Nuffnang

Blog Sensasi Ohbayu

sumber :-

Blog Sensasi Ohbayu


(Gambar) Bayi Bernama Facebook di Mesir

Posted: 01 Mar 2011 09:37 PM PST

Photobucket

Pengguna Facebook sudah mencapai 600 juta orang, dan paling terbaru diketahui ada seorang bayi yang diberi nama seperti jaring sosial terpopular itu. Jamal Ibrahim, dari Mesir, menamakan anak perempuannya yang baru saja lahir itu dengan nama "Facebook" kerana mendapat ilham dari kejayaan protes di Mesir sebelum ini menurut akhbar tempatan, Al Ahram.

Ini kerana tunjuk perasaan yang melibatkan jutaan orang di Negeri Piramid itu berjaya menumbangkan regim Presiden Hosni Mubarak, yang telah bertakhta lebih dari 30 tahun. Protes itu bermula dari laman Facebook yang menggerakkan penunjuk perasaan turun berdemo.

Pengguna Facebook di Mesir lebih kurang 5.5 juta. Jumlah ini melebihi pengguna di negara Arab lainnya.

Rupa-rupanya peristiwa Revolusi Facebook ini meninggalkan kesan di hati Jamal, yang kemudian menamakan anak pertamanya itu "Facebook".

Isuhangat pelik juga dengan si Jamal ni yang terlalu taksub dengan facebook. Kan dalam Islam disuruh menamakan anak kita dengan nama yang baik-baik kerana esok di Padang Mahsyar akan dipanggil seorang-seorang menggunakan nama sebenar kita.Sedangkan nama anaknya tiada nama Arab sama sekali.

Lagi satu kalau budak tu dah besar,nak panggil aper agaknya ek?
"fes" atau "buk"?

sumber: isuhangat

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan