Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Tak laku lagi artis ini jual ganja

Posted: 22 Dec 2011 09:00 PM PST


LOS ANGELES - Usia Heather Donahue mungkin belum terlalu tua. Namun, artis yang kini berusia 37 tahun ini memutuskan meninggalkan dunia lakonan untuk menjual ganja.


Heather Donahue pencen setelah tak lagi mendapat tawaran lakonan. Dia juga sedar usianya semakin bertambah tua, dan kalah bersaing dengan artis pendatang baru yang lebih muda.


"Aku mengemas semua barang-barangku yang berkaitan dengan karier lakonanku, dan aku membakarnya semua," kata Heather seperti dikutip Dailymail, Khamis (22/12/2011).


Kini Donna sibuk dengan usahanya menanam ganja, dan menjualnya. Tapi tentu, ganja yang dijualnya hanya untuk keperluan medik, dan pengubatan. Dia yakin, ganja merupakan tanaman yang sangat bermanfaat bagi kesihatan.


"Ganja itu sangat berkaitan dengan budaya manusia selama ribuan tahun. Ganja ada untuk keperluan medik, sebagai sebuah industri dan sebagai komponen budaya," jelasnya.(rik)

Beli Apartment Mewah US$ 88 juta, Gadis 22 Tahun Pecahkan Rekod

Posted: 22 Dec 2011 08:00 PM PST


 Gadis ini baru berusia 22 tahun. Tapi dia sudah boleh beli apartment berharga  US$ 88 juta . Pembelian yang dilakukannya itu pun memecahkan rekod penjualan apartment di New York.


Apartment tersebut dijual oleh pemiliknya, Sandy Weil, bekas bos Citigroup pada November 2011 lalu. Apartment itu dijualnya dengan harga US$ 88 juta . Harga apartmentya tersebut memecahkan rekod transaksi individu di New York City.


 Orang yang akhirnya membeli dan memecahkan rekod penjualan apartment tersebut adalah Ekaterina Rybolovleva. Ekaterina baru berusia 22 tahun dan kuliah di salah satu pusat pengajian tinggi di Amerika Syarikat.


 Seperti dikutip Daily News, media tidak hairan dengan transaksi yang dilakukan Ekaterina. Meski masih berusia 22 tahun, aksinya membeli apartment berharga  US$ 88 juta  itu dianggap wajar.


 Wajar kerana Ekaterina merupakan putri dari jutawan Rusia, Dmitry Rybolovlev. Dia lahir di Rusia, namun menetap di Monaco. Sudah 15 tahun terakhir ini, dia tinggal di Monaco dan Switzerland.


 Ayah  Ekaterina diketahui menjadi sangat kaya setelah terjadi privatisasi di Uni Soviet. Dia juga salah satu pengusaha bisnis baja yang sukses. 


 Media menduga Ekaterina tidak mungkin boleh membeli apartment mahal itu dengan wangnya sendiri. Ayahnya lah yang sepertinya ada di balik transaksi pembelian apartment tersebut. Namun Dmitry sengaja menggunakan nama anaknya untuk menghindari cukai.

Wow..abang ni target nikah dengan 100 wanita

Posted: 22 Dec 2011 07:00 PM PST


 BAGI lelaki umumnya, punya 1 isteri wajar. Miliki 2 isteri kelelahan, apalagi lebih dari itu. Kelelahan di sini, baik dalam hal pemenuhan keperluan zahir mahupun batin.
 Tetapi Juaini Rahman alias Jon, seolah tidak termasuk dalam golongan orang yang disebut terakhir. Lelaki''perkasa'' yang kini tinggal di Praya, Lombok Tengah, itu telah menikahi 44 wanita. Dan, yang langka terjadi pada lelaki umumnya, Jon boleh mengumpul empat isteri dalam satu rumah.


 Nama Jon cukup popular di kalangan sebahagian laki-laki penganut poligami di Praya dan sekitarnya.


 Rumahnya saat ini di Lingkungan Srigangge, Kelurahan Tiwu Galih, Praya. Tepatnya, di sebelah barat BTN Bonter, belakang RSUD Praya. Hanya sekitar 15 meter sebelah utara pinggir jalan.
 Lombok Post hanya perlu bertanya dua kali untuk menemukan rumah Jon. Hal itu kerana didukung oleh popularnya Jon di lingkungan sekitar.


 Sebelum tiba di Srigangge, wartawan surat khabar ini sempat terfikir tentang susuk tubuh Jon. Kerana selama ini, nama Jon itu hanya didengar dari cerita orang lain. Tidak pernah melihat langsung dan berbicara empat mata dengan sang penakluk puluhan perempuan itu.


 Sebelum bertemu, yang terbayang di benak bahawa susuk yang akan ditemui memiliki wajah tampan seperti artis yang kerap muncul di televisyen.


 Rasa penasaran itu akhirnya terjawab setelah bertemu. Raut wajah dan postur tubuh lelaki 52 tahun itu tidak jauh berbeza dengan laki-laki seusianya pada umumnya.


 Saat Lombok Post tiba di kediamannya, Jon kebetulan sedang berbincang-bincang dengan salah satu rakannya di halaman rumah yang langsung berhadapan dengan sawah. Perbincangan mereka terlihat serius meski hanya beralaskan sebuah tikar yang sudah lusuh. Mereka tampak ditemani masing-masing secangkir kopi.


 Kerana tikar tidak memuat jika dipakai duduk tiga orang, Jon terpaksa mengalah dan duduk di atas rumput. Sejurus kemudian, dia lalu melontarkan ajakan. ''Kita di dalam saja. Tidak enak berbincang disini,'' ajak Jon setelah wartawan memperkenalkan diri dan mengutarakan maksud kedatangan.


 Ajakan Jon terpaksa ditolak. Itu kerana (maaf) sepintas rumah Jon agak sempit. Apalagi belasan anak-anaknya saat itu sedang bermain di dalam rumah. Perbincangan tentu tidak akan refresentatif jika berlangsung di dalam rumah.


 ''Saya sudah menikah 44 kali. Dan, saya punya target menikah sebanyak 100 kali,'' demikian kata-kata awal Jon.


 Dari puluhan wanita yang telah dipersunting itu, Jon hanya pernah mendapat janda dua kali (dua orang). Itupun janda yang tidak memiliki anak dari suami sebelumnya. Selebihnya, wanita yang dinikahi masih gadis alias belum pernah menikah.


 Selama ini, Jon memiliki kebiasaan mengumpul empat istri sekaligus dalam sebuah rumah. Sebuah keadaan yang sulit bahkan sangat tidak mungkin dilakukan oleh kaum lelaki pada umumnya. Namun baginya, itu sesuatu yang biasa. Sebaliknya, ia akan merasa janggal jika tidak memiliki empat istri.


 ''Sekarang saya belum tenang kerana isteri tinggal tiga,'' tuturnya. ''Yang satu sudah saya ceraikan belum lama ini. Saya akan menikah lagi,'' sambung Jon.


 Tiga wanita yang masih menjadi istrinya adalah Radiah, Hilmiah, dan Mahyun. Ia menikahi Radiah pada 1980. Radiah merupakan wanita terlama yang dipertahankan. Dari wanita asal Seganteng ini, Jon memperoleh 10 putra dan putri.


 Sedangkan Hilmiah, dinikahinya sejak 13 tahun. Sementara Mahyun baru dinikahi 1,5 tahun lalu dan belum memiliki anak kerana keguguran.


 Ke-44 wanita yang pernah dipersunting Jon, mereka berasal dari berbagai daerah. Ia memastikan diri untuk menikahi wanita di setiap pulau yang pernah didatangi. Saat merantau ke dataran Jawa, ia menikahi wanita suku Jawa sebanyak 11 kali. Di Dumai 3 kali. Dan, dua wanita di Pulau Kalimantan.


 Dari puluhan wanita yang ia nikahi itu, Jon telah dikurniakan sekitar 58 anak. 28 di antaranya masih hidup hingga saat ini. Selebihnya telah meninggal dunia. Dan, dari puluhan anaknya itu, 15 di antaranya menetap bersama Jon. Sedangkan yang lain tinggal bersama ibunya masing-masing.


 Wanita pertama yang mendapat keperjakaan Jon adalah Siti Aisyah. Seorang perempuan dari Aikmel, Lombok Timur (Lotim). Ia menikahi perempuan tersebut pada 1976.
 Apa yang membuatnya mampu menundukkan hati puluhan wanita itu?


 Mendengar pertanyaan itu, tanpa ragu dan sungkan Jon memberikan rahsianya. Mudahnya dia mendapat perempuan yang ingin ia nikahi tidak lepas dari pengaruh ilmu yang ia miliki. Ilmu tersebut diperolehi dengan cara bertapa di salah satu kuburan pada tahun 1974. Sejak itu, ia begitu mudah mendapatkan wanita mana saja yang diinginkan.


 Ilmu milik Jon dipergunakan dengan berbagai cara. Tergantung rumusan nama sang wanita yang dibidik. Boleh melalui azan, pandangan mata, rokok, dan boleh juga dengan cara-cara lainnya. ''Tergantung rumusan namanya,'' tegasnya.


 Kerana ilmunya itu pula, Jon tidak pernah pusing memikirkan biaya pernikahan. Ia cukup menyediakan uang sekitar Rp 300 sampai Rp 500 ribu untuk biaya surat pernikahan saja. Wanita yang dinikahi tidak meminta mahar tinggi kerana sudah lupa diri dan pasrah. ''Malah saya yang dibayar,'' akunya.


 Di balik kegemarannya mengumpul empat isteri, Jon sebenarnya berasal dari keluarga yang sederhana. Rumahnya saja masih menyatu dengan orang tua. Tempat tinggal Jon, terdiri dari satu ruang tidur dan satu bilik tamu yang sekaligus berfungsi sebagai dapur. Di tempat itulah, Jon tinggal bersama ketiga isteri dan belasan anaknya saat ini.


 Meski dengan keadaan ini, semua isterinya tetap akur. Mereka tidak pernah terlibat pertengkaran satu sama lain.


 Terkadang Jon yang nakal .. Dia sengaja membuat gara-gara jika sudah bosan dengan salah satu isterinya. Dan, itu akan menjadi alasan baginya untuk menceraikan isteri yang sudah tidak ingin dipeliharanya.


 Pada suatu ketika, cerita Jon, dirinya sengaja menaruh wang di tempat terbuka di dalam rumah. Jerat Jon berhasil kerana salah satu isterinya mengambil wang yang ia letakkan tadi. Hal itu kemudian menjadi alasan untuk menceraikan salah satu isterinya yang mengambil wang.


 Untuk menghidupi sekian isteri dan anak-anaknya, Jon melakukan pekerjaan membuat perabot.


 Belakangan ini ia tekun mengais rezeki melalui mendulang emas. Sebelumnya, ia bekerja sebagai nelayan air tawar. Kerana ekonomi yang tak cukup, pendidikan belasan anaknya tidak terurus.
 Jika begini keadaan, kenapa harus sering-cerai dan punya banyak anak?


 Lelaki berambut ikal tersebut menjawab dengan tenang. ''Menjalankan sunnah Rasul. Saya boleh berbuat adil dan tidak pernah mengumpulkan lebih dari empat orang,'' tuturnya.


 Sebagai seorang muslim, Jon ingin memiliki anak sebanyak-banyak. Dengan demikian, populasi umat Islam akan bertambah banyak.


sumber


bk-daripada cerita bukan nak ikut sunnah Rasul tapi lebih kepada nafsu

Wow...lelaki ini dapat ganti rugi buli sebanyak RM474.7 billion

Posted: 22 Dec 2011 06:00 PM PST


CHICAGO, Amerika Syarikat (AS) - Juri di sebuah mahkamah di daerah Fayatte, negeri Texas pada Selasa lalu memutuskan ganti rugi sebanyak AS$150 bilion (RM474.7 bilion) diberikan kepada keluarga seorang budak lelaki yang terbakar pada ulang tahun kelahirannya yang kelapan akibat dibuli oleh seorang jirannya, kata seorang peguamnya kelmarin.


Budak lelaki itu, Robbie Middleton diserang oleh seorang jiran, Don Wilburn Collins yang berusia 13 tahun pada 28 Jun 1998.


Collins mengikat Middleton di sebuah hutan dan mencurahkan badan mangsa dengan minyak tanah sebelum membakarnya.


Middleton berjaya melepaskan diri dan meminta bantuan.




Selama lima bulan, Middleton sengsara kerana terpaksa berulang kali menjalani pembedahan untuk menggantikan kulitnya.


Dia meninggal dunia akibat kanser kulit pada 29 April lalu.


Seluruh badannya terbakar kecuali tapak kakinya. 


Middleton yang pernah memberikan keterangan menerusi rakaman video menyatakan Collins melakukan serangan seksual ke atasnya dua minggu sebelum serangan tersebut berlaku.


Middleton turut merayu kepada juri supaya memberikan keadilan kepadanya.


"Juri memberitahu kami selepas perbicaraan berakhir bahawa keputusan memberikan pampasan terbesar dalam sejarah AS itu bagi memastikan mesej mereka didengari (sebagai pengajaran supaya perkara yang sama tidak berulang lagi,)" kata peguam keluarga Middleton, Craig Sico.


Walaupun ganti rugi itu sudah diputuskan, keluarga Middleton memang mengetahui mereka tidak akan dapat memperoleh RM474.4 bilion itu daripada Collins yang telah merosakkan kehidupan anak mereka, kata Sico.


Tujuan sebenar tuntutan sivil berkenaan difailkan adalah untuk memberi tekanan kepada pihak pendakwa raya Daerah Montgomery, Texas supaya mendakwa Collins kerana membunuh.


Collins yang kini berusia 26 tahun masih berada di dalam penjara kerana kesalahan lain.


Dia tidak hadir dalam perbicaraan Middleton.


Collins dihukum penjara semasa dia berusia 16 tahun kerana didapati bersalah mencabul seorang budak lelaki lain yang berusia lapan tahun.


Dia menghabiskan masa empat tahun di sebuah penjara juvenil sebelum dibebaskan.


Namun, dia dipenjarakan semula tidak lama kemudian kerana mencuri dan enggan mendaftarkan diri sebagai pesalah seks.


Dia akan dibebaskan pada tahun depan.


Rekod ganti rugi terbesar sebelum ini di AS adalah berjumlah AS$145 bilion (RM458.9 bilion) ke atas sebuah syarikat tembakau oleh juri di negeri Florida pada 2000 tetapi keputusan tersebut kemudian diubah. - Agensi

Lawak...rokok boleh tolak bala harga RM15000 sekotak

Posted: 22 Dec 2011 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: "Saya tak sanggup hidup mewah hasil bantuan syaitan dan tak sangka suami menyara keluarga dengan duit daripada amalan khurafat," kata seorang isteri selepas mengesan suaminya menggunakan 'rokok tolak bala' berharga RM15,000 sekotak bagi menjamin keuntungan dalam perniagaannya.


 Wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Wahida, 29, itu berkata dia pelik dengan sikap suaminya kerana lelaki itu bukan perokok, namun dia hanya menghisap rokok pada setiap malam Jumaat dan membuka pintu rumah seluas-luasnya.




 "Bau asap rokok itu sangat busuk seperti bau bangkai menyebabkan saya bertambah curiga dengan perlakuannya," katanya.




 Menurutnya, suaminya yang juga ahli perniagaan mula berkelakuan seperti itu selepas hampir muflis setahun lalu akibat gagal melangsaikan hutang.




 Bagaimanapun, selepas mula melakukan amalan menghisap rokok pada setiap malam Jumaat, lelaki itu memperoleh keuntungan sekelip mata dalam perniagaannya.




 Wahida berkata, apabila dia bertanya suami berhubung tingkah laku peliknya dia dimarahi selain diminta tidak mencampuri urusannya.







 "Selepas dia mula taksub dengan rokok itu, dia langsung tidak menunaikan solat. Saya pernah mengajaknya solat berjemaah, namun dia berang dan memarahi saya," katanya ketika ditemui.




 Akibat tidak tahan dengan bau busuk asap rokok termasuk kelakuan pelik suaminya itu, Wahida memberanikan diri memeriksa beberapa rokok yang disimpan di dalam almari suaminya.





 "Selepas saya patahkan sebatang rokok, saya terkejut apabila mendapati kandungan ia dicampur dengan kemenyan yang sudah dihancurkan. "Berikutan itu, saya mendesak suami untuk memberi penjelasan dan suami memberitahu dia mendapatkan rokok itu daripada seorang bomoh di utara tanah air sebagai pelaris perniagaan," katanya.




 Wahida berkata, suaminya memberitahu rokok itu dikenali sebagai 'rokok tolak bala' dan sesiapa yang memiliki serta menggunakannya seperti disyaratkan dikatakan boleh mendapatkan keuntungan berlipat kali ganda dalam bidang perniagaan.




 "Suami turut memaklumkan dia mengeluarkan hampir RM15,000 untuk mendapatkan sekotak rokok berkenaan yang mengandungi 20 batang, namun menyifatkan kos itu berbaloi kerana dia mendapat untung berlipat ganda dalam bidang perniagaan sehingga mampu membeli rumah mewah serta beberapa kereta," katanya.




 Selain itu, katanya, suaminya disyaratkan memberikan wang kepada bomoh terbabit setiap bulan RM1,500 bagi memastikan pelaris dipakainya kekal berdampingan dengannya dan jika enggan pelaris itu akan hilang. "Saya cuba menasihatkannya untuk kembali ke pangkal jalan dan saya tidak kisah hidup susah asalkan wang diperoleh dari sumber halal tanpa bantuan syaitan, namun dia tidak menghiraukannya.




 "Saya juga hairan kerana setiap kali mendapatkan bantuan ustaz untuk memulihkan suami, dia pasti tahu dan memarahi saya," katanya.

Gila..mak bapak biarkan anak OKUnya berkhalwat

Posted: 22 Dec 2011 04:34 PM PST


LEDANG: Seorang ibu tergamak membiarkan anak perempuannya yang dikategorikan orang kelainan upaya (OKU) berusia 17 tahun berkhalwat dengan teman lelaki di rumah mereka di Taman Tangkak Jaya di sini, jam 1.10 pagi semalam.


 Lebih menjijikkan, suami baru kepada wanita terbabit yang bertugas sebagai guru di sebuah sekolah rendah di daerah ini juga hanya mendiamkan diri walaupun tahu perbuatan anak tirinya itu haram di sisi agama. 


 Kegiatan pasangan kekasih terbabit bagaimanapun terbongkar selepas Penguat Kuasa Pejabat Agama Daerah Ledang (PPADL) menyerbu kediaman itu selepas mendapat aduan daripada orang ramai. 


 Serbuan dijalankan lima pegawai PPADL yang diketuai Pegawai Penguat Kuasa, Mohd Zainal Kadiran bersama dua anggota polis. 







 Menurut Zainal, selepas pasukannya memberi salam dan mengetuk pintu, mereka terpaksa menunggu hampir 10 minit sebelum ibu remaja perempuan terbabit membuka pintu


sumber : myMetro

Kakak ni hanya makan buah untuk diet

Posted: 22 Dec 2011 04:00 PM PST


VIVAnews- Menjalankan diet demi mempertahankan tubuh langsing ideal sering dilakukan ramai wanita. Tidak terkecuali dengan Star Khechara wanita 35 tahun ni memilih untuk menjalani diet buah. Dalam satu minggu,ia bisa memakan minima 70 jeruk, 60 pisang dan 70 buah pir.


Kerana kegemaran dan kebiasaannya memakan buah, wanita ini pun telah menjuluki dirinya sebagai 'Wanita Fruitarian'. Selama hidupnya, Khechara hanya memakan buah, biji-bijian dan kacang-kacangan.


"Kebanyakan orang berfikir saya terlihat 13 tahun lebih muda dari usia sebenarnya," ujarnya seperti  dikutip dari The Sun. 


Khechara pun mengakui, selama menjadi  wanita fruitarian, ia memiliki lebih banyak energi dan merasa lebih baik dari sebelumnya.


"Sebagian besar dari diet saya adalah baku. Dan saya telah menjadi vegetarian selama 18 tahun ini berarti aku hanya makan sayur dan buah," katanya.


Tidak seperti vegetarian atau vegan, Khechara mengakui tidak memakan produk haiwan apapun, bahkan susu atau telur. Namun, ia selalu berusaha memakan buah pilihan yang terbaik untuk kesihatan tubuhnya.


"Anda pasti tidak menemukan banyak orang yang hanya hidup dengan buah. Namun abad-abad lalu doktor Yunani meyakinkan saya tentang manfaat buah dan mereka sering menjadikan buah sebagai resepi untuk para atlet," katanya.


Hamipr 100 peratus diet yang ia jalani semuanya hanya dari buah. Hanya sedikit tambahan makanan yang berasal dari luar buah seperti sayur , kacang-kacangan dan biji-bijian. Ini katanya hanya untuk menyeimbangkan kebutuhan gizi dalam tubuhnya.


Untuk menjalani diet buah ini ia bahkan rela menghabiskan anggaran hingga  £ 80   perminggu hanya untuk membeli produk makanan organik. Biasanya, saat di pagi hari ia mulai menjalankan dietnya dengan  memakan sepuluh jeruk dan dua mangga.


Atau melakukan kebiasaan yang ia sebut dengan mengunyah "permen karet". Namun isinya adalah enam buah pisang, 200gram  raspberry, mangga madu dan satu gelas air.


Untuk makan siang, ia sering memakan buah pir atau mengunyah lapan buah pisang dan segenggam kurma. Sementara itu, untuk  makan malam, buah mentimun, mangga, tomat dan kurma sering menjadi menu utamanya.


"Saat makan malam aku sering membuat salad hijau, yang terdiri dari bayam, selada dan seledri. Dan jika aku lapar sekali aku sering menjadikan anggur dan apel sebagai sampingan.  Saya juga sering makan sos buah kacang Brazil setiap hari kerana mengandung mineral penting, seperti selenium."


Khechara sangat pantang meminum kopi atau teh, tetapi ia selalu meminum  tiga liter air putih per hari dan kadang-kadang, air kelapa menjadi pilihannya. Jika terpaksa ingin meminum alkohol, ia pun hanya memilih wine Rosé organik.


Khechara mengatakan, kebiasannya menjalani pola makan buah-buahan membuatnya selalu merasa kenyang. Dia memahami berapa jumlah kalori yang diperlukan seorang wanita. "Jumlah kalori harian yang direkomendasikan bagi wanita adalah 2.000 tapi aku makan sekitar 2.500 kalori sehingga saya tidak pernah lapar."


Banyak orang mungkin membayangkan, menjalani diet buah akan sangat sulit dan sangat berisiko mengganggu sistem pencernaan, namun tidak demikian untuk Khechara. Salama menjalani diet  buah-buahan, ia merasa baik-baik saja.


"Ini boleh menjadi  makanan utama bagi anda yang malas untuk makan.  Yang Anda lakukan adalah membeli buah kemudian memakannya.." kata Khechara pemilik berat tubuh 68,9 kilogram dan tinggi badan 167,6 sentimeter.

[Wow] Ibu Hamil yg Tidur Bedengkur Bayinya Lebih Ringan Daripada Berat Yang Normal

Posted: 22 Dec 2011 03:00 PM PST


Berdengkur menandakan adanya gangguan nafas yang mengurangi kualiti tidur seseorang. Pada ibu hamil, berdengkur juga berimpak pada pertumbuhan janin dalam kandungan sehingga cenderung lahir dengan berat badan lebih rendah.


Untuk membuktikan hal itu, sebuah penelitian berskala kecil dilakukan oleh Dr Alison Fung dari Melbourne's Mercy Hospital for Women. Penelitian itu melibatkan 41 ibu hamil di  Victoria, 10 di antaranya dilaporkan berdengkur oleh suaminya saat tidur.


Dr Fung yang merupakan seorang doktor kandungan mengamati pertumbuhan janin melalui Ultrasonografi (USG) serta mengukur berat badan bayi saat lahir. Ia lalu membandingkannya dengan kebiasaan berdengkur yang dialami para isteri, berdasarkan laporan para suami.






Hasil analisis menunjukkan, kesepuluh ibu hamil yang kalau tidur selalu berdengkur akhirnya melahirkan bayi dengan berat badan rata-rata 30 peratus lebih rendah dari normal. Keadaan yang sama hanya dialami oleh 6 dari 31 isteri yang tidak berdengkur, atau kurang lebih hanya 20 peratus.


Temuan ini membuktikan, kebiasaan berdengkur pada ibu hamil berkaitan dengan perkembangan janin dan berat badannya waktu lahir. Meski demikian, Dr Fung mengimbau ibu hamil agar tidak terlalu cemas kerana temuan ini masih harus diteliti lebih lanjut.


"Kami membuktikan bahawa kecenderungan berdengkur saat hamil boleh menghambat pertumbuhan janin, tapi ini belum bisa dipastikan," ungkap Dr Fung yang akan mempresentasikan temuannya ini dalam Australasian Sleep Conference di Sydney, seperti dikutip dari Ninemsn.


Berdengkur dialami oleh 20-35 peratus ibu hamil, bahkan yang semula tidak pernah berdengkur. Diyakini, peningkatan berat badan saat hamil membuat otot pernafasan terdesak sehingga menyempit di bahagian tenggorokan lalu berbunyi saat dilewati udara.




Meski tidak semua, kebanyakan orang yang ngorok akan mengalami Obstructive Sleep Apnea (OSA) atau henti nafas saat tidur. Menurut penelitian, OSA menyebabkan suplai oksigen tidak lancar dan ini diyakini dapat mempengaruhi pertumbuhan janin dalam kandungan.

Gara-Gara Bawa Pelacur Ke Sepanyol Nokia Di Caci Maki

Posted: 22 Dec 2011 10:00 AM PST




London – Dalam sejarah nama telefon beberapa diantara memiliki nama bagus namun ada pula yang buruk. Nampaknya, 'pelacur' dari Nokia menjadi salah satunya.


 Nokia baru saja mengumumkan Nokia Lumia. Namun dalam bahasa Sepanyol, Lumia berarti pelacur atau gadis panggilan. Alhasil, perusahaan asal Finland itu menuai banyak caci dan makian di dunia maya.


 Satu-satunya penghibur bagi raksasa mobile itu menyangkut 'Lumia' adalah, kata itu tak banyak digunakan dan hanya muncul di dialek Sepanyol dengan pengaruh gypsy yang berat. Meski begitu, Nokia tetap terseret dalam ketidakjelasan di mata publik.


 Kesalahan ini pertama muncul di Twitter ketika ada yang berkomen 'Lumia' berarti pelacur dalam bahasa Sepanyol. Di sisi lain, hal semacam ini bukan pertama kalinya terjadi, asisten pribadi iPhone 4S yang bernama Siri serupa kata Jepun 'Shiri' yang berarti 'bontot'.




 Perusahaan lainnya seperti dikutip DM, yakni Ford meluncurkan produk terbarunya bernama Pinto pada 1971 yang kata itu berarti 'kelamin lelaki'. 




sumber :http://www.kaskus.us

Penyebab Payudara Perempuan Berukuran Kecil

Posted: 22 Dec 2011 09:00 AM PST


Setiap perempuan pasti ingin memiliki payudara yang sempurna. Tapi sayangnya ada beberapa orang yang payudaranya tidak berkembang secara sempurna atau berukuran kecil. Kenapa boeh begitu?




 Payudara yang tidak berkembang sempurna termasuk memiliki ukuran payudara yang kecil dan payudara hypoplastic (payudara gagal tumbuh saat pembesaran). Jika perkembangan payudaranya tidak sempurna, maka ia akan melihat payudaranya tidak penuh secara normal dan terasa sempit, kadang ada juga ditandai dengan bentuk puting susu yang tidak biasa.


 Beberapa hal diketahui boleh membuat seseorang memiliki ukuran payudara kecil seperti genetik, kekurangan gizi serta memiliki kandungan lemak yang rendah di tubuh, seperti dikutip dari Livestrong, Selasa (20/12/2011).


 Selain itu ada pula keadaan lain yang boleh membuat perkembangan payudara tidak sempurna iaitu:


1. Kekurangan hormon


 Masa pembesaran dipicu oleh meningkatkatnya kadar hormon estrogen yang diproduksi ovarium. Semakin tinggi estrogen yang diserap oleh reseptor di payudara akan membuatnya untuk tumbuh. Jika hormon estrogennya sedikit maka pertumbuhannya akan terhambat.


2. Anoreksia


 Anoreksia akan membuat seseorang kekurangan gizi sehingga pertumbuhan payudaranya terhambat. Salah satunya kekurangan zat yang boleh menunda pertumbuhan payudara.


3. Penyakit sistemik


 Penyakit sistemik boleh mempengaruhi sejumlah organ dan jaringan seperti payudara, yang termasuk penyakit sistemik seperti gagal ginjal kronik dan penyakit inflamasi usus.


 Impak sosial dari perkembangan payudara yang tidak sempurna ini boleh mempengaruhi psikologis seorang perempuan khususnya remaja seperti hilangnya kepercayan diri dan kurangnya perasaan untuk menghargai dirinya sendiri.


 Jika memang khuatir dengan ukuran payudara yang dimiliki, maka cubalah kunjungi doktor untuk tahu apa penyebabnya sehingga boleh diketahui tindakan apa yang perlu dilakukan untuk memperbaikinya. Beberapa perempuan memilih menggunakan implan payudara untuk meningkatkan ukurannya.


  sumber: detikhealth.com

Aik..ada ubat semburan untuk hilang rasa malu

Posted: 22 Dec 2011 08:30 AM PST

LONDON, KOMPAS.com — Apakah Anda termasuk pemalu atau kurang pergaulan ? Masalah Anda tak lama lagi akan ada selesaikan. Para ahli di Israel telah mengembangkan obat baru yang dapat meredam hambatan dalam bersosialisasi.

Seperti dilaporkan harian Telegraph, para ilmuwan di Seaver Autism Center for Research and Treatment dan Columbia University, menciptakan ubat sembur hidung yang mengandung hormon oksitosin. Ubat ini dikatakan dapat membantu meningkatkan kemampuan seseorang dalam berinteraksi sosial.

Oksitosin sebelumnya dikenal sebagai "hormon cinta". Hormon alami ini dapat meningkatkan perasaan empati dan kedekatan (bonding)—khususnya di antara para orang dan anak-anaknya.

Kajian terbaru menemukan bahawa hormon ini pun dapat memperbaiki kemampuan sosial kalangan orang yang pemalu—walaupun efeknya tak terlalu besar pada mereka yang secara alami sudah "bagus". Temuan ini diharapkan memberikan implikasi besar kepada mereka yang mengalami hambatan sosial, yang kerap muncul pada keadaan tertentu seperti autisme.

Dalam kajiannya, para ahli melakukan uji cuba apakah hormon dalam bentuk nasal spray ini dapat meningkatkan rasa saling pengertian di antara individu. Sebanyak 27 lelaki sihat dilibatkan dalam kajian dan mereka diberikan ubat semburan hidung berisi hormon dan plasebo.

Mereka diminta melakukan tugas-tugas khusus untuk mengukur kemampuan membaca fikiran dan perasaan orang lain. Responden juga diminta menyaksikan rekannya berdiskusi tentang momen berharga mereka, kemudian melakukan penilaian tentang apa yang dirasakan.

Para peneliti, yang melaporkan kajiannya dalam jurnal Psychological Science, juga mengukur kompetensi sosial para responden menggunakan sejenis ujian yang disebut AQ, yang biasa diterapkan pada pesakit autistik.

Hasil penelitian menunjukkan bahawa hormon oksitosin berhasil memperbaiki kemampuan empati para responden—khususnya pada kelompok yang kurang pandai bersosialiasi.

Responden yang terbiasa bergaul melakukan tugasnya dengan mulus, baik saat diberi hormon oksitosin mahupun plasebo. Namun, responden yang kurang pandai bergaul secara signifikan hanya terbantu dengan oksitosin, di mana kekuatan empatinya menjadi setara dengan responden yang mudah bersosialisasi.

Ketika Penguin Cemburu Pada Sepasang Panda

Posted: 22 Dec 2011 08:00 AM PST


EDINBURGH - Cemburu mungkin adalah sifat yang biasa ditunjukkan oleh manusia, namun bagaimana jika yang menunjukkannya adalah penguin? 


Penguin Rockhopper di zoo Edinburgh, Scotland awalnya hairan melihat bairsan pengunjung yang cukup panjang. Namun dirinya menyedari, ternyata pengunjung beratur untuk melihat sepasang panda yang baru saja tiba dari China.


Penguin itu pun cemburu melihat perhatian pengunjung beralih pada sepasang panda tersebut. Kesal, akhirnya penguin itu berdiri di tepi kandang mereka dan mulai menjatuhkan kotoran mereka kepada para pengunjung.


"Penguin sangat penasaran, mereka sering berkumpul di tepi kandang mereka untuk melihat apa yang terjadi dibawah," ujar Pengarah Operasi Zoo Edinburgh Gary Wilson seperti dikutip Orange, Khamis (22/12/2011).


"Kami berharap itu bukan kes kecemburuan monokrom " imbuhnya.


Sementara itu salah seorang pengunjung ikut mengatakan, "kami berbaris untuk melihat panda ketika salah seorang lelaki di depan kami berteriak terkejut kerana jaketnya dijatuhi kotoran penguin".


Jumlah pengunjung zoo Edinburgh melambung sejak zoo itu kedatangan sepasang panda raksasa. Pasangan panda bernama Yang Guang dan Tian Tian itu, tiba dari China 4 Disember lalu. 
(faj)

Pelik..macamana teksi boleh landing kat sini?

Posted: 22 Dec 2011 07:00 AM PST




agaknya pemandunya tertidur kot.....

Akibat sering derma sperma

Posted: 22 Dec 2011 06:00 AM PST


OAKLAND, KOMPAS.com — Sebab rajinnya mendermakan sperma, lelaki ini akhirnya harus dilarang menderma lagi. Kerana dari sperma yang dia dermakan sudah menghasilkan 14 anak.


Trent Arsenault (36), bujangan sehat dan memiliki keyakinan religius kuat, mendonorkan spermanya melalui iklan di internet. Dia memberikan spermanya secara cuma-cuma kepada siapa saja yang memerlukan.


Akan tetapi, upayanya mendonorkan sperma ini dianggap sebagai ancaman publik oleh Badan Makanan dan Ubat Amerika Serikat (FDA). FDA memerintahkan Arsenault menghentikan tindakan tersebut atau diancam kurungan satu tahun penjara dan denda 100.000 dollar AS.


Arsenault berkeras, memberikan sperma merupakan aksi nyata dalam memberikan kasih kepada sesama manusia. Hal ini membuat dirinya dan FDA berseteru tentang topik yang pertama kali terjadi.


"Jika saya dilarang, berErti ada banyak pasangan yang tidak memiliki anak. Apakah pemerintah perlu sampai mengatur urusan bilik tidur warga?" gugatnya. (Reuters/JOE) 


Sumber :Kompas Cetak

Kesaian adik ni kulitnya serapuh sayap kupu-kupu

Posted: 22 Dec 2011 05:00 AM PST

Ponchatoula, Louisiana, Rasa sakit tak pernah berakhir dirasakan Tripp Roth, kanak-kanak yang baru berusia 2 tahun. Ia hidup lebih lama dari prediksi dokor kerana penyakit fatal yang telah merengkut penglihatan, kemampuan bicara dan membuat kulitnya terus melepuh. Tripp menderita penyakit epidermolisis bulosa yang membuat kulitnya serapuh sayap kupu-kupu.


 Melihat senyum balita yang lucu tentu akan membuat Anda gemas dan ingin mencubitnya. Namun hal itu tidak boleh dilakukan pada Tripp Roth (2 tahun). Wajah dan tangan anak kecil ini selalu melepuh dan mengalami lecet bila terkena sentuhan sejak usianya belum genap 1 tahun. Memiliki kulit rapuh seperti sayap kupu-kupu membuat Tripp harus menghabiskan hidupnya dengan terbungkus . Layaknya sayap kupu-kupu yang rosak bila disentuh, kulit Tripp boleh lecet hanya kerana sentuhan kecil. Bahkan gesekan dari pakaian sendiri boleh menyebabkan kulitnya melepuh dan luka.


 Tripp terlahir dengan epidermolisis bulosa, kelainan genetik yang mempengaruhi 1 dari 50.000 orang. Kelainan genetik langka ini membuat kulit kehilangan unsur protein yang sangat penting dan berfungsi untuk mengikat. Keadaan ini membuat kulit mudah terluka ketika disentuh, persis seperti ketika Anda menyentuh sayap kupu-kupu. Penyakit ini adalah gangguan kulit yang diwariskan, yang boleh membuat kulit melepuh dan terluka hanya kerana luka ringan, panas atau bahkan menggosok atau menggaruk. Tak hanya mempengaruhi kulit, penyakit ini juga mempengaruhi bahagian tubuh mana saja, di mana jaringan yang bekerja bersama-sama dengan lebih tegas, seperti kelopak mata, kerongkongan bahagian atas, mulut bahagian dalam dan daerah genital-dubur.


 Infeksi dan kunjungan ke hospital pun tidak pernah berhenti dialami Tripp kerana belum ada ubat untuk penyakit ini. Tidak ada pengubatan yang efektif, selain perban dan antibiotik untuk menghindari trauma dan infeksi. Tripp pun harus bernafas dengan bantuan tabung trakea dan memerlukan ubat penenang agar pengasuh boleh memandikannya, yang menjadi proses menyakitkan dan memakan waktu tiga jam bagi Tripp. Ibu Tripp, Courtney Roth, telah menyerah dengan kariernya sebagai perawat, ia berhenti bekerja semenjak Tripp lahir. Namun Roth tidak akan berhenti berjuang meski doktor mengatakan Tripp tidak akan hidup lebih dari setahun. "Tripp pasti akan mengejutkan doktornya. Dia sangat menakjubkan. Saya selalu mengatakan seperti sejak awal. Saya tidak pernah sedih ada dan mencuba untuk tidak menangis jika ada didekatnya. Kami membuat tempat ini menjadi tempat yang paling membahagiakan. Jiwa dan kepribadiaannya akan membuatku senang," jelas Courtney Roth (26 tahun), seorang janda dari Ponchatoula, Louisiana, seperti dilansir ABC News, Selasa (20/12/2011).


 Roth mengatakan Tripp sangat cantik ketika lahir, dengan sedikit lecet kecil di kepalanya, sedikit di punggung dan kukunya tidak tumbuh dengan sempurna. Doktor mendiagnosisnya dengan segera, namun Roth awalnya tidak tahu menahu soal penyakit langka tersebut. Tripp mengalami kesulitan menyusui kerana luka di mulutnya sehingga akhirnya memerlukan tabung khusus untuk makan. Dia masih kecil, dengan berat hanya 27 kg dengan tubuh berbalut. "Ini sangat sulit. Jelas dia tidak dapat bercakap. Dia boleh berkomunikasi dengan baik, tapi kami memiliki waktu yang sulit dan dari apa yang saya boleh lihat di tingkah lakunya, ia pasti terlihat kesakitan sepanjang waktu," jelas Roth. Roth yang pantang menyerah dianggap telah menjadi inspirasi bagi banyak orang. Ia bahkan terpilih menjadi salah satu ABC Personal Heroes of 2011. Dia dipilih kerana banyaknya surat dan email yang masuk dari pendukung di seluruh negeri. Banyak dari mereka belum pernah bertemu Roth, tapi sudah membaca blog-nya, "EB'ing a Mommy" dan Facebook page, "Prayer's for Tripp".

Benarkah Lelaki Lebih Menderita Ketika Putus Cinta?

Posted: 22 Dec 2011 04:00 AM PST


Dalam sebuah hubungan tentunya semua ingin berakhir indah hingga ke pelaminan. Tapi, tidak semua rencana itu boleh berakhir baik, bahkan tidak sedikit harus putus ditengah jalan. 


 Pada umumnya, ketika pasangan kekasih harus putus cinta, maka wanita dianggap yang paling menderita. Tapi ternyata di beberapa penelitian lelakilah yang paling menderita ketika hubungan cinta itu harus berakhir. 


 Menurut David Zinczenko, kolumnis majalah Men's Health, lelaki justru lebih menderita dibanding wanita ketika putus cinta. Alasannya? Lelaki cenderung menyimpan perasaanya dan berusaha tegar di hadapan orang-orang. Lelaki tidak memiliki banyak teman curahan hati jadi dipendam sendiri. 


 Sebaliknya, ketika putus cinta wanita lebih ekspresif menunjukkan kesedihan dan kekecewaannya dengan menangis, kalau perlu seharian. Wanita punya banyak teman curahan hati yang boleh diajak berbincang. 


 Sedangkan Robin Simon dari Wake Forest University dan pasukan kerjanya mengkaji sekitar 1.600 muda-mudi  di Florida untuk mencari tahu bagaimana impak patah hati dan hubungan sulit bagi kesihatan mental mereka.


 Hasilnya menunjukkan kalau lelaki juga terlibat secara emosional, dan lebih terpengaruh, baik oleh kesenangan atau situasi yang mematahkan hati, dibanding wanita.


 Menariknya, penelitian menemukan, kalau mental lelaki sangat dipengaruhi oleh kualiti hubungan yang sedang mereka jalani, sedangkan wanita malah lebih peduli dengan status, apakah dia sudah berpasangan atau belum.


 So, bagaimana dengan pendapat Anda sendiri?


sumber

Percaya tak foto ini dambil oleh photogarfer buta

Posted: 22 Dec 2011 03:00 AM PST










These stunning pictures were taken by a blind photographer, who is living proof that sometimes, the visually challenged outshine those with perfect vision.


Says STOMPer Molly:


"These pictures are the work of notes photographer Evgen Bavcar, who is blind.


"His works have been published and exhibited worldwide.


"Four years after he went blind, he got hold of a camera and took a picture of a girl he loved.


"The rest, as they say, is history.


"He is proof that nothing is impossible."


sumber : stomp.com.sg


Video Pencuri Tanpa Pakaian Dikejar Anjing

Posted: 22 Dec 2011 02:00 AM PST


Washington – Video seekor anjing polis mengejar pencuri tanpa pakaian marak di dunia maya. Kejadian ini terjadi di Whittier, California, Amerika Syarikat. Ingin tahu?


 Menurut Telegraph, lelaki ini telah mencuri limo Hummer dan sedang dikejar oleh kereta peronda polis. Saat pengejaran, si pencuri memutuskan meninggalkan kendaraan curiannya di tengah jalan.


Ketika dia keluar dari kereta curian tersebut, lelaki ini didapati tak mengenakan pakaian sehelai pun. Anjing polis pun dengan cepat menangkapnya dalam sebuah adegan kejar-kejaran .


 Berikut video kejar-kejaran tersebut:


Menelefon 911, Wanita Masuk Penjara

Posted: 22 Dec 2011 01:00 AM PST


Hee Orama (34), dari Clarksville, Tennessee, Amerika Syarikat (AS), akan punya cukup waktu untuk memikirkan bahawa layanan darurat 911 bukanlah tempat mencurahkan isi hati.


Wanita itu ditangkap polis kerana berulang kali menelefon 911 dan mengeluhkan kekasihnya yang tidak mahu menikahinya. Polis menanggapinya bahawa hal itu bukanlah situasi darurat dan memintanya berhenti menelefon.


Namun, Orama tak menghiraukan nasihat polis. Ia terus saja menelefon 911. Polis yang kesal akhirnya menangkap Orama dan memasukannya ke Penjara Montgomery (Montgomery County Jail).

Implan Payu Dara Model Ini Isinya Kokain

Posted: 22 Dec 2011 12:00 AM PST


ROMA, KOMPAS.com - Polis lapangan terbang Itali memeriksa  tubuh montok seorang model Sepanyol. Hasilnya sangat mengejutkan! Mereka menemukan 2,5 kilogram kokain murni yang tersembunyi sebagai implan di payudara dan punggung model itu. 


Perempuan 33 tahun yang tidak sebutkan namanya itu tiba di Roma dari Sao Paulo, Brasil. Ia mengenakan pakaian super ketat demi menaikkan daya pikatnya. Tampaknya ia berharap bahawa penampilannya yang seperti itu boleh mengalihkan perhatian polis di perbatasan. Demikian lapor pejabat berita Itali, ANSA, Rabu (21/12/2011).


Namun sang model menimbulkan kecurigaan, kata laporan itu, setelah memberikan jawaban-jawaban tidak jelas atas sejumlah pertanyaan tentang alasan perjalanannya ke Itali yang diajukan seorang petugas. Dua orang petugas perempuan lalu melakukan pemeriksaan dengan meminta si model membuka pakaian.


Pejabat berita AFP melaporkan, sejumlah metode penyeludupan melalui lapangan terbang Fiumicino, Roma, telah menjadi sedemikian cerdik, termasuk kokain yang ditemukan disembunyikan di dalam troli bagasi tahun lalu. Pada Jun tahun ini, polis menangkap penyelundup yang menyelundupkan 220 kilogram kokain yang tersembunyi di peti kayu untuk patung kapur yang dikirim melalui Fiumicino. 


Sumber :AFP

Making Love di Ruang Menunggu Hospital, 2 Penunggu Pesakit Di tahan

Posted: 21 Dec 2011 11:00 PM PST


Perbuatan Sawi (25) warga asal Desa Palenga'an Daya dan Nuraini (21) asal Desa Gro'om, Kecamatan Proppo,  ini ini tak patut ditiru. Lantaran tak mampu mengendalikan hawa nafsu, Sawi memaksa Nuraini yang baru dikenal saat menunggu pesakit di Ruang Menunggu RSD Pamekasan, berbuat cabul.


 Meski Nuraini berkeras menolak ajakan Sawi, tapi rayuan maut yang dilancarkan Sawi akhirnya melemahkan mental gadis yang sedang menunggu keluarganya yang sedang dirawat.


 Selain itu, lingkungan di sekitar tempat menunggu agaknya mendukung perbuatan cabul itu terjadi. Lokasi ruang itu yang berada terpisah di halaman paling belakang komplek hospital, ikut mendukung Sawi untuk berbuat nekad.


 Apalagi halaman ruang itu minim lampu penerangan. Cuaca di tengah malam yang sejuk, ikut membangkitkan libido Sawi. Ditambah lagi seluruh pesakit dan penunggu pesakit sudah dibuai mimpi.


 Kerana banyak formula yang mendukung, Sawi nekad memaksa Nuraini "making love" alias ML di selasar teras ruang menunggu itu. Saat Sawi sedang bergulat dengan Nuraini, datanglah Andi, petugas parking yang sedang meronda .


 Melihat itu, Andi langsung menegur Sawi dan Nuraini. Seketika itu juga, Andi menghubungi rakan sekerjanya. Andi dan kawannya menahan Sawi dan Nuraini ke pos keselamatan hospital. Polis yang datang ke hospital memeriksa Nuraini.


 "Ternyata Nuraini sedang datang haid," kata Ketua Polis Tlanakan, AKP Bambang,


 Setelah melidik, AKP Bambang akhirnya melepas Sawi dan Nuraini dan melarang keduanya mengulang perbuatan tak patut itu. "Kejadiannya sendiri terjadi pada Rabu tengah malam dan diselidiki pada Khamis dini hari kelmarin," jelas Bambang.


 Menurut Bambang, kedua pelaku cabul itu mengaku baru kenal saat sama-sama menjaga keluarganya yang sedang sakit. Keraa ruangannya berdekatan, maka keduanyberbual dan bercanda. Keduanya masih berstatus bujang.


 Kini, kes "ML" di selasar ruang itu menjadi bahan gosip paramedik di RSD Pamekasan. "Mestinya pengunjung hospital boleh menjaga sopan santun dan menjauhi perbuatan cabul," sesal Plt Direktor RSD Pamekasan, dr Iri Agus Zubaiidi.

Gila..Ada aplikasi telefon yang boleh pamer anda sedang ML (MAKE LOVE)

Posted: 21 Dec 2011 10:00 PM PST


Aplikasi serupa Foursquare ini membuat kehidupan peribadi Anda yang satu ini menjadi mendunia. Anda boleh mempamerkan anda sedang ML (make love) atau mencari pasangan ML menggunakan aplikasi ini.


Aplikasi berbasis GPS 'I Just Made Love' (IJML) ini telah didownload sebanyak 10 ribu kali pengguna Android dan mendapat  bintang lima. "Apa Anda baru saja ML? Atau ingin mengecek tempat di mana orang terdekat Anda ML,?" kata aplikasi ini.


Aplikasi ini membuat pengguna perangkat Android dan iPhone merakam tempat, bila dan posisi saat ML kemudian mengunggahnya ke database online lengkap dengan komen Anda. Aplikasi percuma ini mendapat untung dari iklan yang ada.


Situs IJML mengatakan telah mencatat 193 ribu 'aksi cinta' tersebut beserta tempat terjadinya. Sejauh ini, sebagian besar posting datang dari Poland. Menariknya, ada lelaki dari Iran yang menyatakan sedang ML di sofa seperti dikutip Dailymail.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan