Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Video Lucu Seorang Kanak-kanak Kebingungan Membezakan iPad dan Sebuah Majalah

Posted: 20 Jul 2012 09:30 PM PDT

Bermain di layar sentuh iPad nampaknya sangat disukai gadis berumur satu tahun ini. Namun begitu diberikan sebuah majalah, ia kebingungan kerana menganggap majalah tersebut seperti sebuah iPad dan cuba menggunakannya dengan cara yang sama.

Video ini langsung menjadi hit di YouTube setelah diposting online oleh orang tuanya.

Setelah bersenang-senang bermain dengan iPad, sang gadis cilik itu kemudian ditampilkan sedang berjuang untuk memahami bagaimana 'mengoperasikan' majalah tersebut.

Pada akhir klip tersebut, sang ibu mengatakan bahawa ia menjelaskan kepada puterinya bahawa majalah tersebut adalah sebuah iPad yang tidak berfungsi.



Foto awek diselamatkan dari kereta kabel yang berhenti

Posted: 20 Jul 2012 09:15 PM PDT






Cara Mahasiswa Muslim Amerika Menjalankan Puasa

Posted: 20 Jul 2012 09:00 PM PDT

Puasa tidak sekadar menahan lapar dan dahaga. Puasa adalah satu cara berlatih mengawal diri dari nafsu buruk, serta lebih dekat kepada Sang Pencipta. Bagi kita yang berpuasa dan tinggal di sini, menjalankan puasa relatif lebih mudah kerana semua tempat makanan dan hiburan ikut menghormati orang yang berpuasa.

 

Bagaimana dengan mereka yang ada di negara dengan majoriti non-muslim? Sejujurnya, tak semua orang yang berkewajiban berpuasa boleh menjalankannya dengan penuh. Namun, banyak juga yang memaknai puasa dengan setulusnya. 

Dari hasil telusur suaramedia.com yang menulis tentang mahasiswa-mahasiswa muslim di Amerika Syarikat, berikut dua komentar terbaik yang boleh menjadi inspirasi dan penguat bagi kita yang menjalankan ibadah puasa.

Abdullah Shamari

Berusia 19 tahun dari Pomona California, Abdullah Shamari adalah mahasiswa tahun kedua di University of California. Ia menceritakan bagaimana ketika ia masih berusia 6 atau 7 tahun, sangat bersemangat untuk berpuasa.

"Saya berpuasa di sekolah dan kemudian buka puasa ketika saya pulang ke rumah. Ada anak-anak yang masih berusia 6 atau 7 tahun melakukan puasa penuh. Orang tua disini tidak menyuruh anak-anak untuk berpuasa, namun anak-anak sendiri yang menginginkannya."

Ia mengakui bahawa dia sendiri berpuasa penuh mulai usia 11 tahun.

"Ketika Anda bertumbuh dewasa anda akan menyadari pentingnya puasa. Ada yang lebih dari sekedar menahan lapar ataupun menghindari makanan. Namun lebih ke puasa moral. Anda memperbaiki diri anda di segala aspek."

Ia mengatakan hari pertama adalah yang tersulit, "Di hari pertama dan Anda tidak pernah berpuasa setahun sebelumnya, Anda akan merasa lapar. Anda akan mengalami sakit kepala. Tapi, selanjutnya, Anda tidak akan merasakan lapar."

Ia menggambarkan puasa seperti berjuang dalam balapan yang panjang dan ada titik-titik dimana ia ingin berhenti, namun setelah melewati titik tersebut, "Anda akan terus berlari" ujarnya.

"Anda lapar dan Anda tahu anda harus terus melanjutkannya. Pada akhir dari perjalanan, Anda akan merasa lega karena telah berhasil mencapai sesuatu yang telah memperbaiki diri Anda dengan cara tertentu, bahkan jika itu adalah menghilangkan satu kebiasaan buruk kecil."

Ismahan Warfa

Mahasiswi tahun terakhir di University of California ini selalu ditanya oleh orang-orang di sekitarnya, "Orang-orang bertanya kepada saya 'Apakah anda sedang diet?' dan saya menjawab 'tidak'. Banyak sekali orang yang salah mengira bahwa Ramadhan adalah saat dimana orang-orang Islam berlapar-lapar tanpa alasan. Orang-orang berdiet untuk menjadi kurus; tapi puasa, memiliki tujuan lain. Puasa mengajarkan Anda pengendalian diri."

 
Ilustrasi mahasiswi muslim di AS / boston

Selama satu bulan "Anda harus mengawal lidah Anda, yakinkanlah bahawa Anda bersikap baik pada orang-orang. Anda beramal dan bersedekah kepada mereka yang kurang beruntung."

Ismahan berkata ia menggunakan bulan ini untuk merefleksikan karakternya dan melihat kekurangan-kekurangan tertentu yang ini dirubah sehingga dapat menjadi orang yang lebih baik. "Saya telah menetapkan tujuan untuk diri saya sendiri untuk mengingat sebuah ayat dari Al-Quran dan mencoba menerapkannya pada diri saya.

"Karena kami adalah manusia, kami selalu menginginkan makan, saya memiliki kelemahan pada coklat. Namun saya merasa kecewa dengan diri saya jika membiarkan nafsu tersebut mengontrol saya."

Ia mengakui bahwa ia merasa sedih ketika bulan Ramadhan berakhir. "Anda merasa berkah bulan Ramadhan. Pada saat yang sama saya merasa bahagia karena saya telah menetapkan tujuan saya untuk sepanjang tahun. Saya sangat mencintai bulan itu."

Demikianlah perjuangan mahasiswa di California. 

sumber 

Posted: 20 Jul 2012 08:45 PM PDT

JILIN - Sebuah restoran mee di China berhasil menarik perhatian para pelanggannya dengan karyawan yang unik. Restoran itu memperkerjakan robot sebagai tukang masaknya.

Restoran yang berada di Jilin, menarik warga untuk datang mencuba mee yang dibuat oleh robot yang disebut 'Ultraman' tersebut. Warga pun mengaku terkesan dengan robot unik ini.

Sementara si pemilik restoran mengaku pekerjaannya saat ini jauh lebih mudah. "Saya tidak perlu menggajinya dan untuk pekerjaan selama 12 jam, robot ini hanya memerlukan elektrik sebanyak 3 kilowatt," ujar pemilik restoran Qian Hu, seperti dikutip Orange, Khamis (19/7/2012).

Hu mengatakan pekerjaan dari robot itu pun tidak jauh berbeza dengan tukang masak manusia. Bahkan, robot itu mampu membuat mee yang jauh lebih tipis dari biasanya.

Qian Hu membeli robot itu dengan biaya 20 ribu Yuan . Dengan harga itu, Hu sudah memiliki karyawan yang efisien.(faj)

Muka bosan seorang boyfriend

Posted: 20 Jul 2012 08:30 PM PDT


Penyampai Berita Pengsan saat Siaran

Posted: 20 Jul 2012 08:15 PM PDT

ANKARA - Seorang penyampai berita ternama Turki, pengsan saat tengah membaca program berita. Akibat hal ini membuat presenter tersebut menjadi berita, dibandingkan harus menyiarkan berita.

Ketika Seda Selek melakukan tugasnya membawa berita untuk Kanal 24, tiba-tiba saja dirinya terjadi. Saat diperiksa, ternyata Selek pengsan setelah jatuh dari kerusinya. Demikian diberitakanOrange, Jumaat (20/7/2012).

Presenter lainnya yang kebetulan bertugas bersamanya, langsung bergegas untuk membantu. Segera setelah insiden ini, rakan Selek mengatakan presenter perempuan ternama itu segera sedar. 

Selek mengaku mengabaikan kesihatan selama beberapa hari terakhir. Ia mengatakan, tekanan darahnya sangat rendah dan menyebabkannya tidak mampu membacakan berita dengan baik.

Dalam akaun twitternya, Selek juga mengaku dirinya dalam keadaan baik. Dirinya pun akan siaran seperti biasa dan membacakan berita untuk penggemarnya dalam waktu dekat.(faj)

Seekor Lumba-Lumba Membawa Anak Bayinya yang Sudah Mati Berhari-hari [Video]

Posted: 20 Jul 2012 08:00 PM PDT


Seekor lumba-lumba yang terlihat seperti sedang menggendong bayinya yang sudah mati mengundang perhatian para pelancung di teluk Sanniang, China. Pemandangan ini mengundang simpati banyak orang, khususnya para pengguna internet di China.
Video yang diambil pada 8 Julai ini amat menyentuh perasaan. Diduga, bayi lumba-lumba tersebut sudah mati semenjak 2 hingga 3 hari sebelumnya. Di bahagian perut bayi sepanjang 1.5 meter itu, terlihat luka sayatan sepanjang kira-kira 30cm. Luka ini diduga berasal dari baling-baling sebuah perahu.
Menurut wisatawan yang melihat langsung pemandangan tersebut, mayat bayi lumba-lumba ini beberapa kali terlihat jatuh dari punggung si ibu dan tenggelam ke dalam lautan, namun setiap kali itu juga sang ibu akan menyelam dan mengangkat bayinya kembali ke permukaan.
Menurut penelitian yang dilakukan oleh peneliti Itali pada tahun 2007, lumba-lumba dikatakan sebagai haiwan yang mampu menunjukan rasa duka mereka. Tak hanya itu, mamalia pintar ini juga diduga memiliki kesadaran bahawa mereka adalah mahluk yang suatu saat akan menghadapi kematian, sama seperti manusia.
Semenjak pertama kali di upload ke youku, video dengan pemandangan menyentuh ini sudah mengundang jutaan perhatian pengguna internet di China.

Sepotong roti bakar tahun 1981 dibeli RM1,131

Posted: 20 Jul 2012 07:45 PM PDT


LONDON - Sepotong roti bakar yang dipercayai dihidangkan pada 1981 untuk pewaris pertama takhta diraja Britain, Putera Charles dilelong kelmarin pada harga AS$359 (RM1,131), lapor agensi beritaReuters kelmarin.
Roti itu dihidangkan untuk sarapan pagi di Istana Buckingham pada hari perkahwinan Charles dengan Puteri Diana pada 29 Julai 1981.
Pemilik roti itu sebelum ia dilelong ialah Rosemarie Smith yang kini berusia 83 tahun.
Roti itu tidak rosak kerana dia menyimpannya selama bertahun-tahun di dalam bekas kedap udara di sebuah almari rumahnya.
Menurut Smith, seorang anak perempuannya bekerja sebagai pelayan di istana tersebut.
Smith berkata, dia dan anaknya melihat Charles meninggalkan roti tersebut dari koridor istana.
Menurutnya, dia kemudian memikirkan untuk menyimpan roti tersebut.
Smith berkata, pada tahun lalu, dia berpendapat roti tersebut mungkin mempunyai nilai jika dilelong ekoran majlis perkahwinan antara anak Charles, Putera William dengan Kate Middleton pada April tahun lalu.
Lelongan itu dikendalikan oleh Charles Hanson Auctioneers.
Terdapat dua pembida yang mahu membeli roti tersebut menerusi telefon. - Agensi
sumber : kosmo online

Ketua eksekutif baru Yahoo dapat pampasan RM186 juta

Posted: 20 Jul 2012 07:30 PM PDT


NEW YORK: Yahoo membayar ketua eksekutif barunya, Marssa Mayer, pakej pampasan yang bernilai lebih AS$59 juta (RM186 juta) untuk beberapa tahun akan datang.
Yahoo Inc, dalam kawal setia yang difailkan kelmarin, berkata, Marissa akan menerima gaji tahunan sebanyak AS$1 juta (RM3.2 juta). Dia juga berhak untuk mendapat AS$2 juta (RM6.4 juta) bonus dan AS$12 juta (RM38 juta) dalam saham terhad dan pilihan saham yang akan dilaburkan dalam tiga tahun akan datang. 
Marissa, 37, yang dipujuk keluar dari Google Inc., juga akan menerima AS$30 juta (RM94.5 juta) dalam bentuk anugerah untuk sekali saja, sekiranya dia bekerja dengan Yahoo untuk lima tahun. - AP 


sumber : myMetro

Pemilik anjing ganas dipenjara 4 bulan

Posted: 20 Jul 2012 07:15 PM PDT


LONDON: Seorang pemilik anjing dipenjara empat bulan semalam, selepas haiwan peliharaannya menyerang dan mencederakan budak berusia enam tahun.
Erfan Ali parah selepas anjing jenis Rhodesian Ridgeback biasanya dilatih untuk membunuh singa menyelinap melalui lubang pagar dari rumah sebelah ketika dia membantu ibunya mengangkat pakaian dari penyidai. Kedua-dua muka Erfan cedera dibaham anjing bernama Tyson itu.

Mahkamah Gabalfa di Cardiff diberitahu, Erfan terselamat apabila anjing berkenaan akhirnya berjaya diusir daripada terus menyerang budak terbabit.


Pemilik Tyson, Kevin Large, 27, mengaku gagal mengawal anjing 18 bulan itu.

Anjing berkenaan kemudian dibunuh.


Pendakwa, Huw Evans, berkata Erfan bermain di halaman rumahnya ketika Tyson membaham tangan kanannya. "Mangsa menjerit kesakitan dan ibunya cuba menariknya ke arah pintu dapur yang terbuka.



"Dengan terus memegang Erfan dan menolak anjing itu, akhirnya pasangan ibu dan anak itu berjaya masuk ke rumah," katanya.

Bagaimanapun, kata Evans, disebabkan gagal menutup pintu dengan cepat, Tyson mengekori mereka dan membaham muka Erfan. - DM



sumber : myMetro

Rosakkan pakaian demi seni

Posted: 20 Jul 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Walaupun kebanyakan wanita mahu memastikan pakaian pengantin mereka berada dalam keadaan terbaik, sesetengah yang lain sengaja merosakkannya atas nama seni.
Amalan aneh dikenali sebagai Trash The Dress itu semakin popular di seluruh dunia, dengan ramai wanita menempah jurugambar bagi merakamkan gaun pengantin mereka dirosakkan. Tujuannya - mencipta imej kontras yang berkesan bagi mengiringi keindahan gaun pengantin yang dipakai mereka. Hasil daripada kerja seni itu memang dramatik.

Gambar yang tercipta juga seakan imej yang sering dipaparkan dalam majalah fesyen popular. Pelbagai lokasi dipilih untuk mengabadikan detik itu, termasuk pantai, tempat pembuangan sampah, bangunan tinggal dan jalan raya. Pengantin mungkin ditonjolkan dalam siri gambar yang pelbagai, atau jika tidak, hanya menggunakan satu gambar. Biasanya, apa yang diingini pengantin perempuan hanyalah imej yang unik dan luar biasa untuk menghiasi dinding rumah mereka. Satu rencana mengenai kecenderungan itu terbitan Persatuan Wartawan Perkahwinan menyatakan, gambar begitu turut digemari pengantin lelaki. Menurut penulisnya, pasangan pengantin mahu majlis perkahwinan mereka dikenang melalui gambar yang istimewa.


"Mereka mahu detik spontan dirakam dan pada masa sama, pasangan terbabit juga mahu jurugambar yang mampu menghasilkan imej kreatif dalam sesi bergambar," kata penulis rencana itu.

Disebabkan keinginan itu, kata rencana berkenaan, pasangan pengantin di seluruh dunia memakai gaun perkahwinan mereka untuk memasuki gua, berjalan di taman hiburan terbiar, merayau di ladang jagung atau meredah hutan.


Imej pengantin yang disimbah wain merah, misalnya, dirakam jurugambar Jeff Cooke, baru-baru ini.



Kata Cooke, pasangan itu hanya dikenali sebagai Bri dan Greg mengatur sesi fotografi bagi memperingati ulang tahun pertama perkahwinan mereka. Satu lagi imej dirakam Cooke menunjukkan seorang wanita mengecat gaunnya dengan warna hitam. Seperti dapat disaksikan pada gambar itu, wujud "keghairahan, tenaga dan emosi" ketika aksi itu dirakamkan. Sebagai bukti amalan berkenaan begitu popular, majlis besar-besaran Trash The Dress pernah diadakan di Belanda pada September 2009 dengan lebih 150 wanita menyertainya. - DM


sumber : myMetro

Dulu halau emak kini dihalau anak

Posted: 20 Jul 2012 06:45 PM PDT


PADANG BESAR: "Sekarang baru saya sedar dosa saya terhadap ibu dibalas tunai, tidak perlu tunggu di akhirat," kata Abdul Rahman Talib, 60, yang kini tinggal di Rumah Sejahtera, Batu Bertangkup, di sini, selepas diabaikan isteri dan anaknya.
Kira-kira 10 tahun lalu, ibunya, Allahyarham Lijah Kasa menghuni rumah kebajikan sama selepas Abdul Rahman terlalu mengikut kehendak isteri dan membiarkan isterinya menghalau ibunya keluar dari rumah.
"Saya mengakui terlalu mengikut telunjuk isteri hingga mengabaikan ibu. Saya langsung tidak mengambil peduli nasib ibu dan hanya mengetahui arwah ditempatkan di sini (Rumah Sejahtera) selepas setahun arwah dihalau keluar dari rumah yang didiami bersama isteri di Bukit Kecil, dekat sini.

"Malah, bilik ibu sebelum ini bersebelahan bilik saya duduki sekarang," kata Abdul Rahman ketika ditemui.



Menurutnya, sebelum ini dia difahamkan ibunya bergelandangan beberapa hari selepas dihalau keluar dari rumah dan ada ketikanya dia bermalam seorang diri di kandang kerbau yang diubah suai buat sementara sebelum diselamatkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).



sumber : myMetro

‘Chef lalok’ ditahan

Posted: 20 Jul 2012 06:30 PM PDT


TELUK INTAN: Seorang penganggur yang terkenal dengan jolokan 'chef lalok' di kalangan penagih, akhirnya diberkas polis selepas didapati menjadikan rumahnya sebagai lokasi memasak dan membungkus air daun ketum, kelmarin.
Suspek yang berusia 45 tahun ditahan kira-kira jam 11.40 pagi, dikesan menjadikan rumahnya di Labu Kubong, Kampung Belt, di sini, sebagai 'kilang' menghasilkan beratus peket air daun ketum sehari.

Timbalan Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Superintendan Mohamad Zaki Harun, berkata polis yang mendapat maklumat berhubung kegiatan suspek melakukan serbuan di rumah itu yang turut dijadikan pusat penjualan air ketum terkenal.


Menurutnya, sepasukan polis dari Bahagian Jabatan Siasatan Narkotik Teluk Intan berjaya memberkas suspek yang ketika itu sedang sibuk memasak daun ketum.

"Suspek yang terkejut dengan kehadiran polis mengaku pemilik rumah dan terbabit dalam kegiatan memproses serta menjual air ketum.


"Hasil pemeriksaan polis kemudian menemui beberapa alatan di sekitar rumah suspek yang disyaki digunakan untuk memproses serta menjual air ketum," katanya.




Menurutnya, polis menemui satu unit bekas plastik berwarna hitam yang mengandungi 20.5 kilogram (kg) daum ketum, satu periuk logam besar berisi 25 kg dan campuran air daun ketum yang sudah dimasak.

"Selain itu, polis turut menemui satu unit dapur gas, satu tong gas serta alat penimbang. Selain itu, polis menjumpai 14 peket plastik berisi air ketum seberat 450 mililiter setiap satu "Siasatan lanjut mendapati, premis itu turut dijadikan pusat penjualan air ketum kepada orang kampung di sekitar Labu Kubong dan Chenderong Balai, sejak beberapa bulan lalu," katanya.


Menurutnya, suspek didapati menjual di antara 80 hingga 100 peket air ketum yang berharga RM3 sepaket dalam tempoh sehari.


sumber : myMetro

Dibelasah sampai lembik

Posted: 20 Jul 2012 06:15 PM PDT


IPOH: Seorang peniaga cedera di muka selepas dibelasah sehingga lembik oleh dua lelaki dalam kejadian samun di kedai pajak gadai di Taman Saz, Silibin, di sini, kelmarin.
Sebelum kejadian, mangsa, Lau Chee Tim, 27, dikatakan sedang bekerja di kedai itu sebelum didatangi dua lelaki yang berpura-pura bertanya sesuatu kepadanya, kira-kira jam 2 petang.

Menurut Chee Tim, dia membuka pintu premis sebelum diserang lelaki terbabit menggunakan alat renjatan elektrik menyebabkan dia rebah ke lantai.


"Seorang daripada lelaki itu mengacu pisau dan menggugut supaya tidak melakukan sebarang tindakan, manakala seorang lelaki menggeledah laci untuk mencari barang kemas yang dipajak dan wang tunai.

"Saya turut dipukul di beberapa bahagian badan, malah mereka memaksa saya menyerahkan dompet dan memotong poket seluar jean. Biarpun cuba melawan, namun mereka tetap mengambil dompet dan beberapa barang kemas serta wang tunai di dalam kedai itu," katanya ketika ditemui di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), kelmarin.


Chee Tim yang menerima rawatan di hospital berkenaan dan dibenarkan pulang jam 6 pagi semalam selepas keadaannya didapati stabil.




Menurutnya, akibat kejadian itu, dia kerugian lebih RM7,000, malah kedai berkenaan ditutup seminggu bagi membolehkan kerja pemasangan kamera litar tertutup (CCTV) dilakukan bagi meningkatkan langkah keselamatan di premis itu supaya kejadian sama tidak berulang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias ketika dihubungi mengesahkan laporan berkenaan dan memaklumkan siasatan lanjut masih dijalankan.


Menurutnya, dua suspek itu dipercayai mencederakan mangsa menggunakan topi keledar dan alat renjatan elektrik sebelum disyaki melarikan diri menaiki motosikal.

"Mangsa hanya cedera ringan dan mendapat rawatan di HRPB. Setakat ini, polis masih mengesan identiti suspek dan meminta orang ramai yang melihat kejadian itu tampil bagi membantu siasatan.


"Kes disiasat mengikut Seksyen 395, Kanun Keseksaan iaitu rompakan secara berkumpulan," katanya.



sumber : myMetro

Jiran paksa teguk arak sebelum noda

Posted: 20 Jul 2012 06:00 PM PDT


KANGAR: Seorang pelajar perempuan berusia 14 tahun menempuh detik hitam apabila dipaksa meneguk minuman keras sehingga mabuk sebelum dirogol jirannya, seorang pelajar tingkatan empat, di sini, awal bulan lalu.
Sebelum kejadian antara jam 12.30 tengah hari hingga 10 malam itu, mangsa yang berjiran dengan suspek berusia 16 tahun di Flet Seri Sena, di sini, dibawa bersiar-siar ke satu lokasi rahsia pada petang 4 Julai lalu, sebelum gadis terbabit yang juga pelajar tingkatan dua sebuah sekolah menengah, di sini, dirogol.

Selepas dipaksa, mangsa yang ketakutan terpaksa akur dengan arahan suspek kerana diugut untuk dicederakan, sebelum dirogol remaja lelaki itu ketika berada dalam keadaan khayal.


Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin, ketika dihubungi, mengesahkan kes itu, termasuk laporan polis dibuat keluarga mangsa berhubung kejadian berkenaan.


sumber : myMetro

Dentuman gegar dapur

Posted: 20 Jul 2012 05:45 PM PDT


KUALA TERENGGANU: "Saya dengar bunyi dentuman dan terkejut apabila melihat kedai makan ayah runtuh serta ada sebuah kereta terperosok dalam dapur," kata Abdul Hadi Hamzah, 21, anak pemilik kedai makan yang dirempuh kereta seorang anggota polis di Jalan Sultan Mahmud di sini, awal pagi, semalam.
Mangsa, Mohd Shahrizal Muhammad, 30, terbunuh selepas kereta Proton Inspira dipandunya merempuh kedai makan berkenaan di Jalan Sultan Mahmud, Kuala Ibai, di sini, pada jam 3.05 pagi semalam. 
Kejadian berhampiran Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Sulaiman itu meranapkan kedai makan itu dan gerai menjual pisang goreng selain merosakkan lima kenderaan iaitu dua kereta dan tiga motosikal.

Menurut Abdul Hadi, bunyi rempuhan itu amat kuat menyebabkan mereka sekeluarga terjaga daripada tidur lalu bergegas keluar rumah selepas bekalan elektrik terputus.



Penuntut kimpalan di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Wakaf Tapai, Marang, itu berkata ketika kejadian bapanya, Hamzah Harun, 51, dan ibu, Zainon Abdullah, 51, serta kakak tidur dalam bilik manakala dia dan dua adik tidur di ruang tamu. katanya.


sumber : myMetro

Rintihan ibu cari anak

Posted: 20 Jul 2012 05:40 PM PDT


KUCHING: "Mana anak aku...Mana anak aku?" itulah pertanyaan pertama diajukan Salbiah Minggat, 19, sebaik tersedar daripada pengsan selepas kereta dinaiki bersama enam ahli keluarga lain terbabit kemalangan ngeri di Kilometer 24, Jalan Engkilili-Sri Aman, pagi kelmarin.
Dalam kemalangan itu, Salbiah kehilangan puteri sulungnya, Noraini Bagio, setahun, yang terbunuh di tempat duduk penumpang depan selepas Perodua Kancil dinaiki tujuh sekeluarga bertembung lori pembancuh simen dalam kejadian jam 9 pagi itu. 
Menurut Salbiah, dia meminta pertolongan kakaknya, Santi, 21, dan abang ipar, Mohd Rachael Abdullah, 22, yang turut terbunuh, menghantar Noraini ke Hospital Sri Aman (HSA) untuk rawatan kerana demam.

"Noraini sudah dua hari demam, jadi saya meminta bantuan arwah kakak dan abang ipar menghantar ke HSA kerana suami bekerja di Kapit.



"Sepanjang perjalanan, Noraini tidak mahu berenggang malah meminta saya memeluknya. Dia sering menangis dan hanya terdiam dalam dakapan saya," katanya ketika ditemui di Hospital Umum Sarawak (HUS), semalam.



sumber : myMetro

Gambar..Kepala ditetak hingga putus akibat ganggu anak dara orang

Posted: 20 Jul 2012 05:30 PM PDT



Kepala lelaki ini tetak sehingga putus.Ini berpunca daripada mangsa yang menganggu anak gadis orang...

sumber : xtremesick

[GAMBAR], Ibu yang terpaksa merelakan nyawa anaknya diambil dengan suntikan

Posted: 20 Jul 2012 05:15 PM PDT

Perjuangan Seorang Ibu ( Cyndie ), Kesedihan hatinya menemani Anaknya ( Derek Madsen ) yang menghidap kanser Neuroblastoma dan setelah melalui perjuangan yang melelahkan akhirnya sianak disahkan tidak dapat disembuhkan lagi.Ini ialah gambar perjuangan dan kesedihan seorang ibu.






Cyndie bermain dengan anaknya Derek Madsen, 10, menyusuri lorong di UC Davis Medical Center di Sacramento 21 Juni 2005. Sang Ibu berhasil mengalihkan perhatian anaknya dari ketakutan akan pengambilan tulang sumsumnya. Para doktor menganalisa apakah anaknya sesuai untuk transpalasi sel batang darah yang merupakan harapan terbaik untuk sembuh dari kanser Neuroblastoma, penyaki  kanser yang jarang di temui pada kanak-kanak, penyakit itu ditemui pada Derek Madsen pada bulan November 2004


Cyndie memeluk anaknya, Derek Madsen ( umur 10 ) pada 25 Julai 2005. Setelah menyedari Derek perlu dioperasi untuk mengangkat tumor kanser diperut nya. Rasa khuatir, kalut dan sedih bercampur aduk pada siIbu. Gambar dibawah detik-detik bersama anaknya...














kerana tidak tahan melihat penderitaan anaknya,ibu ini terpaksa
merelakan anaknya disuntik..
Cyndie French  berkecamuk dalam batinnya, 10 Mei, untuk memutuskan agar anaknya dapat meninggal tanpa perlu lagi merasa sakit . Dia membiarkan jururawat melakukan tugasnya.

Tidak lama kemudian, Secara perlahan-lahan Derek Madsen meninggal di pangkuan sang Ibu, Cyndie. 10 Mei 2006

Cyndie memimpin pemakaman anaknya Derek Madsen, didampingi abang dan kakak Derek, Anthony, Micah, Vincent Morris dan beberapa teman lainnya. Derek dimakamkan di Mount Vernon Memorial Park, California, 19 Mei 2006.

Bagaimana perasaan anda air yang anda minum ada cicak mati di dalamnya?

Posted: 20 Jul 2012 05:00 PM PDT



sumber : stomp.com.sg

Pasti anda termuntah..macammana boleh jadi macam ini....?????

Nyaris maut kerana nak selamatkan anjing dari sungai beku

Posted: 20 Jul 2012 04:45 PM PDT

Seekor anjing labrador jatuh ke air setelah terperosok pada lapisan ais yang nipis yang menutupi tengah Sungai Ribble di Lancashire. Anjing itu merintih dan melolong ketakutan, dia berjuang untuk keluar ketika pemiliknya berusaha menyelamatkannya dan terjun kedalam sungai  yang membeku itu.

Meskipun diteriak oleh orang ramai agar ia tidak pergi lebih jauh tetapi dia nekad berbaring dan bergerak mengisut perlahan-lahan ke arah anjing itu sampai lapisan ais itu pun pecah kerana berat badannya. Alice Woods, 25, yang mengambil foto ini sedang berjalan dengan teman-teman di sepanjang tepi sungai ketika mereka melihat drama dan menelepon 999. "Aku melihat seseorang akan mati," katanya. "Itu adalah adegan yang membuat aku benar benar panik".

'Anjing itu jatuh melalui potongan ais yang nipis,berjuang dan merintih. Hal ini cukup mengerikan untuk melihatnya seperti itu. "Kami semua berteriak pada wanita mengatakan padanya untuk tidak pergi menyelamatkan anjing itu, tetapi dia tidak mahu mendengarkan dan  mendekati anjingnya. "Jelaslah bahawa  diapun  mengalami hal yang sama. Wanita itu  terjatuh kedalam air yang sangat dingin itu.

'Segera dia berhenti berusaha untuk mencapai anjing dan mulai mencoba untuk menyelamatkan dirinya sendiri, tetapi ais terus menghalangi ketika dia cuba menarik diri keluar. " Dia berkata akhirnya seorang lelaki yang sedang berjalan melihat kejadian itu berlari untuk membantu dia, dan menariknya keluar hingga selamat. Nasib baik anjing itu mampu berenang ke tepi lalu anjing itu juga diseret ke tempat yang selamat dan anjing itu berjalan seperti tidak berlaku apa-apa.(link)






Baru 12 tahun sudah ada suratkhabar sendiri

Posted: 20 Jul 2012 04:30 PM PDT

Remaja ini masih 12 tahun, namun dia boleh menjadi seorang reporter sekaligus editor dan juga penerbit suratkhabarnya sendiri.


Di usia yang amat muda, Utkarsh Tripathi sudah menunjukkan minat yang sangat mendalam terhadap jurnalisme. Dia yang berasal dari Allahabad, India ini memiliki suratkhabarnya sendiri yang diberi nama Jagriti.

Suratkhabar mingguan itu telah ia terbitkan, dengan tulisan tangannya sendiri, selama setahun . Utkarsh rupanya memiliki tujuan mulia. Pelajar kelas lapan ini ingin masyarakat mengambil perhatian dengan lingkungan sekitar dan pengguguran kandungan.

Jagriti adalah suratkabar hitam putih setebal empat halaman. Utkarsh bekerja sebagai reporter, editor sekaligus penerbitnya. "Ya, saya melakukan semuanya sendiri. Tinggal menyiapkannya kemudian di photostate dan sebarkan. Mudah," katanya.

Jerih payahnya itu membuahkan hasil. Jagriti memiliki 150 pembaca dari berbagai kalangan. Ayahnya yang memiliki institut pengajian, menyokong anaknya. "Dia bertanya pada saya lebih dari setahun lalu, apa yang bioleh dia lakukan untuk negara."(link)

bk-hebat jiwa budak ini.....

Budak 5 tahun jual lukisan yang dilukis untuk membiayai kos rawatan kansernya

Posted: 20 Jul 2012 04:15 PM PDT

Bijak sungguh budak ini...


KANSAS, Amerika Syarikat - Seorang kanak-kanak, Aidan Reed berjaya menjual sebanyak 3,000 keping gambar raksasa yang dilukisnya demi membiayai kos rawatan penyakit kanser yang dihidapinya, lapor sebuah akhbar semalam.

Aidan yang berusia lima tahun itu didiagnosis penyakit leukemia pada 13 September 2010.

Sejak itu, dia yang berasal dari Kansas, Amerika Syarikat (AS) dikehendaki menjalani rawatan termasuk kemoterapi, jangkitan, saluran tulang belakang dan prosedur lain yang menyakitkan.

Pakar perubatan bagaimanapun memberitahu bahawa penyakit yang dialami Aidan menunjukkan 90 peratus untuk pulih.

Ibu bapa Aidan, Katie dan Wiley sebelum ini berdepan dengan masalah untuk membayar bil hospital sehingga terpaksa mencagar rumah mereka bagi mendapatkan wang. Cukup mengejutkan apabila Aidan yang memiliki minat melukis raksasa dapat membantu menyelesaikan masalah tersebut.

Dalam waktu singkat Aidan berjaya menjual 3,000 lukisan yang dilukis di katil hospital sewaktu menjalani rawatan.

Keseluruhan wang yang dikumpulkan melebihi AS$30,000 (RM89,235), sekali gus cukup untuk mendapatkan semula rumahnya yang dicagar dan menjalani rawatan susulan selepas ini.

Lukisan Aidan turut menerima tempahan dari Jepun, Itali, Brazil dan negara lain di seluruh dunia. - Agensi

Datuk ini belajar photoshop semasa umur 60 tahun,membaiki 2000 gambar rosak

Posted: 20 Jul 2012 04:00 PM PDT


Baojun Yuan, datuk berusia 76 tahun, belajar Photoshop ketika usia 60 tahun. Dan dalam waktu 16 tahun terakhir ini telah memperbaiki lebih dari 2000 foto rosak dan melakukannya semuanya secara gratis....







Parah !! Bayinya Nyaris Jatuh dari Tingkat 3 ( Pic + Video )

Posted: 20 Jul 2012 11:00 AM PDT





Nail-biting: Ashley Brown, of Stone Mountain, Georgia, holds her three-year-old daughter from her ankles as she prepares to drop her to safety







Hold on! A rope tied around the girl's waist slipped off as her mother let go


Rescue: Baby Jayden tumbles into the arms of a neighbour as her mother clings to the rope that slipped


Thankful: Ashley Brown, 23, cradles her six-month-old son, James, after her family survived the blaze


Miracle: Baby James was tossed from the third-story window before his older sister, Jayden, was dropped by a rope







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan