Adsense

Ahad, 25 Mac 2012

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Menjejaki Dessy Fitri

Posted:

Menjejaki Dessy Fitri

Daripada SAHARUDIN MUSTHAFA
saharudin.musthafa@utusan.com.my

MASIH kenal dengan penyanyi genit bernama Dessy Fitri dari Indonesia? Kepada yang mungkin terlupa, saya kembalikan ingatan anda kepada penyanyi itu yang pernah membina kemasyhuran di Malaysia pertengahan tahun 1990-an.

Namanya menjadi sebutan ramai selepas lagu Cinta Di Akhir Garisan yang menggandingkannya dengan tiga penyanyi tersohor Malaysia, Ziana Zain, Nora dan Ning Baizura menjadi fenomena.

Selepas single tersebut, nama Dessy semakin terpinggir. Dia juga langsung tidak menjejakkan kaki ke Malaysia.

Ramai yang meminta saya menjejakinya di Jakarta kerana mahu mengetahui perkembangan terbaru penyanyi istimewa itu.

Selepas setahun cuba mencari Dessy, sayang sekali percubaan itu gagal kerana ramai kenalan di sini yang tidak mengetahui bagaimana untuk menghubunginya.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Strategi Ahmad Idham

Posted:

Strategi Ahmad Idham

Oleh KHADIJAH IBRAHIM
khadijah.ibrahim@utusan.com.my
Gambar AZWAN ZAHAR (Pelatih Cybernetics)


BARISAN pelakon yang bakal menjayakan teater Gerimis Mengundang bermula malam esok di Panggung Sari, Istana Budaya, Kuala Lumpur.


MENGARAH teater muzikal Gerimis Mengundang (GM) yang bakal dipentaskan malam esok di Panggung Sari, Istana Budaya, Kuala Lumpur bukan sekadar untuk menambah koleksi karya kerjanya.

Bagi pengarah Ahmad Idham Ahmad Nazri, teater kedua arahannya itu adalah sebagai penanda aras untuk industri hiburan tanah air.

Katanya, GM yang menggabungkan pelakon tiga negara - Malaysia, Indonesia dan Singapura bukan sekadar untuk menjalin hubungan antara penggiat seni dalam pelbagai bentuk tetapi juga sebahagian strategi pemasaran.

Menurut Idham, adalah menjadi harapannya untuk membawa teater lakonan Kamal Adli, Mikha Tambayong dan Shenthy Feliziana ke negara jiran.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.