Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


LelakiTampan yang Pernah Jadi Kekasih Taylor Swift

Posted: 29 Aug 2012 09:30 PM PDT

Bercinta dengan keturunan keluarga Kennedy, Conor Kennedy, penyanyi Taylor Swift kini tengah dimabuk cinta. Sebelum dengan Conor, Taylor sempat jatuh ke pelukan sejumlah lelaki tampan mulai dari sesama pemuzik hingga aktor. Siapa saja ? Chwck this out ..

1. Joe Jonas


Penyanyi 22 tahun ini pertama kali mempamerkan kemesraannya di publik dengan seorang lelaki ketika bercinta dengan Joe Jonas. Keduanya berkencan pada musim panas 2008. Sayang jalinan cinta tersebut berakhir pahit untuk Taylor kerana Joe memutuskannya melalui telepon. Terinspirasi dari hal itu, dia pun menulis lagu berjudul 'Forever Always'.

2. Taylor Lautner


Penyanyi 'Love Story' ini terkena cinta lokasi saat menjalani shooting film 'Valentine's Day'. Dia jatuh cinta dengan lawan mainnya Taylor Lautner. Hubungan asmara keduanya hanya berumur tiga bulan dan berakhir pada Desimber 2009. Lagi Taylor terinspirasi untuk menulis lagu tentang percintaannya itu. Lagu tersebut berjudul 'Back to December' yang ada di albumnya 'Speak Now'.

3. John Mayer


Bukan hanya lelaki seumuran saja yang pernah jadi kekasih Taylor. Lelaki lebih tua seperti John Mayer yang berusia 34 tahun juga pernah mewarnai hari-hari penyanyi yang sudah merilis empat album itu. Kisah asmaranya dengan John terungkap melalui lagu berjudul 'Dear John'. Saat lagu itu dirilis, John Mayer mengaku merasa dipermalukan.

4. Jake Gyllenhaal


Setelah putus dari John Mayer, kembali Taylor menjalin asmara dengan lelaki yang berusia jauh lebih tua darinya. Pada 2010, dia pacaran dengan aktor Jake Gyllenhaal. Ketika menjadi sepasang kekasih, keduanya tidak segan tampil mesra di publik. Sayangnya hubungan cinta itu hanya bertahan selama dua bulan.

5. Cory Monteith


Pemeran Finn dalam serial 'Glee' ini pernah dikhabarkan menjadi kekasih Taylor pada 2010. Keduanya pun tampil mesra bersama saat menghadiri pra pesta Grammy Awards 2010. Ketika dikonfirmasi, Cory mengatakan dia dan Taylor hanya berteman. Benarkah?

6. Chord Overstreet


Kembali seorang bintang 'Glee' berhasil menarik perhatian Taylor. Kali ini adalah  Sam Evans, Chord Overstreet. Gosip Chord dan Taylor pacaran merebak setelah keduanya  menonton bersama pertandingan L.A. Kings pada 2011.

Iklan Krim 'Perawan' Jadi Perdebatan di India

Posted: 29 Aug 2012 09:15 PM PDT


Seorang gadis 13 tahun diperkosa oleh 20 orang lelaki

Posted: 29 Aug 2012 09:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM, TEXAS - Seorang gadis berumur 13 tahun di Texas, Amerika yarikat (AS), mengaku berulang kali diperkosa oleh 20 lelaki.
Dara,  mengalami kejadian mengenaskan itu dua tahun lalu. Ia menceritakan pengalamannya saat sidang perdana r, Rabu (29/8/2012) waktu setempat.
Seperti diwartakan ABC News, Rabu (29/8/2012), Dara mengaku diperkosa pertama kali pada Oktober 2010, dan kali kedua pada bulan berikutnya. Eric McGowen (20), salah satu terdakwa, bersama teman-temannya dituduh bergantian memerkosa Dara.
McGowen adalah salah satu dari 14 lelaki dewasa yang dituduh berhubungan seks dengan Dara selama sekitar tiga bulan. Sedangkan enam tersangka lainnya masih di bawah umur. Jika terbukti bersalah, McGowen Cs bakal dipenjara seumur hidup.
Peristiwa kelam dua tahun lalu terjadi di sebuah rumah di Cleveland, sebuah kota di selatan Texas, di mana Dara dan para terdakwa tinggal.
Dara yang saat itu masih berumur 11 tahun, mengaku dibawa ke sebuah ruang yang ia sebut sebagai 'kamar bayi'. Di kamar itulah, McGowen dan teman-temannya menggilir Dara.
Dara kemudian menjelaskan peristiwa kedua, pada November 2010. Ia menuturkan, pemerkosaan yang kedua terjadi di rumah yang berbeza, namun masih di Cleveland.
Saat itu, Dara mengaku diperkosa di sebuah kamar, yang disebut para terdakwa sebagai kamar 'boom-boom'. Lantas, Dara kembali digilir di sebuah trailer di dekat rumah itu.
Dara memaparkan, saat diperkosa di dalam trailer, McGowen memasukkan botol bir ke dalam lubang kemaluannya.
Jaksa penuntut umum mengatakan, Dara sebenarnya diperkosa sekitar lima kali, mulai pertengahan September hingga awal Disember 2010.
Lapan dari 20 terdakwa mengaku bersalah. Kes ini terbongkar ketika salah satu teman Dara mengadu kepada seorang guru di sekolahnya, bahwa ia sudah menonton video pemerkosaan Dara, dari sebuah yang tertinggal di trailer.
Kasus ini memicu kemarahan warga Cleveland, daerah yang dihuni 9.000 warga. Beberapa warga menyalahkan Dara, yang dianggap memakai make up, sehingga tampak lebih tua dari usia sebenarnya.
Kes ini semakin bertambah rumit, kerana berbau rasisme. Sebab, semua terdakwa adalah warga kulit hitam, sedangkan si korban warga kulitm putih. (*)

Ini Dia Raket Tenis Terbesar Di Dunia

Posted: 29 Aug 2012 08:45 PM PDT


Reket tenis raksasa ini boleh jadi merupakan reket tennis terbesar di dunia.

Adapun reket tenis raksasa ini  dibuat sebagai penghargaan kepada Billie Jean King.

Reket tenis terbesar ini dibuat di New York, dan didesain oleh Ashrita Furma.

Reket tenis terbesar ini memiliki ukuran sebesar sebuah bas dan sang desainer berharap desain barunya itu boleh menambah daftar pencapaiannya di Guinness.

Reket tenis raksasa itu sendiri merupakan antiru dari raket tenis kayu yang pernha dipakai King di era 1970-an.

Reket tenis terbesar itu memiliki panjang 50 kaki dan senar reketnya terbuat dari paip air dan pegangan raketnya dibuat sangat besar hingga jika ada orang yang ingin memegangnya orang itu harus berjuang merangkul dengan kedua tangan mereka.

"Kami memiliki anggota-anggota dari seluruh dunia. Satu orang dari New Zealand melakukan finishing reket kayu. Seorang lelaki yang ahli bermain biola bekerja di bagian senar raket raksasa itu. Seorang lelaki Jerman yang merencanakan kayu raket tenis itu," ujar Arshita.

Adapun tenis raksasa terbesar itu ditampilkan di minggu yang sama saat US Open dimulai di Flushing  Meadows, New York, sebuah kejohanan dimana King menang sebanyak 4 kali.

Tentara Inggris Bogel Demi Mendukung Putera Harry

Posted: 29 Aug 2012 08:30 PM PDT


Bocornya foto Putera Harry di media pastinya membuat heboh dunia, terlebih keluarga kerajaan Inggris. Putera Harry sendiri khabarnya sempat menyembunyikan diri kerana hal itu.

Namun begitu, ternyata  banyak orang yang masih mencintai dan mendukung Putera  Harry termasuk para tentera Inggris.

Para tentera Inggris bogel  demi mendukung Putera Harry, dimana adik Putera William itu pernah bertugas sebagai tentara Inggris di Afganistan.

 Namun tentera Inggris bogel sambil menutupi organ penting mereka dengan tangan demi mendukung Putera Harry yang juga merupakan pilot helikopter Apache terlatih.

Selain beberapa tentara Inggris bugil itu juga sebanyak lebih dari 12 ribu orang bergabung di situs Facebook yang mendukung Putera Harry.

Lewat grup yang berjudul Support Prince Harry with a naked salute! ini para pendukung Putera Harry ini pun berpose tanpa baju sambil memberi hormat.

 Dalam beberapa foto terlihat para pendukung Putera Harry di Facebook ada yang berpose telanjang dan juga ada yang setengah telanjang, alias ada yang mengenakan hanya pakaian dalam, ada pula yang tampil hanya dengan baju mirip seragam tentara. Namun ada pula yang hanya menutupi baahgian dadanya dengan asesoris bentuk tentara dan berbagai macam pose lainnya dengan bendera, teddy bears, ransel dan lain-lain.

"Jika kamu telah melayani atau sedang masuk militer aku ingin melihat foto telanjang sambil memberi hormat demi mendukung Putera Harry," jelas deskripsi kelompok itu.

"Please cover your crown jewels, tag dirimu sendiri di fotomu sebagai bukti kamu mendukung (anggota) kerajaan favorit bangsa-bangsa!" lanjut deskripsi kelompok tersebut.

Nama kedai cetus kemarahan

Posted: 29 Aug 2012 08:15 PM PDT


AHMEDABAD, India - Sebuah kedai pakaian lelaki di India diminta menukar namanya selepas nama Hitler yang digunakan membangkitkan kemarahan masyarakat setempat.
Akhbar MailOnline melaporkan pemilik kedai berkenaan, Rajesh Shah mendakwa dia tidak menyedari nama kedainya, Hitler telah mencetuskan kontroversi.
Rajesh berkata, nama tersebut diperoleh daripada gelaran yang diberikan kepada rakan kongsi perniagaan datuknya.
Gedung pakaian itu yang terletak di Ahmedabad, dalam wilayah Gujerat, mencetuskan kemarahan penduduk setempat dan komuniti orang Yahudi di bandar berkenaan.
"Secara jujurnya, apabila saya memohon untuk menggunakan nama Hitler, saya hanya mengetahui bahawa dia seorang lelaki yang tegas," kata Rajesh.
"Cuma baru-baru ini saya tahu cerita tentang Hitler apabila saya melayari internet," tambahnya.
Menurut lelaki itu, dia sanggup menukar nama kedainya yang dibuka sejak dua minggu lalu jika dia dan rakan perniagaannya diberikan sejumlah pampasan ekoran mereka telah kehabisan wang.
Adolf Hitler merupakan diktator Jerman yang banyak melakukan pembunuhan dan jenayah perang semasa Perang Dunia Kedua termasuk dikaitkan dengan penghapusan bangsa Yahudi. - Agensi
sumber : kosmo online

Panjat gunung batu untuk gambar perkahwinan

Posted: 29 Aug 2012 08:00 PM PDT


CHARLESTON - Sejauh manakah anda sanggup lakukan untuk mengabadikan ikatan perkahwinan anda?
Di Amerika Syarikat (AS), sepasang pengantin baharu, Bob Ewing dan isterinya, Antonie Hodge bertindak mendaki sebuah gunung batu setinggi 275 meter dengan lengkap berpakaian pengantin.
Mereka berbuat demikian untuk merakam gambar perkahwinan yang unik dan luar biasa.
Walaupun berdepan kesukaran, usaha pasangan itu berbaloi apabila gambar perkahwinan mereka ditonton lebih 500,000 kali di internet.
Gambar perkahwinan yang dirakam itu menunjukkan lokasinya adalah di puncak Gunung Seneca di negeri Virginia Barat.
Idea untuk mendaki gunung yang curam dan sempit itu datang daripada pengantin perempuan ekoran ibunya, Evangeline Hodge merupakan seorang pendaki gunung.
Turut sama melakukan pendakian termasuklah ibu pengantin perempuan dan rakan-rakan mereka yang juga merupakan pendaki amatur.
"Saya perlu membuktikan kepada diri sendiri bahawa saya mampu mendaki gunung batu ini," kata Hodge.
Mereka melakukan pendakian tersebut baru-baru ini dengan bantuan tali dan abah-abah. - Agensi

sumber : kosmo online

Lindsay terselamat daripada tuduhan curi

Posted: 29 Aug 2012 07:45 PM PDT


LOS ANGELES: Lindsay Lohan semalam dibebaskan daripada sebarang pembabitan dalam kecurian barang kemas bernilai lebih RM321,000 dari sebuah rumah di Hollywood Hills.
Polis berkata, mereka tidak mempunyai "bukti mencukupi" untuk meneruskan kes ekoran dakwaan beberapa barang dilarikan dari rumah berkenaan baru-baru ini.

Lindsay berada di rumah itu kerana menghadiri parti diadakan pemiliknya. Selebriti bermasalah itu dikatakan menuding jari kepada rakannya, Andrew Knight, yang juga anak lelaki pemuzik, Suge.


Lindsay, 26, disoal siasat polis tetapi pendakwa daerah Los Angeles berkata, mereka tidak mempunyai bukti mencukupi untuk membuktikan kes itu melangkaui keraguan yang munasabah. Namun, ia bukanlah berita baik sepenuhnya untuk Lindsay apabila dia dilarang menginap di hotel kegemaran selebriti Hollywood, Chateau Marmont, kerana gagal menjelaskan bil biliknya.

Dia dibebaskan daripada pengawasan pada Mac lalu atas dakwaan memandu di bawah pengaruh arak dan kokain pada 2007.


Lindsay masih berada dalam pengawasan tidak rasmi sehingga 2014 berhubung kes kecurian barang kemas pada tahun lalu.



Jika didakwa dalam kes terbaru itu, Lindsay boleh dipenjara. - TS

sumber : mymetro

Wartawan disyaki godam komputer ditahan

Posted: 29 Aug 2012 07:30 PM PDT


LONDON: Polis Britain menyiasat penggodaman komputer dan maklumat privasi, menahan seorang wartawan di rumahnya, semalam.
Lelaki berusia 28 tahun itu disoal siasat di balai polis London kerana disyaki menggodam untuk mendapatkan identiti penulis blog yang tidak dikenali pada 2009.
Dia juga disyaki menghalang perjalanan sistem perundangan, kata polis.


Polis tidak mendedahkan nama wartawan itu tetapi agensi berita Press Association menamakan suspek sebagai Patrick Foster, bekas wartawan The Times. 


Wartawan itu adalah suspek ke-11 yang ditahan oleh polis dari Operasi Tuleta, satu daripada tiga siasatan selari yang dibuat akibat skandal penggodaman telefon yang memeranjatkan Britain dan empayar media, News Corp. milik Rupert Murdoch. - AP

sumber : mymetro

Pasangan dakwa anak didera

Posted: 29 Aug 2012 07:15 PM PDT


SINGAPURA: Sepasang suami isteri membuat laporan polis ekoran kekasaran terhadap anak perempuan mereka yang berusia dua tahun.
Bapa mangsa, Tan Qing Yuan, 37, memberitahu Straits Times insiden itu dirakam kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di kediamannya. Menurutnya, insiden pertama dirakam dua hari selepas pembantu rumah warga Myanmar diambil bekerja. Tan mendakwa rakaman menunjukkan pembantu rumah itu, Siang Nei Thluai, 24, menghempas pintu peti sejuk dan menyakitkan kanak-kanak itu, menurut akhbar harian Shin Min.

Tan yang juga seorang pemandu berkata, Siang mengasari anak perempuannya dua hingga tiga kali setiap jam dalam insiden berasingan.


Dia berkata, Siang diambil bekerja untuk menjaga dua anak perempuan mereka - bayi berusia sembilan bulan dan kanak-kanak itu. Dia dan isterinya, seorang eksekutif sumber manusia bekerja pada waktu siang. Anak sulong mereka yang berusia empat tahun belajar di tadika pada siang hari.

Dalam rakaman CCTV, Tan menunjukkan kepada media, Siang dilihat menutup pintu peti sejuk dengan satu tangan dan mendukung bayi mereka dengan sebelah tangan lagi. Pintu peti sejuk bergerak beberapa kali sebelum kanak-kanak berusia dua tahun itu muncul dari belakang dan mengikuti Siang.


Satu lagi rakaman menunjukkan kanak-kanak itu berbaring dalam kandang mainan sebelum ditarik secara kasar di bahunya. Bagaimanapun, menurut Tan, polis berkata, terdapat kekurangan bukti untuk menahan Siang dan memintanya mencari lebih banyak bukti.



Jurucakap polis mengesahkan satu laporan dibuat minggu lalu dan siasatan sedang dijalankan. - Straits Times

sumber : mymetro

Wanita mengaku bunuh, potong zakar teman lelaki dipenjara

Posted: 29 Aug 2012 07:00 PM PDT


SYDNEY: Seorang wanita Australia yang mengaku membunuh bekas kekasihnya dan cuba memotong kemaluan lelaki itu, dipenjara tiga tahun dan sembilan bulan bermula semalam, setelah mahkamah menerima kenyataan dia mengalami kemurungan.
Jien Chen, 47, mengaku bersalah kerana membunuh teman lelakinya Jin Xiang Peng setelah memberi ubat tidur dan menikamnya pada Februari tahun lalu, selepas mereka bergaduh kerana wang dan anak lelaki mereka. 
Jian memberitahu pakar psikologi, "ada benda dalam dirinya" yang menyuruhnya memusnahkan "senjata berbahaya", dan dia menggunakan "kemaluan untuk menyakiti wanita dan kanak-kanak."

"Saya tahu Peng menggunakan kemaluannya untuk memperdaya wanita, mendapatkan anak dan menggunakan anak itu sebagai alat untuk memeras wang daripada kami," kata Jian.



Katanya dia mencampakkan zakar teman lelaki ke dalam mangkuk tandas dan mengepamnya. - AFP


sumber : mymetro

‘Saudara pengantin’ kebas barang kemas RM20,000

Posted: 29 Aug 2012 06:45 PM PDT


IPOH: Seorang wanita yang menyamar sebagai saudara pengantin, menyelinap dan melarikan jongkong emas serta pelbagai barang berharga ketika majlis perkahwinan sedang berlangsung di Kampung Sungai Chapah, Manjoi, di sini.
Dalam kejadian jam 1.15 tengah hari Ahad lalu, wanita berusia 20-an itu menyusup masuk ke rumah bapa pengantin yang juga penceramah bebas, Ustaz Hashim Sulaiman dengan berlakon kononnya mahu menunaikan solat dan ke tandas.

Ustaz Hashim yang juga ahli jawatankuasa Pertubuhan Zikir Munajat Darul Ridzuan (Kuzidar) mendakwa wanita itu melarikan satu jongkong emas, barangan kemas serta wang tunai yang nilai keseluruhan hampir RM20,000 milik anak lelakinya yang berkahwin.


Menurutnya, kejadian berlaku ketika majlis perkahwinan sibuk berlangsung di rumahnya dan wanita itu yang menyamar sebagai ahli keluarga, kelihatan mesra dengan semua tetamu.

"Dia masuk ke dalam rumah dengan alasan mahu membuang air kecil. Saya percaya kesempatan itu diambilnya untuk melarikan beg berisi barangan berharga itu," katanya.


Menurut Ustaz Hashim, dia mula menyedari kehilangan barangan kemas itu selepas bank menghubungi anak lelakinya memaklumkan seorang wanita cuba membuat bayaran pembelian tiga telefon bimbit menggunakan kad kredit anaknya setengah jam kemudian.



Dia bersama anak lelakinya bergegas ke kedai telefon bimbit itu sebelum dimaklumkan pemilik premis mengenai wanita berkenaan.

"Kami dimaklumkan wanita itu gagal membuat bayaran bagi telefon bimbit itu selepas diminta menyerahkan MyKad untuk proses pembayaran.


"Wanita itu kemudian beredar dari premis selepas tindakannya menggunakan kad kredit curi itu disedari pemilik premis itu," katanya.

Dia kemudian meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di premis berkenaan dan mengenal pasti wanita berkenaan menghadiri majlis perkahwinan anaknya.


"Wanita itu bukan saudara kami. Seorang cucu mendakwa melihat dia memasuki bilik menempatkan barangan kemas dengan alasan mahu menunaikan solat," katanya di sini, semalam.


Menurutnya, dia berharap wanita itu dapat menghubunginya segera bagi menyelesaikan perkara itu dengan cara baik.


Ustaz Hashim berkata, dia sudah membuat laporan polis di Balai Polis Jelapang malah sudah menyerahkan gambar wanita itu kepada polis bagi membantu siasatan.


Menurutnya, dia juga membuat solat hajat bagi melembutkan hati wanita berkenaan seterusnya membuka pintu hatinya untuk menghubunginya bagi menyelesaikan perkara itu.


"Berdasarkan gambar yang dirakam, wanita berkenaan bertubuh sedikit gempal serta memakai baju kurung dan tudung biru.


"Hubungi saya segera, kita boleh bincang cara baik. Malah, saya akan tarik balik laporan polis jika dia serahkan barangan yang dilarikan. Saya juga berharap sesiapa yang mengenali wanita berkenaan supaya menghubungi saya di talian 013-5288647 atau 05-5288045," katanya.



sumber : mymetro

Wanita licik 29 nama

Posted: 29 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUCHING: Kelicikan seorang wanita menggunakan maklumat individu lain bagi memohon dan menggunakan kad kredit terbongkar apabila dia ditahan bersama 29 kad kredit membabitkan nilai kredit lebih RM100,000 di rumahnya, petang kelmarin.
Penahanan wanita berusia 37 tahun dilakukan sepasukan polis diketuai Inspektor Maharmustaqeem Ali Seman daripada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching, pada jam 4.35 petang. 
Ketua JSJK negeri, Superintendan Mohd Firdaus Abdullah berkata, siasatan awal suspek yang juga pemilik taska di Petra Jaya, di sini, memperoleh kad kredit itu menggunakan saluran sah ditetapkan institusi kewangan berkaitan.

Beliau berkata, siasatan turut mendapati suspek mengisi borang permohonan kad kredit yang dikepilkan dokumen diperlukan dan sebaik diluluskan, kad berkenaan dihantar pihak institusi kewangan ke rumah suspek.

sumber : mymetro

Ditetak enggan mengalah

Posted: 29 Aug 2012 06:15 PM PDT


KOTA BHARU: Seorang pembantu klinik hampir putus pergelangan tangan kiri selepas ditetak menggunakan parang ketika diragut dua lelaki di Jalan Che Su, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 1.30 tengah hari itu, Rohairani Abdullah @ Ibrahim, 36, pengsan di tempat kejadian sebelum dikejarkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini, akibat kecederaan parah yang dialami.

Dia sebelum itu dikatakan baru keluar dari kereta yang diparkir berhampiran tempat kejadian dan berjalan bersendirian ke kedai untuk membeli kain tudung.


Menurut saksi, Hidayah Daud, 21, dia mendengar suara wanita menjerit meminta tolong sebelum ternampak mangsa bergelut dengan seorang daripada peragut.

Katanya, mangsa cuba melawan sebelum suspek melibas parang dan menetak pergelangan tangannya namun gagal melarikan beg tangan mangsa.


"Saya lihat wanita itu ditetak berkali-kali namun mangsa masih tidak melepaskan beg tangan. Disebabkan itu, peragut bertindak melibas parang dan menetak tangannya.



"Bagaimanapun, peragut itu melarikan diri dengan membonceng motosikal rakannya yang menunggu tidak jauh dari tempat kejadian sebelum orang ramai memberikan bantuan," katanya.

Difahamkan, ibu kepada dua anak itu kini dilaporkan stabil selepas menerima rawatan di HRPZ II. Adik mangsa yang enggan dikenali berkata, dia menerima panggilan daripada pihak hospital kira-kira jam 2.30 petang sebelum bergegas ke HRPZ II bersama ibu saudaranya dan untuk melihat keadaan kakaknya itu.


Katanya, dia terkejut melihat tangan kakaknya yang terbelah dan hampir putus akibat ditetak peragut terbabit.

"Saya terima panggilan daripada pihak hospital namun tidak menyangka kecederaannya begitu teruk malah saya terkejut apabila melihat tangannya yang hampir putus," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian terbabit.


Katanya, setakat ini polis masih belum mendapat maklumat tepat berhubung suspek dan akan menjalankan siasatan.


"Kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan dan kami minta orang ramai yang mempunyai maklumat tampil bagi membantu siasatan polis," katanya.


sumber : mymetro

Janda angau godaan Dr Clinton

Posted: 29 Aug 2012 06:00 PM PDT


MELAKA: Cair dengan pujukan 'Dr Michael Clinton' kononnya dari Switzerland dan mahu membuka klinik di Malaysia, seorang janda beranak satu menjadi mangsa terbaru sindiket penipuan Internet lelaki Nigeria membabitkan kerugian RM233,000.
Mangsa berusia 56 tahun mengenali lelaki itu menerusi satu laman sosial, awal Mei lalu yang memaparkan gambarnya sebagai lelaki kulit putih yang bekerja di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) negeri, Superintendan Soh Hock Sing berkata, untuk meyakinkan mangsa suspek memberitahu dia akan mengirimkan wang AS$380,000 (RM1,186,38) kepada mangsa untuk disimpan bagi membuka klinik yang dirancang.

Menurutnya, selepas satu tempoh, suspek mendakwa wang itu sudah dikirim dan berada di Kuching, Sarawak, namun untuk mendapatkannya mangsa terlebih dulu perlu membuat beberapa pembayaran kononnya sebagai yuran pengubahan wang dan servis serta cukai kerajaan.


sumber : mymetro

Bapa sedia maafkan anak

Posted: 29 Aug 2012 05:45 PM PDT


KUALA TERENGGANU: Meskipun keputusan Mahkamah Tinggi Syariah di sini, kelmarin berpihak kepada Mustafa Ismail, 66, namun jauh di sudut hatinya tersimpan ruang kemaafan untuk melihat anak kandungnya kembali bersama.
Pesara syarikat cari gali minyak itu berkata, dia terpaksa bertindak nekad menyaman anak sulungnya, Nasrun, 39, kerana itu saja jalan terakhir untuk melihat anaknya itu menjenguk keluarga dan dua anak yang ditinggalkan lebih lapan tahun lalu.

Katanya, dia mengambil tindakan berkenaan semata-mata untuk mengajar anaknya dan itu saja cara yang ada untuk bertemu dengannya.


"Bertahun dia tidak pulang menjenguk kami dan dua anaknya yang sering berharap dapat berjumpa bapa mereka.

"Saya tunaikan apa yang termampu dan mahkamah buat keputusan. Sebarang tindakan saya serahkan pada mahkamah. Kini kami hanya menunggu kepulangannya," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Beladau Kolam di sini.


Akhbar semalam melaporkan, seorang pengurus syarikat cari gali minyak diperintahkan membayar RM18,866.50 dan memohon maaf secara terbuka mengikut hukum syarak kepada kedua-dua ibu bapa serta dua anaknya yang diabaikan sejak lebih lapan tahun lalu.



Arahan itu dikeluarkan Hakim Mahkamah Tinggi Syariah di sini.

sumber : mymetro

Mamat Arab tengok perempuan,macam nak ditelan je

Posted: 29 Aug 2012 05:30 PM PDT


Gambar yang membuat kita hilang nafsu makan bila melihatnya

Posted: 29 Aug 2012 05:15 PM PDT

sumber gambar : ruang-unikz.tk

Mungkin ada yang merasa geli apabial melihat tangan orang ini...
ini semua akibat penyakit......geli-tak geli inilah yang harus dihadapi oleh sesiapa
yang terkena penyakit ini....


Lelaki mabuk ini ditinggalkan kekasih dan tertidur diatas pinggan nasi ayam

Posted: 29 Aug 2012 05:00 PM PDT




SUMBER : stomp.com.sg

The night could not have been worse for this man, who was apparently drunk. First, he slept on his plate of half-eaten chicken rice. Then, his female companion left him in this unflattering position.

STOMPer Ballerina, who sent in this photo, said:

"My friend spotted this drunk man at Boon Tong Kee Chicken Rice last night at around midnight.

"The man later fell asleep with half his face and a hand on his plate of greasy half- eaten chicken rice.

"He had a female companion eating with him who left shortly after he laid on his plate."

Kecik-kecik dah diajar buat perkara tak senonoh

Posted: 29 Aug 2012 04:45 PM PDT

Salah siapa kalau anak-anak kita berperangai buruk dewasa nanti?Didiklah anak-anak sebaik mungkin.Bukan seperti dalam gambar-gambar ni.Dah nampak anaknya itu buat salah,bukan ditegur atau dilarang tapi lagi bangga dengan menangkap gambar mereka(kononnya kelakar dan nak buat kenangan).




Stereng lock yang belum ada kat negara kita

Posted: 29 Aug 2012 04:30 PM PDT


amacam gempakkan.....

Inilah Kebab Termahal di Dunia

Posted: 29 Aug 2012 04:15 PM PDT

Liputan6.com, London: Seorang tukang masak asal Britain menciptakan kebab yang khabarnya menjadi yang termahal di dunia. Kebab yang dijual dengan harga 750 Poundsterling  itu dibuat dari bahan-bahan berkualitas super. Itulah yang membuatnya istimewa.

Andy Bates, pencipta dari kebab termahal di dunia itu. Bates membuat "maha karya"nya tersebut dari daging dari kambing biri-biri yang semasa hidupnya mendapatkan  makanan terbaik, daun mint yang mengandung anggur, yoghurt mentimun, dan selada. Untuk menyempurnakannya, Bates menyajikan kebab specialnya dengan hiasan daun emas, tomat couer de boeuf, dan keju feta berusia cukup tua.

Bates mengatakan, dia membuat kebab tersebut untuk menunjukkan pada para pecinta makanan bahawa jajanan pinggir jalan juga dapat tampil hebat dengan sentuhan seorang profesional. "Itu wajar mengambil sedikit waktu untuk mengumpulkan bahan terbaik untuk memastikan bahawa kebab ini menjadi yang paling eksklusif. Aku mencintai setiap minit dalam proses pembuatannya," kata Bates.

Nak tahu rupa Barack Obama jika dia berkulit ptuih

Posted: 29 Aug 2012 04:00 PM PDT

Barack Obama Presiden Amerika Syarikat ....semua orang tahu dia berkulit hitam...
Tapi bagaimana rupanya kalau dia berkulit putih....

 Ini rupa asal dia...semua orang tahu...

Ini rupa dia kalau dia berkulit putih....
Tapi dia nampak handsome jika berkulit hitam....


Jangan anggap remeh dengan anak jerung

Posted: 29 Aug 2012 11:00 AM PDT







sumber gambar : stomp.com.sg






Cara keluar kereta paling gempak ketika kemalangan

Posted: 29 Aug 2012 10:30 AM PDT


Seperti cuma ada satu polis di seluruh dunia yang boleh keluar dengan tenang ketika keretanya sedang 'berguling' seperti ini. Dan lihat, ia masih memegang telefonnya.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan