Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Bayi Lahir Tanpa Jenis Kelamin Hingga Berusia 3 Bulan

Posted: 05 Nov 2012 09:00 PM PST


Seorang ibu yang baru saja melahirkan, dikejutkan oleh perkataan doktor yang mengatakan, mereka belum boleh mengidentifikasi jenis kelamin bayinya – apakah perempuan atau laki-laki – hingga bayi tersebut berumur 3 bulan.
 
Bayi Lahir Tanpa Jenis Kelamin Hingga Berusia 3 Bulan (sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Awalnya, dokter mengkonfirmasi bahwa bayi mungil bernama Aolani Argyle ini berjenis kelamin perempuan ketika dilahirkan. Sang ibu, Emma Sohrabian (35), sangat gembira dan mengatakan kepada pihak keluarga dan kerabatnya bahwa ia melahirkan seorang putri.
Kegembiraan tak berlangsung lama, setelah doktor mengungkapkan bahawa mereka tidak yakin dengan jenis kelamin bayi tersebut dan para doktor memerlukan waktu untuk menjalankan test lebih lanjut.
Emma pun terkejut dengan perkataan dokter. "Saya tidak mengerti apa yang mereka bicarakan," ucapnya.
Selama kehamilan, Emma menderita plasenta previa, iaitu komplikasi dimana plasenta tumbuh di bagian terendah dari rahim, dan doktor harus melakukan operasi caesar. Dan setelah bayi lahir, jantung Aolani sempat berhenti berdenyut dan ia harus di resusitasi. Emma juga kehilangan 14 liter darah dan memerlukan transfusi.
Doktor menjelaskan jika Aolani memiliki keadaan genetik yang langka – disebut Congenital Adrenal Hyperplasia. Keadaan ini mempengaruhi satu dari 15.000 jumlah kelahiran, dan saat ini belum ada ubat yang dapat menyembuhkannya.
Kecemasan sang ibu pun semakin menjadi, saat mengetahui bahwa keadaan genetik tersebut ternyata dapat mengancam jiwa putrinya. Sebab Aolani tidak memiliki enzim yang diperlukan untuk membuat hormon kortisol dan aldosteron. Kerana tanpa hormon tersebut, tubuh Aolani akan memproduksi lebih androgen – yang dapat menimbulkan hormon seks lelaki.
Hal itu dapat menyebabkan alat kelaminnya membesar. Itulah alasannya mengapa dokter mempertanyakan soal jenis kelamin Aolani.
Aolani, yang beratnya hanya 900 g saat dilahirkan, telah menghabiskan tiga bulan pertama hidupnya dalam perawatan intensif.
Emma merasa lega saat hasil menunjukan bahwa Aolani adalah seorang gadis, dan Emma kemudian diizinkan untuk membawanya pulang.
Aolani, sekarang berumur 14 bulan, lahir prematur 15 minggu di John Radcliffe Hospital, Oxford. Emma sangat senang bayi perempuannya itu kini tumbuh sehat.
Tapi Emma masih menunggu hasil lebih lanjut untuk mengetahui apakah putrinya itu benar-benar memiliki keadaan Congenital Adrenal Hyperplasia atau tidak. Ia akan memberikan pengobatan untuk mengelola keadaan tersebut, jika memang putrinya memiliki kelainan genetik. Emma juga akan mengoperasi Aolani untuk membantu memperbaiki alat kelaminnya yang abnormal.

Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com

Kenapa Perempuan Korea Terobsesi Operasi Plastik?

Posted: 05 Nov 2012 08:30 PM PST

Pasti ada saja yang dikeluhkan perempuan tentang wajahnya, entah hidung yang tak mancung, bibir kurang tebal, atau pipi yang tembam. Masalah ini dialami oleh sebahagian besar perempuan di dunia, termasuk Korea. Bezanya, ada yang lebih memilih untuk menutupi kekurangannya dengan make-up, perempuan Korea memilih jalan yang lebih ekstrim dan permanen, iaitu operasi plastik.

"Perempuan Korea punya keinginan yang sangat tinggi untuk boleh terlihat cantik sempurna. Mereka harus boleh tampil lebih aktraktif untuk boleh memikat lawan jenis," ungkap Dr MJ Kim dari Rejuve Dermatology, saat trip bersama Restylane di Busan, Korea Selatan, Minggu (28/10/2012) lalu.

Selain didasari keinginan untuk memiliki wajah cantik, booming operasi plastik juga dipicu adanya persaingan penampilan di antara perempuan Korea untuk memiliki fitur wajah sempurna. Bahkan banyak dari mereka yang beranggapan bahwa memiliki wajah yang menarik dan sempurna akan lebih mudah untuk mendapatkan pekerjaan, kesuksesan, dan pasangan yang tampan.


Hampir 20.000 perempuan Korea sudah melakukan prosedur untuk mempercantik wajah ini. Dr Kim juga menambahkan bahwa jumlah ini meningkat sekitar 10-15 peratus setiap tahunnya. Operasi plastik sangat digemari perempuan kerana dianggap boleh membantu mereka untuk memiliki bentuk wajah yang sempurna dan permanen. 



Peminat operasi plastik ini juga tidak hanya dari kalangan remaja saja, melainkan juga orang dewasa dan kelompok ABG. Bahkan di Korea sendiri banyak orang tua yang memberi hadiah operasi plastik sebagai hadiah ulang tahun ataupun kelulusan sekolah untuk sang anak. "Orang tua juga punya keinginan yang kuat untuk membuat anak-anak mereka terlihat cantik," jelasnya. 

Prosedur operasi plastik memang merupakan prosedur umum yang biasa dilakukan di berbagai klinik kecantikan Korea. Bahkan Dr Ye Shik Shin, MD, dari Navi Plastic Surgery Clinic, Seoul, mengungkapkan bahwa setiap hari kliniknya bisa melayani 7-8 operasi plastik sekaligus di berbagai bagian wajah. Prosedur operasi yang paling sering diminta pasien adalah rhinoplasty (operasi hidung) dan bone structure (mengubah struktur tulang).

Namun, tren yang berkembang di Korea sekarang ini adalah keinginan untuk memiliki bentuk mata yang lebih besar, hidung mancung dan dahi kecil seperti fitur wajah orang Eropah

sumber: kompas.com

Terlahir sebagai Mannequin, Remaja Ini Laris Jadi Model

Posted: 05 Nov 2012 08:00 PM PST

KETERBATASAN tubuh tak menghalangi Louise Wedderburn untuk meraih impiannya. Meski terlahir dengan keadaan tubuh yang langka, dirinya justru sudah tampil di London Fashion Week dan majalah Elle.
 
Sejak usia tiga tahun, Louise Wedderburn didiagnosa menderita kelainan Fibrodysplasia ossificans progressiva (FOP). Keadaan ini membuat sendi-sendinya mengunci, sehingga ototnya mengeras seperti tulang. Keadaan ini praktis membuat gadis 19 tahun ini kesulitan untuk bergerak.
 
Hanya menunggu tahun saja nampaknya hingga Louise "membeku" dalam posisi tegak hingga dirinya memerlukan kerusi roda. Namun nyatanya, hal ini tak membuat gadis cantik ini menyerah.
 
"Hal ini tak akan membuat saya berhenti melakukan yang saya mahu," tuturnya, seperti dilansir Dailymail.
 
Penyakit ini juga tak menyurutkan kecintaannya pada dunia fesyen. Hingga saat ini, Louise masih membeli berbagai produk fesyen terbaru dan menghabiskan waktu untuk bergaya di depan cermin.
 
"Saya suka semua itu. Saya ingin menjadi seorang stylist atau make up artist atau bekerja di Elle," sambungnya.
 
Mimpinya pun menjadi kenyataan, Louise berkesempatan ambil bagian di London Fashion Week dan majalah Elle, keduanya bahkan diabadikan dalam film dokumenter.
 
"Sulit bagi orang untuk mengerti, Anda harus duduk dan menjelaskannya," tuturnya. Namun, orangtua dan keluarganya selalu mendukung apa pun yang dilakukannya.
 
"Semua keluarga dan sahabat saya selalu berkata, kamu normal, kamu boleh," jelasnya. Kepercayaan dirinya pun mulai tumbuh, bahkan Louise berencana untuk mengejar mimpinya menjadi fashion bloggerdan memiliki bisnis make up.
 
Cerita Louise Wedderburn ini telah diabadikan dalam sebuah film dokumenter berjudul The Human Mannequin.

Nonton Konsert, Model Ini ''Lupa'' Pakai Seluar

Posted: 05 Nov 2012 07:30 PM PST


DINGINNYA udara London di malam hari bukan halangan bagi Abbey Crouch untuk tampil seksi. Buktinya, sang model hanya mengenakan sebuah jaket dan mengekspos kaki indahnya.

Sebagai seorang model yang biasa memperagakan lingerie, Abbey Crouch tentu ingin mengekspos tubuhnya yang seksi. Rupanya, kebiasaan ini terbawa hingga kehidupannya sehari-hari.

Saat menonton penampilan band dari adiknya, John, model 26 tahun ini mengumbar paha indahnya. Dalam balutan sebuah jaket berwarna abu-abu, Abbey terlihat sangat seksi. Kesan yang nampak saat itu, model Inggris ini seperti tidak mengenakan apa pun di balik jaketnya.

Meski "lupa" memakai seluar, sang model masih mengenakan dress di balik jaketnya. Hal itu terlihat kala isteri pemain bola Peter Crouch ini melepas jaketnya. Sebuah cokctail dress berwarna maroon terlihat cantik di tubuh rampingnya.

Menyempurnakan penampilannya yang begitu simpel, wanita berambut pirang ini hanya mengenakan stiletto berwarna hitam, serta clutch bag berwarna senada. Demikian sebagaimana dikutip Dailymail. (tty)

Lelaki mengaku Barack Obama setelah terbangun daripada koma

Posted: 05 Nov 2012 07:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, LONDON - Seorang lelaki yang pernah digigit dan ditikam, kini mulai menderita halusinasi dan psikotis.
Korban kriminalitas yang masih berusia remaja asal Northampton, Inggris, mengalami koma setelah diserang secara brutal.
Singkat cerita, lelaki berumur 19 tahun terbangun, dan meyakini bahwa dia adalah Barack Obama, Presiden Amerika Syarikat. Demikian dilansir The Sun dan dikutip lamanEmirates247.com, Isnin (5/11/2012).
Jaksa mengatakan kepada hakim, bahwa keadaan pesakit memburuk. Si korban bahkan mengaku boleh mendengar enam juta orang berbicara.
Korban yang tidak disebutkan identitinya kini masih menjalani perawatan di rumah sakit jiwa, untuk pemulihan selama empat bulan ke depan. (*)

Menteri wanita ada 8 kekasih

Posted: 05 Nov 2012 06:30 PM PST


PARIS: Menteri kehakiman wanita pertama Perancis berpacaran dengan lapan teman lelaki ketika dia melahirkan anak luar nikah, dakwa satu laporan semalam.
Pendedahan mengenai kisah cinta Rachida Dati yang luar biasa itu timbul ekoran pertelingkahan mengenai siapakah bapa kepada anak perempuan wanita berusia 47 tahun itu. Ahli perniagaan dan jutawan, Dominique Desseigne, 68, enggan menjalani ujian DNA selepas dituduh sebagai bapa kepada kanak-kanak perempuan itu. Rachida sudah ke mahkamah untuk cuba membuatkan Desseigne mengakui bahawa dia bapa kepada Zohra, kini berusia tiga tahun hasil hubungan asmara mereka pada 2008. Namun, Desseigne memberitahu majalah Le Mode, hujung minggu lalu bahawa dia adalah seorang daripada ramai lelaki yang menjalin hubungan dengan Rachida. Dia juga tidak tahu jika dia bapa kepada Zohra. Tambahan pula, peguamnya menyarankan dalam bukti bertulis bahawa Rachida terbabit dengan lapan hubungan pada ketika itu. Mereka termasuk hos televisyen, menteri, ketua eksekutif pejabat, Perdana Menteri Sepanyol, adik lelaki kepada Nicolas Sarkozy, Peguam Negara Qatar dan pewaris empayar barangan mewah, lapor majalah itu.

Desseigne kini menolak permohonan Rachida yang dibuat di mahkamah Versailles dekat Paris agar menjalani ujian itu.
Menurut undang-undang Perancis, sesiapa yang diminta menjalani ujian itu boleh menolaknya walaupun Rachida dikatakan mempunyai bukti, termasuk kenyataan bersumpah daripada kakitangannya bahawa Desseigne melawat 'anak mereka' secara tetap sejurus selepas dia dilahirkan.

Mereka yang disyaki bapa kepada Zohra pada masa lalu, termasuk sebilangan tokoh masyarakat daripada Perdana Menteri Sepanyol, Jose Maria Anzar hingga kepada bekas Perdana Menteri Perancis, Nicolas Sarkozy. Rachida yang terkenal sebagai individu yang suka menonjolkan diri menggalakkan spekulasi dalam sebilangan wawancara di majalah seperti Paris Match di mana dia turut muncul dalam sesi fotografi yang glamor.

Pendedahan terbaru itu akan meningkatkan reputasi ahli politik Perancis dan tokoh masyarakat lain sebagai kaki perempuan yang tidak pernah berhenti menjalin hubungan seks secara haram. Bulan lalu, wanita pertama Perancis sekarang, Valerie Trierweiler didakwa pernah menjadi perempuan simpanan kepada bakal Presiden Parti Sosialis, Francois Hollande dan Menteri Parti Konservatif, Patrick Devedjiana.
Ketiga-tiganya termasuk Valerie telah berkahwin atau mempunyai hubungan jangka panjang dengan orang lain pada waktu itu.

Rachida yang berasal daripada keluarga pendatang dari Afrika Utara dan pernah gagal dalam perkahwinannya menjalani kehidupan sebagai wanita solo sejak berusia awal 20-an. Dia menjadi bintang dalam 'kabinet pelangi' Sarkozy yang terdiri daripada pelbagai etnik pada 2007 dalam usaha membabitkan golongan minoriti dalam kerajaan, tetapi dipecat pada 2009 kerana didakwa tidak layak memikul tugas diberikan. - DM

sumber : mymetro

Bangkai tikus dalam bijirin sarapan

Posted: 05 Nov 2012 06:00 PM PST


LONDON: Seorang lelaki yang kelaparan terkejut dan seakan-akan tidak percaya apabila bijirin Rice Krispies yang ingin disuapnya untuk kali kedua mengandungi tikus mati.
Mark Hunter, 42, bapa kepada dua anak dari Maida Vale, London, terkejut apabila menyudu kepala tikus daripada bijirin Rice Krispies yang dimakan bersama susu. Dia kemudian mengeluarkan bangkai haiwan itu, mengeringkannya sebelum menghubungi pengilang makanan itu, Kellog's.

"Saya sangat bimbang kerana saya sudah pun makan sesudu bijirin itu dan ingin menyuap makanan itu lagi.


"Namun, saya terlihat benda hitam dalam susu, tetapi tidak menyedarinya hingga saya mencedoknya dengan susu," katanya.

Kellog's mengakui mereka bimbang dengan apa yang berlaku dan akan pergi ke kediaman Hunter untuk mengambil tikus itu dan menyelidik dari mana ia datang.


Pakar daripada Universiti Liverpool percaya mereka dapat mencari puncanya. Ia bukan kali pertama tikus atau benda lain yang menjijikkan ditemui dalam makanan. - TS


sumber : mymetro

Kaki janin dimamah anjing

Posted: 05 Nov 2012 05:45 PM PST


TEMERLOH: Sebak hati seorang lelaki apabila menemui janin yang kaki kirinya putus dipercayai akibat dimakan anjing liar di depan rumahnya di Jalan Jelutong 6, Taman Mutiara, Mentakab, dekat sini, petang kelmarin.
Janin itu dipercayai dibuang selepas 24 jam dilahirkan dan ditemui seorang lelaki berusia 50-an sejurus dia membuka pintu pagar rumah untuk ke kedai jam 4 petang. 
Lelaki itu memaklumkan penemuan itu kepada polis dan Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Zundin Mahmood berkata, anggotanya bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima maklumat itu.

Katanya, janin berkenaan dibawa ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas), di sini, bagi membolehkan bedah siasat dilakukan.



Zundin berkata, hasil bedah siasat di Hoshas pagi semalam, janin itu dianggarkan berusia lima bulan.


sumber : mymetro

Angkara ‘Botak’ kalah main snuker

Posted: 05 Nov 2012 05:30 PM PST


KUALA LUMPUR: Angkara dendam dan hutang dipercayai menjadi punca anak bekas Ahli Parlimen Pasir Puteh, Kelantan, Datuk Wan Mohd Najib Wan Mohamad cedera parah ditetak dengan parang di sebuah restoran di Seksyen 6 Wangsa Maju, di sini, kelmarin.
Mangsa, Wan Mohd Faizal Wan Mohd Najib, 24, yang bekerja di syarikat menjual kenderaan mewah milik keluarganya di Cheras, kini menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang Puteri, Ampang, dekat sini, selepas menjalani pembedahan membuang darah beku di kepalanya.

Wan Mohd Najib berkata, beliau percaya kejadian itu berpunca akibat dendam dan masalah hutang antara mangsa dan rakan baiknya yang dikatakan tidak puas hati selepas anaknya itu menuntut hutang lama.


"Anak saya pernah bercerita mengenai seorang rakan baiknya yang diberi gelaran 'Botak' ada berhutang dengannya sebanyak RM1,500 sejak beberapa tahun lalu.

"Namun, lelaki itu tidak pernah membayar hutang berkenaan. Saya pun mengenali lelaki itu kerana sering datang ke rumah kami," katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.


Menurutnya, beliau difahamkan sebelum kejadian anak lelakinya dan rakannya itu ada pergi bermain snuker bersama serta membuat pertaruhan dalam permainan berkenaan.



"Rakan anak saya itu dikatakan kalah menyebabkannya menjadi marah. Lelaki terbabit dipercayai mengupah empat lelaki lain untuk menetak anak saya," katanya.

Wan Mohd Najib berkata, beliau dimaklumkan mengenai kejadian itu pagi kelmarin sebelum isterinya bergegas ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dari Kelantan.


Namun, anak lelakinya itu kemudian dipindahkan ke Hospital Ampang Puteri akibat kecederaan parah dialaminya untuk menjalankan pembedahan dan kini dilaporkan stabil.

Wan Mohd Faizal selamat menjalani pembedahan kira-kira jam 11 malam kelmarin bagi membuang darah beku dalam kepala dan dimasukkan ke ICU untuk rawatan rapi.


Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, pihaknya kini sedang giat memburu lima lelaki yang dipercayai terbabit dalam kejadian itu.


sumber : mymetro

Tubuh bersepai atas jalan

Posted: 05 Nov 2012 05:15 PM PST


RAWANG: Tubuhnya bersepai dan motosikalnya diseret kira-kira 100 meter, namun tiada satu pun kenderaan yang menggilisnya berhenti untuk memberi bantuan atau mengambil tanggungjawab di atas kemalangan yang berlaku.
Itulah nasib malang seorang penunggang motosikal yang maut dalam keadaan menyedihkan akibat kejadian langgar lari di Kilometer 429 Lebuhraya Utara-Selatan selepas susur keluar Bukit Beruntung, jam 6 pagi semalam.
Sumber polis trafik berkata, kejadian berlaku jam 6 pagi dan mangsa, M Velayutham, 46, dari Ipoh, Perak dipercayai maut akibat digilis beberapa kenderaan.

Menurutnya, siasatan awal polis mendapati mangsa yang menunggang motosikal Honda Wave dikatakan hilang kawalan sebelum terjatuh di laluan paling kanan.



"Mangsa kemudian digilis beberapa kenderaan yang mengekori motosikalnya kerana dipercayai tidak sempat mengelak. Berdasarkan kecederaan pada mayat mangsa dan kerosakan motosikalnya, mangsa mungkin digilis lebih daripada sebuah kenderaan.


sumber : mymetro

Tunang sengkek

Posted: 05 Nov 2012 05:00 PM PST


BATU PAHAT: Pening memikirkan wang hantaran tidak cukup, seorang lelaki melakukan tindakan bodoh untuk menyelesaikan masalahnya apabila membuat laporan polis palsu kononnya dia disamun ketika mengeluarkan wang untuk dijadikan hantaran kahwin di bank, sebelum menghilangkan diri.
Lakonan lelaki berusia 24 tahun itu menyebabkan tunangnya serta keluarga menanggung malu apabila majlis perkahwinan mereka yang sepatutnya berlangsung Jumaat lalu, dibatalkan dan ditukar ditukar kepada majlis doa selamat.
Tunang lelaki terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Noor, 23, berkata, bakal suaminya menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) empat hari sebelum hari persandingan pada 29 Oktober lalu dan memaklumkan dia menjadi mangsa samun.

"Dalam SMS itu dia memberitahu disamun ketika mengeluarkan wang daripada bank di Sungai Dulang sebanyak RM18,000 untuk perbelanjaan majlis perkahwinan kami termasuk wang hantaran RM12,000.



"Curiga dengan mesej yang diberikan, saya membuat pemeriksaan di bank berkenaan dan diberitahu tunang saya tidak mempunyai akaun di bank itu," katanya ketika ditemui Harian Metro.


sumber : mymetro

Promoter ugut bunuh diri kekasih tunda kahwin

Posted: 05 Nov 2012 04:30 PM PST


GEORGETOWN: Akibat perselisihan faham dan kecewa kerana teman lelaki menunda tarikh perkahwinan, seorang promoter jualan mengugut mahu membunuh diri dengan terjun dari tingkat 12 sebuah pangsapuri di Lebuh Nordin, di sini awal pagi Ahad lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 pagi itu, teman lelaki mangsa berusia 28 tahun datang ke rumah mangsa untuk berbincang sebelum berlaku perselisihan faham antara mereka.

Jurucakap polis berkata, mangsa yang kecewa dengan tindakan teman lelakinya menunda tarikh perkahwinan yang sepatutnya tahun ini atas sebab tidak diketahui menyebabkan wanita itu tidak boleh menerima kenyataan.


Menurutnya, mangsa kemudian naik ke tingkat 12 dan mengugut teman lelakinya untuk terjun jika lelaki itu tidak mengikut kehendaknya.

"Mangsa memanjat dinding koridor untuk terjun sebelum diselamatkan teman lelakinya. Polis yang tiba tidak lama kemudian membawa kedua-dua mereka ke Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut untuk diambil keterangan," katanya


sumber : mymetro

Guru Di China Berdandan Jadi Pelayan Se**i Untuk Murid Kerana Prestasi Muridnya Meningkat

Posted: 05 Nov 2012 04:00 PM PST



Kadang memang sulit untuk memotivasi sekelompok remaja laki-laki ketika semua yang mereka inginkan adalah mengacau di kelas. Tapi satu guru CHina tampaknya telah menemukan solusi sempurna - dengan berdandan sebagai pembantu seksi. Setelah bosan dengan nilai-nilai mereka yang rendah, ia berjanji akan mengenakan baju  hitam-dan-putih berenda jika mereka mendapat nilai tertinggi dalam ujian berikutnya.

Dan itu benar-benar berhasil kerana seperti janjinya  ia tiba di kelas setelah ujian dalam kostum lengkap dengan sepasang telinga kucing lucu. Gambar dirinya di kelas di provinsi selatan Guangxi muncul online minggu lalu yang tampaknya diambil oleh salah satu murid, dilaporkan oleh Rocket News 24.


Sementara kritik berpendapat bahwa guru tidak boleh terlibat dalam kegiatan sembrono seperti itu, yang lain memuji dia kerana mencapai hasil. Komen di media China termasuk 'Nah, itu guru yang baik! "dan 'Penghargaan untuk Guru Terbaik 2012 jatuh pada ... gadis itu! "

Taktik ini mirip, meskipun agak bersifat kurang cabul, dengan alur cerita dalam film China yang berjudul Oppai Bare (Boobie Volleyball) yang keluar pada tahun 2009. Di dalamnya, seorang guru wanita muda yang sedang berjuang untuk menginspirasi anak-anak putus asa, Tim voli akhirnya setuju untuk memperlihatkan payudaranya jika mereka menang pertandingan. (DAILYMAIL.CO.UK)

Perut Ibu Hamil dijadikan tempat melukis

Posted: 05 Nov 2012 03:00 PM PST

Mariah Carey yang dulu tengah hamil pernah men-cat perut besarnya dengan gambar kupu-kupu tahun lalu. Dan sekarang semakin banyak wanita yang memilih untuk merayakan kehamilan dengan cara yang sama. Dari penggambaran bayi hidup yang belum lahir ke peta dunia, foto-foto yang luar biasa menunjukkan bagaimana perut seorang ibu hamil menjadi kanvas bulat sempurna



Replika dari Taj Mahal, yang Mengandung 420kgs Logam Mulia

Posted: 05 Nov 2012 08:45 AM PST


Dibangun oleh kaisar yang berduka untuk mengenang istrinya, Heart of India Taj Mahal yang terkenal itu dianggap sebagai deklarasi sebuah akhir dari cinta.
Mungkin banyak yang lebih kecil, tetapi setiap wanita yang menerima replika mewah dengan tinggi 3.5ft dari hal yang nyata dari seorang lelaki dalam hidupnya masih akan mempertimbangkan sikap romantis yang cukup boros itu.
Model yang rumit akan menampilkan 20 kg emas, 400kg perak, dan lapan berlian serta perhiasan di balik proyek ambisius berharap untuk menjualnya setidaknya seharga 11.5 million euro.
Sebuah tim dari 35 pekerja terampil di Bhopal, India telah menghabiskan lebih dari satu tahun  setengah untuk menciptakan kemegahan bangunan di tengara Agra dalam bentuk miniatur nya, dari kubah emas ikonik dengan kaligrafi Arab tertulis pada pintunya.
Semua 32 pintu telah dicelupkan di emas dan seorang sarjana Islam dibawa untuk memastikan bahwa bagian-bagian Alquran abad ke 16 Taj Mahal direproduksi dengan tepat.
The Taj Mahal sebenarnya dibangun oleh kaisar Mughal Shah Jehan pada abad ke-16 untuk mengenang istri  ketiganya Mumtaz, yang meninggal pada saat melahirkan anak ke-14 pasangan tersebut.
Perlu waktu 22 tahun untuk membangun dan denagn biaya setara dengan 32 juta rupee India.

 
• replika Taj Mahal, yang sedang dibangun di Bhopal, India.  420kg dari logam mulia dan lapan berlian

• Jeweller Syed Hanif, terlihat dengan model replika, terobsesi dengan Taj Mahal sejak ia pertama kali melihat bangunan 22 tahun yang lalu

• Sebuah model skala replika Taj Mahal yang terbuat dari tanah liat

• Model Taj Mahal yang dijadwalkan akan selesai pada akhir tahun ini, diperkirakan senilai 11.5 million euro

• Kubah utama ikonik dari Taj Mahal telah diciptakan emas, sementara interior telah dihiasi dengan 20.000 ubin perak

• A close up dari miniatur Taj Mahal mengungkapkan tingkat perhatian terhadap detail

• The Taj Mahal secara luas diakui sebagai 'permata' seni Muslim di India

• kaligrafi rumit dapat dilihat pada pintu utama dari model Taj Mahal, yang sedang dibangun di Bhopal

• Tabel custom made kayu Taj Mahal berdiri di replika bernilai £ 11.000

• Sebuah tampilan close up dari ukiran yang rumit di atas meja kayu model berdiri di


(Daily Mail | YhWp)

Mantan Juri X Faktor Buang Kedua Pay**aranya

Posted: 05 Nov 2012 08:30 AM PST


Bintang TV Sharon Osbourne mengungkapkan dia telah menjalani mastektomi ganda setelah menemukan dia membawa gen yang meningkatkan risiko kanser payudara. Mantan juri X Factor - yang mengalahkan kanser usus besar satu dekad lalu - mengatakan dia "tidak menyesal" atas operasi tersebut.

Sharon (60) mengatakan: "Segera setelah saya tahu kalau saya membawa gen kanser payudara, saya pikir 'Kemungkinan lain tidak mendukung saya. "Saya sudah menderita kanser sebelumnya dan tidak ingin hidup di bawah awan itu. Saya memutuskan untuk membuang semuanya dan menjalani mastektomi ganda. Bagi saya, itu adalah no-brainer. 

Sharon - yang telah melihat anaknya Jack, 26, menikah tahun ini dan membuatnya menjadi nenek - mengatakan kepada majalah Hello: "Saya ingin hidup dengan waktu yang lama dan menjadi nenek untuk Pearl. Aku bahkan tidak memikirkan payudara dengan cara nostalgia, saya hanya ingin hidup tanpa rasa takut itu." Sharon juga mengatakan bahwa sebelum operasi 13 jam tersebut dia diberitahu implan payudaranya telah bocor ke dinding perutnya. (THESUN.CO.UK)

Rihanna Posting Foto Se*y Dirinya yang Hanya Menggenakan Bikini.

Posted: 05 Nov 2012 08:15 AM PST


Rihanna kembali melakukan hal yang terbaik menurutnya, setelah memposting foto seksi dirinya beberapa waktu yang lalu ternyata dia kembali melakukannya dengan memposting foto seksi di internet.
Foto yang terbaru terlihat sang penyanyi top dunia ini mempamerkan tubuh seksinya dengan bikini cokelat kecil dua potong.
Sang penyanyi 24 tahun ini terlihat sangat serius berpose dan menatap ke lensa kamera untuk gamabr sexy dan mempostingnya ke internet.
Terlihat bawah bikini tato nya Mesir dewi Isis. Rihanna membuat tato tersebut pada bulan September sebagai penghormatan kepada  neneknya.
Selama beberapa minggu terakhir, para Diamonds telah sibuk bekerja untuk CD terbarunya dan ia menjadi tuan rumah untuk sebuah pesta bertabur bintang Halloween di Hollywood di Barat California.
Rihanna juga baru-baru ini mengumumkan rencana untuk tour mini menjelang rilis disk tersebut. Dia telah bersumpah untuk melakukan tujuh pertunjukan di tujuh negara yang berbeda salah satunya di  Inggris.
The Tour 777 akan dimulai pada 14 November 2012 tetapi tidak ada rincian lokasi dan berita lainnya tentang disk ini telah dirilis atau belum. Album terakhirnya, apologetis  adalah album ketujuh dalam tujuh tahun.

• Rihanna tweeted gambar ini di Instagram milik dirinya dalam pakaian bikini pada hari Minggu sore

Perusahaan Keranda di Poland Membuat Kalender Wanita Topless Untuk Taktik Pemasaran

Posted: 05 Nov 2012 08:00 AM PST


Sebuah perusahaan keranda di Poland telah membuat marah gereja Katolik setelah mereka memproduksi kalender yang menampilkan wanita berpose topless dengan keranda mereka.
Taktik pemasaran dengan fitur perempuan semi telanjang dan pose di samping keranda yang dibuat oleh perusahaan Lindner di Poland.
Gereja Katolik telah mengutuk kalender mengatakan kematian manusia harus dihormati dan tidak dicampur dengan seks.
Salah satu gambar edisi 2013 dari kalender seorang wanita muda dengan ular menutupi payudaranya saat dia bersandar pada latar di keranda.
Di halaman  lain, seorang wanita yang mengenakan korset merah digambarkan dia menarik keluar jantung seorang lelaki yang terbaring .
Kalender dijual di website perusahaan dan setiap pelanggan menerima gantungan kunci pelengkap dalam bentuk peti mati.
Gereja Katolik di Poland telah diberi label kempen tidak pantas.
Seorang juru bicara gereja mengatakan bahwa kematian manusia harus diperlakukan dengan khidmat dan tidak bercampur dengan seks.
Meskipun 93 peratus dari Poland menganggap diri mereka Katolik, proporsi yang menghadiri gereja secara teratur yang jatuh sebagai perubahan dalam masyarakat yang menantang iman.

• kalender peti Lindner, menampilkan wanita berpakaian minim, telah membuat marah gereja Katolik di Poland

• Sebuah model berambut hitam dalam korset merah muda pose samping keranda dengan minuman untuk kalender 2011



( DM | YhWp)

Kejar Mimpi Jadi Artis, Nenek 79 Tahun Ini Terima Perann Jadi Jaguh Kung-Fu

Posted: 05 Nov 2012 07:00 AM PST

Biasanya usia senja dilewati manusia dengan pencen dari pekerjaan dan bersantai menikmati sisa hidup. Namun bagi nenek asal Inggris Kay D'Arcy, usia senja tidak membuatnya menyerah mengejar impian menjadi seorang pelakon.

Memainkan peranan sebagai Agent 88, wanita berusia 79 tahun tersebut berlatih Tai chi dan mempelajari seni berkelahi dengan tongkat khas Filipina untuk menjalani peranannya sebagai pembunuh mematikan berusia 88 tahun. Dalam peranannya, wanita yang merupakan mantan bidan ini digambarkan sebagai sosok wanita tua yang terlihat jompo namun sebenarnya memiliki keahlian bela diri tinggi layaknya pembunuh mematikan.



Sutradara Jan Utstein-O'Neill mengatakan bahawa aksi D'Arcy sangat hebat dan menakjubkan. "Apa yang membuat kami terkesan adalah ia dapat menjadi sangat rapuh, terlihat seperti akan hancur, lalu menjadi wanita yang sangat kuat," tuturnya pada L.A Times seperti dilansir dari Daily Mail.

Kera perannya yang unik tersebut, kini wanita yang mulai pence sebagai bidan di London sejak 10 tahun lalu ini berpindah ke Los Angeles seiring dengan ketenaran yang didapatkannya. Baginya, peranan tersebut sangat spesial kerna menjadi jawaban dari impiannya dalam bidang akting.

D'Arcy berharap bahwa perannya sebagai Agent 88 dapat menginspirasi banyak orang bahwa usia tidak membatasi seseorang untuk mengejar mimpi dan ia juga ingin masyarakat tidak menganggap remeh orang lanjut usia. "Anda semua memiliki orang lansia, berikan mereka kehormatan dalam hidupnya, biarkan mereka melihat bahwa ada sesuatu yang bisa mereka lakukan di sisa hidup mereka," urainya.


sumber: wolipop

Make up yang membuat artis ini kelihatan buruk

Posted: 05 Nov 2012 06:00 AM PST



Eye liner tebal Lily Allen tidak ditunjang dengan tata rias wajahnya yang lain, seperti bedak atau eye shadow. Sehingga tampilan matanya justru terlihat aneh.











Make mata 'smoky eyes' ini malah membuat artis ini terlihat tua

Inilah Kad Kredit Termahal Di Dunia

Posted: 05 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita




Sumber

FOTO: Tempat Tidur Berbentuk Makanan Yang Unik

Posted: 05 Nov 2012 04:00 AM PST




Sumber

Inilah host TV yang pandai menarik penonton supaya jangan berganjak

Posted: 05 Nov 2012 03:00 AM PST


Ini adalah host tv (pengacara) yang benar-benar tahu bagaimana meningkatkan populariti acaranya. Dan ia tahu bagaimana memancing aksi provokatif untuk memaksa penonton rajin menonton acara yang dihostkannya.
Pamela David, dijuluki sebagai host tv paling nyentrik, seksi dan paling bohay di Argentina.
Demi menaikkan rating acara Night Games yang dipandunya, Pamela mengumbar keseksian lekuk-lekuk tubuhnya dalam balutan busana yang sangat sensual, minim dan transparan.
Mantan Playboy Cover Girl 2006 ini sangat menyedari potensi alami yang dimiliki tubuhnya mampu menarik penonton televisyen untuk betah duduk di depan layar kaca, melihat keseksian tubuhnya yang dibalut busana 'seadanya' itu.

Mengintip Festival Budaya Se* Di Ghuanzhou China

Posted: 05 Nov 2012 02:00 AM PST


Setiap tahunnya China menyelenggarakan Festival Budaya Sex di salah satu kota besarnya.

Tahun ini Ghuanzhou menjadi tuan rumah festival yang ke 7, festival ini seharusnya berisikan tentang pendidikan sex, tetapi entah kenapa setelah bertahun-tahun berubah menjadi pertunjukan mesum. Salah satu acara favorit di festival ini adalah Lingerie Fashion Show, dimana para pria-pria setengah baya berduyun-duyun untuk menontonnya.


Para lelaki setengah baya dilengkapi berbagai macam kamera untuk mengabadikan sang model.


Pemerintah memberikan video tutorial cara berhubungan sex yg benar pada sebuah van
ini booth yang menjual berbagai video porno baik berupa vcd maupun dvd, diacara ini mereka menjualnya dengan diskaun yg besar.

OW, Beyonce Kurus Sangat

Posted: 05 Nov 2012 01:00 AM PST


Biasanya, setelah melahirkan, tubuh seorang ibu tidak akan sama lagi. Namun hal ini jelas tidak berlaku bagi Beyonce. Bagaimana tidak, selepas melahirkan Blue Ivy Carter, dirinya tidak menggemuk sama sekali. Saat menyaksikan pertandingan basketball di Brooklyn Nets Sabtu malam kelmarin bersama Jay-Z, Bey terlihat sangat ramping!

1

2

3
(FOTO: Celebuzz)

Apa ya rahasianya?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan