Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Wanita ini nekad memelihara 23 ekor anjing serta kucing walaupun dilarang pemerintah

Posted: 12 Jun 2011 09:00 PM PDT

Seorang warga Australia memprotes peraturan pemerintah yang membatasi jumlah binatang peliharaan.

 Jennifer Martin yang hidup dengan 23 ekor anjing dan kucing, sudah menganggap seluruh binatang peliharaannya sebagai keluarga. Kerana itu menurut dia, sangat menyakitkan jika mereka harus dipisahkan.

 "Haiwan-haiwan ini saya ambil dan saya rawat sendiri. Sebahagian dari mereka memerlukan tiga sampai empat tahun untuk pulih sepenuhnya dan jinak" ujar Jennifer seperti dikutip Heraldsun.


 Jennifer mengaku mampu untuk menjaga haiwan peliharaannya baik secara kewangan mahupun penyediaan ruang.

 Sejak rumahnya terbakar pada Januari lalu, dia tinggal bersama temannya.

 Sementara itu, pemerintah setempat menetapkan peraturan setiap keluarga hanya boleh memelihara empat ekor binatang yang berlainan.

 Pemerintah akan membawa Jennifer ke pengadilan kerana tindakannya dinilai mengancam kesihatan haiwan yang bersangkutan. Namun Jennifer menolak telah membiarkan haiwan-haiwannya tidak terurus.

 "Mereka adalah peliharaan dan keluarga saya. Saya tidak akan memberikannya ke siapa pun,"tegas Jennifer.

Benarkah wanita bersolek untuk pikat rakan sejantina?

Posted: 12 Jun 2011 08:27 PM PDT

LONDON: Satu kajian mendapati pendapat bahawa wanita menghabiskan berjam-jam di hadapan cermin semata-mata untuk menarik perhatian golongan lelaki adalah tidak benar, sebaliknya mereka berdandan untuk menarik perhatian rakan sama jantina.
Satu kajian terhadap 2,000 orang oleh jenama penjagaan kulit Simple mendapati dua pertiga berpakaian cantik untuk mendapatkan pujian daripada wanita lain manakala enam daripada 10 orang berusia antara 18 hingga 30 tahun, berkata mereka lebih banyak memikirkan mengenai rakan wanita apabila memilih apa yang hendak dipakai.

Lebih satu pertiga berkata pujian sebenar yang diperoleh adalah daripada rakan wanita yang mereka kenali dan bukan daripada golongan lelaki.

"Ada satu tanggapan bahawa wanita berdandan untuk menarik perhatian jantina bertentangan tetapi kajian ini mendedahkan bahawa ia bukanlah perkara sebenar," kata Daily Mail yang memetik seorang jurucakap Simple.

"Fakta bahawa ramai wanita mengambil berat mengenai apa yang difikirkan rakan wanita mengenai penampilan mereka adalah semula jadi.

"Secara keseluruhan, wanita lebih mengetahui apabila ia membabitkan pakaian, solekan dan gaya, jadi ia bukanlah satu kejutan bahawa wanita berdandan untuk menarik perhatian wanita lain berbanding lelaki," kata jurucakap terbabit.
Dalam kajian terbabit, lebih separuh wanita berkata mereka tidak pernah berdandan semata-mata hanya untuk menarik perhatian seorang lelaki manakala 22 peratus berpendapat bahawa pandangan seseorang lelaki langsung tidak penting bagi mereka.

Sejumlah 48 peratus wanita pula sebenarnya lebih suka untuk mendapatkan satu pujian daripada seorang wanita yang tidak dikenali berbanding seorang lelaki.

"Penampilan ternyata amat penting bagi wanita, mereka mahu sentiasa kelihatan menarik sepanjang masa.

"Ia lebih baik mengetahui bahawa wanita lebih suka menarik perhatian rakan sesama jantina dan ia langsung tidak
ada kaitan dengan jantina bertentangan," kata jurucakap Simple terbabit. – Agensi

saya petik dari Berita Harian Online

Kitara gitar guna tali maya di bina untuk generasi iPhone

Posted: 12 Jun 2011 07:45 PM PDT

Teknologi semakin canggih...
saya petik dari kosmo online

LONDON - Sebuah syarikat alat muzik digital, Misa Instruments membina gitar yang dimainkan dengan memetik tali 'maya' pada skrin sesentuhnya, lapor sebuah akhbar semalam

Dinamakan Kitara dan dibina untuk generasi iPhone, gitar berkenaan memiliki skrin sesentuh, alat sintesis muzik dan tali maya yang boleh memainkan 100 bunyi yang berlainan.

Alat itu yang boleh dimainkan seperti gitar biasa dijual pada harga £3,200 (RM9,660) sebuah. - Agensi

Aksi manja pasangan kekasih cemari keindahan tasik

Posted: 12 Jun 2011 06:30 PM PDT

Gejala yang selalu berlaku di mana-mana sahaja..
saya petik dari myMetro

SHAH ALAM: Keindahan taman tasik berhadapan Kompleks Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), di sini, dicemari gelagat beberapa pasangan kekasih yang tanpa segan silu melakukan aksi manja di tempat awam.

Pasangan yang asyik bercinta itu berpelukan dan berciuman di kerusi rehat yang disediakan untuk orang awam.


Telatah merpati dua sejoli terbabit diperhatikan orang awam di kawasan itu, tetapi ia tidak diendahkan pasangan terbabit.


Menurut pengunjung yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Mah, 37, dia terkejut melihat telatah mereka kerana ia tidak boleh diterima masyarakat Melayu yang kaya nilai budaya timur.


"Walaupun jika mereka sah sebagai suami isteri sekalipun, ia tidak bermaksud mereka sewenang-wenangnya boleh melakukan aksi tidak senonoh di tempat awam," katanya ketika ditemui di sini.


Status pasangan terbabit sama ada berkahwin mahupun bujang tidak diketahui. Namun, rata-rata pengunjung menggeleng kepala melihat aksi mereka.


Pengamat Bingung Tafsirkan Ciuman Mafia Itali

Posted: 12 Jun 2011 05:45 PM PDT

ROMA - Ciuman mungkin cuma hal biasa. Tapi apakah erti ketika seorang lelaki mencium bibir seorang disyaki mafia?

Beberapa pengamat sindiket kejahatan gang Itali telah berupaya mencari tahu erti ciuman tersebut ketika seorang lelaki muda mencium tersangka mafia Daniele D'Agnese.

Adegan tersebut terjadi sesaat sebelum D'Agnese bergegas ke dalam kereta peronda di tengah kerumunan penonton di luar pejabat pusat polis Naples awal minggu ini.

D'Agnese ditangkap Rabu, setelah dua tahun dalam pelarian, bersama dengan sesama buruan lainnya Carmine Amato, pemimpin klan kriminal, Amato-Pagano, yang merupakan sebahagian sindikat Camorra yang berpusat di Naples.

Sebelumnya, empat laki-laki berusia 20-an tahun mengatakan kepada polis bahawa mereka ingin menyapa D'Agnese sebelum dia dibawa ke penjara.

Polis menduga keempat lelaki tersebut adalah pengawal Amato. Surat Khabar Naples, Il Mattino mengutip ucapan salah satu dari keempat lelaki tersebut yang mengatakan "kami belum melihat dia dalam dua tahun kebelakangan,"

Walaupun polis mencuba menghalau keempatnya dari pintu masuk pejabat polis ketika D'Agnese muncul, seorang di antarnya mendorong ke depan, dan ketika para fotografer dan juru kamera menangkap momen ini, lelaki tersebut memeluk D'Agnese dan mendaratkan ciuman di mulutnya.

Koresponden harian Turin, La Stampa, di Naples, menulis bahawa ciuman itu adalah 'isyarat jelas bagi saingan klan' bahawa anak buah geng Amato-Pagano akan tetap setia, meskipun ada penangkapan tersebut.

Jaksa penuntut umum di Naples mengatakan, banyak bos mafia terus menjalankan organisasi kejahatan mereka dari balik penjara, melalui pesan-pesan yang diberikan kepada suami, isteri atau anak mereka yang melawat.

Ciuman itu mungkin juga dimaksudkan sebagai tanda jaminan bagi D'Agnese bahawa keluarganya akan terus dijaga selama dia berada di penjara.

Yang juga menjadi tanda tanya adalah tshirt bergambar aktor Amerika Syarikat, James Dean, yang dikenakan baik oleh Amato mahupun D'Agnese ketika mereka ditangkap. La Stampa mencatat seorang lelaki yang diduga anggota kumpulan tersebut, Cesare Pagano, juga mengenakan tshirt serupa ketika ditangkap beberapa bulan lalu.

Beberapa komen di website Itali menafsirkan pilihan tshirt merupakan cara bagi mafia menunjukkan bahawa mereka semua berada dalam kumpulan yang sama, sementara komen lainnya penasaran apakah para mafia itu mencuba mengidentifikasi diri dengan aktor yang perananya menggambarkan pemberontakan dan keberanian kaum muda.

Klassik cara dia orang tidur

Posted: 12 Jun 2011 11:01 AM PDT

enaknya...

Wanita pukul kekasihnya kerana ajak anjing mandi bersama

Posted: 12 Jun 2011 10:30 AM PDT


AUSTRALIA - Seorang wanita berusia 25 tahun ditahan polis kerana memukul kekasihnya. Wanita ini memukul kekasihnya kerana keinginan si lelaki yang mengajak seekor anjing mandi bersama mereka.

Kejadian bermula ketika sejoli ini ingin mandi bersama. Si lelaki menginginkan anjing peliharaannya ikut mandi bersama mereka. Namun, wanita itu menolak dan mengatakan akan memutuskan hubungan mereka jika si lelaki benar-benar mengajak anjingnya mandi bersama mereka.

Kemudian, si lelaki malah menentang dengan mengatakan bahawa dia akan mencari kekasih baru yang boleh lebih menghargai anjingnya itu.

Seperti dilansir AP, pertengkaran pun kian panas hingga akhirnya si wanita memukul wajah lelaki itu beberapa kali. Lelaki itu tak membalasnya dengan pukulan melainkan membalasnya dengan melaporkan kejadian tersebut pada polis.

Alhasil, wanita itu ditahan di Kitsap County di Port Orchard. Serta wajib membayarwang jaminan senilai USD50 ribu.(jri

Kejam.. Gambar-gambar ayah yang sanggup melempar anakya keluar jendela

Posted: 12 Jun 2011 09:30 AM PDT

Tak sangka seorang ayah sanggup melempar anak perempuannya yang berumur 2 tahun keluar jendela, tetapi nyawa sang anak berhasil diselamatkan oleh seorang tentera.............................






Walah, Inilah Pertandingan Miss World Cilik

Posted: 12 Jun 2011 08:30 AM PDT

VIVAnews - Bagi sebahagian besar wanita, mengambil bahagian dalam pertandingan kecantikkan menjadi hal yang membanggakan.

Itulah yang membuat Pam Boon, bekas Miss India Commonwealth, membuat satu pertandingan kecantikkan bagi para remaja perempuan. Pemenang akan mendapat gelaran Miss World cilik.

Pesertanya berusia dua tahun hingga usia sekolah rendah. Mereka akan dinilai dalam hal keperibadian, penampilan dan sandiwara. Di kategori penampilan, remaja-remaja cilik dinilai berdasarkan pakaian dalam formal, olahraga dan kategori fashion.

Di bahagian 'gadis cilik cantik', peserta akan mengenakan gaun pesta dan berjalan di catwalk bersama ibu mereka.

Tiap peserta wajib membayar £100 . Pemenang pertandingan akan memperolehi hadiah termasuk konsol game Nintendo Wii serta voucher belanja. Final kecantikan cilik rencananya bakal diadakan di London Oktober nanti.

Pam yang kini berusia 50 tahun, menegaskan pertandingan Miss World cilik semata-mata untuk hobi. "Ini agar anak-anak menikmati diri mereka sendiri. "

Ia yakin bahwaa pertandingan ini sesuai dengan usia anak. Anak tak perlu menggunakan riasan tebal."Banyak peserta tidak perlu maskara. Orang tua sangat suka mempamerkan anak-anak mereka," ujarnya seperti dikutip dari Mirror.

Pertandingan kecantikan anak mendapat kritikan dari aktivis keselamatan anak sebagai sesuatu yang merosak dan merugikan anak.

Lucie Russell, aktivis badan amal kesihatan mental anak Young Minds, menyatakan, "Pertandingan ini mungkin memiliki efek merugikan pada anak yang terlibat."

Lebih dari itu, lanjutnya,ia akan menghasilkan pesan berbahaya bagi anak lain bahawa penampilan adalah hal terpenting.

Michael Connellan, dari Institut Keluarga dan Anak, menambahkan orang tua harus menjaga anak agar tak mengalami hal yang belum sesuai usia mereka. "Anak harus dijaga agar mereka tak mengalami hal yang terlalu banyak di usia terlalu muda".

Tak urung Menteri Sosial dan Perawatan Kesihatan Britain Emily Thornberry mengatakan. "Sangat disayangkan. Anak perempuan harus didorong melakukan hal yang lebih baik dari pada sekadar memakai lipstik dan kasutbbertumit tinggi pada usia empat tahun.

Berhubungan Seks dengan Robot di 2050 ?

Posted: 12 Jun 2011 07:00 AM PDT

BAGAIMANA mungkin seorang manusia berhubungan seksual dengan sebuah robot? Meski secara nalar hal tersebut sangat aneh, namun seorang pakar memastikan robot seks itu akan terwujud pada tahun 2050.

 Seperti dikutip Ananova,David Levy mengatakan robot tersebut akan dirancang menyerupai manusia sesungguhnya dan akan diciptakan serupa mungkin.

 Menurutnya, robot seks ini akan sangat bermanfaat, khususnya bagi mereka yang memiliki masalah dalam percintaannya dan sulit menemukan pasangan hidup. Dia yakin, robot ini akan disukai masyarakat.

 "Bagi mereka yang kesepian, yang menderita, saya rasa akan merasa lebih nyaman ketika mereka memiliki pilihan alternatif pemuas hasrat seksual tanpa melukai perasaan orang lain," ungkapnya.

 Andai robot itu benar-benar ada saat ini, Levy sangat ingin mencubanya. "Saya hanya penasaran saja. Bukan dalam rangka mencari teman intim baru, saya cukup bahagia dengan perkahwinan say," ungkapnya.(pie)


sumber:http://international.okezone.com

Wow, Giliran Baju dari Keju Pula Dibuat

Posted: 12 Jun 2011 06:25 AM PDT

Liputan6.com, Bath: Setelah kasut dari keju, kini ada baju dari bahan yang sama itu. Beberapa mahasiswa dari UniversitI Bath Spa, Britain kembali menggegar dunia mode dengan karya uniknya lagi. Genius Beauty mewartakan, Sabtu (11/6), sebuah baju atau lebih tepatnya gaun terbuat dari satu tan keju cheddar diciptakan melalui proses pembuatan selama seribu jam.

Pembuatan gaun yang tidak lazim itu sempat mengalami kesulitan karena harus dibuat secara manual. Setelah jadi, gaun terbuat dari keju itu terlihat indah dengan aplikasi bunga, serta dilengkapi dengan hiasan rambutnya.

Selain gaunnya, ternyata para pencipta juga menambahkan beg terbuat dari keju dengan corak yang sama agar sesuai untuk dikenakan. Tapi, siapakah orang yang akan mengenakan gaun unik ini?

Sebelumnya, Lisa Dillon, mahasiswi Fakulti Fashion di Universiti Bath Spa yang menciptakan kasut berbahan 100 peratus keju .

Ajaib! Dua hari Terperangkap di peti sejuk bahagian beku, Ayam Tetap Hidup

Posted: 12 Jun 2011 05:30 AM PDT


CHINA - Menakjubkan! Seekor ayam mampu bertahan hidup setelah dua hari terperangkap di dalam peti sejuk bahagian beku. Padahal secara logik tak ada ayam yang mampu bertahan hidup dalam suhu di bawah 0 darjah celcius.

Seperti dikutip Ananova, Gan Shugen terperanjat ketika mendapati ayam yang terbungkus plastik dengan kaki terikat itu masih hidup, setelah dua hari disimpannya di dalam peti sejuk.Ketika dikeluarkan dari plastik, nampak pula gumpalan kotoran ayam telah membeku menjadi es.

Awalnya dirinya tak tahu jika ayam pemberian keluargatnya itu masih hidup, ketika dimasukkannya ke dalam peti sejuk. "Saya mendengar ada suara-suara lemah, dan ketika membuka peti sejuk, kepala merah ayam itu langsung keluar," ujarnya.

Sementara itu, salah satu ahli peternakan dari China, Li Fazhi mengatakan kejadian itu sangat di luar logik ilmiah. "Jika ayam betina itu terkunci di dalam almari itu masih menakjubkan, tapi kalau bertahan hidup di dalam peti sejuk beku itu sungguh ajaib," ungkap Li.

Anehnya lagi, Gan pun mencuba melakukan percubaan kepada ayam ajaib itu. Gam memasukkan lagi ayam itu selama 20 minit ke dalam peti sejuk, ketika sebuah stesen televisyen datang membuat liputn. Dan ternyata ayam itu tetap hidup!

Kini, Gan pun memutuskan akan menjaga ayam tersebut dan tak akan memotong mahupun memakan ayam ajaib tersebut.(ahm)

http://international.okezone.com

Patut ke kanak-kanak dibenarkan lihat lingerie show macam ni?

Posted: 12 Jun 2011 04:48 AM PDT

rvk2c

Polis Tangkap Perempuan Telanjang Tertidur di Taman

Posted: 12 Jun 2011 03:32 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang katanya ingin mendinginkan tubuh malah tertidur di taman kota dengan tubuh telanjang dan sebotol vodka kosong berada di sisinya.

Seperti dilapor AOL, Jumaat (10/6/2011), perempuan bernama Susan Pollock telanjang dan ditemukan polis sedang meronda di wilayah Mesa, Arizona, Amerika Syarikat (AS), dan mengatakan si perempuan tertidur.

Seorang ayah tiga anak menemukan Pollock tertidur sekitar pukul 6.30 waktu setempat. Ia berbau alkohol dan tak mengenakan apapun selain baju tshirt yang dibuat unruk menutupi payudaranya.

VIDEO:Arnab “Mutan” Lahir di Fukushima

Posted: 12 Jun 2011 02:00 AM PDT

VIVAnews - Bocornya reaktor nuklear Fukushima akibat gempa besar di Jepun baru-baru ini menimbulkan impak mutasi. Salah satunya, dengan ditemukan arnab yang lahir tanpa telinga di dekat reaktor nuklear Fukushima.

Walau level kerosakan akibat bocornya reaktor nuklir masuk kategori berbahaya, belum diketahui apakah arnab "mutan" itu terkait langsung dengan radioaktif dari reaktor Fukushima.

Seperti dikutip dari sciencenewsblog.com, ahli radiologi dari Universiti Colorado, F. ward Whicker, menyebutkan bahawa radiasi boleh berdampak mutasi yang boleh dilihat setelah proses kelahiran, seperti yang terlihat di video.

"Selain itu, boleh juga kerana bahan kimia di sekitar lingkungan, dan faktor lain yang menyebabkan mutasi," jelas Whicker.

Dalam video, terlihat arnab tanpa telinga itu berinteraksi dengan arnabi lain. Bezanya terlihat jelas, kerana arnab lain memiliki telinga panjang, sedangkan arnab "mutan" itu tanpa telinga.



Kisah Tragik Gadis Obesiti Hidap Anoreksia

Posted: 12 Jun 2011 01:47 AM PDT

VIVAnews - Mallisa Jones tergolek lemah di ranjang sebuah hospital di Britain. Terdiagnosis menderita anoreksia, harapan hidupnya diperkirakan hanya enam bulan. Ia bolehbertahan hidup hanya jika boleh memenuhi keperluan nutrisinya yang sangat buruk.

"Doktor mengatakan jika saya tak segera makan dengan baik, enam bulan lagi mungkin saya akan mati," kata gadis 21 tahun itu, seperti dikutip dari laman Mirror.

Syarat sembuh terdengar mudah: makan teratur dengan vitamin seimbang. Tapi bagi Mallisa, makan adalah hal paling menyiksa ketika ini. Dalam sehari, ia hanya mampu memakan makanan 300 kalori, dari keperluan normal 2.000 kalori sehari. "Sejak operasi saya selalu kesakitkan jika makan."

Mallisa melakukan operasi mempersempit ukuran lambung, 2008 lalu Ia terpaksa melakukannya untuk menekan risiko penyakit yang mulai mengancam akibat berat tubuh yang mencapai 215,9 kilogram. Lemak tubuhnya mulai menekan sejumlah organ penting. Bahkan, ia harus memakai topeng oksigen ketika tidur.

Dokter memintanya segera menurunkan berat badan. Jika tidak, Mallisa yang kala itu masih 17 tahun dikhuatirkan tak akan hidup sampai usia 18 tahun. Operasi penyempitan lambung dilakukan sebagai cara instan untuk menurunkan berat badannya.

Hanya 18 bulan selepas itu, berat badannya susut 139,7 kilogram. Namun, penyusutan terjadi tanpa dikawal. Di usia 21 tahun, berat gadis setinggi 173 sentimeter itu hanya50,8 kilogram dengan 15,8 kilogram berat kulit yang menggeleber akibat penurunan berat badan cukup ekstrim.

"Saya tidak tahan melihat diriku telanjang di depan cermin. Geleber kulit itu sangat membuat tubuhku nampak teruk," katanya. "Saya juga sering mengalami kram perut jika makan terlalu banyak, tak jarang saya harus berjalan menyeret kaki ketika kram menyerang."

Mallisa seperti keluar kandang singa masuk ke lubang buaya. Operasi penyempitan lambung mungkin telah menyelamatkannya dari penyakit mematikan akibat obesitas, tapi operasi itu menghantarnya ke siksaan baru yang tak kalah mematikan.

Makan dalam jumlah kecil sudah membuat perutnya kram hebat. "Saya tidak sengaja membuat diri sendiri kelaparan, tapi sekarang saya lebih memilih mati daripada memaksakan diri untuk makan," ujar gadis asal Selby, North Yorkshire itu. "Saya menyesal melakukan operasi lambung."

Di tengah frustasi, Mallisa harus bisa makan setidaknya 500 sampai 1.000. "Saya harus bertahan hidup dengan makan. Saya mencuba, tapi sangat sulit," ujarnya

Suami terkejut pelacur yang dilangganinya isterinya sendiri

Posted: 12 Jun 2011 12:45 AM PDT

WARSAW - Seorang lelaki hidung belang terperanjat di sebuah pelacuran kerana sang pelacur yang hendak disewa ternyata isterinya sendiri?

Seperti dikutip Reuters, lelaki tersebut benar-benar terkejut setelah membuka pintu bilik pelacuran. Bagaimana tidak, seorang wanita seksi yang tengah duduk di atas ranjang adalah isterinya sendiri.

"Saya sungguh tercengang! Saya berfikir saya sedang bermimpi," ujarnya kepada suratkhabar setempat.

Selama ini, lelaki itu tak pernah menyangka isterinya bekerja sebagai penjaja seks komersial. Sepengetahuan dia, isterinya bekerja sebagai kpekerja di salah satu kedai di pusat kota. "Isteri saya pernah minta izin kerja untuk mendapat penghasilan tambahan sebagai pekerja kedai," tuturnya.

Akibat insiden memalukan itu, pasangan yang telah 14 tahun menikah itu pun akhirnya memutuskan untuk bercerai. Kini, mereka pun menjalani hidup masing-masing. Tak ada yang tahu, apakah perceraian itu menciptakan hubungan baru sebagai pelanggan dan pelayan seks?

Perkosa Kanak-kanak 3 Tahun Kemudian Sebarkan Fotonya

Posted: 11 Jun 2011 11:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - The Guardian melaporkan khabar yang boleh jadi contoh betapa kian rendahnya moral manusia kini. Seorang lelaki berusia 20 tahun  memperkosa anak kecil yang masih berumur 3 tahun. Lebih teruk lagi, ia juga menyebar foto perkosaan tersebut di dunia maya.

 Paul Wilson bekerja sebagai perawat di sebuah pusat penjagaan kanak-kanak. Polis berhasil menahanWilson dan langsung memasukannnya ke penjara di Birmingham, Britain.

Hasil penyiasatan polis menyebutkan, aksi perkosaan anak kecil ini bukanlah kali pertama buat Wilson. Polis West Midlands, menjelaskan Wilson memang mencari korban yang masih kecil. Ia juga disebut tak segan-segan mengancam kanak-kanak tersebut.

Ketika ini Wilson tengah menjalani peradilan. Seorang mangsannya disebutkan sebagai saksi, trauma untuk kembali bertemu Wilson. (*)

Lelaki pura -pura sakit agar jururawat ganti pampers dan menyentuh bahagian sulitnya

Posted: 11 Jun 2011 10:46 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki berpura-pura mengalami cedera otak agar jururawat menggantikan pampers dan menyentuh bahagian sulitnya. Demikian dilapor AOL, Jumaat (10/6/2011).

Lelaki berasal New Hampshire bernama Eric Carrier juga berpura-pura sebagai ayahnya dan memasang iklan di Craiglist mencari jururawat untuk merawat anaknya yang dikatanya mengalami luka setelah kemalangan. "Ia tidak mengalami cacat apapun dan ia tidak pernah mengalami kemalangan" kata pasukan penyiasat Hooksett Police Detective Janet Bouchard.

Kata polis semasa jururawat itu tiba di rumahnya pada March lalu dan berbincang mengenai perjanjian kerja. Namun, ia tak menemukan lelaki yang ingin menyewa perkhidmatannya. Dia hanya melihat si lelaki berusia 23 tahun yang dikiranya menghidap gangguan mental.

Menduga Carrier tinggal sendirian dan tak boleh merawat dirinya, si jururawat kemudian mengganti pampersnya serta membersihkannya. Tetapi, dia menjadi curiga kerana tak ada yang menelefonnya untuk perjanjian kerja selanjutnya dan kemudian menelefon polisi. "Ia berpura-pura dan ini boleh dilihat oleh jururawat ini," kata Bouchard.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan