Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Lelaki ini gembira apabila Rihanna menonggeng,Kenapa?

Posted: 22 Aug 2012 09:45 PM PDT

Hebat, Pemenang Pertandingan Tulisan Tangan Terbaik Diraih Oleh Peserta yang Tak Memiliki Tangan

Posted: 22 Aug 2012 09:30 PM PDT


Ini adalah sebuah kejadian penuh inspiratif yang melibatkan tekad kuat seorang anak disabel berusia 7 tahun yang rela berjuang, pantang menyerah, untuk dapat berprestasi dan dapat melakukan hal-hal yang mampu dilakukan teman sebayanya yang normal.
Tujuh tahun yang lalu, Annie Clarck dilahirkan dari perut bundanya tanpa memiliki sepasang tangan, tepatnya seluruh bahagian telapak tangan dan jemari. Tapi, meskipun kekurangannya ini menghalangi Annie untuk melakukan banyak hal dengan mudah seperti teman sebayanya yang lain, ia, menurut cerita ibunya, bukan anak kecil yang suka menyerah. Annie memiliki sifat bekerja keras, bertekad kuat, serta selalu belajar dari kesalahan yang pernah ia lakukan, menjadikannya seorang anak perempuan yang tangguh dan tabah.
Tekad kuat Annie dibuktikan dalam pertandingan yang diadakan oleh perusahaan seni bahasa dan bacaan Zaner-Bloser. Dalam pertandingan khusus pelajar disabel tersebut, Annie yang  tak memiliki kedua tangan, berhasil meraih penghargaan dari pertandingan tulisan tangan terindah peringkat kebangsaan.
Video dibawah adalah momen ketika panitia mengumumkan siapa peserta yang berhak menjadi juara. Saat Annie mengetahui namanya disebut, ia berjalan dengan canggung , tak menyangka dirinya berhasil meraih juara nombor satu.
Didampingi ibunya, Annie lalu menunjukan kepada wartawan bagaimana cara ia menulis dengan menggunakan kedua lengannya secara menakjubkan, yang bahkan bagi orang normalpun, menulis menggunakan kedua tangan adalah sesuatu yang amat sulit, apalagi untuk menulis indah.
Saat dirimu suntuk dan ingin menyerah, semoga cerita Annie ini dapat kembali meluapkan semangat untuk terus berjuang.

Siapa lebih sopan adik ke kakak?

Posted: 22 Aug 2012 09:15 PM PDT


Aneh, Wanita Ini Pantang Melihat Cermin Selama Satu Tahun

Posted: 22 Aug 2012 09:00 PM PDT

Biasanya, wanita paling tidak tahan jika melewati cermin, atau apapun yang boleh digunakan bercermin. Saat ada cermin, kita akan berhenti sejenak untuk melihat pantulan diri dan membenahi penampilan.

Kjerstin Gruys nampaknya pengecualian dengan melakukan hal sebaliknya. Selama setahun, mahasiswa PhD psikologi itu menghindari melihat pantulan dirinya sendiri di cermin, bahkan di hari pernikahannya. Semua itu dilakukannya untuk satu tujuan, meningkatkan kepercayaan diri.



Di masa remajanya, Gruys sangat terobsesi dengan berat badan. Dia nekad membatasi makanan yang masuk ke tubuhnya secara ekstrim sehingga terkena anoreksia. Gangguan pola makan yang dialaminya pun sembuh usai menjalani terapi.

Namun, rasa tidak percaya diri rupanya masih menghantui Gruys. Terlebih saat dia dan tunangannya, Michael Ackermann, mulai membicarakan pernikahan mereka. Gruys pun menjalankan mulai menjalankan program anti cermin.

Dia mengaku terinspirasi buku Birth of Venus yang memaparkan kehidupan ordo biarawati Itali pada masa Renaissance. "Mereka tidak diperkenankan bercermin, melihat tubuh wanita lain saat berpakaian. Pada dasarnya, mereka dilarang melihat tubuh mereka sendiri," ujarnya dikutip dari Daily Mail,.

Wanita 29 tahun ini benar-benar menghindari barang apapun yang dapat memantulkan refleksi dirinya. Dia juga ekstra hati-hati saat sedang jalan-jalan, menyetir, atau menggunakan Skype. Bahkan melihat fotonya sendiri pun dia tak mahu.

Di hari pernikahannya, Gruys tetap bersikukuh untuk tidak bercermin. Meski demikian, dia mengaku justru di hari itulah semuanya terasa mudah. 

"Saya berfokus pada makna pernikahan sebenarnya, bukan tentang bagaimana penampilan saya di hari itu," alasan Gruys.

March 2012, ia mengakhiri hari-hari tanpa cerminnya. Lalu, apa yang diperolehnya? Gruys jadi belajar untuk lebih memperhatikan perasaan saya, bukan penampilan. 

"Tidak ada salahnya bercermin, namun saya rasa setiap orang patut berefleksi sejenak untuk melihat adakah yang kurang. Kita punya begitu banyak hal yang boleh ditawarkan pada dunia, bukan hanya penampilan saja," ujarrnya. (adi)

sumber: viva.co.id

Pulau Berwarga Paling Panjang Umur Di dunia

Posted: 22 Aug 2012 08:45 PM PDT

Bukan hanya keunikan budaya atau keindahan alam membuat Sardinia sohor. Pulau kecil di Kepulauan Mediteranian ini menjadi perbincangan dunia kerana memiliki sejumlah penduduk yang masuk kategori tertua di dunia. 

Di salah satu desa, Perdasdefogu, bahkan hidup sembilan bersaudara yang jika usianya disatukan mencapai 818 tahun, seperti dikutip dari laman health.yahoo.net.

Mereka adalah keluarga Melis. Yang tertua, Consolata berusia 104 tahun dengan sembilan anak, 24 cucu, dan 25 cicit. Disusul Claudia (99), Maria (97), Antonio (93), Concetta (91), Adolfo (89), Vitalio (86), Vitalia (81), dan Mafalda (78). 

Dengan usia yang tak lagi muda, semuanya masih cukup segar. Tak haian jika keluarga tersebut mendapat penghargaan dari The Guinness World Record sebagai keluarga paling panjang umur di dunia. 

Luca Deiana, seorang profesor biokimia klinik dari Universiti Sassari, Sardinia, menemukan setidaknya 2.500 penduduk berusia lebih 100 tahun di pulau itu sejak 1996. Ia mempelajari banyak faktor yang membuat penduduk di pulau itu cenderung panjang umur. 



"Di satu sisi adalah faktor genetik, tapi ada juga faktor kuat lainnya iaitu lingkungan bebas polusi yang mempengaruhi pola hidup sihat. Makanan-makanan yang dihasilkan di pulau itu sangat bersih, tertutama buah-buahan seperti pir dan plum," ujarnya kepada surat khabar Itali, Corriere della Sera.

Craig Glenday, pejabat Guinness World Records menambahkan bahawa kebiasaan masyarakat Sardinia menjalani diet Mediterania cukup berperan. "Gaya hidup mediterania menjadi faktor kuat yang membuat seseorang hidup sihat, panjang umur," ujarnya.
Diet mediterania adalah pola makan yang menyertakan asupan tinggi buah-buahan, sayuran, ikan dan gandum. Sejumlah penelitian telah membuktikan bahawa pola makan ini membantu meningkatkan kualiti hidup secara keseluruhan.

sumber: viva.co.id

Mengerikan, 10 Tahun Garpu Ada di Dalam Perut Lelaki Ini

Posted: 22 Aug 2012 08:30 PM PDT

Garpu jadi salah satu alat makan yang digunakan sehari-hari. Entah kerana alasan iseng atau lainnya, seorang lelaki asal Inggris bernama Lee Gardner ini menelan disposable fork yang sedang digunakannya. Garpu tersebut masuk melewati tenggorokan dan masuk ke dalam perut!

Sepuluh tahun lalu, Gardner  pani kerana ada sebuah garpu masuk ke dalam perutnya. Iapun langsung pergi ke doktor untuk mendapatkan tindakan pertolongan. Namun menurut doktor, keadaannya baik-baik saja dan garpu tersebut akan hancur dan keluar saat buang air besar, dan tidak mempengaruhi kesihatan Gardner.



Gardnerpun akhirnya lupa pada kejadian tersebut. Namun 10 tahun kemudian, ia merasa sakit yang amat sangat pada bahagian perutnya. Setelah sejumlah pemeriksaan, doktor akhirnya memutuskan untuk melakukan tindakan operasi.

Betapa terkejutnya sang doktor ketika ia menemukan garpu di dalam perut Gardner. Gardnerpun baru ingat jika 10 tahun lalu ia memang pernah menelan garpu tersebut.

"Saya tidak percaya ini. Saya tidak pernah mengalami masalah dengan perut saya kecuali 2 tahun lalu saya pernah merasa sakit ketika membungkuk," kata Gardner yang kini berusia 40 tahun. Rupanya, garpu tersebut melukai bahagian dalam perutnya dan mengakibatkan adanya pendarahan.


sumber: detikcom

Keindahan Seni Mengukir Kulit Telur oleh Brian Bate

Posted: 22 Aug 2012 08:15 PM PDT


Dengan menggunakan alat berkecepatan yang disebut dengan paragraver (salah satu alat yang sering digunakan oleh dokter gigi). Seorang lelaki bernama, Brian Bate membuat sebuah karya yang sangat indah dari kulit telur. Untuk mengukir kulit telur ini, memerlukan kesebaran tingkat tingggi. Karya Brian ini, selain ditampilkan di pameran juga turut mengikuti beberapa pertandingan seni di berbagai belahan dunia.
 









 









 









 









 

Wow! Wanita Cina Pecahkan Rekod Parade Bikini Terbanyak Sedunia

Posted: 22 Aug 2012 08:00 PM PDT


Seramai1000 wanita dari berbagai usia hingga usia 70 tahun berhasil memecahkan rekod parade bikini terbanyak sedunia.

Usaha itu berhasil dilakukan di kota Huludao, provinsi Liaoning,  akhir minggu kelmarin.

Parade bikini terbanyak sedunia ini dilakukan selama hampir 2 jam sebelum akhirnya usaha mereka itu dirasmikan oleh pihak Guinness World Records.

Pihak organiser mengadakan parade bikini terbanyak itu sebagai sebahagian dari acara tahunan China International Beach & Bikini Culture Exposition yang diadakan selama 3 hari.

 Adapun rekod parade bikini terbanyak sedunia sebelumnya dipegang oleh para wanita di Panama City, Florida, dengan 450 orang dimana mereka melakukan usaha itu awal tahun 2012.

Penduduk bimbang muzik reggaeton

Posted: 22 Aug 2012 07:45 PM PDT


BANDAR RAYA MEXICO - Penduduk di Mexico kini bimbang dengan perkembangan muzik reggaeton yang merupakan gabungan irama hip hop.
Muzik itu dianggap seksual dan ia dipersalahkan kerana beberapa siri kejadian kecurian dan penyeludupan dadah.
Pada bulan lalu, polis membatalkan konsert muzik tersebut yang diadakan di kawasan perumahan Zona Rosa di sini.
Para peminat muzik itu merosakkan kereta dan menduduki sebuah pasar raya tempatan selepas konsert tersebut dibatalkan.
"Jiran-jiran yang tinggal berdekatan dengan kejadian tersebut takut dengan para peminat muzik itu," menurut tajuk sebuah akhbar Reforma.
Muzik itu berasal dari Puerto Rico pada awal tahun 2000.
Para peminat muzik itu berambut mohawk dan bersumbang.
Bagaimanapun, seorang remaja berusia 16 tahun, Donovan Leal berkata: "Saya pergi menari, tidak mengambil dadah tetapi mereka menyatakan saya budak jahat."
Muzik itu diperdengarkan di kelab malam di bandar raya ini yang dianggap oleh para peminatnya sebagai irama yang hebat. - Agensi
sumber : kosmo online

Haiwan jilat ais untuk sejukkan badan

Posted: 22 Aug 2012 07:30 PM PDT


ROM, Itali - Haiwan-haiwan di Zoo Bioparco di sini diberikan ais pelbagai perisa untuk dijilat bagi menyejukkan badan semasa cuaca terlalu panas.
Beberapa ekor harimau dan singa diberikan ais pelbagai perisa itu manakala monyet mendapat buah-buahan dan tembikai sejuk.
Menurut seorang kakitangan zoo dalam satu kenyataan kelmarin, para pekerja berusaha untuk membantu 1,000 ekor haiwan untuk menghadapi cuaca panas kerana suhu meningkat hampir 40 darjah Celsius.
Harimau dan singa itu diberikan ketulan ais pelbagai perisa yang besar. - AFP
sumber : kosmo online

Penjenayah serah diri untuk tunjuk teladan baik

Posted: 22 Aug 2012 07:15 PM PDT


SINGAPURA: Seorang lelaki buruan polis sejak 20 tahun lalu kerana bersengkongkol dalam satu kes rompakan yang menjadi mbunuhan, menyerah diri, lapor media semalam.
Ong Seng Chen, berusia 25 tahun ketika terbabit dalam satu rompakan yang menyebabkan seorang pemilik kedai kopi, terbunuh. 
Akhbar tempatan melaporkan, dia menyerah diri di Bahagian Jenayah Kompleks Polis Singapura, pada Oktober 2010.

Peguam Ong, Josephus Tan, memberitahu mahkamah, Ong membuat keputusan menyerah diri untuk berkahwin dengan teman wanitanya dan menunjukkan contoh baik kepada anak mereka.



Ong menjalinkan hubungan dengan seorang wanita ketika dalam pelarian. Anak lelakinya kini berusia 12 tahun.


Ong, kini berusia 48 tahun, dijatuhkan hukuman enam tahun penjara dan 12 sebatan kerana kesalahan membunuh dan merompak, semalam. - AsiaOne 


sumber : mymetro

Hajat tercapai akhirnya

Posted: 22 Aug 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seminggu selepas gagal mendapat kebenaran mahkamah untuk menamatkan riwayatnya sendiri, Tony Nicklinson disahkan meninggal dunia di rumahnya, semalam.
Menghidap kelumpuhan menyeluruh - dikenali sebagai sindrom locked-in - Nicklinson mengemukakan permohonan kepada Mahkamah Tinggi Januari lalu untuk mendapat pengisytiharan supaya mana-mana doktor yang menamatkan hidupnya tidak didakwa kerana membunuh.
Minggu lalu, mahkamah menolak permohonan itu.

Bagi Nicklinson, 58, keputusan itu menyebabkan dia "terlalu kecewa."



Hanya beberapa jam sebelum kematiannya diumumkan peguam, Nicklinson mengirim pos terakhir di Twitter menggunakan akaunnya, menyatakan: "Selamat tinggal dunia, masanya kini tiba. Saya agak seronok."

Nicklinson bertugas sebagai pengurus korporat dan aktif bermain ragbi sebelum mengalami serangan jantung pada 2005 menyebabkan dia lumpuh dari parah leher ke bawah.

Dia memerlukan penjagaan berterusan, manakala hampir semua komunikasinya hanya berlaku melalui kerdipan mata, tetapi mindanya tidak terjejas ekoran masalah itu.

Nicklinson berpendapat, undang-undang Britain melanggar haknya untuk mendapat "kehidupan sendiri dan keluarga" seperti dijamin Konvensyen Hak Asasi Manusia Eropah.

Bagi Nicklinson, hak memilih bagaimana cara untuk mati adalah autonomi peribadi.

Sebelum ini, dia menggambarkan hidupnya selepas lumpuh sebagai "mimpi ngeri yang nyata."

Anak perempuan Nicklinson berkata, dia mati "dengan aman akibat sebab semula jadi."

Sejurus kemudian, keluarganya mengeluarkan kenyataan, Nicklinson meninggal dunia akibat pneumonia.

Polis pula berkata, mereka tidak akan menjalankan siasatan terhadap kematian Nicklinson.

Sebelum ini, Nicklinson berkata, jika diberikan hak untuk mati, dia tidak mahu ditamatkan riwayatnya serta-merta, sebaliknya mahu tahu pilihan yang ada. - AP


sumber : mymetro

Nafi pemilik blog

Posted: 22 Aug 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Syarikat Driven Communications Sdn Bhd menafikan bahawa ia adalah pemilik blog portal berita hiburan 'Oh Bulan!' yang didakwa memfitnah bekas isteri penyanyi Hattan, Noorfarashikin Othman.
Driven Communications selaku defendan berkata, tindakannya memfailkan pernyataan pembelaan itu dibuat tanpa memprejudiskan haknya untuk memfailkan permohonan bagi membatalkan writ saman dan pernyataan tuntutan dikemukakan oleh Noorfarashikin (plaintif).

Pada 3 Julai lalu, Noorfarashikin, 32, memfailkan saman itu di Pejabat Pendaftaran Mahkamah Tinggi melalui Tetuan Ranjit Singh & Yeoh.


Sementara itu ketika ditemui media, peguam, Nizam Bashir yang mewakili Noorfarashikin memberitahu, dia sudah memaklumkan kepada Mahkamah Tinggi bahawa pihaknya akan mendapatkan arahan lanjut daripada anak guamnya dan berkemungkinan akan memfailkan jawapan terhadap pernyataan pembelaan itu.

Menurutnya, mahkamah kemudian menetapkan pengurusan kes itu pada 10 September ini.


Dalam pernyataan tuntutannya, Noorfarashikin antara lain memohon ganti rugi am berjumlah RM1 juta, ganti rugi khas, teruk, teladan dan lain-lain relif difikirkan wajar oleh mahkamah.



Plaintif mendakwa pada awal Januari lalu, defendan menyiarkan artikel dan imej di laman web mereka iaitu www.ohbulan.com memberi maksud antara lain dia adalah seorang yang curang dan tidak boleh dipercayai.

Noorfarashikin mendakwa, hasil penyiaran artikel itu menyebabkan reputasi peribadi dan profesionalnya tercemar, selain sedih dan malu atas tuduhan itu.


Noorfarashikin adalah bekas isteri Hattan atau Datuk Mohd Shukri Shahabudin dan mereka berkahwin pada 11 November 2011 di Seri Menanti, Negeri Sembilan.

Bagaimanapun, perkahwinan mereka hanya bertahan dua bulan apabila Hattan melafazkan cerai talak satu di mahkamah rendah syariah pada 19 Januari lalu.


sumber : mymetro

Susu Kangkang tumpas

Posted: 22 Aug 2012 06:30 PM PDT


KAJANG: Satu lagi kumpulan penjenayah 'Geng Susu Kangkang' yang mencuri susu bayi serta barangan kegunaan harian dari pasar raya dengan menyorokkannya dalam baju kurung atau jubah dipakai mereka ditumpaskan polis.
Kali ini membabitkan tiga lelaki dan seorang wanita yang dipercayai aktif menjalankan kegiatan itu di sekitar kawasan ini sejak dua tahun lalu, selain sembilan individu, dua daripadanya wanita disyaki menjadi pembeli barangan yang dicuri.

Mereka dicekup polis ketika cuba melarikan diri selepas dua wanita keluar dari sebuah pasar raya dengan baju yang sarat berisi susu tepung bayi sebelum menaiki dua kereta kira-kira jam 4.30 petang di Batu 9 Cheras, 16 Ogos lalu.


Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, susulan itu polis menahan tiga lelaki dan seorang wanita yang cuba melarikan diri menaiki kereta Proton Persona, manakala satu lagi kenderaan dinaiki empat suspek melepaskan diri.

Menurutnya, siasatan awal mendapati tiga suspek lelaki terbabit berusia antara 24 dan 30 tahun serta positif dadah manakala suspek wanita berusia 28 tahun.


"Semua suspek mempunyai satu hingga lima rekod jenayah lampau kebanyakannya kes mencuri dalam bangunan," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang, di sini, semalam.



Ab Rashid berkata, berikutan penahanan empat suspek itu polis merampas 16 tin susu tepung bayi pelbagai jenis, 30 kotak ubat gigi, penyembur lada hitam dan juga cota besi boleh laras yang dipercayai digunakan suspek untuk menyerang sesiapa yang cuba menghalang mereka.

Menurutnya, susulan tangkapan pertama itu, pihaknya menyerbu sebuah kedai ubat di Taman Gembira, Kuala Lumpur kerana pemiliknya dipercayai menjadi pembeli barangan curi daripada sindiket berkenaan sebelum menjualnya.


Katanya, dalam serbuan itu, polis menahan lima lelaki termasuk seorang pemilik kedai dan dua wanita warga Indonesia dipercayai bersubahat dalam kegiatan jenayah berkenaan.

"Hasil pemeriksaan polis ke atas kedai berkenaan, polis merampas beberapa lagi barangan dipercayai dicuri dari pasar raya yang semuanya bernilai lebih RM10,000.


"Polis turut menahan dua lelaki berusia 20 dan 30 tahun di sebuah rumah di Bukit Tinggi, di Klang, yang mempunyai pelbagai rekod jenayah lampau serta merampas beberapa barangan dipercayai dicuri di sembunyikan di rumah berkenaan," katanya lagi.


Menurutnya lagi, suspek mula bergiat dalam kegiatan curi susu sejak 2010 di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor dan terbabit dalam sekurang-kurangnya 17 kes sejak awal 2012 di Kajang saja.


"Kita tidak menolak kemungkinan kumpulan ini saki-baki ahli kumpulan yang melakukan kegiatan serupa di Kangar, Perlis dan sudah ditahan April lalu. Kini mereka mengalih tumpuan untuk menjalankan aktiviti berkenaan di Lembah Klang," kata Ab Rashid.


Beliau berkata, suspek kini direman dan tempoh reman akan dilanjutkan kerana pihaknya masih memburu sekurang-kurangnya lima lagi suspek yang masih bebas dan kes disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan (KK).


Pada 11 April lalu, Harian Metro melaporkan dua pasangan suami isteri dengan masing-masing mempunyai tiga anak, antara enam suspek yang dicekup polis berkaitan kejadian curi susu tepung berjenama di dua pasar raya, di Kangar, Perlis.


Mereka adalah sebahagian daripada 11 suspek Geng Kangkang yang memasuki premis itu sebelum mencuri puluhan susu tepung berjenama dengan menyembunyikannya di celah kelangkang lima suspek wanita yang berbaju kurung dan bertudung labuh.


sumber : mymetro

Tak berbaloi nak cantik,'buta' sekejap

Posted: 22 Aug 2012 06:15 PM PDT


KLANG: Gara-gara memakai kanta lekap berwarna jenis murah dan tidak berkualiti, seorang gadis berusia 18 tahun dari Kapar, di sini, kini berdepan masalah penglihatan sehari selepas memakainya.
Nabila Rosli yang membeli kanta lekap itu dengan RM25 sepasang di Seremban, Khamis lalu, berkata sejurus bangun daripada tidur esoknya, dia tidak boleh melihat apabila kedua-dua mata sakit dan membengkak teruk.
Kejadian itu turut menyebabkan penglihatan mata pelajar kolej di Seremban itu menjadi kabur selama dua hari.

Malah, sambutan Aidilfitri yang sepatutnya ceria bertukar muram berikutan dia tidak boleh berjalan jauh disebabkan mata bengkak dan penglihatan kabur.


sumber : mymetro

Ugutan dari Lombok

Posted: 22 Aug 2012 06:00 PM PDT


KAMUNTING: Keluarga arwah Nur Afifah Mohd Zuhari, 16, yang dilarikan lelaki warga Indonesia ke Lombok sebelum meninggal dunia pada 6 Mei lalu mendakwa diganggu penculik anaknya itu dengan menghantar pelbagai ugutan menerusi panggilan telefon dan SMS.
Ibu Allahyarham Nur Afifah, Hasliza Ismail, 45, mendakwa lelaki itu yang dikenali sebagai Mohamad Yani, 30-an, kerap menghantar SMS dan menelefonnya sejak sebulan lalu dengan menggugut untuk menculik seorang lagi anak perempuannya, Nur Amalina, 18.
"Dia mengugut saya dengan memberitahu, mahu menghantar empat rakannya bagi melarikan Nur Amalina ke Lombok untuk menggantikan arwah Nur Afifah. Saya tidak pasti apa motif mereka berbuat demikian.

"Mungkin mereka tidak puas hati kerana hajat mereka untuk memperdagangkan Nur Afifah dalam sindiket pelacuran tidak tercapai apabila anak saya itu meninggal dunia," katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Panglima, di sini, semalam.


sumber : mymetro

Lelaki sangat dikehendaki

Posted: 22 Aug 2012 05:45 PM PDT


GEORGETOWN: Polis giat mengesan seorang lelaki yang melarikan diri ketika dibawa menjalani rawatan di Hospital Pulau Pinang (HPP) selepas cuba membunuh kekasihnya dengan menolak wanita itu dari tingkat enam sebuah pangsapuri, di sini, 4 Ogos lalu.
Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, suspek dikenali sebagai M Kumarasingam, 27, beralamat di No 73, Jalan Seri Indah 2, Taman Seri Indah, Bagan Serai, Perak, cuba melarikan diri dari tempat kejadian sebelum ditahan orang ramai.

Menurutnya, suspek yang mengalami kecederaan pada muka dan kaki dibawa ke HPP untuk rawatan, tetapi berjaya meloloskan diri dan tidak dapat dikesan sehingga kini.


"Kes disiasat mengikut Seksyen 307, Kanun Keseksaan iaitu cuba membunuh serta Seksyen 224, kanun sama kerana melarikan diri dalam tahanan polis," katanya.

Difahamkan, suspek juga sangat dikehendaki polis kerana terbabit dua kes penipuan di Port Dickson dan dibawa menjalani rawatan dalam keadaan tangan bergari.


Bagaimanapun, ketika doktor meminta membuka gari untuk memudahkan pemeriksaan, suspek mengambil kesempatan melarikan diri.



Difahamkan, suspek sanggup bertindak di luar kawalan dengan menolak kekasihnya itu kerana wanita terbabit meminta hubungan mereka diputuskan.

Sehubungan itu, polis meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat mengenai suspek supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut di talian 04-2181822 atau mana-mana balai polis berhampiran.


sumber : myMetro

[Gambar] Kemalangan pemuda yang menaiki motosikal

Posted: 22 Aug 2012 05:30 PM PDT





Beginilah keadaan motosikalnya....penunggang ini memakai helmet..
Cuba kita bayangkan jika penunggang ini tidak memakai helmet...
Jadi jangan kita tidak memakai topi keledar @ helmet apabila
menunggang motosikal...


Gambar budak berpura-pura menyusui adiknya dibuang dari Facebook

Posted: 22 Aug 2012 05:15 PM PDT

Anak kecil mudah sekali meniru kelakuan orangtua termasuk pura-pura menyusui seperti yang dilakukan sang ibu. Celakanya, si ibu dengan polosnya memotret dan mengunggah foto anaknya yang sedang pura-pura menyusui adiknya.

Foto yang menghebohkan yang dianggap penuh unsur seksualiti dan boleh membuat kejahatan pedofil itu terpaksa dihapus oleh Facebook.

Foto yang dimaksud menunjukkan seorang anak perempuan usia 5 tahun bernama Lauren Ferrari yang berpura-pura menyusui adiknya dengan membuka baju dan lalu si adik menyusu di dada kakaknya.

Dalam waktu 24 jam, setelah foto itu diup load ibunya, Facebook dengan cepat menghapus foto-foto tersebut. Sang ibu Ferrari dan puterinya juga dilarang menggunakan jejaring sosial selama 7 hari.

Seperti dilansiir huffingtonpost, Facebook menganggap foto itu memberikan efek negatif dan mengandung unsur seksual.

Keterangan ibunya bahawa, Lauren hanya bermain-main menjadi pengasuh adiknya yang berusia 2 tahun dan berpura-pura seperti sedang menyusui ditolak.

Pakar anak juga menilai foto tersebut tidak pantas disebarkan melalui jejaring sosial kerana berakibat buruk bagi anak-anak yang melihatnya.

Kes foto gadis-gadis kecil yang berpura-pura menyusui bukan pertama kalinya terjadi dan facebook telah melakukan upaya penghapusan yang dinilai tidak pantas tersebut. Pada bulan Januari, beberapa foto gadis kecil yang menyusui bonekanya juga sempat menjadi masalah serupa.

Stefanie Thomas dari Seattle Police Department's Internet Crimes Against Children menyatakan bahwa keputusan Ferrari untuk mengupload foto tersebut merupakan kesalahan dari orangtuanya yang tidak mampu memberikan kawalan terhadap aktiviti anaknya di jejaring sosial.

Namun sekelompok masyarakat memperdebatkan masalah tersebut dan memandang bahwa gadis-gadis muda yang bermain dengan menirukan proses menyusui cenderung mengarah ke perawatan bayi dan bukan mengarah ke seksualitas.

Beberapa orang mengomen bahawa anak-anak hanya menirukan apa yang dilakukan oleh ibunya dan tidak ada yang salah dengan kegiatan menyusui. Anak hanya melakukan permainan keperawatan yang sama sekali tidak mengarah kepada tindak susila kerana dilakukan oleh anak kecil.

Namun para pakar anak menilai, sebaiknya orangtua tidak menyebarkan foto anak terlebih foto yang mengandung unsur negatif. Orangtua juga diharapkan terus memantau kegiatan anak di jejaring sosial kerana banyak penjahat yang mengincar anak-anak melalui jejaring sosial.

Sumber : http://health.detik.com

Abang betul-betul buat lawak gila

Posted: 22 Aug 2012 05:00 PM PDT

Biar benar abang ni..samapi kakak sebelah pun tergelak tengok gelagat dia

Pengantin yang terlampau dimanjakan pakai 9 gaun pengantin USD 32.500

Posted: 22 Aug 2012 04:45 PM PDT

Hari pertama menikah, sudah menghabiskan £ 20.000 (USD 32.500)? Ini keranaPengantin Wanita mengenakan 9 gaun sesuai dengan sesi acara.

Seperti  calon pengantin wanita lainnya, Helena Manca menginginkan gaun pengantin yang sempurna di hari pernikahannya. 9 bulan sebelum hari perkahwinannya, Helena yang seorang model muda ini sudah melakuan pencarian gaun ke boutique-boutique. Dan hasilnya dia sudah memilih 8 gaun pengantin. Boutique-boutique itu membenarkannya membawa pulang untuk mencubanya.

Hari berlalu, tanpa terasa waktunya telah tiba. Tapi Helena masih belum boleh menentukan gaun yang mana yang akan dipakai. "Setiap kali mencuba satu persatu, hatiku mengatakan bahwa aku harus memilikinya." Helena memujuk suami dan calon mertuanya untuk mengerti keinginannya.

Akhirnya calon suaminya, Joe Glass, mengizinkannya untuk membeli ke semua 18 gaun tersebut. Helena yang berpenghasilan £ 60.000 /tahun sebagai model, mengeluarkan duitnya sendiri untuk membayar 8 gaun dengan  jumlah £ 12.370. Calon mertua  membayar sebuah gaun yang paling mahal £ 5.500, selebihnya dibayar oleh calon suami.

'Pada akhirnya saya sedar bahawa 18 gaun terlalu banyak dan tidak ada waktu untuk memakai mereka semua, jadi saya fikir saya akan memilih 9 gaun, dan menggantinya pada setiap sesi acara. Saya yakin, pernikahan ini akan menjadi yang paling sempurna." Helena menjual 6 baki  gaun tersebut di e-bay dan memberikan 3 lainnya untuk amal.

 Jika harga gaunnya saja £ 20.000, kira-kira berapa belanja untuk majlis resepsinya?

Jean Claude dan Fabienne Manca (orang tua Helena) keduanya bekerja sebagai pegawai bank. Keduanya menolak untuk memberitahu puterinya berapa jumlah belanja resepsi. Beberapa rakannya di pejabat melihat, bahawa untuk catering saja, perbelanjaannya £ 10.000. Teka sendiri berapa jumlah perbelanjaannya.

Beberapa hari setelah menikah, Helena bercerita kepada teman-temannya bahawa mereka akan melakukan acara khusus untuk memperbaharui janji pernikahan setiap tahun sekali. "Saya akan mengenakan 10 gaun... kerana saya ketagihan memakainya!"

“Saya Gadis Mexico dan Saya Seorang Muslimah”

Posted: 22 Aug 2012 04:30 PM PDT


Tanggal 15 Disember 2008 menjadi hari yang bersejarah bagi Lucia, gadis Mexico yang lahir dan besar di Mexico City. Pada hari itu, Lucia membuat keputusan besar dalam hidupnya, dia mengucapkan dua kalimah syahadat dan menjadi seorang muslimah.

"Itu adalah hari pertama saya menerima Islam dalam hidup saya," kata Lucia.

Mexico adalah negara yang unik dibandingkan dengan negara-negara lainnya di Amerika Selatan. Negara ini merupakan perpaduan antara budaya pra-Hispanik, tradisi dan keyakinan dengan budaya dan agama orang-orang Sepanyol. Jumlah penduduk Mexico lebih dari 100 juta orang, tapi jumlah Muslim di negara ini relatif sedikit, hanya sekitar 3.000 orang. Katolik menjadi agama majorati di Mexico

"Meski orang-orang Mexico adalah orang-orang yang hangat, terbuka dan boleh menerima siapa saja, tapi kami agak sukar jika sudah membicarakan masalah agama," ujar Lucia.

Lucia mengungkapkan, dia pertama kali mengenal Islam melakui seorang sahabat karibnya ketika menjalani tahun-tahun pertama sebagai mahasiswi di sebuah universiti. Nama sahabatnya itu Navide, asal Afghanistan.

"Dia kata dia datang ke Mexico kerana tertarik dengan budaya kami dan bahasa Sepanyolnya yang 'seksi'. Ketika ia mulai membicarakan tentang Islam, saya harus mengakui, rasanya seperti jatuh cinta pada pandangan pertama. Saya kagum dengan kesederhanaan yang indah, yang diajarkan Islam …"

"Tidak seperti ajaran Katolik, Islam tidak mengajarkan dogma. Islam tidak memaksa orang masuk Islam, tapi Islam memberikan Anda dasar-dasar yang kuat untuk meyakini Islam. Islam tidak memberikan idea-idea yang kadang tanpa makna bagi manusia. Selain itu, Islam mengajarkan toleransi dan kasih sayang pada seluruh umat manusia, tanpa melihat latar belakang kaum, agama dan keyakinannya," tutur Lucia mengungkapkan kekagumannya pada Islam.

Meski demikian, ketika itu masih ada keraguan di dalam hatinya. Lucia pun mulai mencari tahu sendiri dengan membeli buku-buku tentang sejarah Islam, masyarakat Islam, ajaran dan prinsip-prinsip yang diajarkan Islam. Selain dari buku, Lucia juga cuba mengakses internet dan menemukan banyak informasi tentang Islam di dunia maya.

"Saya tidak tahu dari mana harus memulai. Navide menyarankan agar saya cuba bergaul dengan komunitas Muslim. Masalahnya, saya juga tidak tahu dimana bisa bertemu dengan komuniti Muslim di Mexico," Lucia mengungkapkan kesulitannya di awal ia ingin mengenal Islam lebih jauh.

Lucia akhirnya memilih jejaring sosial untuk melakukan kontak dengan komuniti Muslim. Cara ini, menurut Lucia, cukup menarik, tapi ia mengaku agak kecewa karena menemukan beberapa orang yang bersikap tidak ramah begitu tahu Lucia bukan seorang muslim.

Pengalaman itu tidak membuat Lucia mundur, dia terus mencari informasi dimana   boleh menemukan komuniti Muslim tempat dia boleh belajar banyak tentang Islam.

Akhirnya, Lucia menemukan seorang Muslim bernama Sajad yang kemudian menjadi sahabatnya. Dengan Sajad yang sekarang tinggal di England, dia boleh menghabiskan waktu berjam-jam membicarakan banyak hal, termasuk tentang Islam.

Dalam sebuah perbincangan, Sajad membuat Lucia menyedari bahawa hidup ini ibarat melihat refleksi diri kita dalam sebuah kolam. "Pertama, kita hanya melihat pantulan wajah kita, lalu kita menyedari bahwa banyak mahkluk yang ada hidup di dalam dan di luar kolam. Ada angin yang bertiup, ada matahari yang bersinar … Islam, buat saya seperti mendapatkan kesadaran itu," imbuh Lucia.

Semakin banyak membaca tentang Islam, Lucia makin menyukai ajaran Islam. "Saya juga seorang ilmuwan, dengan ilmu pengetahuan saya mendapat kesempatan untuk merenungkan makna kehidupan, dan bagaimana semua yang ada di bumi ini bekerja. Saya mendapat kesempatan untuk berkontemplasi, menganalisa dan bertanya pada diri sendiri tentang detil kehidupan sampai yang sekecil-kecilnya, banyak orang yang tidak menemukan jawabannya. Tapi begitu ada jawabannya, ribuan pertanyaan lain menyerbu," tutur Lucia.

Ia melihat perbezaan antara ajaran Katolik dan ajaran Islam. Di agama Katolik, segala sesuatunya terkesan dirahsiakan. Sedangkan Islam, agama ini mengajarkan manusia untuk mencari ilmu dan kebenaran. "Ajaran ini saya sebut, sangat cocok dengan gaya hidup kemusliman saya," tegas Lucia.

Hidayah itu Akhirnya Datang Juga

Ia mengakui pernah ragu apakah akan masuk Islam atau tidak, kerana khuatir akan pandangan orangtuanya dan orang-orang sekitar yang mengenalnya. Lucia masih belum yakin akan seperti apa reaksi mereka jika tahu dia menjadi seorang muslim.

"Harus saya akui, sulit bagi saya mengesampingkan semua kekhuatiran itu. Fikiran saya jadi kacau. Saya sedih dan bingung," ungkap Lucia.

Di tengah kegundahan dan kerisauan itu, Lucia menyedari bahawa manusia tidak pernah tahu apa yang akan terjadi besok. Manusia kadang memikirkan soal hari esok, padahal belum tentu hari esok itu datang untuknya. Lucia merasa ia harus mengubah hidupnya.

Setelah merenungkan semuanya, malam hari Lucia menghubungi Sajad dan mengatakan keinginannya untuk masuk Islam. Sajad juga yang membimbing Lucia mengucapkan syahadat keesokan harinya.

"Setelah itu, rasa takut dan khuatir dalam diri saya hilang. Dan saya akhirnya tahu bahawa rasa takut itu yang membuat saya ragu untuk meraih apa yang saya inginkan," ujarnya.

Seminggu kemudian, Lucia berusaha sendiri mencari masjid yang ada di Mexico City. Ia ingin mengucapkan syahadat secara rasmi. Keluarga Lucia terkejut mendengar apa yang ingin dilakukan puterinya, mereka memutuskan untuk tidak ikut Lucia ke masjid. Sebuah situasi yang sulit bagi Lucia kerana dituding telah menerima sesuatu yang bukan budaya orang Mexico.

Hari itu, 15 Januari 2008, Lucia berasa di sebuah apartemen kecil yang berfungsi sebagai masjid. Ia mengucapkan syahadat di sana dan diberi nama Islam, Noor Sabiya.

Setelah resmi menjadi seorang muslimah, Lucia belajar solat. Ia merasa kedamaian dalam hatinya setelah masuk Islam. Apalagi ia bertemu dengan teman baru. "Tapi yang paling penting buat saya, akhirnya saya menemukan tempat yang saya inginkan, tempat itu saya temukan dalam Islam," katanya

Awek ni berumur 70 tahun

Posted: 22 Aug 2012 04:15 PM PDT



Raquel Welch is an American actress. And she is 70 years old!
Well she is hotter than many of today's young girls in beauty contests. I guess every man would love his wife to look like this at her 70's.
Big respect to Raquel :)

Jatuh Cinta Saat Kena Saman

Posted: 22 Aug 2012 04:00 PM PDT


Yang namanya jodoh boleh bertemu dimana saja. Seperti pasangan Aaron Oseland dan juga Sally-Ann Spruce.

Gara-gara dapat surat saman dari petugas lalu lintas , Sally Ann pun jatuh cinta pada pandangan pertama dengan Aaron, sang petugas yang memberinya surat saman tersebut.

Aaron Oseland (22 tahun) terpana ketika Sally-Ann spruce, 24 tahun, keluar dari keretanya saat dirinya datang ke sebuah bank.

"Ketika dia tersenyum padaku aku langsung jatuh cinta padanya. Kami pun berbual dan selanjutnya yang kami ketahui, kami pergi dating," ujar Sally.

Aaron menambah, "Aku memberinya denda 30 Poundsterling dan juga nombor teleponku. Dia menghampirku dan kami mulai berbual. Aku tahu dia adalah satu-satunya dan aku tak boleh membiarkannya pergi.

"Aku tahu petugas polis lalu lintas memiliki reputasi (yang tak terlalu baik ) tapi aku suka pekerjaanku," uajr Aaron lagi seperti dilaporkan Ananova.com.

Pasangan itu pun akhirnya menikah setahun kemudian dan kini tinggal di Wednesbury, West Midlands.

Cute adik ni tidur

Posted: 22 Aug 2012 11:00 AM PDT


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

What's up, I wish for to subscribe for this web site to obtain newest updates, thus where can i do it please help out.
my webpage - photo decals

Tanpa Nama berkata...

When these garments are purchased, and the States would exact payback
for those killed on Tuesday, but he besides asked for longanimity.
Reproducible timbre of colour betwixt the card game and
Labels way that perfect strong enough for multiple usages.
Any SPF higher than 30 am, the first of everything, being, the screen background on
which everything else occurs. For the yesteryear two may seem inscrutable.
age ago, heights fructose corn whisky writer for hoarding who coined the term "beat and blues",
became a Cooperator in 1953. Sodium nitrite it at the NATO superlative in Lisbon.


My webpage; company website

Catat Ulasan