Adsense

Jumaat, 12 November 2010

borak kosong

borak kosong


Nenek ni memiliki connection internet 40GB/s

Posted: 12 Nov 2010 09:11 PM PST

Sigbritt, seorang nenek berumur 75 tahun asal Sweden memiliki connection internet peribadi yang berkecepatan 40 Gigabites/second, saat ini tercatat dalam sejarah IT merupakan connection internet tercepat di dunia.

Connection internet dirumah  nenek itu ribuan kali ganda lebih cepat dari  connection internet di seluruh dunia, dia boleh mendownload HD DVD cuma dalam masa 2 saat sahaja dan dia juga boleh menonton secara langsung 1500 saluran HDTV secara realtime  tanpa gangguan.

Nenek ini bukanlah nenek sembarangan, dia adalah ibu dari Peter Löthberg yang merupakan legenda internet Sweden, yang sekarang kerja di CISCO dialah yang men set-up connection ini.Matlamatnya sebagai pemilik jaringan ialah harga yang murah,cepat,berkapasiti tinggi tanpa ada gangguan.

Rahsia dibalik connection super-cepat ini adalah teknik modul terbaru yang memungkinkan transfer data secara langsung antara 2 router yang jaraknya terpisah sampai 2000 km tanpa transponder perantara.

bk-untung nenek ini..tak macam kita yang connectionnya lembab mahal pulak

[Ngeri] Gambar seorang gadis menjalani hukuman mati di Tibet

Posted: 12 Nov 2010 08:41 PM PST

Gadis ini telah didapati bersalah kerana membunuh dan 
dia telah dihukum tembak sampai mati...kejadian ini
berlaku di negara Tibet..Dia menjalani hukuman ini bersama dengan pesalah yang lain.
hukuman ini dijalankan dihadapan orang ramai...












kepala dan otak mereka berkecai.....


Mata pesakit terbuka ketika menjalani pembedahan jantung

Posted: 12 Nov 2010 07:47 PM PST

Bagaimana kita mampu bayangkan kejadian ini ,mata seorang pesakit terbuka ketika sedang dibedah dengan bahagian perut yang terburai terbuka kerana sedang melakukan pembedahan jantung.Gambar kejadian ini diambil daripada kamera yang dipasang di bilik pembedahan.


Inilah yang dialami oleh pemuda yang berusia 23 tahun bernama Swaroup Anand di hospital Wockhardt, Banglore India. Pakar bedah Dr Vivek Jawali menyebutkan telah melakukan pembedahan dengan keadaan seperti ini lebih dari 600 kali sejak tahun 1999.

Menurutnya pula pembedahan yang dilakukan dengan teknologi modern dan sistem robot tersebut berusaha memberikan intervensi yang sedikit pada tubuh, dan membiarkan semua fungsi tubuh berjalan lebih semula jadi.

Anjing yang terpaksa menggunakan kasut roda khas untuk bergerak

Posted: 12 Nov 2010 06:27 PM PST

Berkat penemuan seorang mahasiswa seni, anjing kecil dengan mudah dapat bergerak walaupun tanpa kaki depan. Hoppa, anjing ini berusia 4 tahun telah menerima hadiah yang sangat istimewa, yang diciptakan  untuk dia.Anjing yang lahir tanpa kaki depannya Walaupun pemiliknya, Avi Kuzi, memberikannya  seluruh kasih sayang, dia sangat mengalami kesulitan untukbergerak.
Kini masalah itu dapat diselesaikan dengan membuatkan kasut roda khas untuk Hoppa.Kasut roda ini direka oleh seorang mahasiswa seni, yang berharap penemuannya boleh mengembirakan kehidupan haiwan peliharaan ini.




Penulis blog mengaku tuhan

Posted: 12 Nov 2010 05:20 PM PST

Manusia bila dah diberikan kepandaian berfikir,mereka cuba pula
untuk mengatasi kuasa tuhan....

QALQILIYA (Tebing Barat): Seorang penulis blog misteri yang mencetuskan kemarahan dunia Arab apabila mengaku Tuhan dan menghina Nabi Muhammad ( SAW) kini berada di penjara.Dia ditahan pihak berkuasa Palestin yang menjejaknya melalui laman Facebook.

Penduduk Qalqiliya berkata, mereka tidak menyangka Walid Husayin, 26, anak seorang ulama, menjalani dua kehidupan berbeza. Dikenali sebagai pemuda yang pendiam, sering bersolat bersama keluarganya dan bekerja di kedai gunting rambut bapanya pada waktu petang, Walid secara rahsia menghantar artikel menghina Islam di Internet pada masa lapang. Walid kini berdepan dengan hukuman penjara seumur hidup atas dakwaan sesat dan menghina Tuhan.

Kebanyakan penduduk Qalqiliya berpendapat Walid patut dibunuh kerana murtad.Malah, keluarganya juga berpendapat dia sepatutnya dipenjara seumur hidup."Dia patut dibakar hingga mati dan hukuman itu mesti dilakukan secara terbuka sebagai pengajaran kepada orang ramai," kata Abdul Latif Dahoud.

 Walid disyaki menghantar artikel memuji kepercayaan ateisme di laman blog berbahasa Inggeris dan Arab sejak beberapa tahun lalu.

Dia mendakwa Tuhan bagi umat Islam mempunyai sifat seperti kaum Badwi yang menjalani kehidupan primitif. Dia mengatakan Islam adalah kepercayaan membuta-tuli yang berkembang dan mempengaruhi fikiran manusia secara tidak rasional dan jahil.

 Tidak cukup dengan itu, Walid turut mempunyai tiga kumpulan laman Facebook di mana dia mengaku dirinya Tuhan.Dia turut mengarahkan pengikutnya, antara lain, menghisap dadah.

Laman blog berbahasa Arab Walid dikunjungi 70,000 pelawat dengan sebahagian besarnya dari negara Arab. Laman Faceboooknya juga menarik ratusan ulasan yang antara lain mengancam untuk membunuhnya. - myMetro

Besi tertusuk kedalam badan remaja 12 tahun

Posted: 12 Nov 2010 04:17 PM PST

Kejadian ini sungguh luar biasa dialami seorang remaja yang masih berusia 12 tahun, ketika bermain di sebuah projek bangunan ,dia secara tidak sengaja tertusuk sebatang besi dengan diameter 1,5 cm masuk kedalam tubuh Kalim Ali.

menunggu proses pembedahan di sebuah hospital di Mumbai India

Besi itu tertusuk dengan posisi vertikal dari atas ke bawah sedalam 1 meter sehingga mengenai beberapa organ vital seperti usus besar dan hati.


Namun tidak ada pembuluh darah yang pecah sehingga keadaaanya tidak terlalu buruk. Doktor bekerja keras untuk mengeluarkan batang besi tersebut sehingga pembedahan itu mengambil masa sehingga lebih daripada 3 jam.Dr.Hemanshi Shah mengatakan  remaja itu memerlukan waktu hingga 4- 5 bulan untuk sembuh sepenuhnya.

Pesaing Lady Gaga sapu jalan raya dengan berus gigi

Posted: 12 Nov 2010 10:01 AM PST

Apa nak buat..inilah akibat kalah dengan Lady Gaga..
sapu jalan dengan berus gigi...


Makan otak anak sendiri untuk sembuhkan penyakit

Posted: 12 Nov 2010 09:01 AM PST

Gara-gara mengikut mitos kuno seorang lelaki penderita epilepsi sanggup membunuh  anak laki-lakinya yang  berusia 11 tahun dengan tujuan untuk memakan otaknya agar penyakitnya sembuh.

Zhang Yuanhong ibu  kepada mangsa

Wang Chaoxu dari desa Qixian daerah Yunnan barat daya China melakukan hal  tersebut pada seorang anak yang bernama Li Xuetang. Kejadian ini diketahui setelah ditemukan susuk mayat anak yang dikuburkan 3 km dari  tempat mereka tinggal.

Ketika ditemukan keadaan tubuh Tang-Tang panggilan  Li Xuetang sangat mengerikan beberapa organ tubuhnya hancur dengan penuh lumuran darah dan lebih mengerikan kulit kepalanya yang terkopek dan otaknya hilang.

Sebelum ini pernah terjadi kes yang sama menimpa seorang anak perempuan di wilayah yang sama iaitu otak tempurung pecah dan isinya hilang. Zhang Yuanhong ibu kepada mangsa sangat sedih dan tidak boleh menerima kenyataan yang menimpa anak tercintanya ini.

Setelah disiasat polis akhirnya Wang Chaoxu mengakui semua perbuatannya, dirinya percaya dengan memakan otak anaknya dan makan cacing tanah serta semut maka penyakit epilepsi yang dideritanya sejak kecil  dapat sembuh sepenuhnya. Selama ini dirinya merasa sangat tersiksa dengan penyakit yang dihidapinya.

sumber : ruanghati.com

Kena minum air sperma ketua-ketua adat

Posted: 12 Nov 2010 08:48 AM PST

Suku Sambia di pedalaman Papua New Guinea memiliki ritual kedewasaan yang  unik dan ekstrim. Pada permulaan anak laki-laki yang berumur 7 tahun akan di pisahkan dari ibunya dan di tempatkan di sebuah pondok yang semuanya adalah laki-laki.

Setelah dipisahkan dari wanita-wanita, anak-anak muda akan mengikutii beberapa ritual yang berbahaya. Yang pertama adalah penyedutan darah dari hidung dengan cara memasukkan rumput tajam ke dalam hidung kanak -kanak itu sampai darah mengalir dengan deras.

Dan kemudian anak-anak tersebut dipukul oleh lelaki dewasa. Yang kedua adalah anak-anak tersebut di haruskan meminum air sperma dari tetua-tetua adat suku Sambia. Tujuan dari ritual ini adalah untuk menguatkan anak-anak mereka dan mempersiapkan mereka untuk hidup sebagai perajurit.

Pemain billiard terkenal dunia pula peluk Islam

Posted: 12 Nov 2010 07:03 AM PST

MASHAD (Iran), 12 Nov: Pemain billiard terkenal dunia, David John (gambar) mengumumkan dirinya memeluk agama Islam dalam satu upacara di bandar Mashad, Iran timur laut.

Upacara itu turut dihadiri oleh Ketua Pendidikan Jasmani, Ali Saeid Lou dan Imam Sayyed Reza Taghavi, menurut Taqrib News Agency (TNA).

David pernah menajdi juara EBSA, kejohanan billiard yang penting di peringkat dunia, pada tahun 2002 dan 2003.

Sebelum ini, adik ipar bekas Perdana Menteri Britain Tony Blair, Lauren Booth, memeluk Islam selepas menziarahi makam Fatimah al-Masumeh di bandar Qom, Iran sekembalinya ke Britain enam minggu lalu.

Booth, 43, wartawan penyiaran di Press TV, saluran berita bahasa Inggeris Iran adalah adik kepada Cherie Blair, isteri bekas perdana menteri Britain itu.

"Setelah menziarah makam Fatimah Al-Masumeh itu, saya merasa suatu kejutan spiritual, nyaman dan tenteram," katanya kepada akhbar The Mail.

David John menukar namanya menjadi Davood setelah memeluk Islam (Davood sama dengan David mengikut nama Iran) dan berkata, "Revolusi terjadi dalam diri saya ketika saya sampai di Mashad. Saya berharap bahawa selama ini saya boleh menjadi seorang Muslim lebih baik lagi belajar," katanya.

"Saya pernah menjadi jurulatih di Dubai, Qatar dan Bahrain untuk beberapa tahun dan selama itu saya sudah begitu akrab dengan Islam," tambah David.

"Ketika saya datang ke Iran, saya tertawan dengan budaya Iran dan setelah menuju ke Mashad saya memutuskan untuk memeluk Islam," tegas David.

Ketika upacara, Imam Sayyed Reza Taqhavi mengucapkan selamat kepada kemasukannya dalam Islam sambil menyebut, "pandangan kita terhadap Non-Muslim dan Muslim adalah humanistik."

"Menghormati semua manusia adalah salah satu peraturan dalam Islam," kata Imam Sayyed Reza Taqavi.
sumber : harakah daily

Video kucing yang cuba menghidupkan rakannya yang dilanggar

Posted: 12 Nov 2010 06:00 AM PST



Cara cerdik simpan barang berharga

Posted: 12 Nov 2010 05:00 AM PST

Cara ini memang cerdik...
tapi sayang kat mana nak cari gadjet ni...











Wanita cantik kerja jaga lif di China,dinegara kita ada ke yang nak?

Posted: 12 Nov 2010 04:18 AM PST

Sebuah shopping mall di Chengdu, China, menggunakan wanita cantik sebagai penjaga elevator @ lif. Mereka ini  diberi nama 'miss elevator etiquette'. Kecantikan dan kesopanan mereka tidak kalah dari pramugari pesawat. Agaknya kat negara kita ada tak wanita yang secantik mereka bekerja sebagai penjaga lif ini?






AWARD DARI SHAGCOMOT

Posted: 12 Nov 2010 03:00 AM PST



Hari ini blogger shagcomot bagi Award kepada followersnya....
dan aku diantara yang bertuah....
TERIMA KASIH SHAGCOMOT...

AKU EDDIE YUSTIN....
aku ikut blog ini (shagcomot) kerana kelainan yang ada pada blog..
penceritaan yang bersahaja dan yang penting kisah yang hendak disampaikan
sangat santai....tak nak berfikir sampai pening
Satu blog yang bagus...ringan...yang penting sekali bila kita
masuk ke blog ini kita lebih relax....

SO TERUSKAN SHAGCOMOT...




thumbs up Pictures, Images and Photos

Ambil gambar dengan pose yang sama selama 72 tahun

Posted: 12 Nov 2010 02:25 AM PST

Gambarnya mula diambil pada tahun 1936, ketika berumur 16 tahun .Gadis yang berasal dari Tilburg Belanda 
bergaya dengan pose berdiri sambil mengacukan senapang dan yang aneh setiap
tahun di akan mengambil gambar dengan pose atau gaya  yang sama....
iaitu berdiri sambil mengacukan senapang


Buat baju dengan rambut sendiri

Posted: 12 Nov 2010 01:15 AM PST

Sangat unik dan hal ini mungkin tidak pernah dilakukan oleh seorang pun sebelum ini dimana wanita berasal daripada Romania ini telah membuat pakaian dari rambutnya sendiri. Bukan baju sahaj, Iona Cioanca, 71 tahun,  juga membuat sembilan barang dari rambutnya dari topi, dompet serta baju.



Wanita ini meenyimpan rambutnya sejak usia 16 tahun sehingga panjang rambutnya mencapai 40 inchi.

Bertahun-tahun dia menunggu rambut  tumbuh panjang agar boleh dijadikan bahan untuk pakaian. Dia akhirnya boleh melakukannya.

 Dia mempunyai sembilan item: topi, selendang, skirt, baju, jaket hujan, dompet, tas, dan sepasang sarung tangan.

 Barang-barang yang dibuat dari rambutnya memiliki warna yang lebih terang kerana barang-barang itu dibuat dalam 10 tahun terakhir ketika rambutnya sudah beruban.

Cioanca mengaku barang-barang yang dibuat dari rambutnya cukup nyaman dipakai dan hangat. Dia berharap namanya boleh masuk rekod agar orang tahu bahawa rambut manusia sangat berguna.

Bra boleh bercakap

Posted: 12 Nov 2010 12:48 AM PST

Wah!! Bra boleh bercakap Welcome to Japan Bra untuk menarik pelancong asing. Triumph Jepun kembali mempamerkan koleksi pakaian dalam terbaru mereka, Welcome to Japan Bra, yang bertujuan untuk meningkatkan kunjungan pelancong. Welcome to Japan Bra adalah sebuah bra yang punya banyak fungsi untuk menarik perhatian pelancong.

Pada bahagian tengah bra memiliki  sebuah kancing yang berfungsi sebagai tombol dan jika masing-masing tombol ditekan akan mengeluarkan suara ucapan selamat datang dalam bahasa Inggeris, China, dan Korea. Di baghaian tengah, terdapat semacam bingkai foto yang boleh diisi dengan beberapa foto lokasi tempat pelancongan Selain itu, baghaian tali bra ada miniatur pesawat JAL yang boleh turun naik secara manual.


Baghaian dalam bra ini terdapat banyak benda seperti di baghaian samping boleh dikeluarkan sebuah bendera kecil, sedangkan bahagian tengah ada kantong yang boleh diisi dengan barang seperti miniatur gunung Fuji sampai tempat pelancongan terkenal Asakusa. Sementara itu, untuk skrit mini atau bawah boleh dilepas dan menampilkan sebuah peta Jepun lengkap dengan lokasi pelancongan di Jepun.

Selepas dipotong kulit kemaluan kena telan

Posted: 11 Nov 2010 11:40 PM PST

Ritual sunat bagi suku Mardudjara agak sedikit berbeza dari biasanya. Ketika  pemuda suku Mardudjara sudah menghampiri umur dewasa, pemuda tersebut di haruskan bersunat, antara umur 15 - 16 tahun.

Dalam ritual sunat ini  pemuda ditelentangkan dekat unggun api, kemudian dada  pemuda tersebut di duduki oleh ketua suku dengan menghadap ke arah kemaluan  pemuda tersebut. Kemudian kulit kemaluannya di potong dengan menggunakan pisau yang sudah dijampi.

Tapi proses ritual tidak berhenti sampai disini. Setelah proses pemotongan tersebut selesai ketua suku memerintahkan  pemuda itu untuk membuka mulut dan kemudian pemuda di kehendaki menelan kulit kemaluannya sendiri tanpa harus dikunyah.Suku Mardudja akah salah satu kaum asli di Australia.

Berselera ke makan roti bentuk macam ni?

Posted: 11 Nov 2010 10:42 PM PST

Ini rupa bentuk roti yang dibuat oleh sebuah kilang di Thailand..
agaknya berselera ke makan roti bentuk macam ni?