Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


( Gila ) Isteri Bantu Suami Perkosa Anak

Posted: 04 Mar 2011 09:25 PM PST

TEMPO Interaktif, Gowa - Perempuan 19 tahun ini terus menangis ketika menceritakan aib yang menimpanya. "Saya diperkosa bapak tiri saya. Lebih sakitnya, ibu kandung saya membantu suaminya melepaskan pakaian saya," kata Bunga kepada ketua  hakim di Pengadilan Negeri Sungguminasa, Gowa, kelmarin.

Kalimat itu nyaris tidak kedengaran lantaran Bunga tak kuasa menahan sakit hati dan malu kepada kedua orang tuanya yang duduk di sebelah kanan ruang sidang. Sampai ketua hakim meminta dia berhenti menangis dan memperjelas ucapannya.

Namun pelajar sebuah sekolah menengah kejuruan ini tetap tak mampu menyempurnakan ucapannya. "Ibu saya sangat tega. Dia terus memegang kaki saya sampai selesai diperkosa," ujar Bunga, dengan suara bergetar.

Ketika menceritakan awal kejadian, Bunga menutupi mukanya dengan baju berwarna cokelat. Namun dia berusaha menguasai diri sambil memandang ibu kandung dan ayah tirinya. Bunga menuturkan bahwa pemerkosaan itu berulang-ulang sejak tahun 2007. Selama itu pula sang ibu ikut membantu.

Tragedi itu pertama kali terjadi sekitar pukul 10 malam. Ayah tiri Bunga, DL, yang baru pulang kerja, langsung tidur di sebelah isterinya, R. Bunga berada di sisi lain ibunya itu.

Tak lama kemudian, DL bangkit dan langsung tidur di sebelah Bunga sambil memeluknya. Bunga pun bangun dan menolak. Dia akhirnya pasrah kerana diancam dengan gunting. "Ibu saya tidak menghiraukan saya, justru disuruh layani," kata Bunga seraya menunjuk ibunya.

Kerana tidak tahan lagi, Bunga menceritakan kebuasan ayah tirinya itu kepada teman-teman dan mak ciknya, Muli. Kejadian tersebut pun diceritakan kepada ayah kandung Bunga, yakni N. Bersama Muli, N melaporkan tindakan durjana DL ke pihak polis Resor Gowa tahun lalu.

R membenarkan semua cerita Bunga. ""Suami saya minta berhubungan, tapi saya tolak. Makanya saya tawarkan Bunga, anak pertama saya," katanya. Kedua terdakwa diancam hukuman penjara maksima 15 tahun.
__________________

Patung untuk wanita kesepian

Posted: 04 Mar 2011 08:46 PM PST

Tak habis-habis manusia mencipta benda-benda pelik.
Dulu dibuat  patung untuk lelaki kesepian..sekarang untuk
perempuan kesepian pun dah dicipta....





Lama-lama nanti manusia dah tak laku....

Ayah dipenjara kerana memeriksa keperawanan anak

Posted: 04 Mar 2011 07:45 PM PST


TRIBUNNEWS.COM - Seorang ayah yang sanggup mencabuli anak perempuannya, yang baru berusia 14 tahun ketika itu, mendapat hukuman penjara 18 bulan dan hukuman sebatan. Demikian dilaporkan The Straits Times.

Lelaki berasal dari Singapura berusia 45 tahun dan bekerja sebagai pemandu trak dinyatakan bersalah kerana menyentuh bahagian intim anak perempuannya kerana ingin memeriksa apakah dia masih perawan atau tidak.

Hal itu dilakukannya di Sengkang flat, tempat tinggal keluarga mereka, di Singapura pada tahun 2007 ketika  isterinya tak ada di rumah. Anak perempuannya ketika  ini sudah berusia 18 tahun.

Dia meminta anaknya untuk tak mengatakan apapun sambil memasukkan tangannya ke organ intim anaknya. Kejadian itu baru terbongkar ketika s\ anak perempuannya mengaku ke gurunya mengenai kejadian itu pada March tahun lalu.

Makan ubat jerawat suara boleh macam Micheal Jackson

Posted: 04 Mar 2011 06:45 PM PST

Biar benar doktor ni...
saya petik dari Berita Harian

MARSEILLE: Seorang doktor di Perancis mendakwa dalam bukunya bahawa suara nyaring yang dimiliki Raja Pop, Michael Jackson (MJ) berkemungkinan besar akibat daripada mengambil ubat merawat jerawat yang mempunyai hormon antilelaki ketika masih muda. 

"Apabila Michael meninggal dunia, saya sedar satu fenomena luar biasa mengenai suaranya. Saya berpendapat, punca beliau bersuara keanak-anakan disebabkan memakan sejenis ubat," kata peminat opera dan profesor pembedahan vaskular di Hospital Universiti Timone di bandar pelabuhan Marseille, Alain Branchereau. 
Beliau yang menulis buku mengenai MJ berjudul Michael Jackson, the secret of a voice memberi hujah itu selepas berbincang dengan beberapa rakan, termasuk pakar kimia, dan pakar endokrin. 

Mereka mengemukakan satu teori bahawa penyanyi itu mengalami perubahan pada suaranya berpunca daripada ubat hormon sintetik dikenali Cyproterone yang mengandungi hormon anti lelaki. 

"Ketika berusia 12 tahun, Michael mempunyai banyak jerawat. Kami mengetahui mengenai perkara ini kerana Michael sendiri pernah membicarakannya dan menganggap apa yang berlaku sebagai satu tragedi. Pada pendapat saya, apa yang mungkin berlaku ialah mereka yang dekat dengannya mencadangkan rawatan itu," katanya. 

Branchereau berkata, Cyproterone 'menghalang proses kedewasaan' dan menyebabkan suara menjadi tidak matang. 

Pakar itu juga mengakui beliau membaca kira-kira 20 buah buku mengenai perkara ini, mengkaji gambar dan bercakap dengan pakar kulit, ahli fisiologi suara, pakar bedah, pakar urologi dan seorang bekas penyanyi sebuah kumpulan koir kanak-kanak lelaki. 
Ubat itu juga menghentikan pertumbuhan bulu roma dan anak tekak, selain menjejaskan pembesaran tulang,  
menyebabkan mereka yang mengambilnya menjadi kurus tetapi mempunyai dada yang besar. – AFP

Sanggup tawar isteri pada bos untuk naik pangkat

Posted: 04 Mar 2011 05:31 PM PST

Kenapa lelaki ini sanggup berbuat begini?
saya petik dari myMetro

gambar hiasan

MANAMA: Polis Kuwait menyiasat dakwaan seorang wanita Arab yang melaporkan suaminya menawarkan dirinya kepada majikan lelaki itu sebagai pertukaran untuk kenaikan pangkat. 

Menurut laporan yang dibuat, wanita Arab itu dibawa suaminya ke Kuwait dua bulan lalu menggunakan visa lawatan.


Lelaki itu kemudian memperkenalkan isterinya kepada majikannya dan meminta wanita berkenaan melakukan hubungan seks dengan majikannya supaya dia mendapat kenaikan pangkat, lapor akhbar Al-Watan, semalam. Wanita itu yang terkejut dengan tindakan suaminya melarikan diri dan meminta bantuan di kedutaan negaranya di Kuwait. - AN

Aktivis sanggup bertelanjang bantah satu pertandingan

Posted: 04 Mar 2011 04:35 PM PST

KIEV – Sekelompok aktivis yang terdiri dari sembilan wanita di Kiev, Ukraine, melakukan protes dengan bertelanjang dada untuk menentang pertandingan mendapatkan seorang isteri.

Para wanita tersebut memprotes pertandingan yang disiarkan oleh sebuah stesen radio di New Zealand bernama The Rock FM, dengan membawa spanduk bertuliskan 'Ukraine Bukan Rumah Pelacuran'.

The Rock FM membuat sebuah pertandingan untuk memenangkan hadiah percutian ke Ukraine selama 12 malam dan berkesempatan memilih seorang wanita cantik dari sebuah agen sebagai pasangan bercuti dan bahkan dapat dijadikan pasangan hidup.

Sembilan wanita tersebut rela menggelar aksinya dalam cuaca dingin di luar pejabat pendaftaran pernikahan Kiev, seperti dilansir Orange, Jumat (4/3/2011).

The Rock Fm, telah mengumumkanpertandingan tersebut dimenangkan oleh Greg, seorang pembuat minuman.

Pertandingan ini juga menyebabkan kontroversi di New Zealand namun radio penyelenggara menjelaskan bahawa hal ini hanya untuk acara hiburan semata.

"Pada akhirnya nanti, keputusan sepenuhnya ada di tangan  pemenang dan wanita pilihannya, apakah benar-benar akan dinikahi atau tidak." jelas Direktur Program radio The Rock FM, Brad King.

Para wanita yang menggelar protes di Kiev adalah anggota kelompok, Femen, yang sasaran target kempen terhadap perempuan Ukraine oleh lembaga internasional yang mengatur wisata seks.

Sumber : http://www.okezone.com

Wow, Kendaraan Roda Satu Terkecil di Dunia

Posted: 04 Mar 2011 10:01 AM PST

 Jika Anda mengira segway nampak aneh, kehairanan pasti muncul ketika  melirik Solowheel. Inilah kendaraan roda satu terkecil dengan kecepatan 12 km per jam. Apa hebatnya?

Segway merupakan kendaraan elektrik  dengan sistem keseimbangan tersendiri beroda dua. Jika sepeda beroda dua di depan dan belakang maka roda segway di kanan dan kiri pengguna. Yang menarik, perusahaan AS malah mengembangkan kendaraan beroda satu, Solowheel dengan energi elektrik 1.000 watt.

Pengguna hanya perlu menaruh kaki di platform kedua sisi roda dan bersandar ke depan untuk bergerak, mengarahkan kaki ke belakang untuk berhenti dan ke kiri ataupun kanan untuk berbelok. Inilah unicycle terkecil di dunia. Bateri ion-lithium yang boleh diisi ulang itu akan melambat jika mulai kehabisan energi.

Solowheel dirancang oleh Shane Chen, 54, yang juga menciptakan 30 produk olahraga lewat perusahaannya sendiri, Inventist. Perusahaan yang terletak di Washington, Amerika Syarikat, mengatakan Solowheel merupakan temuan paling kecil, paling menakjubkan dan bergerak paling nyaman bagi pengguna.

"Ini disebabkan keberadaan sensor gerakan di kiri dan kanan untuk memudahkan mengendalikan Anda pada dasarnya hanya perlu menginjak dan bergerak. Ini sangat mudah digunakan," kata Chen.

Dengan berat hanya 20 paun, pengguna mampu membawa perangkat ini masuk ke restoran, eskalator dan tempat lain dengan mudah. Solowheel dijual dengan harga 975 poundsterling (Rp13,65 juta).

Dipecat, Pekerja Bakar Bos Hingga Meninggal dunia

Posted: 04 Mar 2011 09:01 AM PST

BHUBANESHWAR - Polis India menahan dua orang  pekerja yang marah mengamuk setelah dipecat atasannya. Pekerja tersebut bahkan membakar seorang atasannya dari pekerja kilang baja di Negara Bahagian Orissa itu.

Setelah mengetahui mereka dipecat, puluhan pekerja menyerang kendaraan yang membawa Radhey Shyam Roy ketika dirinya hendak meninggalkan kilang baja tempatnya bekerja. Pekerja yang ganas menyiram kendaraan yang Roy dengan minyak dan menyulutnya dengan api. Demikian diberitakan Associated Press, Jumat (4/3/2011).

Dua orang yang berada di dalam kereta tersebut berhasil melarikan diri, namun malang bagi Roy dirinya terjebak di dalam kereta dan pada akhirnya tmeninggal dunia akibat luka bakar parah.

Polisi menangkap dua orang pekerja yang dianggap terlibat dalam insiden ini. Keduanya dihadapkan pada dakwaan tindakan pembunuhan. Kilang baja itu sendiri terletak di Distrik Bolangir sekira 400 kilometer sebelah bara Bhubaneshwar, Ibukota Negara Bahagian Orissa.

Insiden yang berkaitan dengan kekerasan pekerja memang kerap terjadi di India. Pekerja tersebut biasanya membunuh para atasan disaat terjadi perselisihan pendapatan serta pemecatan.

Kejadian serupa berlangsung pada 2008 lalu,ketika ramai para pekerja perusahaan manufaktur Italia Graziano Transmissioni India mengamuk kerana kehilangan pekerjaan mereka. Menggunakan besi dan tongkat kayu, sekelompok orang pekerja memukuli hingga tewas bekas atasan yang telah memecat mereka di New Delhi.
(faj)

Facebook Selamatkan Kanak-kanak Lucu Penderita Leukemia

Posted: 04 Mar 2011 08:01 AM PST

INILAH.COM, Jakarta- Gambar yang dipublikasikan di Facebook berhasil menyelamatkan nyawa kanak-kanak lucu berusia empat tahun, Ted Rice. Meski berawal dari penasaran, gambar ini mengubah segalanya.

Ted Rice memiliki ruam di wajah ketika itu. Kerana cemas dan penasaran, ayahnya, Philip mengirim gambar itu ke seorang temannya yang bekerja sebagai dokter melalui Facebook.

Jawaban dari doktor perempuan itu sangat mengejutkan. Ted harus dibawa ke hospitalt segera.Ternyata Ted menderita penyakit leukemia. Ruam inilah tanda yang jelas dari penyakit itu.

Philip Rice, asisten anestesi dan istErinya Sara Rice mulai khuatir dengan Ted sejak tahun lalu. "Secara keseluruhan, Ted nampak baik namun ada beberapa hal yang mengkhuatirkan. Dia seringkali kelelahan namun kami mengira akibat pesta ulang tahun dan perjalanan ke BlackPool," kata Philip kepada Daily Mail.

Kekuatiran memuncak saat Philip melihat ruam ungu di tubuh anaknya ketika sampai di rumah mereka di Bury, Manchester, England Lalu, dia mengirim foto anaknya ke Dr Sara Barton, rakannya di Salford Royal Hospital.

Ternyata, ruam itu adalah gejala dari leukemia limfositik akut.

Kanak-kanak yang suka bola itu harus menghadapi beberapa kemoterapi yang melelahkan. Namun orangtuanya yakin berbagai sokongan orang terdekat melalui Facebook mampu membantu mereka menjalani dan berjuang menghadapi masalah ini. [

Ibu suruh anak jadi pelacur

Posted: 04 Mar 2011 07:25 AM PST

BINTAN – Ternyata bayi yang baru berusia tiga bulan bernama Lina Rahmadani, adalah bayi milik NI, gadis yang masih berusia 15 tahun. Hal ini terungkap dari penjelasan penyelidik pihak Polis di Bintan.



NI mengakui bahawa Lina Rahmadani merupakan bayi dari buah cintanya dengan seorang pemuda yang bernama Hari Kristanto (25) yang ketika  ini tinggal di Tanjung pinang dan bekerja di salah satu bengkel yang ada di Tanjung pinang.

Kerana Hari Kristanto menunjukan gelagat yang tidak baik dan tidak mahu bertanggung jawab, gadis yang sebelumnya sempat bersekolah SMP sampai kelas dua di salah sebuah sekolah yang ada di sini. Dan dia kemudian memilih hijrah tinggal ke Tanjunguban dengan orangtua perempuannya.

"Waktu masih pacaran dengan Hari Kristanto, saya tinggal dengan orangtua laki-laki di Kijang, tapi setelah ketahuan Hamil saya langsung pindah ikut Ibu di Tanjunguban, kerana saya tidak mahu ayah saya malu, sebab Hari Kristanto tidak mahu bertanggung jawab," kata NI.

Nah dari sanalah berawal terjadi perdagangan bayi itu, pasalnya Orangtua NI yang kini  menjadi tersangka atas nama Otik (35), ternyata juga bekerja sebagai pelacur di lokasi batu 87 bukit senyum tanjunguban.

NI menceritakan kerana hamil dirinya disarankan ibunya untuk menjadi pelacur, dan kerana ketika itu NI mengaku dirinya juga terlanjur malu dan bingung dengan kandungannya itu, maka dia memutuskan untuk terjun di dunia pelacuran itu dan bekerja di Bar Anggrek milik Agung (30).

"Saya tidak ada pilihan lagi, makanya saya ambil jalan ini," akui dia.

Stadium bola jadi kolam renang

Posted: 04 Mar 2011 06:00 AM PST

SAO PAOLO - Stadium bola sepak ternyata tak hanya berfungsi untuk pertandingan, tapi boleh juga dijadikan kolam renang.

Seperti yang terjadi di Brazil. Beberapa pennyokong bola sepak telah tertangkap kamera sedang berenang dan menyelam di kawasan tempat duduk setelah banjir melanda stadium di Brazil.

Mereka berenang di stadium berkapasiti 80.000 penonton bagaikan sedang berada di sebuah waterpark.

Mereka melompat dan terjun di genangan air yang hampir separas lutut orang dewasa di stadium tersebut.

Hebatnya, pertandingan - antara Sao Paulo dan Palmeiras - terus berlangsung dengan ditonton beberapa penggemar yang memilih menonton pertandingan sambil naik-turun di "stadium kolam" yang dihiasi air hujan itu.





Ajaib, Gempa New Zealand Naikkan Angka Kelahiran

Posted: 04 Mar 2011 05:30 AM PST

Jessica dan Hamish McBrearty dengan bayinya, Yusuf di Christchurch Womens Hospital. - CRAIG SIMCOX/The Dominion Post

Seminggu setelah gempa yang menewaskan 160 orang di New Zealand negara itu malah mengalami peningkatan kehidupan kerana angka kelahiran melonjak.

Di tempat gempa terjadi, Canterbury, hospital kelahiran menjadi penuh dan memaksa hospital itu memindahkan bayi baru lahir ke hospital lainnya. Angka kelahiran juga sempat meningkat setelah gempa tujuh Skala Richter (SR) menggoncang New Zealand ..

"Gempa bumi cenderung mempercepat proses kelahiran," kata Pengarah Kesihatan  Canterbury David Meates.

Kajian menunjukkan tekanan ketika hamil dapat memicu lonjakan hormon yang mempercepat kelahiran.

Angka kelahiran tak hanya meningkat setelah bencana alam namun juga sembilan bulan setelahnya. Misalnya, sembilan bulan setelah gempa bumi 8,8 SR di Chili pada 27 Februari 2010 terjadi ledakan kelahiran bayi.

"Kami menemukan penanda peningkatan konsultasi obstetri di daerah yang paling teruk akibat gempa," kata Menteri Kesihatan Chili Jaime Maalich, November lalu.

Hal serupa juga terjadi di Haiti. Menurut kajian kesihatan reproduksi United Nations Population Fund, Oktober lalu, tingkat kesuburan naik tiga kali ganda di negara itu sejak terjadinya bencana. Perwakilan Population Fund Igor Bosc mengatakan, kurangnya infrastruktur menjadi penyebabnya.

"Sebagian besar hospital hancur di daerah yang memiliki penduduk terpadat di Haiti," kata Bosc, November lalu.

Ertinya, perempuan tak memiliki akses membeli pil pencegah yang mereka perlukan. Selain kurangnya kondom, korban bencana pun diduga melakukan seks lebih sering.

Seks adalah cara mengatasi tekanan, "Dalam situasi rapuh, orang perlahan berusaha membangun kembali kehidupan mereka," kata jurnalis Fredrick Jean Pierre. "Wanita menyerahkan diri mereka pada lelaki demi perlindungannya .Ada juga menjual diri agar boleh mendapat makan dan air. Hal ini sering terjadi."

Akibat merokok depan awek

Posted: 04 Mar 2011 04:40 AM PST

Waspada, WordPress Terkena Serangan Terbesar

Posted: 04 Mar 2011 03:00 AM PST


INILAH.COM, Jakarta- Web blog WordPress terkena serangan terbesar yang belum pernah ada sebelumnya. Peristiwa itu menyebabkan kelambatan akses web secara menyeluruh. Ini termasuk layanan VIP.

Berdasarkan keterangan pembuat WordPress Matt Mullenweg, WordPress.com menjadi target dari Distributed Denial of Service (DDoS) yang menyebabkan untuk akses memerlukankan waktu lama.

Meskipun WordPress memiliki layanan blog gratis bagi masyarakat, namun ada pula layanan VIP yang memberikan 'tumpangan' blog bagi media internasional iaitu TechCrunch, CNN dan lainnya. WordPress memiliki sekitar 18 juta blog dengan 286 juta orang membuka halaman itu setiap bulan.

Serangan itu dikirim ke anggota VIP dengan memberikan data beberapa Gigabit per detik dan puluhan juta paket per detik. "Ini merupakan serangan terbesar dan paling mengganggu sepanjang sejarah," kata Mullenweg.

WordPress menduga serangan itu memiliki motivasi politik yang menyerang salah satu blog bukan berbahasa Inggris. Meskipun saat ini serangan berhasil diatasi, namun WordPress masih waspada atas serangan lanjutan.

Kini ada supermarket ganja di California

Posted: 04 Mar 2011 02:00 AM PST

SACRAMENTO - Sebelumnya telah dibuat ladang ganja, kini di Sacramento supermarket ganja pun akan segera dibuka.

Dengan keluasan 10 ribu meter persegi, kerajaan ganja itu berdiri untuk pertama kalinya. Tempat ini dilengkapi keperluan informasi bagi para penanam ganja yang datang mendapatkan pasukan dan juga pelatih.

Supermarket ganja tersebut diberi nama weGrow, walaupun tidak menjual ganja secara langsung supermarket tersebut menyediakan alat-alat dan juga informasi mengenai ganja.

weGrow pertama kali muncul dari sebuah gudang di Oakland, California, Amerika Syaikat (AS), dan pengembangnya pun berharap bahawa suatu ketika akan menjadi franchise pertama di negara tersebut.

Perusahaan pun berencana untuk membuka toko serupa di wilayah New Jersey, Colorado, Oregon dan Arizona, demikian laporkan ABC News.)

sumber : http://international.okezone.com

Kanak-kanak 3 tahun telefon polis kerana pengasuhnya mabuk

Posted: 04 Mar 2011 01:20 AM PST

gambar hiasan

ABERFELDY, England - Seorang pengasuh  menghabiskan sebotol minuman keras dan mabuk ketika dia sedang bekerja mengasuh seorang kanak-kanak.

Kanak-kanak yang berusia tiga tahun pun menghubungi polis dan memberitahukan polis bahawa dirinya khuatir kerana pengasuhnya yang sedang mabuk.

Dia melakukan panggilan pada tengah malam dan dia sendiri yang membuka pintu ketika polis sampai rumahnya. Demikian lapor STV.

Polis menemukan Jacqueline Robertson (39), yang ketika itu mengasuh , sedang mabuk  kerana minuman keras.

Ketika polisi cuba mengamankan kanak-kanak itu, pengasuh bayi itu malah melempar polis dengan gelas, dan hampir mengenai seorang polis wanita.

Polis pun mengamankan wanita tersebut dan akan dikenakan hukuman selama satu bulan dan akan dikenakan tindakan daripada syarikat pekerja.(rhs)

[Gila] Seekor Anak Anjing Dikirim Melalui Pos

Posted: 04 Mar 2011 12:45 AM PST

GEORGIA - Seorang perempuan didakwa atas tindakan kejamnya keatas binatang kerana mengirim anak anjing yang hidup melalui bungkusan  pos. Dia mengirim anjing ini dari Minneapolis ke Atlanta, Amerika Syarikat (AS).

Stacey Champion membungkus anak anjing dalam kotak yang biasanya digunakan untuk mengirim surat dan benda mati. Perempuan berusia 39 tahun itu hampir saja berhasil mengirim anjing itu, jika tidak kerana petugas pos tidak menyedari paket yang mereka terima.

Petugas pos melihat paket milik Stacey bergerak dan mengeluarkan suara. Beberapa minit kemudian petugas pos pun membongkar paket yang tertutup rapat tadi dan mengeluarkan anak anjing yang baru berusia empat bulan.

Menurut petugas polis Angela Dodge, setidaknya butuh waktu dua hari untuk paket tersebut tiba di tempat tujuannya. Meskipun paket yang tertutup rapat itu disediakan lubang udara, tetap saja anjing itu boleh mati jika lubang udaranya tertutup oleh selotip.

"Ini tindakan gila. Seharusnya (paket) ini menjadi hadiah ulang tahun yang menggembirakan anggota keluarga. Akan menjadi pengalaman trauma bila isi paket tersebut diterima dalam keadaan tak bernyawa," ungkap Sarjan Dodge seperti dikutip Orange,

Ironisnya Stacey menulis paket tersebut dengan pesan yang isinya amat sensitif dan harus hati-hati menanganinya. Bahkan paket itu juga jelas menyebutkan ditujukan kepada anak perempuannya yang akan menyambut ulangtahun yang ke-11.

Kini anak anjing tersebut diamankan di tempat penampungan haiwan dan akan dijaga oleh peminatnya.

sumber : http://international.okezone.com

Wow…Kereta ini Boleh Bacakan Email dan Update Facebook

Posted: 03 Mar 2011 11:40 PM PST


LONDON – Sebuah perusahaan kereta memperkenalkan 'Kereta Internet' pertama dunia yang boleh membaca email serta update Facebook dan Twitter untuk pemandunya.

Kereta elektrik itu, Rinspeed BamBoo, juga boleh  menjelajah internet menggunakan rangkaian perintah suara. Pengemudi hanya perlu menghubungkan telefon pintar atau iPad mereka pada charger dalam kereta, sebelum memandu

Rinspeed Bamboo diperkenalkan pada Geneva Motor Show yang dilangsungkan minggu ini. Kereta ini dijangka akan mula digunakan dalam jangka masa 18 bulan ke depan.

"Teknologi ini direka untuk mencegah perhatian pemandu terganggu oleh SMS dan email. Melalui perintah suara, komputer akan membacakan pesan selagi mereka memandu," jelas juru cakapHarman, Kay Robinson seperti dilaporkan Daily Mail, Jumat (4/3/2011).

Kereta ini kompatibel dengan semua perangkat smartphone, iPad dan BlackBerry. Pemandu boleh memeriksa update media sosial dan pesan singkat mereka tanpa harus berhenti memandu

"Ketika  ini, ketika pemandu menerima SMS atau email, atau  update Twitter, mereka harus berhenti untuk boleh membacanya. Dengan teknologi ini, mereka boleh tetap update tanpa harus mengalihkan tangan atau pandangan mereka dari jalan," lanjut Robinson.

Pemandu juga boleh mencari stesen radio digital dengan perintah suara, menggunakan teknologi 'infotainment' dalam kerets. Selain itu, kereta ini pun dilengkapi transmitter wi-fi sehingga penumpang boleh menggunakan laptop atau handphone mereka.

Sumber : http://www.okezone.com

Ada penumpang minta enjin pesawat diberhentikan kerana bising semasa terbang

Posted: 03 Mar 2011 10:00 PM PST


LONDON - Menjadi kru kabin pesawat tentunya kerap dipenuhi suka dan tidak sering pula dihambat dengan kesulitan. Beberapa permintaan penumpang banyak membuat pusing para kru.

Seorang kru kabin bercerita dirinya sempat diminta memberikan pesan kepada sebuah boneka Barbie. Ada pula yang meminta kaca jendela pesawat untuk dibuka, padahal hal itu tidak mungkin dilakukan.

Seperti dilapor Telegraph,salah satu hal yang lebih gila lagi adalah permintaan seorang penumpang yang menginginkan mesin pesawat untuk dimatikan, kerana dianggapnya terlalu bising.

Semua pertanyaan ini berhasil dikumpul dari kajian yang dilakukan kepada 3.000 kru kabin kapalterbangVirgin Atlantic. Seorang pramugari sempat ditanya penumpangnya, "Boleh anda beritahu dimana tempat mandinya?".

Bahkan seorang penumpang sempat mempertanyakan luas dari pesawat yang dia tumpangi, dengan selambanya penumpang itu menyuruh seorang pramugari untuk membawa anaknya ke tempat bermain. Bahkan tidak sering ada pula penumpang yang menanyakan, "apakah ada McDonald diatas pesawat?".

Pihak Virgin Atlantic sendiri mengakui permintaan aneh tersebut, namun mereka mengaku terus cuba memberikan pengertian kepada para penumpang agar lebih nyaman.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Komen