Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Gilanya Kecelakaan Kereta yang Terjadi

Posted: 26 Nov 2012 09:30 PM PST


Musibah atau kecelakaan, adalah sesuatu yang tidak diharapkan terjadi oleh siapapun juga. Kerana dibalik musibah tersebut, selalu ada duka yang menyertainya. Berikut adalah beberapa kecelakaan kereta yang terjadi, yang menyebabkan kejadian-kejadian unik.

(Sumber: wickedmood.com)

Sumber: wickedmood.com, uniknya.com

Hah? Anjing Menyusui 3 Bayi Harimau

Posted: 26 Nov 2012 09:00 PM PST


Bukti pengorbanan cinta antara haiwan oleh haiwan baru-baru ini terjadi di kebun binatang di Rusia.Saat Tiga ekor anak harimau yang baru saja lahir tak bisa mendapatkan puting susu sang induk, namun beruntung 3 bayi harimau mungil itu mendapat induk pengganti dan tak kehilangan kesempatan mendapatkan ASI.
Sejak ditinggalkan induknya, tiga anak harimau itu dirawat dan disusui oleh induk anjing gembala Swiss bernama Tallim.
Hubungan unik ini bermula saat anak harimau malang tersebut ditolak induknya setelah dilahirkan di kebun binatang Rusia 14 November lalu.
Kemudian seorang staf kebun binatang mengiklankan posisi menggantikan peran induk harimau di internet.
Lalu mereka menemukan anjing gembala Swiss yang berwarna putih dari Yeysk di wilayah Krasnodar untuk menggantikan peran induk harimau.
Anjing Menyusui 3 Bayi Harimau (sumber : thestar.blogs.com)
Anjing itu selanjutnya menyusui dan merawat tiga anak harimau yang dinamai Olymp dan Dar (jantan), serta Talli (betina).
Kedua jenis binatang ini berbeda sama sekali. Anjing dari famili Canidae dan genus Canis sedangkan harimau dari famili Felidae dan bergenus Panthera.
Meskipun anak harimau ini memiliki gigi taring dan cakar, namun Tallim – indukan anjing gembala Swiss – merawat harimau itu dengan penuh kasih sayang dan kesabaran.




Induk adopsi ini terlihat menyusui, merawat dan bahkan bermain bersama anak-anak harimau itu.
Sejauh ini petugas kebun binatang belum melihat kejanggalan atau ancaman dari induk anjing gembala Swiss ataupun kepada bayi-bayi harimau itu. (**)
Sumber : kabar24.com, uniknya.com

Uniknya Kek dalam Berbagai Tema

Posted: 26 Nov 2012 08:30 PM PST


Kek biasanya dibuat dan dikonsumsi dalam rangka merayakan sesuatu yang sangat penting bagi seseorang kelompok atau group. Hal yang paling lumrah adalah kek untuk perayaan ulang tahun dan pernikahaan. Nah, untuk menjadikan kek berbeda dengan yang lainnya, beberapa kek berikut memiliki tema hiasan yang unik dan berbeza dengan kek pada umumnya. Lihat gambar berikut:

(Sumber: uphaa.com)

Sumber: uphaa.com, uniknya.com

Unik betul payung ini

Posted: 26 Nov 2012 08:00 PM PST


Payung inovatif ini di desain oleh Lin Min-Wei dan Liu Li-Hsiang. Desainnya tak seperti payung kebanyakan, payung yang dijuluki "Rain Shield" ini benar-benar difungsikan sebagai perisai air yang tangguh. Payung ini sangat berguna jika hujan di sekitar Anda memiliki yang lebat dan disertai angin. Perisai di payung ini diklaim sangat aerodinamis, sehingga terbilang kuat jika diterjang angin dan air. 
 









 







video :

Jimat Belanja, Lelaki Ini nikahi 4 Wanita Sekaligus

Posted: 26 Nov 2012 07:30 PM PST


Foto: Googleimages
Foto: Googleimages
CAPE TOWN – Seorang pengusaha kaya di Afrika Selatan menikahi empat perempuan sekaligus. Hal tersebut dilakukannya untuk menjimat biaya pernikahan yang harus dikeluarkannya apabila ia menikahi perempuan itu satu persatu.

"Saya tidak tahu secara pasti berapa biaya yang harus saya keluarkan apabila saya harus mengadakan empat pesta pernikahan. Tapi saya kira mengadakannya secara sekaligus pasti jauh lebih murah," ujar sang pengantin lelaki, Milton Mbele, seperti dikutip BBC, Minggu (25/11/2012).

"Dengan cara ini saya hanya perlu menyewa satukhemah nikah, memesan satu perusahaan katering dan juga menggunakan hanya satu fotografer untuk pernikahan saya," tambahnya.

Lelaki yang berusia 44 tahun itu mengatakan, dirinya telah menabung untuk biaya pernikahan "massal" itu sejak tahun 2007 lalu. Persiapan acara pernikahannya sendiri dilakukan Mbele sejak awal tahun ini.

Dilaporkan tindakan Mbele tersebut melanggar semua peraturan adat yang ada di Afrika Selatan mengenai  poligami. Tradisi di Afrika Selatan memperbolehkan poligami, namun tidak secara bersamaan seperti yang dilakukan oleh Mbele.

Mbele sendiri mengaku bahwa ia mencintai semua isteri yang baru saja dinikahinya itu. Pengusaha itu memasang empat cincin pernikahan di jari-jarinya, bagi Mbele cincin tersebut adalah bukti komitmennya terhadap keempat istrinya. Ia juga berjanji akan memperlakukan istri-istrinya secara adil.(faj)

Pukuli Mantan Isteri dengan Alat Kelami*, Datuk Tua Dipenjara 5 hari

Posted: 26 Nov 2012 07:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM – Seorang lelaki warga Cushing, Maine, Amerika Syarikat (AS), di hukuman penjara selama lima hari, kerana memukul mantan istrinya menggunakan alamat kelaminnya. Fred melakukan hal tersebut, lantaran sang mantan istri menolak berhubungan seks dengan dirinya. Fred Thomas juga dikenakan hukuman masa percubaan selama satu tahun lantaran melakukan kekerasan domestik dan perilaku tidak senonoh.
Di persidangan, lelaki berusia 62 tahun itu mengakui semua tuduhan yang dialamatkan kepadanya. Fred juga mengaku menawarkan wang sebesar 15 poundsterling kepada mantan istrinya itu, agar sang mantan istri mau melakukan hubungan badan dengan dirinya.
Insiden ini berawal pada bulan Julai 2012 lalu, saat Fred menyambangi mantan istrinya yang tinggal di kota Warren. Menurut kuasa hukumnya, Justin Andrus, kliennya melakukan hal tersebut lantaran kesal dengan gagalnya pernikahan mereka yang sudah berusia 39 tahun.
Fred makin kesal saat mengetahui mantan istrinya berencana terbang ke Pakistan, untuk menemui seorang lelaki yang baru dikenalnya di dunia maya. "Itu bukan perilakunya dalam keadaan normal," ucapnya dalam persidangan yang dipimpin oleh hakim Jeffrey Hjelm.
Asisten Jaksa, Christopher Fernald sebelumnya menuntut Thomas dengan tujuh hari penjara. Namun hakim Jeffrey memiliki pandangan yang berbeza. "Ini adalah perilaku seksual agresif. Hal ini tidak boleh lebih ofensif," katanya.

Satu petak tempat letak kereta dijual RM509,190

Posted: 26 Nov 2012 06:30 PM PST

BEBERAPA buah kereta berada di petak parkir di sebuah bangunan kediaman di Hong Kong semalam.


HONG KONG - Satu petak tempat letak kereta individu dijual pada harga AS$166,666 (RM509,190) di Hong Kong, menurut beberapa laporan semalam.
Petak itu kini menjadi salah satu cara untuk para pelabur memperoleh keuntungan dengan menjualnya pada harga yang tinggi.
Pada minggu lalu, seorang hartawan Hong Kong, Li Ka-shing menjual 514 petak tempat meletak kereta dan memperoleh sebanyak AS$77 juta (RM235.24 juta), menurut akhbar South China Morning Post danThe Standard.
Petak tempat meletak kereta di Hong Kong boleh disewa pada harga AS$490.30 (RM1,497) hingga AS$606.43 (RM1,852) sebulan. - AFP
sumber : kosmo online

Chaturvedi amal cara hidup Gandhi

Posted: 26 Nov 2012 06:00 PM PST



CHATURVEDI keluar dari rumahnya di pinggir New Delhi pada 23 Oktober lalu. - REUTERS


NEW DELHI – Seorang lelaki, Mahesh Chaturvedi mengamalkan cara hidup tokoh yang memperjuangkan kemerdekaan dan perpaduan penduduk India, Mahatma Gandhi di sini.
Chaturvedi yang berusia 63 tahun memakai pakaian berwarna putih seperti yang dipakai Gandhi.
Beliau juga memasak makanan dan berjalan dengan menggunakan tongkat.
Lelaki tersebut turut mencukur rambutnya dan memakai cermin mata supaya mukanya kelihatan mirip Gandhi.
Menurutnya, jiwa Gandhi tersemat di dalam dirinya.
Chaturvedi menyatakan, beliau akan meneruskan kerja-kerja yang telah dilakukan oleh tokoh yang dihormati oleh penduduk India itu.
Beliau melakukan transformasi dalam kehidupannya dengan mengamalkan cara hidup Gandhi sejak tahun 2002.
Lelaki itu turut muncul dalam tunjuk perasaan yang diadakan di ibu kota India ini.
Gandhi meninggal dunia pada 28 Januari 1948 semasa berusia 78 tahun selepas ditembak oleh seorang nasionalis Hindu, Nathuram Godse. – Agensi
sumber : kosmo online

Pelajar cedera selepas kaki dibaham buaya Pasir Panjang

Posted: 26 Nov 2012 05:45 PM PST



KESAN gigitan buaya pada kaki Muhd. Azlan.


KUCHING – Buaya di Pantai Pasir Panjang, Santubong dekat sini kembali mengganas dengan membaham kaki kanan seorang pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM), Muhd. Azlan Marzuki dalam kejadian pukul 6 petang kelmarin.
Ia merupakan serangan kedua tahun ini selepas kaki seorang remaja, Ashley Austin, 14, dibaham buaya di pantai itu pada Ogos lalu.
Muhd. Azlan, 20, menceritakan, dia sedang mandi kira-kira 10 meter dari pantai sebelum seekor buaya yang dipercayai sepanjang tiga meter membaham kaki kanannya dari belakang dan cuba mengheretnya ke dalam air.
Dalam keadaan panik, pelajar Sains Sukan UiTM Samarahan itu sempat mengerah kudrat selama 15 minit dengan meronta-ronta sambil menendang kepala reptilia itu beberapa kali dengan kaki kirinya sebelum dia akhirnya dilepaskan.
sumber : kosmo online

Didera kerana bangun lambat

Posted: 26 Nov 2012 05:30 PM PST

BEGINILAH keadaan muka Suryani selepas mendakwa didera majikannya di Taman Sejahtera, Sungai Petani kelmarin.


SUNGAI PETANI – Seorang gadis Indonesia tidak menduga kedatangannya ke sini untuk mencari rezeki halal sebagai pembantu rumah berakhir dengan dia mendakwa menjadi mangsa kekejaman majikan berketurunan Cina yang rakus menderanya sejak enam bulan lalu.
Tidak tahan apabila sering dipukul dan dimaki hamun, Suryani Abdullah, 21, dari Jakarta, Indonesia akhirnya mengambil keputusan melarikan diri dari rumah majikannya di Taman Sejahtera di sini pada pukul 12 tengah hari kelmarin.
Menceritakan kejadian itu, Suryani mendakwa, sejak bekerja di rumah majikannya itu, dia terpaksa menanggung azab apabila dikerah untuk bangun seawal pukul 5 pagi untuk melakukan pelbagai kerja rumah sehingga lewat malam.
Dakwanya, selain itu, dia sering diugut untuk dihantar pulang jika enggan menurut perintah.
"Majikan saya selalu arahkan saya bangun awal pagi untuk membuat kerja rumah. Pada malam Jumaat lalu, saya diarah bangun pada pukul 5 pagi untuk melakukan pelbagai kerja sehingga lewat malam.
"Ekoran itu, saya telah terlajak tidur sehingga pukul 7 pagi keesokan harinya akibat terlalu penat. Majikan yang tidak berpuas hati dengan alasan saya bertindak memukul tangan, badan dan muka dengan benda tumpul hingga bengkak dan sakit," dakwanya yang masuk ke negara ini melalui agensi pekerja asing.
sumber : kosmo online

Mati selepas pergi kenduri

Posted: 26 Nov 2012 05:15 PM PST


PENAMPANG – Hajat tujuh sekeluarga untuk pulang ke rumah selepas menghadiri kenduri kahwin bertukar tragedi apabila salah seorang daripada mereka maut, empat parah dan dua cedera ringan setelah kenderaan pacuan empat roda (4WD) yang dinaiki terjunam ke dalam gaung sedalam 200 meter semalam.
Kejadian pukul 1 pagi di Jalan Sepulut Donggongon dekat sini itu mengakibatkan Simsom Marusan, 26, mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.
Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Ratan Kumar Singh berkata, sebelum kejadian, kesemua mangsa yang menaiki 4WD jenis Toyota Prado itu dalam perjalanan ke Kota Kinabalu selepas menghadiri majlis perkahwinan saudara di Keningau. Jarak antara dua tempat itu kira-kira 131 kilometer.
sumber : kosmo online

Kenduri saji lauk basi

Posted: 26 Nov 2012 05:00 PM PST

NAZURAH dan Nazli terpaksa bergaya di pelamin dalam keadaan perasaan mereka remuk selepas majlis kenduri perkahwinan tercemar dengan sajian basi.


BALIK PULAU – Kemeriahan majlis persandingan satu pasangan pengantin di Dewan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Teluk Bahang di sini kelmarin bertukar kecoh apabila lauk-pauk yang disajikan didakwa telah basi dan berbau busuk manakala nasinya pula mentah.
Kejadian itu menyebabkan lebih 1,000 jemputan majlis perkahwinan Nazurah Romai, 21 dan suaminya, Nazli Che Amat, 22, kakitangan sebuah syarikat swasta, terpaksa pulang dengan perut kosong.
Hidangan itu ditempah menerusi pakej sebuah syarikat perancang perkahwinan yang mengenakan bayaran RM17,000 untuk sajian, sepasang persalinan untuk majlis akad nikah, pelamin, fotografi dan cenderamata.
Difahamkan, pasangan itu telah menjelaskan bayaran sebanyak RM14,000 kepada syarikat berkenaan.
Nazurah yang merupakan seorang pelajar di sebuah kolej swasta di sini berkata, peristiwa yang memalukan itu disedari sewaktu mereka mahu menjamu beberapa orang tetamu pada majlis tahlil kira-kira pukul 10 pagi.

sumber : kosmo online

‘Tiada kaitan dengan perkahwinan saya’

Posted: 26 Nov 2012 04:30 PM PST

KHAIRUL FAHMI mendakwa persediaan majlis perkahwinannya tidak menjejaskan prestasinya pada Piala Suzuki AFF 2012.


PENJAGA gol No. 1 negara, Khairul Fahmi Che Mat menepis dakwaan bahawa tumpuannya terjejas ekoran persiapan perkahwinan yang bakal berlangsung pada penghujung Disember depan.
Namun pada masa sama, pemain berusia 23 tahun itu tanpa berselindung mengakui dirinya menjadi punca utama kekalahan 0-3 skuad Harimau Malaya kepada Singapura pada aksi pembuka tirai peringkat Kumpulan B Kejohanan Bola Sepak Piala Suzuki AFF 2012 di Stadium Nasional Bukit Jalil malam kelmarin.
Dalam perlawanan itu, Khairul Fahmi yang juga dikenali sebagai Apek didakwa membuat kesilapan mudah apabila gagal mengeluarkan bola pada minit ke-37 hasil sepakan percuma Shahdan Sulaiman sebelum disambar Shahril Ishak untuk gol kedua Singapura pada perlawanan tersebut.
Persembahan goyah Apek dalam pertemuan itu telah mengundang resah peminat biarpun penjaga gol utama Harimau Malaya itu kembali fokus pada separuh masa kedua.
"Saya bertanggungjawab atas kekalahan Malaysia kepada Singapura. Begitupun, ia tiada kena mengena dengan persiapan perkahwinan saya.
"Sekali lagi, saya memohon maaf kepada seluruh rakyat kerana gagal membantu skuad negara mencatatkan kemenangan ketika menentang Singapura dan berjanji akan kembali bangkit selepas ini," katanya kepada pemberita selepas tamat perlawanan malam kelmarin.
Untuk rekod, Apek, 23, yang merupakan penjaga gol utama Kelantan bakal menamatkan zaman bujangnya bersama pemilik butik pengantin, Nur Eilunie Natasha Nazri, 21, atau mesra dengan panggilan Leuniey pada 28 Disember ini.
Sementara itu, bekas penjaga gol kebangsaan, Mohd. Sharbinee Allawee Ramli tampil mempertahankan prestasi Apek sambil menyifatkan wira Piala Suzuki AFF 2010 itu bakal mengulangi persembahan hebat pada perlawanan kedua ketika menentang Laos malam esok.
"Inilah bola sepak. Kadang-kadang kita menonjol, kadang-kadang tidak.
"Tekanan amat dirasai memandangkan kita tampil sebagai juara bertahan, tambahan pula menjadi tuan rumah kejohanan.
"Jadi, kita sebagai peminat haruslah memberikan semangat bukan sekadar mengkritik tak kena pada tempatnya.
"Jangan mudah menghukum Apek hanya disebabkan satu kesilapan sedangkan sebelum ini dia banyak membantu skuad negara," ujar Sharbinee yang pernah menjadi mangsa kecaman peminat akibat beberapa kesilapan mudah yang dilakukan.
sumber : kosmo online

Hotel Usus Nan Unik

Posted: 26 Nov 2012 04:00 PM PST


DAILYMAIL.CO.UK - Ini mungkin tidak untuk selera semua orang, tapi hotel Belgia ini berbentuk seperti usus manusia telah menarik wisatawan berbondong-bondong kesana. Hotel usus ini terletak di sebuah pulau kecil di taman seni 30 hektar dekat Antwerpen dan dilengkapi dengan tempat tidur ganda, kamar mandi,  dan pemanas. Dijalankan oleh pecinta seni Belgia, Geert dan Carla Verbeke-Lens, yang membelinya sebagai tambahan koleksi mereka di taman patung Yayasan Verbeke.



Pasangan ini memiliki lebih dari 2.000 karya kontemporer di taman seni mereka yang menarik ribuan wisatawan setiap tahun - dan hotel usus adalah fitur yang sangat populer. Nyonya Verbeke mengatakan: "Tamu-tamu kami sangat senang untuk tidur di tempat yang dikelilingi oleh alam. "Mereka bisa melihat angsa hitam dan katak dan menemukan bintang-bintang di langit malam, serta mengunjungi semua pameran kami yang berbeda. Semakin banyak wisatawan yang datang kepada kami dari seluruh dunia untuk mengeksplorasi apa yang mereka semua sebut 'tempat yang unik'."

Hotel yang tidak biasa adalah ciptaan oleh seniman Joep Van Lieshout sebagai karya seni untuk ditinggali. Tinggal di satu kamar hotel biaya £ 96 pound per malam (€ 120) dan termasuk sarapan dan masuk ke patung taman. Sekitar 20.000 orang setiap tahun mengunjungi Yayasan Verbeke, di mana memamerkan benda seperti kolase dan seni bio, yang melibatkan organisme hidup - tumbuhan, hewan dan bau.

Unik, Seni Origami Melipat Tin

Posted: 26 Nov 2012 03:00 PM PST


DAILYMAIL.CO.UK - Untuk banyak orang, seniman Jepang, Macaon  memiliki pekerjaan yang sempurna dan itu tidak sulit untuk melihat mengapa. Dia bisa minum bir dan soda kemudian mendaur ulang kaleng dengan memutarnya sehingga terbentuk figur superstar dari buku-buku komik, film dan video game. Macaon mengubah aluminium tua menjadi tokoh ikonik seperti Buzz Lightyear dan Woody dari Toy Story, Decepticon dari Transformers, topeng penjahat  Star Wars, Darth Vader dan  pahlawan videogame, Super Mario.

 



Robot Disney, Wall-E, robot pemadatan sampah, adalah subjek yang sempurna untuk sebuah patung kaleng daur ulang. Sementara favorit anak Pikachu dari serial TV Pok√©mon dibuat menggunakan minuman Jepun dengan tin kuning keemasan cerah. Masing-masing dipilih warnanya, dan dengan susah payah memotong-motong dan melipat ke posisi dengan keterampilan seorang master origami. Contoh lain dari pekerjaan menakjubkan artis dapat dilihat di website Jepun-nya.





Kalau awek anda buat macam ini apa yang anda lakukan?

Posted: 26 Nov 2012 08:45 AM PST


Macamni saja mamat ni jumpa Perdana Menteri Kanada

Posted: 26 Nov 2012 08:30 AM PST


Ketenaran dan semua kesuksesan Justin Bieber tampaknya memang membawa penyanyi muda ini meraih berbagai penghargaan. Bahkan, hari Jumat lalu, Justin menerima penghargaan spesial langsung dari Perdana Menteri Kanada, tempat asalnya, Stephen Harper.

Justin mendapat penghargaan Diamond Jubilee Medal, yakni penghargaan yang diberikan untuk merayakan 60 tahun Ratu Elizabeth II memerintah, dan hanya diberikan kepada warga Kanada yang memberikan kontribusi dan pencapaian yang membawa kemakmuran bagi Kanada.

Akan tetapi, ada yang tampak ganjal dengan penampilan mantan kekasih Selena Gomez ini: KOSTUM YANG DIGUNAKANNYA. Saat PM Kanada dengan rapi menggunakan jas resmi dan formal, Justin menggunakan bajuyang salah satu talinya dibiarkan jatuh, PLUS topi baseball.

jb

2
(Gossip Cop)

Bagaimana menurut kalian penampilan Justin kali ini? Apakah csesuai dengan event-nya?

Beredar, Foto Gadis Pura-pura Jatuh dari Grand Canyon

Posted: 26 Nov 2012 08:15 AM PST

Di Westmont, Illinois, AS, seorang ibu mewanti-wanti anak perempuannya soal bahaya mendaki Grand Canyon. Tapi si anak malah jahil, mengirim ibunya foto seolah-olah ia akan terjatuh dari tebing Grand Canyon!

 Samantha Busch, nama anak yang mengerjai ibunya itu. Ia mengirim sebuah foto kepada ibunya, yang menggambarkan seolah-olah ia berada di tepian tebing, dan akan terjatuh. Kemudian, ia menyebarnya dalam situs sosial media Reddit. Foto ini pun langsung jadi terkenal. Bahkan, kini banyak yang meniru tingkah lucunya.

Tapi tenang saja, meski si anak tampak dalam posisi mengerikan, sesungguhnya Samantha berada di posisi yang sangat aman. Ia berdiri di tepian tebing yang aman untuk dipijak, kemudian sang kekasih yang mengambil gambar.

Ingin totalitas saat mengerjai ibunya, Samantha langsung mematikan ponsel dan GPS nya. Alhasil, sang ibu tak boleh menemukan keberadaannya.

Samantha mengaku melakukan hal ini kerana sang ibu terus-menerus memeringati dirinya tentang bahaya jatuh dari tebing. Hal itu terjadi seminggu sebelum ia dan kekasihnya bercuti selama 1 minggu.

"Selama 5 hari sampai akhirnya kami berangkat, ibu sudah memeringatkan tentang bahaya jatuh dari tebing atau bahaya tertiup angin," jelas Samantha kepada ABCNews, seperti yang ditulis News Australia, Senin (26/11/2012).

"Jadi, ketika kami mendaki di sekitar sudut tebing, saya menemukan spot bagus untuk berdiri. Dia (kekasih Samantha-red) memiringkan kamera dengan sudut yang tepat lalu mengirimkannya," tambahnya.

Wanita berusia 22 tahun ini juga mengatakan, ia melakukan ini untuk memberi pelajaran pada ibunya.

"Saya bekerja untuknya, selalu begitu setiap hari, kami hanya berkomunikasi soal kerjaan," tambah Samantha. "Jadi, untuk satu minggu ini saya memutuskan untuk tidak memberitahu di mana saya berada," katanya.

Tak cuma satu, Samantha juga mengirim gambar lainnya. Tampak Samantha dan kekasihnya seolah menggantung dari tebing yang sama.

Samantha mengupload foto pertama yang ia kirim ke ibunya ke sosial media Reddit dengan judul: "Ibu kuatir tentang perjalananku ke Grand Canyon, aku pun mengirimkannnya gambar ini."



Foto ini telah menarik ribuan komen dan banyak pula yang menirunya. Seorang lelaki misalnya, berpose seperti tergantung dari tebing dekat Macchu Picchu.

Lalu bagaimana dengan sang ibu? Beruntung, ia memaafkan perbuatan anak perempuannya itu.nnya.

"Dia baik-baik saja. Dia bahkan tidak marah. Dia hanya lega telah marah," kata Samantha.

Apakah Samantha akan melakukan hal seperti itu lagi?

"Tak ada akhir untuk hal-hal seperti ini," katanya.


sumber

Foto + Video (Cara-cara) Israel Mengajarkan & Mengindoktrinasi Anak-anak Agar Membenci Muslim Dan Palestine Sejak Kecil

Posted: 26 Nov 2012 08:00 AM PST


Konflik Israel dan Palestine  saat ini tengah memanas. Dan penyebab hal tersebut tidak terjadi dalam sehari semalam, tetapi kerana sudah tersistematis.

Salah satu bagian tanyangan indoktrinasi anak-anak di televisi Israel

Pada tahun 1996, jaringan televisyen Israel Channel 1 pernah menyiarkan acara pendidikan bagi anak-anak menyanyi dengan iringan piano. Dan salah satu lirik lagunya adalah berbunyi: "Makanan paling sedap adalah daging orang Arab, minuman paling sedap adalah darah orang Islam".

Bayangkan saja, anak-anak dengan usia 3-4 tahun diajarkan menyanyikan lagu tersebut dengan penuh keceriaan dan riang gembira.

 

Dan pada gambar diatas, anak-anak Israel diajarkan untuk menulis "surat cinta" pada proses pembelajaran yang sama. Mereka menuliskan "pesan cinta" pada bom, peluru kendali yang bakal dikirimkan kepada "sahabat" mereka di Palestina.

Anak palestina telah diajarkan menjadi pejuang sejak dini

Dan oleh karena itu, terpaksalah anak-anak Palestina dilatih menjadi pejuang bagi kemerdekaan tanah airnya sejak dini. Maka jangan heran apabila mereka sudah terbiasa memegang senjata api dan granat sejak usia dini.

Dan dapat dilihat dari video berikut ini: 


Sungguh peperangan memang amat jahat dan keji. Apa susahnya hidup berdampingan dalam damai?
(dari berbagai sumber)

Mandi Spa Dengan Minyak Mentah, Trend Baru Di Azerbaijan

Posted: 26 Nov 2012 07:00 AM PST


Cleopatra, ratu Mesir kuno, bermandikan susu keldai 'untuk menghaluskan kulitnya, tapi di kota Baku, ibukota dari Azerbaijan, cara spa terbaru ditawarkan dan dengan harga yang sangat, sangat mahal. Hanya kalangan kaya raya saja yang mampu membayar mandi spa di dalam bak mandi dengan minyak mentah. Ya, minyak mentah yang hitam kini menjadi terapi spa yang popular di kota Baku.. Namun ilmu kedokteran mengatakan bahwa berendam lebih dari 10 minit justru menyebabkan efek karsinogen (berbahaya).

Photobucket

Praktek ini telah diduga telah ada selama berabad-abad dan dipercaya untuk mengubati sejumlah penyakit, termasuk radang sendi, rematik dan psoriasis. Azerbaijan adalah negara kaya minyak, tetapi minyak yang ditemukan di sekitar Naftalan , 160 km sebelah utara-barat dari ibukota Baku terlalu berat untuk dapat digunakan dalam aplikasi industri atau  diekspor, sehingga ditujukan untuk penggunaan 'ubat' sebagai gantinya. 15hari pengubatan menghabiskan  $ 450. Terapi terdiri dari pesakit duduk di bak minyak mentah selama sekitar 10 minit sebelum petugas mengelap  dengan tuala kertas, diikuti oleh serangkaian mandi.

Photobucket

Banyak dari mereka mengatakan minyak hangat membuat rileks sendi mereka dan mereka akan senang untuk menghabiskan lebih dari 10 menit direndam dalam minyak hitam, tapi karena mengandung hampir 50% naftalena, hidrokarbon yang dianggap berpotensi karsinogenik oleh peraturan Uni Eropa, lebh dari 10menit  bisa berbahaya bagi kesehatan. Untuk aman terapi dibatasi sesi sampai 10 menit, dan tidak boleh lebih dari 1 x mandi per hari, selama perawatan 10 hari.

Cara Unik Mengucapkan Terima Kasih

Posted: 26 Nov 2012 06:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Video, Pemain Ski Profesional Wajib Pakai Pakaian Ini

Posted: 26 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

FOTO: Gajah Mengamuk 'Sundul' Hyundai Atoz

Posted: 26 Nov 2012 04:00 AM PST


FOTO: Gajah Ngamuk 'Sundul' Hyundai AtozFOTO: Gajah Ngamuk 'Sundul' Hyundai AtozFOTO: Gajah Ngamuk 'Sundul' Hyundai Atoz

Unik..Kerusi Kayu Ini Empuk Seperti Bantal

Posted: 26 Nov 2012 03:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

6 Selebriti dengan Penampilan Alis Terburuk

Posted: 26 Nov 2012 02:00 AM PST


Alis merupakan pembingkai wajah seseorang. Namun masih banyak orang tidak memiliki alis yang sesuai, yang malah tampak tidak natural. Seperti enam selebriti ini yang memiliki bentuk alis yang aneh dan boleh dibilang buruk. Siapa saja? Ini dia!

 
demi-lovato1. Demi Lovato

Penyanyi muda Demi Lovato memiliki wajah yang cantik, namun ketika alisnya diperhatikn wajahnya jadi tampak seram. Itu kerana, alis Demi yang tebal di bagian ujung dalam dan sangat tipis di bagian terluar. Wajahnya jadi terlihat galak dan seperti orang tua, padahal umur gadis yang membintangi film 'Camp Rock' itu baru 20 tahun.
fergie2. Fergie

Penyanyi yang tergabung dalam grup vokal 'Black Eyed Peas' itu tampaknya sangat rajin merapikan alis. Hingga akhirnya, alis Fergi jadi sangat tipis. Selain itu titik tengah alis dibuat terlalu tingg, sehingga alis pelantun 'Big Girl Don't Cry' itu tampak tidak natural.
Pamel Anderson3. Pamela Anderson

Mencukur alis sampai habis merupakan kesalahan besar dalam membingkai alis. Jika ingin mencukurnya, sebaiknya hanya di bagian ujung terluar saja dan sisakan rambut di bagian terdalam. Kalau tidak begitu, wajah Anda tampak aneh dan seram. Itu terbukti dari penampilan Pamela Anderson yang memiliki alis botak dan dibingkai dengan pensil alis. Tetap saja hasilnya tidak terlihat alami.
6 Selebriti dengan Penampilan Alis Terburuk4. Lindsay Lohan

Dalam berpenampilan, mantan bintang cilik tersebut memang seringkali melakukan kesalahan. Lindsay memiliki rambut blonde, tapi warna alisnya tidak sesuai dengan rambutnya. Alis bintang 26 tahun itu dibuat coklat, sehingga membuat penampilannya tampak kacau dan tidak sesuai.
Beth Ditto
5. Beth Ditto
Penyanyi Beth Ditto memiliki alis yang botak. Wanita bertubuh gemuk itu membingkai alisnya sangat tipis dengan pensi alis. Itu membuat wajahnya tampak aneh karena alisnya yang tidak natural.
Christina Aguilera6. Christina Aguilera

Satu lagi penyanyi yang masih membingkai alisnya sangat tipis. Ia adalah Christina Aguilera. Bukannya tampak cantik, wajah Christina malah jadi aneh, galak dan tampak tua.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan