Adsense

Khamis, 18 November 2010

borak kosong

borak kosong


[Pelik] Kelab bola cari pemain bola berdasarkan bentu kemaluannya

Posted: 18 Nov 2010 09:00 PM PST

Umumnya orang akan mengatakan kalau syarat mutlak yang diperhatikan dalam memilih pemain bola adalah posture tubuh yang tinggi, bentuk kaki, bentuk tubuh yang kuat dan lainnya, tapi belum pernah kita mendengar salah satu kriteria penting dalam pemilihan calon pemain bola profesional berdasarkan bentuk kemalunnya (Mr P) nya, tapi itulah yang terjadi di China, di salah satu kelab sepak bola terkenal dinegara tersebut memasukan kriteria unik tersebut dalam syarat utama.



Tianjin Football Club salah satu yang menerapkan syarat ukuran dan bentuk penis pemain dalam memilih pemain. Mereka percaya faktor ini sangat dominan pengaruhnya pada perjalanan karier para pemain sepak bola top dunia. Seperti dikutip dari BBS Forum Cina Professor Sun Zixue dari Oriental Medicine Hospital Integrative Medicine Reproductive Center's Daerah Henan mengungkapkan alasan itu masuk akal kerana alasan fisiologis dan hormon. Seperti diketahui hormon utama lelaki adalah testosteron, 95% dari yang disekresikan oleh sel-sel di testis dan 5% disekresikan oleh kelenjar adrenal.

Sebahagian besar anak laki-laki dengan organ produksi pendek tapi tebal dan scrotums tegang memiliki tingkat normal hormon laki-laki. Selain itu, testosteron tidak hanya sebuah elemen dalam ghairah seksual lelaki, juga memungkinkan laki-laki untuk memiliki tulang yang lebih tebal, otot-otot, membantu tubuh menghilangkan kelebihan lemak, bahkan cepat pulih secara fizik, dengan yang terpenting adalah testosteron yang menyediakan tubuh atlet lebih aktif dalam pertandingan. Kerana bolasepak adalah salah satu diatur, pertandingan beradab, semakin kuat dan agresif, semakin besar peluang untuk mencapai kemenangan.

Kajian moden telah menunjukkan bahwa atlet dengan kadar testosteron tinggi memiliki kemampuan atlet yang relatif lebih kuat. Agak ini yang membuat ramai pemain bolasepak mempunyai skandal dengan perempuan lain seperti Waune Rooney.-ruang hati.com

[Ngeri] Ada pasr jual daging anjing ,kelawar secara terbuka

Posted: 18 Nov 2010 08:47 PM PST

Kelawar? Itu memang keunikan Pasar Tomohon di Menado Indonesia. Yang dijual di sana adalah daging haiwan yang, di sebahagian besar masyarakat di negeri ini, tidak biasa didapati di pasar-pasar lain. Kelawar, di sana disebut paniki. Di Pasar Tomohon juga dijual daging ular sawa, anjing (biasa disebut RW), babi dan ada juga kera.

Ngeri? Sebetulnya, ada dua pasar yang tiap hari menjual daging haiwan -haiwan ini  di Sulut. Pasar Beriman Tomohon dan Pasar Langowan. Namun, yang sering dikunjungi pelancong memang Pasar Beriman Tomohon.

Di sana, daging binatang-binatang tersebut biasa disajikan sebagai menu utama. Misalnya, perayaan ulang tahun, pernikahan, atau syukuran rumah baru.

Memasaknya? Paniki, tikus, dan ular sawa biasa dimasak dengan santan. Sedangkan RW umumnya dimasak pedas. ''Biasanya, seekor anjing membutuhkan satu liter rica (cili merah). Rasanya akan tambah sedap jika disiram satu sloki cap tikus,'' tutur Artur Rotinsulu, warga Tomohon yang mengaku menyiapkanmenu-menu ekstream ini. Cap tikus yang dia sebut itu adalah minuman keras khas Manado yang terbuat dari aren.

Khusus daging babi, banyak pilihan cara memasak. Misalnya, dibakar (satey ragey), dimasak di bambu (tinorangsak, pangi), atau dimasak loba (dengan kecap manis dan gula aren). Bahkan, seekor babi kadang dipanggang sekaligus (babi panggang) dengan ditaburi mentega dan perutnya diisi sayuran.
Daging kelelawar, tikus, RW, dan ular sawa harus dibakar dulu sebelum dimasak. Membakarnya juga sampai hitam untuk memastikan daging benar-benar masak. Setelah itu, baru daging tersebut dipotong-potong untuk dimasak. "Kalau daging kelelawar harus direbus lagi sekitar dua jam," terang Vera Ruus, salah seorang tukang masak asal Kelurahan Kakaskasen.

Restoran-restoran yang menyajikan menu ekstream tersebut berada di sepanjang jalan Manado-Tomohon. .
Ada juga pelancong yang datang ke sini semata-mata untuk memakan makanan yang ekstream ini.




[Video] lelaki belasah store manager yang sedang hamil

Posted: 18 Nov 2010 07:35 PM PST

Video ini menunjukkan seorang lelaki membelasah manager store sebuah restoran
makanan segera.Dikatakan wanita ini sedang mengandung...bila dilihat adakah
lelaki berani hanya kerana dia seorang wanita?






Jual bingkai iPhone 4 warna putih dapat RM 405,599

Posted: 18 Nov 2010 06:40 PM PST

Seorang pelajar lelaki berusia 17 tahun, Fei Lam berjaya memperoleh sebanyak AS$130,000 (RM405,599) dengan hanya menjual bingkai telefon pintar iPhone 4 berwarna putih yang dibelinya daripada pembekal di China.

Sejak Apple mengumumkan ia akan memperkenalkan iPhone 4 berwarna putih, bingkai  itu kini menjadi rebutan di seluruh dunia. Ramai pengguna mahu membeli bingkai itu bagi menukar telefon iPhone 4 yang berwarna hitam kepada yang berwarna putih.

Remaja dari New York itu menjual bingkai telefon tersebut pada harga AS$279 (RM870) sebuah di laman webnya, whiteiphonefournow.com. Lam yang fasih berbahasa Cina dikatakan berjaya berhubung dengan pembekal Apple di China, Foxconn, untuk mendapatkan bingkai itu.

Melalui rakan-rakannya di China, Lam membeli bingkai iPhone berwarna putih itu secara terus dari kilang sebelum menjualnya kepada pengguna iPhone yang mahu menaik taraf telefon masing-masing.

Dengan itu dia dapat menggunakan wang yang diperolehi untuk membiayai yuran sekolahnya.Publisiti daripada beberapa laman web teknologi terkenal seperti TechCrunch dan CNET membuatkan jualannya meningkat mendadak.

Namun, Lam berkata, seorang penyiasat persendirian telah menghubunginya bagi meminta dia tidak menjual bingkai telefon pintar itu.Dia percaya, penyiasat itu bekerja untuk syarikat Apple yang akan mengeluarkan iPhone 4 berwarna putih.-kosmo online

Pada bulan lalu, pengeluar iPhone 4, Apple Inc. mengumumkan ia sekali lagi akan menangguhkan pengeluaran iPhone 4 berwarna putih sehingga tahun depan.

Sehingga kini, Apple tidak pernah menyatakan punca sebenar kenapa iPhone 4 berwarna putih begitu sukar untuk dihasilkan.

Budak AIDS dakwa bapanya pemain gitar kumpulan MAY

Posted: 18 Nov 2010 05:58 PM PST

Timbul kemusykilan kerana dakwaan budak itu bahawa bapanya sudah meninggal dunia
tetapi Yus pemain gitar kumpulan MAY itu masih hidup.Nama bapa yang disebut juga tidak sama dengan
nama sebenar Yus....untuk bacaan selanjutnya
saya petik dari myMetro

TELUK INTAN: Seorang kanak-kanak perempuan yatim piatu berusia sembilan tahun dan menghidap Aids mencetuskan misteri apabila mendakwa dia anak pemain gitar kumpulan rock May, sedangkan pemuzik itu masih hidup dan langsung tidak mengenalinya.


Kanak-kanak itu yang mahu dikenali sebagai S mendakwa, ayah, ibu serta adiknya yang berusia empat tahun semuanya meninggal dunia akibat Aids dan dia dijangkiti penyakit berbahaya itu daripada ibu dan bapanya.

"Ayah saya seorang pemain gitar, dia meninggal dunia lima tahun lalu kerana Aids. Ibu juga meninggal dunia kerana penyakit sama pada Jun lalu manakala adik meninggal dunia tahun lalu," katanya.

Ketika ditanya lebih lanjut siapa ayahnya, S mengeluarkan poster kumpulan May dan menunjukkan gambar pemain gitar bass, Yus sebagai ayahnya.

Bagaimanapun, S memberitahu nama ayahnya adalah Md Nor sedangkan nama sebenar Yus adalah Mohd Mokhtar Mohd Madin, 48.

Ibu saudara S yang enggan identitinya didedahkan mengiakan dakwaan murid darjah tiga itu bahawa Yus ayah kanak-kanak itu.

Menurutnya, S kini terpaksa bergantung hidup dan mengharap belas kasihnya dan besar kemungkinan hanya menanti detik ajal seperti dilalui ahli keluarganya lain.

Katanya, dia bersimpati terhadap nasib dilalui anak saudaranya itu dan menjaganya selepas adik perempuannya meninggal dunia pada Jun lalu.

"Adik saya sebelum ini berkahwin dengan artis kumpulan rock terkenal berkenaan sebelum dikurniakan dua cahaya mata berusia empat dan sembilan tahun.

"Namun segalanya penuh misteri apabila suami adik saya itu yang berusia 38 tahun mati mendadak kira-kira lima tahun lalu tanpa diketahui punca kematiannya, manakala anak lelaki mereka yang berusia empat tahun menghembuskan nafas terakhir tahun lalu sebelum adik perempuan saya itu mati mengejut pada Jun lalu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini.

Wanita itu mendakwa, arwah adiknya tidak pernah mendedahkan penyakit dialami dan dia hanya mengetahui punca kematian itu selepas dimaklumkan pihak hospital.

"Adik saya tidak pernah berterus-terang dan memberitahu menghidap Aids sehingga dia menghembuskan nafas terakhir. Mungkin dia malu atau mahu menjaga nama baik keluarga.

"Kini, saya perlu membawa anak saudara saya (S) ke hospital untuk menjalani pemeriksaan darah dan mengambil ubat bagi merawat penyakitnya," katanya.

Katanya, biarpun mengalami demam dan batuk yang berterusan, S aktif dan lincah seperti kanak-kanak lain seusianya, malah memasang impian menjadi doktor haiwan apabila besar.

Menurutnya, pihak sekolah sudah mengetahui penyakit S dan mereka sudah maklum mengenai langkah yang perlu dilakukan sepanjang anak saudaranya itu berada di sekolah termasuk ketika makan dan menyertai aktiviti sukan.

Ketika ditemubual, S tidak putus-putus menahan batuk dan setiap kali batuk dia akan menutup mulutnya dengan tangan

[Penyakit aneh]Gadis boleh lumpuh jika ketawa

Posted: 18 Nov 2010 04:00 PM PST

Setiap kali Kay Underwood ketawa, otot-otot tubuhnya lumpuh seketika. Dalam keadaan itu, wanita 22 tahun ini akan sulit menggerakkan tubuhnya, walaupun matanya boleh melihat dan telinganya mendengar.

Mahasiswi arkitek ini didiagnosis menderita cataplexy. Kay pertama kali mendapat serangan lumpuh  ini ketika kuliah semester awal. Saat itu dia sedang di dapur bersama seorang teman. Ketika sedang ketawa lepas, dia tiba-tiba terjatuh ke lantai.

Tak hanya ketika ketawa, Kay juga boleh lumpuh ketika merasakan emosi berlebih seperti menangis, terlalu gembira, terkejut, malu, dan ketakutan. Bahkan, Kay boleh terjatuh ketika mendengar lelaki menyatakan cinta.

Dr Andrew Hall, konsultan anestesi, perawatan intensif, dan gangguan tidur di Leicester General Hospital,  tempat Kay menjalani  terapi mengatakan Kay juga boleh lumpuh ketika orgasme.

Dr Andrew mengatakan, dunia perubatan belum berhasil mengungkap penyebabpenyakit ini. Sejumlah pakar mengatakan adanya faktor genetik. Namun, ada pula yang berfikir bahawa itu terjadi akibat gangguan autoimun atau kerosakan otak . Belum ada ubat yang boleh menyembuhkannya.

Penyakit ini mungkin tidak mematikan, tapi cukup berbahaya ketika penderita terjatuh di lokasi yang tak aman. "Aku selalu berpikir, bahaya bisa menyerang kapan saja. Aku tak pernah tahu apa ada kaca di sekitarku," ujarnya yang sempat frustasi dengan kondisinya.

"Setiap sudut bisa mendatangkan bahaya untukku. Secangkir teh di tangan juga bisa berbahaya," Kay menambahkan. "Coba bayangkan ketika serangan itu muncul saat aku sedang bersepeda atau mengemudi.

Semunya kerana sesuap nasi

Posted: 18 Nov 2010 03:00 PM PST




Susah macammana pun pekerjaan perlu diteruskan..
hanya kerana mencari sesuap nasi.....
walaupun berat dan penat tetapi berbaloi kerana datangnya daripada
titik peluh sendiri.....


Gambar Victoria merajuk pasal David Beckham jeling perempuan lain

Posted: 18 Nov 2010 10:01 AM PST





Lagi fesyen terlebih canggih di Jepun

Posted: 18 Nov 2010 09:01 AM PST




dan ini pulak terlampau canggih..
betik pun tahu malu......


Darahnya telah menyelamatkan 2 juta nyawa bayi

Posted: 18 Nov 2010 08:30 AM PST

Sydney, Kematian bayi kerana penyakit rhesus darah sering terjadi kerana sulitnya mencari penderma darah. Salah satu yang memiliki darah pelik itu adalah James Harrison. Dia telah menyelamatkan nyawa jutaan bayi kerana darahnya yang istimewa.


James Harrison berasal dari Australia berusia 74 tahun, telah menjadi penderma darah selama 56 tahun. Darahnya yang tergolong jenis pelik telah menyelamatkam dua juta lebih nyawa bayi. Kerana kebaikannya, dia digelar 'manusia bertangan emas' atau 'manusia dalam dua juta orang'.

Harrison telah memberikan darah tiap beberapa minggu sekali sejak ia berusia 18 tahun, dan kini sudah 948 sumbangan darahnya.

Dia telah membantu banyak ibu melahirkan bayi yang sihat, termasuk juga menjadi penderma untuk bayi anaknya sendiri, Tracey. Kini bayi Tracey hidup sihat berkat darah datuknya.

Harrison memiliki antibodi dalam plasmanya, yang menghentikan kematian bayi akibat penyakit Rhesus,iaitu salah satu penyebab penyakit hemolitik pada bayi baru lahir dan merupakan suatu bentuk anemia yang parah. Darahnya telah mengarah pada pengembangan vaksin yang disebut Anti-D.

"Saya tidak akan pernah berhenti. Tidak akan pernah," kata Harrison yang berjanji pada dirinya sendiri untuk menjadi penderma sejak usianya 14 tahun, setelah dia menjalani pembedahan jantung yang memerlukan 13 liter darah.

Menurutnya, dia harus berada di hospital selama tiga bulan ketika menjalani pembedahan. Darah yang dia terima telah menyelamatkan hidupnya, dan sejak itu ia berjanji akan memberikan darahnya ketika ia berusia 18 tahun.

Ketika mendermakan darah barulah dia mengetahui bahawa darahnya adalah jenis yang pelik dan terdapat antibodi penyelamat di dalamnya.

Pada waktu itu, ribuan bayi di Australia meninggal tiap tahunnya kerana penyakit Rhesus. Bayi yang baru lahir lainnya menderita kerosakan otak permanen kerana keadaan tersebut.

Penyakit ini menciptakan ketidak sesuaian antara darah ibu dan bayinya yang belum lahir. Ini kerana salah satu dari mereka memiliki Rh-positif (memiliki antigen D) dan lainnya Rh-negatif (tidak memiliki antigen D).

Setelah jenis darahnya diketahui, Harrison menawarkan diri untuk menjalani beberapa ujian untuk membantu mengembangkan vaksin anti-D. Harrison memiliki Rh-negatif dan ia diberikan suntikan darah Rh-positif.

Harrison telah memberikan darahnya pada ratusan ribu perempuan. Dia juga memberikan darahnya pada bayi setelah mereka dilahirkan untuk menghentikan mengembangan penyakit. Dikatakan, dia telah menyelamatkan 2,2 juta bayi sampai saat ini.

Darah Harrison dianggap begitu istimewa. Hidupnya telah diinsuranskan untuk satu juta dolar Australia.

"Saya tidak takut. Saya senang membantu. Saya harus menandatangani setiap bentuk pendermaan dan pada dasarnya menandatangi kehidupan saya," kata Harrison.

Percaya tak umur model ini 12 tahun?

Posted: 18 Nov 2010 07:00 AM PST



Nama lengkap: Hoang Bao Tran Le (Lê Hoàng Bảo Trân)
Lahir : 1998
Tinggi badan : 1.72m

Dia seorang model muda yang cantik dan innocent face. dia menjadi juara dalam pertandingan Teen Model 2009 di Vietnam, waktu itu umurnya baru 11 tahun.Ketika ini dia berumur 12 tahun, kecantikannya benar-benar memukau bagi siapa saja yang melihatnya. 

Ular makan orang

Posted: 18 Nov 2010 06:20 AM PST

Ular ini di tangkap setelah dipercayai memakan orang kampung..
ular yang sukar bergerak kerana kekenyangan itu kemudiannya 
di hadang dengan kayu dan dibelah...
Didapati ada rangka manusia....






Kenapa boleh jadi macam ni?

Posted: 18 Nov 2010 05:20 AM PST

Cuba lihat kereta ini kenapa boleh jadi sampai macam ni..






sampai tembus....

Burung perlu disiksa sebelum di jadikan makanan

Posted: 18 Nov 2010 04:49 AM PST



Burung Ortolan, seekor burung yang menjadi santapan dalam menu ini. Burung ortolan adalah burung yang panjangnya enam inci dan beratnya sekitar 2gram. Warnanya hijau zaitun dan kuning, dengan sentuhan merah di sana sini dan sangat cantik.

Cara penyajiannya :
 Burung yang telah ditangkap, matanya dibutakan dengan ditusuk, kemudian di beri makan secara paksa dalam sangkar yang sempit sampai tidak dapat bergerak dan kerana di beri makanan secara paksa, badannya mengembang sampai dua atau empat kali ganda ukuran biasanya. Setelah dirasa cukup, burung ini akan ditenggelamkan dalam Armagnac (jenis minuman keras)

Setelah itu, burung ini disajikan dengan dibakar, dan dimasukkan kedalam mulut dalam keadaan kepala diluar. Kemudian menggigitnya, sehingga kepalanya terlepas dan  mengunyah tubuhnya kerana tulangnya sudah lembut.

Cara bunuh diri yang tak masuk akal?

Posted: 18 Nov 2010 03:00 AM PST

Wanita ini telah membunuh diri dengan cars
yang tak masuk akal dan tak terfikir oleh akal....



Kemalangan dan kejadian yang tak disangka

Posted: 18 Nov 2010 02:00 AM PST





Berhati-hatilah..bila melakukan sesuatu.....


Sampai terputus badan

Posted: 18 Nov 2010 01:50 AM PST

Beginilah nasib pemandu ini yang terputus badan akibat 
kemalangan...singguh menggerikan...
cuba lihat...





Cara penyajian makanan yang sadis

Posted: 18 Nov 2010 12:25 AM PST


FENG GAN JI (China/Tibet)

Ertinya secara literal adalah "Ayam kering angin", jadi ayamnya dikeringkan dengan angin!. Bahannya pertama Ayam segar (pastinya) , pisau yang luar biasa tajam dan juga orang yang berhati kejam dan tiada belas kesian.

Cara penyajiannya:
 Ayam dibelah perutnya hidup-hidup, diambil isi perutnya, dan diganti dengan berbagai macam bumbu masakan. Setelah itu perutnya dijahit lagi, dan digantung  sampai kering!Kadang-kadang ayam masih hidup walaupun perut telah dibuang.



HUO JIANG LU (China)


Bahan makanan utamanya adalah keledai.Caranya  keldai di ambil dagingnya dalam keadaan masih hidup dan bahkan masih berteriak kesakitan.

Belum lagi cara penyajiannya: makanan yang disebut Huo Jia Lu (Keledai Hidup) ini disiapkan dengan cara, si keledai diikat kakinya, dan badannya ditidurkan, kemudian si 'chef' memotong-motong badan si keledai dan memotong dagingnya pada ketikat si keledai berteriak kesakitan.dan satu lagi masakan iaitu: Jiao Lu Rou (arti : Daging Keledai). cara penyajiannya hampir sama, tapi kali ini si keledai siat kulitnya dan akhirnya disiram dengan air panas mendidih... sampai masak.

Fesyen terlebih canggih di Jepun

Posted: 17 Nov 2010 11:49 PM PST








Inilah yang dikatakan fesyen dunia serba canggih di Jepun dan
kemajuan...semua nya maju tak pernah mundur....
nak salah kan siapa?

Sayangkan suami,buat avatar daripada 4,000 blu-ray discs

Posted: 17 Nov 2010 09:18 PM PST

 Laura Hadlande seorang artis dari British telah membuat kejutan dengan membuat avatar untuk suaminya yang fanatik menonoton filem.Avatar itu dibuat daripada 4,000 keping Blu-Ray discs.Avatar itu dibuat di London Film Museum dan mengambil masa beberapa jam untuk menyiapkannya.