Adsense

Khamis, 13 Januari 2011

borak kosong

borak kosong


Kerana nak update facebook upacara perkahwinan di hentikan seketika

Posted: 13 Jan 2011 09:00 PM PST

Sepasang pengantin dari Maryland, Amerika Syarikat, telah membuat kecoh dengan meminta waktu sejenak ketika ijab pernikahan mereka. Mereka terburu-buru mengambil handphone di dalam poket, mengupdate status Facebook dan Twitter, baru kemudian meminta upacara dilanjutkan kembali.

Video pernikahan pasangan itu, Dana Hanna (yang bekerja dengan laman web binatang peliharaan) dan Tracy Page, kemudian disiarkan di YouTube .. Dalam video itu nampak Dana mengambil handphone dari poket, setelah pendeta selesai mengesahkan mereka sebagai suami istri.

Ketika mereka mengambil handphone itu, pendeta berkata: "Dana sedang mengupdate status pernikahan di Facebook." Para tamu undangan pun tertawa melihat mereka dan mendengarkan penjelasan pendeta.

Pendeta, yang rupanya juga gemar berjenaka, kemudian berkata: "Ketika saya berkata, saya mengesahkan anda sebagai suami dan isteri. Ini sekarang rasmi di Facebook. Ini rasmi pula di buku catatan pernikahan saya. Dana, anda boleh mencium pengantin perempuan sekarang."

Menurut Hana, sebelum pernikahan hanya dia dan pendeta yang tahu bahawa ijab bakal berhenti seketika kerana ia mengupdate status di Facebook. Maka tidak hairanlah, dalam ijab itu isterinya juga panik.

Sumber - Reuters



[Unik]Adik-beradik dibebaskan dari penjara setelah sumbang ginjal kepada kakak

Posted: 13 Jan 2011 08:40 PM PST

Dua orang adik-beradik merayakan kebebasan mereka dari penjara setelah tertahan selama 16 tahun. Uniknya mereka bebas, setelah  adik menyumbangkan ginjalnya kepada  kakaknya.

Jamie dan Gladys Scott ditahan di Penjara Mississippi setelah mereka dinyatakan bersalah dalam melakukan perompakan di tahun 1994 lalu. Keduanya dipenjara dalam kes rompakan yang hanya senilai 7 poundsterling.

Gubernur Mississippi Haley Barbour setuju untuk melepaskan kedua mereka yang dijtuhkan  hukuman seumur hidup, dengan syarat Gladys menyumbangkan ginjalnya kepada kakaknya Jamie dalam waktu satu tahun.

Gladys yang mengajukan idea untuk melakukan pembedahan pemindahan itu, secara sukarela memberikan ginjalnya kepada Jamie sebagai ganti petision pembebasan awalnya. Sebelumnya, ratusan orang melakukan protes di Jackson, Mississippi pada bulan September menuntut kebebasan dua perempuan itu.

Begitu keluar dari tahanan, keduanya kemudian disambut oleh ibu serta anak-anak mereka yang sudah besar. Penguambela kedua perempuan tersebut mengharapkan pemerintah bersedia untuk menyediakan insurans kesihatan bagi mereka

Sekarang perempuan belum kahwin boleh sewa 'suami'

Posted: 13 Jan 2011 07:30 PM PST

Sebuah pekidmatan baru di Georgia menawarkan kepada perempuan yang sudah lanjut usia belum berkahwin yang perlu bantuan untuk membantu urusan rumah tangga untuk menyewa "suami" per jam.

Ini sesungguhnya hanya strategi marketing. Khidmat yang diberikan tak ada kaitannya dengan layanan hubungan intim seorang suami kepada isteri. Namun, ramai pelanggan tersalah tafsir dalam perkhidmatan ini. Pemilik usaha itu mengaku, ramai pelanggan yang datang untuk menemukan cinta.

"Layanan kami adalah untuk membantu kaum perempuan itu yang perlubantuan mengatasi urusan rumah tangga, seperti memperbaiki barang yang r0sak," kata pemilik perkhidmatan ini, Beso Mchedlishvili, kepada AFP.

Namun, menurut dia, ramai perempuan yang bingung dengan nama perusahaan itu, Seorang Suami untuk Satu Jam yang Terbatas, dan kemudian mereka meminta sesuatu yang lebih.

Sejak perkhidmatan itu dibuka di negara bekas pecahan  Soviet Union itu dua bulan lalu, jumlah permintaan para perempuan yang meminta  yang lebih intim meningkat melebihi permintaan terhadap layanan perusahaan itu yang sebenarnya. "Jadi, kami harus menjelaskan kepada mereka bahawa lelaki yang ada di sini bukan pelacur," kata Mchedlishvili. "Mereka dapat membantu untuk memperbaiki kebocoran, deskripsi tugas mereka tidak termasuk untuk memberikan kasih sayang."

Sewa seorang "suami" dari perkhidmatan di Tbilisi itu ialah 17 dollar AS (13 euro) per jam.

[Berita Gila] Liwat 96 orang budak

Posted: 13 Jan 2011 06:45 PM PST

Bila baca berita begini rasa terkejut...bukan satu dua orang budak yang
diliwatnya tapi 96 orang..gila ke tak gila....
saya petik dari myMetro

JAKARTA: Seorang penjual mainan semalam mengaku memperkosa sekurang-kurangnya 96 budak lelaki.

Penyiasat, Reynold Hutagalung berkata, lelaki berusia 34 tahun itu ditahan di Jakarta minggu lalu selepas ibu bapa seorang mangsanya membuat laporan polis.

Mangsa berusia belasan tahun itu berkata, dia diculik oleh lelaki berkenaan dan ditahan selama 45 hari.Sepanjang tempoh itu, dia diliwat berulang kali dan dipaksa melakukan aksi seks pada beberapa lelaki lain.

Penjual barang mainan itu mengaku meliwat sekurang-kurangnya 96 budak lelaki berusia antara 13 dan 17 tahun sepanjang dua tahun lalu, kebanyakannya kanak-kanak jalanan yang diambilnya di stesen kereta api, kata Reynold.

"Dia menyimpan senarai dan butiran setiap mangsanya, termasuk nama 16 daripada mereka," katanya.

 Menurut Reynold, tertuduh, bapa empat anak, juga adalah mangsa pecabulan ketika zaman kanak-kanaknya.


Dia berdepan dengan hukuman penjara 15 tahun jika sabit kesalahan. - AFP

[Kerja Gila]Doktor suntik pesakit dengan arsenik

Posted: 13 Jan 2011 05:25 PM PST

Tak tahu apa tujuan doktor ini..tapi ini kerja menganiaya pesakit
saya petik dari myMetro....

DUBAI: Seorang doktor sebuah hospital swasta di Arab Saudi disiasat kerana disyaki menyuntik pesakitnya dengan racun arsenik, lapor akhbar Okaz semalam.

Menurut akhbar harian itu, akibat perbuatan doktor terbabit, pesakit itu, Majid al-Jahni, mengalami bengkak serius di muka dan kini terpaksa dirawat di unit rawatan rapi.


Majid, 42, pergi ke sebuah hospital swasta sebulan lalu untuk menjalani pembedahan kecil gigi.


Bagaimanapun, lapor Okaz, Majid diberi suntikan berwarna biru dalam kuantiti yang tinggi oleh doktor yang merawatnya.


Tidak lama kemudian, Majid mengalami masalah komplikasi dan ruam.


Ujian makmal mendapati, cecair biru yang diberikan kepada Majid adalah arsenik.


Isteri Majid berkata, lelaki itu tidak tahu diberi suntikan arsenik dan mula mengalami masalah sehari selepas menjalani rawatan berkenaan.


Kata wanita terbabit, Majid tiba-tiba demam panas dan bengkak pada muka serta rahang, selain kesan radang di beberapa bahagian badan, "Selepas dibawa ke beberapa hospital, mereka gagal mengesan punca sakit suami saya sehinggalah kami pergi ke Hospital Raja Fahd.


"Selepas diperiksa di situ, seorang doktor pakar mengarahkan suami saya dibedah segera," katanya.


Melalui pembedahan selama empat jam itu, doktor berjaya membuang kesan arsenik pada muka dan kerongkong Majid.


Sumber Kementerian Kesihatan Arab Saudi mengesahkan seorang doktor disiasat ekoran kejadian itu.


"Pasport doktor itu juga dirampas," katanya.

Inilah Penyakit Yang Disebabkan Oleh Internet

Posted: 13 Jan 2011 04:45 PM PST

Awas, sebuah penelitian mendapati penggunaan internet secara berlebihan dapat menyebabkan terasing secara sosial, insomnia, depresi, gelisah, obesitas dan gangguan jiwa.

Studi dari Assosiated Chamber of Commerce and Industry India menemukan anak yang orang tuanya bekerja, cenderung mengalami kecanduan internet. Kecanduan ini terjadi akibat tidak adanya perhatian dari orang tua.

Berdasarkan kajian, anak-anak biasa menghabiskan waktunya mengakses internet selama lima jam sehari.

Anak laki-laki biasanya lebih banyak menghabiskan waktunya di internet dibanding anak perempuan.

Studi ini mengatakan bahawa perilaku buruk muncul keraa kurangnya peraturan penggunaan internet di rumah.

"Mudahnya mendapatkan akses internet di rumah menyebabkan peningkatan kecanduan internet," kata kajian tersebut.

"Terbukti perilaku semacam ini mengakibatkan peralihan interaksi sosial dari kehidupan nyata ke situs jejaring sosial dan ruang chat. Kecanduan semacam ini akan menimbulkan kesan serius pada kesihatan mental anak"

Ibu dera anak dengan screwdriver panas dan peralatan dapur

Posted: 13 Jan 2011 10:01 AM PST

Seorang ibu sadis kepada lapan orang anak telah didapati bersalah melakukan penderaan melampau terhadap 6 orang anaknya.

Si ibu memukul anak-anaknya, semua berusia di bawah 16, dengan benda-benda termasuk tali pinggang, gantungan baju yang patah dan tukul kayu (yang digunakan untuk memukul daging), mahkamah mendengar.

Ibu yang berusia 37 tahun itu dinyatakan bersalah daripada 18 tuduhan penganiayaan yang mengerikan, termasuk menggaruk salah satu anak perempuannya dengan pisau dan membakar yang lain dengan screwdriver panas.

Dewan daerah Cambridgeshire mengaku memantau keluarga itu sejak tahun 1999 namun tuduhan itu hanya dibuat selepas dua orang anak memberitahu tentang gangguan itu dengan seorang guru.

Ibu yang berasal dari Jamaica yang tinggal di Cambridge, England itu dinyatakan bersalah atas sembilan tuduhan menyerang anak di bawah umur 16 tahun dengan cara yang kemungkinan besar akan menyebabkan penderitaan pada kesihatan anak. Dia juga dijatuhi hukuman di atas tuduhan bertengkar dan dua tuntutan menggertak saksi.

Sumber - The Sun

Ada juga yang sanggup berbogel semasa mengemis

Posted: 13 Jan 2011 09:30 AM PST

Duit sesuatau kemestian dalam hidup manusia hari ini.Manusia
sanggup melakukan apa sahaja agar dapat duit untuk
hidup.Biarpun sampai menggadai maruah sendiri..seperti gambar di
atas....

Apa reaksi anda bila melihat sepasang 'kekasih' bercumbuan?

Posted: 13 Jan 2011 08:45 AM PST


terpaksa sensorkan kerana geli sangat melihatnya..
sumber gambar : fathur-net.blogspot.com

Gambar ini dikatakan diambil disebuah kebun.Projek makhluk yang keliru
dengan selera nafsunya.Kesian kepada mereka ini kerana terkeliru mencari
pasangan cinta.Apakah reaksi anda bila mereka beraksi begini....


Bunuh untuk ambil lemak untuk dibuat kosmetik

Posted: 13 Jan 2011 07:00 AM PST

Lima - Mengerikan! Setidaknya 60 orang dibunuh untuk diambil lemak tubuhnya dan jaringan kulit lainnya. Lemak tersebut kemudian dijual untuk dipakai dalam pembuatan kosmetik di Eropah.

Empat orang telah ditangkap di Peru atas kecurigaan melakukan pembunuhan tersebut. Orang-orang yang disyaki itu ditangkap di Peru tengah bulan ini. Operasi pencarian ketika ini masih terus dilakukan untuk memburu tujuh orang lainnya, termasuk dua warga Itali yang menjadi pembeli lemak tubuh manusia tersebut.

"Lemak tersebut dibeli untuk diperdagangkan di laboratorium-laboratorium kecantikan Eropah," kata ketua pendakwa awam Jorge Sans Quiroz

Dalam dakwaan jaksa dituliskan, komplot tersebut disyaki memperdaya para petani dan penduduk asli di jalan-jalan terpencil Andean, Peru. Mereka akan memberikan pekerjaan sebelum membunuh mangsa.

Jaringan perdagangan lemak manusia itu kemungkinan berkait dengan hilangnya 60 orang di wilayah Andean. Polis mula melakukan penangkapan setelah awal bulan ini menemukan sebuah kontainer berisi lemak tubuh manusia yang sedang dikapalkan ke Lima (ibukota Peru) dari Kota Huanuco di Andean, sekitar 400 kilometer timur laut Lima.

Tanda-tanda akan adanya jaringan perdagangan antarabangsa lemak manusia pertama kali muncul  dua bulan lalu. Demikian menurut Jenderal Felix Burga, ketua bahagian jenayah polisPeru.

Lemak-lemak tersebut khabarnya dijual dengan harga US$ 15.000 per galon di negara-negara Eropah.

Ada mouse kaki untuk orang cacat tangan

Posted: 13 Jan 2011 06:00 AM PST

 Lazimnya sebuah tetikus atau yang sering disebut dengan mouse digunakan dengan menggunakan tangan. tapi, ada sebuah mouse yang didesign oleh Liu Yi yang cara penggunaannya tidak menggunakan tangan melainkan menggunakan kaki.


Penggunaan mouse ini menggunakan kaki ini dibuat bagi orang cacat yang tidak boleh menggunakan tangan mereka untuk menggunakan mouse. sehingga dengan adanya mouse yang disebut toe mouse ini seorang cacat mampu menggunakan mouse.

Cara penggunaan toe mouse ini pun  mudah. tidak berbeza dengan mouse biasa , mouse ini juga memiliki tombol klik kiri dan juga tombol klik kanan. cukup meletakkan mouse ini diantara ibu jari kaki dan jari sebelahnya maka mouse kaki ini pun boleh digunakan.

Mouse ini pun juga dilengkapi dengan wireless sehingga penggunaannya boleh semakin mudah kerana tidak adanya kabel yang mengganggung. berikut ini adalah beberapa gambar dari design toe mouse ini :


Jangan dibuang lighter lama,ada gunanya

Posted: 13 Jan 2011 05:00 AM PST

Lighter lama jangan dibuang kerana anda boleh melakukan
sesuatu yang kreatif dengannya...















Ini namanya fesyen stokin koyak

Posted: 13 Jan 2011 04:00 AM PST

Apa punya fesyen perempuan ini pakai...
sebelah ada stokin ,sebelah lagi tak ada.....
stokin tu koyak pulak tu....tapi dia selamber aje..
mungkin fesyen terbaru kot....







Pernah tengok anjing jadi penggerak janakuasa elektrik

Posted: 13 Jan 2011 03:30 AM PST

12943852698262096

Selalunya kuda yang digunakan tetapi ada disebuah kawasan di China anjing dijadikan untuk menggerakkan janakuasa ini….Tengok sampai terjelir lidah anjing tu….

[Hebat] Burung ini masih boleh terbang walaupun anak panah perpacak di kepala

Posted: 13 Jan 2011 02:38 AM PST

Dengan panah bersarang di kepalanya setelah ditembak oleh penyerang, adalah sebuah keajaiban seekor burung camar ini boleh bertahan hidup.

Burung ini masih boleh terbang meskipun anak panah, yang kedua ujungnya dilihat menembus di antara mata.

Burung ini ditemukan oleh Graham Rhodes, seorang fotografer yang tinggal di Scarborough, yang mengaku terkejut. Ini merupakan kes kedua di wilayah Bank Burr setelah camar lain ditemukan dengan sayap terluka.


Mr Rhodes, yang menjalankan Aakschipper Galeri, mengatakan dia percaya anak panah itu berasal dari panah automatik dan dia khuatir bahawa serangan yang dapat mengakibatkan kekerasan di kota ini meningkat.

'Kekhuatiran utama saya adalah bahawa ada seseorang berjalan-jalan di Scarborough dengan panah automatik dan menembak burung, "katanya.

"Jika mereka menembaki burung camar di langit dan ternyata gagal, anak panah dikhuatirkan akan mengenai seseorang."

"Ini sangat sulit untuk percaya bahawa burung itu masih terbang dengan anak panah di kepala kerana pada fikiran saya dengan berat benda tersebut akan membatasi gerakannya."

"Namun burung nampaknya benar-benar normal," katanya kepada Scarborough Evening News.


Geoff Edmond, RSPCA inspektur untuk daerah Scarborough, mengatakan hal itu 'mengerikan' dan 'benar-benar haram' menembak burung.

"Sungguh luar biasa bahawa camar dengan anak panah di kepala masih terbang kerana objek itu boleh menghentam otak atau tengkorak yang retak," tambahnya.

Cara artis grafiti melamar kekasihnya

Posted: 13 Jan 2011 01:30 AM PST

Wow! So romantic, so sweet, so nice, kerana dah pasti pasangannya benar benar teruja. Seorang artis grafiti romantik  melamar kekasihnya untuk menikah dengannya dengan lukisan cat dilukis disepanjang dinding. Stuart Barrie, 37, memerlukan tujuh jam untuk menyelesaikan lukisan untuk pasangannya Lucy Rutherford 33, setelah mendapat izin  untuk menggunakan dinding itu.

Dia meminta Lucy untuk menutup matanya, lalu membawanya ke pusat pemuda setempat itu untuk melihat pesanannya, yang lukis dengan perkataan 'Will you marry me?'  dalam tulisan setinggi 3ft. "Aku tidak mahu dia melihatnya sebelum lukisan lamaran ini selesai dibuat." ujar Stuart.

Heart work: Stuart Barrie with his finished graffiti mural, a wedding proposal for girlfriend Lucy 

"Saya memerlukan satu menit untuk membacanya, dan kemudian membacanya kembali. Setelah terlihat saya merasa gementar dan terkejut, dia berkata 'ya'. "Saya sangat bahagia. Tidak sia-sia segala usaha saya." ujarnya lagi

Satu-satunya orang yang berada di hari lamaran Stuart adalah teman dekat dan staf di pusat pemuda, yang sangat senang untuk memberinya izin untuk menggunakan dinding sebagai kanvas. Dan penduduk tempatan yang lalu di Tiverton, Devon, juga menilai sebagai karya seni yang sangat romantik. Stuart tertawa: "Aku  mendapat sokongan  dari orang ramai"

Pasangan itu telah bersama selama empat tahun tapi Lucy mengatakan lamaran itu sungguh membuatnya terkejut. "Aku tidak punya fikiran kesana," katanya"Ini sangat romantis dan indah..Mulut saya sakit kerana tersenyum begitu banyak"

Love note: Thrilled Lucy spray paints her reply to complete work… it's a 'Yes!' 

Miss Rutherford memberikan jawapan resmi nya dengan menyembur perkataan 'Ya' di sebelah pertanyaan tunangannya itu.


Pemandu teksi guna anjing sebagai ganti alat GPS

Posted: 13 Jan 2011 12:45 AM PST

Mungkin teknologi canggih tidak selamanya boleh membantu manusia, haiwan juga boleh menjadi alternatif untuk menggantikannya.

Seorang  pemandu teksi dari Poland mengganti alat navigasinya dengan anjing jenis Yorkshire Terrier kerana anjing itu boleh menunjukkan jalan dengan sangat mudahnya.

Andrzej Szymcakowi 65 tahun, mengatakan bahawa anjingnya Bobo yang ketika ini berusia dua tahun telah menemaninya sewaktu anjing tersebut masih kecil. Anjing itu selalu dibawanya dalam mobil dan selalu mengetahui jalan-jalan 'tikus'.

Kini dia menggonggong kepada pemiliknya ketika ada seorang pelanggan yang memberikan mereka alamat.

"Dia menggonggong dan mengangkat kaki kanannya, itu tandanya saya harus berbelok kanan, belok kiri ketika dia mengangkat kakinya yang kiri, menggonggong dan menggoyangkan buntutnya ketika saya harus berjalan lurus," ujar Andrzej bangga.

"Dia tahu semua selok belok jalan dan selalu memberitahukan kemana arah saya sebelum GPS melakukannya," tegasnya.
sumber: okezone.com

[Gambar] Kemalangan ngeri di gilis trak

Posted: 12 Jan 2011 11:45 PM PST

Sungguh ngeri..







Apakah yang anda akan lakukan jika nampak remaja berkelakuan tak senonoh begini?

Posted: 12 Jan 2011 10:45 PM PST




sumber gambar : stomp.com.sg

Berkelakuan tak senonoh ditempat awam macam sudah menjadi kebiasan
bagi remaja baik diluar mahupun dinegara kita...Adakah anda berani menegur
kelakuan mereka ini?Pengalaman aku pernah cuba menegur mereka yang berkelakuan
begini tetapi aku yang kena marah balik malahan aku di ajaknya bertumbuk.
Jadi apa yang patut kita buat???