Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Lisa Surihani & Yusry KRU Bakal Umum Tarikh Kahwin

Posted: 22 Dec 2011 05:45 PM PST

Semalam, Budiey ada menerima email jemputan dari KRU Studios yang mana menjemput media untuk menghadiri satu majlis pengumuman istimewa dari pasangan romantis Lisa Surihani & Yusry KRU. Samada ia satu gimik, atau ia adalah satu pengumuman menggembirakan di mana mereka akan mengumumkan tarikh kahwin mereka yang dijangka akan berlangsung pada bulan Mac nanti, itu kena tunggu esok ya.

Lisa Surihani

Selepas sekian lama berteka-teki mengenai tarikh perkahwinan mereka, pasangan artis Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim akan membuat pengumuman istimewa mengenai perkara itu pada Sabtu ini. Jemputan mengenai pengumuman berkenaan telah dihantar oleh pihak KRU Studios kepada pihak media pada petang Khamis.

Majlis berkenaan akan diadakan pada pukul 10.30 pagi di Hotel Marriott, Putrajaya.

Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan KRU Studios, Norman Abdul Halim yang juga abang kepada Yusry ketika dihubungi bagi mengesahkan perkara itu hanya ketawa dan memberitahu akan menjelaskan perkara sebenar kepada pihak media pada hari berkenaan.

"Ia merupakan satu pengumuman istimewa dan pastinya ia akan diberitahu pada majlis nanti. Kalau saya beritahu sekarang tak ada kejutanlah," katanya berseloroh.

Kad Jemputan

yusry & lisa

Pada pengumuman itu nanti, ibu bapa Yusry iaitu Abdul Halim dan Zarina Fenner serta ibu Lisa, Siti Amira Ahmad juga akan turut serta. Difahamkan Yusry dan Lisa akan bernikah pada awal tahun depan yang mana majlis berkenaan akan mendapat liputan secara langsung menerusi saluran Astro.

Pasangan tersebut sudah mula rapat sejak Mac lalu dan sering berhubungan menerusi telefon bimbit masing-masing sejak setahun yang lepas.

Kemudian kedua-dua mereka membuat pengakuan pertama pada bulan Jun bahawa mereka sedang menjalinkan hubungan lebih daripada seorang kawan dan menganggap ia sebuah perhubungan yang matang. via Mstar Online

Lisa Surihani
Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Berita Perkahwinan Yusry & Lisa Surihani Adalah Tak Benar
  • Gambar Lisa Surihani di Karpet Biru ABPBH2010
  • Gambar Lisa Surihani di Pelancaran Mimpi Kita
  • Gambar Lisa Surihani di Media Prima Open House
  • Gambar Lisa Surihani di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Lisa Surihani di Malam Gala Filem Ombak Rindu
  • Gambali Lisa Surihani di Majlis Pelancaran MUSTIKA
  • Gambar Lisa Surihani di Majlis Berbuka ASTRO
  • Lisa Surihani, Julia Ziegler Pakai Tudung dalam Tudung Ekspress
  • Gambar Kekasih Baru Farid Kamil
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Hidup Sihat Dengan Hanya Berjalan Kaki

    Posted: 22 Dec 2011 05:22 PM PST

    Salam pagi buat semua pembaca budiey.com…

    Anda semua pasti dah sarapan kan? Sarapan sangat penting ya untuk menjana hari anda dengan lebih bersemangat dan bertenaga. Pakar-pakar kesihatan pun ada cakap, kalau tak ambil sarapan, seumpama kita membunuh diri kita sendiri. Adusss, bahaya sungguh. Seriau je bila dengar.

    Sekarang ni macam-macam penyakit kat negara kita ni kan? Ramai yang meninggal sebab terkena penyakit darah tinggi, kencing manis, obesiti dan tak kurang ada juga yang meninggal kerana stress dan kemurungan. Semua tu akibat daripada kita mengamalkan kehidupan yang tak sihat.

    Menurut laporan Pertubuhan Kesihatan Dunia, pada tahun 2010 penyakit jantung telah menjadi pembunuh nombor satu di dunia, iaitu terdapat 1.7 juta orang meninggal dunia akibat penyakit jantung. Ini bererti, dalam tiga kematian, satu daripadanya adalah disebabkan serangan penyakit jantung. Dalam tahun 2008, jumlah kematian akibat penyakit jantung di-Malaysia telah mencapai 46 ribu orang. Memang agak kronik gak tu.

    Di musim hujan ni pulak, ramai antara kita yang demam, batuk-batuk, selesema dan macam-macam. Jadi, Budiey nasihatkan anda berhati-hati ketika berada di luar rumah. Patut diingatkan ya, jangan lupa minum air suam banyak-banyak setiap hari. Berbotol-botol pun tak apa. Hehe…

    Jika anda sakit ke demam ke atau sebagainya, kalau masih larat nak pergi buat kerja atau buat aktiviti ke, sila buat dengan segera sebab bila badan kita berpeluh, ia akan mengelurkan sisa-sisa toksin yang tak sihat dalam badan itu. Rasa nak demam pasti akan bertukar menjadi lebih sihat dan segar. Tak gitu?

    Apa yang penting yang Budiey sampaikan kat sini, tak kira apa yang korang buat, sibuk mana pun jadual harian korang, jangan lupa untuk aktifkan diri kita setiap hari untuk menikmati kesihatan diri.

    Anda pasti tak nak mati cepat gara-gara badan dah takde bateri kan? Haha, ingat telefon bimbit je ke ada bateri? Badan kita pun ada bateri. Dan untuk hidupkan bateri tu, kita kena aktifkan diri. Nak hidup lama, kita kena selalu memberi ruh atau semangat ke dalam diri kita.

    Budiey berikan contoh-contoh yang korang boleh buat. Tak semestinya kita kena pergi gym untuk sihat sebab nak sihat ni, kita cuma kena selalu bergerak. Aktviti paling senang ialah BERJALAN KAKI.

    MOH Aktif

    Ya, Budiey tahu, korang memang berjalan kaki. Nak ke tandas jalan kaki, nak ke kedai beli suratkhabar pagi-pagi berjalan kaki. Ya, itu dah cukup? Rasanya memang dah cukup tapi kalau boleh maksimakan penggunaan kaki anda untuk bergerak ke sana sini. Seperti, jika korang nak naik ke pejabat yang terletak di tingkat 4, apa kata korang naik dengan menggunakan tangga setiap hari. Pasti berpeluh gak kan? Tapi itu bermakna badan kita sihat. Apa kata kalau pejabat korang kat tingkat 16, fuh, pasti badan korang langsing dan sentiasa segar muda jelita.

    MOH Aktif

    Budiey pun tak pasti juga, kadang-kadang kita selalu nasihatkan orang untuk jaga kesihatan tapi diri sendiri sebenarnya tak terjaga pun. Budiey bukannya doktor tapi Budiey rasa ada tanggungjawab untuk menyampaikan mesej positif ni untuk korang semua pembaca setia budiey.com. Sekurang-kurang, kita sentiasa mengingati antara satu sama lain. Dan bila kita ingatkan orang lain, secara tak langsung kita akan ingatkan diri kita.

    MOH Aktif

    Okay, bila masa yang sesuai untuk mulakan kehidupan yang lebih sihat ni? Ya, apa kata, hari ini juga! Ya, sekarang! Sekarang masa yang sesuai kerana tak perlu la nak tunggu hari esok atau bertangguh untuk jadikan resolusi tahun 2012. Sebab hari esok anda sebenarnya bermula dengan langkah pertama pada hari ini.

    Apa kata, anda buat target atau sasarkan 10,000 langkah sehari dan jangan lupa catatkan kejayaan anda itu. Apa yang penting, anda tingkatkan sedikit bilangan langkah anda setiap hari. Buat secara perlahan-lahan tapi kenalah konsisten. Jangan pula cuba paksa diri anda tu, buatlah mengikut kemampuan. Tahu tak berjalan 10,000 langkah tu sama cepat untuk membakar kalori bagi sepinggan kueteow goreng? Haa, jangan tak tahu, kiranya berjalan 10ribu langkah adalah seperti kita membakar kalori yang ada dalam sepinggan kueteow goreng. Kira banyak jugak tu ya?

    Jika korang tak sihat, jangan lupa ya makan ubat. Makan ubat yang diberi oleh doktor dengan teratur jangan ikut suka hati ye bila time rasa ada mood nak makan, pergi balun sampai 20 biji. Kang KOMA kang. Sapa nak jawab?

    Selain bersenam, kalau boleh setiap hari makan vitamin atau makanan tambahan kesihatan untuk kekalkan kesihatan badan. Tapi Budiey nak ingatkan anda, sebelum mengambil vitamin tu, dapatkan dahulu pandangan atau nasihat daripada pakar kesihatan. Jangan nak ambil sembarangan je. Kena tahu juga samada vitamin tu sesuai ke tidak dengan keadaan tubuh kita.

    Mahu dapatkan tip tip kesihatan yang lain atau nak tahu tentang amalan pemakanan sihat dan aktiviti fizikal yang boleh diamalkan? Apa kata anda tonton rancangan Sihat 1 Malaysia yang dihoskan oleh pelakon terkenal, Fahrin Ahmad.

    Dalam program TV ini, anda berpeluang untuk melihat sendiri bagaimana cara dan tips menjaga kesihatan dengan lebih berkesan. Selain itu juga, ada beberapa selebriti terkenal yang turut berkongsi cerita tentang amalan kesihatan mereka seperti Siti Saleha, Chef Zaidah, Ifa Raziah dan ramai lagi. Jangan ketinggalan menonton Sihat 1Malaysia ya.

    Sentiasa senyum. Senyum tak perlu kata apa-apa. Senyum. Hahaha.

    Nak sihat lagi? Apa kata dapatkan tips menarik di www.gayahidupsihat.my

    Itu sahaja dari saya buat masa ini. Kalau ada komen pandangan, cadangan sila tinggalkan komen atau di twitter @budiey

    Budiey: Menjaga lebih baik dari merawat.

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Scholl Lancar Koleksei Terbaru BEBAS UNTUK BERGERAK
  • Gambar Kaki Artis Yang Teramat Cantik
  • Erra Fazira Keguguran Sebab Urut Kaki
  • Pertandingan Akhir Evolusi Muzik Sihat Revolusi Cipta Kreativiti
  • Azean Irdawaty Semakin Pulih
  • Program Majalah Di Kaki TV2
  • Gambar Siti Nurhaliza di Premium Seat AirAsia X
  • Gambar Pengacara MyStarz LG Naz Habibur Rahman
  • Amalan Tidak Sihat Ketika Memandu Di Jalan Raya
  • Erra Fazira Hamil Anak Pertama?
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    0 ulasan:

    Catat Ulasan