Adsense

Isnin, 1 November 2010

borak kosong

borak kosong


Gadis satu tangan dan tanpa kaki berjuang untuk menjadi atlit renang

Posted: 01 Nov 2010 09:00 PM PDT




Walaupun cacat,tapi gadis ini tidak menyerah begitu saja.Dia terus berusaha untuk hidup seperti manusia normal.Kegigihannya yang membuat gadis kecil ini sangat unik dan luar biasa.Walaupun kakinya tidak ada,tangannya hanya satu,dia masih boleh berenang seperti perenang yang profesional.Tabik dengan semangat gadis cilik ini dan kita yang normal berusahalah memperbaiki diri setiap hari agar menjadi insan yang terbaik yang kan menjadi contoh dan tauladan kepada masyarakat sekeliling.

TANDAS UNTUK GAJAH ?

Posted: 01 Nov 2010 08:46 PM PDT

wah!!!..ini baru sopan tak adalah
buang merata-rata....
bersih sikit tempat kerana 'buang' di tempat
khas...
JANGAN PULAK KITA MANUSIA YANG DIBERI AKAL
DAN DAH DISEDIAKAN TEMPAT TAPI MASIH 
ADA YANG 'BUANG' MERATA-RATA...


Gambar pemuda dibelasah kerana mencuri dirumah mangsa gunung Merapi

Posted: 01 Nov 2010 08:05 PM PDT

Pemuda ini sempat di tangkap oleh penduduk kampung
ketika cuba mencuri di rumah mangsa letupan gunung Merapi yang dikosongkan buat sementara
waktu.Kejadian ini membuat penduduk merasa marah lalu membelasah pemuda
tersebut dan nasibnya baik kerana pihak polis sempat menyuraikan penduduk
daripada terus membelasah pemuda tersebut yang mengambil kesempatan
dengan ketiadaan penghuni rumah.Kejadian ini berlaku di Desa Kepoharjo, Sleman, Yogyakarta.




bukan setakat ornagnya yang dibelasah,motor pencuri itu 
pun turut hancur...Inilah akibat suka mengambil kesempatan
atas kesusahan orang lain.

sumber : http://populerfashion.blogspot.com


Nenek 87 tahun di hukum penjara kerana edar dadah

Posted: 01 Nov 2010 06:26 PM PDT

Seorang pesara berumur 87 tahun, Ola Mae Agee akan meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke-88 di penjara selepas polis menangkapnya semasa dia mengedar dadah dari kediamannya.

Agee dihukum penjara 18 bulan selepas juri sebuah mahkamah mendapati dia bersalah menjual dadah dari kediamannya.

Dia ditangkap selepas seorang anggota polis menyamar untuk membeli kokain berharga AS$24.10 (RM74.48) daripada nenek itu.

Hukuman itu menyebabkan nenek tersebut bakal berumur hampir 90 tahun semasa dia berada di dalam penjara.

Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang ditayangkan di mahkamah menunjukkan anggota polis yang menyamar itu mengetuk pintu kediaman Agee di Pensacola pada 30 April lalu.

Anggota polis tersebut dibawa ke ruang tamu sebelum Agee menggeledah kerusinya untuk mengeluarkan sejumlah kecil kokain itu.

Nenek itu pernah mengaku salah pada Disember 1996 kerana memiliki barang kawalan dengan niat untuk menjual, mengeluar dan menghantarnya. -kosmo online

Anjing mirip kanggaroo

Posted: 01 Nov 2010 05:31 PM PDT

Anjing Bambi dan Cute ini termasuk anjing yang aneh, kerana hanya memiliki dua kaki dan kedua anjing digelar Anjing Kanggaroo, kerana tingkah lakunya sama seperti haiwan dari Australia itu.

Haiwan peliharaan  seorang warga Filipina yang bernama Lope Tulipas ini t sedang bermain di Quezon City, timur Manila, Filipina, ketika gambar anjing ini di ambil. Kedua anjing milik Lope Tulipas ini dilahirkan hanya dengan dua kaki.


Ramai orang yang tertarik dengan anjing-anjing ini dan ada juga yang cuba untuk membelinya tetapi tidak mahu di jual oleh pemiliknya.


Saudara kembar binggung tentukan siapa ayah kepada anak yang berusia 3 tahun

Posted: 01 Nov 2010 10:01 AM PDT

Sepasang saudara kembar, Raymon dan Richard Miller, mereka adalah ayah dan ak cik bagi seorang anak perempuan berusia 3 tahun. Seperti tidak ada yang aneh, cuma masalahnya mereka tak pernah tahu siapa yang ayah siapa yang pak cik. Holly Marie Adams adalah ibu kepada anak itu.

Menurut Holly, dia tidak sengaja berhubungan seks dengan kedua-duanya pada hari yang sama. Ketika Holly ditanya siapa yang menghamilinya, dia menunjuk Raymon, tetapi dia meminta untuk dilakukan ujian DNA dan dia bersama saudaranya Richard membawa kes ini ke pengadilan. Tetapi ujian itu tidak membantu kerana hasilnya menunjukkan keduanya 99,9 peratus boleh saja merupakan ayah kepada bayi itu dan keduanya ternyata tidak mahu menanggung nafkah hidup si anak.

Sanggup menyewa jiran untuk hamilkan isteri

Posted: 01 Nov 2010 09:35 AM PDT

Di Stuttgart, Jerman, seorang pemuda membayar tetangganya untuk menghamilkan isterinya, kerana dia sendiri imati pucuk. Pasangan Demetrius Soupolos, 29, dan Traute - bekas ratu kecantikan setempat ini ingin mem[inyai anak tetapi sayangnya doktor mengatakan suaminya mati pucuk dan tidak boleh menghamilkan  isterinya.

 Souplos tanpa ragu-ragu membayar tetangganya, Frank Maus, 34, untuk menghamilkan isterinya, apalagi dilihatnya Maus dan isteriya mempunyai dua anak. Rencana aneh ini tampaknya berjalan lancar. Souplos membayar Maus 2.500 dollar untuk tugas 3 malam dalam seminggu selama 6 bulan.

 Dengan semangat Maus menjalankan pekerjaan barunya yang menyenangkan ini.  Maus meniduri Traute sebanyak 72 kali tetapi sayangnya Traute tidak juga hamil. Soupolos akhirnya mendapat informasi dari doktor yang menyatakan bahawa sebenarnya Maus juga sama sedang menjalani terapimati pucuk seperti Souplos dan isterinya terkejut.Kemudian isteri Maus  mengakui bahawa dua anaknya bukanlah anak kandung dari Maus.

Di gelar 'perempuan kertas'kerana kulitnya boleh ditulis

Posted: 01 Nov 2010 08:30 AM PDT

Huang Xiangji 52 tahun di gelar Perempuan Kertas kerana kulitnya boleh di tulis .Menulis di kulit tubuh dengan menggunakanpen itu sudah biasa. Tapi seorang perempuan yang menghidap penyakit kulit  tinggal mencoret-coret kulitnya dengan kuku untuk membuat sebuah tulisan. Anda mungkin tidak percaya bila kulit tubuh boleh dijadikan sebagai media untuk menulis? Tapi kejadian tersebut benar-benar dialami seorang nenek yang boleh menulis di tubuhnya sendiri dengan menggunakan kuku.



Inilah cara parking paling teruk

Posted: 01 Nov 2010 07:02 AM PDT


Gambar ini di ambil dari sebuah jalan di Regent's Park London

Memang cari nahas

Posted: 01 Nov 2010 05:30 AM PDT






Apa yang pelik dengan jam ni?

Posted: 01 Nov 2010 04:38 AM PDT

macam ni macam mana nak tahu pukul berapa?

Hebat pemandu bas ni,stereng tercabut masih boleh memandu

Posted: 01 Nov 2010 03:32 AM PDT






Nasib baik tak tercabut semua...


Datuk ni jalan tak ada kepala ?

Posted: 01 Nov 2010 03:00 AM PDT

nampak dia berjalan macam tak ada kepala...
tak ape...mari kita tengok dari bahagian hadapan....

:

:

:


:
kurang jelas...
tengok dengan lebih dekat lagi...
;

:

:

:
dah nampak...
cuba lagi dekat...
:

:

:

:
Jelas...ooo  sakit rupanya dia terpaksa jalan menunduk..
Walauapapun keadaan orang tua atau sesiapa sahaja
kita wajar menghormati mereka.Menghormati orang lain adalah
satu ibadah...


Lelaki 73 tahun cari bantuan sejauh 6 km dengan kerusi roda

Posted: 01 Nov 2010 02:00 AM PDT

Seorang lelaki berusia 73 tahun ini meyelusuri jalan sejauh 6 kilometer dengan menggunakan kerusi roda untuk mencari pertolongan dan akhirnya berjaya.

Para petugas penyelamat menemukan dia dan membantu menyelamatkan adiknya yang berusia 61 tahun.Kereta mereka sudah dua hari tersangkut disalji sejak Rabu. JurucakapPolis Wilayah Linn, Oregon, AS, Tim Mueller, mengatakan, Howard Patridge, lelaki yang berasal dari Sweet Home dan adiknya, Janice Patridge, memandui kereta untuk menikmati pemandangan pada musim gugur.

Polisi mengatakan, mereka dilaporkan hilang kerana tidak  pulang ke rumah.Nasib baik keduanya sempat membeli makanan  sebelum pergi dan meminum air salji yangcair sehingga dapat bertahan hidup. Mereka tetap berada di dalam kereta sebelum Howard pergi untuk meminta pertolongan.

Keduanya dilaporkan dalam keadaan baik dan dapat memandu kereta mereka kembali ke Sweet Home setelah para pemburu membebaskan mereka dari perangkap salji.-(link)



Doktor menyamar jadi buaya untuk buat kajian

Posted: 01 Nov 2010 01:20 AM PDT

Kajian "gila" ini namanya. Dr. Brady Barr  melakukan sesuatu yang sangat berbahaya iaitu menyamar sebagai buaya dan berkumpul bersama dengan buaya-buaya di kandang buaya untuk membuat kajian tentang kehidupan reptilia itu.
Doktor ini memakai pakaian buaya yang dibuat daripada fiber glass, aluminium dan kevlar. Untuk menutupi bau manusianya dia meyapukan najis kuda diseluruh pakaian buaya itu.



macam nak serah nyawa je.....


Demi mencari sesuap nasi,nenek 70 tahun angkat 100 galon air sehari

Posted: 01 Nov 2010 12:15 AM PDT

Bayangkan seorang nenek yang hanya memiliki berat badan 37,5 kg dengan usia yang sudah senja ini harus menjadi kuli menghantar air mineral yang memiliki berat  yang semesti tidak sepadan diangkat  oleh orang tua seperti dia, namun hal itu tetap dilakukan demi membiayai hidup keluarganya, kerana nenek ini menjadi punca mencari rezeki untuk membiayai kehidupan keluarganya.

Kebanyakan kita hanya tahu mengeluh apabila disuruh mengangkat bebanan yang berat ,walaupun itu pekerjaan kita tetapi tidak bagi nenek ini.Tanggung jawab mesti diteruskan walaupun bebanan itu berat.

Kisah berlaku di sebuah kota Beijing China, dimana seorang nenek yang bernama Gao Meiyun yang berusia 70 tahun mesti bekerja keras membanting tulang sebagai kuli mengangkat air mineral dan menghantar kerumah-rumah demi membiayai kehidupan anaknya yang cacat  dan membayar rawatan cucunya yang cacat mental.

Keadaan anaknya yang cacat  yang tak boleh berbuat banyak apa-apa untuk membantu nenek ini, sehingga nenek ini sumber mencari rezeki untuk kehidupan mereka. Mereka yang tinggal di Shijingshan District Yangzhuang Middle District Beijing mengenali nenek ini sebagai 'Wanita penghantar air'

Bayangkan segalon air mineral yang beratnya 20 kg lebih harus diangkat dan dihantarkan si nenek yang hanya memiliki berat badan 37,5 kg tersebut, sehari si nenek boleh mengangkat dan menghantar lebih dari 100 galon dari tempat tuannya bekerja ke pelanggan yang memesannya. Kerana berat bebanan yang di angkatnya hari-hari  membuat badannya yang kurus menjadi semakin bongkok.Dia mula bekerja dari pukul 6.00 pagi sehingga 10 malam.

Kesabaran dan semangat nenek ini membuat hati tertanya-tanya adakah aku sanggup melakukan apa yang dilakukannya sewaktu seusia dengannya nanti?






sumber : ruanghati.com

Nak tahu rupa Barack Obama jika dia berkulit ptuih

Posted: 31 Oct 2010 10:17 PM PDT

Barack Obama Presiden Amerika Syarikat ....semua orang tahu dia berkulit hitam...
Tapi bagaimana rupanya kalau dia berkulit putih....

 Ini rupa asal dia...semua orang tahu...

Ini rupa dia kalau dia berkulit putih....
Tapi dia nampak handsome jika berkulit hitam....