Adsense

Khamis, 18 November 2010

Zon Artis

Zon Artis


Wow! Fauzi & Lisda Beli Rumah Harga Setengah Juta Ringgit

Posted: 18 Nov 2010 11:16 PM PST

GAMBAR RUMAH FAUZI NAWAWI DAN LISDAWATI

Tabik spring kami kat Fauzi Nawawi dan Lisdawati sebab walaupun rumah tangga mereka dilanda dengan pelbagai gosip serta kontroversi yang boleh dikatakan agak melampau, mereka masih mampu bertahan dan yang terbaru, mereka dikhabarkan telah membeli sebuah rumah yang berharga lebih dari setengah juta ringgit. Fuh! Setengah juta tu beb.

Menurut Fauzi, rumah yang dibeli itu adalah hasil daripada titik peluhnya bersama Lisdawati dalam bidang lakonan dan mereka gembira kerana akhirnya dapat memiliki rumah tersebut.

Kami tumpang gembira dan tahniah kami ucapkan kat Fauzi dan Lisdawati kerana telah memiliki sebuah rumah yang boleh dikatakan agak mewah itu. Moga anda semakin bahagia dengan rumah baru.

Sebelum terlupa, Fauzi dan Lisdawati juga dikhabarkan bakal menjadi duta produk Vianco Natura dalam masa terdekat nanti. Alhamdulillah, makin murah rezeki mereka suami isteri.

PSSTT: Jom terjah BLOG SENGAL GILER NI

Related Posts with Thumbnails
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Idola Kecil TV9 Kini Sudah Masuk Musim Ke-3

Posted: 18 Nov 2010 06:04 PM PST

IDOLA KECIL TV9

Setelah mendapat sambutan yang amat mengagumkan sepanjang dua musim berturut-turut, kini Idola Kecil kembali lagi di TV9 untuk musim ketiga. Pastinya lebih keseronokan dan cabaran yang menghiburkan. Usia muda juga bukanlah penghalang bagi mereka untuk menempa nama dalam industri seni Malaysia dan pihak TV9 percaya bahawa program realiti kanak-kanak No 1 Malaysia ini sudah pun mempunyai pengaruh tinggi dalam industri muzik tanahair dan ia akan terus melahirkan generasi penghibur yang berkualiti suatu hari nanti.

Setelah menjalani ujibakat di serata Malaysia, 10 peserta berbakat besar telah dipilih untuk berentap di atas pentas Idola Kecil musim ketiga (IK3) yang bersiaran di kaca televisyen pada setiap hari Sabtu, jam 9 malam dan ianya sudahpun bermula pada 6 November lalu. Para peserta bukan sahaja dipilih berdasarkan bakat nyanyian mereka yang hebat, malah kehandalan dan kemahiran mereka dalam bidang tarian dan juga lakonan.

Menurut Pengurus Besar TV9, Cik Sherina Nordin, beliau amat kagum dengan bakat serta kebolehan adik-adik kecil yang datang ke sesi uji bakat yang telah diadakan pada Julai dan Ogos yang lalu. Proses pemilihan Idola Kecil pada musim ini juga dikatakan lebih sukar dan daripada hampir 1000 peserta yang datang ke sesi uji bakat, akhirnya 10 peserta yang terbaik dipilih berdasarkan kebolehan seni mereka tanpa mengambil kira usia mahupun jantina. Untuk musim ke-3 ini, ada seorang peserta dari Sabah dan seorang dari Sarawak.

Tambah beliau lagi, pada tahun lalu, Idola Kecil 2 berjaya menggegarkan dunia seni hiburan dan mendapat sambutan di luar jangkaan di mana jumlah penontonnya berjaya mencecah 2.3 juta pada konsert akhir Idola Kecil 2 sementara 1.2 juta bagi episod mingguan. Kesinambungan daripada itu, pada musim ini, pihak Idola Kecil berusaha untuk memberikan yang terbaik dengan meningkatkan lagi kandungan program supaya penonton terutamanya adik-adik di rumah lebih terhibur setiap hari, sepanjang minggu. Pada masa yang sama, Klip Mini Idola Kecil 3 dan juga Klip Ekstra Idola Kecil 3 juga dihasilkan supaya penonton dapat melihat dengan lebih dekat lagi setiap cabaran yang dilalui oleh kesepuluh peserta ini dalam menggapai cita-cita mereka.

Berikut adalah barisan peserta Idola Kecil Musim Ketiga:

IDOLA KECIL TV9

1. Nurhamilya Adiba Bt. Hamzaidi (Adiba)
Umur: 10 tahun
Asal: Perlis

2. Muhammad Afif B. Abdul Halim (Afif)
Umur: 10 tahun
Asal: Kuala Lumpur

3. Farra Noradzlina Bt. Safwan (Farra)
Umur: 10 tahun
Asal: Kedah

4. Nor Harris Alif B. Nor Rashidi (Harris)
Umur: 11 tahun
Asal: Pulau Pinang

5. Angelica Paujin (Angel)
Umur: 11 tahun
Asal: Sabah

6. Abdul Hadi B. Abdul Mazlan (Hadi)
Umur: 11 tahun
Asal: Kuala Lumpur

7. Nor Balqis Bt. Ahmad Tajudin (Balqis)
Umur: 11 tahun
Asal: Terengganu

8. Nadeera Allysha Bt. Aminudin (Deera)
Umur: 11 tahun
Asal: Johor

9. Shazlin Bt. Salamat (Shazlin)
Umur: 12 tahun
Asal: Sarawak

10. Puteri Aszfaryna Khareeza (Puteri)
Umur: 12 tahun
Asal: Kuala Lumpur

Kebanyakan peserta cilik ini sudah pun mempunyai pengalaman dalam membuat persembahan dan ada juga yang pernah berganding dengan penyanyi-penyanyi popular Malaysia. Farra Noradzlina, yang baru sahaja berumur 10 tahun, pernah berkongsi pentas bersama dengan ratu rock Malaysia, Ella. Begitu juga dengan Puteri Aszfaryna Khareeza yang pernah berduet dengan penyanyi popular era 70an hingga 90an iaitu Salamiah Hassan.

Bagi Nor Harris Alif pula, beliau pernah membuat persembahan di Hard Rock Café, Pulau Pinang, bersama kumpulan muziknya sendiri. Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa mereka semua mempunyai bakat luar biasa yang akan terus digilap dan sekaligus memperkukuhkan posisi program ini sebagai sebuah platform pencarian bakat utama di Malaysia. Malah ia menjadi satu landasan terbaik dalam pencarian bakat cilik di Malaysia.

Klip Mini Idola Kecil 3 akan bersiaran setiap Isnin hingga Khamis selama 3 minit pada 7.00 petang manakala Klip Ekstra Idola Kecil 3 pula akan bersiaran selama setengah jam pada setiap hari Jumaat jam 9 malam. Klip Ekstra Idola Kecil akan dikendalikan oleh DJ HotFM, Ikhwan yang akan membawa penonton di sebalik tabir aktiviti-aktiviti peserta di luar kelas.

IDOLA KECIL TV9

Sementara itu, Alif Satar terus dikekalkan sebagai hos pada musim ini setelah berjaya menambat hati jutaan penonton setia Idola Kecil musim lalu. Kemesraan, keramahan dan kebijaksanaan Alif dalam menangani situasi kerenah peserta Idola Kecil 2 amat terserlah dan memuaskan semua pihak.

IDOLA KECIL TV9
Dari kiri: Atilia, cikgu Alfa dan cikgu Delly. Hadapan: cikgu Affizal

Atilia atau nama sebenarnya Raja Putri Atilia binti Raja Haron turut dikekalkan sebagai juri tetap berdasarkan kepada pengalamannya yang pandai berkomunikasi dengan adik-adik ketika di atas pentas. Beliau juga menunjukkan sikap profesional di mana setiap teguran dan pendapat beliau amat bernas serta saksama. Setiap minggu Atilia akan berpasangan dengan seorang juri tempatan dalam menilai prestasi kesepuluh peserta Idola Kecil 3 ini.

Seperti biasa, rutin harian Idola Kecil tidak lengkap tanpa kelas-kelas vokal, tarian dan persembahan. Musim ini, tiga tenaga pengajar berpengalaman dibawa kembali untuk memberi "sentuhan emas" mereka dalam membentuk penghibur yang versatil. Mereka adalah Cikgu Alfa Booty (komposer), Cikgu Delly (vokal) dan Cikgu Affizal (tarian) yang sudah pun menurunkan ilmu tidak ternilai mereka pada musim-musim sebelum ini.

Untuk mendapat maklumat terperinci berkaitan Idola Kecil 3 serta aktiviti-aktviti menghiburkan yang terdapat di dalam Idola Kecil 3 ini, jangan lupa untuk melayari laman web rasmi www.tv9.com.my/idolakecil3. Anda juga berpeluang untuk memenangi hadiah menarik menerusi HotFM yang juga merupakan radio rasmi bagi Idola Kecil 3.

Idola Kecil 3 kali ini mencetus fenomena baru di kalangan penonton cilik TV9. Jangan lupa untuk menonton Idola Kecil 3 bersama keluarga tersayang pada setiap hari Sabtu, jam 9 malam, mulai 6 November, hanya di TV9, saluran Di Hatiku!

IDOLA KECIL TV9

Selamat menonton!

Related Posts with Thumbnails
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.