Nuffnang

Celebrity News

sumber :-

Celebrity News


5 Kategori Wanita Yang Tidak Boleh Diajak Dating

Posted: 12 Jun 2011 10:16 AM PDT

Jika semalam ZoOM berkongsi dengan pembaca mengenai jejaka yang suka berpoya-poya hari ini mari kita berkongsi serba sedikit tips yang ZoOm jumpa didalam laman sesawang untuk dikongsi bersama. Walaupun hanya berupa tips simple tetapi mungkin ia berguna kepada insan bernama jejaka/adam/lelaki diluar sana.Jum layan.... :

5 Kategori adalah....

1. Kawan baik kakak anda.

Kenapa? Ini kerana apada permulaannya semua pasti nampak baik tetapi jika suatu hari nanti anda berselisih faham, semua rahsia anda akan dibongkar kepada kakak. Agak susah untuk anda mempertahankan diri bila 'diserang'.

2. Setiausaha anda.

Kenapa? Seperti sedia maklum, ada orang yang memandang serong pada kerjaya seorang setiausaha. Bagi mereka, setiausaha hanya mahu menggoda boss, seterusnya berkahwin. Jika ia, anda keluar dengan setiausaha dan dalam masa yang sama, anda sudah berkahwin, anda mengiakan tanggapan orang ini.

3. Bekas teman wanita.


Kenapa? Ada orang kata, kita tidak sesuai jadi kekasih tetapi boleh jadi kawan. Jika hubungan sudah putus, elok sahajalah dilupakan. Tak perulah anda keluar lagi kerana apabila putus, anda sebenarnya tidak punya sefahaman lagi.

4. Teman wanita kawan anda.

Kenapa? Hah! Ini satu kesalahan paling teruk yang pernah anda lakukan. Jagan sesekali menikam kawan dari belakang kerana ia tidak baik untuk sebuah persahabatan. Fikirkan sendiri, kala kekasih anda diambil orang, tentu sakit bukan? Dan itu lah perasaan orang lain yang merasainya.

5. Wanita yang terlalu demand.

Kenapa? Mengapa perlu melayan perempuan yang 'demand' kerana anda boleh sakit otak jika melayan mereka ini. Banyak lagi perempuan lain dan jika kekasih anda demand, abaikan saja dirinya.

Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Keputusan Akademi Fantasia 9 | Hazama Juara Akademi Fantasia 9

Posted: 12 Jun 2011 08:37 AM PDT

JUARA AF9

Tahniah kepada Hazama kerana menjadi Juara Akademi Fantasia 9 dan merupakan juara terakhir program realiti terbitan Astro untuk tahun 2011 ini.

Juara : Hazama
Naib Juara :Lena
Tempat Ke-3 : Fina
Tempat Ke-4: Azri

ZoOM : APa Kata Anda ?

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Cerpen Terbaru Daripada Ina

Posted: 12 Jun 2011 08:13 AM PDT

Sekadar Hiasan

Ina! Oh, Ina.......!


" abg...tlg dtg umah segera, urgent".
Hakim baca sms sepantas kilat. Terus kol balik phone Ina. Tak berjawab. Hakim cemas. Tak pernah Ina hantar sms macam tu. Hakim kelam kabut hidupkan enjin kereta.
Dia risaukan kekasih tersayangnya itu. Macam-macam dalam kepalanya waktu itu. Dia kenal Ina sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Keluarganya berjiran dengan keluarga Ina. Dari kecik mereka bermain bersama, kalau main masak-masak dia sanggup bertumbuk dengan Farok semata-mata nak jadi bapak kerana Ina mesti jadi mak.

Pernah Farok cakap dia pondan sebab sentiasa bermain dengan Ina waktu Farok dan Saleh ajak main askar-askar. Dia ajak jugak Ina main askar-askar tapi Ina cakap budak pompuan mana boleh main permainan kasar-kasar macam tu. Sebab itulah dia sukakan Ina, lembut, penyayang dan penuh ciri-ciri keperempuanan.
Bila masuk sekolahpun, dia dan Ina berbasikal sama-sama ke sekolah. Walaupun Farok dan Saleh selalu kutuk bila dia tak mahu 'racing bmx' dengan depapun dia tak kisah. Dia rela dikutuk oleh kawan-kawan daripada meninggalkan Ina kayuh basikal sorang-sorang. 



Dia pernah kena belasah sampai lebam bijik mata oleh 'Husin and the gang' yang mengganggu Ina masa darjah tiga. Waktu darjah 4, bila dia mula lancar tulis baca dan tahu berpantun sikit-sikit diapun tulis surat kpd Ina "Pen merah pen biru, U baca I love U' bersama sebijik gula-gula Hacks sebagai hadiah harijadi Ina...gara-gara surat itulah dia jelingan tajam Mak Ropiah ibunya Ina yang terjumpa surat itu waktu menyemak buku sekolah Ina. Mak Ropiah memberitahu hal itu kepada ibunya, dan hasilnya dia terpaksa menadah telinga menahan leteran maknya. Nasib baik bapak tak tahu, kalau tidak naya. 


Hakim gelak sorang-sorang waktu teringatkan peristiwa itu tapi fikirannya kembali cemas mengingatkan sms Ina tadi. Sudah hampir 15 kali dia cuba hubungi telefon Ina tapi masih tidak berjawab. Dia amat risau kala itu, fikirannya menelah perkara yang buruk-buruk saja. 


Dia risau kerana Ina tinggal seorang diri. Rakan serumah Ina, si Baizura sedang bekerja kala itu. Dia tahu, Ina kerja shift pagi tadi, Baizura kerja shift malam. Dia risau kerana panggilannya tidak berjawab.
Dia risau takut-takut rumah Ina dimasuki penyamun yang memang menjadi-jadi akhir-akhir ini. Baru-baru ni, ada rumah di kawasan perumahan Ina dimasuki perompak. Dia berdoa jika rumah Ina dimasuki perompak sekalipun janganlah kekasih hatinya itu diapa-apakan, ambiklah barang apa saja yang mereka mahu asalkan Ina tidak diapa-apakan. Dia berdoa sungguh-sungguh. 


Dia bercinta dengan Ina sejak darjah 6 lagi, sejak dia mengerti apa itu baligh bagi seorang laki-laki dan perempuan. Hingga sekarang mereka masih bercinta. Kasihnya pada Ina dah macam Gunung Everest, tak tergoyahkan. Jika tak ada aral melintang hujung tahun ini keluarganya akan masuk meminang Ina. Ina akan menjadi surinya yang sah dan dia tak mahu apa-apa yang buruk terjadi kepada bakal isterinya itu. 



Keretanya memecut laju memasuki kawasan perumahan Ina. Sebaik berhenti di depan rumah Ina Hakim terpa keluar dari kereta. Dia lompat pagar rendah rumah Ina. Dia terpa ke pintu sambil jerit "Ina, Ina". Dia pulas tombol pintu, pintu tak berkunci. Dia betul-betul cemas. Dia ketuk pintu bilik Ina. Dia dengar esakan Ina. Ina menangis. Hakim makin cemas. Dia ketuk lagi pintu bilik Ina sambil panggil nama Ina. Hakim tak boleh bersabar lagi, dia pulas tombol pintu bilik Ina. Juga tak berkunci. Dia masuk bilik Ina, dia tengok Ina teresak-esak atas katil. Rambut Ina kusut masai, Ina tekup muka sambil menangis. 

"Ina, apa yang terjadi sayang" Hakim cuba pujuk Ina. Ina masih dalam sendu.
"hu...hu..."
" Ina, cakap kat abang elok-elok, apa yang dah jadi"
"Hu..hu"


Hakim dah tak sabar, dia dah tak peduli walau apapun yang akan keluar dari mulut Ina. Dia akan terima walau seburuk manapun berita yang akan keluar dari mulut Ina.


Hakim goncang bahu Ina. "Ina, what hell is going on...tell me!!" Suara Hakim kuat kali ini.
Ina berenti menangis, Ina tatap wajah Hakim, Ina renung mata Hakim.
"Bang, Ina lapar, nak makan nasik. Duit gaji tak masuk lagi."

----TAMAT-----

ZoOM : Jangan marah yerk.. sekadar hiburan kita suma untuk hilangkan tension...!!!


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Kisah Panas Si Gadis Gersang Dengan Suami Orang

Posted: 12 Jun 2011 07:20 AM PDT

Kawan saya ini (Bukan nama sebenar Ema, 25 tahun) bekerja dengan satu
syarikat konsultan yang tidak terlalu besar dan jawatan sebagai assistant,
salah seorang rakan sepejabat  di  konsultan tersebut (Kita sebut
saja namanya Andy). Ema sangat mengkagumi dan meminati profil serta karakter Andy.

Sebut saja semua hal yang baik, maka Andy memilikinya. Otak yang cemerlang,
sikap yang profesionaldan gentleman, penampilan yang selalu rapi and
nice looking serta usia baru 34 tahun (waktu itu). Ema pula adalah
seorang wanita yang memiliki segala yang diidamkan oleh seorang
lelaki,bentuk tubuh yang sempurna,paras yang cantik,fikiran matang
serta bijak,berpewatakan ceria & suka tersenyum.

Disebabkan Ema selalu bertugas bersama Andy maka Ema akhirnya mulai meminati
Andy lebih dari team partner & Ema membiarkan saja perasaannya
kepada Andy tumbuh tanpa halangan. Semakin hari dia semakin jatuh hati
kepada Andy.

Andy bukannya tidak tahu akan hal itu tetapi sikapnya yang profesional
di pejabat yang tidak membiarkan hal-hal pribadi mencampuriurusan
pejabat membuat Ema semakin mengkagumi peribadi Andy.

Suatu hari urusan pejabat membuat mereka berdua harus pergi kebeberapa lokasi di seluruh Negara. Inilah ceritanya.

Untuk memudahkan pergerakan, mereka naik pesawat ke Penang dan menyewa kereta
untuk melakukan perjalanan darat di sekitar B'worth , Perak, Kedah dan
Perlis dalam rangka melakukan suatu survey khusus untuk kepentingan
klien.

Entah bagaimana silapnya mereka, pada waktu malam
menginap di sebuah hotel kecil. Sebenarnya Andy ingin memesan 2 kamar
tetapi kerana hanya ada 1 kamar maka dia meminta pendapat Ema. Kerana
memang sudah sangat penat Ema setuju untuk sekamar dengan Andy
(sebenarnya Ema agak "sedikit senang" dengan kondisi darurat tersebut)!

Kerana berasa panas, maka Andy membuka jendela Hotel. Masalahnya, bilik
tersbut hanya memiliki 1 katil berukuran panjang dan tidak memiliki
kerusi panjang. Tidak mungkin bagi Ema untuk meminta Andy tidur di
lantai. Jadi akhirnya mereka tidur sekatil setelah Andy berjanji bahwa
dia tidak akan melakukan hal yang bukan- bukan.

Sebenarnya Ema tidak pernah tidur sekatil dengan seorang lelaki apatah lagi Andy
adalah suami orang! Sebagai seorang wanita jantungnya berdebar sangat
kencang kerana tidur seranjang dengan lelaki sopan yang sangat
diadmirekannnya. Kaki mereka beberapa kali saling bersentuhan kerana
katilnya memang kecil.

Setelah setengah jam, angin malam yang
masuk melalui jendela membuat Ema merasa kedinginan sehingga dia
memberanikan diri bertanya kepada Andy:
"Abang Andy, Ema kesejukan nih. Boleh tak minta tolong supa tutup tingkap?"

Andy tidak langsung menjawab dan Ema berpikir Andy sudah tertidur
sehingga dia berkata lagi:
"Abg Andy..."

Kali ini Andy langsung menjawab:
"Ema, kamu kesejukan ya? MAUKAH KAMU MALAM INI KAMU BERTINDAK SEPERTI ISTERI SAYA?"

Jantung Ema terasa berhenti berdetik. Jantungnya langsung gemuruh
mendengar pertanyaan Andy. Dengan hati-hati ia bertanya:
"Maksud abg Andy?"

"Maksud
saya, bolehkah Ema tolong tutupkan sendiri tingkap yang terbuka tu,
seperti yang selalu dibuat oleh isteri saya dirumah?!"

Wah,
wah,wah...tekun baca nmpak... Tension kan . Boleh imagine muka semua
orang. Dah sekarang boleh balik buat kerja yang patut dibuat.


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Petua Temuduga

Posted: 12 Jun 2011 03:04 AM PDT


Selepas 25 kali mencuba, akhirnya Dol lulus temuduga......Tapi sebelum meninggalkan bilik, pengurus kilang pun memberitahu....

PENGURUS KILANG : Untuk permulaan, kita akan bayar kamu rm5 sejam.....tapi lepas 3 bulan, kami akan naikkan gaji kamu
kepada rm 7 sejam.....setuju....?

DOL : Setuju....bos....!!! ( lalu menjabat tangan bakal bosnya itu ).....

PENGURUS KILANG : Bagus...bagussss...!!!!! kalau mcm tu, bila kamu boleh mula kerja....??

DOL : Tiga bulan lagi...Bosssss.....!!!!!!!!




ZoOM : adoi....sabow


Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Tips ZoOM : Rahsia Wanita

Posted: 12 Jun 2011 02:31 AM PDT

Satu lagi sumber yang boleh dipercayai bagi golongan lelaki gunakan untuk memikat hati seseorang..mungkin berguna bagi anda, jika tak menjadi suruh je mak/ayah pinang anak sesiapa yang comel dan pandai ambil hati orang tua...lupa hormat orang tua...Sama-sama kita baca dan fikirkan..

Anda telah lama cuba menarik perhatian seorang perempuan. macam-macam telah anda lakukan, daripada belanja makan sehinggalah mengajaknya menonton wayang.

Tetapi apa yang berlaku tidak seperti yang anda harapkan.

Dia jarang menghantar SMS apatah lagi untuk menelefon. Setahu anda, dia juga sering keluar dengan lelaki lain. Peliknya anda masih lagi mengharap suatu hari nanti dia mungkin akan menerima anda. bagaimana untuk mengetahui bilakah anda harus melupakannya?

Jika anda seorang yang peka dan teliti, dia sebenarnya memberi banyak petanda bahawa dia tidak berminat untuk menjalinkan hubungan dengan anda.

Senarai tingkah laku yang bakal anda baca di bawah ini merupakan petanda yang biasanya dilakukan oleh wanita untuk menolak seseorang lelaki secara halus.

Setelah memahaminya, anda sebenarnya di dalam posisi terbaik untuk menentukan sama ada ingin meneruskan usaha atau melupakan hasrat itu tanpa perlu menggadaikan perasaan sendiri.

1- Dia menyatakan tidak bersedia untuk menjalin hubungan Inilah jalan penyelesaian paling klasik dan berkesan yang sering diamalkan oleh wanita apabila menyedari ada lelaki yang tidak disukainya cuba mendekati dirinya.

Cara ini 'bersih', tidak memerlukan sebarang persediaan dan langsung tidak memberi peluang untuk lelaki mencuba dengan lebih bersungguh-sungguh.


Jika ada wanita yang berkata sedemikian kepada anda, apa yang dimaksudkan sebenarnya ialah dia tidak mahu mempunyai apa-apa hubungan dengan anda. apa pun alasan, dia tidak melihat anda sebagai aset perhubungan baginya, jadi tidak perlulah anda menaruh harapan yang dia akan bersedia suatu hari nanti. dia mungkin akan menyukai seseorang, tapi yang pastinya bukan anda.

2- Anda sahaja yang menelefonnya dan jarang sekali menerima panggilan daripadanya. Berhati-hati, dia mungkin mahu mengelak daripada anda. kalau tidak pun, dia langsung tidak teringatkan anda. dalam erti kata lain, dia tidak berminat dengan anda dan sanggup mencari orang lain untuk menemaninya.

Namun anda boleh mencuba. Sekiranya dia tidak menjawab panggilan pertama, buatlah panggilan kedua kerana mungkin dia sedang sibuk. jika dia memang tidak menelefon anda berhari-hari selepas puluhan panggilan atau SMS yang anda hantar, faham-fahamlah sendiri. Anda bukan pilihannya!

Walaupun ada wanita, yang ingin melihat kesungguhan anda, mungkin satu petanda baik kalau dia menelefon anda selepas beberapa panggilan tidak dijawabnya.

3- Dia mengelak untuk bertentang mata dan sentuhan fizikal Ini adalah petanda jelas yang sering diambil ringan oleh lelaki. jika dia tertarik kepada anda, secara semula jadi dia ingin hampir dan bertentang mata dengan anda.

Jika dia sentiasa mengelak pandangan, anda mungkin mengnggapnya malu, tapi ia logik kalau berlaku dalam pertemuan awal. kalau sudah terlalu kerap, anggapan anda itu nyata salah.

Ini satu helah yang licik dan biasanya berjaya. Anggaplah tindakan itu sebagai satu bentuk penolakan terhadap anda. sekiranya dia mewujudkan satu ruang antara anda berdua, dia sebenarnya sedang melindungi ruang personalnya. jadi pastikan anda duduk tidak terlalu rapat.

Anda mungkin lebih bermasalah jika dia bercerita tentang lelaki lain dan tidak ketawa dengan lawak jenaka yang anda buat.

4- Dia bercerita mengenai lelaki yang diminatinya. Bukan, dia mungkin tidak berniat untuk membuatkan anda cemburu. Kalau begitulah keadaan, anda sebenarnya masih berada di dalam zon berkawan sahaja. maknanya, anda tidak jauh berbeza dengan
rakan-rakannya yang lain. Dia mungkin tidak pernah terfikir pun untuk mengadakan temu janji dengan anda.


5- Dia cuba memperkenalkan anda dengan wanita lain Dia melakukan perkara ini atas beberapa sebab. Antaranya, dia fikir anda tidak sesuai dengannya, menganggap anda sebagai kawan dan mengambil langkah agar anda tidak lagi suka padanya. Apapun,
mesejnya sudah cukup jelas.


6- Tidak ketawa dengan lawak anda. pernahkah anda sedaya upaya untuk membuatkannya ketawa tetapi dia langsung tidak mengendakhannya? Ia bukanlah berlaku sekali dua, malah setiap kali anda keluar bersama.

Jika inilah situasi yang anda alami, dua kesimpulan penting boleh dibuat.

Pertama, dia tidak merasakan kelucuan yang anda cuba wujudkan itu boleh membuatkannya tertarik. Kedua, dia memang tidak menyukai anda, jadi kenapa dia perlu ketawa? ketawa boleh dikatakan sebagai salah satu tarikan yang unik, jika dia tetap tidak menunjukkan reaksi terhadap lawak anda, faham-faham sahajalah.

7- Sentiasa tidak mempunyai masa untuk anda Jika dia benar-benar sukakan anda, mengelakkan diri untuk berjumpa bukanlah satu tindakan yang bijak untuk dilakukan.

Anda sering mengajak dan merancang untuk keluar bersama, tetapi reaksi biasa yang diperolehi ialah tiada masa atau sudah pun mempunyai rancangan dengan rakannya yang lain.

Mungkin dia sibuk dan tidak gemar untuk menjadikan anda sebagai teman menghabiskan masa lapangnya. paling teruk, dia mengelak untuk keluar bersama kerana tidak mahu sesuatu yang positif berlaku antara anda berdua.

8- Sering membatalkan rancangan Perkara seperti ini memang menyakitkan hati. selepas bersetuju untuk keluar bersama, tiba-tiba dia membatalkannya pada saat-saat akhir. kalau begini keadaannya, anda berada di dalam senarai simpanan. maksudnya kalau dia benar-benar tidak mempunyai teman, anda pilihan terakhir.

Bukanlah sesuatu yang negatif jika dia terpaksa membatalkan rancangan atas sebab munasabah. masalahnya ialah kejadian ini sering berlaku, tanya kenapa, walaupun anda hanya sebagai kawan.

Andainya beginilah sikapnya, dia bukan sahaja tidak berminat, malah tidak menghormati anda.

Langkah paling tepat, tinggalkan sahaja angan-angan anda itu sebelum hati bertambah sakit.

9- Definisinya menegnai lelaki idaman langsung tidak ada pada diri anda.

Ini merupakan tajuk biasa dibualkan, walaupun wanita jarang berpegang kepada kriteria lelaki yang sering dinyatakannya, namun kalau semua ciri-ciri yang diinginkannya langsung tidak wujud dalam diri anda, ada sesuatu yang dia mahu anda faham.

Ambillah perkara ini sebagai sesuatu yang serius, harapan anda dapat memikatnya memang tipis. Apa yang boleh dikatakan di sini, jika dia menunjukkan salah satu daripada petanda di atas, ia bukanlah satu permulaan yang baik. Kalau anda sedar dia menonjolkan banyak perkara seperti yang dinyatakan, anda boleh buat kesimpulan bahawa dia langsung tidak tertarik dengan usaha anda itu.

Kita cukup faham bahawa lelaki sukar untuk mengalah, tetapi bukanlah satu tindakan bijak jika meneruskan usaha yang pasti akan mengecewakan anda. jadi, hentikan sahaja angan-angan dan tidak perlu makan hati atas tindakannya. tidak semestinya kegagalan itu menunjukkan bahawa anda tidak cukup bagus untuk memikat wanita, mungkin hanya masa belum tiba.

Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan