Nuffnang

Celebrity News

sumber :-

Celebrity News


Gossip Nama Anak Que Haidar Serupa Dengan Ratu Firaun

Posted: 27 Aug 2012 09:09 PM PDT

Setelah beberapa minggu ZoOM menyepikan diri daripada dunia blogging, dek kerana kesibukan mencari rezeki untuk bulan syawal ini. Dan kini kesempatan yang ada ZoOM ingin menyusun sepuluh Jari memohon kemaafan jika ZOoM pernah buat salah dan silap.

Hari ini ZOOM ingin berkongsi bagaimana seseorang artis bernama Que Haidar dan Isteri terpaksa menahan rasa marah dan geram kerana ada pihak yang mempersoalkan nama anak kesayangan mereka yakni Tengku Cleopatra Haidar.

Dan berikut jawapan seorang ayah bagi menempis segala tomahan yang kini bertaburan dialam maya diluar sana :

Que berkata, nama tersebut dipilih berdasarkan maksudnya daripada bahasa Greek yang menggambarkan seorang wanita cekal dan berkepimpinan tinggi.

"Semasa membuat pemilihan nama itu saya dan isteri langsung tidak terfikir tentang kaitan nama itu dengan seorang ratu Firaun sebaliknya lebih tertumpu kepada gambaran seorang wanita yang tabah dan cekal dalam kehidupannya.

"Apabila orang mengatakan saya memberi nama yang tidak elok kepada anak, ia satu tuduhan yang tidak betul. Ibu bapa tidak akan berbuat demikian malah kita sentiasa mahukan yang terbaik buat zuriat kita," ujarnya kepada mStar Online.

Que diminta mengulas tuduhan kononnya dia dan isteri, Linda Jasmine tidak sensitif terhadap pemilihan nama anak yang dikatakan menyamai nama ratu Firaun semasa pemerintahan kerajaan Mesir Purba iaitu Ratu Cleopatra VII.

Tambah Que, pemilihan tersebut dibuat atas persetujuan dengan isterinya dan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan kepada mereka dibuat tanpa sebarang usul periksa.

Dalam pada itu, Que memberitahu apa yang lebih penting anak yang dilahirkan itu adalah seorang Islam dan tumpuannya kini adalah untuk membesarkannya dengan didikan agama yang kuat supaya menjadi seorang Muslim yang sejati.

Que berkata, dia tidak terlalu memberikan perhatian terhadap apa yang dikatakan oleh masyarakat terhadap perkara itu sebaliknya ingin terus berusaha untuk membesarkan anak-anak.

"Saya sendiri yang iqamatkan anak-anak saya dan mereka adalah seorang Islam. Apa yang lebih penting bagaimana anak-anak saya dibesarkan dan bukannya pada nama," katanya.
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan