lebih cepat dibanding isterii yang ekspresif dan cerewet.

Dr Elaine D. Eaker dan pasukannya melakukan penelitian terhadap 3.682 lelaki dan wanita. Hasil dari penelitian itu, isteri-isteri yang selalu menghindari perbincangan dalam pernikahan dan memilih untuk menyimpan persoalan sendiri biasanya dalam 10 tahun usia pernikahannya akan mangalami gangguan jantung atau penyakit lainnya, seperti yang dikutip dari Health24.

Masih menurut Elaine, para wanita tersebut biasanya mengalami tekanan yang berkepanjangan. Sebaliknya wanita yang bebas mengekspresikan pendapatnya dalam kehidupan pernikahan, dan berani beradu perbincangan dengan suami biasanya lebih sihat dan panjang umur.

Elaine menemukan bahawa lelaki yang isterinya stress dalam pekerjaan memiliki risiko gangguan jantung lebih besar daripadalelaki yang isterinya tidak punya masalah di tempat kerja. Hal ini disebabkan kerana tingkat stress pada jenis lelaki pertama lebih tinggi. Si lelaki merasa tidak berguna kerana tidak dapat melindungi isterinya dari masalah yang menerpa sang istri dipejabatnya.


Dalam kesimpulan penelitiannya, Elaine berkata bahawa komunikasi di dalam pernikahan adalah yang paling penting. Baik isteri maupun suami harus memiliki hak yang sama dalam berpendapat dan mengekspresikan perasaan merekaketika terjadi konflik. Jika hal itu oleh diwujudkan, bukan hanya pernikahan yang boleh diselamatkan, namun juga jiwa isteri dan suami.

Rakam Video Pernikahan, Hanya dapat Gambar Kaki

Posted: 21 Mar 2011 09:01 AM PDT

ESSEX, INGGRIS - Pernikahan seharusnya dijadikan kenangan yang indah agar boleh diabadikan, tapi apa yang dialami pasangan Martin Shubrook (34) dan isterinya Heidi (29) nampaknya menjadi mimpi buruk mereka.

Pasalnya, pasangan yang berasal dari Inggris tersebut sangat kecewa dengan hasil rakaman video pernikahan mereka. Hasil rakaman tersebut, sama sekali tidak seperti rakaman acara pernikahan.

Kenangan berharga seperti saat-saat penandatanganan buku nikah, pemotongan kek dan langkah-langkah pertama pengantin baru di gereja semua hilang tak terakam.

Rakaman video tersebut malah banyak menampilkan kaki para tamu dan punggung mereka, dan banyak yang diambil dengan jarak terlalu jauh untuk dapat melihat wajah.

Juru kamera dalam acara pernikahan ini ialah Clayton Bennett. Hasil kerjanya yang buruk ini akhirnya menyeretnya ke pengadilan.

Martin Shubrook dan isterinya Heidi menuntut kembali wang mereka, yang telah dihabiskan hanya untuk menghasilkan rakaman yang buruk.

Seperti yang dilansir Telegraph, Senin (21/3/2011), Bennet dituntut 600 poundsterling oleh pengadilan. Tuntutan tersebut sudah termasuk pengembalian dana kedua pasangan tersebut. Bakinya untuk biaya pengadilan dan perjalanan.

Ditemukan, Burung Tertua yang Masih Bertelur

Posted: 21 Mar 2011 08:30 AM PDT


VIVAnews – Wisdom, seekor burung albatros betina yang tinggal di kawasan koservasi di Midway Atoll, sebuah pulau karang di samudera Pasifik, dekat Hawaii didapati tengah mengerami telurnya.

Uniknya, menurut data para peneliti, Widom setidaknya kini telah berusia 60 tahun. Artinya, ia telah sekitar 20 tahun melampaui batas usia maksimal rata-rata burung albatros lain yang tinggal di kawasan barat laut Hawaii tersebut.

"Yang luar biasa, ia tetap nampak seperti albatross berusia separuhnya," kata Bruce Peterjohn, Chief of Patuxent Wildlife Research Centre, U.S Geological Survey, seperti dikutip dari Cosmosmagazine," 21 March 2011.

Setelah 55 tahun berlalu sejak ia pertamakali diberi tanda, Peterjohn menyebutkan, ia masih nampak sama. "Burung ini minimal berusia 60 tahun tetapi tetap siap memproduksi keturunan," ucapnya.

Berdasarkan data yang dimiliki para peneliti, kemungkinan Wisdom juga setidaknya telah ditinggal mati beberapa pasangannya. Namun demikian, peneliti tidak boleh memastikan hal ini kerana tidak mungkin melacak siapa saja yang telah menjadi pasangan Wisdom sepanjang hidupnya.

Menurut Peterjohn, para peneliti menyadari keberadaan Wisdom di tahun 2002 ketika mereka akan mendata ulang tanda-tanda yang telah diberikan pada burung yang mereka amati. Ternyata, Wisdom pertama kali diberi tanda oleh peneliti bernama Chandler Robbins di tahun 1956.

Robbins, penulis buku popular berjudul Birds of North America: A Guide To Field Identification, merupakan peneliti spesialis unggas. Kini ia sudah berusia 92 tahun.

Perempuan lebih banyak guna SMS dari lelaki?

Posted: 21 Mar 2011 07:00 AM PDT

Penggunaan handphone di kalangan remaja ketika ini sudah sangat tinggi. Selain itu, sebahagian besar remaja lebih banyak berkomunikasi dengan mengirimkan pesan dibandingkan dengan bercakap langsung.

Sayangnya, pengiriman pesan telah menjadi kegiatan yang sangat lumrah bagi mereka di setiap waktu sehinggakan mereka tetap mengirimkan SMS sambil memandu kendaraan.

Padahal, dari penelitian terakhir, orang yang mengirimkan SMS sambil memandu memiliki peluang mengalami kemalangann enam kali ganda lebih tinggi.


 Pew Internet and American Life Project meneliti lebih lanjut kebiasaan kirim mengirim pesan di kalangan remaja yang sejak tahun 2008 mengalami pertumbuhan sangat tinggi

 Ketika ini, SMS melampaui panggilan telefon, instant messenger dan jejaring sosial sebagai metode komunikasi di kalangan remaja Amerika Syarikat.

Penelitian menunjukkan bahwa 75 persatus remaja berusia 12 sampai 17 sudah memiliki handphone. Remaja perempuan umumnya mengirimkan 80 SMS sehari dan laki-laki sekitar 30 SMS sehari.

Pengiriman SMS (texting) telah menjadi metode komunikasi utama di kehidupan remaja ketika ini dan pertumbuhannya sanagt tinggi dalam 18 bulan terakhir,? kata Amanda Lenhart, di kutip dari DailyTech.Kita sudah sampai di titik di mana remaja berharap kawannya membalas pesan teks mereka. Pastinya ada elemen tertentu pada pesan teks yang sangat cocok dengan kehidupan remaja,? ucap Lenhart.

Salah satu kunci meningkatnya pengiriman SMS di kalangan remaja adalah bahawa mereka umumnya berharap rakan mereka boleh menjawab SMS mereka di manapun mereka berada, baik di dalam kelas ataupun ketika bersama orang tua mereka.

Penelitian juga menemukan bahawa 87 peratus remaja pemilik handset tidur dengan handphone di sisinya. Tujuannya agar mereka boleh membalas SMS sepanjang malam.

Lelaki temukan belut putih

Posted: 21 Mar 2011 06:00 AM PDT


Tasikmalaya: Rohidin, warga Desa Cigantang, Kecamatan Mangkubumi, Tasikmalaya, Jawa Barat, Ahad (20/3), menemukan belut putih. Belut itu ditemukan di kolam ikan yang baru seminggu dibelinya ketika sedang membuang lumpur dari kolam.

Belut yang dianggap aneh itu memiliki panjang 50 sentimeter dengan seluruh badannya berwarna putih dan bahagian bibirnya merah. Karena keanehan inilah, Rohidin memelihara belut tersebut dengan harapan akan membawa berkah baginya.

Penemuan belut putih ini menggegarkan warga. Sebab, warga percaya belut putih ada kaitannya dengan mistis atau siluman.

Lampu Tertua Yang Tetap Menyala Selama 109 tahun

Posted: 21 Mar 2011 05:00 AM PDT

Lampu tertua di dunia dibiarkan menyala selama 109 tahun dan masih menyinari ruangan sampai sekarang.Lampu yang disebut Centennial Bulb ini terpasang di Kantor pemadam Kebakaran di california.

Lampu ini adalah hadiah yang diberikan oleh seorang businessman ltempatan kepada pasukan pemadam kebakaran.Lampu ini diproduksi oleh Shelby Electric Company .

Lampu dengan 4 watt karbon ini telah menjadi rekod di guiness book of record mengalahkan rekod sebelumnya iaitu lampu di teater Texas.




Lampu standart biasanya bertahan selama 750 - 1.000 jam menyala, sedangkan Lampu moden yang ada sekarang tahan sampai 10.000 jam menyala.

Begini jadinya kalau pemberita tak sarapan

Posted: 21 Mar 2011 04:00 AM PDT

Cuba lihat kaki lelaki ini

Posted: 21 Mar 2011 03:00 AM PDT

Agak apa jenis penyakitnya?Luarbiasa panjangnya

Orang ini buat lelaki tergoda dan perempuan cemburu dengan kejelitaannya

Posted: 21 Mar 2011 02:20 AM PDT

Poy, seorang lelaki Thailand yang melakukan pembedahan penggantian kelamin ketika berumur 17 tahun mendapatkan banyak perhatian pada saat ketika menang pertandingan kecantikan 'Miss Tiffany' ketika dia berumur 19 tahun.



Pada saat talk show dia menceritakan masa kecilnya, sejak kecil dia sudah bermimpi untuk menjadi seorang perempuan tetapi dihadapan orang tuanya dia bersikap seperti anak laki-laki. Kerana dia merasa risih dengan 'organ'lelakinya dia melakukan operasi pada ketika berumur 17 tahun, dia merasa bagai terlahir kembali setelah melakukan operasi tersebut.



Pada awalnya dia sangat takut akan operasi tersebut, tetapi setelah berbincang dengan ramai dokter akhirnya dia memutuskan untuk melakukan pembedahan. Proses operasinya sangat menyakitkan bagi Poy, tapi setelah dia berubah menjadi 'wanita' rasa sakit itu dianggapnya sebagai bayaran yang setimpal.

Baru-baru ini Poy menjadi bintang iklan dan Foto Model di Thailand, dan menjadi bualan ramai orang di kawasan Asia Tenggara.

Tentang Poy

Nama Asli: Treechada Marnyaporn

Nickname: Nong Poy

Tinggi : 171 cm

Berat : 48 kg

Ukuran : 33 – 24 – 36

Pekerjaan : Actress, Singer, Model

Penghargaan yang diterima :

Miss Tiffany 2004

Miss International Queen 2004

Heboh..baru 14 tahun dah jadi penari bogel

Posted: 21 Mar 2011 01:00 AM PDT

Gadis remaja di biasanya memiliki kegiatan untuk mengisi waktu lapangnya, seperti jalan-jalan ke mall. Namun belakangan kegiatan yang dilakukan para remajaini, jauh dari aktiviti normal seorang remaja.

Dalam sebuah penyelidikan yang dilakukan sebuah media Inggris menemukan, seorang gadis remaja berusia 14 tahun menari untuk sebuah kelah tari bogel. Di hadapan lelaki yang lebih dewasa, gadis tersebut berani menampilkan tarian erotik hanya dengan menggunakan pakaian separuh bogel.

Remaja ini bahkan bersedia untuk menari telanjang di balik layar kaca transparant. Tidak hanya itu ia juga mengajak para pengunjung untuk pertunjukan yang lebih special dan tertutup.

Ketika ditanya oleh seorang wartawan di kelab bernama Shadow Lounge di Weston Super Mare, Inggris, gadis yang tidak diketahui namanya tersebut mengaku, mendapatkan hasil lebih dari pekerjaannya sebanyak 20 poundsterling .

"Ini baru hari kedua saya menari di tempat ini, tapi saya memang menyukainya. Untuk wang 20 pound pelanggan boleh melihat saya menari di ruangan khusus," ungkap gadis 14 tahun tersebut seperti dikutip The Sun.
Saya boleh berikan layanan yang lebih peribadi untuk bayaran sebanyak 80 poundsterling ," tambahnya. Ditanya layanan apa didapat untuk wang sebesar itu, dengan sedikit menggoda gadis itu menyuruh untuk mencari tahu sendiri.

Pemilik Shadow Lounge Jesus Rodriguez-Casas, yang memperkerjakan remaja itu mengaku, jika dirinya ditipu. Si pemilik kelab tersebut mengaku, jika gadis itu mengaku dirinya sudah berusia 18 tahun.Lelaki yang akrab dipanggil JR ini mengatakan si gadis itu masih berlatih dan hanya menari di depan temannya.

"Saya tidak akan pernah memperkerjakan gadis berusia di bawah umur," tegas JR.

Memang, batas usia untuk seorang perempuan bekerja sebagai penari bogel di sebuah kelab adalah 18 tahun, dibawah itu dianggap menyalahi undang-undang.

Sementara ibu dari si gadis ini merasa terkejut mendengar berita ini. "Ini menjijikan, saya fikir dia pergi menginap di rumah temannya untuk semalam," menurut ibu dari penari di bawah umur tadi.

Polisi sendiri mengakui adanya laporan seorang gadis remaja yang meminta pekerjaan sebagai penari bogel di sebuah kelab. Mereka kini sedang melakukan penyiasatan atas laporan tersebut
[okezone.com]

Gila..sebuah wilayah di Sepanyol ajar cara masturbasi secara rasmi kepada remaja

Posted: 21 Mar 2011 12:25 AM PDT

Sebuah wilayah di Sepanyol telah melancarkan sebuah program pendidikan seks yang didalamnya meliputi nasihat tentang "self-pleasure" atau masturbasi. Dalam kempennya senilai € 14,000 (£ 12,500) dalam bentuk leaflet dan brosure berisikan tentang harga diri dan menampilkan cara mengenai teknik masturbasi.



Pemerintah sosialis dari wilayah Extremadura mengatakan jika kegiatan tersebut dilakukan dengan harapan untuk membantu remaja menemukan kemampuan "eksplorasi seksual sendiri sekaligus kemampuan menemukan kesenangan diri sendiri".

Presiden dewan pemuda Laura Garrido mengatakan, "Kempenya ini sederhana, jelas, semulajadi dan mudah difahami oleh para remaja yang berusia antara 14 dan 17 tahun."

Meski demikian, Hernández Carron dari parti pembangkang Rakyat berkata sebaliknya. Menurutnya, "Ini adalah subjek yang intim dan seharusnya ditangani di dalam rumah. Apa yang kita lakukan telah menjadi bahan tertawa di Sepanyol dan diluar."

Seorang kolumnis harian La Vanguardia, Pilar Rahola juga menambahkan, "Extremadura nampaknya adalah wilayah yang senang dengan dirinya sendiri. Boleh jadi, wilayah ini memiliki jumlah pengangguran usia muda terbanyak di Sepanyol, tetapi mereka adalah terbaik dalam masturbasi."

Seorang Wanita Jadi Budak Seks Kerana Terpengaruh Iklan !

Posted: 20 Mar 2011 11:25 PM PDT

Bertemu orang baru menerusi internet memang perlu berhati-hati kalau tak mahu bernasib malang seperti wanita ini. Dia menjadi korban budak seks seorang lelaki yang pertama kali dikenalinya melalui dunia maya.

Mangsa yang berasal dari Wisconsin, Amerika Syarikat, awalnya membaca sebuah iklan di web Craigslist. Seorang lelaki  New York bernama John Hopkins menawarkan bilik yng sangat indah di apartmentnya, bagi siapa yang mahu menjadi pembantu rumahnya.

Mangsa yang tak disebut identitinya ini tertarik dengan iklan itu. Setelah mencapai kata sepakat, tanpa curiga dia datang ke rumah Hopkins. Malangnya, di situ dia malah diperkosa Hopkins berulangkali dan terjebak di dalam rumah selama lapan hari.

Sejak awal kedatangan mangsa  Hopkins sudah menunjukkan perangai buruk. Dia mengancam akan menjadikan mangsa sebagai budak seksnya. Dalam waktu 4 sampai 12 Februari lalu, dia memperkosa serta menganiaya mangsa berulangkali dan mengurungnya.

Pada hari kesembilan, mangsa berhasil menghubungi ibunya. Kes ini akhirnya sampai ke tangan polis setempat yang langsung menahan tertuduh dan menyelamatkan si wanita malangi tu.

Menurut laporan dari CNN, Hopkins terancam hukuman  25 tahun penjara. Aksi kejahatan seks seperti yang dilakukannya sudah kerap terjadi, terutama melalui web jejaring sosial. Berhati-hati .

[Gila] Professor buat sebuah kelab seks untuk mereka yang suka bertukar pasangan

Posted: 20 Mar 2011 10:00 PM PDT

Seorang profesor sebuah universiti di China dipenjara 3,5 tahun setelah menubuhkan sebuah kelab seks dan menyelenggarakan pesta di apartmentnya.

Hakim Distrik Qinhuai di sebelah timur Kota Nanjing setelah melalui proses pengadilan sebulan mengatakan, Ma Yaohai (53), , dihukum kerana terlibat dalam pesta kelompok seks yang dinilai tidak bermoral.

Ma ditangkap dan didakwa bersama 21 orang lainnya tahun lalu. Dia dan kumpulannya merupakan orang pertama yang didakwa berdasarkan sebuah undang-undang yang diluluskan pada tahun 1997. Namun, hanya Ma yang dinyatakan bersalah dan di hukuman penjara. Para terdakwa lainnya hanya dikenai hukuman percubaan.

"Saya tak bersalah dan dakwaan menyelenggarakan pesta tak bermoral merupakan suatu yang tak benar," kata Ma, seorang profesor ilmu komputer di Nanjing University of Technology sebagaimana dikutip Telegraph.

"Saya tidak melakukan sesuatu yang menyakiti orang lain. Saya tidak memaksa orang. Mengapa semua orang fokus kepada saya?" katanya di depan sidang pengadilan.

Pada sidang pengadilan hari pertama ia mengatakan, "Bagaimana boleh saya dianggap mengganggu keamanan sosial? Apa yang terjadi di rumah saya adalah urusan peribadi saya."

Kess tersebut, telah menarik perhatian warga China terkait kebebasan seksual yang sedang berkembang di negara itu. Prelacuran dan hubungan seks di luar nikah telah meluas di China .

Media  mencatat bahawa ruang forum di internet yang diatur Ma disebut "Travelling Couples", nama login peribadinya "bighornyfire", dan bahawa pesta seks kadang-kadang diadakan di apartment yang kecil, tempat Ma tinggal bersama ibunya yang menderita penyakit alzheimer.

Ma, yang telah bercerai dua kali, menjadi tertarik pada rutin bertukar-tukar pasangan pada tahun 2003 setelah bercerai dengan pasangannya yang kedua. Menurut penguambelanya, dia membentuk kelompok online sendiri tahun 2007. Ia berhasil menarik sekitar 200 anggota dan mengatur kegiatan sebanyak 35 kali antara tahun 2007 dan 2009. Ma sendiri berparti dalam 18 sesi.

Sebanyak 14 lelaki dan 8 perempuan ditangkap tahun lalu. Mereka merupakan pekerja pejabat dan para pekerja kasar. Pengacara Ma, Yao Yong'an, mengatakan, kliennya merancang untuk membuat rayuan "Ini jelas bukan kes yang adil. Hal ini tidak berdasarkan hukum," katanya.