Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Lampu merah seks bikin kecoh

Posted: 17 Apr 2011 09:09 PM PDT

Liputan6.com, Nimwegen: Sebuah lampu merah berbentuk sepasang kekasih tengah berhubungan badan, membuat heboh para pengguna jalan dan pemandu kendaraan. Laman Metro.co.uk mewartakan, Ahad (17/4), lampu lalu lintas khusus untuk pejalan kaki ini terdapat di Kota Nimwegen, Belanda.

Gambar orang tengah berhubungan seks secara anal ini terdapat di lampu berwarna hijau. Orang ramai selalu memincit tombol di lampu ini untuk melihat gambar di lampu lalu lintas tersebut. Kerana itu, pemandu jadi harus berhenti secara mendadak untuk memberikan kesempatan pejalan kaki melintas.

"Lampu pejalan kaki ini selalu dipicit. Sungguh menyusahkan. Apalagi jika di ketika sibuk. Banyak kendaraan yang tidak sabar dan merasa terganggu," ungkap salah seorang petugas polis lalu lintas.

Lampu lalu lintas seks ini diperkirakan akibat hacker. Ketika ini, pejabat pengangkutan sedang menyelidiki bagaimana hacker berhasil masuk ke dalam sistem lampu lalu lintas dengan memanipulasi gambar.

"Kami tengah menyelidiki siapa yang memiliki akses dan mengambil kesempatan melakukan hal ini," ungkap juru bicara Dewan Kota Nimwegen.

Wow...Anjing boleh nilai hati manusia

Posted: 17 Apr 2011 08:00 PM PDT

ROM - Saintis mendakwa anjing boleh melihat bagaimana manusia melayan satu sama lain untuk didekati meminta makanan.

Kajian menunjukkan haiwan ini mampu mengkategorikan manusia sebagai seorang yang murah hati atau tidak dengan hanya melihat bagaimana mereka melayan orang lain.

Haiwan bijak ini kemudian menggunakan maklumat itu untuk memilih siapa untuk didekati ketika meminta makanan.

"Kita sudah tahu mengenai kemahiran haiwan bijak ini, namun membuat kesimpulan mengenai watak manusia dengan hanya melihat mengamati bagaimana mereka melayan satu sama lain adalah sesuatu yang lain," kata penyelidik dari Universiti Milan, Itali, Marshall-Pescini

saya petik dari Sinar Harian

Petani warnakan biri-birinya warna oren untuk elak di curi

Posted: 17 Apr 2011 07:40 PM PDT

Bijak juga tuan punya biri-biri ini...
saya petik dari kosmo online

DEVON - Seorang petani, John Heard di sini sanggup mewarnakan bulu sejumlah biri-biri miliknya dengan warna oren bagi mengelak ia dicuri, lapor sebuah akhbar kelmarin.

"Ia akan kelihatan seperti biri-biri yang ganjil tetapi muslihat itu berjaya dan saya hanya hilang seekor biri-biri pada tahun ini," kata Heard yang berusia 49 tahun.

Menurutnya, sebanyak 250 ekor biri-biri miliknya sebelum ini hilang sejak beberapa tahun lalu sebelum dia membuat keputusan untuk mewarnakan bulu haiwan itu.

"Muslihat itu berjaya kerana haiwan itu mudah untuk dibezakan (dengan ternakan lain) menjadikan saya dan jiran-jiran saya mudah untuk mengawal haiwan tersebut," katanya.

Biri-biri itu mempunyai kepala yang berwarna hitam.

Dia mendapat idea itu daripada seorang anak lelakinya, James yang melihat biri-biri diwarnakan di Scotland.

Kejadian mencuri biri-biri menjadi satu masalah besar di wilayah itu dengan haiwan betina bernilai £140 (RM690.92) seekor. - Agensi

Wanita yang kena serpihan gelas di muka kini dah cantik

Posted: 17 Apr 2011 06:00 PM PDT

EDINBURGH - Empat tahun lalu, wajah Jo Minto dipenuhi dengan luka disebabkan terkena serpihan sebuah gelas yang pecah apabila ia dilempar oleh seorang lelaki di sebuah bar, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Dia memerlukan 35 jahitan dan menjalani pembedahan selama empat hari bagi mengeluarkan serpihan kaca kecil yang tertanam di muka dan matanya.

Ekoran kejadian itu, dia meninggalkan kerjayanya sebagai model.

Pada tahun lalu, Minto, 23, didesak oleh keluarga dan rakan-rakannya untuk terlibat dalam dunia peragaan.

Dia kemudian mendapat tempat dalam pertandingan Ratu Cantik Edinburgh tahun ini.

"Semua itu (wajahnya cedera) merupakan sesuatu yang sudah berlalu dan saya kini tampil untuk memulihkan semula kerjaya saya," katanya.

Gelas bir itu dibaling oleh seorang samseng, Alexander Varndell di sebuah pub di Tranent, Lothian Timur pada Februari 2007.

Varndell dihukum penjara dua tahun kerana melakukan serangan itu. - Agensi

saya petik dari kosmo online

[Gila] Lelaki ini bunuh anak sendiri dan hantar gambar kepada emaknya

Posted: 17 Apr 2011 05:00 PM PDT


FORT WORTH - Seorang lelaki dari  Texas terancam hukuman berat setelah mengirimkan pesan perpisahan kepada bekas kekasihnya sambil mengirimkan foto anak mereka yang sudah tak bernyawa.

Gabriel Armandariz ditahan dengan wang jaminan mencapai USD1,5 juta atas tuduhan pembunuhan tingkat pertama di Young County, Texas. Armandariz dituduh telah membunuh dua anak laki-lakinya setelah bekas kekasihnya mengaku menerima pesan-pesan aneh dari dirinya.

Bekas kekasih Armandariz yang juga merupakan ibu dari Gatlin (2) dan Luke (8 bulan) mengklaim jika lelaki 28 tahun itu terus-menerus menghubunginya serta mengirimkan foto-foto 'menyeramkan'.

Satu foto yang dikirimkan Armandariz menunjukkan Gatlin dan Luke sedang duduk di tempat tidur. Foto lain menampilkan Armandariz bersama kedua anaknya berbaring di tempat tidur. Di bawah foto itu, Armandariz menuliskan pesan "Kami mencintaimu, selamat tinggal."

Armandariz kemudian mengirimkan foto yang menunjukkan bayi Luke telah meninggal dunia, demikian seperti dikutip Yahoo News, Jumaat (15/4/2011). Meski sempat meragukan kebenaran foto itu, bekas kekasih Armandariz akhirnya melapor ke polis.

Setelah melakukan pencarian semalam suntuk, polis pun menemukan jasad keduakanak-kanak malang itu, Khamis waktu setempat.

Ibu kedua anak itu dikhabarkan dalam keadaan terkejut dan terus menangis. Ketika insiden menyedihkan itu terjadi, dia tengah bekerja keras bersama seorang penguam untuk mengambil kembali anak-anaknya setelah Armandariz membawa mereka beberapa bulan lalu.

Sumber :http://www.okezone.com




Salah tempat raikan gol,tak pasal-pasal kena lempang

Posted: 17 Apr 2011 11:01 AM PDT

Gadis Cilik Bedah Telinga Lebar Kerana Tak Tahan Diejek Kawan-kawan

Posted: 17 Apr 2011 10:01 AM PDT

New York, Operasi plastik pada anak-anak sangat tidak digalakkan kerana berbagai alasan mental dan medik. Namun seorang gadis cilik berusia 7 tahun memilih untuk melakukan operasi telinganya yang sangat lebar kerana tak tahan terus menerus diejek teman-temannya.


Samantha Shaw gadis cilik berasal South Dakota AS ini setiap hari digangguan dan diejek gara-gara memiliki telinga yang lebar dan tanpa lekukan seperti arnab.

Ejekan itu menurut ibunya, Cami Roselles tak hanya dari teman-temannya tapi juga dari orang dewasa yang mungkin hanya gemar melihat telinganya yang sangat lebar. Namun pertanyaan dan ejekan yang menurut orang hanya gurauan biasa tersebut, telah membuat mental Samantha jatuh. Ia selalu menutupi telinga dengan rambutnya, merasa tertekan untuk pergi sekolah atau bermain.

Tak ingin melihat Samantha hilang kepercayaan dirinya, keluarga akhirnya memutuskan untuk melakukan operasi plastik memperbaiki bentuk telinganya agar terlihat lebih normal dan proporsional. Operasi bentuk telinga ini dinamakan otoplasty, yakni operasi dengan menjepit telinga ke belakang agar tidak terlalu lebar.

Seperti dilansir dari ABCNews, Minggu (17/4/2011) operasi Samantha dilakukan oleh doktor bedah Dr. Steven Pearlman di New York selama 2,5 jam. Operasi tersebut berjaya. Meski sisa pembiusan masih terasa sakit namun Samantha bersedia menjalaninya agar nantinya tidak diejek teman-temannya lagi.

Hasil operasi tersebut cukup baik, telinga Samantha yang tadinya lebar dan tanpa lekukan menjadi lebih proporsional bentuknya seperti bentuk telinga anak-anak normal lainnya.

"Operasi ini sangat bererti bagi Samantha, dia tidak akan diganggu lagi. Saya khuatir suatu ketika dia akan mengamuk dan memperlakukan orang dengan cara yang kasar kerana sering diejek jika telinganya tidak diperbaiki," kata ibunya.

Operasi plastik pada anak-anak seperti yang dilakukan Samantha ini, menurut data  American Society for Aesthetic Plastic Surgery mengalami peningkatan 30 peratus dalam 10 tahun terakhir.

Maraknya anak-anak yang melakukan operasi plastik hampir semuanya kerana alasan tidak tahan mendapat ejekan dari teman-temannya. Anak-anak yang terus menerus diejek kerana ada bentuk tubuhnya yang terlihat tidak normal itu akhirnya mengalami tekanan dan memiliki masalah akademik.

Namun pemerhati anak menyesalkan jika masalah ketidaknormalan bentuk tubuh pada anak-anak harus diselesaikan dengan jalan operasi plastik. Menurut para ahli tersebut, operasi plastik bukanlah jawapan untuk menghentikan aksi bullying. Bagaimana peranan orangtua menanamkan nilai-nilai kepercayaan diri pada anak dinilai lebih penting untuk mengatasi solusi anak yang sering mendapat ejekan.

Hal senada juga diungkapkan Cheryl Rode, direktor operasi klinik anak di San Diego yang mengatakan pihaknya tidak ingin terus menerus bertanggung jawab atas korban bullying pada anak yang memilih jalan operasi.

Peminat fanatik Lady Gaga bunuh kucing sebab nak tiru pakaian penyanyi itu

Posted: 17 Apr 2011 09:45 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang peminat fanatik Lady Gaga membunuh kucing demi penyanyi idolanya itu. Kerana penggemar fanatik ini membunuh kucingnya agar boleh mendapatkan darah untuk kostum seperti yang dikenakan Gaga di MTV Video Music Award tahun 2009 lalu.


The Sun melaporkan peminat Gaga bernama Angelina Barnes menenggelamkan kucingnya yang berumur 15 tahun sebelum menrobek perutnya dan mengeluarkan matanya.

Hati kucing tersebut ditemukan di tempat make up Barnes di bilik mandi. Barnes yang berusia 20 tahun dikenai tuduhan melakukan kejahatan terhadap haiwan dan mendapatkan perawatan di hospital.

Ia dikenai tuduhan ketika seorang keluarganya pulang ke rumah dan menemukan Barnes mengenakan jaket panjang dengan wajah dipenuhi darah dan siap ke konsetr. Barnes akhirnya tak jadi ke konsert dan didiagnosa mengidap depresi. Meski demikian, si tetangga berkata jika kekerasan yang dilakukan Barnes di luar dari karakter sebenarnya

Lima Bedah Plastik Paling Aneh

Posted: 17 Apr 2011 08:00 AM PDT

Bedah plastik adalah usaha untuk mempercantik Penampilan tubuh dan wajah. Sebenarnya, banyak prosedur bedah plastik yang unik dan berfungsi memperbaiki penampilan bahagian tubuh lain.

Prosedur ini memang tidak umum dan tidak diketahui ramai orang. Seperti lima jenis bedah plastik berikut, yang dilansir dari Foxnews.

1. Voice Lift
Anda mungkin sudah biasa mendengar metodeface lift atau eye lift dalam operasi plastik. Seperti dua jenis operasi plastik tersebut, voice lift merupakan metode bedah untuk memperbaiki suara dengan menghilangkan suara serak. Biasanya prosedur ini dilakukan untuk para penyanyi.

Tetapi saat ini orang biasa juga mulai  tertarik melakukannya demi mendapatkan suara yang indah. Dalam beberapa kes, implan pita suara juga dimasukkan melalui sayatan di leher. Dokter juga menyuntikkan lemak atau kolagen ke dalam pita suara untuk membuatnya lebih bulat dan lentur dan menghasilkan suara yang terdengar lebih muda.

2. Toe Tuck
Sulit untuk mendapatkan saiz di kaki? Operasi toe tuck mungkin boleh jadi solusi. Dalam prosedur ini bahagian ibu jari kaki sedikit dipotong, sehingga menimbulkan efek kaki yang lebih kecil dan cantik.

Operasi ini disebut-sebut sebagai jenis operasi kaki yang paling sakit. Tetapi banyak wanita yang melakukannya demi tampil maksima saat menggunakan kasut tumit tinggi.

3. Ear Pointing
Prosedur ini bisa dikatakan yang paling aneh. Iaitu sedikit bahagian daun telinga atas akan dipotong, kemudian hujungnya dijahit. Hasilnya, daun telinga bahagian atas terlihat lebih runcing.

4. Tongue Patch
Jika diet anda tak berhasil, mungkin boleh mencuba tongue patch. Prosedur operasi ini adalah alternatif cara untuk menurunkan berat badan dan hanya boleh dilakukan oleh segelintir ahli bedah di Amerika Syarikat.

Iaitu dengan sedikit mematikan rasa di lidah dengan menjahit selembar plastik, tipis bertekstur kasar seukuran setem pada lidah. Hasilnya, pesakit akan merasa tidak nyaman dan tidak ingin memakani makanan padat, serta melakukan diet cairan sampai 30 hari.

5. Knee Lift
Prosedur knee lift popular setelah Demi Moore dikhabarkan melakukannya. Tujuannya adalah membuat kulit sekitar lutut tetap cantik. Caranya dengan menghilangkan kulit lutut yang kendur di atas tempurung lutut.

Kekenduran kulit di sekitar lutut memang akan terjadi seiring bertambahnya usia atau ketika berat badan turun secara drastis. Efek sampingnya adalah kemungkinan timbulnya parut dan waktu penyembuhan yang panjang kerana kulit dipotong di bahagian persendian yang aktif bergerak.

Disangka Wanita Muslim, Biarawati Diusir dari Pesawat

Posted: 17 Apr 2011 07:00 AM PDT

Hidayatullah.com—Inilah akibatnya jika sikap kebencian dan paranoid terhadap Muslim. Seorang biarawati Katolik diusir dari pesawat kerana disangka seorang Muslimah yang menggunakan jilbab.

Sister Cora-Ann, biarawati Katolik dari Biara Our Lady of Grace di Dayton, Ohio mendapat kejutan dalam hidupnya, ketika ia diminta untuk meninggalkan pesawat yang baru saja dia naiki di Lapangan Terbang Internasional Omaha.

"Aku baru saja duduk di kerusiku dan mulai berterima kasih pada Tuhan dan tengah membaca doa dalam bahasa Latin,"  dia ingat, ketika salah seorang penumpang yang duduk di sampingnya memanggil seorang pramugari. Penumpang itu bernama Elizabeth Bennet, dan kemudian mengatakan, "Bukannya kami berprasangka buruk, tapi dia memang nampak mencurigakan. Dia berpakaian dalam jubah Muslim dan tepat sebelum pesawat lepas landas, dia mulai menggumamkan sesuatu dalam bahasa yang terdengar seperti bahasa Arab atau bahasa Taliban. Apa yang harus aku lakukan?"

Damien Thorn adalah penumpang yang duduk dikerusi berdampingan mengatakan; "Saya tahu ada sesuatu menyeramkan mengenainya, saat dia masuk ke pesawat, dia memakai pakaian burqa sebagaimana Anda melihat wanita Iran, dia hanya hanya membawa sebuat tas kecil." Pramugari akhirnya menanggapi panggilan dan menanyakan pada Sister Cora namanya, boarding pass, foto identitasnya.

Blanche Dubois seorang penumpang lain yang tengah duduk di dekat Sister Cora-Ann ikut menjelaskan, "Setelah aku mendengar namanya terdengar seperti al-Qur'an, aku menjadi merasa khuatir. Itu bukan bererti ada yang salah denganku kan? Aku hanya tidak mahu mati. Aku sangat takut sehingga langsung meneriakkan namanya ke semua penumpang."

Baggins, mengatakan, dia pernah mendengar bahawa kaum Muslim tidak makan daging. "Aku tidak mengira bahawa dia adalah Muslim dan untuk membantunya, aku memberikan beberapa daging milikku dan meminta wanita itu memakannya untuk membuktikan bahwa dia bukan Muslim."

Namun Sister Cora-Ann menolak dengan sopan dan mengingatkan penumpang lain bahawa itu adalah pra-paskah, di mana umat Katolik sering berpantang makan daging. Kerusuhan di pesawat terus berkembang, kerana sebahagian besar penumpang sekarang yakin bahwa Sister Cora-Ann adalah seorang Muslim mereka akhirnya menuntut Sister Cora-Ann segera meninggalkan pesawat.

"Saya tidak ingin menimbulkan penderitaan terhadap sesama manusia apapun, jadi aku meninggalkan pesawat," katanya.

"Kami sangat senang boleh melanjutkan perjalanan," ujar Baggins. "Setelah dia turun dari pesawat, beban besar rasanya seperti terangkat dari bahu kami," tambahnya.
 Rupanya, di dalam pesawat memang ada seorang penumpang Muslim dengan nama Abdullah Abdullah, yang duduk di deret belakang no 23.

"Tentu saja aku tahu bahwa dia adalah seorang sister Katolik dan bukan Muslim, kerana aku pernah pergi ke sekolah Katolik dan guru kesayangan saya adalah beberapa biarawati Katolik."

Abdullah melanjutkan, "Tapi jujur, jika kau seorang Muslim di dalam pesawat dan seseorang diminta untuk turun, hal terbaik yang dapat dilakukan adalah tetap diam dan nikmati pertunjukan!". Nah, beginilah akibatnya jika sikap kebencian terhadap kaum Muslim berlebih-lebihan.*

Kek Pengantin Tertua di Dunia

Posted: 17 Apr 2011 06:00 AM PDT

Cerita berikut ini tentang kue pengantin yang sudah berumur 113 tahun dan dianggap sebagai kek pengantin tertua di dunia yang masih ada (belum sempat dimakan). Kek yang dibuat pada tahun 1898 ini sekarang disimpan di sebuah Muzium Willis di kota Basingtoke, Hampshire – Britain.

Sebuah keluarga tukang roti yang sudah berdedikasi untuk membuat roti sejak dari tahun 1880. Ketika itu mereka mendapat pesanan kek pengantin dari sebuah keluarga bangsawan. Merekapun membuat kek pengantin dengan lapisan coklat dibahagian luarnya, dihiasi dengan berbagai bahan yang mirip dengan perhiasan Ratu Victoria, lengkap dengan bunga-bunga plastik yang kini telah berubah warna menjadi agak kecoklatan termakan waktu.


Namun kerana satu alasan kek tersebut tidak jadi diambil, dan oleh keluarga diputuskan untuk menyimpannya sebagai contoh atau sample untuk pemesanan berikutnya, dan diletak di jendela kedai

Kedai ini merupakan milik keluarga dan dijaga secara turun temurun. Namun keberadaan kek pengantin ini tetap dipertahankan dan dijaga oleh pihak keluarga. Selama berlangsungnya Perang Dunia II, kek pengantin peninggalan keluarga ini sempat disimpan di loteng kedai. Ajaibnya, perang tidak merosak kek ini dan bahkan tikus pun malas untuk menyentuhnya.

Tahun 1964, pihak keluarga memutuskan untuk menutup kedai roti mereka. Mereka menyerahkan kek pengantin warisan ini ke Muzium Willis.

Oleh pihak museum, kue ini dikeringkan demi mencegah kerusakan lebih lanjut dengan menggunakan gel silica. "Kami berharap kue ini masih bisa dinikmati selama 113 tahun lagi," kata Sue Tapliss, kurator Museum Willis

Jika anda seorang majikan sanggup anda membuat orang gaji seperti ini?

Posted: 17 Apr 2011 05:00 AM PDT




sumber : stomp.com.sg

Sampai macam ni sekali mereka memperlakukan orang gaji mereka.Apa salahnya duduk sekali.Kalau malu nak join..baik tak payah bawa dia....baca kisahnya di bawah ini....

There were still seats available in the cafe, but a family apparently did not allow their maid to sit with them. Instead, she stood in a corner, said STOMPer benji.

The STOMPer tells us more (Apr 16):

"I spotted this family at Marina Square, in the cafe Bao Today.

"They apparently asked the maid to stand at one side.

"Maid abuse?

"Initially I noticed a figure standing behind me after the family came in.

"The family noticed that I took pictures of them, so they asked her to sit down. But she was still left at the corner.

"I approached her to offer her a drink but she just shook her head. Tears were welling up in her eyes. 

"She said she was part of that family.

"She looked like she was quite new.

"The family finished their food and left, but their maid did not eat a single bite."

Aksi polis terajang pintu tak berkunci

Posted: 17 Apr 2011 04:00 AM PDT

Bebe Gloton, Boneka Bayi yang Boleh 'Menyusu'

Posted: 17 Apr 2011 03:00 AM PDT

Sebuah cara unik untuk memperkenalkan air susu ibu pada anak dibuat oleh sebuah perusahaan mainan di Sepanyol. Perusahaan tersebut mengeluarkan produk boneka bayi yang boleh 'menyusu'.

 'Bebe Gloton atau The Breast Milk Baby', itulah nama boneka yang dirilis oleh Berjuan Toys. Sama seperti bayi, boneka tersebut pun akan menangis ketika mereka minta disusui.

 Boneka itu dijual satu paket dengan puting ibu tiruan. Puting tersebut boleh membuat si boneka merespon saat ditempelkan ke dada pemiliknya. Setelah ditempelkan, boneka akan mengeluarkan suara seperti bayi sedang menghisap payudara ibu atau menyusu.

 Menurut pihak Berjuan Toys, tujuan dibuatnya boneka 'menyusu' itu adalah untuk menyebarkan pesan pada generasi muda bahawa proses menyusui adalah pilihan yang sihat untuk anak. Menurut mereka, pesan itu tidak pernah terlalu dini untuk disampaikan.

 "Boneka ini boleh membuat gadis kecil merasakan keindahan menjadi seorang ibu. Membuat anak-anak perempuan mengekspresikan kasih sayang dan cinta mereka  sama seperti ibu," begitu yang diungkapkan Berjuan Toys dalam situsnya seperti dilapor NY Daily Mail.

 Pro dan kontra pun mengiringi penjualan boneka 'menyusu' ini. Managing Health Editor FoxNews Dr Manny Alvarez misalnya, ia sebenarnya sangat mendukung pemberian ASI. Namun boneka 'menyusu' menurutnya boleh membuat anak-anak perempuan jadi lebih cepat dewasa.

 "Ini sama seperti memperkenalkan seks pada anak-anak kelas pertama, padahal seharusnya untuk anak kelas tujuh atau sembilan. Boneka ini juga boleh membuat gadis kecil trauma. Kita tidak tahu akan seperti apa efeknya sampai dia menjadi dewasa," tukas Alvarez.

 Sedangkan dukungan untuk boneka tersebut datang dari Medical Director untuk Mother's Milk Bank, Dr. Ronald Cohen. Menurut Cohen Bebe Golton boleh membuat gadis-gadis muda faham kalau tubuh mereka bermanfaat untuk hal lain, bukan hanya sebagai obyek seks.

Di India, Tidak Pakai Helmet Tidak Boleh Isi Minyak

Posted: 17 Apr 2011 02:00 AM PDT

Banyak cara untuk mempromosikan program keselamatan berlalu lintas. Pemerintah Uttar Pradesh, India bahkan punya cara unik untuk 'memaksa' warganya menggunakan helmet. Bukan dengan ditahan, melainkan tidak dilayani ketika membeli minyak.

Langkah unik ini terpaksa dilakukan oleh Pemerintah negara bahagian Uttar Pradesh untuk membantu mengurangi dan mencegah kematian penunggang motosikal terutama kerana kurangnya perlindungan di bahagian kepala.

Dengan aturan baru ini, para penunggang di negara bahagian dengan populasi terbanyak di India ini akan ditolak ketika mereka mengisi minyak bila mereka tidak pakai helmet.

Untuk membuat aturan ini sukses, Pemerintah negara bahagian Uttar Pradesh pun meminta kerjasama stesen minyak disana untuk membuat program ini berjaya.

"Seluruh langkah ini bertujuan untuk melawan kecelakaan jalan yang berakibat fatal kerana cedera kepala  tidak menggunakan helmet. Mulai sekarang dan seterusnya, penunggang motosikal tanpa helmet tidak akan diberikan bahan bakar ," tegas hakim distrik Rigzin Sampheal seperti detikOto kutip dari Motorbeam, Sabtu (16/4/2011).

"Dengan cara ini Anda dapat mengatakan bahawa helmet akan bertindak sebagai tiket untuk mendapatkan bahan bakar untuk kendaraan. Para pemilik SPBU juga mengatakan mereka siap memberi potongan kepada mereka yang mengenakan helmet," tambahnya.

Sumber :http://www.detik.com/

Lelaki ini potong dan makan jari sendiri

Posted: 17 Apr 2011 01:00 AM PDT

WELLINGTON  - Seorang lelaki di New Zealand memotong jari dan memasak jarinya sendiri dengan sayuran. Tidak hanya itu, lelaki tersebut memakan jarinya sendiri.

Lelaki berusia 28 tahun ini tidak meminum alkohol ataupun ubat-ubatan terlarang lainnya saat melakukan tindakan kanibalisme sendiri itu. Kes ini merupakan satu dari lapan kes kanibalisme yang dilakukan terhadap diri sendiri di dunia. Demikian diberitakan Associated Press, Sabtu (16/4/2011).

Setelah memakan satu jarinya, lelaki tersebut merancang untuk memakan dua jarinya yang lain sebelum akhirnya meminta bantuan rawatan kepada petugas kesihatan setempat. Tetapi dapat dipastikan, lelaki tersebut didiagnosa menderita gejala depresi ringan.

Doktor mengatakan lelaki tersebut mengidap rangkaian emosi labil dan pernah satu kali ketika serangan depresi menyerang, lelaki tersebut diserang oleh dua orang lelaki.
Doktor yang merawat lelaki ini pada tahun 2008 lalu bahkan menyatakan, "dirinya sempat merasa marah dan untuk pertama kalinya ia sempat mengimpikan tidak hanya membunuh penyerangnya, tetapi juga memakan mereka juga".

Sumber :http://www.okezone.com/

Hah…Pelajaran Homoseks Diajarkan di Sekolah

Posted: 17 Apr 2011 12:00 AM PDT

TEMPO Interaktif, California -Pelajaran tentang homoseks di sekolah sebentar lagi akan diterapkan di salah satu negara bagian Amerika Syarikat, California. Anak-anak dapat belajar mengenai masalah-masalah tentang homoseks, lesbian, biseksual, dan transgender.

Senat California meluluskan undang-undang tentang pemberian pelajaran sejarah homoseks di sekolah. Sepertinya undang-undang ini juga akan disetujui oleh majlis yang dikuasai oleh Parti Demokrat. Setelah itu undang-undang akan ditandatangani oleh Gabenor Jerry Brown.

Undang-undang ini diusulkan oleh Mark Leno dari Demokrat, yang telah memenangkan pengundian. "Kami adalah warga kelas dua, dan anak-anak mendengarkan," kata dia, seperti dikutip The Telegraph, Sabtu (16/4). "Ketika anak-anak melihat guru mereka tidak bertindak saat teman mereka dilecehkan, mereka mendengarkan dan melihat ada yang salah dengan orang itu".

Sementara Parti Republik  menyatakan undang-undang ini akan menimbulkan masalah. "Anak-anak terlalu dini untuk memikirkannya," kata senator Doug La Malfa.

Gorila ini sangat sayangkan itik

Posted: 16 Apr 2011 11:00 PM PDT

TEMPO Interaktif, London - Ada kejadian aneh di Zoo Bristol, England. Komale, gorila berusia 4 tahun, didapati memiliki sifat penyanyang. Buktinya Komale dilihat sangat perihatin terhadap itik yang ditemuinya.

Seorang Jurucakap Zoo Bristol menceritakan Komale akrab bermain dengan itik. Setiap itik yang ditemuinya hampir dipastikan dirangkul atau digendong seperti bayi. Bahkan Komale tak segan untuk menciuminya."Manis sekali,"kata petugas yang tidak disebutkan namanya itu dalam Daily Mail Jumaat, 15 April.

Kejadian ini sempat dirakamkan gambarnya. Gambar itu menunjukan Komale asyik menimang seekor itik. Berbeza dengan Komale yang menikmatinya, itik itu terlihat gelisah. Beberapa saat dalam gendongan Komale, itik itu pun melepaskan diri dan kembali bergabung dengan keluarganya.

Belum diketahui apa yang menyebabkan Komale bertingkah demikian. Sifat Komale ini berbeza dengan dua saudara perempuannya, Kera dan Namoki, yang memilih diam saat kumpulan itik ada didekatnya.

Kucing berkalimah Allah di badannya tak suka curi ikan

Posted: 16 Apr 2011 10:00 PM PDT

INILAH.COM, Subang – Kucing ajaib yang bertuliskan kalimah Allah pada bulu di perut bahagian kanan itu ternyata tidak seperti kucing lainnya yang hobi mencuri ikan ketika pemiliknya leka.

Menurut pemilik kucing, Abah Harna (45) warga Desa Mundusari RT 14/04 Kecamatan Pusakanagara, Kabupaten Subang, kucing miliknya itu tidak suka mencuri ikan yang diletakkan di meja, meskipun ia dan keluarganya dalam keadaan leka.

Melihat keunikan dan kelebihan kucing yang dipeliharaya itu, Abah Harna menamakan Kiki untuk kucing kesayangannya. "Si kiki mah tidak pernah mencuri ikan, seperti kucing lainnya," kata Harna kepada INILAH.COM, Jumaat (15/4/2011).

Bulu kucing yang dirawat Harna memiliki keunikan dibanding kucing lainnya. Bulu kucing betina dan berusia 12 tahun itu memiliki tulisan dalam huruf Arab.

Si Kiki yang bulunya didominasi warna hitam itu, pada bahagian perut sebelah kanan nampak loreng putih yang bertuliskan lafal Allah dalam bahasa Arab. Sementara itu, pada perut sebelah kiri, terdapat loreng putih yang menyerupai tulisan berkalimah Muhammad.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan