Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Wanita Ini Bersyukur Boleh Jadi Ibu di Usia 12 Tahun

Posted: 10 Jul 2012 09:30 PM PDT

Seorang gadis sukses mendapat gelar ibu termuda di Inggris kerana menjadi remaja pertama yang melahirkan di usia 12 tahun. Iapun tidak menyesal akan keputusannya melakukan cinta semalam dengan remaja lelaki tak dikenal dan menjadi ibu di usia yang begitu muda.

Amy Crowhurst yang kini berusia 22 tahun justru bersyukur boleh menjadi ibu kerana kini ia bebas pergi clubbing dan bersenang-senang dengan teman-temannya mengingat anaknya sudah besar. Amy bahkan mengatakan kepada majalah Closer: "Punya anak di usia muda adalah hal terpintar yang pernah kulakukan."

Kehamilan pertama Amy terjadi tahun 2002 akibat hubungan cinta satu malam dengan remaja tak dikenal berusia 15 tahun. Putra pertamanya, Alfie lahir saat usianya memasuki 13 tahun dan ia dikeluarkan dari sekolah. Di umur ke-16, iapun meninggalkan rumah ibunya dan tinggal sendiri bersama putranya.

Meskipun tidak pernah berhubungan serius dengan ayah putranya, di tahun 2005 mereka sempat bertemu kembali dan pertemuan tersebut memberikannya anak kedua, yakni putrinya Destiny. Iapun hamil anak kedua di usia 16 tahun.

Di tahun 2009, ia menghadapi masalah baru dimana ia ditangkap polis kerana menyimpan ganja dan diusir dari rumahnya kerana dianggap sering mengadakan pesta narkoba. Namun pengadilan pun membebaskannya dengan alasan bahawa dirinya melakukan hal itu kerana stres mengurus anak di usia yang masih belia.

"Aku tidak akan mengajarkan putriku agar cepat hamil di umur 12 tahun, tapi kalau memang itu keputusannya, aku akan bahagia. Aku akan jadi nenek di umur 27 tahun," ujarnya kepada Dailymail.

Kini ia mengakui hidupnya berjalan mulus dan anaknya berumur 9 dan 7. Iapun memutuskan kembali ke bangku kuliah dan memiliki impian menjadi juru rawat. Ia percaya kalau telah menjadi ibu yang baik mengingat telah menjadi ibu di seusia yang begitu muda dan kini ia masih memiliki energi layaknya remaja lainnya untuk terus bekerja mahupun berpesta.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Shumari Diamuk Warga Gara-Gara Mirip Mubarak

Posted: 10 Jul 2012 09:15 PM PDT


Warga Mesir berang ketika menyaksikan mantan Presiden Husni Mubarak berjalan di Kota Cairo. Namun yang mereka saksikan bukanlah Mubarak, melainkan Mohammed Abdulah Shumari, seorang warga Yaman.


Shumari yang sedang mengunjungi keluarganya di Kota Cairo, Mesir, diamuk warga setempat. Warga mengira, Mubarak yang kabur dari rumah sakit militer di Maadi, ketika menyaksikan Shumari. Shumari memiliki wajah yang cukup mirip dengan Mubarak, begitu pula dengan potongan rambutnya. 


Amarah warga Mesir cukup membuat kemacetan di jalanan Kota Kairo. Shumari pun mencoba untuk melarikan diri, namun dirinya dihadang. Demikian, seperti diberitakan Harmees Press, Selasa (10/7/2012).


Shumari langsung berupaya untuk meyakinkan warga bahwa dirinya bukanlah Mubarak. Shumari menunjukkan pasporTnya ke hadapan warga serta menyuarakan dialek Yamannya ketika berbicara. 


Pasport lelaki asal Yaman itu menunjukkan bahwa dirinya lebih muda dari pada Mubarak yang saat ini berusia 84 tahun. Para warga yang cuba untuk meringkus Shumari pun langsung meminta maaf. Setelah itu, Shumari langsung memanggil taksi dan meninggalkan tempat yang disinggahinya.

Ini Dia Bayi Kembar Beza Negara

Posted: 10 Jul 2012 09:00 PM PDT


 Biasanya  yang namanya anak kembar, selalu lahir di tempat yang sama dengan waktu yang berbeza beberapa minit, tapi bayi kembar satu ini  lahir di waktu yang cukup lama jaraknya dan bahkan di beza negara pula.


Joe Fox dan Donna Keenan melahirkan anak kembar mereka (yang lahir 4 minggu lebih awal) , Dylan Joseph dan Hannah Rose di 2 negara yang berbeza, iaitu England dan Scotland sekitar Minggu lalu saat menyaksikan final  EURO 2012. 


Dylan lahir sekitar jam 8 malam dengan berat 2,6 kg di  ruang tamu (di England) kerana sudah tak ada waktu lagi pergi ke rumah sakit, sedangkan Hannah lahir beberapa jam kemudian, sekitar jam 11.40 malam dengan berat 2,2 kg di rumah sakit Borders General Hospital di Melrose, Scotland.


"Aku masih berusaha mengatasi kejutan atas apa yang telah terjadi. Itu semua seperti kabur (tak jelas).


Joe dan aku sudah memiliki seorang puteri, Jessica (2 tahun), dan aku waktu itu di ruang bersalin selama 30 jam jadi (aku) tak pernah membayangkan si kembar lahir begitu cepatnya.


Aku sudah sampai ke rumah sakit Borders dan pulang ke rumah ketika aku mulai merasa sedikit aneh dan saat itulah air ketubanku pecah," ujar ibu berusia 28 tahun dari Wooler, Northumberland seperti dikutip dari situs Metro.


 Joe (24 tahun) yang selalu menemani partnernya itu saat melahirkan si bayi kembar, mengatakan, " Kami masih mengerti akan hal itu.


Kami tahu bayi kembar itu akan lahir di negara berbeza tapi ada juga satu kesempatan mereka bakal lahir di hari yang berbeza karena kelahiran itu sudah larut.


Aku bergurau dengan Dona  bahawa dia seharusnya menahan selama mungkin tapi aku hanya menyebutkan hal itu sekali dan  tak mengira kelahiran itu berjalan sangat lancar!"

Ada Kucing Tinggal Satu Kandang Dengan Anak Ayam

Posted: 10 Jul 2012 08:45 PM PDT


Seekor kucing ternyata boleh juga  menjadi semacam perawat buat anak ayam, seperti yang ada di China.


Kucing betina ini mengadopsi 5 ekor anak ayam dan bahkan maHu tinggal dengan mereka di dalam kandang/ sangkar.


 Pemilik haiwan-haiwan itu, Li Tongfa di Qingdao, provinsi Shandong daerah utara China, mengatakan keluarga unik itu telah tinggal bersama selama 2 minggu.


Adapun hubungan yang tak biasa antara kucing betina dan anak ayam itu boleh terjalin bermula ketika dia meninggalkan pintu kandang terbuka dan kucing itu masuk ke dalam kandang itu.


"Aku terus mengusir kucing itu dari kandang kerana aku khuatir kalau kucing itu bakal memakan anak-anak ayam itu tapi nampaknya kucing itu sayang sangat dengan mereka.


Jadi sekarang aku hanya meninggalkan kucing itu di dalam kandang dengan anak-anak ayam itu dan kucing itu nampak ingin bermain dengan mereka," ujar Li.


Li juga menambahkan kalau anak-anak ayam itu nampak senang dengan kehadiran si kucing, melompati kucing itu ketika si kucing masuk ke kandang.

Tragis! Wanita Muda Tewas Tertembak Saat Berdansa dengan Polis

Posted: 10 Jul 2012 08:30 PM PDT


Tragis! Seorang wanita muda di Amerika Syarikat tanpa disengaja tertembak ketika sedang berdansa dengan seorang polis dalam sebuah pesta. Wanita berumur 24 tahun itu tewas!


 Adaisha Miller meninggal akibat luka tembakan di dadanya setelah insiden tragis yang terjadi Minggu, 8 Julai waktu setempat di rumah  polis bernama Issac Parrish di Detroit.


 Menurut polis setempat, ketika berdansa, korban memeluk polis tersebut dari belakang. Saat itulah wanita tersebut tak sengaja menyentuh pistol yang berada dalam sarung pistol yang dipasang di pinggang polis tersebut. Sentuhan ini diduga menyebabkan pistol meletus tanpa sengaja.


 Otoritas setempat tengah menyelidiki insiden ni. Namun penyelidikan awal menunjukkan, penembakan ini satu kecelakaan. "Tak ada indikasi polis tersebut menaruh tangannya di senjatanya," kata Ketua polisDetroit Ralph Godbee Jr seperti diberitakan media tempatan Detroit Free Press dan dilansir News.com.au, Selasa (10/7/2012).


 Dijelaskannya, senjata api tersebut berjenis semi auto kaliber-40 Smith & Wesson M&P.
 "Untuk keluarga Adaisha Miller atas nama Jabatan Polis Detroit dan saya sendiri sebagai seorang ayah, menyampaikan dukacita mendalam kami atas apa yang diindikasikan dalam penyelidikan awal sebagai insiden yang sangat tragis dan disayangkan," tutur Godbee.


 Ibunda korban, Yolanda McNair sangat hancur atas kematian putrinya. "Kejadian yang menimpa dia, apakah mereka menyebutnya kecelakaan aneh ataupun kesalahan, ini seharusnya tak terjadi pada anak saya, dan tak ada yang boleh saya lakukan untuk mengembalikannya," cetus McNair.

Tragik: Pemuda Tewas Setelah Menyelamatkan Satu Keluarga yang Tidak Tahu Diri

Posted: 10 Jul 2012 08:15 PM PDT


Pada 3 Julai , seorang lelaki di China mengorbankan nyawanya sendiri demi menyelamatkan satu keluarga yang hampir tenggelam di sungai. Yang menganaskan, keluarga yang diselamatkan pergi begitu saja tanpa merasa peduli sedikitpun.

Jasad sang penyelamat akhirnya ditemukan. foto: idnews
Petang itu, masyarakat ramai berkumpul di pinggir Sungai kota Loudi untuk melihat jasad seorang pemuda berusia 27 tahun yang tewas kerana tenggelam. Mereka berduka, bukan hanya kerana hilangnya seorang pemuda berjiwa pahlawan, tapi juga kerana mereka baru saja menyaksikan keadaan ketidakpedulian sosial yang amat menusuk hati.
Sejam sebelumnya, Deng Jinjie, yang saat itu sedang berada di taman dengan dua ekor anjingnya, mendengar permintaan tolong dari sepasang orang tua yang sedang berenang di dalam sungai. Menurut warga sekitar yang melihat kejadian itu, dua sepasang tua tersebut panik kerana anak mereka yang berenang memakai ban pelampung terlihat semakin menjauh di bawa arus sungai. Saat itu, anak berusia 5 tahun tersebut sudah terpisah hingga jarak belasan meter dari orang tuanya.
Tanpa pikir panjang, Jinjie langsung melompat ke sungai untuk memberi pertolongan. Dua orang warga lainnya juga ikut menyebur ke sungai membantu usaha penyelamatan Jinjie. Berkat pertolongan mereka, ketiga anggota keluarga tersebut berhasil sampai ke tepian sungai dengan selamat.
Namun, ketika semua terlihat sudah berakhir, orang-orang baru menyedari ada satu hal yang tak kena. Jinjie, sang pemimpin usaha penyelamatan tidak terlihat di mana-mana. Mereka akhirnya menyedari bahawa Jinjie kehabisan tenaga saat berenang dan terbawa arus sungai. Warga lalu menghubungi polis dan petugas pemadam kebakaran, yang pada akhirnya berhasil menemukan Jinjie yang sudah tewas kerana terlalu lama berada di dalam air.

Atas: Foto ketika pencarian. Bawah: Deng Jinjie ketika masih hidup. foto: voc.com.cn
Yang membuat semua orang terkejut, saat semua orang sibuk berusaha mencari Jinjie, keluarga yang baru saja diselamatkan oleh pahlawan mereka dengan taruhan nyawa itu malah melangkah pergi begitu saja dari lokasi. Tak sedikitpun ucapan terima kasih terdengar dari mulut mereka. Dan pada saat seseorang dari keramaian bertanya, "orang yang menyelamatkan kalian masih berada di dalam air, mengapa kalian pergi?" Sang ibu dari keluarga tersebut malah menjawab "Itu bukan urusan saya".
Saat berita ini menyebar ke media dan internet, hasilnya dapat diteka. Keluarga yang belum diketahui identitinya ini menerima hujan hujatan. Diamanapun berita ini muncul, kolom komen akan dipenuhi dengan berbagai hujatan dan permohonan agar identiti keluarga tersebut dicari hingga jelas dan diperlihatkan ke publik. Rasa kemanusiaan mereka kembali tercabik, sama seperti pada ks dulu ketika seorang anak kecil berusia 3 tahun terlindas mobil dan banyak orang yang lewat ketika itu tak peduli.
Mungkin benar seperti apa yang telah dianalisakan oleh the-diplomat, kemajuan ekonomi yang melonjak tajam di China telah meninggalkan satu nilai penting di negara sosialis tersebut: Rasa kemanusiaan.

Pelajar dakwa dirogol 'Awie'

Posted: 10 Jul 2012 08:00 PM PDT

BESUT - Rahsia seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di sini yang sering keluar melalui tingkap bilik tidurnya untuk bertemu teman lelaki pada awal pagi pecah tembelang apabila perbuatan itu disedari ibunya.

Rahsia itu terbongkar pada jam 2.30 pagi, Sabtu lalu oleh ibu remaja itu apabila dia terjaga daripada tidur kemudian selepas memeriksa bilik tidur anaknya namun mendapati anaknya tidak ada di dalam bilik manakala pintu tingkap terbuka.

Lebih malang, gara-gara tindakan mencuri keluar pada awal pagi menyebabkan pelajar itu mendakwa dirogol teman lelakinya yang dikenali dengan panggilan Awie yang tinggal bersebelahan rumahnya di sebuah kampung dekat Kuala Besut.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor mengesahkan menerima laporan tersebut dan memberitahu, sebaik menyedari anaknya tidak ada di dalam bilik, ibu mangsa pergi ke rumah jirannya itu dan mendapati mangsa berada di ruang tamu rumah bersama Awie. Menurutnya, ibu mangsa terus membawa anaknya pulang.

"Ibu mangsa turut mengesyaki Awie melakukan hubungan seks dengan anaknya kerana anaknya mengaku beberapa kali pergi ke rumah suspek ketika ibu dan ahli keluarganya sedang tidur," katanya

Noorzainy berkata, polis sudah mengenal pasti suspek berumur 35 tahun yang sudah berkahwin itu dan usaha memburunya sedang giat dilakukan.

Kes ini disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.



sumber : sinar harian

Bangga tak kena tempat

Posted: 10 Jul 2012 07:45 PM PDT


TOKYO: Seorang eksekutif yang memandu Lamborghini pada kelajuan dua kali ganda daripada had yang dibenarkan ditangkap selepas dia memuatnaikkan video yang menunjukkan perbuatannya itu.
Lelaki berusia 38 tahun itu memandu kereta mewahnya di bandar Hiroshima dengan kelajuan 160 kilometer sejam di kawasan yang had kelajuannya hanya 60 kilometer sejam, dua tahun lalu.

Dia dilapor memasang kamera video dalam kereta sportnya itu dan kemudian memuatnaikkan rakaman itu dalam YouTube. Seorang pengunjung laman berkenaan menonton rakaman itu dan membuat laporan polis. - AFP



sumber : myMetro

2 tahun menghendap

Posted: 10 Jul 2012 07:30 PM PDT


SEOUL: Seorang guru sekolah menengah rendah berusia 31 tahun didapati bersalah atas tuduhan gangguan seksual kerana menggunakan telefon bimbitnya untuk merakam 240 wanita, sebahagian besarnya di sekolah itu dan stesen kereta api bawah tanah.
Dia melakukan kegiatan itu sejak dua tahun lalu. 
Guru itu ditangkap ketika merakam gambar dari bawah skirt seorang wanita di tangga sebuah stesen kereta api bawah tanah Seoul.

Polis menemui lebih 500 fail video tidak senonoh dalam kad memorinya.



Mangsa termasuk pelajar, ibu bapa dan juga guru wanita yang rapat dengannya.


Guru itu dipecat serta-merta.

Mei lalu dia dikenakan hukuman penjara tertunda selama 10 bulan dan diarah menjalani pendidikan mengenai pencabulan seks selama 40 jam.

Kejadian itu mengejutkan rakan dan pelajarnya yang tidak pernah meyangka dia berakhlak buruk.

Guru terbabit yang sentiasa tampil normal dalam kehidupan harian, memberitahu penyiasat, kelakuannya itu didorong oleh perasaan ingin tahu.

Kecanggihan teknologi membolehkan kamera mengintip dipasang pada telefon, jam tangan, tali leher, tali pinggang, beg, kasut, pen dan juga pemetik api.

Ia membolehkan golongan miang bertindak untuk memenuhi desakan seksual mereka sementara permintaan secara online untuk mendapatkan gambar itu memberi peluang kepada penjeyanah mencari pendapatan. - Reuters



sumber : myMetro

Pasangan miskin pulangkan RM32,000 yang ditemui

Posted: 10 Jul 2012 07:15 PM PDT


SAO PAULO: Pasangan tidak berumah warga Brazil yang tinggal di bawah jambatan di Sao Paolo menemui beg sampah mengandungi wang 20,000 real (RM31,800) di tepi jalan semalam, dan segera menyerahkannya kepada polis.
Pihak berkuasa berkata, pasangan itu sedang berjalan awal pagi apabila mendengar bunyi alat penggera. 
Mereka mendekati untuk melihat apa yang berlaku dan terjumpa sebuah beg bimbit dan beg sampah penuh wang.

Pasangan itu memberitahu pengawal keselamatan dan memintanya memanggil polis. - AFP



sumber : myMetro

Keluarga kejam

Posted: 10 Jul 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Empat ahli keluarga didapati bersalah membunuh wanita hamil berusia 21 tahun yang mereka tuduh dikuasai roh jahat.
Selepas perbicaraan selama 12 minggu di Mahkamah di Birmingham, suami Naila Mumtaz, Mohammed Tauseef Mumtaz, 25, ibu bapanya, Zia ul-Haq dan Salma Aslam, kedua-duanya berusia 51 tahun, serta adik iparnya, Hammad Hassan, 24, didapati bersalah membunuh mangsa. 
Mohammed Tauseef mencekik isterinya yang hamil enam bulan dan memberitahu polis isterinya itu cuba mencekik dirinya sendiri dan mungkin "dirasuk" roh jahat.

Mahkamah diberitahu, dia mendakwa kematian isterinya itu seperti "membunuh diri" dan dia juga pernah "dirasuk" di mahkamah koroner di bandar itu selepas kematian isterinya itu.



Keempat-empat defendan, menafikan membunuh Naila di rumahnya di Craythorne Avanue, Handsworth Wood, Birmingham pada 8 Julai, 2009.


Peguam dari kompleks Perkhidmatan Pendakwa Raya West Midlands, Wendy Bounds berkata, "Naila Mimtaz, seorang wanita muda yang baik hati dan cantik, tinggal bersama ibu bapanya di Pakistan, bersetuju berkahwin dalam majis yang dirancang keluarga dengan defendan Mohammed Tauseef Mumtaz.

"Dia tahu, Mohammed Tauseef orang kurang upaya, tetapi dia tidak mengendahkannya kerana hatinya baik dan percaya semua yang hidup itu mempunyai nilai yang sama."

Katanya, "Tetapi, juri hari ini mendapati suami dan keluarganya itu tidak berkongsi nilai murninya."

Wendy berkata, Naila yang hamil enam bulan, tinggal bersama keempat-empat defendan di Birmingham apabila pada 8 Julai 2009, keluarga itu membuat panggilan kecemasan 999 untuk perkhidmatan ambulans.

"Usaha paramedik dan hospital untuk menyelamatkan Naila gagal. Mangsa dan anak dalam kandungannya meninggal dunia," - Daily Mail



sumber : myMetro

Kepala dihentak tegur rakan berjudi

Posted: 10 Jul 2012 06:45 PM PDT


AMPANG: Gara-gara menegur rakan sekerja warga Myanmar supaya tidak berjudi, seorang lelaki berusia 50 tahun dihentak dengan topi keledar sebelum dibelasah hingga berdarah di kepala di sebuah premis membuat keranda di Jalan Besar Ampang, dekat sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 11 malam itu, mangsa yang pergi ke bilik pejabat di tingkat atas mendapati enam rakan sekerjanya berjudi menyebabkan mangsa berang lalu menyuruh mereka berhenti dan menyambung kerja.

Menurut sumber, rakan mangsa mulanya akur dan kembali bekerja, namun tidak lama kemudian, seorang daripada mereka datang membawa topi keledar dan cuba menyerang mangsa.


"Mangsa yang terkejut dengan tindakan suspek cuba melarikan diri, tetapi gagal apabila terjatuh menyebabkan suspek menangkapnya sebelum dipukul di kepala dengan topi keledar beberapa kali.

"Mangsa yang kesakitan merayu dilepaskan, tetapi tidak diendahkan apabila suspek terus membelasahnya," katanya.


Sumber itu berkata, rakan sekerja lain yang menyaksikan kejadian itu membantu mangsa dan meleraikan pergaduhan itu.



"Suspek beredar manakala mangsa yang cedera dihantar ke klinik berhampiran untuk rawatan.

"Mangsa yang bimbang kejadian sama berulang membuat laporan di Balai Polis Ampang," katanya.


Ketua Polis Daerah Ampang, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.


sumber : mymETRO

Gadis trauma lelaki buka zip seluar

Posted: 10 Jul 2012 06:30 PM PDT


ARAU: Seorang gadis yang bekerja di sebuah kedai runcit 24 jam, trauma selepas mendakwa diserang secara seksual oleh seorang lelaki yang tiba-tiba menunjukkan kemaluannya dalam kedai berkenaan di Jejawi, dekat sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9 pagi itu, mangsa yang juga juruwang tidak mengesyaki apa-apa ketika lelaki itu masuk kedai.

Selepas mengambil beberapa barangan dan membayarnya di kaunter, suspek yang berusia 30-an membuka zip seluarnya sebelum menunjukkan kemaluannya kepada gadis berkenaan.


Sumber berkata, mangsa berusia 20-an berkenaan yang bekerja seorang diri terkejut dengan tindakan lelaki terbabit lalu menjerit.

Ketua Polis Daerah Arau, Superintendan Mohd Nadzri Hussain berkata, selepas kejadian itu, suspek beredar dari kedai sambil tersenyum.


"Aksi suspek dirakam kamera litar tertutup (CCTV) kedai berkenaan dan wajah suspek dicam mangsa," katanya.



sumber : myMetro

Sekolah pelajar bunuh diri terima ancaman bom

Posted: 10 Jul 2012 06:15 PM PDT


TOKYO: Tindakan pelajar berusia 13 tahun yang membunuh diri di tengah Jepun mencetuskan beberapa siri ancaman bom terhadap sekolahnya dan kerajaan tempatan kerana didakwa cuai dalam kes itu.
Kematian pelajar itu menjadi skandal kebangsaan selepas laporan mendakwa pembuli sering kali memaksanya 'berlatih' membunuh diri sebelum dia benar-benar melakukannya sementara gurunya dikatakan menganggap penderaan itu sebagai gurauan.

Surat yang dihantar ke sekolah budak itu di wilayah Shiga mengancam untuk meletupkan sekolah berkenaan kecuali pelajar dan guru terbabit meminta maaf kata pihak berkuasa tempatan.


"Pihak sekolah melaporkan kepada polis selepas menerima ancaman itu," kata jurucakap polis tempatan.

Ancaman lain termasuk mengebom bangunan kerajaan tempatan, sebuah pejabat pelajaran dan juga jabatan polis.


Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan sama ada ancaman itu dibuat oleh orang yang sama.



sumber : myMetro

Ratapan anak yatim piatu,seksaan jam 2 pagi

Posted: 10 Jul 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun yang juga yatim piatu didakwa diperlakukan seperti 'hamba abdi' oleh ibu dan bapa saudaranya sejak sebulan lalu.
Kanak-kanak itu mendakwa dia bukan saja dipaksa bangun tidur seawal jam 2 pagi untuk melakukan pelbagai kerja rumah seperti mengemas dan mencuci pakaian serta tandas, malah jika enggan atau lewat berbuat demikian dia ditampar, diterajang serta dipukul dengan penyangkut baju serta rotan. 
Bagaimanapun, penderitaan kanak-kanak berkenaan yang didera pasangan suami isteri berusia 30-an itu berakhir jam 1.30 tengah hari kelmarin apabila diselamatkan pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) selepas mangsa menceritakan kejadian dia didera kepada guru di sekolahnya.

Sebaik menceritakan kejadian itu kepada gurunya yang kemudian memaklumkan kepada JKM, sepasukan anggota polis bergegas ke rumah pasangan terbabit di Bandar Mahkota, di sini, sebelum menahan kedua-dua mereka untuk siasatan lanjut.



Sumber polis berkata, rahsia penderitaan mangsa terbongkar selepas kanak-kanak itu mengadu kepada guru sekolahnya mengenai kekejaman ibu dan bapa saudaranya.



sumber : myMetro

Lelaki lari kaki berapi

Posted: 10 Jul 2012 05:45 PM PDT


GEORGETOWN: Seorang lelaki berlari dalam keadaan kedua-dua kakinya terbakar selepas van dinaiki bersama isteri terbabit kemalangan di persimpangan lampu isyarat Jalan Kelawai di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 3 pagi itu, van Perodua Rusa dinaiki pasangan terbabit terbakar dan mangsa ketika itu enggan turun kerana mahu menyelamatkan barang dalam kenderaan berkenaan.

Difahamkan, sebelum itu van dinaiki pasangan suami isteri yang baru pulang dari berniaga itu terbabit kemalangan dengan sebuah Myvi yang pemandunya melarikan diri.


Api mula menyambar bahagian enjin van terbabit namun pemandu dan penumpang van enggan turun kerana mereka mahu menyelamatkan barang.

Zabidi Roslan, 23, yang melalui jalan berkenaan berkata, dia melihat api kecil di bahagian depan van terbabit dan menjerit meminta pemandu serta penumpang keluar namun mereka enggan sebaliknya menyelamatkan barang dalam kenderaan.


"Api marak dengan cepat dan menyambar kaki pemandu terbabit yang kemudian keluar bersama isterinya. Mereka dibantu beberapa pengguna jalan raya," katanya.



Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan Balai Bomba dan Penyelamat Bagan Jermal, L Sivalinggam berkata, anggota bomba yang menerima maklumat bergegas ke tempat kejadian.

"Satu jentera dengan kekuatan 10 anggota berusaha memadamkan kebakaran dan api dikawal sepenuhnya tujuh minit kemudian namun hampir keseluruhan kereta terbabit hangus.


"Kami dimaklumkan van itu dilanggar sebuah kereta yang melarikan diri sebelum kenderaan itu terbakar di bahagian enjin," katanya.


sumber : myMetro

Macamni pun ada,guna tuala wanita tutup plat nombor kereta

Posted: 10 Jul 2012 05:30 PM PDT

Gilalah..Seorang Ayah di China Menggigit Alat Kemaluan Anak Laki-Lakinya Hingga Putus di Jalanan

Posted: 10 Jul 2012 05:15 PM PDT


Seorang ayah di China seperti benar-benar telah kehilangan akal sihatnya. Lelaki ini menggigit putus alat kelamin anak laki-lakinya yang masih berusia 6 tahun di jalanan! Kejadian ini terjadi pagi hari di jambatan dekat Gedung Shanxing di kota Shenzhen.
Awalnya ayah gila yang berusia 32 tahun itu menelanjangi dirinya sendiri dan kedua anaknya. Kemudian, dia melakukan hal yang tidak senonoh terhadap anak laki-lakinya. Hal ini membuat orang berkumpul untuk melihat, tapi sayangnya tidak satu pun yang menghentikan tindakan si ayah, sampai akhirnya lelaki dengan marga Yu tersebut mengigit penis si anak kerana dia tidak mahu menjilat kemaluannya. Saksi mata yang terkejut memaksa Yu untuk memuntahkan penis anaknya itu.
Saat ini, doktor telah berhasil menyambungkan alat kemaluan anak laki-laki tersebut melalui operasi, tetapi masih tidak boleh diketahui apakah anak itu boleh tetap menggunakan penisnya secara normal atau tidak. 
Polis memberi keterangan bahawa Yu memang memiliki penyakit mental. Baru-baru ini ada yang menyaksikan lelaki tersebut terlihat sedang berpura-pura mencekik anak laki-lakinya di balkoni rumah mereka. Polis juga menemukan bahawa dia tengah memiliki hutang setelah gagal dalam bisnis yang dibangun bersama bekas istrinya. Yu bercerai dengan isterinya pada bulan April 2010.
Pada bulan Julai 2011, Yu dan kedua anaknya menyewa sebuah tempat untuk ditinggali. Tidak diketahui bagaimana cara mereka mendapatkan wang untuk hidup. Yu memiliki hutang kad kredit  dan juga terlihat sering berjudi. Dia sering meninggalkan kedua anaknya di rumah tanpa pengawasan orang dewasa.
 

Fashion Disaster Di Kota Fashion Asia : Ini Seluar Dalam Atau Bukan? (Foto Eksklusif)

Posted: 10 Jul 2012 05:00 PM PDT


Tokyo, Singapore, Hongkong, Taipei merupakan kota fashion di Asia. Segala trend mode dari Eropah dan Amerika Syarikat pertama kalinya selalu masuk ke Asia melalui 4 kota besar nan kosmopolit tersebut.

Semua rumah mode terkenal mempunyai banyak butik di kota-kota tersebut, dan selalu menjadi buruan para fashionista (penggila fashion) dan shopaholic (penggila belanja) untuk memuaskan nafsunya.

Kerana merupakan early adopter maka kita amat mudah menjumpai orang-orang (khususnya wanita) yang berpakaian sesuai mode terkini. Tidak peduli trend tersebut menarik dan pantas, atau bahkan membuat mereka tampak bodoh, itu tidak akan menyurunkan minat mereka untuk tampil trendy.

Namun, yang namanya trend, seperti yang disebutkan diatas, tidak selalu bagus. Bahkan kebanyakan tidak pantas. Seperti yang ditampilkan oleh foto-foto yang di dapat di salah satu sudut kota-kota fashion tersebut.


mari kita zoom lebih dekat:




Adakah anda masih ketawa bila melihat 'ending' video ini?

Posted: 10 Jul 2012 04:45 PM PDT

Tujuan nak buat lawak tapi lawak dengan salah orang.Kejadian ini tidak pasti sama ada benar ataupun tidak tapi kalau begini 'endingnya' lawak ini......sia-sia saja.






Arnab yang suka tengok tv dan marah bila saluran di tukar

Posted: 10 Jul 2012 04:30 PM PDT

Xiaoyu yang hobi menonton TV

Sungguh unik sifat seekor arnab berasal dari China. Hobinyai menonton TV dan dia juga boleh marah bila tuannya menukar saluran tv yang tengah ditontonnya.

Seekor arnab peliharaan di China rupanya sangat suka menonton tayangan operadari Korea Utara sehingga dia akan menjadi marah dan menyerang pemiliknya jika  pemiliknya mengganti saluran televisyen pada ketika arnab itu sedang menonton.

Jiang Chunlei asal Xiamen, Daerah Fujian, mengakui bahawa dia dan istrinya sangat memanjakan arnab mereka, dan memperlakukan haiwan berbulu lembut itu seperti seorang anak perempuan.

Setiap malam sekitar pukul 10, arnab itu akan duduk diantara pasangan suami isteri tersebut untuk menonton drama TV Korea Utara yang menjadi kesukaan keluarga, demikian lapor Harian Sore Xiamen.

Mr Jiang mengatakan, "Filem kesukaan arnab saya adalah Ms Mermaid. Bila kami tak sengaja menukar saluran tv, arnab kami akan menjadi sangat marah. Dia akan menggigit bantal dan menyerang kami.

"Dia takkan berhenti menganggu kami sehingga kami mengembalikan saluran tv kesukaannya."

Pasangan itu juga mengakui bahawa arnab yang mereka namai Xiaoyu itu sangat keras kepala. Mungkin kerana ia terbiasa dimanjakan, sehingga ia tak mahu menonton tv di tempat lain kecuali duduk diantara kami. i

"Kalau kami cuba memindahkannya duduk di sisi yang lain, ia akan melompat dan duduk lagi di antara kami. Benar-benar keras kepala," tambah Mr Jiang.

Selain  menghadapi sifat keras kepala Xiaoyu, pasangan suami isteri itu juga khuatir dengan kelebihan berat badan 'putri' mereka yang kini beratnya mencapai sekitar 6kg. Rencananya mereka akan mengatur kembali pola makan Xiaoyu dan 'memaksanya' diet.

Mikayla Francis pesakit kanser yang dikebumikankan seperti seorang puteri

Posted: 10 Jul 2012 04:15 PM PDT



Mikayla Francis, seorang gadis  berusia 7 tahun, akhirnya meninggal dunia setelah menderita sejenis kanser hati hepatoblastoma yang dideritanya sejak 0gos lalu. Sabtu dan Francis dimakamkan sebagai layaknya seorang puteri.


Seramai 300 orang berkumpul di East Side Christian Church, Bayswater, Australia, untuk mengucapkan selamat jalan untuk Mikayla.






Prosesi pemakaman dimulai dengan kereta kuda dan diberi sayap malaikat. Dua orang polis dengan menggunakan motor dalam konvoi juga mengenakan sayap.


Peti jenazah Mikayla dilapisi dengan bunga dalam ukuran besar dan bunga peoni serta bunga daisy. Yang mengangkat peti antara lain ayah Andrew Francis dan saudaranya sambil melingkarkan tangan ke bahu masing-masing saat memasuki gereja.




Mikayla menjadi perhatian di Australia setelah media setempat memberitakan betapa kuatnya gadis kecil itu menghadapi penyakit yang dideritanya. Kedua orang tuanya, Allyson Cowan dan Andrew Francis, memberikan pesan mereka mengenai betapa bangganya mereka terhadap anak perempuan mereka yang menginspirasi warga Australia ketika berjuang menghadapi kanser.


Teman-teman sekolah Mikayla dari sekolah Menzies Creek Primary School membentuk barisan dan memberikan penghormatan dengan meniupkan balon ke udara. Keinginan Mikayla agar tak dilupakan sepertinya menjadi kenyataan. Mikayla meninggal dunia dikelilingi oleh keluarganya.


Keluarga Mikayla terkejut saat anak mereka didiagnosa menderita hepatoblastoma dan doktor menemukan tumor ukuran 10 sentimeter di hatinya. Dia sempat sihat sejenak sebelum akhirnya dia didiagnosis namun mulai merasa sakit di bahagian perut.


Dia kemudian menjalani perawatan kemoterapi di Royal Children's Hospital namun tidak memberikan respon terhadap perawatan itu. Kanser kemudian menyebar ke paru-paru. November lalu, doktor mengatakan agar orangtua Mikayla merayakan natal lebih cepat kerana mereka tidak yakin jika Mikayla boleh bertahan hingga Santa datang.

Beginilah Isi Rumah Pemilik Kilang Ferrari

Posted: 10 Jul 2012 04:00 PM PDT

















Aksi penunggang BMX yang buat orang maki dia

Posted: 10 Jul 2012 11:00 AM PDT






LETAK MAKLUMAT IKLAN

Dengan 5 Dolar, Gadis ini Jadi Kekasih Anda di Facebook Selama Sepuluh Hari

Posted: 10 Jul 2012 10:30 AM PDT

Pepatah kuno mengatakan bahawa cinta tidak dapat dibeli, namun rupanya kata bijak tersebut tidak berlaku di Facebook, kerana sebuah perusahaan internet baru menawarkan kekasih bagi anda di jejaring sosial Mark Zuckerberg itu selama sepuluh hari dengan membayar 5 dolar saja.



Anda dapat memilih 'kekasih' berpotensi pada Fiverr.com, termasuk gadis perang bernama 'Cathy01′, yang menggambarkan dirinya sebagai seorang mahasiswa berusia 23 tahun dari New York.
Setelah anda menyetujuinya, maka 'kekasih' baru ini setiap harinya akan memposting di wall Facebook anda sebanyak tiga kali dalam waktu sepuluh hari.





Bahkan, Cathy menawarkan alternatif bahawa dia akan memposting apapun yang anda inginkan di wall Facebook, untuk membantu anda menciptakan gambaran sebagai lelaki penakluk wanita. Selain itu, jika tidak ingin membuatnya menjadi kekasih, ada juga dapat membuatnya mengirimkan pesan-pesan di dinding untuk membuat cemburu sesorang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan