Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Mengaku Nabi, Lelaki Afrika Selatan Lukis "Peta Surga"

Posted: 26 Mar 2012 09:00 PM PDT

Seorang lelaki Afrika Selatan mengaku telah menggambar sebuah "peta syurga" di dinding rumahnya. Lelaki bernama Sibusiso Mthembu, asal Mandeni, sebuah kota kecil dekat Durban, itu juga mengaku sebagai nabi.

Warga kota itu berduyun-duyun mendatangi rumah lelaki berusia 64 tahun itu untuk melihat peta yang dimaksud. Mthembu mengatakan, dia membuatnya setelah empat kali mengunjungi syurga, seperti dikutip harian Sowetan.

Tidak cukup dengan klaim itu, Mthembu mengatakan, ada 11 syurga dan dia sudah mengunjungi semuanya. Dia bahkan mengaku pernah bertemu Tuhan danan kunjungan keduanya ke syurga. Saat itu, katanya, dia singgah di sebuah planet Jadalem yang tertutup air dan ais.

"Yesus itu berkulit putih, sedangkan Tuhan itu agak abu-abu. Dan Tuhan itu masih muda," Mthembu menjelaskan.

Kepada Sowetan, Mthembu mengisahkan, pada 1993 seorang lelaki berkulit putih mendatanginya di rumah dan mengatakan bahawa syurga memerlukannya. Ketika "malaikat" itu kembali setahun kemudian, Mthembu diajak ke syurga.

"Saya diajak ke syurga kelima yang disebut Crista, di situ saya bertemu dengan Yesus di sebuah kota yang dinamakan Sharomy," katanya pada Sowetan.

Mthembu juga mengatakan, Harold Camping yang meramalkan bahwa dunia akan kiamat pada akhir Mei 2011 adalah hal yang benar, meskipun sampai hari ini ramalan itu tidak terjadi.

"Sebenarnya yang terjadi pada hari itu adalah terjadi pertemuan besar di surga, yang dsebut Il-Banta, untuk membicarakan perang besar melawan setan," terangnya.

"Nabi mengatakan satu hari menurut Tuhan setara dengan 891 tahun, jadi 23 Mei itu merupakan awal hitungan untuk kiamat," papar Mthembu.

Sejak kembali dari perjalanan terakhirnya ke surga, pada 2008, Mthembu menggambar peta surga dan penghuninya. Itulah yang ingin dia tunjukkan pada dunia.

"Saya tidak tahu mahu percaya atau tidak," kata seseorang yang melihat "peta syurga" di rumah Mthembu.

"Menurut saya, ini soal agama atau kepercayaan pribadi. Ada orang yang percaya itu benar-benar peta surga, sementara yang lain tidak memercayainya," lanjut pengunjung itu.

Mthembu mengajak orang-orang di seluruh dunia untuk melihat peta surga yang dibuatnya kerana suatu saat nanti pasti ada orang China, Inggris, atau Jepang yang mengaku membuat peta surga. "Afrika Selatan akan dilupakan sebagai tempat peta syurga pertama dibuat," katanya.

Selain membuat "peta syurga", Mthembu juga menulis beberapa buku yang berisi perjalanannya ke syurga.

Sumber :http://internasional.kompas.com 

Rambut Mohawk Josh Duhamel Bikin Fergie Berghairah

Posted: 26 Mar 2012 08:45 PM PDT

Aktor Josh Duhamel yang kerap bergaya rapi, memiliki potongan rambut baru. Rambut bintang 'Transformers' itu kini bergaya mohawk.

Bermacam-macam tanggapan pun datang dari fans aktor tampan tersebut. Cukup banyak yang tidak menyukai gaya rambut mohawk Josh.

Meski komen fans itu penting, tentunya bagi Josh, yang terpenting adalah pendapat dari isterinya, Fergie. Personel Black Eyed Peas itu mengaku menyukai rambut mohawk suaminya.

"Aku ingin dia mempertahankannya," ujar Fergie pada sejumlah media yang mewawancarainya minggu lalu di acara pelancaran Voli Light Vodkas di New York, seperti dikutip People.

Menurut Ferie, potongan rambut Josh membuatnya melihat sisi lain dari suaminya tersebut. "Dia sudah pasti suami North Dakota ku. Tapi dia kemudian bergaya mohawk untuk (perannya dalam film) Scenin Route-dia jadi punya penampilan rock'n'roll dan aku sangat berghairah," urai wanita yang dinikahi sang aktor pada 10 Januari 2009 itu.

Fergie kini memang tengah tidak terlalu sibuk dengan kegiatannya bersama Black Eyed Peas. Penyanyi dengan nama asli Stacy Ann Ferguson itu pun mengaku menikmati kebersamaannya bersama sang suami beberapa bulan terakhir ini.

"Aku menjaga hubunganku dengan keluargaku, bertemu mereka lebih sering," ucap wanita 36 tahun itu.

Sumber : http://wolipop.detik.com/read 

EnemyGraph, Aplikasi Baru Untuk Menambahkan Musuh di Facebook Anda

Posted: 26 Mar 2012 08:30 PM PDT

Suka atau tidak, jejaring sosial Facebook adalah tempat yang positif, dimana anda dapat menyukai (Like) hal-hal, tetapi tidak boleh membenci (Dislike), dan anda dapat memiliki banyak teman dan bukan musuh. Namun saat ini hal itu berubah.
Sebuah aplikasi baru yang diberi nama EnemyGraph, memungkinkan anda menambahkan 'Musuh' ke profile Facebook, termasuk dari daftar teman Anda, atau dari pengguna lain aplikasi ini.
Selain itu, anda juga dapat mendeklarasikan perang terhadap produk, orang atau perusahaan yang memiliki halaman mereka di Facebook.
Segera setelah anda menyatakan seseorang atau sesuatu menjadi musuh, mereka muncul pada daftar musuh pada profil anda, yang dapat dilihat oleh para pengguna aplikasi ini.
Sang pencipta aplikasi ini, Dean Terry dari University of Texas di Dallas, menggambarkan aplikasi ini sebagai entuk 'penghujatan media sosial', dan memprediksikan bahawa Facebook akan menghapus aplikasi buatannya tersebut.
"Ketika saya melihat daftar teman pertama di awal era media sosial, saya kemudian berfikir, dimana daftar musuhnya?" kata Terry.
Diketahui, sebuah petisi yang ditandatangani oleh tiga juta orang menyerukan Facebook agar menghadirkan tombol tidak suka (Unlike), tapi sejauh ini jejaring sosial itu belum menawarkan fasilitas tersebut.
Saat ini, sudah lima pengguna aplikasi yang membuka permusuhan dengan serial film Twilight, dua orang menyatakan penentangan mereka terhadap tomato dan satu orang telah menjadikan Thomas Mann, penulis Jerman yang merupakan pemenang hadiah Nobel sebagai musuhnya. 

Anak Kecil ini Meninggal Lima Kali Dalam Setahun

Posted: 26 Mar 2012 08:15 PM PDT

Seorang ibu mengungkapkan bagaimana ia harus menghidupkan kembali anaknya dari kematian sebanyak lima kali dalam satu tahun, akibat keadaan jantung langka yang diderita putranya.

Jantung milik Aaron Sweeney (3) boleh berhenti sampai tujuh minit setiap kali ia kolaps. Dan ia boleh hidup berkat untuk ibunya Jolaine Clark (28), yang telah dilatih untuk menghidupkan kembali Aaron menggunakan defibrilator genggam yang dibawanya 24 jam sehari.


Sejak pertama kali kolaps saat ia sedang menonton televisyen lebih dari setahun yang lalu, Aaron telah menderita lima kali gagal jantung, dan tiga diantaranya dalam tiga bulan terakhir.
Namun meskipun didiagnosis dengan Prolonged QT Syndrome yang dikenal sebagai 'Sindrom Kematian Mendadak', namun Aaron tetap menikmati hidupnya sebagai anak-anak, dengan berlarian di sekitar rumahnya di Mosspark, Glasgow.


"Dia hanyalah anak berusia 3 tahun yang normal. Para dokter mengatakan bahawa dia seharusnya tidak boleh lari, tapi aku tidak boleh menghentikannya." tutur Jolaine.
Semua anggota keluarga Aaron dilatih untuk menggunakan defibrilator genggam khusus, agar ia dapat kembali ke rumah, tanpa harus tinggal di rumah sakit.


Dokter mendiagnosis Aaron menderita 'Sindrom Kematian Mendadak' saat ia mengalami gagal jantung yang ketiga kalinya pada bulan Desember.
"Sebagai seorang ibu, sangatlah mengerikan menonton anak anda meninggal dan harus menghidupkan dia kembali. Pertama kali itu terjadi saya tidak tahu harus berbuat apa." tambah Jolaine.


Aaron saat ini dilengkapi dengan alat pemantau jantung khusus yang ditanamkan di dadanya pada Januari lalu. Perangkat ini mendeteksi saat jantung Harun mulai gagal dan mulai merakam keadaan detik jantungnya, yang kemudian akan dibaca oleh doktor ketika dia dibawa ke rumah sakit.

Kyaw Thein digelar 'Lady Gaga Myanmar'

Posted: 26 Mar 2012 08:00 PM PDT


YANGON - Penyanyi popular Myanmar, Phyu Kyaw Thein diberi gelaran 'Lady Gaga Myanmar' kerana kerap muncul dengan memakai topeng muka dan gaun ranggi ketika beraksi di pentas.
Dia kerap menyanyikan lagu Barat yang diterjemahkan ke dalam bahasa tempatan seperti lagu nyanyian Jon Bon Jovi, You Give Love A Bad Name.
Namun, ketika ditanya tentang perbandingan tersebut, Kyaw Thein berkata, dia bukan meniru Lady Gaga.
Menurutnya, dia bergaya ranggi sejak lapan tahun lalu iaitu sebelum bintang pop Amerika Syarikat itu melonjak popular.
"Jangan marah tetapi itu yang sebenarnya," katanya.
Dia berkata, pakaiannya masih sopan seiring dengan budaya Myanmar dan tidak seksi seperti kostum penyanyi Lady Gaga.
Kyaw Thein, 30, memiliki ijazah sarjana muda perubatan tetapi memilih untuk tidak meneruskan latihan sebagai seorang doktor kerana orang ramai mengenalinya di hospital selepas dia muncul di televisyen.
"Namun, saya tetap gembira kerana dapat menggembirakan berjuta-juta penduduk di negara saya menerusi bidang ini (nyanyian)," katanya pada satu temu bual kediamannya di sini. - AFP

sumber : kosmo online

Hon khas untuk kereta Audi di India

Posted: 26 Mar 2012 07:45 PM PDT


NEW DELHI, India - Pembuat kereta Jerman, Audi membuat hon khas untuk kenderaan jenama berkenaan yang dijual di India.
Ia dicipta kerana pemandu tempatan kerap membunyikan hon itu semasa mereka menempuh kesesakan lalu lintas pada setiap hari.
"Jelas di India, hon kereta perlu berada dalam kategori tersendiri," kata Pengarah Audi India, Michael Perschke kepada akhbar Mint semalam.
"Jika anda menggunakan hon kereta Eropah ia akan rosak dalam tempoh seminggu atau dua minggu. Di India, pemandu membunyikan hon pada setiap hari sama seperti kegunaan hon selama setahun di Jerman," tambahnya.
Menurutnya, hon berkenaan dibuat khusus untuk pemanduan di India yang merupakan pasaran memberangsangkan buat Audi dan jenama kereta Barat lain.
"Hon ini diuji dengan ia dibunyikan berterusan selama dua minggu," ujarnya.
Pemandu di negara berkenaan kerap menempuh kesesakan lalu lintas ekoran jalan raya yang kerap rosak selain gangguan daripada kereta lembu, lembu dan beca. - AFP

sumber : kosmo online

Miss Vancouver bukan perempuan

Posted: 26 Mar 2012 07:30 PM PDT


VANCOUVER: Pengurusan Miss Universe menggugurkan seorang peserta pertandingan itu, Jenna Talackova, semalam.
Tindakan menggugurkan Jenna daripada menyertai pertandingan ratu cantik itu ialah kerana dia dilahirkan sebagai lelaki. Jenna, 23, berjaya menyertai pertandingan Miss Universe Kanada selepas memenangi pertandingan Miss Vancouver.

Ketika sesi peragaan pakaian renang, pihak juri mendapati terdapat kelainan pada susuk tubuh Jenna.


Sebaik mengetahui Jenna dilahirkan sebagai lelaki, mereka sepakat menggugurkannya daripada menyertai pertandingan Miss Universe Kanada.

Pihak penganjur bagaimanapun membelanya dengan mengatakan Jenna seorang wanita tulen.


Namun, mengikut peraturan pertandingan yang menekankan setiap peserta perlu dilahirkan sebagai perempuan, maka pihak juri sepakat membatalkan penyertaannya.




"Dia mempunyai naluri seorang perempuan dan dia memang wanita asli. Dia tidak menjangka soal jantina akan menjadi persoalan dalam pertandingan ini," kata Pengarah Kebangsaan Miss Universe Kanada, Denis Davila.

"Jenna berharap kita dapat memberinya peluang untuk dia bersaing dalam pertandingan itu, tetapi mengikut peraturan, dia tidak layak untuk kembali bersaing," katanya.


Sementara itu, Jenna turut memberi ulasan mengenai pengggugurannya daripada menyertai Miss Universe melalui Youtube. Jenna menceritakan sejarah hidupnya yang dilahirkan sebagai lelaki tetapi mengubah jantinanya kepada perempuan.

Jenna berkata dia merasakan dirinya sebagai perempuan sejak berusia empat tahun. Dia mendapatkan suntikan hormon ketika berusia 14 tahun. Ketika berusia 19 tahun pula, Jenna memutuskan untuk menjalani pembedahan jantina. - DM



sumber : myMetro

Hasrat bertukar pasangan musnah

Posted: 26 Mar 2012 07:15 PM PDT


KAHERAH: Sepasang suami isteri yang mewujudkan laman Facebook bertukar isteri menghadapi hukuman penjara selepas polis menghantar anggota lelaki dan wanitanya untuk menyamar sebagai pasangan yang berminat untuk menyertai kumpulan itu.
Polis menerima maklumat bahawa beberapa pasangan yang menjadi ahli laman Facebook itu menganjurkan majlis seks dengan bertukar pasangan untuk mereka yang sudah berkahwin. Pegawai polis yang menyamar bertemu pasangan itu di Giza tetapi selepas mereka bersetuju untuk berjumpa di sebuah tempat kemudian, polis melakukan serbuan dan menahan pasangan berkenaan. Si suami, akauntan dan isterinya, pengetua pusat asuhan kanak-kanak mempunyai seorang anak perempuan berusia empat tahun. Mereka sudah berkahwin selama lima tahun.

Menurut pihak berkuasa Mesir, lelaki itu mendakwa dia mendapat idea berkenaan selepas melihat laman sama yang diwujudkan oleh seorang lelaki warga Qatar enam bulan lalu.


Dia menyarankan idea itu kepada isterinya yang kemudian bersetuju dengan cadangan itu. - DM


sumber : myMetro

Gila...Guru paksa murid cium kaki kerana perbezaan agama

Posted: 26 Mar 2012 07:00 PM PDT


MANAMA: Seorang guru digantung selama seminggu selepas dia dilaporkan memaksa seorang murid mencium kakinya sebagai menghormatinya.
Pihak pentadbir sekolah turut memutuskan untuk menggantung gaji guru terbabit bagi minggu itu ekoran insiden berkenaan, kata pengetua sekolah itu kepada Kementerian Pelajaran Bahrain selepas dia dipanggil untuk menjelaskan mengenai insiden itu.

Murid berusia empat tahun itu dipindahkan ke kelas lain bagi mengelak berurusan dengan guru itu. Kementerian Pendidikan menghadapi tekanan menerusi laman sosial Internet supaya mengambil tindakan tegas terhadap guru itu dan sekolah berkenaan.


Guru itu dikatakan bertindak demikian kerana mempunyai fahaman berbeza dari segi agama. - GN


sumber : myMetro

Mati terlentok di bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 06:45 PM PDT


ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.


Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.



sumber : myMetro

‘Drama’ ketua penyamun

Posted: 26 Mar 2012 06:30 PM PDT


KLANG: Kelicikan ketua geng 'Robert Tee' yang memiliki 20 rekod jenayah lampau membabitkan kes samun kereta mewah dan samun bersenjata di Klang dan Lembah Klang berakhir apabila ditahan ketika cuba untuk terjun dari sebuah hotel di sini, Sabtu lalu.
Episod penahanan bermula apabila lelaki berusia 34 tahun itu yang menyedari dirinya cuba ditahan polis di tingkat empat tempat letak kereta hotel berkenaan melarikan diri dengan berpaut pada palang papan tanda hotel hampir dua jam dan mengugut untuk terjun.

Namun, akibat kepenatan dan dipujuk ahli keluarga dan pihak berkuasa, lelaki itu membatalkan hasrat untuk terjun dan menyerah diri.


Selain lelaki itu, dua lagi anggota kumpulannya ditahan di hotel sama.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata, sebelum kejadian, polis menerima maklumat mengenai sebuah kereta Mercedes Benz yang dilaporkan hilang di Setapak, Jumaat lalu, berada di sebuah hotel di Pandamaran melalui sistem pengesanan global (GPS) kereta berkenaan.


Katanya, sepasukan polis bergegas ke hotel berkenaan dan mendapati dua lelaki baru keluar dari kereta itu yang diletakkan di tempat letak kereta di tingkat dua hotel terbabit.




"Kecekapan polis kemudian menahan suspek yang pada mulanya cuba melarikan diri ke kawasan hotel.

"Sebaik ditahan, tiba-tiba sebuah kereta BMW yang dipandu laju seorang lagi suspek menuju tingkat empat hotel berkenaan," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan, semalam.


Mohamad berkata, polis mengejar sebelum suspek yang terdesak memanjat tembok hotel dan berpaut pada papan tanda hotel sebelum membuang sebuah beg sandang miliknya.

Menurutnya, suspek yang sudah buntu untuk melarikan diri mengugut untuk terjun walaupun cuba dipujuk.


Difahamkan, suspek akur dan menyerah diri apabila ada individu yang dipercayai ahli keluarganya datang ke lokasi kejadian dan memujuk suspek daripada terjun.


Semua suspek kini direman sehingga 31 Mac ini untuk siasatan lanjut dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya (ADB), Seksyen 309 Kanun Keseksaan (KK) kerana cuba membunuh diri dan Seksyen 6(1) Akta Bahan Kakisan dan Senjata Berbahaya 1958



sumber : myMetro

Tetak rakan hiris telinga

Posted: 26 Mar 2012 06:15 PM PDT


KULIM: Seorang buruh warga Myanmar ditemui mati dengan beberapa kesan tetakan di kepala dan tengkuk manakala telinga kirinya dihiris dipercayai akibat pergaduhan di Taman Kemuning di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 3 petang itu, Toe Naing Tum, 22, mati serta-merta dipercayai dicederakan dengan mengggunakan senjata tajam dalam sebuah rumah di taman berkenaan.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintendan Law Tiang Huat berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang ramai memaklumkan berlaku pergaduhan di sebuah rumah menyebabkan seorang lelaki cedera parah.

Menurutnya, sepasukan anggota polis ke tempat kejadian dan menemui seorang lelaki terlentang berlumuran darah dipercayai sudah mati.

"Pemeriksaan awal mendapati mangsa ditetak dengan senjata tajam dipercayai pisau di kepala dan leher selain hirisan di telinga.

"Siasatan polis turut menemui sebilah pisau di tempat kejadian dipercayai ditinggalkan suspek," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, di sini.

sumber : myMetro

Parang di muka Mawi

Posted: 26 Mar 2012 06:00 PM PDT


KAJANG: Juara Akademi Fantasia ke-3 (AF3), Asmawi Ani atau Mawi hanya memikirkan keselamatan bayinya, Cahaya Malaika yang berusia sebulan sebaik dikejutkan perompak yang mengacukan parang ke mukanya.
Dia yang baru melelapkan mata sebaik tiba di kediamannya di Bangi Golf Resort, di sini, pada jam 2 pagi semalam selepas menyertai Konsert Jelajah Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2011 di Pasir Gudang, Johor, bimbang empat lelaki bersenjatakan parang itu mencederakan anak sulungnya itu.
Bagaimanapun, Mawi berkata, dia bersyukur apabila melihat perompak terbabit tidak mengapa-apakan anaknya yang tidur nyenyak.

Menceritakan detik cemas itu, Mawi, 31, berkata, empat lelaki warga asing terbabit dipercayai memecah masuk banglonya melalui tingkap tepi yang tidak mempunyai gril selain menggunakan tangga untuk memanjat pagar.



Menurutnya, dalam kejadian jam 4.30 pagi itu, dia, isteri, Nor'Ashikin Rahmat, 32, atau Ekin serta ibu mentuanya, Fatimah Saad, 55, tidur sebilik manakala nenek mereka, Salmah Sahan, 77, berada di bilik sebelah manakala seorang pembantu rumah di tingkat bawah. 


sumber : myMetro

Nenek hibur hati judi siber

Posted: 26 Mar 2012 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang wanita warga emas berjudi Internet di kafe siber tanpa lesen di Plaza Puchong, Jalan Puchong, di sini, semata-mata bagi menghiburkan hati yang kesepian selepas berjauhan anak dan cucu, petang kelmarin.
Bagaimanapun, hasrat nenek berusia 83 tahun itu terbantut apabila premis terbabit diserbu sepasukan anggota Bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Bukit Aman selepas menerima aduan mengenai kegiatan itu di plaza berkenaan.

Ketika ditemui, nenek terbabit memberi alasan takut menjadi gila kerana fikirannya terganggu jika tinggal bersendirian di rumah sebelum menjadikan kafe siber itu sebagai tempat menghilangkan kesunyian selepas dipelawa rakan.


Katanya, walaupun tidak tahu menggunakan Internet, namun dia diajar penjaga premis selain diberi makanan dan minuman percuma menyebabkannya mula berjinak-jinak berjudi secara dalam talian menggunakan wang simpanan ketika bekerja sebagai pemandu bas sekolah.

Sementara itu, Pegawai D7 Bukit Aman, Asisten Komisioner Loi Yew Lik, berkata wanita warga emas itu antara 31 kaki judi dan lapan penjaga premis perjudian yang ditahan dalam operasi tiga jam bermula jam 5.30 petang.


Menurutnya, turut diserbu, satu lagi kafe siber tanpa lesen terletak berhampiran yang turut menjalankan kegiatan judi kasino Internet dan judi berkomputer.



sumber : myMetro

Gadis 15 tahun panah bapa kerana rampas telefon

Posted: 26 Mar 2012 05:30 PM PDT

Gila budak perempuan ni...


TAHUYA (Washington): Pihak berkuasa di sini semalam menahan seorang gadis belasan tahun kerana memanah bapanya selepas dia merampas telefon bimbitnya.

Detektif di Mason County, William Adam berkata, lelaki itu memberitahu pegawai, anak perempuannya yang berusia 15 tahun menggunakan panah untuk memburu untuk memanahnya awal semalam selepas dia merampas telefon bimbit remaja itu.


Komo-TV melaporkan, lelaki itu diangkut dengan helikopter dari kediamannya di Tahuya, sebuah kawasan hutan, ke Pusat Perubatan Harborview di Seattle. Keadaan mangsa dilapor parah. Menurut Adam, gadis itu melarikan diri ke kawasan hutan di belakang rumahnya bersama-sama senjata berkenaan. Bagaimanapun, anggota Swat berjaya mengepung dan menahannya. - Agensi

Betul-betul tersembul puting payud**a kakak ni

Posted: 26 Mar 2012 05:15 PM PDT


macam-macam

Tekan(open) Untuk Lihat Gambar Sepenuhnya:





macamni punya fesyen baju pun ada...pelik dan semakin pelik dunia hari ini



Ni gambar pencuri yang tewas digigit anjing Pitbull

Posted: 26 Mar 2012 05:00 PM PDT





akibat mencuri...

sumber gambar : xtremesick

Kerana Masih Kencing Dalam Seluar, Anak ini diLarang Minum Selama 5 Hari dan Mati

Posted: 26 Mar 2012 04:45 PM PDT


Johnathan James, anak laki-laki berusia 10 tahun dari Dallas, menghembuskan nafas terakhir setelah lima hari tidak minum. Ia dilarang minum oleh ayah dan ibu tirinya sebagai hukuman kerana masih kencing dalam seluar.

Seperti dilaporkan pejabat berita Associated Press, Johnathan meninggal dalam keadaan dehidrasi akut dan suhu tubuh panas tinggi, pada 25 Julai lalu.

Saudara kembarnya, Joseph James, mengatakan bahawa Johnathan dikurung di dalam sebuah bilik tanpa penghawa dingin. Tanpa boleh minum, Johnathan dipaksa terus berdiri di dekat jendela. Pada hari kelima, Johnathan akhirnya pengsan dan kepalanya terhantuk lantai.

Dalam keadaan kritis, Joseph melihat sisa air liur masih menempel di tenggorokan saudara kembarnya. Namun, orangtuanya tetap tak memberi minum. "Mereka masih tidak rela membiarkan Johnathan mendapat air," kata Joseph kepada News Dallas Morning.

Melihat saudara kembarnya menderita, Joseph sangat ingin membantu. Tapi, ia takut menghadapai hukuman serupa dari orangtuanya. "Aku ingin melakukan sesuatu, tapi aku tidak boleh Aku tidak boleh berbuat apa-apa kerana aku akan mendapat masalah," ujarnya.

Sang nenek, Sue Shotwell, sangat berduka atas musibah itu. Ia mengenal cucunya sebagai peribadi yang baik dan penyayang. "Anak ini, jika Anda tahu Jonathan, dia bolehmemaafkan Anda untuk apapun yang Anda lakukan. Anda boleh menghukumnya, dan ia tetap akan mengatakan 'Aku mencintaimu, Mimi'," kata Shotwell.

Dokumen polisi menunjukkan secara detail bagaimana Johnathan berjuang hidup tanpa air hingga akhirnya tak sadarkan diri. Dia sempat dibawa ke rumah sakit, namun terlambat bagi pasukan medik untuk menyelamatkan nyawanya.

Berdasar penyelidikan polis sang ayah, Michael Ray, dan ibu tirinya, Tina Alberson, dituntut bersalah atas tuduhan kekerasan terhadap anak yang mengakibatkan kematian. Pasangan berusia 42 tahun itu menhadapi tuntutan jaksa di pengadilan setempat, Khamis minggu lalu.

Sementara orangtuanya dipenjara, Joseph James, dan kakak tirinya yang berusia 12 tahun terpaksa tinggal bersama kerabat dekat keluarga mereka.

vivanews.com

Wanita penjual kek ini guna teknik pukulan tanpa bayang

Posted: 26 Mar 2012 04:30 PM PDT


Di China, Kungfu tidak hanya dilakukan untuk sekadar bela diri. Cuba saja lihat wanita penjual kek ini, saya kira dia pasti sudah menguasai teknik pukulan tanpa bayangan dengan sangat baik.



5 Makanan Pelik Dan Unik dari Amerika Syarikat

Posted: 26 Mar 2012 04:15 PM PDT

Ternyata bukan hanya di Afrika atau Asia saja yang memiliki banyak makanan aneh atau bahkan ekstrim, di Amerika Syarikat ada makanan unik yang sudah terkenal kewujudannya. Mahu tahu apa jom kita cek:

Kaktus Goreng


Kaktus goreng ini merupakan makanan unik yang berasal dari southwest Amerika. Kaktus goreng berupa kaktus yang diiris dan dibaluri tepung sebelum digoreng. Jika kamu menggemar french fries, makanan yang satu ini boleh dicuba. Tetapi hati-hati ya jangan sampai kena durinya

Rocky Mountain Oyster (Testi Kerbau)


Makanan ini sangat popular di Midwest dan jangan salah makanan ini bukanlah tiram seperti namanya namun berupa testi kerbau yang dikopek dan digoreng. Kamu berani cuba?

Burgoo


Burgoo merupakan spicy stew atau dengan cara rebusan yang awalnya berasal dari Ireland namun akhirnya masuk menjadi budaya Amerika. Nah yang membuatnya unik adalah daging yang menjadi bahan utama pembuatan stew ini. Dagingnya berasal dari tupai, venison atau binatang kecil lainnya

Scrapple


Daging ini merupakan kombinasi antara mush of pork crap dan trimmings yang dicampur dengan tepung jagung dan tepung gandum Makanan unik ini berasal dari Pennsylvania dan telah menjadi menu tetap di restoran lokal setempat.

Turducken


Makanan unik satu ini pertama kali diciptakan tahun 1980 yang merupakan gabungan dari turkey atau kalkun, itik dan ayam sehingga namanya menjadi turducken. Daging ayam tanpa tulang akan dimasukkan kedalam bitik dan akhrinya dimasukkan kedalam ayam turkey.

Sumber :portalunique.blogspot.com

Asal -usul kad kuning dan merah

Posted: 26 Mar 2012 04:00 PM PDT

Adakah kad kuning dan merah telah digunakan sejak bola sepak diperkenalkan?Kad kuning dan merah ini hanya di perkenalkan hanya pada piala dunia tahun 1970 tetapi inspirasinya bermula pada piala dunia tahun 1966 ketika pertemuan  England bertemu Argentina pada peringkat suku akhir.
Pengadil perlawanan ketika itu   Rudolf Kreitlein yang berasal daripada German telah mengadili perlawanan itu telah memberikan arah kepada kapten Argentina untuk keluar padang tetapi kerana tidak faham bahasa dia tidak mengendahkannya sehingga seorang pengadil bertugas yang berbangsa Inggeris Ken Aston yang pandai berbahasa Sepanyol telah menyuruh kapten Argentina itu keluar padang.
Kerana kesulitan ini telah memberi idea kepada Ken Aston mencari idea bagaimana mengatasi masaalah komunikasi dan idea itu muncul apabila dia melihat TRAFIC LIGHT dan dia telah mengutarakan idea itu kepada FIFA.
Pada piala dunia 1970 pertama kalinya kad kuning dan kad merah di gunakan tapi hanya satu kad kuning yang di keluarkan serta tidak ada kad merah  yang diberikan.Walaupun idea ini datang daripada seorang pengadil yang berbangsa Inggeris tetapi dalam LIGA INGGERIS hanya digunakan pada tahun 1976.
Idea ini telah di ikuti oleh sukan lain seperti hoki yang menggunakan tiga warna kad iaitu hjau, kuning dan merah.

Macam mana rasanya duduk dirumah yang hanya lebarnya 1.5 meter?

Posted: 26 Mar 2012 10:30 AM PDT

INILAH.COM, Warsaw – Tak suka rumah yang terlalu luas? Mungkin anda boleh mempertimbangkan tinggal di rumah paling sempit ini. Bayangkan, lebarnya hanya 1,5 meter!

Arkitek bergaya slim ini dikatakan menjadi properti paling sempit dunia. Meski begitu, isinya lengkap. Ada biliktidur, ruang santai, bilik mandi dan dapur. Begitu sempit, hingga para arkitek terpaksa menggunakan tangga tradisional yang menempel di dinding.

Setiap lantai dari bangunan bertingkat empat itu panjangnya mencapai sekitar 12 meter dengan ruangan di setiap lantai. Lokasinya boleh 'diselipkan' di antara dua gedung di Warsaw, Poland, negara yang memikirkan bentuk bangunan macam ini.

"Saya melihat ada gap dan merasa sepertinya perlu diisi. Mungkin seniman yang akan menggunakannya," ujar arkitek Poland, Jakub Szczesny, kepada Mail Online.

Penghuni pertama apartment sempit ini adalah penulis asal Israel, Etgar Keret, setelah sejarawan Inggris, Norman Davies, menolak tawaran tersebut.

Secara rasmi, rumah tersempit dunia, The Wedge, terletak di Pulai Great Cumbrae, di lepas pantai North Ayrshire, Skotlandia. Lebar The Wedge hanya 119 cm di bahagian depannya dan panjangnya mencapai 6,7 meter.

Rumah sempit lainnya juga ditemukan di Brighton, Inggris, milik Rachel Boyle. Lebarnya 1,8 meter dan panjang 6,4 meter. Ia memilikinya selama 13 tahun terakhir dan kini menyewakannya. Amerika juga punya, di New York yang sempat menjadi milik aktor ternama Cary Grant.

Video Ciuman Kucing dan ikan Lumba-Lumba Bikin Gempar

Posted: 26 Mar 2012 10:15 AM PDT


INILAH.COM, Jakarta- Video YouTube seringkali menunjukkan sesuatu tidak biasa. Kini, pengguna internet dikejutkan persahabatan akrab kucing dan lumba-lumba yang sering bersentuhan. Seperti apa?

Dalam video berdurasi satu minit dan 50 detik itu,nampak seekor kucing coklat menyentuh hidung lumba-lumba dan mengulurkan kakinya untuk menyentuh mamalia di air tersebut. Awalnya, adegan menyentuh itu menunjukkan lumba-lumba menopangkan dagu di bahagian atas kepala kucing.

Lalu, kucing itu juga mengulurkan kaki seolah meminta lumba-lumba mendekat. Yang menarik, kedua haiwan berbeza 'alam' itu berciuman dan kucing menggosokkan kepalanya di mulut lumba-lumba.





Awek cantik ni selamba dan senyum walaupun diraba

Posted: 26 Mar 2012 10:00 AM PDT




melihat reaksi mukanya yang selamba dan tersenyum..terfikir adakah
serendah itu maruah dirinya.Tak kisah diri diperlakukan sebegini....

Syoknya dia orang makan ais krim pistol (ice guns)

Posted: 26 Mar 2012 09:45 AM PDT

At first glance it looks like they're putting real guns in their mouths, but in real life they are eating edible ice guns. These edible eatables where exhibited at an art show called "Freeze Revisited", and their existence certainly shocked a lot of people...








Credits: Valentin Beinroth

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan