Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Ada kejadian pelik pada gambar ini

Posted: 27 Nov 2012 09:00 PM PST

Gambar-Gambar Hebat Grafiti Kereta Ala Tron Legacy

Posted: 27 Nov 2012 08:30 PM PST


Gambar-gambar dibawah ini terlihat seperti gambar-gambar kereta hantu di jalanan namun bagi  yang pernah menonton film Hollywood maka kereta ini akan terlihat dengan gaya Tron Legacy.


Sumber 

Nyam-nyam, Foto di Instagram Boleh Dimakan

Posted: 27 Nov 2012 08:00 PM PST

Melihat foto makanan yang menggoda di Instagram, perut tiba-tiba keroncongan. Lidah menjilat-jilat bibir, berharap makanan tersebut tiba-tiba ada di hadapan kita dan siap disantap. Kini, keinginan tersebut dapat diwujudkan dengan Cocoagraphs!

Cocoagraphs adalah cokelat batangan berbentuk persegi atau persegi panjang sebagai media cetak foto. Jangan khuatir, dakwatnya aman dimakan. Setelah jadi, hasilnya seperti Polaroid. Bezanya, lembaran foto ini nikmat diemut!

Foto, logo, atau gambarnya dapat disesuaikan dengan keinginan. Foto dari Instagram dan Hipstamaticpun jadi unik jika dicetak di Cocoagraph. Anda juga dapat menambahkan border dan pesan di foto. Jadi, cokelat Polaroid ini sesuai untuk cenderamata pernikahan, ulang tahun, perusahaan, atau sekedar hadiah kecil bagi seseorang yang berarti.



Cokelat yang digunakan dapat dipilih, baik milk, white, dark, atau organic dark chocolate. Bahkan, Anda dapat menambahkan buah kering seperti stroberi, raspberry, atau pisang, serta almond asin, teh atau permen peppermint, dan sea salt dengan biaya tambahan.

Harganya berbeda-beda, tergantung ukuran yang dipilih. Secara garis besar, jenisnya dibagi menjadi Life Size (50 gram)  serta Bite Size (15 gram x 3 buah) .

Kalau tak tahu ingin mencetak foto apa, pesan saja yang berdesain Aztec, Damask, atau Art Nouveau (15 gram x 6) . Setiap pesanan dapat diselesaikan dalam waktu 5-7 hari. 

Cocoagraph diproduksi oleh Chocolate Photograph Co. yang didirikan oleh Rae Vittorelli. Wanita ini sudah tertarik dengan kerajinan tangan sejak usia muda. Ia meraih gelar sarjana seni rupa 3D dari Moore College of Art & Design di Philadephia, Amerika Serikat. Sebelum membentuk Chocolate Photograph Co. pada 2011, ia meluncurkan Philly Cake Art, LLC.

Tertarik memesan? Cocoagraph berbasis di California Utara, AS. Meski demikian, perusahaan ini menerima pesanan baik dalam mahupun luar negeri.

sumber: detikcom

Cathy's House, Salah Satu Acara Teraneh Dari Jepun [Video]

Posted: 27 Nov 2012 07:30 PM PST


Banyak sekali hal yang aneh di Jepun, tapi soal urusan sketsa komedi, salah satu segmen dari acara komedi satirikal Jepun ini mungkin termasuk golongan teraneh yang pernah ada. Ini dia Cathy's House, segmen dari acara Vermilion Pleasure Night (VPN) yang ditayangkan stasiun TV Tokyo Jepun.
Oh ya, jika ada yang musykil, semua pemeran dalam acara ini awek tulen.

Prank Hantu Lift Super Seram di Brazil [Video]

Posted: 27 Nov 2012 07:00 PM PST


Bagaimana rasanya jika ketika kamu sedang menaiki lift sendirian, tiba-tiba lampu lift mulai mati menyala, dan muncul sesusuk mahluk yang seboleh mungkin tak ingin kamu temui seumur hidup? Cuba saksikan sendiri bagaimana reaksi para pengguna lift di Brazil ini ketika mengetahui bahawa mereka tidak sendirian di dalam lift.

Apartmen jadi tempat penduduk China ‘tayang’ pakaian

Posted: 27 Nov 2012 06:30 PM PST


BEIJING: Cuma segelintir penduduk China memiliki mesin pengering.
Juteru, sebahagian besar mereka terpaksa mengeringkan pakaian secara semula jadi, seperti penghuni Universiti Perubatan Tradisional Cina Hubei.

Di bandar yang padat penduduk, keadaan itu memang biasa dilihat.


Selain di balkoni, mereka turut menyidai pakaian di pokok, tiang telefon atau kabel elektrik. Ada kalanya, pakaian disidai di tiang besi yang dijulurkan keluar selari menerusi tingkap apartmen.

Pakaian juga disidai menggunakan penyidai bulat yang tidak banyak memakan ruang dan kayu biasa yang diletakkan melintang di atas dua penyokong.


Ketika semakin ramai penduduk negara itu mengamalkan gaya hidup mudah seperti kelas pertengahan Barat, ada sesuatu yang terkecuali - amalan menggunakan pengering pakaian.



Apartmen di China biasanya dibina agak kecil dan tenaga elektrik pula mahal, manakala harga mesin pengering tidak mampu dimiliki. Pada 2010, Shanghai menganggap perbuatan mengeringkan pakaian di kawasan terbuka sebagai kuno dan amalan itu diharamkan. - DM

sumber : mymetro

Bos mafia sembunyi di dapur ibu

Posted: 27 Nov 2012 06:00 PM PST


POLIS menunjukkan ruang rahsia yang menjadi tempat persembunyian Abete.
POLIS menunjukkan ruang rahsia yang menjadi tempat persembunyian Abete.
ROME: Seorang ketua mafia dianggap satu daripada pemimpin kumpulan penjenayah paling muda di Itali, ditahan polis semalam.
Digelar "Baby Boss" oleh media Itali, Mariano Abete, 21, diberkas ketika bersembunyi di sebuah bilik rahsia di rumah ibunya.

Pintu masuk ke bilik rahsia itu hanya boleh dibuka dengan alat kawalan jauh. Abete mengetuai keluarganya dalam pertikaian dengan kumpulan penjenayah Neapolitan Camorra yang diketahui pernah membunuh ramai mangsa. Abete dilantik menjadi ketua kumpulan berkenaan selepas bapanya ditangkap, manakala bapa saudaranya dibunuh.


Dia diburu polis kerana terbabit dalam kegiatan jenayah serta bersubahat dengan aktiviti penjualan dadah. Walaupun masih muda, polis berpendapat, Abete sangat berkuasa dan berbahaya.

Jurucakap polis berkata, mereka menyerbu sebuah rumah di Naples pada awal pagi Ahad lalu sebelum berjaya mengesannya bersembunyi dalam bilik rahsia. "Apabila polis menemui ruang rahsia itu, ibu Abete merayu supaya anaknya tidak dicederakan.


"Ibunya juga menawarkan diri untuk membuka pintu rahsia berkenaan," katanya.



Jurucakap polis itu berkata, ibu Abete baru berusia 39 tahun. Rakaman video ruang rahsia itu - terletak di antara dua dinding yang boleh digerakkan - tersebar di laman sesawang semalam. Ia hanya dilengkapi sebuah tilam, bantal, salib dan satu tong oksigen. Abete dianggap mempunyai kedudukan tinggi di kalangan mafia kerana sebelum ini mengetuai kumpulan serpihan menolak keluarganya. - DM

sumber : mymetro

Tangisan penyamun

Posted: 27 Nov 2012 05:45 PM PST


UGUT...suspek (kanan) mengarahkan pekerja salun membuka mesin penyimpan wang.
UGUT...suspek (kanan) mengarahkan pekerja salun membuka mesin penyimpan wang.
KUALA KRAI: Seorang penjenayah sempat menyuruh seorang tebusannya bertanya kepada polis berapa lama dia dipenjarakan jika ditangkap dan turut menangis teresak-esak selepas menyamun salun di Jalan Besar Guchil, di sini, semalam.
Dalam 'drama tebusan' jam 2.20 petang itu, suspek berusia 27 tahun memakai topi keledar bertutup muka dan bersenjatakan pistol palsu memasuki salun berkenaan yang terletak di tingkat atas kedai dua tingkat.
Dia menjadikan enam orang iaitu empat pekerja, seorang warga emas berusia 68 tahun yang juga bapa kepada pemilik salun dan seorang pekerja restoran yang kebetulan menghantar baki wang membeli roti kepada seorang pekerja salun berkenaan sebagai tebusan.

Bagaimanapun, suspek yang juga graduan seni reka grafik daripada kolej tempatan tidak menyedari dua daripada empat pekerja salun berkenaan bersembunyi di dalam tandas dan bilik rawatan muka.



'Drama tebusan' itu berakhir dalam tempoh hampir tiga jam sebelum suspek diberkas anggota polis.


SUMBER : MYMETRO

Bertongkat langgan GRO

Posted: 27 Nov 2012 05:30 PM PST


BUKIT MERTAJAM: Walaupun sudah bertongkat dan berusia, seorang lelaki warga emas masih berselera dengan pucuk muda apabila dicekup ketika melanggan seorang pelayan pelanggan wanita (GRO) di sebuah pusat hiburan di Jalan Seri Maju, Taman Seri Maju, di sini, kelmarin.
Lelaki berusia 59 tahun itu dicekup sepasukan pegawai penguat kuasa, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) kira-kira jam 9.20 malam dalam satu operasi cegah maksiat diketuai Ketua Unit Operasi JHEAIPP, Khairul Azman Azizan. 
Khairul Azman berkata, ketika pemeriksaan di sebuah bilik kecil, seorang wanita berpakaian seksi ditemui bersama seorang lelaki dan didapati kedua-duanya tidak mempunyai hubungan mahram yang sah.

Menurutnya, bilik kecil itu diperbuat daripada kayu selain kain dijadikan tirai bagi memisahkan bilik lain.



Katanya, pemeriksaan kemudian mengesyaki berlakunya kegiatan tidak bermoral di dalam bilik berkenaan termasuk menemui dua tin minuman keras yang sudah dibuka di atas meja selain menemui satu tongkat milik lelaki warga emas berkenaan yang disandarkan di tepi meja dalam keadaan terlipat.


sumber : mymetro

Bahagia nikah janda

Posted: 27 Nov 2012 05:15 PM PST


KOTA BHARU: "Saya tidak kisah atau segan apabila memperisterikan seorang wanita yang 25 tahun lebih tua. Saya sanggup terimanya untuk hidup sampai akhir hayat," kata Mohd Sofri Ibrahim, 31, yang menamatkan zaman bujangnya bersama janda anak 10 berusia 56 tahun, semalam.
Mohd Sofri yang hidup sebatang kara dan menyara diri dengan mengutip kotak terpakai baru saja berkenalan dengan wanita terbabit, Zainun Yusof seminggu lalu sebelum mereka selamat diijab kabul dalam satu majlis ringkas di Masjid Kampung Kota Jembal, di sini. 
Dengan empat kali lafaz di hadapan imam, Raja Ismail Raja Idris, pasangan itu sah bergelar suami isteri, jam 2.45 petang dengan mas kahwin RM50.

Menurut Mohd Sofri, perkenalan mereka bermula ketika dia mula berpindah ke rumah sewa di Jalan Gajah Mati di sini.



Katanya, isterinya itu menyewa di tingkat atas manakala dia tinggal di tingkat bawah rumah berkenaan.


sumber : mymetro

‘Gadai ibu’ pada along

Posted: 27 Nov 2012 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Seorang ibu ditawan selama empat jam dan semua barang kemasnya dirampas selepas dia 'digadai' anak lelakinya yang terdesak untuk melepaskan diri daripada cengkaman ceti haram atau along.
Ibu berusia 63 tahun itu yang dikenali sebagai Zabedah berkata, dia mengalami pengalaman menakutkan sepanjang ditahan sekumpulan tiga lelaki yang datang ke rumahnya di Jinjang, di sini, jam 3 petang, Sabtu lalu.
Menurutnya, sebelum kedatangan kumpulan lelaki itu, dia menerima panggilan telefon daripada seorang lelaki tidak dikenali yang memaklumkan anak lelakinya berusia 20-an berada dalam tahanan mereka.

"Apabila saya tanya kenapa anak saya ditahan, lelaki itu beritahu anak saya meminjam wang dengan mereka dan masih ada baki hutang RM10,000 yang belum dibayar.



"Luluh hati saya mendengar kata-katanya. Bila saya merayu supaya anak dibebaskan lelaki itu beritahu dia hanya akan berbuat demikian jika mendapat semula wang RM10,000 itu.


sumber : mymetro

Kaki kanan putus dihempap tiang simen

Posted: 27 Nov 2012 04:30 PM PST


KUALA TERENGGANU: "Tidak saya duga begini pengakhirannya," kata Sumaiyah Dasir, 52, yang putus kaki kanan selepas hasratnya untuk meringankan beban suami dengan mengambil upah meroboh pagar di Taman Huda, Dungun berakhir tragedi apabila tiang simen sebesar pemeluk itu menghempap kaki dan badannya.
Berikutan kejadian berkenaan, ibu empat anak itu terpaksa menerima hakikat cacat seumur hidup apabila kaki kanannya hancur dan gagal disambung semula akibat dihempap pagar batu.

Menceritakan detik cemas itu, Sumaiyah yang ditemui di Wad Ortopedik Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, semalam berkata, dalam kejadian jam 4.30 petang pada 4 November lalu, dia menggunakan mesin pemecah batu untuk merobohkan tiang pagar sebuah rumah banglo.


Namun malang, katanya, belum lagi habis ditebuk, tiang simen yang tidak mempunyai besi cerucuk itu tumbang dan menghempap kaki kanan serta badannya.

"Sepatutnya suami saya yang bekerja di situ namun disebabkan dia ditimpa kemalangan dan berehat sementara waktu, saya mengambil alih kerjanya untuk menampung perbelanjaan kami berdua di sini.


"Namun hasrat saya untuk membantunya hanya bertahan beberapa hari apabila saya pula ditimpa kemalangan di tempat kerja.



"Tiang pagar yang agak berat menghempap kaki saya sebelum ia jatuh atas badan sehingga terpaksa meminta bantuan daripada rakan lain untuk mengangkat tiang simen itu," katanya yang berasal dari Madura, Indonesia.

Sumaiyah berkata, hentakan tiang berkenaan menyebabkan kaki kanannya terputus dan dihantar ke Hospital Dungun sebelum dirujuk ke HSNZ untuk rawatan lanjut.


sumber : mymetro

VIDEO: Anaconda Muntahkan Seekor Sapi

Posted: 27 Nov 2012 04:00 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Telur mata lembu asti menarik jika guna cetak ini

Posted: 27 Nov 2012 03:00 PM PST


Telur merupakan bahan makanan yang mudah untuk diolah. Hal ini menjadikan telor sebagai menu paling favorit saat sarapan karena kepraktisannya dalam penyajian.


Sumber

Lari Maraton yang Mengharukan

Posted: 27 Nov 2012 08:45 AM PST


Atlet lari maraton memang sangat dituntut memiliki stamina yang prima. Selain stamina, semangat juang sangatlah penting untuk dijaga. Seperti yang terlihat dalam video Youtube ini, dimana Dua orang atlet lari maraton ini tetap menyelesaikan perlombaan meski harus terseok-seok. Merekapun terpaksa merangkak guna menyelesaikan perlombaan ini.
Terlihat dari hasil rekaman, keduanya seperti telah kehabisan tenaga . Meski begitu, dengan segenap tenaga yang tersisa mereka menyelesaikan lumba ini. Rekaman ini diup load ke situs berbagi video Youtube oleh akun "linimasa rossgumbrell" tiga tahun lalu. Hingga kini, video kocak sekaligus mengharukan tersebut sudah dilihat 1,596,634 kali.
Terlihat sangat mengharukan perjuangan mereka, akan tetapi di satu sisi aksi kedua atlet ini mampu membuat yang melihat rekaman ini menjadi terbahak-bahak.
Berikut video mereka:

WTF!! Sekolah Ini Memberikan Bonus Pada Muridnya yang Pandai Berbohong

Posted: 27 Nov 2012 08:30 AM PST


Mungkin di semua sekolah, kalau ada anak murid yang berbohong pasti anak murid itu langsung di hukum oleh gurunya, entah itu hukuman berdiri dengan satu kaki atau di jemur dibawah tiang bendera pada saat matahari sedang terik-teriknya.
Perse School Chambridge
Tapi berbeda dengan sekolah kebanyakan, sekolahan ini menerapkan anak murid nya agar pandai berbohong. Sekolah itu bernama 'Perse School' di Cambridge, Inggris. Tak hanya menganjurkan muridnya untuk berbohong, bahkan sekolahan tersebut akan memberikan bonus pada murid-muridnya yang pandai berbohong. Dengan syarat, sang murid harus bisa berbohong kreatif dalam waktu 10 detik.
Sang Ketua Sekolah, Ed Elliott menyatakan bahwa metodenya itu ternyata efektif untuk melatih keterampilan komunikasi para siswa.
"Ini adalah pelajaran penting dalam hidup untuk belajar cara meloloskan diri saat terdesak dalam waktu singkat. Sebagai kepala sekolah, saya suka membuat cara kreatif untuk menghasilkan generasi yang pintar berkomunikasi," ujar Elliot pada Cambridge News. "Banyak yang akhirnya tertantang dan terus meningkatkan kemampuannya. Inilah yang dibutuhkan para calon pengusaha dan jajaran petinggi di Inggris."
Ed Elliott
Idea gila ini sempat mendapatkan sebuah kecaman kerana boleh menghasilkan politisi yang pandai berbohong nantinya. Tapi disisi lain ada pula yang menganggap bahwa aksi ide Elliot itu sangat jenius. "Bagaimanapun keahlian itu memang diperlukan di dunia nyata, terutama para politisi yang harus boleh berkelit di saat diperluhkan," ucap Sam Leith, seorang ahli retorika.

Badan Penuh Luka Sayatan dan Darah Mengalir di Lantai Masjid

Posted: 27 Nov 2012 08:15 AM PST


Darah terlihat di lantai masjid sebagai Indian Muslim Syiah yang mendera diri selama prosesi suci ini.
Muslim di seluruh dunia memberikan penghormatan mereka dengan mengalirkan darah mereka saat mereka berduka atas pembunuhan dan kesyahidan Imam Hussein, cucu Nabi Muhammad.
Dia dibunuh oleh rival politiknya bersama dengan 72 teman dalam pertempuran abad ketujuh Karbala di mana beberapa mayat orang mati kemudian dimutilasi.
Kaum Muslim yang mengambil bagian dalam prosesi di Mumbai dan Chennai, Asyura dirayakan pada hari kesepuluh dari bulan Muharram Islam.
Di beberapa daerah Syiah dari negara-negara Muslim seperti Afghanistan, Iran, Irak, Turki, Azerbaijan, Pakistan, Lebanon, dan Bahrain, peringatan tersebut telah menjadi hari libur nasional.
Sebagian besar masyarakat etnis dan agama berpartisipasi bahkan di mayoritas didominasi Hindu.

 
• Lantai berdarah sebuah masjid di New Delhi, India, seperti Syiah Muslim mendera diri mereka hari ini selama prosesi Ashura yang Muharram tanda berduka atas pembunuhan cucu Nabi Muhammad

 
• Muslim Syiah mendera diri selama prosesi Muharram. Muharram adalah bulan berkabung untuk mengenang kesyahidan Imam Hussein, cucu Nabi Muhammad

 
• Seorang muslim Syiah yang wajah dan tubuh yang berlumuran darah

 
• Mourning Syiah Irak di upacara Ashura di Karbala masjid di Teheran, Iran

 
• Seorang Muslim Syiah di prosesi berkabung Mumbai pembantaian Imam Hussein

 
• Seorang Muslim Syiah bekas luka menonton pelayat lain mendera dirinya di Mumbai

 
• berdarah Muslim Syiah dikhususkan yang ditonton oleh orang banyak dalam suatu upacara India

 
• Paramedis mengubati Muslim Syiah Pakistan setelah ia flagellated dirinya dalam suatu upacara Asyura di Rawalpind

 
• Syiah Muslim membawa replika keranda Imam Hussein dalam prosesi Muharram di kota India utara Allahabad

(Foto) Pemerintah China Sediakan Taman Khusus Untuk Pasangan Gay ...gila

Posted: 27 Nov 2012 08:00 AM PST


Masalah gay dan lesbian merupakan isu sensitif di banyak negara.

Namun, banyak juga negara yang mengakui gay dan lesbian sebagai hak asasi, sebab mereka (kaum gay dan lesbian) tentunya tidak menghendaki diri mereka menjadi "aneh" seperti itu. Salah satu negara yang tidak disangka-sangka mengakui hak kaum gay adalah China.

Negara komunis ini bahkan menyediakan sebuah taman khusus bagi kaum gay untuk berkencan, tepatnya di Mudanyuan, Distrik Haidian, Beijing. Dan inilah pemandangan yang jamak terlihat di taman tersebut:

Yuandadu Relics Park di Mudanyuan tempat para kaum gay berkencan


Pasangan gay terlihat sedang berasyik masyuk

Terkejut? Wajar saja kita terkejut mengingat China adalah negara komunis yang cenderung tangan besi walau mereka juga seperti kapitalis. 

Nyaris setiap hari taman tersebut ramai. Dan bagusnya, tidak pernah terlihat satu pun aktiviti tidak senonoh di taman tersebut.
(China Daily)

Gila..Lelaki Ini Terkejut Ketahui Isterinya Ternyata Laki-laki

Posted: 27 Nov 2012 07:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Unik !! Deign Dari Jepun Kereta Dilapisi Bantal

Posted: 27 Nov 2012 06:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Wow...Cadbury Cokelat Anti Leleh

Posted: 27 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Hebat!! Cat Dinding Paling Unik Di Dunia

Posted: 27 Nov 2012 04:00 AM PST


Seorang laki - laki telah menggambar sebuah lukisan yang unik dan menarik menggunakan cat dinding. Apa Mesammesem mania penasaran? Kita lihat aja langsung di bawah ini :


Sumber

UniknyaTempat Tidur Aneh dan Tak Biasa

Posted: 27 Nov 2012 03:00 AM PST


Teringat tulisan Jalaludin Rumi, "When I am with you, we stay up all night.When you're not here, I can't go to sleep." Betapa indahnya kehidupan di siang maupun malam hari, namun apa daya ketika seseorang tidak bisa merasakan kenikmatan tidur, ketika rasa gelisah dan resah menyelimuti jiwa. Tapi setidaknya ketika berada di tempat tidur yang nyaman, rasa tersebut bisa tertumpahkan menjadi sesuatu yang indah. Sehingga terciptalah desain tempat tidur untuk mengobati kegelisahan dan keresahan, dan membuat kita nyaman dan bahagia. Beruntung bagi mereka yang bisa berbagi tempat tidur ini dengan pasangan yang dikasihi dan cintanya.

(Sumber: environmentalgraffiti.com)

Uniknya Design Tali Pinggang

Posted: 27 Nov 2012 02:00 AM PST


Tali  pinggang adalah alat bantu untuk mengetatkan seluar pada pinggang yang termasuk dalam atribut fashion. Ada berbagai rupa dan model dari ikat pinggang, dan berikut adalah beberapa diantaranya yang terbilang unik dan hebat:

(Sumber:uphaa.com)

Sumber: uphaa.com, uniknya.com

Setelah 60 Tahun Berpisah Akhirnya Boleh Bersama Kembali

Posted: 27 Nov 2012 01:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan