Adsense

Jumaat, 12 November 2010

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Isteri Mengandung, Jimmy Nafi Masalah Rumah Tangga

Posted: 11 Nov 2010 05:19 PM PST


PETALING JAYA: Pengacara Jimmy Shanley Norjahan Salleh, 30, menerima berita gembira apabila isterinya, Nursuhaila Eliani Datuk Suhaimi, 24, disahkan mengandung empat minggu.

Menurut Jimmy perasaannya bercampur baur apabila dia mendapat tahu berita itu dan tidak sabar menantikan ahli baru dalam keluarganya.

"Dijangka anak kami bakal dilahirkan pada bulan Julai 2011. Ketika mendapat tahu berita yang saya bakal menjadi ayah, perasaan saya bercampur gembira, takut dan macam-macam. Maklumlah, bila melangkah ke fasa baru dalam rumah tangga, rasa pelik itu ada.

"Apa-apa pun saya harap anak di dalam kandungan itu adalah kembar. Senang sikit nak capai sasaran untuk dapatkan lima orang anak," seloroh Jimmy ketika dihubungi mStar Online, di sini, Khamis.

Sementara itu, ditanya mengenai gosip kononnya dia sedang mengalami masalah rumah tangga, Jimmy menafikan perkara itu.

"Pada pendapat saya, gosip akan datang dan pergi. Kami bahagia dan masih berada dalam keadaan berbulan madu.

"Ini pun saya masih lagi dalam "mood" bercuti dan baru satu program televisyen sahaja yang sedang saya lakukan.

"Biasalah, dalam keadaan isteri sekarang yang baru mengandung, perwatakannya berubah-ubah," jelasnya.

Akhbar Sinar Harian Khamis melaporkan Jimmy tidak menyangkal rumah tangganya sedang bergelora tetapi enggan mendedahkan apa sebenarnya yang berlaku.

Jimmy dan Norsuhaila bernikah di banglo mewah milik keluarga perempuan di di Sunway Rahman Putra, Sungai Buloh, Selangor, pada 1 Oktober lalu dengan wang hantaran sebanyak RM31,186

google: jimmy shanley, rumahtangga jimmy shanley bergolak, rumahtangga jimmy shanley masalah, konflik rumahtangga jimmy shanley, masalah rumahtangga jimmy shanley, berita rumahtangga jimmy shanley, cerita rumahtangga jimmy shanley, gosip rumahtangga jimmy shanley, skandal rumahtangga jimmy shanley, isteri jimmy shanley mengandung, isteri jimmy shanley pregnant,

Shamrin Fotograf Meninggal Dunia Sakit Jantung

Posted: 11 Nov 2010 05:17 PM PST


PETALING JAYA: Penyanyi Shamrin,45, (gambar) dari kumpulan Fotograf meninggal dunia akibat sakit jantung kira-kira pukul 6.40 petang, Khamis, ketika menyertai perlawanan bola sepak persahabatan dengan sebuah syarikat insurans di Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur.

Allahyarham yang popular dengan lagu Di Alam Fana Cinta pada era 90-an mengadu kekejangan otot semasa bermain bola sepak sebelum terduduk di atas padang.

Rakannya, Johan Aziz yang turut menyertai perlawanan mewakili kumpulan artis berkata, Shamrin atau nama sebenarnya Mohd. Shamrin Abd. Samad, sebelum itu mengadu kepenatan kerana menghadiri pertunjukan pentas malam sebelumnya.

"Ketika dia jatuh, kami terus membawa dia ke Hospital Pakar Al-Islam, Kampung Baru dan disahkan doktor dia meninggal dunia," katanya.

Jenazah Allahyarham kemudiannya dibawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

Allahyarham meninggalkan tiga orang anak manakala seorang daripada mereka dari perkahwinan terdahulu.

Isterinya, Jazriatul Akma Abu Saman,29, sekarang ini sedang sarat mengandung.

Shamrin yang berasal dari Kajang, Selangor telah melibatkan diri dalam lapangan muzik secara serius bersama kumpulan Fotograf yang menampilkan album pertama berjudul Iramanya Bergetar pada tahun 1989. Setelah kejayaan album itu mereka terus mengorak langkah dengan menghasilkan lima buah album penuh 7:30 Psikosis (1990) , Fotograf 92 (1992), Fantasi (1994), Fokus (1995) dan Juara Mimpi (1997).

Fotograf pernah memenangi Lagu Pop Terbaik, pertandingan Juara Lagu 1992 untuk lagu Di Alam Fana Cintamu.

Antara lagu yang mempopularkan Fotograf ialah Nafas Kekasih , Asmara Gerhana, Panah Tak Bermata, Aku Yang Kecewa, Salam Buat Juwita, Mengejar Bayangan dan Luka Seribu Rindu.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam SS22, USJ Subang Jaya, Selangor sebelum solat Jumaat.

google: shamrin fotograf, shamrin fotograf meninggal dunia, shamrin fotograf died, shamrin fotograf sakit, shamrin fotograf sakit jantung, lagu shamrin fotograf, shamrin fotograf futasal, shamrin fotograf main futsal, shamrin fotograf masuk hospital, berita shamrin fotograf meninggal, cerita shamrin fotograf meninggal dunia, shamrin fotograf biography, shamrin fotograf biodata, shamrin fotograf wiki

Angah Tegur Pelawak Murahan

Posted: 11 Nov 2010 05:15 PM PST


PETALING JAYA: Pelakon Angah (Raja Lawak) atau nama sebenar Iskandarshah Hashim, 32, meminta pelawak-pelawak muda hari ini supaya menjaga batas dan jangan berlawak pada tempat yang salah.

Angah berkata, kecenderungan segelintir pelawak muda tanah air yang gemar berlawak tanpa mengira situasi perlu dikikis kerana ia boleh mencemarkan profesion pelawak itu sendiri.

Kata pelakon filem Ngangkung itu, sebagai pelawak yang profesional, mereka seharusnya bijak memelihara eksklusif dan identiti lawak mereka.

Sikap sesetengah pelawak pada hari ini yang suka membuat lawak dan bergurau apabila berjumpa dengan orang ramai bukanlah satu sikap yang bijak kerana dikhuatiri boleh mengundang ketidakselesaan dan persepsi negatif pihak lain.

"Pelawak harus bijak dan peka memelihara kerjaya lawak mereka. Sikap segelintir pelawak muda hari ini yang cenderung membuat lawak dan bergurau tanpa mengira situasi, waktu dan tempat itu sebenarnya boleh membawa padah atau kesan negatif kepada pelawak sendiri.

"Kalau kerap sangat berlawak tidak kira situasi dan tempat, kita mungkin tidak sedar jenaka yang kita buat itu boleh mengundang perasaan tidak selesa atau meluat pada orang lain.

"Apabila kita tidak kawal lawak yang dilakukan, mungkin kita akan terlepas cakap atau melakukan perbuatan yang tidak menyenangkan orang," katanya.

Tambah Angah, sikap pelawak muda yang membuat lawak secara keterlaluan atau kurang sensitif dengan orang lain bukan sahaja boleh menimbulkan perasaan tidak selesa pihak yang mendengar, malah secara tidak langsung boleh dilabel sebagai pelawak murahan.

"Bukan bermakna kita tidak boleh bergurau atau berjenaka apabila berjumpa orang lain, cuma pelawak perlu peka dengan persekitaran mereka dan tidak wajar berlawak sesuka hati tanpa berfikir sebelum bertindak.

"Ada di kalangan pelawak yang suka berlawak tidak kena pada caranya dan secara tidak langsung mengundang persepsi negatif orang ramai terhadap profesion ini.

"Pelawak-pelawak muda termasuklah diri saya sendiri seharusnya mencontohi sikap yang diamalkan oleh pelawak-pelawak senior atau veteran. Mereka berlawak apabila di atas pentas atau dalam filem dan drama saja," katanya.

Sempat diusik mengenai perancangannya untuk berkahwin lagi, duda anak satu itu tidak menyangkal hasratnya untuk mencari wanita terbaik sebagai isteri.

Bagaimanapun, karier seni yang sedang berkembang pada waktu ini membataskanAngah untuk memikirkan secara serius tentang perkara tersebut.

Bagi pelawak yang membina nama menerusi program Raja Lawak musim pertama itu peluang dan rezeki yang terhidang ketika ini menjadi keutamaannya berbanding dengan niatnya untuk mencari isteri.

"Memang ada niat dan teringin hendak cari pengganti. Saya pun sudah empat tahun bercerai dan teringin juga untuk mencari pengganti cuma karier saya sedang berkembang pada waktu ini dan saya harus fokus pada bidang ini terlebih dulu.

"Tentang soal kahwin, jika ada jodoh lagi saya memang tidak menolak cuma buat masa ini belum bertemu dengan wanita yang sesuai," katanya.

google: angah raja lawak, angah raja lawak facebook, angah raja lawak blog, angah raja lawak twitter, angah raja lawak myspace, angah raja lawak wiki, angah raja lawak biography, angah raja lawak biodata, rancangan angah raja lawak, gambar angah raja lawak, foto angah raja lawak, terkini angah raja lawak, terbaru angah raja lawak

Syiling Memperingati P. Ramlee Dilancar

Posted: 11 Nov 2010 05:14 PM PST


KUALA LUMPUR: Seiring dengan usaha dan kempen untuk memperingati seniman agung Allahyarham Tan Sri P. Ramlee, KL Mint Sdn Bhd mengeluarkan syiling tokoh seni itu dalam tiga koleksi yang bersalut emas, perak dan tembaga.

Menurut Pengarah Projek KL Mint, Mohd Saiful Abd Latif perancangan untuk mengeluarkan koleksi syiling yang julung kali dilakukan ini adalah sebahagian daripada usaha untuk memartabatkan P. Ramlee.

"Seperti yang kita semua maklum, P. Ramlee adalah legenda seni yang agung. Sebelum ini, memang tiada lagi koleksi syiling dikeluarkan khas untuk karyawan seni tanah air.

"Jadi, kami mengambil inisiatif untuk mengeluarkan koleksi syiling ini sebagai tanda penghargaan kepada tokoh itu dan juga untuk disimpan sebagai warisan seni negara," katanya.

Mengulas lanjut, Saiful berkata, keputusan untuk mengeluarkan koleksi syiling itu adalah berdasarkan nilai dan keistimewaannya yang bukan saja menjadi buruan para pengumpul syiling malah ia juga tahan lama.

"Kami memilih untuk mengeluarkan koleksi syiling berbanding poster, poskad atau barangan koleksi lain adalah kerana nilai dan ciri-ciri wang syiling yang boleh diwariskan kepada generasi seterusnya.

"Jika hendak dibandingkan dengan koleksi peribadi yang lain seperti poster, poskad atau album, nilai wang syiling ini lebih tahan lama dan menjadi idaman bagi penggemar koleksi wang syiling," katanya.


Dr. Rais Yatim (dua, kiri) melihat koleksi syiling peringatan P. Ramlee sambil diperhati oleh Datuk Freddie Fernandez (kanan) pada majlis pelancaran "Heritage Series P. Ramlee On Coin" di Balai Seni Lukis Negara di sini, Khamis. Turut kelihatan Ketua Pegawai Eksekutif KL Mint, Othman Abdullah (dua, kanan).
Bercerita tentang idea pencetakan syiling tersebut, Saiful berkata, projek yang dirancang sejak awal tahun 2010 itu diilhamkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif KL Mint sendiri iaitu Othman Abdullah sebelum mendapat kerjasama daripada pihak Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Persatuan Karyawan Malaysia dan Balai Seni Lukis Negara.

Koleksi syiling peringatan itu setiap satu dijual dengan harga RM3,500 untuk syiling emas, RM250 (perak) dan RM50 (tembaga). Menariknya, bagi setiap pembelian syiling emas, pembeli juga bakal mendapat syiling perak dan tembaga.

Katanya, koleksi syiling emas dan perak hanya akan dicetak masing-masing 1,000 keping manakala bagi syiling tembaga pula bergantung pada permintaan.

Sebahagian daripada hasil jualan koleksi syiling itu akan disalurkan kepada tabung Karyawan dan Yayasan P. Ramlee.

Pameran dan jualan koleksi syiling ini akan berlangsung selama sebulan di Balai Seni Lukis Negara bermula Jumaat (hari ini).

Pelancarannya yang diadakan di Balai seni Lukis Negara, Khamis, disempurnakan oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Ia turut dihadiri Presiden Karyawan, Datuk Freddie Fernandez.

google: syiling p ramlee, pelancaran syiling syiling p ramlee, syiling p ramlee, gambar syiling p ramlee, foto syiling p ramlee, lokasi belian syiling p ramlee, harga syiling p ramlee