Adsense

Khamis, 31 Mac 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Chef Wan Keliling Dunia dalam Travelogue Ekspedisi 2011

Posted: 31 Mar 2011 10:01 PM PDT

PENGEMBARAAN EKSPEDISI 2011 BERMULA APRIL INI!

Rancangan masakan dan pengembaraan atau "travelogue" terbaru iaitu Ekspedisi 2011 telah pun memulakan pengembaraannya sejak Januari lalu. Kini, Ekspedisi berwajah baru ini bakal menemui penonton setia TV9 pada setiap Isnin, jam 9.30 malam bermula 18 April 2011 ini.

Seperti yang sedia maklum, selebriti chef Nombor Satu Malaysia, Dato' Redzuawan bin Ismail atau lebih disenangi dengan panggilan Chef Wan akan membawa penonton mengembara ke hampir 11 buah negara seluruh dunia. Pengalaman, kepakaran dan kepetahan beliau sudah semestinya dapat membuatkan Ekspedisi 2011 ini semakin menarik dan menjadi rancangan yang mesti tonton.

Chef Wan TV9

Ekspedisi 2011 kali ini merupakan kerjasama antara TV9 dan juga MASHolidays yang juga turut menaja lokasi-lokasi pengembaraan. Pengembaraan ke serata dunia telah pun bermula dengan negara China iaitu di Beijing dan pengalaman di negara itu ingin dikongsikan oleh Chef Wan bersama penonton setia TV9 menerusi program Ekspedisi 2011. Antara tempat menarik yang ingin dikongsikan adalah pengalaman mendaki Tembok Besar China, melawat ke Kota Larangan yang juga merupakan kompleks istana terbesar di dunia

Rombongan yang mengikut program Ekspedisi ini berpeluang untuk mendaki Tembok Besar China, melawat Kota Larangan iaitu kompleks istana yang terbesar di dunia, Istana Musim Panas dan Dataran Tiananmen. Chef Wan juga turut menyelitkan aktiviti membeli-belahnya di sekitar Jalan Wang Fu Jing, iaitu kawasan kawasan membeli-belah terkenal di negara China yang telah wujud sejak 300 tahun lalu.

Ekspedisi 2011 masih lagi mengekalkan konsep yang sama iaitu menampilkan masakan istimewa dan tempat-tempat peranginan menarik di serata dunia. Dato' Chef Wan juga turut mencuba makanan tradisional daerah Xin Jiang iaitu daging panggang yang dibakar di atas bara api beserta garam, jintan putih dan serbuk lada. Makanan eksotik dan pelik yang dikongsikan bersama penonton semua merupakan antara elemen terbaru yang disuntikkan di dalam program travelogue ini. Selain daripada itu, Chef Wan dan krew penerbitan Ekspedisi juga turut berpeluang menyaksikan pertunjukan akrobatik yang sememangnya sinonim dengan Negara China.

Selain daripada Negara China, rombongan krew Ekspedisi turut berkesempatan menjalani rakaman mereka ke Rangoon, Dubai, Mumbai dan Shanghai. Di Yangoon, Myanmar contohnya, Dato' Chef Wan akan membawa penonton melihat keindahan binaan Pagoda Shwedagon. Pagoda yang menjadi tempat bersejarah Myanmar itu diperbuat daripada emas, batu permata dan berlian.

Myanmar sememangnya dikenali ramai dengan keunikan senibina mereka dan itulah yang ingin dikongsikan kepada semua menerusi Eskpedisi ini. Setelah itu, Dato' Chef Wan terus membawa penonton ke Tasik Kandawgyi atau lebih dikenali sebagai Royal Lake. Di sana tersergam indah sebuah bahtera menarik yang juga merupakan restoran terapung diberi nama bahtera Karaweik Palace. Sambil menjamu selera, tetamu restoran turut dihiburkan dengan tarian kebudayaan tradisional Myanmar.

Pengalaman yang paling tidak dapat dilupakan oleh Dato' Chef Wan adalah ketika membuat rakaman di Dubai. Apakan tidaknya! Selalunya gambar bangunan tertinggi di dunia hanya sekadar dilihat di dalam akhbar-akhbar dan televisyen tetapi kini bangunan Burj Khalifa yang tersergam hebat itu berada di depan mata. Penonton yang ingin melihat rakaman di Dubai bolehlah terus bersama Ekspedisi pada 2 Mei nanti.

Selain daripada bangunan terhebat dunia, di samping tempat-tempat lain seperti Burj Al Arab, Masjid Jumeirah, The Palm dan Muzium Dubai. Pengalaman lebih menarik dirasai oleh Chef Wan dan krew penerbitan ketika menyusuri padang pasir menggunakan kenderaan pacuan empat roda (Dune Bashing) ke kem di tengah padang pasir. Di kem, penonton dapat melihat Chef Wan melakukan pelbagai aktiviti padang pasir seperti menunggang unta, melukis henna, menonton tarian belly, menikmati hidangan BBQ khas dari kem.

Setelah penat menjelajah ke negara China, Myanmar dan Dubai, Chef Wan akan meneruskan lagi penjelajahannya dan berkongsi pengalaman beliau terutamanaya makanan eksotik dan pelik yang terdapat di negara-negara yang dilawati seperti Mumbai di India, Shanghai (China), Capetown (Afrika), Paris, Adelaide (Australia) dan Auckland (New Zealand).

Untuk terus bersama Ekspedisi dan juga Chef Wan, jangan lupa temujanji anda bersama TV9 pada setiap Isnin, jam 9.30 malam bermula 18 April 2011 ini.

Chef Wan TV9

Chef Wan TV9

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Chef Wan Jadi Pengacara Ekspedisi 2011 di TV9
  • Buatan Orang dan Chef Mana Yang Sihir Chef Wan?
  • Penjelajahan Homesray dalam Program Keliling Kampung
  • BELAJAR MEMASAK SAMBIL MENDENGAR TIPS-TIPS BERGUNA
  • Rusdi Ramli, Jue Aziz, Zul Yahya Dalam Drama CHEF MASIN PAHIT 4 RASA
  • Selebriti Jayakan Dapur Remaja
  • Eira Syazira, Yatt Hamzah Dalam Drama Jejak di TV2
  • Gambar Selebriti di Media Prima Television Networks Screenings 2011
  • Jennifer Hudson Red Carpet 2011 Grammy Awards
  • Gambar Serina Redzuawan di Pelancaran Mifa 2009
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Langgan & Tonton Ratu The Movie di Astro First

    Posted: 31 Mar 2011 08:17 PM PDT

    Salam pembaca semua,

    Hari ini dah pun 1 April 2011. Cepat betul masa berlalu. Bulan April dah mula menjengah. Hari ini juga Budiey diberitahu filem Ratu The Movie telah menemui penonton di Astro First. Jadi, kepada pembaca budiey.com yang masih belum lagi menonton filem ini, jangan risau, ini peluang untuk korang layan filem drama thriller ini di kaca TV bersama dengan kawan-kawan dan keluarga.

    Nak langgan senang sahaja, hanya tekan butang saluran Astro 480, pilih poster filem RATU THE MOVIE dan ikuti arahan yang diberikan.

    poster ratu the movie

    Seperti ada aura tersendiri bagi filem Ratu The Movie ini apabila orang perseorangan masih memperkatakan berkenaan filem ini sehingga sekarang walaupun sudah dilepasi beberapa buah filem baru yang sedang ditayangkan di pawagam sekarang.

    Sama ada positif atau negatif, itu terpulang kepada hak individu itu sendiri kerana masing-masing mempunyai pendapat tersendiri dan siapalah manusia yang boleh menyekat kebebasan bersuara manusia yang lain. Apa yang pasti, produksi Ratu The Movie tetap berdiri di atas kaki sendiri untuk terus maju ke hadapan ditambah dengan sokongan padu yang diberikan oleh penggemar-penggemar filem tempatan yang sentiasa menghargai kemunculan filem-filem baru di pawagam.

    Ada diantara mereka memaklumkan keadaan cuaca yang nampak tidak begitu mengizinkan punca mereka tidak dapat ke panggung, tambahan jalan yang terlalu sesak. Hujung minggu pula terikat dengan komitmen ke rumah-rumah orang kahwin. Mereka akui tertarik melihat trailer filem yang sering dipaparkan di televisyen mahu pun di web-web internet.

    Meriah sungguh promosi filem ini. Tapi sayang, kesuntukkan masa. Mungkin juga pertaruhan tarikh penayangan yang dipilih tidak tepat dengan musim orang rajin ke panggung, lagi-lagi terpaksa pula bersaing dengan filem-filem yang lain. Tidak mengapa, masih ada cara lain untuk mereka berpeluang menyaksikan filem ini. Filem yang diyakini bagus tak mungkin akan disiakan begitu saja dan mereka begitu gembira dengan berita ini.

    Berbekalkan kepercayaan terhadap filem ini, pihak Astro First bersetuju untuk membawakan filem Ratu The Movie ini secara eksklusif ke kaca televisyen. Memahami genre filem ini yang lebih terasa moodnya jika ditonton bersama keluarga secara santai di rumah, ianya pasti akan mendapat sambutan yang menggalakkan.

    Ketua Pegawai Eksekutif Line Clear Motion Pictures (LCMP) merangkap produser filem Ratu The Movie, A. Latiff Mohaideen ketika ditanya mengenai filem yang kini berada di Astro First itu memberikan jawapan ini, "Kita akan 'memahkotakan' kembali Ratu The Movie melalui Astro First untuk menunjukkan yang kita tidak pernah berputus asa untuk sentiasa membawa pembaharuan dalam industri perfileman. Saya akui sambutan yang diterima di panggung-panggung adalah sederhana tapi itu tidak bermakna filem ini tidak bagus kerana rata-rata penonton yang sudah menonton filem ini memberikan reaksi yang baik. Cuma mungkin pemilihan tarikh tidak sesuai menyebabkan filem ini mempunyai penonton yang berjumlah kecil. Kini kita bersama Astro First membawakan secara eksklusif filem Ratu The Movie melalui medium paling mudah untuk mereka yang ingin menonton filem ini tetapi tidak mempunyai masa untuk ke panggung iaitu televisyen."

    Usaha itu tangga kejayaan. Mungkin inilah pegangan produksi Ratu The Movie ini. Memang sukar untuk menerangkan dengan kata-kata apatah terlalu banyak lemparan negatif terhadap filem ini walhal ia datang dari mereka yang tidak menontonnya lagi. Usaha produksi ini untuk membawakan sebuah filem yang merupakan satu genre terbaru di Malaysia di mana ia menggabungkan program realiti dan filem, digarap kemas oleh pengarah yang sudah berjaya dengan lebih 30 buah filem, Prof. Madya A. Razak Mohaideen harus diberi sokongan.

    Bukan mudah menghasilkan sebuah filem yang mana watak-watak utama dilakonkan oleh 10 pendatang baru yang tidak pernah mempunyai pengalaman berlakon sebelum ini. Tetapi produksi ini terlalu berani, kata mereka untuk melahirkan pelapis-pelapis baru, kita perlu berani mendedahkan mereka. Sayang jikalau bakat-bakat yang telah ditemui ini disimpan, alasannya mereka masih baru, tiada pengalaman, jadi siapa yang bertanggungjawab untuk memberi mereka pengalaman kalau bukan produser filem sendiri?

    Disebabkan keyakinan ini, maka sekali lagi mereka ingin 'memahkotakan' RATU The Movie melalui Astro First bermula 31 Mac ini. Peluang kedua untuk penggemar filem tanah air menonton dan menilai sendiri filem yang dibintangi pelakon-pelakon baru seperti Tasha Shilla, Bkay Nair, Farah Rahman, Farahin, Jazzy, Sue, Arizan , Elya, Shazlyn dan dimantapkan lagi dengan gandingan barisan pelakon popular seperti Eizlan Yusof, Fouziah Gous, Yusry KRU dan Azlee Khairi.

    Ratu The Movie, sebuah filem bergenrekan realiti penggembaraan menampilkan 10 gadis jelita yang berjaya memasuki peringkat akhir program realiti 'Pesona Ratu'. Mereka terpaksa bersaing sesama sendiri dari segi fizikal mahu pun mental untuk memastikan mereka memenangi gelaran sebagai Ratu. Namun ia tidak mudah seperti disangkakan mereka.

    Begitu banyak cabaran serta bermacam halangan yang terpaksa mereka tempuhi di samping menerima hakikat erti kehidupan sebenar sepanjang mereka terlibat dalam program realiti tersebut. Mempunyai kisah hidup yang berlainan di kalangan mereka, itulah yang harus mereka rungkaikan untuk memiliki gelaran Ratu. Adakah Ratu yang dipilih di dalam filem layak menjadi Ratu dalam industri perfileman kita? Anda tentukan.

    Untuk melanggan, senang sahaja, cuma tekan butang saluran Astro 480 dan ikuti langkah-langkah yang dipaparkan. Selamat menonton.

    Temubual Budiey Bersama Azli Pelakon Ratu The Movie

    Temubual Budiey Bersama Jazz Pelakon RATU THE MOVIE

    Temubual Budiey Bersama Shazlin Pelakon RATU THE MOVIE

    Temubual Budiey Bersama Farahin Pelakon Ratu The Movie

    Temubual Budiey Bersama Fara Rahman Pelakon Ratu The Movie

    Temubual Budiey Bersama Aliya Pelakon RATU THE MOVIE

    Temubual Budiey Bersama Tasha Shila Pelakon RATU THE MOVIE

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Promo: Dapatkan Majalah Cinema Online Keluaran April Sekarang!
  • Selamat Hari Jadi ke 38 Afdlin Shauki
  • Gambar Selebriti di Pelancaran Astro B.yond
  • Profile Marsha Milan Londoh
  • FILEM SETEM & MARHABAN DI ASTRO DI PAKEJ MUSTIKA
  • Road Tour Ratu The Movie Jelajah Seluruh Malaysia
  • Trailer Movie Saus Kacang Lakonan Marsha Milan Londoh
  • Pertandingan Ratu Jumbo 2010 di Sungei Wang Plaza 26 Oktober
  • Elemen Program Realiti dalam RATU THE MOVIE
  • Jom Tonton Drama Luna Fantasiku
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    OHBULAN!

    OHBULAN!


    (Gambar) Cico Anak Uji Rashid Akan Ikut Jejak Bob Lokman?

    Posted: 31 Mar 2011 07:40 PM PDT

    Selepas Bob Lokman mengundurkan diri daripada dunia hiburan dan menyertai PAS, nampaknya ada artis lain yang mengikut jejak langkahnya. Pada 30 Mac 2011, kelibat Cico anak kepada Uji Rashid kelihatan bersama dengan Bob Lokman dan Ustaz Zulkifli Ahmad selepas kuliah mahgrib yang dijalankan di Masjid Al Azim, Pandan Indah.

    Mungkin, kehadiran Cico hanya kebetulan, mendengar kuliah tiada salahnya, kan?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    (Gambar) Daphne Iking Covergirl Majalah Gorgeous

    Posted: 31 Mar 2011 07:24 PM PDT

    Daphne Iking yang lebih mesra dengan nama barunya, Dahlia membuat kemunculan sebagai covergirl untuk majalah Gorgeous. Edisi terbaru ini memaparkan kisah Daphne Iking setelah memeluk Islam & berkahwin dengan suaminya, Joe. Tidak ketinggalan juga, kisah bekas suaminya turut dimuatkan dalam temubual ini, mungkin berkaitan dengan prosiding mahkamah yang penuh kontroversi beberapa bulan yang lalu.

    Kami ada terbaca beberapa komen yang mengkritik hebat penampilan Daphne Iking untuk majalah ini. Ada yang berkata, Daphne Iking bercakap mengenai Islam, tapi pemakaian tidak menunjukkan ciri-ciri tersebut. Kami bukan tidak bersetuju dengan pengkritik tersebut, ada benarnya, cuma sebagai orang yang matang,  ada perkara yang perlu diambil kira sebelum sesuatu kritikan dibuat.

    Kami tak salahkan Daphne 100% kerana dia baru sahaja memeluk Islam & sudah semestinya setiap orang memerlukan masa untuk berubah. Jangan'lah dikritik sangat saudara baru ini dengan macam-macam tomahan, sepatutnya kita berikan nasihat & panduan secara lembut. Baru'lah lebih berkesan!

    Ramai lagi selebriti yang sejak dilahirkan beragama Islam sampai tua bangka pun masih seksi-menyeksi. Kononnya urban style. Itu tidak pula nak ditegur, kan?

    Jadi, pandai-pandai'lah fikir sebelum mengkritik seseorang. Berikan masa, nasihat secara lembut. Itu lebih baik.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sensasi

    Sensasi


    Rahsia Cawat Tarzan akhirnya diketahui Sang Monyet

    Posted: 31 Mar 2011 08:00 AM PDT


    Monyet : Tarzan…, kenapa engkau sorang je yang pakai
    cawat? Kami semua tak pakai. Ada apa-apa rahsia ke?

    Tarzan : Tak ada apalah!

    Monyet : Kita kan kawan baik. Takkan nak berahsia kut?

    Tarzan : Aku kata tak ada…, tak ada lah!

    Monyet sungguh rasa tak puas hati dengan jawapan Tarzan. So dia
    pun ajak kawan-kawan dia ke pondok Tarzan dan mengintai untuk congkel
    rahsia Tarzan.

    Seperti biasa, sebelum mandi Tarzan mesti buka cawat dia
    (itulah satu-satunya cawat yang dia ada). Bila tengok aja keadaan
    Tarzan yang berbogel tu, monyet-monyet tu pun ketawa dengan berdekah-dekah.

    Monyet : Patutlah dia pakai cawat. Rupa-rupanya dia malu sebab ekor dia kat depan

    Video Comel & Kelakar : Bahasa Baby

    Posted: 31 Mar 2011 07:43 AM PDT



    Comelnyer,and kelakar tengok baby dua org nie dok besembang,mcm faham je apa yang diperkatakan..seorang memberi cadangan,atau tanya2 soalan (dengan intonasi yang makin meninggi),yg sorang tue siap geleng2 angkat tangan lagi..hahaha

    comel bila baby tue gelak




    Zazazazaza..tatatatata..

    layann

    Video: Ajar anak dengan rotan,cara terbaik ?

    Posted: 31 Mar 2011 07:26 AM PDT



    Yea,memula sensasi tengok video nie,sensasi kesian la sgt kat budak tue,
    mesti dia rasa sakit dan pedih2..sensasi pun pernah kene rotan,haa,memang dedulu parent sgtlah strict... padahal sensasi baekk je dulu...cume kdg2 sepuk towel atas katil,mak dah pesan byk kali sidai towel lepas mandi,tp slalu lupa..habis kene bedal dgn rotan..bab2 belajar nie takda masalah la,memang rajin belajar pun zaman skola..hee..


    Tapi bila fikirkan anak2 nie patut jugak bagi takut buat salah dan takut kene rotan dengan mak jadi tak berani la nak ponteng sekolah betul tak...

    sebab kalau budak tue dah besar,kalau tak takut lgsung dgn parent,sampai tahap stage remaja (memberontak) lagi teruk la ,susah dah nak lentur..

    tapi bila anak dah stage remaja,dah mula ada akal dan memberontak time tue, parent pun kene lah respect dier punya pride,kira,saling menghormati..

    siapa cakap mak bapak tak perlu hormat anak,bukan hormat cium tangan sume tue la,tapi nak bercakap,bersembang,perkataan,menasihati semua dan ayat yang digunakan mesti dijaga,sebab anak bila dah meningkat dewasa jadi sgt sensitif dan peka..kalau parent ckp mcm kureng je,suka marah sume anak pun terikut2 jugak..mcm tue la lebih kurang...

    Sensasi terpikir,kalau satu hari nanti dah ada anak,sampai ke hatiku nak pukul atau rotan?siann dier..maybe daddynyer lah yg kene strict sket..hehe

    borak kosong

    borak kosong


    Ibu lahir bayi ketika buang air besar,bayi masuk kedalam takungan najis

    Posted: 31 Mar 2011 09:00 PM PDT

    Liputan6.com, Jepara: Seorang ibu di Jepara, Jawa Tengah, melahirkan bayi ketika sedang buang air besar, Rabu (30/3). Nanik Nur Azizah, warga Sinanggul, Kecamatan Mlonggo, Jepara, tak menyedari ketika itu sang bayi  kelamin perempuan ikut keluar dan masuk ke lubang takungam najis sedalam empat meter.

    Evakuasi bayi malang itu, terbilang dramatis. Hampir lima jam warga membongkar toilet yang terbuat dari kayu. Ajaibnya bayi itu selamat setelah bermalam di dalam ltakungan itu. Warga kemudian membawa bayi tersebut ke RSUD Kartini, Jepara. Petugas kini tengah melakukan pemeriksaan secara intensif kerana sebelumnya sempat terjadi gangguan pada pernafasan.

    Peristiwa yang menimpa Nanik ini sampai sekarang masih menyimpan tanya dibenak warga Sinanggul. Selain bayi ajaib yang mampu bertahan hidup, Nanik juga tidak merasa melahirkan padahal bayinya memiliki berat badan tiga kilogram lebih.

    Terselamat walaupun jatuh daripada tingkat sembilan

    Posted: 31 Mar 2011 08:00 PM PDT

    Umurnya masih panjang..
    saya petik dari kosmo online


    BIRMINGHAM, Britain - Seorang lelaki, Angelo Nicotra bernasib baik dapat berjalan semula setelah hampir semua tulangnya patah akibat terjatuh dari tingkat sembilan flatnya pada ketinggian 30.48 meter, lapor sebuah akhbar semalam.

    Sebanyak 14 tulang lelaki berusia 22 tahun itu patah, manakala beberapa lagi tulangnya retak apabila dia menghempap laluan konkrit di laman flat berkenaan.

    Dia telah mengambil pil tidur dan tidak dapat mengingati insiden terjatuh dari tingkap bilik tidurnya pda Disember tahun lalu.

    Doktor-doktor yang merawatnya kagum kerana dia tidak mati dalam kejadian tersebut.

    Namun, Nicotra terpaksa menjalani lapan pembedahan untuk menyelamatkan nyawanya.

    "Doktor-doktor cuma memberi saya peluang 20 peratus untuk hidup. Mereka terkejut saya sembuh dengan begitu cepat dan kini boleh berjalan semula," katanya di sebuah hospital di sini kelmarin.

    Mengulas kejadian itu pakar ortopedik Hospital Heartlands, tempat dia dirawat, Dr. Andreas Sambatakasis berkata: "Saya belum pernah melihat seseorang terselamat selepas terjatuh dari tempat begitu tinggi,". - Agensi

    Jurugambar berjaya merakam gambar seekor helang botak sambar burung kuang

    Posted: 31 Mar 2011 07:00 PM PDT

    Sukar untuk merakamkan kejadian sebegini..
    saya petik dari kosmo online

    DAKOTA SELATAN, Amerika Syarikat (AS) - Seorang jurugambar kelahiran Britain, Chris Bailey berjaya merakam beberapa gambar seekor helang botak besar yang kelaparan menyambar burung kuang di kawasan salji di sini untuk dijadikan makanan, lapor sebuah akhbar semalam.

    Salah satu gambar tersebut merakam aksi dramatik helang botak menyambar burung kuang itu dengan menggunakan kedua-dua belah kakinya sebelum terbang tinggi. 

    Bailey, 54, yang terkejut pada masa itu cuba menjejaki helang botak yang membawa burung kuang tersebut ke kawasan berdekatan sebelum menjadikannya sebagai makanan.

    Menurut Bailey yang bekerja sebagai pengarah servis Ford, dia sedang merakam gambar salji yang menutupi keseluruhan sebuah padang di sini.

    "Tidak lama kemudian, saya menyaksikan helang botak yang cuba menyambar burung kuang berada di sana. Kejadian ini berlaku pada masa dan tempat yang tepat di depan mata saya," jelasnya.

    Helang botak yang memiliki sayap berukuran 2.44 meter boleh terbang dengan kelajuan 72 kilometer sejam dan boleh hidup sehingga 30 tahun. - Agensi

    Kamera GPS rakam kereta melawan arus yang melanggar treler

    Posted: 31 Mar 2011 06:00 PM PDT

    ABERDEEN, Britain - Detik cemas sebuah kereta dipandu melawan arus memasuki susur keluar sebatang jalan raya di Britain sebelum ia berlanggar dengan sebuah treler yang membawa muatan simen berjaya dirakam kamera sistem pengesanan global (GPS) lori kedua, lapor sebuah akhbar semalam.

    Dalam kejadian pada Selasa lepas, kereta Vauxhall Astra yang dipandu seorang wanita cuba memasuki jalan besar A90, dekat sini, Scotland, melalui susur keluar jalan itu.

    Melihat sebuah treler seberat 44 tan di depannya, dia melencongkan keretanya dan berada dalam laluan lori kedua di jalan raya itu.

    Tidak mahu dirempuh, kereta itu cuba kembali ke susur keluar itu dan melanggar sisi treler terbabit.

    Pelanggaran tersebut menyebabkan treler berkenaan terbalik, manakala bahagian sisi dan hadapan kereta itu remuk.

    Tiada yang cedera dalam kemalangan itu. Namun, wanita berusia 20 tahun itu didakwa kerana memandu secara berbahaya. - Agensi

    saya petik dari kosmo online

    Meninggal selepas makan sandwich

    Posted: 31 Mar 2011 05:00 PM PDT

    Menantu legenda sepakbola Amerika Syarikat (AS) Bob Wilson yang bernama Mitchell Carey, meninggal dunia setelah mengalami keracunan makanan yang aneh selepas memakan sandwich corn beef. Demikian diberitakan FoxNews,

    Carey yang berusia 43 tahun mengalami gagal organ setelah terkontraksi Clostridium perfringens Type A, sebuah keadaan yang hanya terjadi tujuh kali di dunia. Demikian disampaikan seorang ahli dalam persidangan.

    Carey terjatuh 25 minit setelah memakan sandwich yang dibelinya di sebuahkedai Tak berapa lama kemudian dia dibawa ke RS dan diberi ubat penghilang rasa sakit. Sehari setelah itu, ia dibawa ke RS setelah ia terjatuh untuk kedua kalinya dan doktor gagal menyelamatkannya.

    "Itu adalah makanan yang dia konsumsi pagi itu," kata sang istri. Tak lama kemudian ia mendadak berpeluh dan melepas seluruh pakaiannya.

    Mayat Vampire Wanita

    Posted: 31 Mar 2011 11:00 AM PDT

    Mahasiswa Lakukan Hubungan Seks di Atap Asrama, Jadi Tontotan Orang Ramai

    Posted: 31 Mar 2011 10:30 AM PDT


    TEMPO Interaktif, Los Angeles - Seorang mahasiswa University of Southern California berhubungan seks dengan kekasihnya di atap asrama universiti pada siang hari Aksi mahasiswa tersebut mendapat perhatian ratusan pejalan kaki yang melalui kawasan itu.

    Akibatnya, mahasiswa itu dikenkan tindakan disipilin dari kelompok persaudaraan mahasiswa setempat. University of Southern California mengatakan mahasiswa tersebut juga terancam kena tindakan disiplin oleh pihak universiti.

    Foto-foto mahasiswa yang berhubungan seks di atap asrama bertingkat 12 tersebut beredar di internet dan menjadi virus.

    Wanita yang melakukan hubungan intim tersebut dikhabarkan bukan mahasiswi di University of Southern California.




    Pihak universiti tengah menyelidiki apakah aksi mahasiswa itu 'melanggar peraturan universiti yang melarang akses ke atap  tanpa izin'. Kejadian terjadi di asrama Birnkrant Residential Hall.

    Wakil Pembantu Rektor untuk Masalah Mahasiswa University of Southern California, Denzil Suite, mengatakan kepada Daily Trojan, "Saya tidak boleh mengungkapkan tindakan yang akan diambil secara spesifik terhadap tiap individu. Tetapi jenis tindakan seperti itu tidak boleh dibiarkan."

    Belum ada komen dari mahasiswa tersebut berkait kes ini.

    [Gila ] Cari duit untuk kahwin dengan berlakon dalam filem porno

    Posted: 31 Mar 2011 09:35 AM PDT

    Sepasang kekasih dari Britain ini memang benar-benar nekad. Untuk mencari wang untuk majlis pernikahan mereka, pasangan ini memutuskan untuk mendapatkanya dengan cara membintangi bersama sebuah filem porno.


    Menurut The Sun, pasangan berasal Macclesfield ,Lisa Merek dan Tommy Barnes yang telah mendapatkan wang sebanyak 1,300 poundsterling dari hasil membintangi sebuah filem dan merancang untuk membintangi lagi empat filem lagi untuk mendapatkan dana untuk upacara pernikahan yang rencananya akan diadakan di sebuah pantai di Cancun, Mexico.

    Barnes (36)  mengatakan lakonan mereka selama lima minit telah membentuk kebersamaan mereka berdua lebih erat. Bahkan akan dikenang ketika mereka telah berusia lanjut.

    Sementara Brand(34) telah mendapatkan restu dari keluarga atas pilihan ini. Katanya, "Saya telah mengatakan kepada ibuku dan sebahagian besar teman-teman saya. Mereka mengerti. Itu selalu mimpi kita untuk memiliki pernikahan yang bagaikan dongeng."
    Brand juga mengatakan jika salah satu adegan yang ditampilkannya mendapatkan inspirasi dari sebuah film tahun 1993 berjudul Body of Evidence yang dibintangi oleh Madonna dan Willem Dafoe.

    Pada adegan tersebut Brand memukul Barnes dengan dayung dan menitiskan lilin panas di dadanya saat berada di sebuah stesen jalan bertol.

    Foto Anak dan Pelangi Gempar di Internet

    Posted: 31 Mar 2011 08:00 AM PDT


    INILAH.COM,  Tak diragukan lagi, ini mengharukan bagi seorang ibu yang mencintai anaknya. Nampak pelangi menghiasi seorang anak muda yang tengah berdiri di atas batu dan memandang laut.

    Avena Singh menyedari bahawa dirinya hanya memiliki waktu beberapa detik untuk merakam gambar anaknya yang berusia tiga tahun di kawasan Shore Acres State Park, Oregon, Amerika Syarikat. Meskipun anaknya sedang membelakangi Singh, foto itu tetap tidak kehilangan keindahannya.

    Singh, 35, bekerja di perguruan tinggi dan fotografer amatur dari Oregon sangat senang melihat gambar itu. "Taman ini hanya beberapa km dari rumah kami dan laporan cuaca menyebutkan adanya gelombang tinggi di kawasan itu. Saya sempat melihat sisa-sisa pelangi," kata Singh.

    Setelah melihat foto itu, banyak teman Singh memintanya mengunggah ke internet untuk mempamerkan keindahan itu.

    "Ini sangat luar biasa. Anak-anak merupakan segalanya bagi dunia saya," tegas Singh.

    Kasihan! Lelaki di Kenya Cuci Kondom untuk Dipakai Semula

    Posted: 31 Mar 2011 07:00 AM PDT

    Isiolo, Kenya, Jauh dari kota dan sulitnya mendapatkan kondom, membuat para pria pedesaaan di Kenya Utara harus mencuci dan menjemur kondom bekas pakai yang kemudian akan digunakan kembali.

    Channel TV  Kenya baru-baru ini memperlihatkan gambar lelaki di Isiolo, di Kenya Utara, mencuci dan menjemur kondom. Hal ini menunjukkan bahawa lelaki disana tidak hanya menggunakan kondom untuk sekali pakai.

    Akses kondom yang sulit diperolehi  membuat beberapa lelaki menjadikanbeg plastik dan kain bekas sebagai kondom ketika berhubungan seks.

    Pemerintah Kenya sebenarnya telah melakukan pembahagian kondom yang digunakan untuk mencegah menyebarkan penularan HIV yang banyak terjadi di Kenya dan Afrika, tetapi untuk daerah desaa yang sulit dijangkau, pembahagian kondom tak boleh di agihkan.

    "Banyak daerah pedesaan di negara tersebut tidak dapat diakses kerana jaringan jalan yang buruk dan ini membuat pembahqgian kondom sulit dilakukan," jelas Peter Cherutich, Ketua National AIDS and Sexually Transmitted Infections Control Programme (NASCOP), seperti dilansir Health24, Khamis (31/3/2011).

    Menurutnya, kerana majoriti kondom pemerintah tersedia di fasilitas kesihatan dan tidak banyak di daerah pedesaan, hal ini menciptakan tantangan lain dalam distribusi.

    Cherutich mengatakan kondom yang digunakan kembali menunjukkan bahawa pemerintah harus lebih kreatif dalam meningkatkan kesedaran tentang penggunaan kondom yang tepat.

    Salah satu pengguna kondom bekas yang dicuci adalah Hosea Motoro (37 tahun). Ia positif terinfeksi HIV sejak tujuh tahun yang lalu.

    "Saya tahu saya positif (HIV) tapi saya tidak ingin menularkannya pada istri saya. Dan saya tahu jika saya menggunakan kondom, dia akan aman. Kami juga tidak ingin punya anak kerana sudah memiliki lima orang anak dan itu sudah cukup bagi kita," katanya.

    Motoro biasanya berjalan sejauh 5 kilometer ke pusat kesihatan terdekat untuk memperoleh kondom, tetapi beberapa kali ia kesana persediaan kondom sudah habis.

    "Ketika saya tidak beruntung dan tidak memperoleh kondom, maka saya akan mencuci dan menggunakannya lagi. Namun setelah dicuci, (kondom) itu sangat sulit digunakan dan saya tidak tahu apakah itu akan melindungi seperti kondom baru," lanjutnya.

    Isterinya Josephine mengatakan seks dengan kondom yang dicuci dan dipakai ulang tidaklah menyenangkan, namun ia percaya itu akan lebih baik daripada tidak menggunakan kondom sama sekali.

    "(Kondom) ini terasa kasar, tapi apa yang Anda lakukan ketika Anda tahu ia adalah positif (HIV). Anda pasti tidak ingin mendapatkan HIV dan Anda juga harus memberinya seks," tutur Josephine.

    Kondom lelaki dimaksudkan untuk penggunaan tunggal (sekali pakai). Mencuci dan menjemur kondom dapat melemahkan lateks (bahan dasar kondom), meningkatkan kemungkinan kerusakan dan pada gilirannya tetap dapat berisiko pada kehamilan yang tidak diinginkan dan infeksi menular seksual, termasuk HIV.

    Mencuci kondom pada air yang tidak bersih juga dapat membawa risiko penyakit tambahan, baik pada lelaki mahupun wanita.

    Gadis Tanzania Ini Mempunyai Skill Bola Yang Memukau

    Posted: 31 Mar 2011 06:25 AM PDT




    Tempat sos unik dan menjijikkan

    Posted: 31 Mar 2011 05:00 AM PDT


    Agaknya ada yang mahu gunakan tempat sos sebegini

    Siapa pakai seluar jeans macam ni di Louisiana akan di denda US$ 600

    Posted: 31 Mar 2011 04:20 AM PDT

    Beginikah cara memakai celana jeans yang sebenarnya ?Aneh yah..sudah beli celana Jeans mahal mahal malah di buat untuk menonjolkan seluar dalamnya…

    Di Amerika tepatnya di Louisiana, Jika seseorang terlihat memakai SELUAR seperti ini maka Dia akan di denda sebanyak $600 dan jalani hukuman selama 6 bulan








    Laga Angsa Yang Hanya Ada Di Russia

    Posted: 31 Mar 2011 03:45 AM PDT

    Penduduk setempat langsung mengelilingi lingkaran yang juga berfungsi sebagai ring pertandingan, menyaksikan angsa-angsa yang akan diadu.

    Nampaknya, musim dingin yang semakin dingin semakin membuat unggas besar itu lebih agresif. Tahun ini suhu berada jauh di bawah suhu beku, sehingga angsa itu mulai bertempur dengan seketika begitu dilepaskan.

    Dari dua kelompok angsa yang dilepaskan ke dalam ring, tetapi hanya dua ekor yang ambil bahagian dalam konfrontasi saat ini. Sementara seluruh penonton bersorak.

    Tapi ini bukan pertarungan yang penuh darah. Tidak seperti adu ayam jantan yang berdarah-darah, adu angsa jauh lebih lembut. Paling-paling hanya beberapa bulu lawan yang tercerabut akibat gigitan paruh angsa.






    Aksi menarik zebra terajang singa

    Posted: 31 Mar 2011 02:00 AM PDT

    TEMPO Interaktif, Tanzania -Tak biasanya sasaran mangsa singa boleh lolos dari cengkraman si raja hutan itu. Namun, sebuah pemandangan luar biasa terlihat di Tanzania, Afrika, seekor zebra mampu membuat singa yang hendak memangsanya kecut setelah disepak dengan kaki belakangnya seperti yang dikutip dari Daily Mail, Rabu (30/3).

    Adalah Thomas Whetten yang mampu mengabadikan gambar bagaimana aksi seekor zebra menendang seekor singa yang ingin memangsanya. Thomas yang hobi dengan kehidupan liar itu sedang mengamati tindak-tanduk binatang liar di sebuah kawasan konservasi dari atas truknya.

    Awalnya, ia melihat sekumpulan zebra sedang memakan rumput. Namun kumpulan kuda belang itu tidak sedar kalau mereka sedang diawasi secara diam-diam oleh singa yang sedang mencari menu makan siang. Singa itu bersembunyi dibalik semak-semak di kejauhan sambil mengintip zebra.

    Setelah menentukan sasarannya, singa berlari menuju seekor zebra. Ia menerkam dari belakang, menggigit punggung si zebra. Zebra, berusaha melawan sekuat tenaga dari cengkraman predator. Zebra pun mengeluarkan tendangan mautnya, tepat di wajah singa hingga ia tersungkur ke tanah.

    Terpaksa, singa membiarkan buruannya pergi setelah ia kesakitan ditendang oleh zebra. Ia pun pergi dengan lunglai meninggalkan zebra lari. "Ini adalah pemandangan luar biasa dan sangat jarang, seekor zebra bisa melepaskan diri tanpa dianiaya sama sekali," kata Whetten.

    Remaja lelaki berpelukan dengan dua remaja perempuan dalam MRT

    Posted: 31 Mar 2011 01:00 AM PDT



    sumber : stomp.sg.com


    This boy was photographed in the embrace of two girls on the MRT. STOMPers were taken aback by the photo that has been circulating online. 

    STOMPer Shin wrote:

    "One is not enough, two is better.

    "I came across this picture of a guy hugging two gals on MRT. 

    "I was shocked as it is a public place and this guy should not behave like this in public. 

    "What example is he setting for the kids? 

    "He definitely has no qualms about his actions.

    "Isn't bigamy illegal in Singapore?"

    STOMPer Jason also commented: 

    "I chanced upon this picture at a social network site.

    "Apparently, this guy has two girls hugged on him in the public on a train. 

    "WOW! Looks at Singapore is getting more 'open'."

    Diserang asma gara-gara Facebook

    Posted: 31 Mar 2011 12:00 AM PDT

    KES terbaru di Itali, ditemukan adanya seorang remaja laki-laki yang terserang asma keranna terlalu sering mengunjungi  Facebook. Fasiliti yang semestinya memudahkan kita dalam bersosialisasi ini tak sedikit telah menyebabkan impak negatif, seperti juga penculikan terhadap anak.

    Remaja  berusia 18 tahun itu dilaporkan mengalami depresi kerana terlalu sering melihat foto pada akaun bekas kekasihnya. Ia mengaku telah dicampakkan begitu saja oleh sang pacar. Kerana merasa belum menerima hal itu, remaja  itu pun lalu terus-menerus membukan akaun Facebook bekas kekasihnya lalu melihat foto-fotonya. Lama-kelamaan ia pun merasa depresi dan selalu terserang asma setiap melihat foto di akaun Facebook tersebut.

    Namun, ketika doktor memaksanya untuk tidak membuka Facebook untuk sementara waktu, serangan asma pun terhenti. Seperti yang ditulis dalam jurnal The Lancet oleh Dr Gennaro D'Amato dari Naples beserta dua koleganya, disebutkan bahawa memang stress secara psikologi dapat memicu serangan asma. Mereka mengatakan "Kes ini mengindikasikan bahawa laman jejaring sosial, khususnya Facebook, boleh menjadi penyebab baru masalah kejiwaan yang boleh membawa masalah kesihatan seperti asma."

    Kini sang remaja  yang telah didiagnosis mengalami asma akut telah dirawat intensif di hospital. Ibunyalah yang telah membantu doktor mencari tahu penyebab serangan itu setelah gejalanya semakin parah. Sementara itu, bekas kekasihnya sebenarnya juga telah menghapus profil remaja  itu dari akaunnya, tapi  remaja malah membuat beberapa akaun baru dan mengganti namanya sehingga ia boleh kembali berteman dengan sang mantan dan boleh kembali melihat foto-fotonya.

    "Ia tampaknya mengalami sesak nafas yang terjadi berulang kali setiap kali ia mengakses Facebook," kata doktor. Untuk ke depannya, dokter pun meminta agar sang ibu boleh membantu anaknya mengatur pernafasan hingga normal sebelum dan sesudah membuka internet.

    Budak perempuan ini buta dalm 10 minggu

    Posted: 30 Mar 2011 11:00 PM PDT

    SEORANG anak perempuan yang baru berusia 11 tahun, Becky Cranmer, mengalami nasib buruk. Ia telah kehilangan kemampuannya untuk melihat hanya dalam waktu 10 minggu. Apa yang sebenarnya menimpa Becky?

     Becky didianosis menderita optic neuritis yakni terjadinya peradangan pada saraf mata. Keadaan ini sebenarnya  jarang terjadi dan biasanya dapat segera diatasi dengan pemberian steroid. Namun, sayang upaya itu gagal pada Becky. Keluarganya pun mengisahkan bahawa pihak rumah sakit menyatakan bahawa telah terjadi pembengkakan yang disebabkan oleh kurangnya asupan vitamin.

    Si kecil Becky mulai merasakan adanya masalah pada matanya sekitar enam bulan lalu ketika ia tengah asyik menikmati masa cuti sekolahnya di Manchester. Sang ibu, Angela yang berasal dari Denton berkata "Saat itu kami berada di karavan dan anehnya Becky terus mengeluh dan meminta agar lampu dinyalakan.padahal saat itu cuaca sangat cerah. Ia juga selalu membawa buku kemana-mana, tapi ia tidak membacanya kerana ia berkata matanya terlalu letih."

    Angela pun bergegas membawa anaaknya ke doktor mata yang lalu memberi rujukan agar pergi ke hospital.. Enam minggu berikutnya Becky menjalani serangkaian ujian di Hospital Royal Oldham dan Royal Manchester Children. Angela menuturkan Becky telah menjalani beberapa ujian seperti  darah, pungsi lumbar, dan pemindaian MRI. Ia pun berkata akan mengupayakan apa pun demi kesembuhan anaknya tersebut. Menurutnya, doktor tak mampu mengetahui apakah mata Becky telah mengalami kerosakan akibat pembengkakan. Bila memang tidak rosak ia boleh mendapatkan penglihatannya kembali.

    Angela, 44, yang juga memiliki seorang anak lelaki bernama Colin, 13, bekerja sebagai asisten pengajar, tapi ia kini telah mengundurkan diri demi pengubatan Becky. (Pri/OL-06)

    [Parah] Awek kencing depan wartawan dan orang ramai

    Posted: 30 Mar 2011 10:00 PM PDT

    Gila betul awek ni tak ada perasaan malu...