Adsense

Ahad, 23 Januari 2011

borak kosong

borak kosong


[Hebat] Lelaki ini berjaya menyambut budak yang jatuh dari eskalator

Posted: 23 Jan 2011 09:05 PM PST

Seoranglelaki di turki menjadi pahlawan setelah berhasil menangkap tepat kanak-kanak4 tahun yang jatuh dari eskalator di sebuah mall di Istanbul

Kejadian tersebut yg berhasil  rakam kamera, memperlihatkan kanak-kanak tersebut yang sedang menunggu ayahnya, memegang tepi eskalator dan  naik keatas  sebelum terjatuh.

'Saya memperhatikan anak tersebut bermain dekat eskalator, tidak ada yang berbahaya ketika itu' kata lelaki itu kepada wartawan. 'Saya kembali ke kedai dan kemudian diberitahu bahwa dia menaiki eskalator di bahagian tepi. jadi saya berlari mengikuti dan melihat dia hampir terjatuh. saya memiliki masalah kesihatan, namun saya melakukan yang terbaik untuk menangkap anak tersebut.




[Pelik] Wanita ini suka makan bantal kusyen

Posted: 23 Jan 2011 08:35 PM PST

Adele, wanita berasal dari Bradenton, Florida, Amerika Syarikat baru-baru ini tampil di sebuah acara TV tentang selera makannya yang aneh. Seperti diwartakan aolnews, Sabtu (22/1), wanita 30 tahun itu menyatakan kesukaannya makan bantal kusyen. Episode tentang kebiasaan Adele dalam hal makan memakan bantal kusyen itu disiarkan di salah satu stasiun TV di Amerika dan menarik perhatian ramai orang.

Ketika diwawancara, Adele menjelaskan tentang kebiasannya makan bantal itu  telah lama dia lakukan. Mungkin sejak dia masih kecil. "Rasanya sama seperti  memakan roti. Yah, ketika makan bantal ini jangan lupa untuk meminum air," ungkapnya.

Kebiasaan unik wanita itu dipandang oleh Jason Mihalko, seorang psikolog, disebut sebagai pica. "Pica ditanda oleh individu yang memiliki keinginan untuk makan zat non-pangan. Kecendurangan ini  sering terlihat pada anak-anak dan wanita," jelasnya ketika diwawancaraisetelah acara tersebut. Dia menambah," Ada kess di mana penderita pica memakan logam, debu, kotoran, kapur, atau getah pohon.





Bunuh anak dengan elektrik kerana bercinta dengan lelaki tak direstui

Posted: 23 Jan 2011 07:00 PM PST

Apa yang sebenarnya di fikirkan oleh mereka ini.Adakah kerana cuma anak
bercinta dengan lelaki yang tak restui keluarga sampai sanggup membunuhnya...
saya petik dari myMetro


ISLAMABAD: Gara-gara bercinta dengan lelaki yang tidak direstui keluarga, seorang gadis dibunuh dengan menggunakan arus elektrik.

Polis berkata semalam, anggota keluarga Saima Bibi, 17, memutuskan untuk membunuhnya dalam satu mesyuarat majlis desa kerana memalukan keluarga.

"Terdapat tanda-tanda penderaan dan melecur pada leher, belakang dan tangan yang mungkin disebabkan penggunaan arus elektrik," kata Zahoor Rabbani, jurucakap polis di Bahawalpur, timur Pakistan, tempat kejadian itu berlaku.


Perdana Menteri, Yusuf Raza Gilani memandang serius kejadian itu dan mengarahkan polis mengemukakan laporan segera, menurut kenyataan pejabatnya.

Kematian Saima dipercayai akibat pembunuhan kerana menjaga maruah.

Ia sering berlaku di kawasan luar bandar di mana berkahwin tanpa kebenaran anggota keluarga lelaki atau melakukan persetubuhan sebelum berkahwin dilihat sebagai pencemaran serius terhadap maruah keluarga atau suku kaum.

 Doktor di sebuah hospital tempatan berkata, punca kematian Saima masih belum dapat dipastikan.

Saima dikatakan jatuh cinta dengan jirannya, Dilawar dan melarikan diri ke Karachi, bandar terbesar di Pakistan baru-baru ini.

 Anggota keluarganya memujuk dia pulang dan berjanji untuk membenarkan dia berkahwin dengan lelaki itu.

"Bapa dan ibu saudara serta anggota keluarga lain kemudian enggan memenuhi hajatnya kerana mendakwa lelaki itu daripada kasta rendah.

"Beberapa bapa saudaranya dan beberapa orang yang berpengaruh lain membunuhnya apabila dia enggan menuruti kehendak mereka," kata Zahoor.

Polis menyerbu kampung Saima selepas menerima maklumat daripada seorang penduduk kampung yang berkata, anggota keluarga Saima memberitahu orang ramai gadis itu membunuh diri.

Menurut Zahoor, pihaknya menangkap bapa Saima, Abdul Majeed dan seorang bapa saudaranya. - Reuters

Apa sudah jadi? Guru sanggup culik anak murid kerana saham

Posted: 23 Jan 2011 06:35 PM PST

Gara-gara kerugian dalam saham seorang persendirian
sanggup menculik anak muridnya untuk mendapatkan
wang tebusan...saya petik dari kosmo online

DHAKA - Seorang guru persendirian ditahan kerana menculik seorang budak perempuan sebelum menuntut tebusan bagi mengatasi kerugian yang dialaminya ekoran kejatuhan indeks Bursa Saham Dhaka di Bangladesh baru-baru ini, kata polis semalam. 

Menurut seorang pegawai polis, Sukanta Chakrabarty, anggota-anggpta perisikan polis menemui budak berusia lapan tahun itu dan menahan guru tersebut, Abdul Majid kelmarin di Pulau Kutubia, 100 kilometer ke selatan bandar pelabuhan Chittagong.

"Abdul Majid menculik muridnya sebagai cubaan untuk mengembalikan kerugian yang dialaminya dalam bursa saham. Dia kerugian sebanyak AS$7,145 (RM21,863) dalam perniagaan saham dan menuntut jumlah yang sama daripada keluarga mangsa," tambahnya. 

Bursa Saham Dhaka mengalami kejatuhan teruk sejak awal Disember 2010. 

Ia telah kerugian sebanyak 30 peratus sejak mencatat rekod tertinggi dengan 8,918.51 mata pada 5 Disember lalu. 

Bangladesh mempunyai lebih 3.3 juta peniaga saham dengan 80 peratus daripadanya merupakan pelabur kecil dan pelabur baru. - AFP

Ibu ini sanggup melakukan hubungan seks dengan beberapa rakan anaknya

Posted: 23 Jan 2011 05:25 PM PST

Akibat memikirkan nafsu semata-mata dah tak kira samada
mereka itu budak dan rakan anak...akhirnya diri
terpenjara..Inilah nasib malang seorang ibu......
saya petik dari kosmo online

CHICAGO RIDGE, Amerika Syarikat (AS) - Seorang ibu, Cathleen Miller, 40, dihukum penjara selama 10 tahun kerana kesalahan melakukan seks dengan beberapa remaja lelaki yang merupakan rakan anak perempuannya, lapor beberapa akhbar kelmarin.

Menurut seorang peguam bela, Robert Olson, Miller mengaku bersalah atas kesalahan penyalahgunaan seks dan serangan seks semasa sesi perbicaraan di sini.

Seorang pihak pendakwa, Andy Conklin berkata, wanita itu menerima hukuman penjara 10 tahun kerana kesalahan merogol dan penyalahgunaan seks.

Menurut pendakwa raya, dia mencabul tiga budak lelaki.

Budak lelaki yang terlibat berusia di antara 14 dan 15 tahun.

Pihak pendakwa raya menyatakan dia menawarkan arak dan dadah untuk melakukan seks dengan dua orang mangsanya pada Februari dan Jun tahun lepas di rumahnya.

Skandal seks itu terdedah apabila salah seorang mangsa lelaki menghantar mesej di laman sosial Facebook kepada anak perempuan sulung Miller bagi meminta maaf kerana perbuatan itu.

Keluarga mangsa itu yang terlihat mesej itu kemudian memberitahu pihak polis.

Miller yang bekerja sebagai seorang setiausaha menyatakan budak lelaki itu yang membawa arak dan dadah ke rumahnya. - Agensi


Kebesaran Allah : Ayat Al-Quran tidak dimakan anai-anai

Posted: 23 Jan 2011 04:40 PM PST

Di dalam rumah seorang muslim bernama En. Md. Farooq, penduduk Tappachabutra, Hyderabad, anai-anai telah memakan sebuah AL-QURAN yang berusia 100 tahun….keseluruhan kulit naskah Al Qur'an dan kotak yang melindungi AL Quran tersebut telah rosak atau hampir musnah kerana dimakan oleh anai-anai, termasuklah termasuklah terjemahan Al-Quran tersebut ke dalam bahasa urdu….. Apa yang menakjubkan ialah anai-anai tersebut lansung tidak menyentuh huruf-huruf asal Al-Quran yang bertulis dalam bahasa Arab...Subhanallah




AKU , BEN ASHAARI dan ELEE MARDIANA

Posted: 23 Jan 2011 04:19 PM PST

Satu usaha murni telah di jalankan oleh ELEE MARDIANA untuk membantu mereka yang memerlukan bantuan.Dan usaha ini juga telah disambut oleh BEN ASHAARI untuk kita sama-sama membuat satu entri khas mengenai usaha murni ini.ELEE MARDIANA sanggup memberi royalti jualan buku untuk disumbangkan kepada mereka ini : 


Untuk kita mengetahui kisah mereka dan usaha murni ini sila klik ELEE MARDIANA
dan  kerjasama kita diperlukan dalam menjayakan kempen sumbangan ini.Cuma buat satu khas.
untuk keterangan lanjut sila klik BEN ASHAARI

Sanggup buat apa saja untuk dapatkan signal

Posted: 23 Jan 2011 10:01 AM PST

bt28954e7wfccy3h6t34
Sanggup melakukan apa saja demi untuk mendapatkan signal….nyawa
soal no 2 yang penting dapat berhubung….

[Peristiwa hebat]Kucing ini cuba bangunkan kawannya yang dah mati

Posted: 23 Jan 2011 09:30 AM PST

Cuba lihat gambar dan video dibawah...
nilaikan sendiri betapa binatang pun tahu erti sebuah
persahabatan dan kehilangan sahabat...






[Gila] Lelaki ini sanggup makan kemaluan yang dipotongnya

Posted: 23 Jan 2011 08:35 AM PST

Semuanya bermula dari seorang yang bernama Armin Meiwes, seorang German yang menderita kelainan. Dia adalah seorang Biseksual yang memasang sebuah iklan di internet mencari seorang biseksual lain yang bersedia untuk dimakan olehnya. Tulisannya adalah sebagai berikut: "looking for a well-built 18 to 30-year-old to be slaughtered and then consumed".



Setelah banyak balasan yang tidak serius, akhirnya Bernd Brandes menghubungi Meiwes. Mereka kemudian bertemu di villa kecil di Roteburg, pada Krismas25 Disember 2001. Apa yang terjadi adalah, Meiwes memotong penis Brandes dan keduanya berusaha untuk memakannya.  Brandes memaksa Meiwes agar Meiwes menggigit putus penisnya, namun hal itu tidak berhasil, maka Dia pun menggunakan pisau. Mereka memasak penis tersebut sebelum memakannya. Kemudian Barnes dibunuh dan bahagian-bahagian tubuhnya disimpan dalam rumahnya sebagai simpan makanan selama 10 bulan. Semua proses itu di rakam dalam video peribadi.

Meiwes akhirnya ditangkap dan dijatuhi hukuman 8 setengah tahun di penjara. Meiwes percaya bahawa ada sekitar 800 karnibal di German.
FilEm mengenai kejadiaan ini ada dibuat namun di banned di German, judulnya adalah "Cannibal"

Pasangan tertangkap tidur di tandas

Posted: 23 Jan 2011 07:37 AM PST

image

Ngantuk punya pasal tidur kat mana pun tak kisah…macam pasangan diatas
dan brother kat bawah ini……

image

tengok cara dia tidur…sampai melorot kebawah….pasal ngantuk aja….

Pernah tak jumpa scooter macamni kat Malaysia

Posted: 23 Jan 2011 06:00 AM PST

image

image

Pernah tak jumpa scooter macam ni kat negara kita Malaysia….
kreatif dan jauh daripada pemikiran kita…hebat orang yang mampu
berbuat begini…

Wanita ini buat iklan cari orang yang boleh membunuhnya

Posted: 23 Jan 2011 05:30 AM PST

Sharon Lopatka adalah seorang pengusaha internet di Maryland USA, yang dibunuh oleh Robert Frederick Glass. Mula-mula, Sharon memasang iklan seks di web peribadinya Dia mencari dan meminta seorang sukarelawan yang bersedia untuk menyiksa dan membunuhnya sebagai sebuah pemuas nafsu seksual. Akhirnya dia menemukan Robert Glass. Mereka saling bertukar email dan setuju untuk bertemu di North Carolina. Glass menyiksanya selama beberapa hari sebelum akhirnya mencekiknya dengan sehelai benang nilon. Glass kemudian dituduh sebagai pembunuhan sukarela.

Stesen minyak tertua didunia bentuknya seperti teko

Posted: 23 Jan 2011 04:00 AM PST

Stesen minyak ini adalah stesen minyak yang terunik dan sekaligus tertua di dunia. Bentuk nya berbentuk teko yang pasti menarik sekali perhatian. Letaknya di Zillah, Wahington dan masih berfungsi sampai beberapa tahun yang lalu. kemudian stesen ini di tutup dan hanya merupakan sebuah monumen yang perlu di lindungi. Bentuknya seperti teko kita di rumah y. Teko ni mengingatkan kita pagi-pagi sebelum pergi  kerja dari rumah mesti kita minum air dulu.




Cara Suku Masai ambil darah daripada lembu untuk dicampur dengan susu

Posted: 23 Jan 2011 03:45 AM PST

Suku Masai menyukai sekali makanan ini, dan seringkali dibuat dengan cara dicampur susu, darah lembu dipercaya memperkuat manusia di kalangan suku Masai. Darah ini diambil dengan cara melubangi pembuluh darah utama sapi dengan panah, dan setelah darah cukup, lubang tadi ditutup, sehingga sapi tadi sembuh. Cara ini boleh diulang sebulan sekali tanpa menyebabkan lembu tadi terbunuh.

Darah beku dipisahkan, dan darah cair dicampur dengan susu dan diminum mentah. Di beberapa suku lain, darah ini dicampur dengan susu asam dan dimasak sampai kental, menyerupai scrambled egg.

Hebat orang ini mampu menyelam sedalam 202 m tanpa alat bantuan pernafasan

Posted: 23 Jan 2011 02:25 AM PST

Hebat orang satu ini, dia mampu menyelam ke dasar lautan tanpa menggunakan alat bantuan pernafasan.. mungkin dia memiliki kelebihan yang luar biasa..Julukan Manusia Ikan layak diberikan kepada Guillaume Nery seorang penyelam yang menyelam tanpa menggunakan alat bantuan pernafasan..

Di bulan Julai lalu Guillaume Nery telah memecahkan rekod dunia menyelam tanpa alat bantuan pernafasan hingga kedalaman 200 meter lebih.. Aksinya ini dilakukan di Dean Blue Hole sebuah lubang bawah laut terbesar di dunia yang terletak di barat, Bahama.

Rekor dunia menyelam tanpa alat bantuan pernapasan dipecahkan pertama kali di tahun 2002 dipelabuhan Villefranche-sur-Mer, di Alpes Maritimes, Perancis.Saat itu Nery menyelam hingga kedalaman 87 meter.
Kemudian pada tahun 2004 di Saint Leu, La Reunion, Nery mampu menyelam hingga kedalaman 96 meter.Pada 6 September 2006 dia berhasil mencapai kedalaman 109 meter.
Namun di bulan November 2007 rekornya dikalahkan oleh Herbert Nitsch yang mampu menyelam hingga kedalaman 112 meter.Pada3 Julai 2008,
Nery berhasil memadamkan rekod Herbert Nitsch kerana dia mampu menyelam hingga kedalaman 113 meter.
Pada bulan Julai  tahun 2010 ini, Nery mampu menyelam hingga 202 meter tanpa menggunakan alat bantuan pernafasan.Suatu rekod dunia yang spektakuler yang belum boleh dilakukan oleh orang lain.




Kerja bodoh

Posted: 23 Jan 2011 01:30 AM PST

Bila kita diberikan akal gunakanlah dengan
bijak....jangan buat kerja tak senonoh....






LETAK MAKLUMAT IKLAN

Ayam sabung bunuh tuannya sendiri kerana geram

Posted: 23 Jan 2011 12:45 AM PST

image

Seekor ayam sabung 'membalas dendam' pada tuannya kerana sering memaksa dia bertarung di arena sabung ayam. Tuan pun tewas di kaki si ayam.
Dilaporkan dari laman Daily Mail, 21 Januari 2011, ayam sabung tersebut menyerang tuannya, Singrai Soren, dengan cara melibaskan pisau yang terpasang di kaki. Kejadian ini berlangsung ketika ayam dipaksa bertarung di arena. Si ayam pun berontak sehingga silet itu mengenai leher Soren. Soren pun terkapar bersimbah darah.

Salah seorang teman Soren bernama Dasai mengatakan ayam  'pelaku pembunuhan' itu selama ini  selalu cuba lari dari arena sabung ayam. "Tapi Soren terus memaksa ayamnya bertarung," kata dia.
Dasai mengsyaki kerana itulah yang kemudian membuat ayam itu menyerang Soren.
Normalnya, kata Dasai, ayam petarung diberi waktu istirehat, setidaknya satu jam, sebelum bertarung lagi dengan lawan lain.

"Tapi Soren ingin ayamnya kembali lagi ke ring dalam beberapa minit dari laga pertama. Ayam itu sepertinya kesal."
Setelah kejadian, kes ini dilaporkan ke polis. Polis India pun mengejar ayam tersebut untuk dimatikan. Namun, mereka tak terlalu yakin boleh menemukannya.
Polis setempat kemudian mengingatkan warga agar waspada pada ayam 'pembunuh' yang berbulu hitam dan merah itu.

Sejumlah warga di Desa Mohanpur, Bengal Barat, selama ini memang dikenal sangat menyukai judi sabung ayam. Untuk menaikkan adrenalin, mereka memasang pisau silet  di kaki ayam . Ayam-ayam pun dipaksa bertarung dengan senjata tambahan itu.

Inilah penari yang mati kerana selendang

Posted: 22 Jan 2011 11:45 PM PST

Isadora Duncan merupakan seorang penari yang lahir di San Fransisco. Dia memulakan kariernya sebagai penari di Paris dan membuka tiga sekolah tari. Namanya pun diukir di pintu masuk Théâtre des Champs-Élysées.

Isadora Duncan mati ketika scarf (Syal atau selendang) nya tersangkut di tayar kereta yang ditumpanginya, dan mencekiknya sehingga dia mati seketika. The New York Times menulis tentang kematiannya sebagai berikut:

"The automobile was going at full speed when the scarf of h2 silk began winding around the wheel and with terrific force dragged Miss Duncan, around whom it was securely wrapped, bodily over the side of the car, precipitating her with violence against the cobblestone street. She was dragged for several yards before the chauffeur halted, attracted by her cries in the street. Medical aid was summoned, but it was stated that she had been strangled and killed instantly."

Apek tertangkap gambar cuba tayang dirinya yang hanya pakai seluar dalam

Posted: 22 Jan 2011 10:00 PM PST




sumber gambar dan berita : singaporeseen.stomp.com.sg

STOMPer No Eye See spotted this old man, who was wearing only his underwear, exposing himself to the public by deliberately standing near his window.

Said the STOMPer:

"I saw this ah pek wearing only his underwear standing near his window, doing some cleaning and fitting the curtain.

"First, it's totally unglamorous and it was in the full viewing of the public, as his window was wide open. 

"It was also dangerous as he might fall out the window from his sixth storey apartment.

"Ah pek, at least wear a pair of shorts and keep the window shut before doing what you're doing."