Adsense

Khamis, 23 Februari 2012

borak kosong

borak kosong


Jual Rambut untuk Bayar Hutang

Posted: 23 Feb 2012 09:15 PM PST

LONDON - Banyak cara untuk membayar hutang yang menumpuk. Tetapi di Inggris perempuan disana dikhabarkan rela memotong rambutnya demi melunasi thutangnya.

Pada awalnya perempuan di Negeri Ratu Elizabeth itu bermimpi untuk memiliki rambut panjanga layaknya selebriti seperti halnya Britney Spears ataupun Amy Winehouse. Tetapi dengan krisis ekonomi yang berlangsung, mereka dihadapkan pada realiti. 

Alhasil, ada peningkatan penjualan rambut manusia di Inggris. Hal itu pun dimanfaatkan oleh para distributor yang menjual wig atau rambut palsu. Demikian diberitakan Emirates247, Rabu (22/2/2012).

Memang sebagian besar rambut palsu ini dibuat dari rambut manusia. Para distributor membayar  150 poundsterling  untuk tiap 20 inchi rambut yang dijual.

Selama ini, wig yang dibuah di Inggris berasal dari rambut yang diimport dari India dan belahan dunia lain. Menyusul penjualan rambut yang meningkat dalam negeri, membuat pasokan rambut cukup untuk industri wig Inggris.

Setidaknya, di tengah ekonomi yang tengah sulit ini, perempuan-perempuan Inggris memiliki sesuatu dari tubuhnya yang dapat diubah menjadi wang. Tentunya wang tersebut boleh digunakan mereka untuk membayar hutang.
(faj)

Kanak-kanak Tertidur di Kereta yang Dilarikan

Posted: 23 Feb 2012 09:00 PM PST

NEW YORK - Polis di New York, Amerika Syarikat (AS) melaporkan, seorang anak berusia 6 tahun tertidur di dalam kereta ayahnya saat kendaraan itu dicuri.

Peristiwa ini terjadi saat sang ayah masuk ke dalam kedai untuk membeli minum akhir minggu lalu. Dirinya pun meninggalkan kereta dengan enjin dihidupkan di parking.

Tiba-tiba seorang perompak melompat ke dalam kereta dan langsung membawanya lari.  

Sang ayah yang tidak diketahui namanya ini pun panik dan segera melapor kepada pihak polis. 

"Kereta itu ditemukan dalam waktu 30 minit kemudian dan menemukan anak tersebut tanpa terluka dan bahkan masih tetap tertidur," ungkap pihak Polis New York seperti dikutip Emirates 247, Rabu (22/02/2012).

Meski anaknya berhasil diselamatkan, tindakan bodoh sang ayah pun menyebabkan dirinya di dakwa. Polis menuduhnya membahayakan nyawa anaknya sendiri. sampai saat ini, pencuri belum ditemukan.
(faj)

Guru Inggris Berhenti Mengajar Demi Menjadi Rapper

Posted: 23 Feb 2012 08:45 PM PST


Seorang guru Inggris memutuskan untuk berhenti mengajar guna menempuh karier barunya di dunia hip-hop, setelah mengalahkan salah seorang pelajar dalam pertempuran rap.
 Sebuah klip kemenangan Mark Grist atas MC Blizzard (17) telah ditonton oleh lebih dari 1,5 juta orang di YouTube. Dan sekarang, Grist (30) dari Peterborough, memilih untuk meninggalkan profesi guru untuk menjadi seorang rapper.
 Menurut TheSun, Grist mulai menggunakan rap di kelas bahasanya untuk mencuba membuat para murid tertarik dengan puisi.
 "Itu membantu saya untuk menginspirasi para pelajar, dan memberi mereka minat lebih kuat dalam bahasa Inggris," katanya.
 "Aku selalu mencintai puisi dan minat saya dalam rap berasal dari sana. Saya bukanlah seorang rapper hebat dan mungkin yang paling kaku yang akan Anda temui." tambah Grist.
 Dalam klip video tersebut, Grist yang berpakian rapi terlihat menggunakan keunggulan dan keterampilan linguistik-nya untuk menghancurkan sang lawan.
 Grist sekarang menjadi anggota sebuah kelompok yang disebut 'Dead Poets', sebuah kelompok yang mengadunkan musik rap dengan puisi.


Gadis Kecil Dalam Kereta Sorong Ditinggal di Perpustakaan

Posted: 23 Feb 2012 08:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Seorang anak perempuan yang masih berusia tiga tahun, ditinggalkan sendirian di sebuah kerusi sorong di perpustakaan Folkestone, Grace Hill, Kent, Inggris, Khamis (23/2/2012). 


Staf di perpustakaan Folkestone menemukan anak tersebut, saat mereka menutup pustaka sekitar pukul 18.00 waktu setempat. Diduga ia sengaja ditinggalkan oleh orangtuanya. Hal itu diketahui setelah sebuah rakaman CCTV perpustakaan, memperlihatkan seorang wanita berambut cokelat, meletakkan anak itu di atas kursi, dan meninggalkannya.


Atas rakaman itu, kini, polis Kent mencari seorang perempuan yang memiliki ciri, berkulit putih, dan rambut panjang berwarna cokelat.


Saat ini gadis kecil itu, dikhabarkan dalam keadaan baik, ia dirawat oleh pelayanan sosial, dan pihak polis meminta setiap pihak yang mempunya informasi mengenai anak tersebut, diharapkan menghubungi pihaknya. (bbc)

Bakal Ibu Muda Nekad Minum Racun

Posted: 23 Feb 2012 08:15 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, PALEMBANG - Entah apa yang digaduhkan Endah (23) dengan suaminya, sehingga warga Desa Jalur 9 Banyuasin ini nekad minum racun rumput.  Padahal, ibu muda ini sedang mengandung anak pertamanya.


"Saya sudah sering gaduh dengan suami. Namun, keributan kami yang terakhir benar-benar sudah menghilangkan kesedaran saya. Sebab itu saya nekad meneguk racun rumput," ujar Endah yang enggan menyebutkan secara jelas apa permasalahan yang sering diributkan dirinya dengan suaminya, Suyitno, Rabu (22/2/2012).


Kerana emosinya, Endah lupa kalau sedang mengandung. Kandunganya yang sudah berusia enam bulan tersebut bakal menjadi buah hatinya yang pertama.


"Saya waktu itu benar-benar lupa kalau sedang mengandung. Mungkin niat untuk bunuh diri boleh batal kalau saja saya ingat saya sedang mengandung enam bulan," ujarnya sambil menangis.


Sementara Suyitno, mengatakan, ia adu mulut hebat dengan sang isteri dan kemudian mengalah dengan memilih keluar rumah. "Saya keluar untuk mencari angin segar. Tujuannya untuk mendinginkan kepala," ujar Suyitno yang datang melihat isterinya yang tengah dirawat di ruang Emergency RSMH Palembang.


Saat ditinggal sendirian di rumah, niat Endah untuk bunuh diri semakin menjadi-jadi. Saat melihat cairan racun rumput yang biasa digunakan bertani, Endah langsung meneguknya. Tepat di tegukan yang keempat, ia menjerit dan tidak sedarkan diri.


"Saya langsung masuk ke dalam rumah waktu mendengar jeritannya. Saya melihat ia sudah terkapar dan pingsan. Saya juga melihat cairan racun rumput," ujar Suyitno.


Kekesalan Suyitno terhadap isterinya berubah menjadi rasa hiba. Ia langsung membawa tubuh isterinya ke puskesmas terdekat. Namun, kerana masih tidak sadarkan diri, Endah dirujuk ke ruang Emergency RSMH Palembang Rabu (22/2/2012) pukul 14.00.


"Kami sempat kesulitan mencari kendaraan. Jadi, ia dipindahkan cukup lama dari puskesmas," ujar Suyitno.


Hingga pukul 17.00, Endah masih dirawat di ruang Emergency RSMH Palembang. Ia berharap, anak yang ada di dalam perutnya tidak mengalami sesuatu yang darurat. Ia juga berharap keributan dirinya dengan suaminya segera berakhir.

Ayah Gantung Diri Ditinggal Anak Yang Juga Bunuh Diri

Posted: 23 Feb 2012 08:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM - Kematian anak secara tragis membuat Roger Crouch kehilangan akal. Lelaki asal Inggris ini menghabisinya nyawanya dengan gantung diri di garaj rumah yang terletak di Gloucester.


Sebelum tewas, Roger sempat mengucapkan kata-kata perpisahan dengan kluarganya melalui situs media sosial, facebook. 


"Au Revoir, so long, A Bientot," tulis Roger dalam akun Facebooknya, seperti dilapor oleh Dailymail, Khamis (23/2/2012).


Roger mengaku selama ini dihantui kematian Dominic, anak lelakinya 18 bulan lalu. Dominic tewas dengan cara bunuh diri. Ia melompat dari sebuah bangunan bertingkat lantaran kerap dianiaya teman.


Atas kematian putranya tersebut, Roger pun melakukan percubaan bunuh diri dengan menengguk banyak ubat. Namun upaya itu mengalami kegagalan.


Setelah itu, Roger menjalani pengubatan kejiwaan. Hasilnya, Roger mulai menguasai diri, dan memulai kempen homophobic bullying pada anak, sehingga ia mendapat penghargaan.


Namun hal itu tak berimpak panjang. Akhirnya, Roger tewas pada 28 November 2011. Ia ditemukan tewas oleh isterinya, Paola (52). 


Dalam pernyataanya Paola mengatakan, suaminya terus menderita perubahan suasana hati dan depresi atas kematian Dominic. "Ada banyak kematian dalam hidupnya," ucapnya.


Setelah kematian suaminya, Paola meninggalkan pesan terakhirnya di Facebook untuk mengenang suaminya. "Saya memiliki berita paling menyedihkan untuk anda, cinta di hidup saya, dan ayah dari Giulia dan Domi telah meninggal. Perubahan yang kamu bawa kepada anak muda di mana-mana, pekerjaan yang telah kamu lakukan terhadap bullying akan tetap menjadi monumen yang menjulang untuk kamu," katanya.

Cium Gadis, Datuk 57 Tahun Diseret Keluar Rumah

Posted: 23 Feb 2012 07:45 PM PST


SRIPOKU.COM, MUARADUA - Krun alias Run (57), warga Desa Pelawi Kecamatan Buay Rawan, Kabupaten Ogan Komering Ulu (OKU) Selatan, Sumatera Selatan, diancam penjara selama sembilan tahun oleh Polres OKU Selatan akibat perbuatannya yang mencium seorang gadis.
.
Berdasarkan keterangan Mawar yang mengadu ke Polis OKU Selatan ditemani Sipat, pak ciknya, mengatakan, Run melakukan perbuatan itu di rumah pak cik mangsa.


Kejadian berawal ketika Run dan Sipat istirehat makan setelah bekerja di kebun milik Sipat. Run merupakan pekerja di kebun Sipat.


Kerana jam istirahat keduanya pulang untuk makan tengahari. Run kemudian mandi ke sungai di dekat rumah Sipat.


Setelah Run selesai mandi, Sipat kemudian bergantian pergi ke sungai. Setelah Run masuk ke rumah ia melihat Mawar sedang asik memasak di dapur.


Run yang kerasukan setan kemudian memeluk Mawar dari belakang dan menciuminya.


Mawar yang mendapat perlakuan itu langsung berteriak, sambil menangis ia mengadukan perbuatan tersangka kepada Tarsah, mak ciknya. Tetapi kerana takut mak ciknya tidak berani mengadukan perbuatan bejat tersebut.


Sipat yang selesai mandi melihat anak saudaranya menangis kemudian menanyakan perihal kejadian yang menimpanya. Setelah didesak kemudian isterinya bercerita bahawa anak saudar mereka dicabuli Run.


Sipat kemudian menyeret datuk yang bekerja di kebunnya itu keluar dan menyerahkannya ke pemerintah desa bersama dengan warga sekitar rumahnya.


Kapolres OKU Selatan AKBP Muhammad Aris SH SIK melalui Kasat Reskrim AKP Hasbullah Hamid saat ditemui di ruang kerjanya membenarkan kejadian pencabulan tersebut.


"Korban mengadukan perbuatan tersangka pencabulan ditemani pak cik dan mak ciknya," ujarnya.


Saat ini tersangka telah  di tahanan Polres OKU Selatan. Akibat perbuatannya Run di jerat Pasal 289 tentang pencabulan dengan ancaman kurungan 9 tahun penjara.

Pemuda di Penjara kerana Setubuhi Gadis Dibawah Umur

Posted: 23 Feb 2012 07:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM - Seorang aktivis organisasi masyarakat, yang menjadi koordinator dan kaunseling pemuda, dimasukkan ke penjara selama 20 bulan, kerana menyetubuhi seorang gadis dibawah umur.


Lelaki, berusia 31 tahun itu, menggauli gadis yang masih berusia 14 tahun tersebut, pada  27 Disember 2010 di kediaman gadis itu di Jurong West Street 92, Singapura.


Keduanya saling kenal, pertama kali di pejabat utama Ormas, dimana gadis itu merupakan salah satu anggotanya. Awal dari pertemuan, tersebut keduanya terus membina komunikasi, sehingga keduanya bersahabat.


Namun persahabatan itu, ternyata tak tulus, saat memberikan kaunseling tentang seks, di kediaman gadis itu, lelaki itu malah menfaatkannya untuk menyetubuhi si gadis.


Hubungan ilegal itu, terbongkar, setelah si gadis memberitahukan kepada teman-temannya. Sejurus orangtua gadis itu melaporkan kejadian tersebut kepada pihak polis.


Setelah melakukan penyelidikan, polis Singapura kemudian menangkapnya, dan menahannya di penjara selama dua bulan, menunggu proses persidangan atas perilaku biadabnya. Bila terbukti bersalah ia terancam hukuman penjara paling tidak 10 tahun penjara. (channelnewsasia)

Idea Gila atau Menakjubkan : Peternakan Ayam Ala The Matrix

Posted: 23 Feb 2012 07:15 PM PST


Seorang mahasiswa membuat idea gila untuk menternakan ayam yang diambil sebahagian organ sarafnya agar ayam-ayam itu tak takut lagi hidup seperti di peternakan manusia ala filem The Matrix.




Foto: André Ford

Pada filem The Matrix, diceritakan bahawa manusia pada suatu masa berperang dengan para robot ciptaan mereka sendiri yang berkembang menjadi terlalu pintar. Untuk mengakhiri perang, manusia menembakan asap gelap diangkasa agar para robot tak boleh lagi hidup dengan bergantung kepada tenaga suria. Tapi pada akhirnya para robot tetap lebih superior, dan ras manusia yang kalah perang, dijadikan sumber energi para robot dengan diternakan di rak-rak kapsul bertingkat untuk disedot bio energi dan panas tubuhnya. Agar manusia-manusia ini tak memberontak, dibuatlah sebuah program simulasi The Matrix yang akan membuat manusia terus hidup terlena di dunia maya. Konsep serupa seperti cerita diatas kini telah diambil oleh seorang mahasiswa arkitek bernama André Ford, tapi untungnya yang menjadi korban kali ini bukan kita, melainkan ayam.


 Dalam proposalnya, ia mengajukan sistem peternakan baru dimana para ayam ini diternakan di sebuah rangka vertikal, lengkap dengan berbagai peritil-peritil futuristik seperti kabel dan saluran agar ayam-ayam tersebut tetap hidup seadanya hingga mereka besar dan menjadi menu hidangan utama di meja makan kita. Hal ini bagi Ford, penting dilakukan agar manusia tak memerlukan banyak ruang untuk memenuhi keperluan pangannya yang semakin mendesak.


 Terlepas dari 'kejam'nya idea tersebut, terutama bagi para ayam, ada dua masalah yang bakal dihadapi oleh projek Ford. Pertama, timbulnya pemberontakan para ayam. Maksud kami disini, bukan semacam pemberontakan kaum reformis di Mesir, melainkan reaksi pemberontakan alami para ayam. Kerana tentu saja tak ada ayam yang suka gaya hidup mereka selama ini digantikan dengan gaya hidup ala jemuran; digantung dan seumur hidup hanya makan dari saluran khusus. Lalu bagaimana solusinya agar ayam-ayam ini bersedia hidup bagaikan mayat hidup tanpa melakukan perlawanan? Karena membuat dunia mimpi ala The Matrix versi ayam rasanya terlalu mustahil, maka mereka mengusulkan metode yang paling mungkin untuk saat ini: Mencabut organ Cerebral Cortex para ayam.


Cerebral Cortex adalah kumpulan jaringan saraf yang beperan besar dalam hal memproses memori, perasaan, fikiran, bahasa dan kesedaran mahluk hidup. Jika organ ini diambil dari seekor ayam, tentu kita boleh menduga bagaimana nasib ayam itu selanjutnya. Kejam? Bagi kita jelas iya, tapi bagi Ford, ada dua hal yang membuat hal ini penting: Pertama keperluan manusia akan daging yang terus meningkat, dan kedua, agar ayam-ayam ini lebih 'sejahtera' dengan hidup tanpa kemampuan untuk merasakan beban mereka di masa depan (disembelih untuk kita-kita).


 Dengan cerebral cortex dicabut, maka tinggal satu lagi tantangan yang tersisa, yaitu perkembangan otot pada ayam. Untuk masalah ini, Ford memberikan solusi sementara dengan menggunakan kejutan listrik pada ayam-ayam itu.


 Jika kamu mulai menilai Ford sebagai mahasiswa tergila dengan idenya tersebut, maka kamu salah. Ide yang mirip seperti ini pernah dikemukakan oleh seorang ahli filsafat dari Pudue University bernama Paul Thompson. Sekitar 1 dekad yang lalu, ia mengeluarkan sebuah idea agar ayam-ayam ternak diringankan penderitaan hidupnya dengan cara dibutakan. .





Sumber

Pelik..curi mayat wanita untuk dijadikan pengantin kepada mayat lelaki

Posted: 23 Feb 2012 07:00 PM PST


 Di Hebei, China, ada seorang gadis yang telah meninggal dunia dan dinikahkan dengan seorang lelaki yang juga sama-sama telah tiada.  Setelah beberapa waktu, gadis tesebut kahwin lari dengan laki-laki lain yang juga sudah menjadi mayat!
Miss Wu, nama si gadis yang sudah meninggal itu, dijual oleh orangtuanya ke Tuan Liu, saudara laki-laki pengantin lelaki yang juga sudah menjadi mayat. Tuan Liu berfikir bahawa Miss Wu merupakan pasangan yang sesuai bagi saudaranya yang baru saja meninggal. Dia pun membayar suntuk mayat Wu dan mengatur upacara minghun (pernikahan antar-mayat), dimana pasangan pengantin bahagia itu dikuburkan bersama-sama.
Namun, ternyata kebahagiaan keduanya tidak berlangsung lama. Miss Wu ternyata dicuri oleh pencuri kuburan dan dikahwinkan dengan lelaki lain dengan harga diskaun keraa keadaan Miss Wu sudah agak membusuk. Tahu saudara iparnya telah dicuri, Tuan Liu marah. Setelah diselidiki, akhirnya pencuri kuburan pun tertangkap.
Di China, ada sebuah tradisi untuk menikahkan orang yang telah mati kerana mereka memerlukan seorang isteri untuk masuk ke kubur. Hal ini menimbulkan adanya pasar untuk memperjualbelikan mayat pengantin. Tiap mayat pindah-tangan dengan kos tertentu. Bisnis ini boleh mendapatkan keuntungan besar, sehingga membuat orang gelap mata dan rela untuk mencuri kuburan, atau bahkan membunuh, demi mendapatkan mayat untuk dijadikan pengantin.
Pada tahun 2006, ada seorang yang bernama Song yang telah membunuh 6 orang wanita dan menjualnya sebagai pengantin. Dia memberikan kesaksian kepada polisi  bahawa dirinya telah membunuh dan menjual tubuh mereka untuk dijual menjadi pengantin. Song memilih untuk membunuh terlebih dahulu kerana menurutnya lebih mudah untuk membunuh daripada mencuri mayat dari kuburan.

sumber: Anorak 

Tuntutan maaf dibalas penumbuk

Posted: 23 Feb 2012 06:45 PM PST


GOMBAK: Hanya kerana menyuruh orang yang melanggar bahunya meminta maaf, seorang pelajar dibelasah empat lelaki di pasar malam Taman Samudera menyebabkan cedera di muka dan pecah bibir, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, pelajar lelaki terbabit yang berusia 17 tahun sedang membelek tali pinggang di pasar malam berkenaan sebelum tiba-tiba bahunya dilanggar seorang lelaki.

Menurut sumber, mangsa yang hampir terjatuh akibat dilanggar itu kemudian menoleh ke arah lelaki terbabit dengan jelingan mata tidak berpuas hati menyebabkan lelaki terbabit terus memanggil tiga rakannya.
"Seorang daripada rakannya datang ke arah mangsa dan melanggarnya menyebabkan mangsa meminta mereka meminta maaf.

"Namun, mereka enggan menyebabkan berlaku pertengkaran kecil sebelum ia menjadi lebih teruk apabila seorang daripada mereka terus menumbuk muka mangsa beberapa kali hingga terjatuh," katanya.

Sumber berkata, tidak cukup dengan itu, mereka terus membelasah mangsa bertubi-tubi menyebabkan remaja itu cuba melawan," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.

sumber : myMetro

Gempak..Letih menunggu, wanita lancar bantahan tawan tandas lelaki

Posted: 23 Feb 2012 06:30 PM PST


BEIJING:Seorang pelajar di China berharap untuk menjadi wira untuk semua wanita di dunia dengan melancarkan gerakan "menawan" tersendiri tandas lelaki.
Letih kerana terpaksa beratur panjang untuk ke tandas wanita, Li Tingting menjadi tajuk utama apabila dia dan 20 wanita masuk ke tandas awam lelaki di bandar Guangzhou dengan membawa pelekat berwarna warni, mahukan masa menunggu yang sama untuk lelaki dan wanita. 
Kini, dia bercadang untuk membawa bantahannya ke Beijing pula, di mana semua pemimpin negara akan berkumpul bulan depan untuk sidang tahunan di parlimen.

"Kami mahu pemimpin mengambil perhatian mengenai isu ini," katanya.



"Ia adalah isu penting untuk ramai wanita. Ketika bantahan di Guangzhou, kami membuat kajian rambang dan mendapati majoriti penduduk menyokong kami," katanya.


Media tempatan melaporkan, selepas bantahan itu, pegawai di wilayah Guangzhou bersetuju untuk menambah bilangan tandas wanita sebanyak 50 peratus, satu ikrar yang menurut Li perlu diambil di seluruh negara.

Isu itu menyebabkan debat di Internet, walaupun tidak ramai yang tertarik dengan bantahan itu.

"Rakyat Amerika ada gerakan "Menawan Wall Street" tetapi di China pula menawan tandas. Ia sesuatu yang sangat berbeza," tulis seorang penulis blog yang menggunakan nama huashuo xian. - AFP



sumber : myMetro

Dua beradik sertai peraduan tiap hari

Posted: 23 Feb 2012 06:15 PM PST


NOTTINGHAM: Sepasang adik-beradik berjaya memenangi banyak hadiah apabila mereka menyertai dua peraduan setiap hari sejak 30 tahun lalu.
Untuk mencapai kejayaan itu, Wendy dan Kev Sheldon menyertai peraduan dalam akhbar dan majalah.

Hasilnya, mereka memenangi pelbagai hadiah bernilai ratusan ribu ringgit, termasuk percutian eksotik, televisyen dan menaiki helikopter.


Malah, Wendy yang masih bujang - juga pernah memenangi hadiah bekalan kondom yang mampu digunakan selama tiga tahun.

Disebabkan statusnya itu, Wendy, 47, mendermakan kondom berkenaan kepada sebuah klinik kesihatan seksual remaja di tempatnya.


"Kami pernah memberikan gula-gula yang dibekalkan selama setahun kepada sebuah hospital dan bir kepada rumah orang tua," katanya.



Sementara itu, Sheldon, 52, berkata hadiah terbaik pernah dimenangi ialah percutian di Miami.

Hadiah pertama Wendy ialah anak patung Bugs Bunny yang diterima ketika dia berusia 16 tahun.


"Walaupun saya bertuah, nampaknya nasib tidak menyebelahi saya dalam percintaan," katanya. - TS


sumber: myMetro


Pelik...Main bola dalam koma

Posted: 23 Feb 2012 06:00 PM PST


TOPEKA (Kansas): Seorang pelajar sekolah tinggi yang terlalu minat kepada sukan bola keranjang menunjukkan aksi luar biasa ketika koma akibat jangkitan kuman di otaknya.
Media semalam melaporkan, Maggie Meier jatuh sakit pada 2008 dan dimasukkan ke hospital akibat tidak sedarkan diri.

Dia kemudian dirawat di sebuah hospital untuk tempoh agak lama akibat mycoplasma meningoencephalitis sejenis penyakit meningitis yang menyebabkan keradangan pada otak.


Bagi mengelakkan kekejangan pada badannya, pelajar Sekolah Tinggi Blue Valley Northwest di Overland Park yang koma selama tiga bulan itu dialihkan setiap dua atau tiga jam.

Laman sesawang thedaily.com melaporkan, keluarga Maggie meletakkan bola keranjang di tangannya ketika dia didudukkan di kerusi roda dalam keadaan koma.


Maggie mengejutkan semua pihak apabila kakinya mula bergerak-gerak, manakala tangannya melontar bola berkenaan, seolah-olah bermain di gelanggang.



Pakar neurologi Maggie, Dr William Graf, berkata aksi melontar bola keranjang itu tertanam di minda pelajar terbabit sebagai sebahagian daripada nalurinya.

Sepanjang tempoh dirawat di hospital, Maggie melakukan beberapa kali lontaran bola sebelum kembali tidak sedarkan diri.


Sejak pulih daripada koma pula, Maggie terpaksa belajar semua aspek asas kehidupan termasuk berjalan, bercakap dan membaca.

Sementara itu, rakan Maggie dan jurulatihnya di sekolah meletakkan kerusi kosong di tepi gelanggang sepanjang tempoh dia dirawat bagi mengenang komitmennya.


Semalam, Maggie akhirnya hadir semula ke gelanggang bola keranjang di sekolahnya selepas hampir empat tahun melalui proses pemulihan.


Kata Maggie, ketika di hospital, dia tidak terlalu memikirkan bola keranjang.


Walaupun pesakit mycoplasma meningoencephalitis boleh pulih sepenuhnya, dalam keadaan tertentu ia mampu menyebabkan kematian. - DM



sumber : myMetro

Kejar bos dengan parang

Posted: 23 Feb 2012 05:45 PM PST


GOMBAK: Tindakan seorang mekanik menegur sikap seorang pekerjanya yang malas dan tanpa berasa malu membuang air kecil di depan bengkel keretanya membawa padah apabila diserang pekerja itu dengan parang dalam kejadian di Kuang, kelmarin.
Dalam kejadian jam 8 malam itu, mangsa berusia 29 tahun pada mulanya menegur sikap pekerjanya itu yang tidak membuka tayar kereta milik seorang pelanggan walaupun sudah diarahkan mangsa.

Menurut sumber, lelaki itu tidak mempedulikan teguran mangsa dan terus berlalu sebelum tiba-tiba datang semula membuang air kecil di hadapan bengkel.


"Terkejut dengan sikap biadab itu, mangsa yang tidak berpuas hati menegurnya dan memberi amaran supaya tidak mengulangi perkara sama.

"Sangkaannya, lelaki terbabit akan sedar dengan kesilapannya namun sebaliknya berlaku apabila lelaki itu mula melenting sebelum menghamburkan kata-kata kesat," katanya.


Sumber berkata, mangsa cuba menenangkannya, namun pekerjanya itu tidak henti-henti memaki hamunnya sebelum dia terus ke kereta dan mengambil sebilah parang dan terus menyerbu ke arah mangsa.



"Namun mangsa sempat mengelak dan melarikan diri. Lelaki terbabit yang tidak berpuas hati terus mengejarnya, namun gagal apabila pekerja lain datang menghalang.

"Selepas beberapa minit, lelaki itu kembali tenang sebelum terus beredar dari bengkel itu. Mangsa yang bimbang kejadian sama berulang membuat laporan di Balai Polis Kuang," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan kejadian itu.


sumber : myMetro

Terbalik dalam rumah

Posted: 23 Feb 2012 05:30 PM PST


SEREMBAN: "Jantung saya bagaikan terhenti apabila terdengar dentuman kuat sebelum rumah bergegar," kata Ahmad Yusof, 48, yang rumahnya di Taman Tiroi, Labu, di sini, dilanggar sebuah kereta, malam kelmarin.
Bagaimanapun, dalam kejadian kira-kira jam 8.45 malam itu, Ahmad dan anak perempuannya, Khairul Baiyinah, 11, terselamat.

Kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah Toyota Camry dipandu seorang lelaki berusia 40-an hilang kawalan dan merempuh rumah Ahmad.


Pemandu berkenaan cedera parah dan dikejarkan ke Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS) untuk rawatan lanjut.

Menurut Ahmad, ketika kejadian dia dan anak bongsunya sedang menunaikan solat Isyak berjemaah dalam sebuah bilik apabila dikejutkan dengan dentuman kuat.


"Rumah bergegar kuat dan pada masa itu saya hanya fikirkan keselamatan diri dan anak. Saya segera menjenguk keluar untuk memeriksa apa yang berlaku.



"Saya terkejut melihat sebuah Toyota Camry putih di ruang tamu rumah dengan empat tayar ke atas," katanya ketika ditemui di sini, malam kelmarin. Ahmad berkata, beberapa penduduk yang menyedari kejadian segera ke rumahnya untuk membantu.

Menurutnya, pemandu kereta yang cedera dan tidak sedarkan diri dikeluarkan orang ramai sebelum dikejarkan ke hospital oleh Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).


"Saya turut menghubungi pasukan bomba dan penyelamat kerana khuatir berlaku tumpahan minyak apabila kereta itu terbalik," katanya.

Menurutnya, dua motosikal dan empat basikal yang diletakkan di depan rumah rosak teruk akibat rempuhan itu.


"Walaupun rumah saya rosak, saya bersyukur kerana saya dan anak tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang yang dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan siasatan masih dilakukan untuk mengetahui punca kemalangan.



sumber : myMetro

Akibat curi kabel maut kena renjatan

Posted: 23 Feb 2012 05:15 PM PST


SEREMBAN: Tindakan seorang lelaki yang dipercayai mahu mencuri kabel milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) di bilik bawah tanah sebuah pusat perniagaan pakaian di Jalan Tuanku Munawir di sini, mengundang padah apabila dia maut akibat terkena renjatan elektrik berkuasa 415 voltan, semalam.
Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata lelaki berusia 40-an itu yang melecur teruk di muka, mati di tempat kejadian.
Menurutnya, polis menerima maklumat kejadian itu kira-kira jam 11.30 pagi dan menghantar sepasukan anggota untuk menyiasat.

"Sebaik tiba di tempat kejadian, polis menemui lelaki yang hanya berseluar panjang, terbaring tidak sedarkan diri.



"Bagaimanapun, lelaki itu dipercayai sudah meninggal dunia dan mayatnya dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS) untuk bedah siasat.



sumber : myMetro

'Pinjam' ayah nyanyuk untuk harta

Posted: 23 Feb 2012 05:00 PM PST


JOHOR BAHRU: Amat menyedihkan apabila lima anak seorang warga emas hanya 'meminjam' ayah mereka beberapa jam bagi menyelesaikan urusan pembahagian harta sebelum lelaki berusia 75 tahun itu dipulangkan semula ke rumah kebajikan.
Ketika mahu mengambil ayah mereka dari Pusat Jagaan Warga Emas Nur Ehsan, Kempas, di sini, pertengahan bulan lalu, dua anaknya bersungguh-sungguh memberitahu mereka dan adik-beradik lain sudah insaf.
Justeru, mereka meyakinkan pengurus pusat kebajikan itu, Norijah Bidin, bahawa warga emas yang mesra dengan panggilan Wak itu mereka jaga dengan baik.

"Bagaimanapun, saya terkejut apabila kerana selepas beberapa jam, mereka datang dan menyerahkan semula Wak kepada kami untuk dijaga.



"Apabila ditanya, kelima-lima mereka memberi alasan konon kehadiran bapa mereka mencetuskan pelbagai masalah dalam keluarga," kata Norijah.



sumber : myMetro

Wanita mangsa pakar ‘ayat’

Posted: 23 Feb 2012 04:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Sifat semula jadi wanita yang mudah percaya pada 'kata-kata perangkap' berbaur kasih sayang dan suka dipujuk menyebabkan mereka mudah dipengaruhi sebelum terjebak dengan perbuatan kurang bermoral dirancang pasangan masing-masing.
Lebih malang, walaupun sedar pasangan dipilih dikategorikan insan bermasalah, namun atas dasar kasih sayang serta 'dahagakan' perhatian menyebabkan perkara berkenaan dipinggirkan dalam kehidupan meskipun sedar tindakan dibuat akan memakan diri.

Pegawai Psikologi Kanan, Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Puncak Alam, Sulaiman Selamat, berkata faktor dahagakan kasih sayang dan mahu dibelai menyebabkan banyak wanita menjadi mangsa pasangan mereka yang pakar dalam 'mengayat'.


"Kalau dilihat dalam senario sekarang, banyak wanita menjadi mangsa termasuk dijadikan keldai dadah, terjebak dengan cinta Lombok dan 'Mat Afrika' dan semua itu akibat timbulnya perasaan cinta pada peringkat awal tanpa berfikir dua tiga kali," katanya.

"Pada mereka ketampanan bukan ukuran pertama kerana yang lebih penting adalah kemampuan membelai dan memberikan kasih sayang," katanya.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai laporan akhbar ini semalam mengenai sepasang suami isteri yang baru empat bulan berkahwin, tetapi aktif melakukan jenayah ragut tumpas dek balingan buah epal oleh mangsa mereka di Pasar Sungai Siput, di sini, kelmarin.



Kejadian berlaku jam 11.50 pagi dan lebih mengejutkan apabila suspek perempuan yang berusia 22 tahun memberitahu dia hamil anak sulung dengan usia kandungan empat bulan sanggup mengikut suami untuk melakukan jenayah berkenaan.


sumber : myMetro

Kerana sayangkan anak murid sanggup ceraikan isteri

Posted: 23 Feb 2012 04:30 PM PST

Seorang guru telah berhubungan seks dengan muridnya berusia 16 tahun hingga memiliki dua anak. Kerana cintanya kepada pelajar itu, guru pun menceraikan isterinya yang sudah memiliki dua anak.

Guru tersebut bernama John Forrester (47) bekas ketua  muzik di Akademi Koncorth, Aberdeen, Scotland. Ketika kejadian itu Claire, masih berusia 16 tahun.

Perhubungan itu berlanjutan sehingga memiliki dua anak, kerana hari-hari guru itu tinggal di rumah murid tersebut. Kerana sayangkan pelajar yang tentu lebih muda dia sanggup menceraikan isterinya.Dia dan isterinya juga mempunyai 2 orang anak.

John pun dipecat dari sekolah kerana kes itu. Tapi tindakan itu tidak membuatnya  untuk terus mencintai Claire bekas muridnya. Dan  mereka menikah setelah memiliki dua anak.

Pihak keluarga murid khabarnya sudah memberikan restu dalam hal itu. Mereka berkata "Itu semua sangat kontroversi kerana perbezaan usia sangat jauh. Tapi apa yang mahu dikatakan kerana mereka sudah saling mencintai dan menghasilkan dua anak lagi," ujarnya. (link)

Inilah parasit menghisap darah lidah sehingga lidah mati dan putus

Posted: 23 Feb 2012 04:15 PM PST

Mahluk ini dinamakan Cymothoa Exigua sejenis parasit yang hidup dalam tubuh ikan (untung takdi tubuh kita), menempel pada dasar lidah ikan...khususnya ikan red snapper.

Cymothoa Exigua menggunakan cakarnya untuk menggali lidah  ikan tersebut dan menghisap darahnya. Cymothoa exigua akan terus tumbuh dan lama kelamaan lidah ikan akan terus menerus kekurangan darah dan akhirnya lidah nya mati dan putus.

Saat lidahnya hilang, parasit ini akan mengambil alih posisi lidah dengan tubuhnya. yang mengerikannya cymothoa exigua dapat menempel pada otot lidah ikan red snapper menyebabkan red snapper dapat menggunakan Cymothoa Exiguasebagai "lidah barunya".. dan selamanya akan begitu.



Jom kita lihat pasangan sedang berasmara dicelah pepohon

Posted: 23 Feb 2012 04:00 PM PST

Lagi pasangan tertangkap berasmara di celah pepohon..





Untung betul orang utan ni,diberi layanan first class

Posted: 23 Feb 2012 03:45 PM PST

Untung betul...diberi layanan istimewa...



LONDON - Seekor orang utan berusia 11 bulan yang diberi nama Silvestre diberi layanan istimewa apabila ia dibenarkan duduk di kelas pertama dalam perjalanan feri dari Sepanyol ke Dorset, lapor sebuah akhbar baru-baru ini.

Haiwan itu dibawa ke Pusat Menyelamat Mawas Dunia dekat Wareham di Dorset dari Zoo Santillana di Sepanyol selepas ibunya meminggirkannya selepas ia dilahirkan.

Perpindahan haiwan itu diiringi oleh beberapa kakitangan zoo tersebut. - Agensi

[Aneh] Pertandingan minum cuka

Posted: 23 Feb 2012 03:30 PM PST

Event Teraneh dan Tergila di Dunia :. Bayangkan, siapa cepat minum minuman cuka! Ya, sebuah kota di China timur mengadakan sebuah pertandingan minum cuka sebagai bahagian untuk menarik perhatian para pelancong. Penganjur pertandingan di Zhengjiang,Daerah Jiangsu, mengatakan gelaran itu juga bertujuan untuk mempromosikan manfaat kesihatan dari minum cuka.



Puluhan peserta berbaris dan mesti minum tiga botol 375 ml cuka lokal, satu demi satu. Pertama-tama, mereka harus menjalani pemeriksaan kesihatan untuk memastikan tidak menderita tekanan darah tinggi, penyakit jantung atau penyakit mental.

Seorang warga tempatan, Liu Yuejin akhirnya memenangi pertandinagn dengan meminum tiga botol hanya dalam waktu 28 saat "Saya terus yakinkan kepada saya sendiri bahwa itu bukan cuka tapi air madu pahit. Dengan cara itu saya dapat minum dengan sangat cepat," papar Liu.






Inilah hasil karya lelaki yang kesepian

Posted: 23 Feb 2012 03:15 PM PST

Sam Rodia, seorang Imigran berasal dari Itali adalah seorang lelakiyang sangat kesepian. Dia bercerai dengan isterinya, dan pengadilan melarangnya untuk menemui anak-anaknya. Untuk menghilang rasa kesepiannya,50 tahun lalu Sam mulai membangun sebuah menara. Tapi sebenarnya, menara ini tidak berguna sama sekali, selain mungkin, boleh kita nikmati sebagai sebuah karya seni.