Adsense

Isnin, 15 Oktober 2012

Harian Metro: Rap

Harian Metro: Rap


Hajat Kamal tercapai berlakon filem aksi

Posted: 14 Oct 2012 08:03 AM PDT

SELEPAS kejayaan filem Kongsi yang mencatat kutipan RM8.2 juta pada 2011, aktor dan pengarah muda berbakat besar, Farid Kamil kembali lagi dengan garapan terbarunya iaitu genre aksi komedi yang lebih segar berjudul Pe3, sekali gus diharapkan memenuhi cita rasa penggemar filem di luar sana.

Selain Farid selaku teraju utama dan penulis skripnya, ia turut menampilkan pelakon popular, Kamal Adli dan Diana Amir untuk memantapkan lagi filem ke-67 terbitan Metrowealth (MIG) ini.

Secara peribadi, Kamal mengakui tidak sabar menanti Pe3 di pawagam tanah air kerana penggambarannya sudah lama berakhir iaitu kira-kira dua tahun lalu.

"Terus terang, saya memang minat berlakon dalam filem aksi dan akhirnya ia kesampaian apabila ditawarkan beraksi dalam filem ini. Pada masa sama, saya memang suka bekerja dengan pengarah muda seperti Farid kerana kami sama-sama muda dan 'sekepala'. Dia juga banyak idea dan mempunyai misi yang tinggi dalam bidang pengarahan filem.


"Walaupun dia memegang kerusi pengarah dan pada masa sama watak utama dalam filem ini, Farid tetap 'cool' ketika di lokasi. Dia juga boleh menerima idea dan pandangan pelakon lain untuk memantapkan lagi jalan cerita filem ini," katanya.


Mengenai wataknya dalam filem itu, juara Hero Remaja 2008 ini berkata, dia membawa watak Fumi, seorang jurugambar bebas yang jatuh hati dengan Lina, adik kepada ketua gengster, Megat.

"Megat juga mengajar Fumi untuk berjinak-jinak dalam dunia gengster dan menjadi jahat sepertinya. Karakter Fumi adalah gengster yang penakut kerana dia takut pegang senapang seperti yang biasa dilakukan kumpulan gengster," katanya.

Pelakon berasal dari Pekan, Pahang yang juga kekasih kepada pelakon jelita, Intan Ladyana ini turut menimba pengalaman berharga ketika berlakon dalam filem itu.

"Antara pengalaman menarik ialah ketika melakonkan babak Fumi pergi merompak dengan menaiki jet ski di bawah jambatan Pulau Pinang. Justeru, sepanjang sehari suntuklah saya menaiki jet ski dan menikmati keindahan kawasan sekitarnya di pulau itu.

"Sudah namanya filem aksi, sudah pasti kecederaan tidak dapat dielakkan dan tangan kanan saya terkoyak ketika tertumbuk kamera dalam salah satu babak dalam filem ini. Selepas darah berhenti mengalir, kami teruskan penggambaran sehingga babak itu selesai.

"Sekalipun cedera, saya tidak serik berlakon dalam filem aksi kerana jiwa saya serasi dengan filem sedemikian. Impian saya untuk bawa watak yang lebih mencabar dalam filem aksi selepas ini," katanya.

Bagi Diana pula, dia sudah bersedia menerima kritikan daripada peminat kerana belum berhijab ketika berlakon dalam filem itu, dua tahun lalu.

"Ia adalah filem terakhir lakonan saya ketika belum berhijrah dulu. Saya harap peminat faham dan dapat terima Pe3 adalah filem lakonan ketika belum bertudung.
Justeru, melalui penjelasan ini, tidak akan timbul isu yang saya sudah buka tudung untuk berlakon dalam filem ini," katanya.

Seperti Kamal, Diana juga serasi bekerja dengan Farid kerana sudah beberapa kali bergandingan dalam filem sebelum ini.

"Sebab itu, kami tiada masalah untuk mencari keserasian termasuk melakonkan babak abang dan adik seperti dikehendaki dalam filem ini. Begitu juga berlakon babak bercinta dengan Kamal kerana kami juga pernah bekerjasama sebelum ini.

"Saya juga menganggap diri bekerja sambil bercuti ketika terbabit dalam penggambaran filem ini dulu. Maklumlah, filem ini juga memaparkan banyak tempat menarik yang juga tarikan dari segi pelancongan di sekitar Pulau Pinang," katanya.

Bercerita lanjut wataknya sebagai gadis seksi sebagai Lina, kata Diana, watak adik kepada ketua gengster, Megat juga lebih sebagai penyeri dan tarikan pada filem itu.

"Sebenarnya, Lina tidak tahu kegiatan abangnya sebagai ketua gengster. Apa yang dia tahu abangnya memiliki kedai menjual kereta mewah.

"Sebagai adik, hubungan Lina dengan abangnya, Megat cukup rapat dan dia sangat disayangi abangnya itu. Lina juga bercinta dengan Fumi dan mereka juga akhirnya berkahwin selepas itu.

"Apa yang dapat disimpulkan, peminat yang meminati filem genre aksi, Pe3 pasti memenuhi cita rasa dan menambahkan lagi koleksi mereka," katanya yang baru selesai penggambaran telefilem Mati Hidup Kembali untuk saluran Astro Oasis.

Filem yang membabitkan kos mencecah RM2 juta ini mengisahkan geng perompak yang terkenal di Pulau Pinang yang diketuai Megat. Megat seorang yang cekap dalam merancang strateginya sehingga pihak polis tidak berjaya menangkapnya.

Barisan pelakon yang turut membintangi filem ini ialah Along Eyzendy (Along), Taiyuddin Bakar (Chat), Soya (Chendol), bakat baru di bawah pengurusan MIG Talent, Fyza Kadir (Fyza), Tauke Raja Lawak (nelayan 1), Yus Raja Lawak (nelayan 2) dan ramai lagi. Ia bakal menjengah pawagam seluruh tanah air bermula 18 Oktober ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/10/14


Lilitan skaf Natasha

Posted: 14 Oct 2012 07:40 AM PDT

NATASHA Hudson (Tasha), memang diakui antara selebriti wanita tempatan yang tidak hanya mempunyai paras jelita, bahkan menang memakai dalam apa jua pakaian yang digayakan.

Pun begitu, keupayaan Natasha yang mesra disapa Tasha dalam berfesyen lebih kerap diperkatakan sejak dia muncul berhijab sekitar awal tahun ini.

Dengan tubuh lampai disertakan kurniaan berwajah kecil dan tirus, membuatkan apa saja jenis tudung atau aksesori rambut yang digayakan Tasha tampak sesuai dan cantik.

Tasha bagaimanapun menyangkal dakwaan hanya sesetengah wajah saja yang sesuai untuk kelihatan cantik kerana setiap wanita mampu merubah penampilan mereka andai cara pemakaian, pemilihan skaf, tudung dan aksesori rambut itu bersesuaian.


Justeru, melalui jenama fesyennya sendiri iaitu Dreamcloud, pelakon jelita berkenaan menawarkan skaf dan shawl beraneka motif yang 'trendy'. Paling penting ia bersesuaian dengan semua wajah serta warna kulit.


Apa yang menarik, di sebalik himpunan skaf dan shawl, Tasha turut menyertakan panduan berfesyen untuk memperlengkapkan lagi gaya si gadis dan wanita yang mahu tampil berbeza daripada kebiasaan misalnya mengenakan blaus juga aksesori, namun masih mengekalkan kesopanan mereka sebagai wanita Muslim.

Ingin tahu rahsia Tasha? Semua itu boleh anda tonton di www.vimeo.com/dreamcloud atau YouTube dengan carian dreamcloudvimeo. Tasha dengan bantuan selebriti lain seperti Cristina Suzanne akan membuat demonstrasi cara melilit tudung.

Satu lagi keistimewaan, barangan di bawah label Dreamcloud semuanya direka dan dihasilkannya sendiri.

Daripada proses pemilihan material, fabrik, rekaan sehinggalah jahitan ditentukan sendiri oleh Tasha. Bagi yang berminat mendapatkan koleksi skaf, shawl, baju dan aksesori daripada Dreamcloud, sila layari faecebook dan online jenama ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/10/14