Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Seorang Transgender Dari Jepun Memasak dan Menjual Alat Kelaminnya Sendiri

Posted: 24 May 2012 09:00 PM PDT


Ok, sebelum membaca berita ini disarankan untuk meletakkan beg plastik di depan komputer.
Kita menuju Jepun, dimana seorang ilustrator transgender asal Jepun, Mao Sugiyama (dikenal dengan julukan "HC"), menawarkan alat kelaminnya sendiri yang telah dibumbui dan direbus secara publik. Enam orang yang "beruntung" dapat merasanya dengan membayar  untuk setiap porsi. Daging "istimewa" tersebut didapatkan Sugiyama setelah melakukan operasi peralihan gender pada hari ulang tahunnya yang ke-22.
Sugiyama pada awalnya menawarkan makanan eksotis itu di Twitter pada pertengahan April lalu kepada siapapun orang pertama yang bersedia membayar sejumlah wang. Namun, setelah tweet Sugiyama ramai diperbincangkan, dia pun mempersiapkan sebuah perjamuan publik yang diberi judul "Ham Cybele - Perjamuan Abad Ini" di Asagaya Loft, Suginami Ward, Tokyo.
Sebelumnya, keenam orang yang akan dijamu diminta untuk menandatangani surat pernyataan yang membebaskan Sugiyama dan pihak penyelenggara acara dari semua kemungkinan yang akan ditimbulkan dari memakan daging Sugiyama. Sugiyama menyatakan bahawa sebelum operasi dia telah diuji dan dinyatakan bebas dari semua penyakit kelamin serta belum mulai menerima terapi hormon wanita.
Sebenarnya banyak penduduk yang mengeluh dan menyatakan keresahannya terhadap acara ini, tetapi seorang juru bicara polis mengatakan mereka tidak boleh melakukan apa-apa kerana tidak ada peraturan yang melarang secara hukum tentang tindakan kanibalisme di Jepun.

WTF! Ada ‘Sex Doll’ Buat Anjing

Posted: 24 May 2012 08:45 PM PDT


Anjing merupakan salah satu binatang yang paling tidak bisa menahan hawa nafsu birahinya, sehingga terkadang anjing melahirkan anaknya dalam frekuensi yang sangat sering. Untuk menanggulangi hal tersebut, sebuah kilang mainan, Clement Eloy, menciptkan sex doll bagi anjing.
Sex doll ini berbentuk layaknya seekor anjing. Ini merupakan salah satu cara untuk menekan perkembang biakan anjing Anda. Apabila Anda tidak mahu repot dengan hal tersebut. Anjing ternyata tidak mahu kalah dengan manusia ? Manusia punya Sex Doll, begitupun dengan seekor anjing ini.

Perempuan Ini Melukis Dengan Muntahan Dirinya

Posted: 24 May 2012 08:30 PM PDT



Millie Brown merupakan seorang pelukis yang mempunyai cara unik untuk menghasilkan sebuah karya. Pasalnya, Ia melukis dengan meminum susu berwarna, dan memuntahkannya ke atas kanvas, bahkan ke pakaian dirinya sendiri.
Millie hanya memerlukan susu berwarna dan memuntahkan muntahannya hingga akhirnya muntahan tersebut membentuk sebuah lukisan abstrak. Melalui lukisannya tersebut, dirinya merauk puluhan juta. Mungkin terkesan pelik dan menjijikan, namun seni tidak mempunyai batasan dalam membuat sebuah karya.

‘Bilk’, Beer yang Terbuat dari Susu

Posted: 24 May 2012 08:15 PM PDT


Salah satu perusahaan pembuat beer asal Hokaido, Jepun, membuat beer dengan campuran susu. Idea ini berasal dari anak salah satu toko minuman keras yang bekerja di peternakan lembu. Setelah mempunyai masalah pada pekerjaannya, Ia pun mengusulkan kepada salah satu satu pengeluar beer lokal untuk memproduksi beer susu.
Sepertiga dari bahan dasar beer ini adalah susu, sehingga produk ini membantu kesejahteraan penduduk  yang bekerja di peternakan lembu. Beer susu ini mempunyai berbagai macam rasa buah-buahan. Kerana mempunyai rasa yang beragam, diharapkan produk yang bernama 'Bilk' ini dapat popular di kalangan wanita.

Reporter Ketahuan Memalsukan Badai Pasir [Video]

Posted: 24 May 2012 08:00 PM PDT



Video ini adalah hasil reportase dari salah satu stesen televisyen di Romania yang sedang melaporkan peristiwa badai pasir di sebuah pantai. Jelas, mereka sepertinya perlu mencari kru "special effect" yang lebih berpengalaman.via iOwnTheWorld


Baju Pengantin Ini Terbuat dari Tepung Gandum dan Telur

Posted: 24 May 2012 07:45 PM PDT



Seorang pembuat roti, Valentyn Shtefano dan sang pengantinnya, Viktoriya, memperlihatkan baju pengantin mereka, dimana Shtefano membuat baju pengantinnya sendiri dari tepung gadum, telur, gula, dan juga carame di kawasan Ukraine Barat.
Lelaki berumur 28 tahun ini memerlukan dua bulan untuk menyelesaikan baju pengantin tersebut. Hingga pada saat resepsi pernikahan, Viktoriya pun tidak ingin melepas baju pengantinnya. Inilah yang dinamakan kreativiti tanpa batas.

Gara-gara Rambut, Gadis Cilik Ini Dilarang Ikut Foto Buku Tahunan Sekolah

Posted: 24 May 2012 07:30 PM PDT

Berfoto bersama teman-teman di buku tahunan jadi momen yang ditunggu-tunggu oleh para murid. Begitupun gadis cilik asal Inggris ini. Namun sedihnya, dia dilarang ikut berfoto gara-gara rambutnya.

Marcella Marino, itulah nama si gadis cilik.  Marcella tiba di sekolahnya di kawasan Ramsgate, Kent, Inggris untuk melakukan pengambaran buku tahunan bersama murid-murid lainnya.

Dia sudah berdandan dengan cantik untuk pengamabaran tersebut. Sang ayah, Marcello Marino yang seorang hairdresser, menata rambutnya yang panjang dan pirang membentuk pita.

Betapa terkejutnya Marcella, saat sesi pengambaran tiba dia ternyata dilarang ikut. Alasan pihak sekolah, rambutnya terlalu mencolok dan tidak sesuai dengan dress code.

Saat mengetahui perlakuan pihak sekolah pada putrinya, Marcello mengaku sangat terkejut. Pemilik Marcello's Hair Salon itu mengatakan dia hanya menata rambut anaknya agar terlihat elegan.

Sebelumnya, Marcella memang minta pada sang ayah untuk menata rambutnya. Dia ingin terlihat seperti putri saat pemotretan buku tahunan.

"Lalu aku menatanya dengan gaya elegan. Menggunakan rambutnya aku menatanya membentuk pita. Aku pikir itu akan luar biasa dan Marcella menyukainya. Tapi saat dia pulang dari sekolah dia berkata dia tidak diizinkan menata rambutnya seperti itu kerana tidak sesuai dress code," urai Marcello, 42 tahun, dikutip Daily Mail.

Saat dikonfirmasi, juru bicara sekolah mengakui mereka memang melarang Marcella ikut foto buku tahunan kerana dandanan rambutnya. Menurut mereka, seharusnya rambut tersebut kalau mahu didandan seperti pita seharusnya berwarna gelap seperti navy blue atau hitam.

Keputusan pihak sekolah itu tentunya membuat Marcello kecewa. "Semua anak diminta tampil 'smart' hari itu, makanya aku memutuskan melakukan usaha khusus, tapi akhirnya malah jadi air mata. Aku sangat kecewa," tukas pria yang juga memiliki seorang putri bernama Amelia itu.

Pemotretan buku tahunan itu sendiri dibatalkan kerana ada beberapa murid yang tidak datang. Agar kejadian serupa tidak terulang lagi, keluarga Marino telah diperingatkan agar tidak menata rambut Marcella seperti pita lagi. Gadis cilik itu diminta tampil dengan rambut normal.

"Marcella sedih sekali. Dia pikir dia akan mirip putri. Tapi sekarang pihak sekolah tidak mengizinkannya," kata Marcello kecewa.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Zoo Mini Dibawa Masuk Ke Restoran

Posted: 24 May 2012 07:15 PM PDT

Berbagai cara akan dilakukan oleh pengelola restoran untuk membuat restoran miliknya ramai didatangi oleh para pengunjung. Ini juga yang dilakukan oleh seorang pengelola restoran di Miami, Amerika Syarikat (AS), Herve Huncetler.

Sebagai pemilik Restoran George, Huncetler rela mengeluarkan belanja sebesar USD10 ribu agar usaha rumah makannya itu menarik minat pengunjung.

Ingin agar restoran miliknya tampil beza, Huncetler pun mendirikan zoo binatang mini tepat di sebelah Restoran George. Melalui zoo mini milik Huncetler itu, pengunjung restoran dengan leluasa dapat menyaksikan seekor harimau Bengal, seekor unta, seekor zirafah dan seekor zebra.

"Strategi ini bekerja. Sekarang, kami sangat sibuk hampir setiap malam," ujar Herve Huncetler, seperti diberitakan The Miami Herald yang dikutip UPI Kamis, (24/5/2012).

Namun, tidak semua orang menyambut baik strategi penjualan Huncetler ini. Sebagian warga di kawasan itu mengeluhkan kesesakkan dan bau kotoran binatang di area rumah mereka.

Tidak hanya mengeluhkan bau dari kotoran binatang tersebut. Seorang guru yoga, Jill Rapperport mengkritik kandang binatang yang terlalu kecil bagi haiwan-haiwan yang ada di zoo milik Huncetler itu.

"Kami menginginkan kedamaian dan ketenangan di kawasan ini," tutur Rapperport.

Sumber : http://international.okezone.com

Wanita tua ditanam hidup-hidup selepas dilanggar

Posted: 24 May 2012 07:00 PM PDT


KERETA yang ditinggalkan sepasang kekasih di Zhejiang selepas melanggar seorang wanita tua dan mengebumikannya kerana menyangka dia sudah mati.
Pasangan kekasih mabuk tak sedar mangsa dilanggar masih bernafas 

BEIJING: Polis China menahan sepasang kekasih yang menanam hidup-hidup wanita warga emas berusia 68 tahun kerana menyangkakan dia sudah mati selepas kereta mereka melanggarnya, lapor akhbar semalam.
Kes itu mencetuskan kemarahan orang ramai yang sekali gus menggambarkan masalah keruntuhan moral generasi muda di negara itu semakin meningkat.
Akhbar China Daily yang memetik kenyataan seorang pegawai, melaporkan, pasangan terbabit keluar untuk berhibur di sebuah pusat karaoke sepanjang malam sebelum melanggar wanita malang itu, ketika memandu pada awal pagi di sebuah kejiranan mewah wilayah timur Zhejiang bulan lalu. 

Seorang saksi mendengar suara tangisan dan melihat wanita tua terbaring di tanah berhampiran sebuah kereta dipercayai milik pasangan itu. 

"Seorang lelaki dan wanita keluar serta mengangkat wanita tua itu masuk ke kereta dan memberitahu yang mereka mahu menghantarnya ke hospital," kata polis. 

"Bagaimanapun pasangan itu yang bimbang mereka mungkin ditahan kerana memandu dalam keadaan mabuk dan menyebabkan kemalangan serta menyangkakan wanita itu sudah mati, menanam wanita itu di tepi jalan," kata laporan itu. 
Bagaimanapun, polis kemudian menemui mayat wanita itu dan mendapati dia masih hidup ketika ditanam dan mati akibat lemas. 

Berita itu secara meluas dibincangkan dalam laman sosial popular China, Weibo di mana dia mencetsukan kemarahan yang sesetengah pihak menggelarkan ia sebagai masyarakat moden yang tidak bermoral. 

"Kejadian seumpama itu menunjukkan masyarakat kita benar-benar berdepan dengan masalah besar," kata seorang pengguna. "Rakyat di China, bagaimana ini boleh berlaku," kata seorang lagi.– Reuters


sumber : berita harian

Al-Quran antara terkecil di dunia

Posted: 24 May 2012 06:45 PM PDT

SUNGAI MANIK: Kediaman Ketua Kampung Sungai Manik Lama Kiri, Hakim@Hasim Mohamad, 64, di Kuala Sungai Manik, di sini bukan saja menjadi tumpuan penduduk untuk mengadu masalah, malah kehadiran mereka adalah juga untuk melihat naskhah al-Quran, dipercayai antara terkecil di dunia.

Naskhah al-Quran berukuran 2.5 x 1.3 sentimeter (cm) dalam mashaf resam Othmaniah itu lengkap 30 juzuk. Dengan saiznya yang begitu kecil, ayat kitab suci itu begitu sukar dibaca kecuali menggunakan kanta pembesar.

Hakim berkata, al-Quran berusia 100 tahun yang menjadi koleksinya itu adalah pemberian arwah bapa saudaranya, Allahyarham Saima Ariff yang pulang daripada mengerjakan haji di Makkah pada 1949.
"Usia kitab suci itu dipercayai mencecah 100 tahun dan saya simpan kitab suci itu kerana ia paling saya sayang serta amat berharga kerana bukan mudah untuk menerima kitab suci sekecil itu," katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Hakim berkata, ramai orang datang ke rumahnya untuk melihat secara dekat kitab suci itu, tetapi beliau tidak membenarkan ia dibawa keluar.

Katanya, beliau keberatan untuk meminjamkan kitab suci itu untuk dijadikan pameran oleh pihak tertentu kerana menghargai pemberian bapa saudaranya.

"Ada sekolah dan agensi kerajaan mahu meminjamnya untuk dipamerkan, tetapi saya tidak dapat memenuhi permintaan itu kerana saya bimbang ia akan rosak jika ramai orang memegang dan membeleknya. 
"Saya juga menolak tawaran beberapa tokoh korporat dan peminat sejarah yang mahu membeli kitab suci itu kerana bukan mahu mencari keuntungan," katanya.

Beberapa tahun lalu, beberapa individu di Perlis, Negeri Sembilan dan Perak turut mendakwa memiliki naskhah al-Quran kecil sebesar ibu jari yang dipercayai terkecil di dunia.



sumber : berita harian

Ibu, anak jadi tebusan 14 jam

Posted: 24 May 2012 06:30 PM PDT

SIBU: Seorang lelaki bersenjatakan sebilah pisau menjadikan anak lelaki dan ibunya sendiri sebagai tebusan selama 14 jam sambil mengancam membunuh mereka dalam kejadian di Jalan Sui Ting, Sungai Teku di sini, semalam.




Kejadian mencemaskan itu bermula pada jam 7 malam kelmarin di rumah mereka dan hanya berakhir menjelang 9 pagi semalam selepas polis berjaya menembak suspek menggunakan pistol Taser.
Difahamkan suspek bertindak demikian selepas bertengkar dengan ibunya berusia 49 tahun, sebelum dia tiba-tiba mengambil sebilah pisau pemotong sayur sepanjang 33 sentimeter dari dapur dan terus memegang anaknya berusia tiga tahun. 

Ketua Polis Daerah Sibu, Asisten Komisioner Shafie Ismail, berkata suspek tidak membenarkan anak dan ibunya keluar dari rumah sambil mengancam membunuh mereka jika melanggar arahannya. 

"Wanita itu cuba mententeramkan anak lelakinya itu, namun gagal. 
Bagaimanapun, adik perempuan kepada ibu suspek yang tinggal berhampiran, menyedari kejadian itu dan menghubungi polis jam 1 pagi semalam," katanya ketika dihubungi, semalam. 
Shafie berkata, polis tiba di tempat kejadian dan cuba mententeramkan suspek, namun turut menemui jalan buntu. 

"Malah, suspek bertindak lebih agresif dengan meletakkan pisau di leher anaknya sambil menjerit-jerit menghalau polis. Usaha memujuknya berterusan sehingga jam 9 pagi tadi (semalam) sebelum dia ditahan selepas polis menembaknya di badan dengan pistol Taser. 

"Lelaki itu diberikan rawatan oleh paramedik yang turut berada di lokasi kejadian sebelum dibawa ke balai polis untuk tindakan lanjut. Pisau yang digunakannya dalam kejadian itu turut dirampas, manakala kedua-dua mangsa tidak cedera," katanya. 

Polis akan memohon perintah reman ke atas suspek hari ini dan dia juga sudah dibawa menjalani pemeriksaan air kencing berikutan polis turut menjumpai beberapa tiub straw dipercayai mengandungi syabu di rumahnya. 

Shafie mengesahkan suspek mempunyai rekod jenayah termasuk pecah rumah, samun, gaduh, curi kereta dan rompakan dengan kali terakhir dia ditangkap pada Februari lalu.



sumber : berita harian

Penjenayah seks dihukum suntikan kurang nafsu

Posted: 24 May 2012 06:15 PM PDT

SEOUL - Korea Selatan akan mengenakan suntikan kimia pertama terhadap pesalah laku seks kanak-kanak yang dikenakan hukuman itu, menurut pegawai kerajaan, semalam.

Jurucakap Kementerian Keadilan, Kim Hyung-Yul berkata, penjenayah yang dikenali sebagai Park, 45, akan dibebaskan dari penjara pada Julai depan selepas menjalani hukuman penjara 10 tahun atas kesalahan cuba untuk merogol kanak-kanak berumur 10 tahun.

"Bagi mengelakkan Park melakukan jenayah sama, dia akan diberikan suntikan untuk mengurangkan nafsu seks sebanyak 12 kali selama tiga tahun," menurutnya lagi.



sumber : sinar harian

Hilang Daya Penarik Aishwarya Di Kritik

Posted: 24 May 2012 06:00 PM PDT

Gelaran Ratu Cantik Dunia 1994 yang pernah dianugerahkan kepadanya sedikit masa dahulu kini dipertikaikan.

Mana tidaknya, rupa paras serta susuk tubuh yang dulu layak menerima gelaran wanita tercantik dunia itu kini berubah menjadi wanita tembam yang mengalami kesukaran menurunkan berat badan selepas melahirkan anak sulungnya, Aaradhya November lalu.

Mungkin jika Aishwarya Rai atau mesra disapa Aish dulu bukan pemenang Ratu Cantik Dunia, hal ini tidak akan dijadikan isu besar.

Tetapi disebabkan sang ratu ini dikenali di peringkat antarabangsa, maka masalah berat badannya ini dipandang sebagai perkara penting buat peminatnya juga rakyat di India.

Malah, aktres ini juga dikritik kerana gagal dapat kembali potongan asal badannya seperti selebriti lain yang pernah melahirkan anak.

Hampir enam bulan masih lagi kekal dengan tubuh badan berisi, Aish mula dikritik peminat apabila gambarnya yang ketika itu dengan dagu berlapis tersebar di internet.

Foto yang terpampang di laman sesawang itu kini dilihat sebanyak 500,000 kali dengan pelbagai komen negatif dan kecaman terhadap kemunculan terbaru aktres itu.

Tidak kurang juga salah seorang peminat meninggalkan komen yang bertulis, "Sebagai aktres Bollywood adalah menjadi tugasnya untuk tampil menarik dan cantik."

Penghantar komen turut membandingkan aktres itu dengan beberapa selebriti Hollywood lain seperti Angelina Jolie, Victoria Beckham dan Beyonce yang berjaya mendapatkan susuk tubuh asal selepas melahirkan anak dalam tempoh yang singkat.

Sementara itu, ada yang mendesak Aish mengupah pelatih profesional yang dapat membantu mengembalikan potongan badan asal seperti zaman bujangnya.

Memaluka negar a?

Sebagai ratu cantik juga, Aish dianggap memalukan negaranya kerana hadir di khalayak ramai dengan potongan badan sebegitu.

Baru-baru ini, Aish yang merupakan duta Longines dijemput menyampaikan anugerah Most Elegant Lady yang dimenangi Carolyn Coe di acara Dubai World Cup.

Tindakannya yang hadir ke acara-acara penting tanpa sebarang rasa malu membuatkan ramai peminat memperkatakan mengenai aktres ini.

Namun, aktres berusia 39 tahun ini juga seperti tidak menghiraukan cakap-cakap orang mengenai dirinya dengan tampil di khalayak ramai.

Terbaru, Aish juga dijangka bakal memeriahkan Festival Filem Cannes 2012 yang kini berlangsung di Perancis Biarpun belum lagi berjaya menurunkan berat badan, namun undangan daripada pelbagai pihak yang menjemputnya hadir ke acara-acara
penting tidak berkurangan.

Berpegang kepada prinsip tidak mahu tertinggal menikmati saat bergelar ibu, Aish terbuka menerima kritikan.

Malah, Aish membalas komen peminat dengan memberitahu dia kini sedang menikmati saat-saat bahagia bergelar ibu.

Sementara itu, seorang yang pakar dalam industri hiburan di India, Shohini Ghosh berkata, masyarakat di India dibesarkan dengan pemikiran untuk menikmati kehidupan mereka bergelar ibu.

Namun, terdapat perbezaan antara wanita biasa dengan kehidupan aktres di negara itu.

"Ramai orang keliru kerana mereka tidak tahu sama ada untuk menyanjung Aishwarya yang ingin merasai kehidupan barunya bergelar ibu atau pun mengutuk kerana dia (Aish) gagal menunjukkan contoh yang baik sebagai role model," katanya.

Masih punya peminat setia

Walaupun menerima banyak komen negatif, namun Aish masih disokong peminat-peminatnya yang lain.

"Dia (Aish) seperti perempuan lain yang punya keinginan menjaga anak. Kita seharusnya ambil berat mengenai kesihatan dan kegembiraannya.

"Bukannya seperti negara Barat yang hanya mementingkan penurunan berat badan. Jika dia berdiet, apa akan terjadi kepada bayinya," kata peminat.

Salah seorang peminat yang lain memuji Aish kerana tidak mementingkan diri semata-mata untuk kecantikan.

"Aish berbeza dengan selebriti di Hollywood kerana tidak mahu ketinggalan rasai pengalaman sebagai ibu dengan menyusukan anak. Negara Barat hanya melihat yang cantik sahaja tanpa ambil kira perasaan orang lain," katanya.

Aish sebelum ini kerap muncul di karpet merah acara gemilang dengan menggayakan pelbagai fesyen menarik dan mendapat perhatian media.


sumber : sinar harian

Rahsia terbongkar di atas katil

Posted: 24 May 2012 05:45 PM PDT


MELAKA – Siapa sangka rahsia seorang keldai dadah Nigeria yang telah beberapa kali berjaya meloloskan diri menyeludup bahan khayal itu ke negara ini akhirnya terbongkar selepas dia terbuang air besar di atas katil Hospital Melaka setelah tiga jam dirawat.
Tembelang lelaki berusia 33 tahun tersebut terbongkar pada pukul 3 pagi kelmarin apabila petugas hospital yang cemas melihat keadaannya hairan sebaik ternampak 11 objek pelik turut terkeluar bersama najis di atas katil.
Bagaimanapun, selepas diteliti, mereka mendapati ia merupakan kapsul dadah yang telah ditelan oleh suspek untuk diseludup dan dijual kepada penagih syabu di negeri ini.
Selepas ujian X-ray dilakukan, doktor mengesahkan sebanyak 16 kapsul dadah lagi masih berada di dalam perutnya. Ia kemudian dapat dikeluarkan pada pukul 8.30 pagi.
Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd. Rahman berkata, pembongkaran berlaku apabila suspek yang mendakwa dirinya pelajar sebuah kolej swasta di Kuala Lumpur ditahan ketika berkelakuan seperti orang tidak siuman berhampiran Rumah Batik, Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di sini pada pukul 10.30 malam.

sumber : kosmo online

Peristiwa Gara-gara Menjilat Sampul Surat

Posted: 24 May 2012 05:30 PM PDT

Suatu hari seorang wanita yang bekerja di sebuah pejabat pos di California , melekatkan sampul surat dan setem tanpa menggunakan gam atau busa basah melainkan dengan cara menjilatnya. Pada ketika itu wanita tersebut langsung merasakan lidahnya terasa seperti teriris.

Seminggu kemudian dia merasakan sesuatu yang tidak biasa pada lidahnya. Dia pergi berjumpa doktor dan tidak ditemukan sesuatu yang aneh. Lidahnya tidak luka atau tidak ada kelainan apapun.

Beberapa hari berikutnya, lidahnya mulai agak membengkak dan mulai terasa sakit, begitu sakitnya sehingga dia tidak dapat makan apapun. Dia segera ke hospital dan doktor melakukan pemeriksaan X-Ray.. Ternyata ada sesuatu di dalam lidahnya. Ketika itu juga doktor segera mempersiapkan pembedahan kecil.

Ketika doktor mengiris membuka lidah tersebut, ternyata seekor lipas kecil merayap keluar. Setelah diselidiki maka didapat kenyataan bahawa lipas tersebut berasal dari telur lipas yang sangat kecil yang menempel pada bahagian gam sampul surat. Setelah dijilat maka telur tersebut menempel pada lidah dan mengeram disana kerna adanya ludah yang hangat dan lembab hingga lipas tersebut menetas.
Kejadian nyata ini dilaporkan oleh CNN.

Andy Hu menulis :

"Saya bekerja di kilang sampul surat, dan kamu tidak akan percaya….. ..
Saya tidak pernah sekalipun menjilat SAMPUL SURAT Saya pernah bekerja di percetakan (32 tahun lalu) dan kami selalu dihimbau agar jangan melekatkan sampul surat dengan lidah. Saya tidak pernah mengerti mengapa, hingga suatu ketika saya masuk ke ruang penyimpanan untuk mengambil 2,500 helai sampul surat yang sudah dicetak dan melihat sendiri beberapa ekor lipas berkeliaran di dalam kotak sampul surat dengan telur lipas dimana-mana. Mereka hidup dengan memakan gam yang terdapat pada sampul-sampul surat tersebut".

Setelah mengetahui hal ini, janganlah pernah sekalipun anda melekatkan sampul surat, setem ataupun meterai dengan cara menjilatnya. Gunakanlah gam atau span basah.

Kerana kecewa kakak ini sanggup berbogel di depan orang ramai

Posted: 24 May 2012 05:15 PM PDT





Semua ini gara-gara kecewa..kakak ni sanggup membuka pakaiannya dan dinyatakan akibat
aksi terlampau ini telah menyebabkan kesesakkan lalulintas selama 2 jam...

Pamer Baju Nikah di Facebook, Seorang Ibu Dipenjara

Posted: 24 May 2012 05:00 PM PDT

INILAH.COM, Jakarta- Pose dengan gaun putih elegan membuat banyak teman Hazel Cunningham irihati di Facebook. Namun pose itu juga membuat Cunningham dipenjara.


Hazel Cunningham menposting foto pernikahan di Barbados pada halaman Facebook agar semua temannya melihat peristiwa paling bahagia dalam hidup. Namun penyelidik dari dewan tempatan juga melihat gambar-gambar itu.

Mereka menemukan Cunningham, 47, yang mengaku sebagai ibu tunggal, padahal memiliki suami, sudah melakukan kebohongan pembayaran cukai senilai ribuan poundsterling dengan tuntutan palsu. Dia bersikap seolah tidak memiliki wang, namun melakukan kegiatan yang menghabiskan banyak biaya. Pihak berwajib mengambil bukti dari Facebook milik Cunningham.

Dia berbohong soal jumlah pendapatan, nilai rumah serta memanipulasi sumber kewangan kepada pihak dewan. Mengaku tidak punya wang, padahal di saat yang sama, Cunningham bercuti tiga kali ke Turki setiap tahun serta menyelenggarakan pernikahan mewah di Karibia.

Persidangan Folkestone Magistrates di Kent,England memutuskan Cunningham melakukan penipuan pendapatan rata-rata 170 poundsterling per minggu. Perempuan berasal Ashford, Kent, England ini juga berbohong atas biaya bersalin kepada perusahaan tempat dia bekerja.

Cunningham dijatuhi hukuman 120 hari penjara setelah mengaku bersalah atas empat tuduhan membuat pernyataan palsu dan satu tuduhan terkait gagal memberitahukan perubahan situasi kewangan. Dia juga diminta membayar ganti rugi sebanyak 15 ribu poundsterling .

Ini dia polis cantik yang sanggup gadai nyawa untuk selamatkan gadis daripada terjun bangunan

Posted: 24 May 2012 04:45 PM PDT











Sanggupkah anda buat business ini?

Posted: 24 May 2012 04:30 PM PDT

Ini bukanlah sebuah kegiatan lawak, tapi merupakan sebuah kesempatan atau peluang bagi masyarakat. Dikala banyaknya pengangguran dan sulitnya mencari peluang pekerjaan, mungkin business toilet macam gambar ini boleh menjadi salah satu alternatif dalam mencari wang.


tapi adakah yang sanggup....

sumber : warungbebas.com

Sakit Malaria? UbatiPakai Stoking Kaki

Posted: 24 May 2012 04:15 PM PDT


LONDON, KOMPAS.com - Sekilas, stoking kaki yang lembab dan bau tidak bermanfaat dan cenderung dijauhi manusia. Namun, berdasarkan kajian Fredros Okumu, peneliti dari Ifakara Health Institute Tanzania, aroma stoking kaki, baik alamiah dan buatan, digunakan untuk mencegah merebaknya penyakit menular yang disebabkan nyamuk, iaitu salah satunya malaria.

Seperti diberitakan Livescience, 13 Julai, aroma bau-bauan semacam stoking kaki busuk mampu memikat nyamuk malaria dan mengarahkannya ke perangkap. Sehingga, nyamuk berbahaya ini tidak lagi berkeliaran di ruangan tertutup.

Selain nyamuk Anopheles, perangkap dengan aroma stoking kaki ini juga boleh digunakan untuk menangkap laba-laba.

Di negara membnagun, nyamuk malaria masih menjadi momok mematikan yang membunuh jutaan warga.

Wow...Raifal AK-47 diperbuat daripada kristal

Posted: 24 May 2012 04:00 PM PDT


Wow..menarik


MILAN, Itali - Kristal mewah Swarovski sinonim dengan barang kemas, ukiran elegan dan candelier tetapi seorang pengukir, Nicola Bolla, menggunakan kristal tersebut untuk menghasilkan pelbagai arca yang menakutkan.

Menerapkan tema kematian, sebanyak 15 arca yang dihasilkan pengukir terkenal berusia 47 tahun itu termasuk raifal AK-47, tengkorak, tulang rusuk dan tulang paha dipamerkan kepada umum sempena Minggu Seni Reka Milan minggu lalu.

Dia menjadi popular kerana menggunakan bahan yang mewah dan cantik termasuk berlian untuk menghasilkan pelbagai objek termasuk mangkuk tandas. - Agensi

Video..wanita Thailand pukul pelancung Amerika yang menyangka dia pelacur

Posted: 24 May 2012 11:00 AM PDT


Seorang pelancung Amerika di Pattaya Thailand menawarkan wang untuk seks pada seorang gadis kerana berfikir dia adalah seorang pelacur.
Masalahnya adalah, dia bukan seorang pelacur, dan ia akhirnya dipukuli oleh si gadis dan dua temannya.
Laporan mengatakan wanita itu benar-benar memiliki beberapa keterampilan Thai boxing.
Pelajaran di sini adalah anda harus lebih menghormati wanita, dengan wang anda tidak boleh membeli segalanya.




Ini betul-betul nak bunuh anak

Posted: 24 May 2012 10:30 AM PDT


gila ke apa ni????

[Gambar] Lelaki terjun bangunan nak bunuh diri

Posted: 24 May 2012 10:15 AM PDT







apalah malang lelaki ini sampai sanggup mengambil tindakan yang
sebegini....


Cara membersihkan komputer yang brutal

Posted: 24 May 2012 10:00 AM PDT


boleh jahanam komputer di buatnya...memang brutal


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan