Adsense

Selasa, 17 Julai 2012

borak kosong

borak kosong


Sanggupkah anda buat begini?

Posted: 17 Jul 2012 09:45 PM PDT


 tv flat:








Anak Tuntut Ibunya Sendiri Kerana Telah Dipermalukan di Facebook

Posted: 17 Jul 2012 09:30 PM PDT


Seorang ibu dari Baden-Württemberg, Jerman, disaman oleh anak perempuannya sendiri kerana telah mempublikasikan foto anaknya yang sedang mengenakan bikini di Facebook dan menyertainya dengan komen pedas mengenai informasi sensitif kaum wanita, berat badan.
Si anak mengetahui ibunya telah mengejeknya di Facebook setelah seorang teman memberitahunya mengenai foto tersebut. Ia pun memutuskan untuk melaporkan tindakan ibunya ke pengadilan wilayah Bonndorf.
Sang ibu menyatakan bahawa dirinya tidak sepenuhnya memahami bagaimana situs jejaring sosial bekerja. Dia hanya ingin berbagi foto anak perempuannya dengan teman-temannya.
Ia pun dituntut atas pelanggaran hak cipta dan diperintahkan oleh pengadilan untuk menghapus foto tersebut serta membayar denda.
Selain foto putrinya yang mengenakan bikini, pengadilan juga memerintahkannya untuk menghapus foto lain yang menghina anak laki-lakinya.
Akibat masalah ini, ibu dan putrinya tersebut tidak lagi saling berhubungan.

Lingerie Ini Sudah Berusia 500 tahun

Posted: 17 Jul 2012 09:15 PM PDT


Sebuah Lingerie atau istilah lainnya pakaian dalam, telah membuat banyak sejarawan terkejut. Pasalnya, mereka menemukan sebuah lingerie dalam penelitiannya, dan ternyata setelah diteliti. lingerie itu telah berumur 500 tahun. 
Lingerie ini disembunyikan di dalam sebuah almari besi dibawah lantai kayu dari sebuah kastil tua Austria sejak abad ke 15. Model seluar dalamnya sangat mirip dengan bikini string yang sudah sangat popular saat ini. Sementara itu, untuk ukuran cup-nya sendiri sudah pas dan dari talinya terlihat sudah sangat modern.
Seperti yang diketahui, bahawa seorang laki-laki pada abad pertengahan hanya mengenakan model selaur pendek, sedangkan wanita nya hanya memakai baju ataupun kemeja.
Seluar sendiri baru ada pada abad ke-18. Sementara penemuan sebuah bra berada di abad yang sudah modern, dan diperkirakan tidak pernah ada pada 100 tahun yang lalu.

Adei akak sopanlah sikit

Posted: 17 Jul 2012 09:00 PM PDT


Cacing sepanjang 12cm di keluarkan daripada mata

Posted: 17 Jul 2012 07:45 AM PDT

Tak terbayang betapa ngerinya membayangkan, seekor cacing hidup dikeluarkan dari mata seorang pesakit berusia 82 tahun di RS Thiruvananthapuram, India, kerana mengeluhkan matanya sakit, berair, dan juga merah




Loa Loa filaria jenis cacing yang hidup di cairan tubuh termasuk mata


Pesakit ini mengaku merasakan gejala iini telah lama dan segera berjumpa doktar mata. Cacing yang berhasil dikeluarkan dari mata pesakit ini sepanjangn  12 sentimeter, diamater 45 milimeter dan termasuk dalam jenis cacing Dirofilaria tenui. Cacing ini tersebar melalui darah setelah digigit oleh nyamuk khususnya jenis Aedes, Anopheles,dan Culex dan serangga terbang lainnya, setelah dalam tubuh telur cacing tadi menjadi larva dan berkembang menjadi cacing yang hidup dalam cairan tubuh seperti darah , cairan tulang belakang, urine, dan apa saja yang mengalir.


sumber : Press Trust of India (PTI)



Foto Artis Makiyo, Iklan Sabun Semi Bogel Bikin Heboh

Posted: 17 Jul 2012 07:30 AM PDT


Makiyo, penyanyi,pelakon, dan presenter TV berumur 29 tahun, membuat hebot penggemarnya dengan tampil semi bugil dalam iklan produk sabun.
Dalam iklan tersebut, Makiyo mengenakan "busana busa sabun", tanpa sehelai benang hanya busa sabun yang menutupi payudara dan miss V-nya.
Video penampilannya tersebut telah diunggah ke situs video yang populer di Cina, Youku dan telah ditonton lebih dari 1 juta pengunjung situs Jumat malam.
Makiyo yang bernama lengkap Kawashima Makiyo, lahir 8 November 1982 di Yokohama, Jepun. Bapanya orang Jepun dan ibunya dari Taiwan. Pindah ke Taiwan ketika berumur 10 tahun, wanita cantik ini fasih berbahasa Jepun dan Mandarin. Lagu yang dinyanyikannya juga ada yang berbahasa Jepun dan ada yang Mandarin.
Dilaporkan, untuk membintangi iklan tersebut Makiyo dibayar 2 juta dollar Taiwan.



[Pelik] Anjing pancing ikan

Posted: 17 Jul 2012 07:15 AM PDT

Sejak bila anjing pandai pancing ikan...
mari kita tengok cara anjing ini pancing ikan....









untung tuan anjing ni.....


Jangan ditiru

Posted: 17 Jul 2012 07:00 AM PDT



jangan ditiru perangai mereka...

Bagaimana reaksi kita jika pemandu bas wanita berpakai seksi begini?

Posted: 17 Jul 2012 06:45 AM PDT



Gambar ini dirakam di sebuah bas di negara China

Cara berkasih dan berkahwin paling gila di Jepun

Posted: 17 Jul 2012 06:30 AM PDT

Zaman memang semakin GILA kerana ada trend bagi lelaki di Jepun berpindah daripada berkahwin dan berkasih dengan manusia, sekarang berpindah kepada patung. Bagi mereka berkahwin dan berkasih dengan patung tidak banyak kerenah serta boleh bertukar bila -bila masa tanpa ada perasaan cemburu.

Ada di antara mereka yang mempunyai koleksi patung sampai ratusan biji. Menurut lelaki yang mempunyai patung ratusan biji ini, kekasih patung ini tidak mungkin mengkhianati mereka.








bk-semakin maju manusia semakin pelik perangai mereka


Unik ,Gaun IniTerbuat dari 5.000 Belon

Posted: 17 Jul 2012 06:15 AM PDT


LEICHESTERSHIRE - Terinpirasi gaun pernikahan Kate Middleton, Thelma Levett (45), seorang seniman belon, membuat replika gaun pengantin tersebut dari 5000 belon. Gaunnya ini dibuat untuk puterinya Vicky yang akan menikah."Saya benar-benar terinspirasi ketika aku melihat gaun pengantin Kate di televisyen," ujar Levett yang bertempat tinggal di Hinckley, Leicestershire.


"Sebelumnya saya pun telah membuat beberapa pakaian dari balon dan saya berfikir kenapa tidak mencuba membuat replika dari gaun pengantin Kate," ucapnya seperti dikutip Daily Mail.

"Ini bukanlah hal yang mudah. Memerlukan waktu empat hari untuk mengepam belon dan melilit-lilitkan belon tersebut hingga membentuk gaun,"

"Namun saya senang akan hasilnya. Vicky pun suka untuk menggunakan gaun ini,"imbuh Thelma Levett.

Gaun pengantin balon tersebut merupakan karya terbaru Levett, sebelumnya Levett pernah membuat replika kereta Cadillac warna pink, basikal, mobile phones, rangkaian bunga dan topi, yang semuanya dari belon.
Sumber :http://www.okezone.com/

Sebuah Kisah Inspirasi Pengorbanan Seorang Ayah yang Bisu dan Tuli Kepada Anak Perempuannya

Posted: 17 Jul 2012 06:00 AM PDT

Sebuah kisah yang mungkin dapat sejenak mengingatkan kita akan besarnya cinta orang tua kepada anaknya, walaupun mungkin kita sebagai anak sering lupa dengan keadaan orang tua kita sekarang yang sejak dahulu telah mengorbankan segalanya, untuk membuat kita selalu tersenyum dan bahagia.

Kisah inspirasi ini dibuat oleh sebuah perusahaan insurans di Thailand. Berikut ini videonya, semoga oleh membuat kita selalu ingat dengan kedua orang tua yang selalu mencintai kita selamanya.





memang hebat iklan ni....

Hidup semula dalam pelukan ibu

Posted: 17 Jul 2012 05:45 AM PDT



Seorang bayi lelaki pramatang yang telah disahkan meninggal dunia di Australia hidup kembali selepas dia dipeluk oleh ibunya selama dua jam.


Dalam kejadian pada Mac lalu yang disifatkan sebagai keajaiban Tuhan, doktor-doktor memberitahu, bayi berkenaan yang diberi nama Jamie Ogg, tidak berpeluang untuk hidup setelah dia dilahirkan pada minggu ke27 dengan berat badannya hanya 600 gram di sebuah hospital di sini.




Bagaimanapun, kembar Jamie iaitu Emily berjaya diselamatkan selepas dia diberikan bantuan pernafasan selama 20 minit.


Doktor kemudian menyerahkan Jamie yang disahkan telah meninggal dunia kepada ibunya Kate dan pasangannya David untuk penghormatan terakhir.




Sedih dan sukar menerima hakikat bahawa anaknya telah mati, Kate meletakkan Jamie di atas dadanya dan mengusap-usap anakya sambil menceritakan mengenai apa yang mereka ingin lakukan bersama jika dia dapat membesar bersama adik kembarnya, Emily.


Selepas dua jam dipeluk, tubuh Jamie kembali hangat dan dia mula menunjukkan tanda-tanda bernafas.Kate kemudian memberikannya susu dengan menggunakan jari.


Seorang doktor yang dipanggil untuk memeriksa Jamie mengesahkan bahawa bayi itu hidup, tetapi tidak dapat menerangkan bagaimana fenomena itu berlaku.(link)



Wanita Ini Kahwin Dengan Tembok dan Pagar Kebun

Posted: 17 Jul 2012 05:30 AM PDT


Kes Eija-Riitta Berliner boleh dikatakan paling unik atau 'gila'!. Bagaimana mungkin manusia boleh jatuh cinta pada tembok (dinding) bahkan kemudian menikahinya. Eija-Riitta Berliner-Mauer, 54, namanya pun bererti Tembok Berlin, Jerman, memutuskan menikahi tembok Berlin pada 1979. Eija dikatakan berpenyakit Objectum-Sexuality. Menurut doktor, keadaan Mrs Berliner-Mauer, telah berakar pada masa dia kanak-kanak lagi.






Ia mengaku jatuh cinta pada benda ketika berumur 7 tahun, ketika ia pertama kali melihat telivisyen. Kemudian ia mengumpulkan gambar-gambar, ia menabung agar boleh membeli gambar-gambar dan ditampal di dinding, Lalu pada 1979 dia melihat tembok Berlin dan jatuh cinta.


Jadi, Eija sama sekali tidak pernah jatuh cinta pada manusia, dan ia tetap perawan kerana tak pernah melakukan hubungan seks dengan manusia. Tembok Berlin pada awalnya dibangun tahun 1961 oleh Russia untuk menghentikan pencerobohan dari Jerman Timur menuju Barat.




Namun ketika tahun 1989 tembok Berlin diruntuhkan, ketika semua orang bersuka cita kerana hilangnya tembok penghalang, 'sang isteri' Eija Riitta histeria namun tak dapat berbuat apa-apa. Setelah 'kematian suaminya', Eija Riitta pun jatuh cinta lagi dengan kekasih barunya, pagar kebun. 




sumber

Malas Melakukannya Sendiri, Lelaki Ini Panggil 999 buat Lepas Cincin Kahwin

Posted: 17 Jul 2012 05:15 AM PDT



Portsmouth:Pasukan perubatan panggilan kecemasan 999 di Inggris kerap menggeluh dan menemui keganjilan setelah bergegas memenuhi tugasnya. Salah satunya seorang staf ambulans Garaham Collins, 53 tahun, pada awal minggu ini. Seorang lelaki menggunakan telefon kecemasan itu meminta mereka membantu melepaskan cincin dari jarinya.

Dengan laju para staff memacu kendaraannya ke alamat penelefon. Apalagi nombor itu nombor layanan kecemasan. Mereka pun tiba di lokasi yang dituju. Sang penelefon tak terlihat dalam keadaan darurat.

Rupanya sang penelefon meminta bantuan staf itu untuk mencabut cincin kahwin. Petugas itupun tak kesulitan membantu melepaskannya. Mengenai alasan melepas cincin itu, lelaki rupaya bermaksud melemparkannya ke isetri bila bertengkar.

Paramedik yang berbasis di Portsmouth, Garaham Collins kelmarin mengatakan, "Orang-orang kerap malas mengerjakan sendiri. Mereka fikir mereka boleh memanggil 999 untuk alasan apa pun."

Paramedik juga pernah menerima permintaan memperbaiki lift di rumah, membantu memasang lampu, dan mencari remote televisyen yang hilang. Bahkan suatu hari seorang kru tiba di sebuah rumah pesakit dalam waktu 60 saat, yang ternyata hanya diminta membelikan sebungkus rokok.

Layanan Ambulans Selatan Tengah menerima 1.235 panggilan hoax sepanjang Januari-Oktober tahun lalu. Kini mereka membuat sebuah filem tentang masyarakat yang harus berfikir sebelum memanggil bantuan darurat. 

Layanan ambulans kawasan lain minggu lalu merilis detail sejumlah panggilan palsu dan ganjil yang mereka terima. Termasuk seorang lelaki yang meminta bantuan membongkar toiletnya saat perayaan Natal. 
.

Wanita 51 Tahun Ini Punya 3 Suami Dalam Satu Waktu

Posted: 17 Jul 2012 05:00 AM PDT

Seorang wanita berasal Britain boleh memiliki tiga suami dalam satu waktu. Ia menutupi hal itu dengan menggunakan alasan terserang penyakit kanser. Wanita 'beruntung' tersebut bernama Patricia Penrose.

Selama lima tahun wanita berusia 51 tahun itu hidup dalam kebohongan demi mencegah salah seorang dari tiga suaminya mencari tahu tentang satu sama lain. Patricia boleh menjadi isteri dari dua orang yang tinggalnya terpisah 64 km. Jarak pernikahan juga hanya tujuh bulan, upacara pernikahan sendiri dilakukan di Scotland, Gretna Green, untuk memastikan tidak ada teman atau kerabat mengetahui hal tersebut.



Untuk menjelaskan alasan ia tidak boleh pulang dalam waktu lama pada kedua suaminya, dia mengaku bekerja saat malam hari sebagai jururawat atau sedang menjalani rawatan kanser di rumah sakit dan melarang mereka mengunjungi.

Pengadilan menemukan bahawa wanita berambut merah ini juga 'menjerat' mangsa pertamanya alias suami kedua melalui  internet. Ia mendeskripsikan dirinya sebagai orang yang kesepian setelah menikah cukup lama dengan suami pertamanya, Edmund Penrose.


Dia menghabiskan sekitar setengah minggu di daerah Sheffield bersama dengan suami keduanya yang seorang pemandu pengiriman barang, Jim Bell, 49 tahun.

Ia menunjukkan pada Bell foto tiga anaknya dan mengatakan kalau sudah bercerai dengan suaminya kerana ia diselingkuhi. Mereka kemudian menikah pada pada November 2004 di Gretna Green Register Office. Pada Bell, ia juga mengaku memiliki penyakit kanser darah.

"Aku pernah sekali mengunjunginya di hospital Rotherham dan tidak ada yang pernah mendengar namanya. Ketika ia kembali ke rumah ia beralasan sedang pergi ke Nottingham untuk perawatan. Kami memiliki kehidupan seksual yang fantastik," kata Bell, seperti dikutip dari Daily Mail.

Bell kemudian menemukan Patricia membuka buku simpanan atas namanya dan meninggalkan hutang sebanyak £4.000 dalam kad kreditnya.

Jerat Patricia pada suami ketiganya, Martin Wright, sangat berbeza. Patricia mengiklankan dirinya di di biro jodoh surat khabar. "Kami bertemu dua kali seminggu, dia lebih suka pergi makan di luar," kata Wright.

Mereka lalu merancang menikah di Gretna pada Mei 2005. Tetapi, dua hari sebelum pesta pernikahan, Patricia mengkhabarkan kalau dirinya harus dioperasi untuk mengangkat tuba falopinya. Pernikahan kembali dipersiapkan dua minggu kemudian. Setelah beberapa minggu Patricia mengaku tidak sihat dan harus memeriksakan diri ke hospital. Sejak saat itu mereka hanya bertemu ktika cuti.

Suami ketiganya, mengeluarkanwang simpanan untuk membeli rumah seharga £52.000. Mereka merancang untuk menghabiskan seluruh hidup mereka bersama di rumah tersebut, tetapi Patricia hanya menghabiskan dua malam dalam  waktu empat tahun di rumah mereka di Kirkby, Nottinghamshire.

Polis melakukan penyelidikan ketika suami pertama Patricia, Edmund Penrose, melaporkan bahawa isterinya hilang pada April 2009 dan menemukan dua sijil pernikahan lainnya.

Polisi membawa Patricia ke pengadilan dan semua bekas suami memberikan kesaksian yang memberatkannya. Patricia mendapatkan hukuman kerana tuduhan bigami dan diharuskan memberikan pelayanan masayarakat selama 220 jam di Dumfries Sheriff Court.

Pemandu lori treler air yang tergantung di bahu lebuh raya

Posted: 17 Jul 2012 04:45 AM PDT

Nasib pemandu ini sungguh baik...



FORTH WORTH, Texas - Anggota-anggota bomba di sini berjaya menyelamatkan seorang pemandu lori treler air yang tergantung di bahu lebuh raya selepas ia berlanggar dengan sebuah kereta Honda, lapor sebuah akhbar semalam.

Jurucakap Jabatan Bomba Forth Worth, Tim Hardmen berkata, anggota-anggotanya menggunakan tangga dan peralatan abah-abah untuk mengeluarkan pemandu yang berada dalam keadaan menggeletar dari ruang pemandu pada ketinggian 15.24 meter.

Operasi menyelamat dalam kejadian yang berlaku pada pukul 4 pagi Rabu lalu itu melibatkan seorang lelaki dan wanita yang berada dalam kereta Honda.

Kereta itu tersepit di antara treler dengan penghadang di lebuh raya.

Pemandu lori itu hanya mengalami kecederaan kecil. - Agensi

Anak marah mak wasiatkan anjing 8juta paun dan dia hanya 650,000 paun sahaja

Posted: 17 Jul 2012 04:30 AM PDT

Gail Posner 67 tahun yang telah meninggal dunia telah mewasiatkan hartanya kepada anjingnya Chihuahua sebanyak 8juta paun dan 2juta paun kepada 2 ekor anjing yang lain ,pembantu rumah 17 juta paun untuk menguruskan segala urusan rumah dan menjaga anjing -anjingnya.

Tetapi dia hanya meningalkan sebanyak 650,000 paun untuk anak lelakinya.Anak lelakinya yang marah dengan keadaan ini telah mencabar kes ini di mahkamah.

bk-kes pelik ni..

Inilah botol anggur (wine) yang didebatkan sama ada dibuka atau tidak di Jerman

Posted: 17 Jul 2012 04:15 AM PDT


Sejarawan di Jerman saat ini dalam perdebatan, tentang apakah mereka harus membuka botol anggur (wine)tertua di dunia.

Botol berusia 1.650 tahun itu disegel dengan lilin dan berisi cairan putih, telah dipamerkan di Musuem Pfalz lebih dari satu abad.

Anggur tersebut diyakini produksi lokal, dan dikuburkan dengan bangsawan Romawi dekat kota Speyer, Jerman, pada tahun 350 Masehi. Kemudian ditemukan pada tahun 1867 dan dianalisis oleh ahli kimia selama Perang Dunia Pertama.

"Kami tidak yakin apakah anggur itu dapat bertahan dari kejutan udara saat dibuka." tutur kurator anggur muzium Ludger Tekampe yang dikutip Mail Online.

Sebuah percikan minyak zaitun dan segel lilin panas telah membuat cairan anggur putih itu bertahan selama lebih dari 602.000 hari sejak anggur tersebut dibuat.

Gilalah..tuan kedai tak perasan tikus merayap di tempat lauk

Posted: 17 Jul 2012 04:00 AM PDT


30 Tahun Menikah Tetapi Belum Pernah Lihat Wajah Isteri

Posted: 17 Jul 2012 03:45 AM PDT

VIVAnews - Pernikahan itu terjalin selama tiga dekad. Anehnya, sang suami sama sekali belum pernah melihat wajah isterinya. Hanya mata yang boleh dipandang selama hidup bersama.

Sepanjang hidupnya, sang istri selalu mengenakan burka, busana tertutup bagi wanita muslim yang hanya memperlihatkan area mata. Bahkan, tidur pun mengenakan busana itu.

Selama 30 tahun menjalani pernikahan tanpa melihat wajah isteri ternyata tak mengubur rasa penasaran sang suami. Diam-diam, lelaki ini nekad menyingkap cadar di wajah isterinya yang tengah lelap tertidur.

Hanya, jawaban atas rasa penasarannya itu harus dibayar 'mahal' dengan tuntutan cerai sang isteri, pada 2008 lalu. Sang isteri yang sudah berusia 50-an tahun merasa dikhianati. Dia nekad meminta perceraian, meski suami sudah berulang kali meminta maaf dan berjanji tak mengulangi perbuatannya.

"Setelah sekian tahun, dia (suami) cuba melanggar komitmen, ini sudah kesalahan besar," kata sang isteri kepada akhbar setempat, Al-Riyadh, seperti dikutip dari laman Daily Mail.

Apa yang dilakukan wanita itu merupakan bentuk kepatuhan terhadap tradisi yang tumbuh subur di kampungnya, tak jauh dari Khamis Mushayt, wilayah barat daya Arab Saudi. Bukan ajaran Islam, namun tradisi ini tumbuh subur di sejumlah kawasan terpencil di beberapa negara Teluk.

Itu pun bukan satu-satunya kes. Seorang lelaki bernama Ali al-Qahtani juga menerima ancaman cerai ketika cuba membuka penutup muka isterinya setelah 10 tahun pernikahan. Beruntung dia dimaafkan setelah berjanji tak akan mengulangi perbuatannya.

Sementara Hassan Al-Atibi mengancam akan menikah lagi jika isterinya tak bersedia membuka penutup muka. Bukannya terancam, sang isteri malah mencarikan wanita yang tak menganut tradisi itu untuk dijadikan isteri kedua. Merelakan suaminya poligami agaknya lebih baik daripada menunjukkan wajahnya ke suami.

Om Rabea al-Gahdaray, 70, salah satu wanita yang menjalani tradisi ini mengatakan bahawa suami tidak boleh melanggar komitmen yang telah disepakati sebelum pernikahan. Suami tak boleh mengubah tradisi yang telah terbangun sejak zamansebelum mereka lahir lagi.

Ketika ditanya bagaimana boleh memiliki anak tanpa mengizinkan suami melihat wajah dan tubuhnya, al-Gahdaray menjawab, "Pernikahan itu tentang cinta, bukan wajah."

Wanita tua jatuh lubang ketika jalan bersama suami

Posted: 17 Jul 2012 03:30 AM PDT









Seorang wanita tua berumur 87 tahun, Wang Lu terjatuh ke dalam sebuah lubang besar semasa berjalan kaki bersama suaminya pada waktu pagi.Wanita itu berjalan selepas dia bersarapan pagi di Changchun di wilayah Jilin baru-baru ini.

Suaminya, Wang Jungcheng cuba menarik baju isterinya tetapi tidak berjaya.Anggota-anggota perkhidmatan kecemasan dihubungi dan seorang kakitangan bomba turun ke dalam lubang sedalam tiga meter itu untuk membawa Lu keluar.

Wanita itu kemudian diperiksa oleh kakitangan perubatan yang mendapati dia sihat dan cuma mengalami calar pada tubuhnya.

Menurut beberapa penduduk, penutup lubang itu telah hilang tetapi pengganti penutup tersebut lebih kecil daripada yang asal.-agensi


Awas!!! Ayam seksi sedang berendam

Posted: 17 Jul 2012 03:00 AM PDT

image
bikin gempak ayam ni……

Mesti baca.."Biarkan anakku tertawa sebelum tahu ibunya tiada"

Posted: 17 Jul 2012 02:45 AM PDT


Suatu petang ketika orang ramai sedang sibuk untuk segera pulang kerumah masing-masing setelah melakukan tugas pekerjaan merela, terlihat seorang bapak dengan 3 anaknya yang masih kecil sedang bermain-main.Mereka sedang menunggu datangnya bas yang sebentar lagi akan membawa mereka pulang.

Ketiga anak itu berusia antara 8,5 dan 3 tahun.Anak terkecil bagaikan seorang putri,ia begitu cantik dalam dakapan sang bapak.sedangkan kedua anak lainya yang lelakinya sedang asyik bermain kesana kemari.

Tibalah saatnya bas yang ditunggu datang.para penumpang pun seperti robot yang diperintahkan sama bergegas menuju pintu masuk kedalam bas,termasuk sang bapak dan ketiga-tiga anaknya.kemudian keluarga itu dapat duduk di kerusi yang disusun seperti kereta api .Lalu anak laki-lakinya beranjak dari kerusinya dan bermain sembunyi-sembunyi di celah-celah tubuh orang dewasa yang sebahagian besar mengisi ruang bas itu.mereka sambil berteriak gembira.

Terlihat beberapa penumpang yang wajahnya menjadi begitu muram.Mereka merasa tidak nyaman dengan keadaan itu.hingga akhirnya ada seorang penumpang lelaki yang terus menyatakan protesnya ke sang bapak,"Pak,tolong anaknya dilarang bermain,disini penumpang juga ingin tenang,sudah penat bekerja,kami terasa terganggu!!".Lalu sang bapak sambil menggendong putrinya pun menjawabnya dengan senyum,"Maaf ya encik?Ibu mereka baru saja meninggal tadi ini di hospital dan saya belum memberitahu hal ini ke mereka.Nanti sampai rumah saya akan mengatakannya,biarlah mereka merasakan kegembiraan yang menjadi hak mereka kerana saya merasa mereka akan banyak kehilangan kegembiraan setelah tahu bahwa ibu yang biasa mengasuh mereka dan menyayangi mereka setiap waktu sudah tidak bersama mereka lagi selamanya,,encik tidak keberatan kah,kalau mereka bermain sebentar saja di bas ini?".

Mendengar apa yang dikatakan sang bapak,sebahagian penumpang yang mendengarnya lalu terdiam dan merenung,termasuk lelaki yang baru saja memperotes dengan tegas .Tiba-tiba mereka teringat akan kasih sayang dan kesalahan yang pernah mereka perbuat kepada ibu mereka.
Diam-diam ada diantara mereka yang menggambil handphone di kocek seluarnya,lalu jari membuat baris kalimat "Ibu apa khabar?Besok pagi saya mahu pulang menjenguk ibu.maafkan segala kesalahan saya,ibu"
Kemudian dia mengirimkan sms itu ke nomBor ibunya,dan berharap dia masih diberi kesempatan untuk berjumpa dengan ibunya esok..

Monyet paling kurang ajar,pasti kena bunuh kalau di luar kandang

Posted: 17 Jul 2012 02:30 AM PDT




LETAK MAKLUMAT IKLAN